abonnement Unibet Coolblue
pi_200212204

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2020.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
ZIB Crowdfunding, investeren zorgvastgoed, ouderenhuisvesting, recreatief vastgoed
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_200212309
https://www.collincrowdfund.nl/ui-optic-instrument/

Deze durf ik wel bescheiden mee te nemen
pi_200212413
Nieuwe Collin direct
Tweedehands opticien apparatuur
https://www.collincrowdfund.nl/ui-optic-instrument/
8%, 84 mnd, 2e hypotheek.

De buurman is begin dit jaar voor 300k verkocht:
https://www.funda.nl/koop(...)8621-spechtstraat-4/
pi_200212511
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 09:35 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Ik geloof er weinig van dat een eenmaal verlengde vergunning ingetrokken zou gaan worden. Welke juridische basis zou daarvoor zijn?
In het ingediende bezwaarschrift kan ik niet echt een relevant argument ontdekken, dus ik schat in dat het bezwaar niet wordt toegewezen. De vergunning is mag je aannemen op grond van de geldende regels verleend, en argumenten die in het bezwaar worden genoemd zijn meer in algemene zin tegen het geld verdienen aan huizen gericht. Dat mag je vinden, maar heeft natuurlijk geen bezwaarkracht. Als je dan bovendien vindt dat een omgevingsvergunning niet de juiste vergunning zou zijn omdat de omgeving niet verandert dan geef je wel aan dat je je wel erg weinig in de materie hebt verdiept...
pi_200212587
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 08:37 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

je betaalt nu 0,10 per uitbetaald bedrag.
dus als je zeg 10 projecten hebt en er zijn er 3 die niet betalen dan wordt er 70 cent minder uitbetaald.
heb er voor gekozen nieuwe voorwaarden te accepteren omdat ik toch wel bij het vraag en antwoordgedeelte wilde blijven lezen/reageren bij projecten waar ik in zat.
Voor mij was dit de laatste druppel om met KOM te stoppen. Heb lang geduld gehad om er nog de aardigste projecten uit te pikken; sta zelfs nog op winst. Maar die kostenaanpassing kon absoluut niet. Alsof je tijdens een voetbalwedstrijd ineens de spelregels gaat aanpassen. Spijtig dat ze daar blijkbaar op zwart zaad zitten maar dat lossen ze maar anders op. ~O>
Pecunia non olet
pi_200212968
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 10:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

In het ingediende bezwaarschrift kan ik niet echt een relevant argument ontdekken, dus ik schat in dat het bezwaar niet wordt toegewezen. De vergunning is mag je aannemen op grond van de geldende regels verleend, en argumenten die in het bezwaar worden genoemd zijn meer in algemene zin tegen het geld verdienen aan huizen gericht. Dat mag je vinden, maar heeft natuurlijk geen bezwaarkracht. Als je dan bovendien vindt dat een omgevingsvergunning niet de juiste vergunning zou zijn omdat de omgeving niet verandert dan geef je wel aan dat je je wel erg weinig in de materie hebt verdiept...
Vergunning is inderdaad op basis van de regels tot 1-1-21 verleend. Vanaf 1-1-21 zou de woning te klein zijn voor het verkrijgen van deze vergunning.
pi_200212991
quote:
99s.gif Op maandag 5 juli 2021 09:44 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hoezo hebben de investeerders dan een probleem? Het is toch niet zo dat Gary dan maar de boel kan laten ploffen en vrolijk doorgaat?

Mocht het misgaan en er blijft een schuld over na verkoop dan krijgt Gary gewoon de rekening om de rest af te losen. En met een handvol andere projecten bij SIG heeft hij nog wel wat waarde achter de hand.
Uiteraard vooral een probleem voor Gary. Mocht het teruggedraaid worden, krijg je uiteraard wel gedoe met verkoop en waarschijnlijk kan niet iedereen uit de verkoop terugbetaald worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 05-07-2021 11:31:31 ]
pi_200213384
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 08:37 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

je betaalt nu 0,10 per uitbetaald bedrag.
dus als je zeg 10 projecten hebt en er zijn er 3 die niet betalen dan wordt er 70 cent minder uitbetaald.
heb er voor gekozen nieuwe voorwaarden te accepteren omdat ik toch wel bij het vraag en antwoordgedeelte wilde blijven lezen/reageren bij projecten waar ik in zat.
Betaal je deze kosten ook voor de oude projecten of alleen voor de nieuwe?
pi_200213766
Kleine distributeur alcoholische dranken
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24071
geen zekerheden
pi_200213789
25k voor een OAMKB
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24338
geen zekerheden en HA morele waarde O-)
pi_200213836
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 08:37 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

je betaalt nu 0,10 per uitbetaald bedrag.
dus als je zeg 10 projecten hebt en er zijn er 3 die niet betalen dan wordt er 70 cent minder uitbetaald.
heb er voor gekozen nieuwe voorwaarden te accepteren omdat ik toch wel bij het vraag en antwoordgedeelte wilde blijven lezen/reageren bij projecten waar ik in zat.
Aanvulling: met een maximum van 2,50¤ per maand.
pi_200213959
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 11:57 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Aanvulling: met een maximum van 2,50¤ per maand.
Zullen er veel investeerders zijn met 25 betalende projecten per maand :wtf:
pi_200214068
quote:
6s.gif Op maandag 5 juli 2021 10:03 schreef Buurman_ het volgende:
Nieuwe Collin direct
Tweedehands opticien apparatuur
https://www.collincrowdfund.nl/ui-optic-instrument/
8%, 84 mnd, 2e hypotheek.

De buurman is begin dit jaar voor 300k verkocht:
https://www.funda.nl/koop(...)8621-spechtstraat-4/
Deze wil ik ook wel voor een basis bedrag meenemen dus mocht er een linkje beschikbaar zijn dan hou ik mij aanbevolen :)

pi_200214193
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze wil ik ook wel voor een basis bedrag meenemen dus mocht er een linkje beschikbaar zijn dan hou ik mij aanbevolen :)

Ik wil deze ook wel meenemen. Lineair, 8% en redelijk geborgd door de tweede hypotheek. Als de huizenprijzen gaan dalen zal het grootste gedeelte wel afgelost zijn. :)
pi_200214382
Voor wie zijn geld kort weg wil zetten: https://www.collincrowdfund.nl/new-horizons-vastgoed-b-v-2/

Nu zonder de 3 maanden vervroegde aflossingsclausule.
pi_200214423
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor wie zijn geld kort weg wil zetten: https://www.collincrowdfund.nl/new-horizons-vastgoed-b-v-2/

Nu zonder de 3 maanden vervroegde aflossingsclausule.
Verwacht hiervan wel een innercrowdlink voor investeerders uit het 1e project.
pi_200215002
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze wil ik ook wel voor een basis bedrag meenemen dus mocht er een linkje beschikbaar zijn dan hou ik mij aanbevolen :)

Hier de link voor de voorraad brillen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200215012
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Verwacht hiervan wel een innercrowdlink voor investeerders uit het 1e project.
Hier de link voor de vastgoedman

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200215015
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Betaal je deze kosten ook voor de oude projecten of alleen voor de nieuwe?
ik betaal voor de oude projecten, heb geen nieuwe, al jaren gestopt met KOM.
pi_200215138
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier de link voor de voorraad brillen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx Jaco, deze neem ik mee voor wat hoger dan de basis. Met een royale overwaarde, lineaire aflossing, mooie rente, winstgevende exploitatie, met nog ander (hoofd)gezinsinkomen naast deze, zie ik weinig beren op de weg. Pareltje?

Denk trouwens dat dit bedrijfje bewust en om fiscale redenen op haar naam is gezet, lijkt me typisch de expertise van de man.


De Krautw*rst neem ik niet mee, te korte looptijd. Misschien had ik hem wel meegenomen als ik afgelopen weken al niet zoveel had geinvesteerd :@

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 05-07-2021 13:41:47 ]
Pecunia non olet
pi_200215308
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier de link voor de vastgoedman

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mm twijfel nog, staat gewoon op funda voor 495 + 275 = 770k
Taxatiewaarde bij aanvang = 858k, dat is bijzonder
pi_200215477
De brillenman/vrouw neem ik ook klein mee, vastgoed 1 jaar laat ik lopen.

Dank voor de link! Wordt dit een fokje?
pi_200215498
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tnx Jaco, deze neem ik mee voor wat hoger dan de basis. Met een royale overwaarde, lineaire aflossing, mooie rente, winstgevende exploitatie, met nog ander (hoofd)gezinsinkomen naast deze, zie ik weinig beren op de weg. Pareltje?

Denk trouwens dat dit bedrijfje bewust en om fiscale redenen op haar naam is gezet, lijkt me typisch de expertise van de man.

De Krautw*rst neem ik niet mee, te korte looptijd. Misschien had ik hem wel meegenomen als ik afgelopen weken al niet zoveel had geinvesteerd :@
In de business zit ook niet heel veel risico na verkoop. Vooraf betalen en geen garantie! Is het stuk kan je tegen kosten laten repareren. https://www.uandiopticinstrument.com/pages/faq
Website van deze naar ik vermoed - Iraniers - in 9 talen!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-07-2021 14:24:53 ]
pi_200215506
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Betaal je deze kosten ook voor de oude projecten of alleen voor de nieuwe?
Als je accepteert, ga je deze extra kosten ook over de al lopende projecten betalen.
pi_200215517
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier de link voor de voorraad brillen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt weer Jaco. Deze iets ruimer meegenomen
pi_200215554
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:46 schreef impact9 het volgende:

[..]

Mm twijfel nog, staat gewoon op funda voor 495 + 275 = 770k
Taxatiewaarde bij aanvang = 858k, dat is bijzonder
Dat is op dit moment heel normaal. Het bieden boven de vraagprijs wordt mee getaxeerd.
pi_200215561
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is op dit moment heel normaal. Het bieden boven de vraagprijs wordt mee getaxeerd.
Juist andersom is normaal.
Koopsom is veelal hoger dan de taxatiewaarde
pi_200215587
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:28 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

ik betaal voor de oude projecten, heb geen nieuwe, al jaren gestopt met KOM.
Dank.

Ben blij dat ik indertijd de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd heb. Dit is een van de zovele fouten van deze (op zijn minst gedeeltelijke) incompetente directie van KoM. De investeerders die niet akkoord gaan geen volledige toegang meer geven tot de projecten waarin ze onder de oude voorwaarden hebben geïnvesteerd :R
pi_200215596
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:06 schreef impact9 het volgende:

[..]

Juist andersom is normaal.
Koopsom is veelal hoger dan de taxatiewaarde
Makelaar brengt in bij taxateur de biedingsstukken. Op het moment dat hij aantoont dat er meerdere biedingen boven de vraagprijs zijn neemt taxateur dit mee in zijn taxatie en taxeert de waarde gelezen de biedingen bijvoorbeeld op 10 % boven vraagprijs als erg genoeg biedingen in deze range zitten..
pi_200215643
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank.

Ben blij dat ik indertijd de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd heb. Dit is een van de zovele fouten van deze (op zijn minst gedeeltelijke) incompetente directie van KoM. De investeerders die niet akkoord gaan geen volledige toegang meer geven tot de projecten waarin ze onder de oude voorwaarden hebben geïnvesteerd :R
We tellen rustig af, nog 2 lopende projecten en over ruim een jaar is het voor mij klaar daar. Ondertussen heb ik 104% van mijn inleg terug dus ik mag helemaal niet klagen als je alle problemen daar mee rekent.
pi_200215726
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

We tellen rustig af, nog 2 lopende projecten en over ruim een jaar is het voor mij klaar daar. Ondertussen heb ik 104% van mijn inleg terug dus ik mag helemaal niet klagen als je alle problemen daar mee rekent.
Zo zie ik het ook. Als het geld van de Poelier terug is kan de vlag uit en ben ik zo goed als van KOM af. Daarna krijg ik alleen nog levenslang iedere maand een magnum van dierservice Aalten welke op dit moment alleen rente betaalt over mijn investering. Dat die nog gaat aflossen zal me zeer verbazen zal je begrijpen.
pi_200215773
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

We tellen rustig af, nog 2 lopende projecten en over ruim een jaar is het voor mij klaar daar. Ondertussen heb ik 104% van mijn inleg terug dus ik mag helemaal niet klagen als je alle problemen daar mee rekent.
Same here, ik sta op bijna 107%, met nog 2 projecten die wat corona- en andere strubbelingen hebben (maar nooit rente verzaakt hebben). Daarnaast nog 1 in recovery, 1 afgeschreven (kapper/DJ), en 1 wegduiker (bomenman)

Ik vraag me af hoeveel investeerders van de oude garde KoM door deze actie kwijtgeraakt is. Zoals velen hier was ik al gestopt voordat dit speelde.
pi_200215787
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

We tellen rustig af, nog 2 lopende projecten en over ruim een jaar is het voor mij klaar daar. Ondertussen heb ik 104% van mijn inleg terug dus ik mag helemaal niet klagen als je alle problemen daar mee rekent.
Hier nog 3 (betalende) projecten te gaan en een paar waarbij niks meer gaat terug komen. Bij mij loopt de laatste tot januari 2023 maar inmiddels zit ik ook boven de 100% terugbetaling van mijn investeringen.
pi_200215790
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook. Als het geld van de Poelier terug is kan de vlag uit en ben ik zo goed als van KOM af. Daarna krijg ik alleen nog levenslang iedere maand een magnum van dierservice Aalten welke op dit moment alleen rente betaalt over mijn investering. Dat die nog gaat aflossen zal me zeer verbazen zal je begrijpen.
Ik zit nog in het bootje dat nu te koop staat en in de eerste van de snackbar keten, die is met een hypotheek. En het gastouderbureau, waar nooit meer iets van terug komt.
pi_200215809
Zo te lezen zijn we er relatief goed vanaf gekomen bij KoM, waarschijnlijk door de vroege waarschuwingen hier ^O^
pi_200215837
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tnx Jaco, deze neem ik mee voor wat hoger dan de basis. Met een royale overwaarde, lineaire aflossing, mooie rente, winstgevende exploitatie, met nog ander (hoofd)gezinsinkomen naast deze, zie ik weinig beren op de weg. Pareltje?

Denk trouwens dat dit bedrijfje bewust en om fiscale redenen op haar naam is gezet, lijkt me typisch de expertise van de man.

De Krautw*rst neem ik niet mee, te korte looptijd. Misschien had ik hem wel meegenomen als ik afgelopen weken al niet zoveel had geinvesteerd :@
Volgens de pitch werkt hij in loondienstverband bij een opticien. Uit de info van Company.info en de onderstaande link concludeer ik dat hij (mede)eigenaar is van Pe*rle Optic*ens in Vianen, in zijn eigen woonplaats. Hij heeft in ieder geval voldoende kennis van de branche.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 05-07-2021 14:38:36 ]
pi_200216018
Hcn: Sumo Hilversum is (volgens mijn administratie) zojuist ook helemaal afgelost 💐
pi_200216036
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:10 schreef Horsemen het volgende:
De investeerders die niet akkoord gaan geen volledige toegang meer geven tot de projecten waarin ze onder de oude voorwaarden hebben geïnvesteerd
Wat zou de AFM daar van zeggen? Uit oogpunt van zorgplicht zou platform de beschikbare informatie van een project met alle deelnemers moeten delen, niet alleen met een select groepje dat meer betaalt.
pi_200216103
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:33 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Volgens de pitch werkt hij in loondienstverband bij een opticien. Uit de info van Company.info en de onderstaande link concludeer ik dat hij (mede)eigenaar is van Pe*rle Optic*ens in Vianen, in zijn eigen woonplaats. Hij heeft in ieder geval voldoende kennis van de branche.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenaar weet ik niet. Artikel heeft het over Daniel. De ondernemer uit de pitch heet anders. Familie zal het wel zijn.
pi_200216144
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:53 schreef tnhb het volgende:

[..]

Wat zou de AFM daar van zeggen? Uit oogpunt van zorgplicht zou platform de beschikbare informatie van een project met alle deelnemers moeten delen, niet alleen met een select groepje dat meer betaalt.
Als er updates zijn, ontvangen wel alle investeerders deze. De berichtenoptie is meer een mogelijkheid om met de ondernemer te communiceren.

Ik vind ook dat ze deze blokkade weer vrij moeten geven. Ik dacht begrepen te hebben dat je wel een verzoek kan doen om de berichten te mogen ontvangen in een pdf bestandje.
pi_200216214
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:51 schreef crowdiefunder het volgende:
Hcn: Sumo Hilversum is (volgens mijn administratie) zojuist ook helemaal afgelost 💐
Ja, die is bij mij ook binnen en nu geheel afgelost zonder Corona uitstel.
Voor mij is dit mijn eerste investering die regulier is afgelost, dus niet vervroegd.
pi_200216289
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Als er updates zijn, ontvangen wel alle investeerders deze. De berichtenoptie is meer een mogelijkheid om met de ondernemer te communiceren.

Ik vind ook dat ze deze blokkade weer vrij moeten geven. Ik dacht begrepen te hebben dat je wel een verzoek kan doen om de berichten te mogen ontvangen in een pdf bestandje.
De projecten werden aangeboden met deze optie. Deze optie is nu geblokkeerd voor investeerders die wel in deze projecten zitten maar de nieuwe voorwaarden welke tot stand zijn gekomen na de investering niet willen accepteren. Het is gewoon onacceptabel dat Kapitaal op Maat met terugwerkende kracht zowel de spelregels/voorwaarden als de kosten hebben aangepast bij lopende projecten. Het zegt genoeg over de mentaliteit van deze club. Hoe goed een individueel project bij KoM soms ook mag zijn is het voor mij onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die hun geld aan deze mensen toevertrouwen :r
pi_200216347
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Eigenaar weet ik niet. Artikel heeft het over Daniel. De ondernemer uit de pitch heet anders. Familie zal het wel zijn.
O.b.v. Company.info en de online nieuwswebsite verwacht ik dat Daniel en de man genoemd in de pitch van Collin dezelfde is. Wellicht een Nederlandse naam aangenomen?

U*I op*ic instr*ment
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pe*rle Optic*ens in Vianen (Gr*nde Opt*ek)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200216376
Bedankt voor het tijdelijk beschikbaar stellen van uw geld. We gaan bancair herfinancieren
quote:
In het tweede kwartaal 2020 heeft u een investering gedaan in ons allereerste project wat wij viacrowdfunding gefinancierd hebben. Het betrof hier de aankoop van een kamerverhuurpand in Tilburg in de Nachtegaalstraat (project 21966). Wij zijn u ontzettend dankbaar voor het gestelde vertrouwen en geven u graag een update omtrent het project.

Nadat we vorig jaar in de zomer het pand op naam hebben gekregen zijn we gestart met de voorbereidingen voor de verbouwing. Na uitgebreide berekeningen, tekeningen en inspecties is er uiteindelijk voor gekozen om het gehele pand te strippen en 4 nieuwe studio’s te realiseren, allemaal voorzien van een eigen badkamer met toilet en een kleine kitchenette.

Hierdoor zou een nog betere huurstroom ontstaan en het komt de verhuurbaarheid ten goede omdat de doelgroep niet alleen studenten meer zijn, maar bijv. ook jonge starters op de arbeidsmarkt. Door het hoge afwerkniveau voldoen de studio’s tevens aan onze doelstelling dat wij ze zelf ook zouden willen huren.

Halfweg januari konden we enkele huurders elders huisvesten waardoor de ingrijpende verbouwing van de woning vrij snel daarna kon starten. De gehele woning is onder handen genomen en alles is vernieuwd. Alle elektra is vernieuwd, van binnenuit zijn alle muren geïsoleerd. Alle water, afvoer en gasleidingen zijn verlegd en vernieuwd. Verder zijn de trappen verplaatst en is alles keurig afgewerkt.

Vanzelfsprekend alles met inachtneming van de regels uit het bouwbesluit en conform wet- en regelgeving. Tevens zijn er zonnepanelen geplaatst. De verbouwing heeft zo’n 2,5 maand in beslag genomen.

In onderstaande video is goed het verschil te zien en wordt duidelijk wat wij allemaal aan het pand hebben gedaan. Klik op deze link om de video te zien.

Vooraf hadden we rekening gehouden met diverse aanpassingen waarvoor er 30K begroot was. Met de bovenstaande wijzigingen is de verbouwing uiteraard duurder uitgevallen. In totaliteit hebben wij bijna ¤ 80.000,- gespendeerd aan de verbouwing. De extra kosten hebben we vanuit onze eigen middelen gefinancierd.

De woning is nu weer klaar om vele jaren in goede staat verhuurd te kunnen worden. Het is dan ook niet raar dat de studio’s al verhuurd waren nog voordat de verbouwing was afgerond. Inmiddels is de woning opnieuw getaxeerd en heeft de ingrijpende verbouwing alsmede de verhoogde huurstroom gezorgd voor een fors hogere taxatiewaarde. Waar de woning in 2020 nog getaxeerd is op ¤ 235.000,- is de woning dit voorjaar getaxeerd op ¤ 435.000,-. Dit betekent dat wij eind juni een herfinanciering zullen afronden waarbij het pand bancair geherfinancierd wordt en het project bij Geldvoorelkaar vervroegd zal worden afgelost. Wij willen graag van deze mogelijkheid gebruik maken om u nogmaals enorm te danken voor het gestelde vertrouwen in ons en ons eerste crowdfunding project. Mede dankzij u hebben wij onze ambities waar kunnen maken. Inmiddels zijn ook een 2de en 3de project middels Geldvoorelkaar gefund.

Wij zijn ervan overtuigd dat er in de toekomst nog vaker projecten komen waarbij wij de samenwerking willen aangaan met de crowd, aangezien het ons erg goed bevallen is. Wij hopen dan wederom een beroep op u te mogen doen, mits het dan passend is binnen uw eigen doelstellingen.


Met vastgoede groet,

Mark van der Pol
Berry van den Berg
Ingrid Chaftar - van der Pol
Ellen Snelders - van der Pol

pi_200216408
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Bedankt voor het tijdelijk beschikbaar stellen van uw geld. We gaan bancair herfinancieren
[..]

En zonder boete rente. Ik snap weer niet van mijzelf dat ik hem toen meegenomen heb :(
pi_200216639
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En zonder boete rente. Ik snap weer niet van mijzelf dat ik hem toen meegenomen heb :(
Het is bij mij het grootste project ooit dat ik heb meegenomen. Omdat alles er goed uit zag. Dit is natuurlijk niet fijn zo zonder boeterente. Maar het geld is weer terug straks, daar gaat het om.
Neem jij alleen nog mee met boeteclausule?
pi_200216945
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:43 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Het is bij mij het grootste project ooit dat ik heb meegenomen. Omdat alles er goed uit zag. Dit is natuurlijk niet fijn zo zonder boeterente. Maar het geld is weer terug straks, daar gaat het om.
Neem jij alleen nog mee met boeteclausule?
Ondernemers hebben 2ton waardevermeerdering. Wij maar een klein beetje rente voor die paar maanden. Verhouding is erg scheef.
pi_200217296
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:43 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Het is bij mij het grootste project ooit dat ik heb meegenomen. Omdat alles er goed uit zag. Dit is natuurlijk niet fijn zo zonder boeterente. Maar het geld is weer terug straks, daar gaat het om.
Neem jij alleen nog mee met boeteclausule?
In princiepen wel.
Ik zit zo wie zo niet te wachten op kortlopende projecten. Mijn kosten (vooral tijd) zijn dan naar verhouding te hoog. Als ze dan toch eerder dan afgesproken afgelost worden (wat natuurlijk nooit uit te sluiten is) maakt de boeterente (rentecompensatie) het nog een beetje goed. Ook een platform heeft voordeel bij een rentecompensatie. Het remt namelijk het oversluiten enigszins. Zoals het in de begin jaren was (100% boete/compensatie) is/was natuurlijk wat te veel van het goede maar 6 of 9 maanden zijn m.i. voor alle partijen redelijk.
pi_200217626
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En zonder boete rente. Ik snap weer niet van mijzelf dat ik hem toen meegenomen heb :(
Uit de introductie van het project:

quote:
6-5-2020

In het tabblad 'Toelichting Geldvoorelkaar.nl' is een hyperlink opgenomen die verwijst naar de kenmerken van de vastgoedlening. Daarbij wordt mede melding gemaakt van het feit dat een algehele vervroegde aflossing mogelijk is, maar dan met bijbetaling van zes maanden compensatierente. Die regeling geldt echter voor projecten die vanaf 1 april 2020 zijn ingediend. Dit project is voor die datum in behandeling genomen. Dat houdt in dat, voor wat betreft de algehele vervroegde aflossing, de oude voorwaarden nog van toepassing zijn. In die voorwaarden is bepaald dat bij een algehele vervroegde aflossing er geen compensatierente betaald behoeft te worden.
pi_200218448
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

We tellen rustig af, nog 2 lopende projecten en over ruim een jaar is het voor mij klaar daar. Ondertussen heb ik 104% van mijn inleg terug dus ik mag helemaal niet klagen als je alle problemen daar mee rekent.
Ik heb er volgens KOM nog 5 lopen maar we zijn er 4 waar ik al tijden niets van gehoord/ontvangen heb. Voor hun statistieken zijn de projecten nog niet afgeschreven maar bij mij wel. Mochten er nog positieve verrassingen komen dan is dat mooi meegenomen. Ondanks deze 4 defaults wel een positief saldo bij KOM gehaald. Geen reactie op mails en het dubbel betalen voor lopende projecten bij de nieuwe algemene voorwaarden waren voor mij de redenen om af te haken. Nog 10 termijnen en dan is het voor mij ook klaar bij KOM.
pi_200218480
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De projecten werden aangeboden met deze optie. Deze optie is nu geblokkeerd voor investeerders die wel in deze projecten zitten maar de nieuwe voorwaarden welke tot stand zijn gekomen na de investering niet willen accepteren. Het is gewoon onacceptabel dat Kapitaal op Maat met terugwerkende kracht zowel de spelregels/voorwaarden als de kosten hebben aangepast bij lopende projecten. Het zegt genoeg over de mentaliteit van deze club. Hoe goed een individueel project bij KoM soms ook mag zijn is het voor mij onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die hun geld aan deze mensen toevertrouwen :r
helemaal mee eens, eerst ook niet geaccepteerd maar heb nog maar paar projecten dus die ¤ 0,10 heb ik maar niet veel energie in gestoken, heb al te veel tijd aan KOM besteed.

Kom was een van mijn eerste platformen, site vind ik nog steeds goed, duidelijk.

moet zeggen heb er ook wel veel van geleerd heb, aangezien ik nu inleg en kosten terug heb en er toch nog wat binnenkomt geen duur lesgeld geweest.

De reden dat ik niet meer bij KOM investeer is de afwikkeling van de partyboot waarbij een kennis van de leningnemer een aanzienlijk bedrag er in zou steken maar dat niet gedaan heeft en kom dit zo maar laat.
Dat de boot voor aanzienlijk lager bedrag is geveild dan de taxatiewaarde heb ik geen problemen mee, dat is mijn eigen risico.
Het is voor mij wel een reden voorzichtig te zijn met leningen met een hypotheek op iets dat ik zelf niet ( ook niet voor een erg laag bedrag ) zou kopen.
pi_200220539
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

In de business zit ook niet heel veel risico na verkoop. Vooraf betalen en geen garantie! Is het stuk kan je tegen kosten laten repareren. https://www.uandiopticinstrument.com/pages/faq
Website van deze naar ik vermoed - Iraniers - in 9 talen!
Beetje raar verhaal in de pitch staat dat het bedrijf in 2019 is opgericht. Op de site staat dat het in 1998 is opgericht. ?
pi_200220916
Dank jullie voor de reacties om mijn vraag over KOM.

Ik heb zelf nog 7 projecten lopen, waarvan er 6 binnen een aantal maanden aflopen. Nu 103,6% terug, dus ik kom waarschijnlijk op 106%. Het langstlopende project loopt mei 2023.
pi_200220929
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:31 schreef Faraday01 het volgende:
Zo te lezen zijn we er relatief goed vanaf gekomen bij KoM, waarschijnlijk door de vroege waarschuwingen hier ^O^
Ik ben duidelijk te laat gaan lezen op dit forum. Ik mag blij zijn wanneer ik de 100% inleg ga halen.
pi_200221052
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Betaal je deze kosten ook voor de oude projecten of alleen voor de nieuwe?
Hier hebben we het al eerder over gehad in dit topic uit 2019:

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Nee het is stil. Ik heb overigens wel de indruk dat de nieuwe voorwaarden en tarieven alleen gelden voor nieuwe projecten. Je hoeft dan niet de bestaande overeenkomst op te zeggen. Deze zou gewoon van kracht blijven. Het niet accepteren van de nieuwe voorwaarden zou wel betekenen dat je niet meer kan inschrijven in nieuwe projecten.

Het account bij kapitaal op maat kan je inderdaad pas opzeggen nadat alle projecten zijn afgelopen.
Dit vond ik echt een grof schandaal, ik had toen EUR 500 geinvesteerd bij KOM en een flink deel van mijn projecten was regelmatig te laat met de maandelijkse betalingen. Dus ik ontving allemaal losse maandelijkse betalingen van EUR 2. Daarvan EUR 0.10 aftrekken is gewoon 5% extra kosten. Doei rendement.
pi_200221302
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:03 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Hier hebben we het al eerder over gehad in dit topic uit 2019:
[..]

Dit vond ik echt een grof schandaal, ik had toen EUR 500 geinvesteerd bij KOM en een flink deel van mijn projecten was regelmatig te laat met de maandelijkse betalingen. Dus ik ontving allemaal losse maandelijkse betalingen van EUR 2. Daarvan EUR 0.10 aftrekken is gewoon 5% extra kosten. Doei rendement.
Ik dacht dat ik destijds de bevestiging had gehad dat enkel voor nieuwe projecten kosten berekend zouden worden. Ik kan dan alleen niet meer terugvinden, en het blijkt in de praktijk ook niet te kloppen. Het aanmaken van een tweede profiel was iets van een oplossing.

Het maakt trouwens niet uit of je gebundelde of losse betalingen krijgt. Per project uitbetaling wordt 0,10 cent in rekening gebracht, niet per bundeling.

Voor investeringen van 100 euro zijn de kosten heel erg hoog. Voor investeringen van 1000 euro (of nog hoger) is de kostenstructuur erg gunstig ten opzichte van veel platformen.
pi_200221341
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:55 schreef zeeland6 het volgende:
Dank jullie voor de reacties om mijn vraag over KOM.

Ik heb zelf nog 7 projecten lopen, waarvan er 6 binnen een aantal maanden aflopen. Nu 103,6% terug, dus ik kom waarschijnlijk op 106%. Het langstlopende project loopt mei 2023.
jaren geleden ook al gestopt met KOM. Had er 4 waarvan er 3 niet meer betalen waar er meer inzitten hier. Zekerheden die niet goed waren vastgelegd en laksheid hadden mij vroegtijdig laten besluiten om te stoppen bij kom
.
Nettorendement is volgens Kom -27,81%.
Dit is alleen om dat ze volgens kom nog niet zijn afgeschreven. Anders zit ik op -48%

Drama platform
pi_200221469
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:19 schreef flexion het volgende:

[..]

jaren geleden ook al gestopt met KOM. Had er 4 waarvan er 3 niet meer betalen waar er meer inzitten hier. Zekerheden die niet goed waren vastgelegd en laksheid hadden mij vroegtijdig laten besluiten om te stoppen bij kom
.
Nettorendement is volgens Kom -27,81%.
Dit is alleen om dat ze volgens kom nog niet zijn afgeschreven. Anders zit ik op -48%

Drama platform
Oei, erg veel pech gehad met de projecten.
pi_200221564
Wat mij nog het meest verbaast aan KOM: dat ze nog steeds bestaan. En blijkbaar zijn er nog steeds mensen die, soms wel duizenden euro's, investeren via KOM. Onbegrijpelijk. Gelukkig was voor mij snel duidelijk dat KOM een slecht platform is, nog het meeste door de barslechte communicatie, en beslaan mijn totale investeringen via KOM maar 3,49% van mijn totale crowdfundportefeuille en daarvan heb ik momenteel 88,86% terugontvangen. Ik beschouw elke euro die nog terugkomt als een meevaller en steek er verder geen energie meer in.
pi_200221769
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Oei, erg veel pech gehad met de projecten.
Yep. Gelukkig waren het relatief kleine bedragen dus pijn valt mee. Zie het maar als leergeld...
  maandag 5 juli 2021 @ 22:06:18 #61
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_200222193
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:19 schreef flexion het volgende:

[..]

jaren geleden ook al gestopt met KOM. Had er 4 waarvan er 3 niet meer betalen waar er meer inzitten hier. Zekerheden die niet goed waren vastgelegd en laksheid hadden mij vroegtijdig laten besluiten om te stoppen bij kom
.
Nettorendement is volgens Kom -27,81%.
Dit is alleen om dat ze volgens kom nog niet zijn afgeschreven. Anders zit ik op -48%

Drama platform
Oei. Nou, dan kom ik er nog genadig van af. Morgen de laatste betaling van de tuinderij uit Jaarsveld. Dan zit ik op 99,26% retour. Uiteindelijk dus een klein verlies. Tsja, de palmbomenman had ik dermate groot meegenomen dat het verlies niet meer goed te maken was met de 16 andere projecten.
Maar toch gaat de vlag uit: ik ben er van af!
pi_200222887
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 10:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

In het ingediende bezwaarschrift kan ik niet echt een relevant argument ontdekken, dus ik schat in dat het bezwaar niet wordt toegewezen. De vergunning is mag je aannemen op grond van de geldende regels verleend, en argumenten die in het bezwaar worden genoemd zijn meer in algemene zin tegen het geld verdienen aan huizen gericht. Dat mag je vinden, maar heeft natuurlijk geen bezwaarkracht. Als je dan bovendien vindt dat een omgevingsvergunning niet de juiste vergunning zou zijn omdat de omgeving niet verandert dan geef je wel aan dat je je wel erg weinig in de materie hebt verdiept...
Vergunning = vergunning, Buurt te laat en Gary is op tijd lijkt mij. en daar zal het ook wel op uit draaien.
De regels zijn nu anders en strakker, met verandering van regels heb je grenzen voor en na, dit was ervoor.
Tot weet ik veel mocht je 130 rijden dan kreeg je geen bekeuring, daarna maar 100, rijd je daarna 130 heb je het risico op een bon, evenwel voor de datum kan je geen bekeuring want heb je je gehouden aan de dan geldende regels.

En anders ff een snelle boy/girl van de Zuidas ff inhuren misschien. Al hoewel ik denk dat het niet nodig is.

Overigens van gary > SIG Nieuweweg Hoofddorp moet 1 aug 2021 afgelost worden, dus aanstaande, en de valutablvd is febr 2022 aan de beurt, dit ff ter info

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 05-07-2021 22:55:26 ]
pi_200223726
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:43 schreef Jaco078 het volgende:
Maar het geld is weer terug straks, daar gaat het om.
Daar gaat het mij zeker niet om. Dan kan ik het geld net zo goed op zak houden en ook het risico niet lopen. Ik investeer juist met het idee dat ik risico loop en daar ook rendement tegenover staat. Maar goed, we wisten waar we op in tekenden. Ook ik zat hierin. Jammer dat er vervroegd wordt afgelost, maar daarover klagen omdat zij er meer aan verdienen lijkt me onzin. Hadden we deze truc maar zelf moeten uithalen ;)
pi_200224544
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:57 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Daar gaat het mij zeker niet om. Dan kan ik het geld net zo goed op zak houden en ook het risico niet lopen. Ik investeer juist met het idee dat ik risico loop en daar ook rendement tegenover staat. Maar goed, we wisten waar we op in tekenden. Ook ik zat hierin. Jammer dat er vervroegd wordt afgelost, maar daarover klagen omdat zij er meer aan verdienen lijkt me onzin. Hadden we deze truc maar zelf moeten uithalen ;)
De vastgoedman nu op Collin is gewoon eerlijker. Hij denkt over 12 maanden een goedkopere financierder te vinden. Dan is het gewoon duidelijk. Niet net doen alsof je 60 maanden wilt financieren en dan na 12 maanden vervroegd aflossen.
pi_200224704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 05:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De vastgoedman nu op Collin is gewoon eerlijker. Hij denkt over 12 maanden een goedkopere financierder te vinden. Dan is het gewoon duidelijk. Niet net doen alsof je 60 maanden wilt financieren en dan na 12 maanden vervroegd aflossen.
Zeker, dan heb je als investeerder ook een eerlijke keus om wel of juist niet mee te doen.
Komt het toch weer neer op de basis, eerlijkheid en transparantie.
pi_200225994
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor wie zijn geld kort weg wil zetten: https://www.collincrowdfund.nl/new-horizons-vastgoed-b-v-2/

Nu zonder de 3 maanden vervroegde aflossingsclausule.
Was mij trouwens niet 100% duidelijk of het allemaal woningen zijn. Dan wel dat er toch bedrijfsruimte tussen zit.
Mijn idee was dat alles woningen is, dan wel naar woningen verbouwd wordt. Lezen jullie dat ook zo?
pi_200226447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 10:11 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Was mij trouwens niet 100% duidelijk of het allemaal woningen zijn. Dan wel dat er toch bedrijfsruimte tussen zit.
Mijn idee was dat alles woningen is, dan wel naar woningen verbouwd wordt. Lezen jullie dat ook zo?
Er staan toch gewoon linkjes naar Funda in de pitch? Veel duidelijker kunnen ze het niet publiceren.
pi_200226619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 10:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Er staan toch gewoon linkjes naar Funda in de pitch? Veel duidelijker kunnen ze het niet publiceren.
Beide panden zijn een combinatie van bedrijfsruimte en woonruimte. Lees jij in de pitch of het toekomstig 100% wonen wordt na de verbouwing? Ik kan het er niet duidelijk uit halen.
pi_200226739
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 10:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Beide panden zijn een combinatie van bedrijfsruimte en woonruimte. Lees jij in de pitch of het toekomstig 100% wonen wordt na de verbouwing? Ik kan het er niet duidelijk uit halen.
Lijken me panden voor kamerverhuur of woning splitsing. Heel duidelijk staat dit niet in de pitch. Enkel een opmerking dat er de veel vraag is naar woonruimte.
quote:
De vraag naar woonruimte in Tilburg is momenteel dusdanig hoog.


[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 06-07-2021 11:35:13 ]
pi_200227303
Overname lingeriewinkel
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23337
Geen zekerheden
pi_200228186
quote:
12s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:49 schreef peterc het volgende:

[..]

Vergunning = vergunning, Buurt te laat en Gary is op tijd lijkt mij. en daar zal het ook wel op uit draaien.
De regels zijn nu anders en strakker, met verandering van regels heb je grenzen voor en na, dit was ervoor.
Tot weet ik veel mocht je 130 rijden dan kreeg je geen bekeuring, daarna maar 100, rijd je daarna 130 heb je het risico op een bon, evenwel voor de datum kan je geen bekeuring want heb je je gehouden aan de dan geldende regels.

En anders ff een snelle boy/girl van de Zuidas ff inhuren misschien. Al hoewel ik denk dat het niet nodig is.

Overigens van gary > SIG Nieuweweg Hoofddorp moet 1 aug 2021 afgelost worden, dus aanstaande, en de valutablvd is febr 2022 aan de beurt, dit ff ter info
Zie onderaan in dit artikel uit het Parool: Vergunning is vergunning

https://www.parool.nl/ams(...)gesplitst~b341b17a6/

Maandag probeerden Van Gool en Schreiner, namens meerdere buurtbewoners, bij de rechter een stokje te steken voor de splitsing van een van de woningen op de Valutaboulevard. Procedures waren niet juist gevolgd en afspraken waren geschonden, betoogden zij. Maar omdat huurders inmiddels al hun intrek hadden genomen in de woning, werd hun bezwaar afgewezen. “Een deceptie,” aldus Van Gool. “Het recht van de sterkste geldt,” zegt Schreiner.
pi_200228432
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier de link voor de vastgoedman

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb in ieder geval fors meegedaan. Korte looptijd met hoge rente en goede zekerheden zijn een prima bestemming voor mijn spaargeld wat nu tegen 0% staat weg te rotten.

(en PS nee, die 100k inleg is niet van mij)
pi_200229496
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval fors meegedaan. Korte looptijd met hoge rente en goede zekerheden zijn een prima bestemming voor mijn spaargeld wat nu tegen 0% staat weg te rotten.

(en PS nee, die 100k inleg is niet van mij)
Die investeerder-9327 met z'n ¤10.000,-- dan? ;)
pi_200230108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval fors meegedaan. Korte looptijd met hoge rente en goede zekerheden zijn een prima bestemming voor mijn spaargeld wat nu tegen 0% staat weg te rotten.

(en PS nee, die 100k inleg is niet van mij)
Eigenlijk heb je ook wel gelijk :) . Normaal zie ik liever lange stabiele looptijden, maar als je hier forser op inzet dan heb je toch nog een leuk rendement zonder al te veel adm.lasten (naar rato inleg) en waarschijnlijk komt er over een jaar ook wel weer iets voorbij om het geld door te rollen.
Pecunia non olet
pi_200230111
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:16 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Die investeerder-9327 met z'n ¤10.000,-- dan? ;)
Dan heeft het ook nog een beetje zin en blijft er ruim 600 euro over voor dyna18 (als het project tenminste 1 jaar loopt en geen 9 maanden). De Collin directie (1700) nam hem overigens ook flink mee (5k). Het zal ook vast een goed project zijn (zelf niet gelezen). Bij mij zijn de bedragen duidelijk wat lager en voor een paar duizend euro weegt het voor mij niet op tegen de tijd die het beoordelen en administratief bijhouden kost.
pi_200230715
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan heeft het ook nog een beetje zin en blijft er ruim 600 euro over voor dyna18 (als het project tenminste 1 jaar loopt en geen 9 maanden). De Collin directie (1700) nam hem overigens ook flink mee (5k). Het zal ook vast een goed project zijn (zelf niet gelezen). Bij mij zijn de bedragen duidelijk wat lager en voor een paar duizend euro weegt het voor mij niet op tegen de tijd die het beoordelen en administratief bijhouden kost.
Voordeel is wel weer dat het een +1-tje is voor het loyaliteitsprogramma, die steeds zeldzamer worden met alle Direct-leningen!
gr gr
pi_200230757
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:36 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Voordeel is wel weer dat het een +1-tje is voor het loyaliteitsprogramma, die steeds zeldzamer worden met alle Direct-leningen!
Dit is ook de reden dat is deze heb meegenomen. Korte looptijd waardoor ik snel kan herinvesteren en hierdoor sneller diamanten status bereik.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 15:45:57 #78
454405 escortmk2
petrolhead
pi_200230864
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:08 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Ja, die is bij mij ook binnen en nu geheel afgelost zonder Corona uitstel.
Voor mij is dit mijn eerste investering die regulier is afgelost, dus niet vervroegd.
een maandje vertraging, maar die is binnen de oorspronkelijke looptijd nog ingehaald. Zeer goed gedaan door deze ondernemer.

Voor mij is het de 7e reguliere aflossing, daarnaast 15 vervroegd (veelal onder -voor mij- gunstige voorwaarden) en een volledige aflossing waarbij HCN haar tanden moest laten zien maar waarbij het eindresultaat nog steeds een mooie plus is. En 0 defaults. En 80 lopende projecten variërend van net gestart tot vrijwel helemaal afgelost.

Ik ben meer gaan spreiden over andere platforms en sectoren maar blijf zeer tevreden over HCN.
pi_200230974
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:36 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Voordeel is wel weer dat het een +1-tje is voor het loyaliteitsprogramma, die steeds zeldzamer worden met alle Direct-leningen!
Ik ben al diamant dus dat speelt bij mij niet. Ik had ook al met deze korting gerekend voor het rendement van dit project.
pi_200230996
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Lijken me panden voor kamerverhuur of woning splitsing. Heel duidelijk staat dit niet in de pitch. Enkel een opmerking dat er de veel vraag is naar woonruimte.
[..]

Waar ik persoonlijk waarde aan hecht is dat hier sprake is van 4 huisnummers en een oppervlakte van totaal ruim 430 m2 bij leenbedrag van 860K.
Ik voorzie hier bij aantrekkende overheidsbemoeienis van de gemeente Tilburg op de deelverhuurmarkt veel minder problemen om een goed rendement binnen te halen als bijvoorbeeld bij een eengezinswoning met 1 huisnummer van nog geen 140m2 die we bij SIG laatst voor meer dan 500k geleend voor 3 jaar langs zagen komen.
Durf deze dan ook wel aan om wat " spaargeld " voor een jaar te parkeren. eerder aflossen is ook geen probleem maar dan wel graag in de eerste 6 maanden met 6 extra maanden rente. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-07-2021 16:01:29 ]
pi_200231060
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit is ook de reden dat is deze heb meegenomen. Korte looptijd waardoor ik snel kan herinvesteren en hierdoor sneller diamanten status bereik.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Met cherrypicking is het gemiddelde rendement van elk platform te verslaan. Bij KoM heb ik zelf een prima rendement. Bij Collin zit ik ook 2,5% boven het Collin gemiddelde.
Mooi rendement hoor heb je bij Collin. En dat nog zonder de diamant status ^O^
pi_200231087
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben al diamant dus dat speelt bij mij niet. Ik had ook al met deze korting gerekend voor het rendement van dit project.
Ah, ik had eigenlijk ook niks anders van jou verwacht! :D
gr gr
pi_200231476
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

Mooi rendement hoor heb je bij Collin. En dat nog zonder de diamant status ^O^
Voorzien 0,01%
Afgeboekt 0,00%
op 135 projecten

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 06-07-2021 16:44:38 ]
pi_200231503
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 16:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Voorzien 0,01% op 135 projecten
_O_
pi_200231681
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 16:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Voorzien 0,01%
Afgeboekt 0,00%
op 135 projecten
Heel netjes:

Afgeboekt
0,21%
Voorzien
0,16%

Netto bijna 6% op bijna 200 projecten, ook diamant
pi_200231826
Dat zijn wel betere getallen dan de Collin gemiddelden.
Gemiddeld bij Collin afgeboekt 1,01% en voorzien 2,18%.

Dan moeten er een aantal investeerders ook flink slechter dan dit scoren.

Zelf zit ik op:
Gemiddelde rente 7,19 %
Beheervergoeding 1,00%
Afgeboekt 0,26%
Voorzien 0,00%
Netto rendement 5,93%
pi_200232027
Paar foutjes gemaakt bij mijn eerste 10 investeringen. Kende FOK toen nog niet :-(. Mijn probleembetalingen zitten in die eerste 10 projecten.

Diamant, 214 projecten.
Bruto 7.07
beheer 0.98
afgeboekt 0
Voorzien 1,99
Netto 4,10 en dagelijks oplopend met 0,01.
pi_200232423
Garagebedrijf
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24329
4e hypotheek op woning van mama met een hele ruime overwaarde :*
pi_200232641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Garagebedrijf
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24329
4e hypotheek op woning van mama met een hele ruime overwaarde :*
Aannemelijk verhaal. Zekerheden zouden goed moeten zijn.
Lijkt een leuk project. Iemand al een linkje kunnen vinden?
pi_200232996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:15 schreef Jaco078 het volgende:
Paar foutjes gemaakt bij mijn eerste 10 investeringen. Kende FOK toen nog niet :-(. Mijn probleembetalingen zitten in die eerste 10 projecten.

Diamant, 214 projecten.
Bruto 7.07
beheer 0.98
afgeboekt 0
Voorzien 1,99
Netto 4,10 en dagelijks oplopend met 0,01.
Leuk om te vergelijken :)

Goud, 60 projecten
Bruto 6,91%
Beheervergoeding 0,95%
Afgeboekt 0,66%
Voorzien 1,15%
Netto 4,16%
pi_200233505
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 18:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Leuk om te vergelijken :)

Goud, 60 projecten
Bruto 6,91%
Beheervergoeding 0,95%
Afgeboekt 0,66%
Voorzien 1,15%
Netto 4,16%
Hier ook goud met 62 projecten,

Bruto 6,98%
Beheervergoeding 0,90%
Afgeboekt 0,74%
Voorzien 0%
Netto 5,34%
pi_200233655
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 16:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Voorzien 0,01%
Afgeboekt 0,00%
op 135 projecten
Heel mooi!
Helaas zit ik een stuk lager ;(
Dat komt onder andere omdat ik bij CCF begonnen ben met Crowdfunding en dus in het begin heel onervaren (en ik las hier nog niet mee).
Van mijn eerste 10 projecten bij CCF zou ik er nu nog hooguit nog 1 meenemen.
Mijn verliezen zitten ook bij projecten van de eerste jaren.
Overigens zit ik nog wel ruim boven het gemiddelde rendement bij CCF (maar lang niet zover als jij).

Bij andere platforms, waar ik later mee begonnen ben, heb ik (behalve bij KOM) gelukkig veel minder verliezen
pi_200233724
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:08 schreef TisIk het volgende:

[..]

Heel mooi!
Helaas zit ik een stuk lager ;(
Dat komt onder andere omdat ik bij CCF begonnen ben met Crowdfunding en dus in het begin heel onervaren (en ik las hier nog niet mee).
Van mijn eerste 10 projecten bij CCF zou ik er nu nog hooguit nog 1 meenemen.
Mijn verliezen zitten ook bij projecten van de eerste jaren.
Overigens zit ik nog wel ruim boven het gemiddelde rendement bij CCF (maar lang niet zover als jij).

Bij andere platforms, waar ik later mee begonnen ben, heb ik (behalve bij KOM) gelukkig veel minder verliezen
Ik ben vrij laat bij collin gestart. Ook ik heb de nodige verliezen in mijn eerste crowdfundjaar. Men name bij Geldvoorelkaar, kapitaalopmaat en lendico.
pi_200233735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:08 schreef TisIk het volgende:

[..]

Heel mooi!
Helaas zit ik een stuk lager ;(
Dat komt onder andere omdat ik bij CCF begonnen ben met Crowdfunding en dus in het begin heel onervaren (en ik las hier nog niet mee).
Van mijn eerste 10 projecten bij CCF zou ik er nu nog hooguit nog 1 meenemen.
Mijn verliezen zitten ook bij projecten van de eerste jaren.
Overigens zit ik nog wel ruim boven het gemiddelde rendement bij CCF (maar lang niet zover als jij).

Bij andere platforms, waar ik later mee begonnen ben, heb ik (behalve bij KOM) gelukkig veel minder verliezen
Klinkt bekend, ik zit al heel lang bij Collin, in de tijd dat ze nog een instap hadden van 1.000 euro maar daar zijn ze vlot van afgestapt. Geen zekerheden in het begin, weinig actie op defaults. Laatste jaren gaat het een stuk beter en nu netto netto 5,14%. Mocht ooit Torenzicht tot een goed einde komen dan schiet het een stuk op richting de 6% maar ja dromen zijn bedrog :( Deze hakte er flink in.
Pecunia non olet
pi_200234012
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 16:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Voorzien 0,01%
Afgeboekt 0,00%
op 135 projecten
Afgeboekt 0,00 %
Voorzien 0,00 %
Netto rendement 5,74 %
Redelijk laat begonnen, dus moet nog een track record opbouwen. Begonnen per augustus 2018 en nu 25 projecten, waarvan een aantal nog van Knab. Nog Brons.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 19:44:38 #96
454405 escortmk2
petrolhead
pi_200234169
58 investeringen waarvan ongeveer 1/3 Direct-leningen. Relatief veel recente met hypothecaire zekerheid:

Gemiddelde rente 6,96%
Beheervergoeding 1,07%
Afgeboekt 0,00%
Voorzien 0,17%
Netto rendement 5,72%

Niet geheel ontevreden, maar als ik bedenk dat er volgend jaar een 10jarig deposito afloopt met 4,6% rente dan was dat wel heel wat makkelijker verdiend 😇
pi_200234525
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klinkt bekend, ik zit al heel lang bij Collin, in de tijd dat ze nog een instap hadden van 1.000 euro maar daar zijn ze vlot van afgestapt. Geen zekerheden in het begin, weinig actie op defaults. Laatste jaren gaat het een stuk beter en nu netto netto 5,14%. Mocht ooit Torenzicht tot een goed einde komen dan schiet het een stuk op richting de 6% maar ja dromen zijn bedrog :( Deze hakte er flink in.
Die hakt er bij mij ook in, maar bij verkoop zal toch een aanzienlijk deel terug komen?
pi_200234709
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 20:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Die hakt er bij mij ook in, maar bij verkoop zal toch een aanzienlijk deel terug komen?
Ik hoop het. Het blijft akelig stil....
Pecunia non olet
pi_200235143
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:45 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

een maandje vertraging, maar die is binnen de oorspronkelijke looptijd nog ingehaald. Zeer goed gedaan door deze ondernemer.

Voor mij is het de 7e reguliere aflossing, daarnaast 15 vervroegd (veelal onder -voor mij- gunstige voorwaarden) en een volledige aflossing waarbij HCN haar tanden moest laten zien maar waarbij het eindresultaat nog steeds een mooie plus is. En 0 defaults. En 80 lopende projecten variërend van net gestart tot vrijwel helemaal afgelost.

Ik ben meer gaan spreiden over andere platforms en sectoren maar blijf zeer tevreden over HCN.
Heeft inderdaad tijdens de 1e horeca sluiting 1 maand op On hold gestaan maar naderhand alsnog zowel rente als aflossing betaald, dus geen verlenging van de looptijd.

Zo heb ik nog 1 ander project, een beach club, die ook achteraf de aflossing van de On hold maand heeft betaald en niet is verlengd tov de oorspronkelijke looptijd.

Totaal heb ik nu bij HCN in 34 projecten geinvesteerd, waarvan 2 vervroegd afgelost, nu 1 regulier afgelost en de rest loopt nog goed door, 0 defaults. Het wordt nu wel een tijdje wachten op de volgende die reguliere afgelost wordt, dat is ergens eind volgend jaar. Zonder de Corona verlengingen zouden nog 3 andere projecten volgend jaar compleet afgelost zijn, maar dat wordt voor die nu pas in 2023.

Ik ben ook meer gaan spreiden over ander platforms, maar mijn rendement is het hoogst bij HCN.
pi_200235507
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:58 schreef crowdiefunder het volgende:
De brillenman/vrouw neem ik ook klein mee, vastgoed 1 jaar laat ik lopen.

Dank voor de link! Wordt dit een fokje?
Ik heb uiteindelijk toch ook New Horizons Vastgoed B.V. 2 nog maar meegenomen. :)
pi_200235783
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:14 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik ben vrij laat bij collin gestart. Ook ik heb de nodige verliezen in mijn eerste crowdfundjaar. Men name bij Geldvoorelkaar, kapitaalopmaat en lendico.
Ik ben juist bij GVE later begonnen en heb (mede) daardoor (ook geluk speelt ongetwijfeld mee) bij GVE nog geen verliezen.
pi_200236102
Ik ben maar een kleine investeerder bij CCF, maar qua rendement doe ik het (dankzij Fok!) niet slecht.

Aantal investeringen: 10
Loyaliteitsprogramma: brons
Gemiddelde rente: 6,66%
Beheervergoeding: 1,02%
Afgeboekt: 0,00%
Voorzien: 0,00%
Netto rendement: 5,64%
pi_200236153
december 2019 gestart met Collin, is ook mijn enige platform tot nu toe.
53 inversteringen waarvan 1 op achterstand staat wat meteen mijn gemiddelde flink onderuit haalt.
Mijn 3e inverstering B*ll*r*g die betaald niet meer sinds november. Blijft ook angstvallig stil.
Loyaliteit Zilver
gemiddelde 7.26
vergoeding 1.19
voorzien 3.44
netto 2.63

Dat is de stand van vandaag.
Heb de vastgoedman ruim ingeschreven en de brillenman meegenomen, dit is nu nog niet zichtbaar in het overzicht. Trekt de boel weer een beetje recht :-)

[ Bericht 2% gewijzigd door Michael91984 op 06-07-2021 22:02:03 ]
pi_200238781
Maak nu duidelijk anders keuzes dan in het begin.

114 projecten en goud
Bruto 6,96%
Beheervergoeding 0.96%
Afgeboekt 0,26%
Voorzien 0,01%
Netto 5,73%
pi_200244009
Gister zitten stoeien met mijn bankapp en overboeken naar Collin. Nu blijkt het geld wel bij Collin te staan, inschrijving Vastgoedman gelukt. Alleen het is bij mij niet afgeschreven, ik kreeg ook de meldig Transactie mislukt. Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad?
pi_200244237
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 07:35 schreef Michael91984 het volgende:
Gister zitten stoeien met mijn bankapp en overboeken naar Collin. Nu blijkt het geld wel bij Collin te staan, inschrijving Vastgoedman gelukt. Alleen het is bij mij niet afgeschreven, ik kreeg ook de meldig Transactie mislukt. Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad?
pi_200244843
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 20:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik hoop het. Het blijft akelig stil....
Er staat in de administratie van Collin een voorziening van 75%. Als het gedwongen vekoop wordt dan zal er na aftrek van de kosten toch wel meer dan een kwart van onze investering terug komen?

Het zal waarschijnlijk een deel afschijven worden aangezien Collin al aangegeven heeft dat bij gedwongen verkoop de opbrengst waarschijnlijk lager zal liggen dan de hoogte van de hypotheek. Wat ik ook zorgelijk vind is dat Collin weer slecht communiceert en niet door pakt. De eigenaren gaan voorlopig echt geen horecavergunning meer krijgen dus ik zou zeggen: Je krijgt 2 maanden om de boel te verhuren voor een bedrag waarmee je de rente en de aflossing (deels) kunt voldoen of we gaan gedwongen verkopen. Het veel langer laten etteren heeft ook geen zin.
pi_200244882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 07:35 schreef Michael91984 het volgende:
Gister zitten stoeien met mijn bankapp en overboeken naar Collin. Nu blijkt het geld wel bij Collin te staan, inschrijving Vastgoedman gelukt. Alleen het is bij mij niet afgeschreven, ik kreeg ook de meldig Transactie mislukt. Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad?
Ja, Collin corrigeert dit vandaag en zal je vermoedelijk wel bellen over het eventueel aanvullen van je saldo. De investering blijft in principe gewoon staan.
pi_200244978
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:13 schreef Faraday01 het volgende:
Er staat in de administratie van Collin een voorziening van 75%. Als het gedwongen vekoop wordt dan zal er na aftrek van de kosten toch wel meer dan een kwart van onze investering terug komen?
Die voorzieningen worden enkel op duur achterstand bepaald. Er wordt niet gekeken naar uit te winnen zekerheden. We hebben het bv. bij Melo gezien waarbij ook een lange tijd een hele grote voorziening was opgenomen, maar na de verkoop van het onderpand kon iedereen terugbetaald worden.
pi_200245207
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, Collin corrigeert dit vandaag en zal je vermoedelijk wel bellen over het eventueel aanvullen van je saldo. De investering blijft in principe gewoon staan.
Niet gebeld door Collin, doen ze misschien nog, wel een negatief saldo op rekening courant.
pi_200245286
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:42 schreef Michael91984 het volgende:

[..]

Niet gebeld door Collin, doen ze misschien nog, wel een negatief saldo op rekening courant.
Bij mij werd het veroorzaakt doordat ik wel voldoende saldo had (ING) maar mijn dag limiet van de app overschreden had.
Was dit bij jou iets vergelijkbaars?
pi_200245315
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij mij werd het veroorzaakt doordat ik wel voldoende saldo had (ING) maar mijn dag limiet van de app overschreden had.
Was dit bij jou iets vergelijkbaars?
Ja, klopt, ook ING. Limiet wel verhoogd en toch lukte het niet. Was zeer verbaasd dat ik het wel bij Collin zag staan.
pi_200245438
Leverancier hummusproducten
https://www.collincrowdfund.nl/as-delicatessen-vof/
2x 1e hypotheek bedrijfsunit (meer een garage)

https://www.google.com/ma(...).5180729!4d5.0409599
Waarde kan wel kloppen als ik kijk naar eerder verkochte units

[ Bericht 23% gewijzigd door KrekelJapie op 07-07-2021 10:17:40 ]
pi_200245856
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Leverancier hummusproducten
https://www.collincrowdfund.nl/as-delicatessen-vof/
2x 1e hypotheek bedrijfsunit (meer een garage)

https://www.google.com/ma(...).5180729!4d5.0409599
Waarde kan wel kloppen als ik kijk naar eerder verkochte units
Flink resultaat in 2020, jammer dat er geen 2e hyp op het huis wordt meegenomen. Nog ff over denken tot er een linkje komt:)
pi_200246071
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 09:52 schreef Michael91984 het volgende:
Ja, klopt, ook ING. Limiet wel verhoogd en toch lukte het niet. Was zeer verbaasd dat ik het wel bij Collin zag staan.
Limiet verhogen duurt tegenwoordig langer (4 uur als ik het goed heb) voordat die wijziging "echt" is.
pi_200246107
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:48 schreef namliam het volgende:

[..]

Limiet verhogen duurt tegenwoordig langer (4 uur als ik het goed heb) voordat die wijziging "echt" is.
Dat klopt, maar het is wel vreemd dat collin de investering niet afkeurt bij een mislukte ideal betaling
pi_200246130
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:48 schreef namliam het volgende:

[..]

Limiet verhogen duurt tegenwoordig langer (4 uur als ik het goed heb) voordat die wijziging "echt" is.
Ja klopt. Had er keurig op gewacht. Weet niet wat er precies mis is gegaan. Maar goed, zometeen rekening courant aanvullen en het is weer opgelost.
pi_200246161
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het is wel vreemd dat collin de investering niet afkeurt bij een mislukte ideal betaling
Inderdaad, dat is wat mij dus ook verbaasd.
pi_200247472
quote:
weer zo'n hoge investering voor een afbraakpand...... ik doe niet mee.... moet wel een keertje fout gaan
pi_200248474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:18 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

weer zo'n hoge investering voor een afbraakpand...... ik doe niet mee.... moet wel een keertje fout gaan
Ik vraag me af wat er in 1989, dat als bouwjaar is vermeld, is gebouwd. De gevel en het dak lijken me een stuk ouder.
pi_200248554
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:11 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat er in 1989, dat als bouwjaar is vermeld, is gebouwd. De gevel en het dak lijken me een stuk ouder.
Inderdaad
quote:
Gelegen in Tilburg ligt deze prachtige en ruime eengezinswoning in de Akkerstraat. De woning heeft een woonoppervlakte van 186 m2 en bevindt zich op een perceel met een oppervlakte van 167 m2. De woning is gebouwd in 1903 en heeft een energielabel C.

Leuk wonen in Tilburg. Dat kan goed in deze buurt. Akkerstraat 7 is gelegen in de buurt Sint Anna Noord. De buurt heeft naar verhouding veel jonge inwoners van tussen de 25 en 44 jaar. Verder is het een betrekkelijk rustige buurt gekeken naar de bevolkingsdichtheid.

De woning is goed bereikbaar met veel voorzieningen in de buurt. Gesitueerd op loopafstand van het centrum van Tilburg, loopafstand van een supermarkt. Daarnaast is de dichtstbijzijnde uitvalsweg in de nabije omgeving op slechts 6 minuten rijden.

Indeling: de woning bestaat uit vijf kamers waarvan vier slaapkamers..
Edit: andere openbare bronnen zeggen 1989.

[ Bericht 19% gewijzigd door KrekelJapie op 07-07-2021 13:23:00 ]
pi_200248752
Achterkant bg lijkt wel nieuw op de foto's maar de rest? Misschien alleen een aanbouw gemaakt in '89. Wozwaardeloket vermeldt ook 1989.
pi_200249631
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 13:27 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Achterkant bg lijkt wel nieuw op de foto's maar de rest? Misschien alleen een aanbouw gemaakt in '89. Wozwaardeloket vermeldt ook 1989.
Uit de pitch....

Dit heeft de vorige eigenaar het pand doen verbouwen naar 2 woningen
Pecunia non olet
pi_200249890
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:55 schreef zeeland6 het volgende:
Dank jullie voor de reacties om mijn vraag over KOM.

Ik heb zelf nog 7 projecten lopen, waarvan er 6 binnen een aantal maanden aflopen. Nu 103,6% terug, dus ik kom waarschijnlijk op 106%. Het langstlopende project loopt mei 2023.
Met de betaling van vandaag kom ik op 100,4% terug van inleg+kosten.
Ik heb nog 4 projecten lopen, de kippenboer zou in begin 2024 klaar moeten zijn.
Daarnaast hoop ik dat er nog wat terug komt van de ritswandjes.
pi_200250578
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 14:57 schreef fok321 het volgende:

[..]

Met de betaling van vandaag kom ik op 100,4% terug van inleg+kosten.
Ik heb nog 4 projecten lopen, de kippenboer zou in begin 2024 klaar moeten zijn.
Daarnaast hoop ik dat er nog wat terug komt van de ritswandjes.
Ik kom met de betaling van vandaag op 99,6%.
Nog heel even geduld dus.
De projecten die ik nog bij KOM heb lopen, zijn allemaal met een goede eerste hypotheek, dus ik verwacht verder geen verliezen meer.
Nog een maand dan zit ik boven de 100%.
Alles bij elkaar denk ik bij KOM op een (gemiddeld over de jaren) rendement van net onder 1% per jaar uit te komen.
Voor KOM helemaal niet slecht. ;) :(
pi_200251096
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 18:00 schreef Horsemen het volgende:
Iemand al een linkje kunnen vinden?
Ik houd me ook graag aanbevolen voor deze!
pi_200254069
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:00 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Ik houd me ook graag aanbevolen voor deze!
Ja die Tanguy zou ik ook wel willen meenemen als dat tijdig lukt :)

Terugkomend op KOM, vandaag zijn BB Steenderen en Deen Assessment helemaal afgelost, dus het is niet helemaal KOMmer en kwel :)
Pecunia non olet
pi_200254148
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 18:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja die Tanguy zou ik ook wel willen meenemen als dat tijdig lukt :)

Terugkomend op KOM, vandaag zijn BB Steenderen en Deen Assessment helemaal afgelost, dus het is niet helemaal KOMmer en kwel :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, mede mogelijk gemaakt door KoM is ook weer af gaan lossen lijkt het, na een flinke tijd alleen rente betaald te hebben. echter is er blijkbaar wat maatwerk geleverd wat nog niet gecommuniceerd is, want het bedrag is wat lager als de normale annuïteit.
pi_200254252
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 19:01 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, mede mogelijk gemaakt door KoM is ook weer af gaan lossen lijkt het, na een flinke tijd alleen rente betaald te hebben. echter is er blijkbaar wat maatwerk geleverd wat nog niet gecommuniceerd is, want het bedrag is wat lager als de normale annuïteit.
Misschien KOM logica? De rente is al betaald, dus de aflossing moet nog betaald worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 07-07-2021 19:23:06 ]
pi_200255432
Is er al een link van Tanguy Kraan van GvE ? Als die er is hou ik me aanbevolen op vrijdag 10.00 is voor mij echt een onmogelijke tijd om achter de knoppen te zitten.
Ook de delicatesse handel van Collin zou ik wel mee willen nemen.
pi_200258479
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:51 schreef KrekelJapie het volgende:
Dat klopt, maar het is wel vreemd dat collin de investering niet afkeurt bij een mislukte ideal betaling
Nee hoor, dat zou ik precies verwachten. Niet betalende leningnemers boeken ze immers ook vrolijk door naar je rekening - en corrigeren dat dan als het nodig is een maand of wat later. Echt een drama dat hun financiele systemen dus niet op orde zijn, want ergens kan dat nog eens het platform onderuit halen als dat op wat grotere schaal mis gaat.
pi_200262299
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:46 schreef impact9 het volgende:

[..]

Mm twijfel nog, staat gewoon op funda voor 495 + 275 = 770k
Taxatiewaarde bij aanvang = 858k, dat is bijzonder
Zie antwoord collin. De KK zijn toegevoegd aan de vraagrijs en worden (gewoon) meegefinancieerd:
quote:
Beste medewerker,
Ik heb een aantal vragen inzake deze investering pitch. Ik zie op Funda de genoemde panden te koop staan voor ¤ 495.000 en ¤ 275.000 in totaal ¤ 770.000 in tegenstelling tot de ¤ 860.000 die genoemd wordt in het voorstel. Is hier een verklaring voor, graag goed onderbouwd. Daarnaast is de factor van 17,8 x huurinkomsten tot de waarde in verhuurde staat wel aan de zeer hoge kant, usance is ongeveer 12 x de huurinkomsten. Dit zou dan op ongeveer ¤750.000 uitkomen. Kan de taxateur daar een verklaring voor geven?
De panden zien er al goed uit waarvoor dient de verbouwing die begroot is op ¤159.000?

Met vriendelijke groet,
Een betrokken Collin investeerder
quote:
Beste investeerder,

Dank voor de vragen.

Ik kan me de vraag over de Funda prijzen voorstellen.

De genoemde vraagprijzen waren KK. Er is in de onderhandelingen iets boven vraagprijs geboden i.v.m. concurrerende marktwerking en de OB ivm belegging bedraagt 8%. De uiteindelijke koopprijs conform koopovereenkomst is 860.000 VON (dus niet KK), hetgeen vrijwel gelijk is met de taxatiewaarde in huidige staat. De taxatiewaarde na verbouwing is bepaald door een erkend taxateur, aangesloten bij Nederlands Register Vastgoed Taxateurs (NRVT) op basis van DCF en BAR/NAR volgens geldende richtlijnen. Het volledige taxatierapport is bij aanvraag van de lening verstrekt.

Er dient een complete herindeling plaats te vinden zodat er uiteindelijk 8 te verhuren ruimtes ontstaan. Dat vereist brandwerende compartimentering. Het gevolg is nieuwe indeling, wanden, vloeren, sanitair en keukens, hetgeen volledig is uitgewerkt in het bouwbudget, hetgeen verstrekt is bij de aanvraag van de lening..

Ik hoop hiermee de vragen voldoende beantwoord te hebben.

Mocht er meer gedetailleerde informatie nodig zijn, kunt u altijd even met mij contact opnemen.

Fred
pi_200262570
Project Bijzonder gebouwd I Zaandam van geldvoorelkaar lijkt echt een innercrowd project te zijn. Inschrijfduur is nog 8 dagen en het project staat niet openbaar gepubliceerd.

Linkje is hier eerder gedeeld

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 08-07-2021 09:40:42 ]
  donderdag 8 juli 2021 @ 09:26:11 #135
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_200263099
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 08:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Project Bijzonder gebouwd I Zaandam van geldvoorelkaar lijkt echt een innercrowd project te zijn. Inschrijfduur is nog 8 dagen en het project staat niet openbaar gepubliceerd.
Is de link al hier gedeeld?
Anders kan ik dat wel doen, heb deze via GVE ontvangen.

Onderstaand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 22% gewijzigd door Gijsbertus op 08-07-2021 09:33:10 (Link gve) ]
pi_200263179
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:26 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Is de link al hier gedeeld?
Anders kan ik dat wel doen, heb deze via GVE ontvangen.
Ik ben geïnteresseerd in het linkje! En van de andere projecten uiteraard :)
-
  donderdag 8 juli 2021 @ 09:41:42 #137
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_200263295
Heb de link toegevoegd in bovenstaand bericht. Je kunt investeren t/m vandaag 15.00

Eerlijk gezegd, vind ik het geen super project:
- tweede hypotheek met LTV 78%
- Slotsom 850K (van de 95K)
- rente 5,5% (bruto)
- 20% boete vrij aflossen

maar blijkbaar denkt niet iedereen daar zo over. is voor 80% gefund.
pi_200263363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Garagebedrijf
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24329
4e hypotheek op woning van mama met een hele ruime overwaarde :*
Project staat niet meer op de website
pi_200263547
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Garagebedrijf
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24329
4e hypotheek op woning van mama met een hele ruime overwaarde :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 18:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Aannemelijk verhaal. Zekerheden zouden goed moeten zijn.
Lijkt een leuk project. Iemand al een linkje kunnen vinden?
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 16:00 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Ik houd me ook graag aanbevolen voor deze!
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 20:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Is er al een link van Tanguy Kraan van GvE ? Als die er is hou ik me aanbevolen op vrijdag 10.00 is voor mij echt een onmogelijke tijd om achter de knoppen te zitten.
Ook de delicatesse handel van Collin zou ik wel mee willen nemen.
Hierbij het linkje.
Is geldig tot 17.00 uur (vandaag).
https://www.geldvoorelkaa(...)=24329&code=KR243291
pi_200263680
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Hierbij het linkje.
Is geldig tot 17.00 uur (vandaag).
https://www.geldvoorelkaa(...)=24329&code=KR243291
Dank!
Dan moeten we echt ons best doen om voor 17.00u er een Fok project van te maken! Zou dat gaan lukken? bedrag is wel wat hoog.
Rente is goed, zekerheden goed, branche wat minder met al de E-auto's op komst maar ik denk dat hij het wel 7 jaar uithoudt.

Zou ook zo maar eens een kandidaat kunnen zijn voor vervroegde aflossing als moeders gaat verhuizen naar appartement.
pi_200263888
Dank, neem hem ook bescheiden mee.
pi_200263908
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:32 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Ik ben geïnteresseerd in het linkje! En van de andere projecten uiteraard :)
Delicatessenwinkel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zal straks of vanmiddag of morgen wel live gaan.
Enjoy :-)
pi_200263930
[foutje]
  donderdag 8 juli 2021 @ 10:32:25 #144
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_200263952
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Hierbij het linkje.
Is geldig tot 17.00 uur (vandaag).
https://www.geldvoorelkaa(...)=24329&code=KR243291
dank voor de link.
4e hypotheek met een overwaarde van 612K. Zie je niet vaak, haha.
pi_200263973
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:29 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Delicatessenwinkel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zal straks of vanmiddag of morgen wel live gaan.
Enjoy :-)
Wordt wederom een dure maand zo :) dank.
pi_200263980
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:34 schreef crowdiefunder het volgende:
ordt wederom een dure ma
Ik ga er nu tegenaan lopen dat ik dingen groter wil meenemen dan dat ik budget heb :-(
pi_200264100
Daar zit ik al een tijdje, eigenlijk zou het beter zijn als ik hier uitlog en de spoilers niet kan zien want ik ga richting 25% in crowdfunding.
pi_200264111
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Hierbij het linkje.
Is geldig tot 17.00 uur (vandaag).
https://www.geldvoorelkaa(...)=24329&code=KR243291
Dank! Buitenkansje net zoals MYPALL ook was. Liever 1 van deze dan 10 van SIG.
pi_200264178
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:45 schreef crowdiefunder het volgende:
Daar zit ik al een tijdje, eigenlijk zou het beter zijn als ik hier uitlog en de spoilers niet kan zien want ik ga richting 25% in crowdfunding.
leg jij net die 25k in 8-)
pi_200264277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:51 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

leg jij net die 25k in 8-)
Obli wellicht, 25k in 1 project kan ik zelf nooit doen waarschijnlijk 😄
pi_200264440
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Hierbij het linkje.
Is geldig tot 17.00 uur (vandaag).
https://www.geldvoorelkaa(...)=24329&code=KR243291
Bedankt Horsemen ruimer meegenomen.
pi_200264496
Dank u wel!
pi_200264563
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:09 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Bedankt Horsemen ruimer meegenomen.
Dat heb ik bij deze ook gedaan. Ondanks dat het een 4e/2e hypotheek is zou het met deze zeer grote overwaarde niet fout moeten kunnen gaan. Daarnaast weet hij wat hij overneemt en heeft het project m.i. een nette rente.
pi_200264608
De garage ook meegenomen, ty voor link. Mooie rente en mooie zekerheid met overwaarde.
pi_200264812
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:29 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Delicatessenwinkel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zal straks of vanmiddag of morgen wel live gaan.
Enjoy :-)
Bedankt voor het delen. Ik probeer te investeren, maar ontvang niet de bevestigingscode. Hebben jullie hier toevallig ook last van?
pi_200264838
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Hierbij het linkje.
Is geldig tot 17.00 uur (vandaag).
https://www.geldvoorelkaa(...)=24329&code=KR243291
Thanks, heb deze ook wat ruimer meegenomen. Al acht ik de kans groot dat deze vervroegd afgelost gaat worden zoals een collega-investeerder al suggereerde.
pi_200265088
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:32 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen. Ik probeer te investeren, maar ontvang niet de bevestigingscode. Hebben jullie hier toevallig ook last van?
Bij mij ging het zonder problemen.
Anders eens proberen via de app, dan heb je geen sms code nodig.
pi_200265144
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:29 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Delicatessenwinkel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zal straks of vanmiddag of morgen wel live gaan.
Enjoy :-)
Dat zal wel lukken, dank voor de link:)

Meegedaan met Tanguy en met de delicatessen. Wat komen er mooie projecten de laatste maanden en fijn dat we ze kunnen meepakken.
Pecunia non olet
pi_200265627
Ook van deze kant bedankt @Horsemen voor het linkje van het autobedrijf. Staat op 64% ondertussen.
Ook voor mij de laatste maanden geen gebrek aan projecten, en met het aantal linkjes wat hier gedeeld wordt is het geen probleem om mijn in mijn excelletje de projectkolommen groen (=1e hypotheek) of lichtgroen (=2e hypotheek) te houden.
pi_200267077
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:33 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Thanks, heb deze ook wat ruimer meegenomen. Al acht ik de kans groot dat deze vervroegd afgelost gaat worden zoals een collega-investeerder al suggereerde.
Ik weet het niet of dat in dit geval gaat gebeuren omdat de hypotheek niet op naam van de ondernemer staat. We zullen zien. Hij mag ook de 84 maanden uitzitten.
pi_200267097
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij mij ging het zonder problemen.
Anders eens proberen via de app, dan heb je geen sms code nodig.
Kan je in de pre publicatie fase via de app investeren?
pi_200267112
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Kan je in de pre publicatie fase via de app investeren?
Mij lukt dat niet. Kom automatisch op de normale website terecht....
pi_200267183
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Kan je in de pre publicatie fase via de app investeren?
Nee, sorry dat gaat inderdaad niet |:(
pi_200267527
Zojuist weer een vervroegde aflossing ontvangen. Collin project Dovox BV 34152, was voor mij nog een oud Knap project. Met 6 extra rentetermijnen. Wel een beetje jammer, was een 9% rente project.
pi_200268084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 12:28 schreef ETphonehome het volgende:
Ook van deze kant bedankt @:Horsemen voor het linkje van het autobedrijf. Staat op 64% ondertussen.
Ook voor mij de laatste maanden geen gebrek aan projecten, en met het aantal linkjes wat hier gedeeld wordt is het geen probleem om mijn in mijn excelletje de projectkolommen groen (=1e hypotheek) of lichtgroen (=2e hypotheek) te houden.
De delicatessenfirma loopt nog niet zo heel hard met 18%.

Hier de units: Je zou zeggen dat die dingen toch wel kwijt te raken zijn voor een acceptabele opbrengst. En daarbij zijn de vennoten nog eens hoofdelijk aansprakelijk met een redelijke overwaarde denk ik als ze 1-1-2020 als uitgangspunt hebben genomen.
https://www.google.nl/map(...)2.518073!4d5.0409597

Aan de website mag wel eens gesleuteld worden:
http://www.as-deli.nl/

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 08-07-2021 15:13:47 ]
Pecunia non olet
pi_200268198
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank!
Dan moeten we echt ons best doen om voor 17.00u er een Fok project van te maken! Zou dat gaan lukken? bedrag is wel wat hoog.
Rente is goed, zekerheden goed, branche wat minder met al de E-auto's op komst maar ik denk dat hij het wel 7 jaar uithoudt.

Zou ook zo maar eens een kandidaat kunnen zijn voor vervroegde aflossing als moeders gaat verhuizen naar appartement.
Valt denk ik wel mee met de branche. Ook E-auto's hebben onderhoud nodig, vervangen interieurfilters, remvloeistof, repareren defecten en ook accu's en elektrische motoren zijn niet onfaalbaar. Kans dat het kapot gaat is kleiner, maar zeker niet 0. Als er iets aan de hand is is het vaak ook nog vele malen duurder dan bij auto's op brandstof.
pi_200268382
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:32 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Bedankt voor het delen. Ik probeer te investeren, maar ontvang niet de bevestigingscode. Hebben jullie hier toevallig ook last van?
Bedankt voor het delen! Hier ook zonder problemen via website.
pi_200268409
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:00 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Obli wellicht, 25k in 1 project kan ik zelf nooit doen waarschijnlijk 😄
Ahum, kuch kuch, ik dacht straks met code rood gaat de vakantie toch niet door, dan maar iets anders :D
Pecunia non olet
pi_200268832
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank!
Dan moeten we echt ons best doen om voor 17.00u er een Fok project van te maken! Zou dat gaan lukken? bedrag is wel wat hoog.
Rente is goed, zekerheden goed, branche wat minder met al de E-auto's op komst maar ik denk dat hij het wel 7 jaar uithoudt.

Zou ook zo maar eens een kandidaat kunnen zijn voor vervroegde aflossing als moeders gaat verhuizen naar appartement.
Nog een uur te gaan en nu op 80% dus dat gaat ons niet lukken. Toch een super resultaat om in 7 uurtjes als Fokkers 120k voor dit project op te halen. Misschien wel een record?
Hopelijk kunnen we over 7 jaar proosten B:)B op een goede afloop.
pi_200269311
Zit er ook in voor iets meer dan mijn gemiddelde inleg.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_200270899
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:49 schreef Horsemen het volgende:
Nog een uur te gaan en nu op 80% dus dat gaat ons niet lukken. Toch een super resultaat om in 7 uurtjes als Fokkers 120k voor dit project op te halen. Misschien wel een record?
Hopelijk kunnen we over 7 jaar proosten op een goede afloop.
Las de link nog net voor 5 uur. Op de valreep nog geinvesteerd.
Dank voor het delen
pi_200271206
Dank voor het linkje van de garage. Ruim meegenomen.
pi_200272463
quote:
Ziet er op het eerste oog niet verkeerd uit, op huispedia zit de geschatte waarde tussen 233k en 285 k.

https://huispedia.nl/heiloo/1852ln/stationsweg/128-a
pi_200275853
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Hierbij het linkje.
Is geldig tot 17.00 uur (vandaag).
https://www.geldvoorelkaa(...)=24329&code=KR243291
Jammer, gemist.
Morgen om 10 uur maar proberen hem te scoren.
pi_200276141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 19:22 schreef quepos het volgende:

[..]

Ziet er op het eerste oog niet verkeerd uit, op huispedia zit de geschatte waarde tussen 233k en 285 k.

https://huispedia.nl/heiloo/1852ln/stationsweg/128-a
Ik zou niet blij van de benedenburen worden. Ik verwacht overdag geluidsoverlast (niet positief voor de huurprijs en de verhuurbaarheid)

https://chateauheiloo.nl/fotos/
pi_200276960
quote:
Even googlen op deze Stephan was weer een bijzondere ervaring. Ik zie, niet geheel onverwacht, veel mooie praatjes voorbij komen over hoe anderen makkelijk rijk zouden kunnen worden, veel losse initiatieven op allerlei matig onderhouden websites, verouderde content, enz. Matige indruk, al met al. En dan zo'n sfeerimpressie van de woning in Heilo: geen foto van de kamer, maar wel drie van het trapgat _O- Zegt dit alles iets over het project? Geen idee. Maar ik geloof niet dat ik me ga aanmelden voor één van z'n cursus. :O Het liefst zou je van zo iemand even z'n vastgoedportefuille inzien: wat zit er nu echt in?
pi_200277527
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 00:26 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Even googlen op deze Stephan was weer een bijzondere ervaring. Ik zie, niet geheel onverwacht, veel mooie praatjes voorbij komen over hoe anderen makkelijk rijk zouden kunnen worden, veel losse initiatieven op allerlei matig onderhouden websites, verouderde content, enz. Matige indruk, al met al. En dan zo'n sfeerimpressie van de woning in Heilo: geen foto van de kamer, maar wel drie van het trapgat _O- Zegt dit alles iets over het project? Geen idee. Maar ik geloof niet dat ik me ga aanmelden voor één van z'n cursus. :O Het liefst zou je van zo iemand even z'n vastgoedportefuille inzien: wat zit er nu echt in?
Hij lijkt ook 1 van de eigenaren van (o.a.) het kinderdagverblijf op de begane grond te zijn
quote:
Contactpersoon voor privacyzaken
Stephan van der Toom
En ook van andere:
quote:


[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 09-07-2021 06:18:25 ]
pi_200278616
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 05:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hij lijkt ook 1 van de eigenaren van (o.a.) het kinderdagverblijf op de begane grond te zijn
[..]

En ook van andere:
[..]

https://drimble.nl/bedrij(...)bion-holding-bv.html Org structuur van Stephan
pi_200279977
quote:
Volgens BAG register zou 128a het schuurtje in de achtertuin zijn en woz info is er verder niet. Ik ben benieuwd wat er in het taxatierapport staat...

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 09-07-2021 11:30:04 ]
pi_200280719
quote:
De andere helft van het pand:
quote:
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Stationsweg 128 te Heiloo. Je kunt vanaf 11 juli 2021 12.00 uur investeren in dit project. Het betreft een kinderdagverblijf in het centrum van Heiloo met een buitenspeelplaats, bergruimte, slaapruimtes en een speelzaal.
https://investeren.sameningeld.nl/project/heiloo-stationsweg-128

Bedrijfsmatig dus de rente had m.i. wel een stukje hoger gemogen.
Ik laat deze lekker aan andere.
pi_200280809
In de text van het kinderdagverblijf:

quote:
Aangezien die toeloop naar Heiloo heel groot is zie ik de waarde van dit appartement en de huur nog verder stijgen. Het appartement is net opgeknapt, geschilderd en weer netjes gemaakt. Dit is een investering geweest die ik zelf heb gedaan en de waarde alleen maar ten goede komt.
pi_200280916
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:19 schreef Red_arrow het volgende:
In de text van het kinderdagverblijf:
[..]

Dat is toch de zelfde tekst als bij het appartement? Het bekende knippen en plakken....
pi_200281545
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De andere helft van het pand:
[..]

https://investeren.sameningeld.nl/project/heiloo-stationsweg-128

Bedrijfsmatig dus de rente had m.i. wel een stukje hoger gemogen.
Ik laat deze lekker aan andere.
Lastig om deze 2 los van elkaar te zien. Problemen bij de 1 zal ook al snel problemen bij de ander geven.
Normaal zou je voor bedrijfsmatig vastgoed een hogere rente verwachten vanwege een hoger risico, maar ik twijfel of het verhoogde risico nu niet bij beide aanwezig is.
pi_200281717
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:58 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Lastig om deze 2 los van elkaar te zien. Problemen bij de 1 zal ook al snel problemen bij de ander geven.
Normaal zou je voor bedrijfsmatig vastgoed een hogere rente verwachten vanwege een hoger risico, maar ik twijfel of het verhoogde risico nu niet bij beide aanwezig is.
Panden zijn gesplitst en dus apart te verkopen. Het woonhuis zal makkelijker te verkopen zijn dan een ruimte waar nu een kinderdagverblijf (met specifieke aanpassingen) in gevestigd is. Het woonhuis is volgens mij hierom minder risicovol dan gedeelte op de begane grond.
pi_200282140
Vraag me af wat dit nu nog met corona te maken heeft
quote:
U heeft geïnvesteerd in project Vetb**r. Op basis van de afspraken opgenomen in de leenovereenkomst ontvangt u periodiek betalingen. Van de Geldnemer /Ondernemer ontvingen wij opnieuw het verzoek voor een uitstelregeling van aanvullend drie maanden. Zoals u wellicht zult begrijpen, heeft de onderneming nog last van de gevolgen van de maatregelen die zijn genomen in verband met het coronavirus.​

Geldvoorelkaar.nl bekijkt per project welk maatwerk geboden kan worden om ondernemers te ondersteunen. Ons doel is hierbij om de continuïteit van de onderneming en de terugbetaling aan de investeerders te borgen. Gezien de bijzondere omstandigheden waarin wij op dit moment verkeren, en de ontstane problemen bij Vetb**r hebben wij besloten om de aflossingsverplichting (mede) op basis van redelijkheid en billijkheid, met nogmaals drie maanden op te schorten.​
Gelukkig is er een goede hypothecaire dekking gekoppeld aan de lening.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 09-07-2021 15:05:57 ]
pi_200282791
Ideal en GvE is blijkbaar nog steeds een lastige combinatie: zojuist het betaalverzoek met ideal link gekregen voor ProNano, en een half uurtje later een mail dat de ideal link niet werkt.
pi_200282835
Ik
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:07 schreef ETphonehome het volgende:
Ideal en GvE is blijkbaar nog steeds een lastige combinatie: zojuist het betaalverzoek met ideal link gekregen voor ProNano, en een half uurtje later een mail dat de ideal link niet werkt.
Ik kreeg vanmorgen al een mail dat Ideal niet werkt.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 14:30:00 #193
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200283089
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 11:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

^O^
meegenomen
Er was nog ruimte in 1A, Klein meegenomen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200283166
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:58 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Lastig om deze 2 los van elkaar te zien. Problemen bij de 1 zal ook al snel problemen bij de ander geven.
Normaal zou je voor bedrijfsmatig vastgoed een hogere rente verwachten vanwege een hoger risico, maar ik twijfel of het verhoogde risico nu niet bij beide aanwezig is.
Naar mijn idee wel,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200283182
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Het woonhuis is volgens mij hierom minder risicovol dan gedeelte op de begane grond.
Een van de waarde drukkend elementen is naar mijn idee toch dat kdv op de bg waardoor taxatiewaarde eerder onder druk zou kunnen komen te staan dan bij een 'gewoon' appartement.
pi_200283192
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:35 schreef tnhb het volgende:

[..]

Naar mijn idee wel,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het totale aanbod in goede projecten is momenteel ruim. Ik laat deze voor de zekerheid beide lopen.
Zat andere mooie projecten momenteel.
pi_200283360
Ontwikkelingsproject
https://www.collincrowdfund.nl/jeroen-van-den-adel-holding-b-v/
2x 1e hypotheek. 4e project van geldnemer dus mogelijk komt er een innercircle link vanuit collin

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 09-07-2021 15:06:33 ]
  vrijdag 9 juli 2021 @ 15:56:03 #198
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200284261
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:35 schreef tnhb het volgende:

[..]

Naar mijn idee wel,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie genoeg betere projecten. Laat deze even voor wat het is.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200284463
Nieuw GvE project met investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200284722
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:05 schreef bubbels234 het volgende:
Nieuw GvE project met investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen super project met hoge ltv en lage rente. Bouwdepot was wenselijk geweest. Ik ga dit weekend even nadenken of ik deze mee wil pakken. Er zijn zat betere, maar misschien voor de spreiding. Laatste tijd veel Collin en sameningeld meegepakt.
pi_200284775
Zonnepanelen en ZZP'ers​ Lenderspender

In dit bericht een korte update van de portefeuille en meer over het financieren van verduurzamingsmaatregelen en leningen voor ZZP'ers.

Portefeuille update

In ons vorige bericht van april​ stonden we stil bij de invloed van de lockdown en de introductie van strengere regelgeving op het rendement van de portefeuille. Het drukkende effect van deze factoren op het rendement is sinds april gestabiliseerd. Hierdoor is in de afgelopen maanden een netto jaarrendement van 3,7%​ gerealiseerd. Gegeven het​ huidige renteklimaat en​ het lage risicoprofiel van de portefeuille een mooi en​ solide resultaat.

Volumes blijven toenemen waardoor het totaal aan uitstaande leningen deze maand de grens van ¤ 25 miljoen zal gaan passeren.

Achterstanden en afboekingen blijven zeer laag. Gerealiseerde en verwachte afboekingen bedragen minder dan ¤ 50.000 en vertegenwoordigen daarmee slechts 0,1% van het totaal aan verstrekte leningen van ¤ 43 miljoen.

Financiering van verduurzamingsmaatregelen

Zonnepanelen en andere verduurzamingsmaatregelen zijn​ in Nederland gemeengoed aan het worden. Om de klimaatdoelstellingen te halen zullen we de komende jaren echter nog miljoenen huizen moeten verduurzamen.

Om deze reden is Lender & Spender​ met partijen uit de sector een samenwerking gestart om consumenten een goed financieringsalternatief te bieden. Deze lening - die wordt aangeboden onder de naam Duurzaam Gefinancierd​ - is met name interessant wanneer het verhogen van de hypotheek vanwege bijkomende kosten een te dure optie is en er geen door de overheid gesubsidieerde alternatieven beschikbaar zijn.

Duurzaam Gefinancierd leningen worden via installateurs van zonnepanelen en andere verduurzamingsmaatregelen aangeboden.

Een persoonlijke lening voor ZZP'ers

Begin juni is Lender & Spender een pilot gestart om leningen te verstrekken aan ZZP'ers. Er zijn namelijk veel ZZP'ers in Nederland met een goed en stabiel inkomen die maar lastig in aanmerking komen voor een goede persoonlijke lening.

De pilot verloopt tot dusver goed en wij verwachten over enkele maanden het besluit te nemen de mogelijkheid tot lenen voor ZZP'ers breder uit te rollen. Vanaf dat moment zullen deze leningen aan investeerders worden aangeboden door opname in de portefeuille. Omdat de gemiddelde rente van deze leningen wat hoger ligt, zal dit naar verwachting een positief effect gaan hebben op het rendement van de portefeuille.
pi_200285758
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Zonnepanelen en ZZP'ers​ Lenderspender

In dit bericht een korte update van de portefeuille en meer over het financieren van verduurzamingsmaatregelen en leningen voor ZZP'ers.

Portefeuille update

In ons vorige bericht van april​ stonden we stil bij de invloed van de lockdown en de introductie van strengere regelgeving op het rendement van de portefeuille. Het drukkende effect van deze factoren op het rendement is sinds april gestabiliseerd. Hierdoor is in de afgelopen maanden een netto jaarrendement van 3,7%​ gerealiseerd. Gegeven het​ huidige renteklimaat en​ het lage risicoprofiel van de portefeuille een mooi en​ solide resultaat.

Volumes blijven toenemen waardoor het totaal aan uitstaande leningen deze maand de grens van ¤ 25 miljoen zal gaan passeren.

Achterstanden en afboekingen blijven zeer laag. Gerealiseerde en verwachte afboekingen bedragen minder dan ¤ 50.000 en vertegenwoordigen daarmee slechts 0,1% van het totaal aan verstrekte leningen van ¤ 43 miljoen.

Financiering van verduurzamingsmaatregelen

Zonnepanelen en andere verduurzamingsmaatregelen zijn​ in Nederland gemeengoed aan het worden. Om de klimaatdoelstellingen te halen zullen we de komende jaren echter nog miljoenen huizen moeten verduurzamen.

Om deze reden is Lender & Spender​ met partijen uit de sector een samenwerking gestart om consumenten een goed financieringsalternatief te bieden. Deze lening - die wordt aangeboden onder de naam Duurzaam Gefinancierd​ - is met name interessant wanneer het verhogen van de hypotheek vanwege bijkomende kosten een te dure optie is en er geen door de overheid gesubsidieerde alternatieven beschikbaar zijn.

Duurzaam Gefinancierd leningen worden via installateurs van zonnepanelen en andere verduurzamingsmaatregelen aangeboden.

Een persoonlijke lening voor ZZP'ers

Begin juni is Lender & Spender een pilot gestart om leningen te verstrekken aan ZZP'ers. Er zijn namelijk veel ZZP'ers in Nederland met een goed en stabiel inkomen die maar lastig in aanmerking komen voor een goede persoonlijke lening.

De pilot verloopt tot dusver goed en wij verwachten over enkele maanden het besluit te nemen de mogelijkheid tot lenen voor ZZP'ers breder uit te rollen. Vanaf dat moment zullen deze leningen aan investeerders worden aangeboden door opname in de portefeuille. Omdat de gemiddelde rente van deze leningen wat hoger ligt, zal dit naar verwachting een positief effect gaan hebben op het rendement van de portefeuille.
Mijn ervaring met Lender en Spender is tot nu toe positief. Redelijk rendement en geen omkijken naar.
pi_200285778
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Geen super project met hoge ltv en lage rente. Bouwdepot was wenselijk geweest. Ik ga dit weekend even nadenken of ik deze mee wil pakken. Er zijn zat betere, maar misschien voor de spreiding. Laatste tijd veel Collin en sameningeld meegepakt.
Ook ik zit in hun andere Amelandse project, maar laat deze graag aan me voorbij gaan. Met een LTV van 90% na een verbouwing a 2,5 ton, zonder bouwdepot, vind ik de rente echt te mager. Dan liever een SIG'je.
pi_200285862
Voor wie niet vies is van risico, is deze misschien nog interesant, vooral vanwege de mogelijke bonusrente van 8%. Ik doe niet mee, omdat ik te weinig zicht heb op hoe haalbaar de condities die daarvoor gelden zijn en er helemaal geen zekerheden worden geboden.

GIGA Storage B.V. op Duurzaaminvesteren.nl
https://www.duurzaaminves(...)ing-giga-storage-b.v.

Iemand van jullie die daar iets zinvols over kan zeggen?
pi_200286143
Organische voedingsmiddelen
https://www.collincrowdfund.nl/komatha-impex-nl-b-v/
1e hypotheek woonhuis schoonouders 70% van leenbedrag

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 09-07-2021 17:54:07 ]
pi_200286162
Vastgoedreiniging
https://www.collincrowdfund.nl/r-middelburg-beheer-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand
pi_200286579
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:05 schreef bubbels234 het volgende:
Nieuw GvE project met investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit in het eerdere project, daar was de ltv en rente gunstiger, ik denk dat ik deze vanwege spreiding toch laat lopen.
pi_200286759
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 17:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Organische voedingsmiddelen
https://www.collincrowdfund.nl/komatha-impex-nl-b-v/
1e hypotheek woonhuis schoonouders 70% van leenbedrag
Hypotheek/borg voor slechts 70% van het bedrag. Daar staat echter tegenover dat de lening lineair wordt afgelost in 5 jaar. Nog even over denken, maar ik neig nu naar meenemen. De loods van de gebouwen poetser laat ik lopen.
NLinvesteert, de opslagboxen, laat ik ook lopen door de combinatie lage aflossing, en de betrokkenheid van ABNAmro:"Op dit moment is in overleg tussen ABN AMRO en 1Box gekozen voor een tweede financier".
Juist ja, dit gecombineerd met een flinke verbouwing, die zijn waardevastheid nog maar moet bewijzen vind ik het te mager.
Ik heb ook sterk het idee dat het opslagboxen verhuren kleine marge werk is, en deze nieuwe speler moet zich nog maar zien te bewijzen.
pi_200287757
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 17:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Organische voedingsmiddelen
https://www.collincrowdfund.nl/komatha-impex-nl-b-v/
1e hypotheek woonhuis schoonouders 70% van leenbedrag
Deze passage van de pitch vind ik lastig te lezen:
Voornoemde twee aparte zekerheidsrechten (derdenhypotheekrecht én borgtocht) kunnen door Collin los van elkaar worden uitgewonnen. De derdenhypotheekgever én de borg zijn hiervan op de hoogte en zijn hierover geïnformeerd. Collin verbindt zich jegens derdenhypotheekgever én borg om in totaal niet méér uit te winnen van beide zekerheden dan ¤ 350.000,-. Het staat Collin volledig vrij, hetgeen derdenhypotheekgever én borg erkennen en bevestigen door middel van ondertekening van deze overeenkomst, te kiezen welk zekerheidsrecht wordt uitgewonnen, waarbij Collin ook beide zekerheidsrechten deels kan uitwinnen.

Dit helpt om dit te lezen:
https://www.hupkesadvocat(...)een-derdenhypotheek/

Dus hier staat zo iets dat er bij de ouders (de derden bij deze lening) max totaal 350K te halen is dan wel via de borgstelling dan wel via uitwinning 1ste hypotheek. Daarnaast staat hier dat de ouders doorgezaagd zijn over het feit dat ze hun huis kunnen verliezen. Naar ik aanneem zal Collin de ouders hebben laten tekenen dat ze hiervan op de hoogte zijn. Zodat aan de zorgplicht is voldaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-07-2021 19:52:33 ]
pi_200288130
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 19:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Deze passage van de pitch vind ik lastig te lezen:
Voornoemde twee aparte zekerheidsrechten (derdenhypotheekrecht én borgtocht) kunnen door Collin los van elkaar worden uitgewonnen. De derdenhypotheekgever én de borg zijn hiervan op de hoogte en zijn hierover geïnformeerd. Collin verbindt zich jegens derdenhypotheekgever én borg om in totaal niet méér uit te winnen van beide zekerheden dan ¤ 350.000,-. Het staat Collin volledig vrij, hetgeen derdenhypotheekgever én borg erkennen en bevestigen door middel van ondertekening van deze overeenkomst, te kiezen welk zekerheidsrecht wordt uitgewonnen, waarbij Collin ook beide zekerheidsrechten deels kan uitwinnen.

Dit helpt om dit te lezen:
https://www.hupkesadvocat(...)een-derdenhypotheek/

Dus hier staat zo iets dat er bij de ouders max totaal 350K te halen is dan wel via de borgstelling dan wel via uitwinning 1ste hypotheek. Daar naast staat hier dat de ouders doorgezaagd zijn over het feit dat ze hun huis kunnen verliezen. Naar ik aanneem zal Collin de ouders hebben laten tekenen dat ze hiervan op de hoogte zijn. Zodat een de zorgplicht is voldaan.

Betekent dit dat de 40% voor kosten en rente die standaard worden opgenomen in de hypotheekakte ook niet uitgewonnen kunnen worden boven het bedrag van 350.000?
pi_200288246
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 19:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Betekent dit dat de 40% voor kosten en rente die standaard worden opgenomen in de hypotheekakte ook niet uitgewonnen kunnen worden boven het bedrag van 350.000?
Volgens mij niet bij de ouders als ik het goed lees.
Laat natuurlijk onverlet dat de B.V. 's en de ondernemer en zijn vrouw persoonlijk, wel voor de 500K en eventuele kosten van uitwinning verantwoordelijk zijn. Maar ja als het goed mis gaat zal hier niet veel te halen zijn.

Na 1.5 jaar is de restschuld 350K en is het risico in ieder geval teruggebracht tot eventuele proces/incassokosten om die 350K binnen te harken. Krijg je meer dan die 350k - kosten dan is het denk ik meegenomen.

Een project met (beperkt) risico met 7% bruto rente. ik durf hem wel aan voor mijn basis bedrag.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-07-2021 20:22:04 ]
pi_200288843
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 18:31 schreef ETphonehome het volgende:

[..]NLinvesteert, de opslagboxen, laat ik ook lopen door de combinatie lage aflossing, en de betrokkenheid van ABNAmro:"Op dit moment is in overleg tussen ABN AMRO en 1Box gekozen voor een tweede financier".
Juist ja, dit gecombineerd met een flinke verbouwing, die zijn waardevastheid nog maar moet bewijzen vind ik het te mager.
Ik heb ook sterk het idee dat het opslagboxen verhuren kleine marge werk is, en deze nieuwe speler moet zich nog maar zien te bewijzen.
Daarbij komt dat het een enorme lap tekst is en moeilijk te doorgronden. Ik heb een kwartiertje zitten lezen en snap het nog steeds niet voldoende. Alleen al reden om niet mee te doen. Geef mij maar een simpel project met lage LTV op een courant onderpand.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 09-07-2021 20:41:03 ]
Pecunia non olet
pi_200291569
Een fraaie incentive op Ameland: bij 1000 euro inleg een voucher voor het eerste recht voor een reservering op een door u gewenst weekend of midweek (arrangement 1).

Als ik het goed lees dus zero korting, maar zij hebben de zekerheid dat het hok weer vol zit die dagen.

Wat een vrijgevigheid, Sinterklaas is er niets bij en die heeft er zelfs voor gestudeerd <O)
Pecunia non olet
pi_200292036
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 20:30 schreef obligataire het volgende:

[..]

Daarbij komt dat het een enorme lap tekst is en moeilijk te doorgronden. Ik heb een kwartiertje zitten lezen en snap het nog steeds niet voldoende. Alleen al reden om niet mee te doen. Geef mij maar een simpel project met lage LTV op een courant onderpand.
Zover was ik geeneens gekomen. NLI pitches lees ik altijd van boven naar onder. Als ik dan bovenstaande bij zekerheden tegenkom haak ik gelijk af. Scheelt weer een kwartier.

Zoals wellicht vaker genoemd de afgelopen weken soms ook wel een luxe probleem: er zijn voor mij genoeg makkelijkere/interessantere projecten om mijn CF budget geïnvesteerd te houden/krijgen.
pi_200292513
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 14:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Ontwikkelingsproject
https://www.collincrowdfund.nl/jeroen-van-den-adel-holding-b-v/
2x 1e hypotheek. 4e project van geldnemer dus mogelijk komt er een innercircle link vanuit collin
Linkje van dit project:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200292554
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 22:57 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Zover was ik geeneens gekomen. NLI pitches lees ik altijd van boven naar onder. Als ik dan bovenstaande bij zekerheden tegenkom haak ik gelijk af. Scheelt weer een kwartier.

Zoals wellicht vaker genoemd de afgelopen weken soms ook wel een luxe probleem: er zijn voor mij genoeg makkelijkere/interessantere projecten om mijn CF budget geïnvesteerd te houden/krijgen.
Er is toch sprake van een eerste hypotheekrecht wat e.e.a. toch juist wel interessant maakt? Mee eens dat het vandaag wel een héél erg lange lap tekst is.
pi_200293356
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 23:22 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Linkje van dit project:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten uit het verleden etc...... maar in dit geval heeft deze meneer wat mij betreft het voordeel van de twijfel, heb aan zijn eerdere projecten ook meegedaan.
Pecunia non olet
pi_200293539
quote:
Op zich basisinleg te overwegen, zit een beetje in mijn maag met die 80% afhankelijkheid van 2 grote klanten die aanbestedingen hebben gewonnen. Wat als er nieuwe tenders komen en die klanten wegvallen.
Pecunia non olet
pi_200294680
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Op zich basisinleg te overwegen, zit een beetje in mijn maag met die 80% afhankelijkheid van 2 grote klanten die aanbestedingen hebben gewonnen. Wat als er nieuwe tenders komen en die klanten wegvallen.
Ik wacht wel totdat hij de nieuwe vastgoedpanden komt financieren via Collin. Dat zullen interessantere panden zijn dan deze loods.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 10-07-2021 08:14:55 ]
pi_200294890
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 17:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Organische voedingsmiddelen
https://www.collincrowdfund.nl/komatha-impex-nl-b-v/
1e hypotheek woonhuis schoonouders 70% van leenbedrag
Ondanks de maar beperkte zekerheden gaat mijn voorkeur om te investeren vooral uit naar dit project. Overigens ook maar voor mijn basis bedrag.
pi_200295255
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Resultaten uit het verleden etc...... maar in dit geval heeft deze meneer wat mij betreft het voordeel van de twijfel, heb aan zijn eerdere projecten ook meegedaan.
De rente is omlaag gegaan en het boetevrij aflossen(woning) in plaats van 3 maanden boeterente, dit in combinatie met genoeg andere projecten denk ik er nog even over na.

Positieve is natuurlijk dat het woningen zijn die ontwikkeld worden en daar zal de komende tijd nog wel vraag naar zijn.
pi_200295343
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 05:22 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik wacht wel totdat hij de nieuwe vastgoedpanden komt financieren via Collin. Dat zullen interessantere panden zijn dan deze loods.
Dat zou zomaar kunnen ja. Ik heb ook wel een beetje de indruk dat het een sluw uitgekiend plan is om zoveel mogelijk cash vrij te maken vanuit de onderneming en het pand. En daarbij enige overdrijving van de waarde van het pand niet schuwend :@ . Bij een inzakkende economie weet ik het nog niet zo wat het opbrengt.

Dat extra risico ten opzichte van een schijfje 1A bij SIG, wordt maar matig beloond?
Pecunia non olet
pi_200295987
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 00:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Resultaten uit het verleden etc...... maar in dit geval heeft deze meneer wat mij betreft het voordeel van de twijfel, heb aan zijn eerdere projecten ook meegedaan.
Een kleine kanttekening over de tweede energiefabriek. Er wordt netjes elke maand rente betaald dus geen klagen op dat vlak. Maar: De pitch ademde dat er vrij snel units verkocht zouden worden en dat daarmee ook deelaflossing gedaan zouden worden. Daar is tot op heden niets van terecht gekomen terwijl het project al ruim 2 jaar loopt. Uit deze pitch blijkt dat we daar binnenkort een start van mogen verwachten met volledige aflossing volgend jaar maar het is wel wat vreemd dat het zo lang geduurd heeft en dat de investeerders daar niet over geïnformeerd zijn. Ik denk er nog even over na of ik aan deze mee doe, was een makkelijkere keuze geweest als er al een paar deelaflossing achter de rug waren.
pi_200296421
Ik las net de opmerking Resultaten uit het verleden……. en kreeg ook net reclame voor deze jongens. https://www.jrshipinvestments.nl/campagne/ Interessant als je nog een keertje financiële schipbreuk wilt lijden.

Zoals een collega altijd zegt: Resultaten uit het verleden bieden weinig hoop voor de toekomst.
pi_200297341
Nieuwe hcn, kwalitaria delifrance 5* 7%.

https://horecacrowdfundin(...)-amersfoort-7g9n5q9m
pi_200297957
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 10:10 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Een kleine kanttekening over de tweede energiefabriek. Er wordt netjes elke maand rente betaald dus geen klagen op dat vlak. Maar: De pitch ademde dat er vrij snel units verkocht zouden worden en dat daarmee ook deelaflossing gedaan zouden worden. Daar is tot op heden niets van terecht gekomen terwijl het project al ruim 2 jaar loopt. Uit deze pitch blijkt dat we daar binnenkort een start van mogen verwachten met volledige aflossing volgend jaar maar het is wel wat vreemd dat het zo lang geduurd heeft en dat de investeerders daar niet over geïnformeerd zijn. Ik denk er nog even over na of ik aan deze mee doe, was een makkelijkere keuze geweest als er al een paar deelaflossing achter de rug waren.
Ik zie ook nergens units te koop staan. Wel zijn er paar units verhuurd.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:17:53 #229
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200298091
Uitbetalingsschema SIG niet correct. Heb email gestuurd.

Project 26391 Enkhuizen Westerstraat29 Zuiderkerksteeg 14a-b..

Investering in schijf 1A

Bij uitbetalingsschema staat Saldo (einddatum) ¤ 0,00. Dat is volgens mij fout.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200299026
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 12:10 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe hcn, kwalitaria delifrance 5* 7%.

https://horecacrowdfundin(...)-amersfoort-7g9n5q9m
Een goed en aannemelijk verhaal. Daar naast serieuze mensen met de nodige ervaring.
Als er eventueel een linkje is hou ik mij aanbevolen.
pi_200299230
Hoeveel mag je bij collin in totaal investeren, bij gve is dit max ¤ 80000 of is dit bij collin onbeperkt??
pi_200299248
Stationsweg 128A is nu open. Ik neem zelf hem niet mee.
pi_200299272
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:00 schreef samlood het volgende:
Hoeveel mag je bij collin in totaal investeren, bij gve is dit max ¤ 80000 of is dit bij collin onbeperkt??
Ook bij Collin is dat 80k p.p. Dus eventueel met een en/of rekening 160k. Zakelijke investeerders kunnen wel onbeperkt investeren. Dit zijn AFM voorschriften.
Einde dit jaar krijgen we Europese voorschriften en dan gaat dit veranderen.
pi_200299277
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 15:00 schreef samlood het volgende:
Hoeveel mag je bij collin in totaal investeren, bij gve is dit max ¤ 80000 of is dit bij collin onbeperkt??
Particulieren 80.000 pp. Ondernemers onbeperkt. De grens van 80.000 is bepaald door de overheid. In 2022 gaat deze grens omhoog door europesche wetgeving.
pi_200300287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:17 schreef Zeghomaar het volgende:
Uitbetalingsschema SIG niet correct. Heb email gestuurd.

Project 26391 Enkhuizen Westerstraat29 Zuiderkerksteeg 14a-b..

Investering in schijf 1A

Bij uitbetalingsschema staat Saldo (einddatum) ¤ 0,00. Dat is volgens mij fout.
Volgens mij ook.

In ieder geval staat in deze tabel bij SiG op de laatste positie normaal gesproken (bij aflossingsvrije hypotheken) altijd de volledige hoofdsom.

Ik zag ook dat het bewijs van inschrijving (bij het kadaster) van de hypotheek, samen met de hypotheekakte in één pdf bestand staat. Normaal zijn dit aparte bestanden. Vreemd.

Verder zag ik dat in de hypotheekakte maar één adres als onderpand wordt genoemd, terwijl in de pitch drie adressen worden genoemd.
Weet iemand of dat correct is??

Ook wordt in de hypotheekakte, de 40% opslag voor rente en kosten niet (zoals gebruikelijk) per lenigdeel genoemd maar alleen voor de drie delen samen.
Zal dat bij eventuele uitwinning geen probleem geven voor de lagere schijven?
  zaterdag 10 juli 2021 @ 17:09:19 #236
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200301053
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 16:16 schreef TisIk het volgende:

[..]

Volgens mij ook.

In ieder geval staat in deze tabel bij SiG op de laatste positie normaal gesproken (bij aflossingsvrije hypotheken) altijd de volledige hoofdsom.

Ik zag ook dat het bewijs van inschrijving (bij het kadaster) van de hypotheek, samen met de hypotheekakte in één pdf bestand staat. Normaal zijn dit aparte bestanden. Vreemd.

Verder zag ik dat in de hypotheekakte maar één adres als onderpand wordt genoemd, terwijl in de pitch drie adressen worden genoemd.
Weet iemand of dat correct is??

Ook wordt in de hypotheekakte, de 40% opslag voor rente en kosten niet (zoals gebruikelijk) per lenigdeel genoemd maar alleen voor de drie delen samen.
Zal dat bij eventuele uitwinning geen probleem geven voor de lagere schijven?
Zeggen ze van mij soms controle-gek.
Zo ver als jij gaat had ik het nog niet doorgenomen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200301741
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 16:16 schreef TisIk het volgende:
Ook wordt in de hypotheekakte, de 40% opslag voor rente en kosten niet (zoals gebruikelijk) per lenigdeel genoemd maar alleen voor de drie delen samen.
Zal dat bij eventuele uitwinning geen probleem geven voor de lagere schijven?
Het is wat moeilijk te lezen, maar staat er niet dat de totale 40% kosten en rente gekoppeld is aan leningdeel 1 uit de akte(=schijf 1A).

Als er hierna nog geld beschikbaar is gaat dit naar 1B, 2 etc?
pi_200301961
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 16:16 schreef TisIk het volgende:

[..]

Volgens mij ook.

In ieder geval staat in deze tabel bij SiG op de laatste positie normaal gesproken (bij aflossingsvrije hypotheken) altijd de volledige hoofdsom.

Ik zag ook dat het bewijs van inschrijving (bij het kadaster) van de hypotheek, samen met de hypotheekakte in één pdf bestand staat. Normaal zijn dit aparte bestanden. Vreemd.

Verder zag ik dat in de hypotheekakte maar één adres als onderpand wordt genoemd, terwijl in de pitch drie adressen worden genoemd.
Weet iemand of dat correct is??

Ook wordt in de hypotheekakte, de 40% opslag voor rente en kosten niet (zoals gebruikelijk) per lenigdeel genoemd maar alleen voor de drie delen samen.
Zal dat bij eventuele uitwinning geen probleem geven voor de lagere schijven?
1). Als je het perceel dat in de hypo akte staat op kadastralekaart.com (Perceel: EHZ00-F-3565) intypt, komt

Adressen in perceel:
Westerstraat 29
Zuiderkerksteeg 14 a t/m 14 b

2). Soms wordt hypo-akte en kadastrale inschrijving in een bestand verzonden, niet vaak, maar komt weleens voor.
pi_200308886
Vandaag mag de vlag uit voor GVE 014554 Koepelkerk Leeuwarden 6%. Zonder problemen 60 maanden afgelost. 🎈
pi_200308960
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 09:41 schreef crowdiefunder het volgende:
Vandaag mag de vlag uit voor GVE 014554 Koepelkerk Leeuwarden 6%. Zonder problemen 60 maanden afgelost. 🎈
en ook voor podium/steigerbouw Patkel, slagerij Boelhouder en Tabakspeciaalzaak Ellen! w/
pi_200309122
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 09:41 schreef crowdiefunder het volgende:
Vandaag mag de vlag uit voor GVE 014554 Koepelkerk Leeuwarden 6%. Zonder problemen 60 maanden afgelost. 🎈
Ik moest even denken aan de nieuwe van Jeroe* va* de* Ade* Holding BV, maar bij Leeuwarden ging het niet om woningvorming maar restauratie en verbouwing.

Ik blijf wel positief over Jeroen. Communicatie kon beter maar de uitleg voor de vertraging van het vorige project lijkt me plausibel. Denkt dat het wel goed komt en intussen loopt de rente gewoon door.

Het nieuwe project zit qua rente 0,5 tot 1 procent hoger dan vergelijkbare projecten bij CRE.

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 11-07-2021 10:38:02 ]
Pecunia non olet
pi_200309457
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 10:20 schreef obligataire het volgende:
Het nieuwe project zit qua rente 0,5 tot 1 procent hoger dan vergelijkbare projecten bij CRE.
Netto rendement is bij CRE wel beter denk ik.
  zondag 11 juli 2021 @ 12:23:33 #243
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200310525
SIG project net open.
Schijf 3 snel vol.

Wat zie ik verkeerd?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200311212
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 12:23 schreef Zeghomaar het volgende:
SIG project net open.
Schijf 3 snel vol.

Wat zie ik verkeerd?
Voor veel mensen is op dit moment alles een betere bestemming dan hun spaarrekening.

En er zijn nog steeds veel investeerders die nauwelijks de pitch lezen, nog hier op het forum meelezen.
  zondag 11 juli 2021 @ 13:17:33 #245
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200311356
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:06 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Voor veel mensen is op dit moment alles een betere bestemming dan hun spaarrekening.

En er zijn nog steeds veel investeerders die nauwelijks de pitch lezen, nog hier op het forum meelezen.
Betere bestemming. JA, zo lang het goed gaat.
Schijf 3. Rendement / risico niet in verhouding.

Met schijf 1A kan ik gerust op bed gaan liggen. Dat komt wel goed.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200315472
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 18:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Het is wat moeilijk te lezen, maar staat er niet dat de totale 40% kosten en rente gekoppeld is aan leningdeel 1 uit de akte(=schijf 1A).

Als er hierna nog geld beschikbaar is gaat dit naar 1B, 2 etc?
Er staat in ieder geval wel zoiets.
Er staat o.a.:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogal raar lijkt mij.
Er staat ook dat zowel de 1e, de 2e als de 3e hypotheek betrekking hebben op leningdeel 1??
Dat zou toch alleen de 1e hypotheek moeten zijn?
En de 2e en 3e hypotheek moeten betrekking hebben op de andere leningdelen.

Misschien ook maar eens aan SiG vragen.
pi_200315533
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 18:25 schreef peterc het volgende:

[..]

1). Als je het perceel dat in de hypo akte staat op kadastralekaart.com (Perceel: EHZ00-F-3565) intypt, komt

Adressen in perceel:
Westerstraat 29
Zuiderkerksteeg 14 a t/m 14 b

2). Soms wordt hypo-akte en kadastrale inschrijving in een bestand verzonden, niet vaak, maar komt weleens voor.

Ok, dank je voor het opzoeken.
V.w.b. het onderpand zal het dus wel kloppen.
pi_200316643
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 18:10 schreef TisIk het volgende:

[..]

Er staat in ieder geval wel zoiets.
Er staat o.a.:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogal raar lijkt mij.
Er staat ook dat zowel de 1e, de 2e als de 3e hypotheek betrekking hebben op leningdeel 1??
Dat zou toch alleen de 1e hypotheek moeten zijn?
En de 2e en 3e hypotheek moeten betrekking hebben op de andere leningdelen.

Misschien ook maar eens aan SiG vragen.
Ik denk dat de notaris iets teveel aan de akte heeft gesleuteld en dat SIG daar overheen heeft gekeken. Daar waar leningdeel 1 staat moet staan leningdelen 1, 2 en 3 <stop de tijd>. Lijkt me een kennelijke verschrijving mwaar wel slordig. Maakt niet uit voor de investeerders volgens mij, want de afspraken mbt de volgorde van het voldoen van rente, kosten en aflossing staan duidelijk beschreven in de SIG voorwaarden. De hypotheekakte is een document opgemaakt tussen SIG en leningnemer, daar staan de investeerders verder buiten.
pi_200327658
quote:
Thanks, ik neem deze klein mee. Geen geweldige zekerheden maar redelijke rente.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_200327697
quote:
Dank, voor mijn basis bedrag meegenomen.
pi_200328205
HCN nw kwalitaria open & vol
pi_200328240
quote:
12s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:03 schreef peterc het volgende:
HCN nw kwalitaria open & vol
Nog net mee kunnen nemen.
pi_200328420
quote:
12s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:03 schreef peterc het volgende:
HCN nw kwalitaria open & vol
In de auto en te laat :) volgende keer beter.
pi_200328565
Fietsenzaak
https://www.collincrowdfund.nl/maddex-fietsspeciaalzaak/
2e hypotheek woonhuis

Volgens Huispedia is de waarde van de woning fors hoger dan de WOZ
https://huispedia.nl/herpt/5255ar/lage-hoef/7

[ Bericht 17% gewijzigd door KrekelJapie op 12-07-2021 13:48:29 ]
pi_200329378
En weer een succesvol project bij IvM: vandaag de laatste aflossing van het project "van der Zijden onderhoudsbedrijf" ontvangen.
3 maanden corona vertraging, maar dat mag de pret niet drukken.
pi_200329455
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:05 schreef bubbels234 het volgende:
Nieuw GvE project met investeringslink
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Update 12-07-2021
Om deze aanvraag nog aantrekkelijker te maken voor investeerders, verhoogt de geldnemer de rente van 5,5% naar 6,2%. Deze wijziging heeft geen invloed op de risicoclassificatie.
Rente is verhoogd, maar de link lijkt niet meer te werken ...

quote:
Vanaf 14-07-2021 11:00 uur live!
pi_200329494
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:52 schreef fok321 het volgende:

[..]

[..]

Rente is verhoogd, maar de link lijkt niet meer te werken ...
[..]

Vreemd moment nog voor de livegang. Het geld is moet zeker snel beschikbaar komen.

Of hadden ze gehoopt op een financiering in de pré publicatie fase?

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 12-07-2021 14:44:51 ]
pi_200330088
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:52 schreef fok321 het volgende:

[..]

[..]

Rente is verhoogd, maar de link lijkt niet meer te werken ...
[..]

Inderdaad wel wat vreemd moment nog voor livegang, zouden ze actief hebben meegelezen en ons commentaar ter harte hebben genomen? :Y
pi_200330309
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:32 schreef tnhb het volgende:

[..]

Inderdaad wel wat vreemd moment nog voor livegang, zouden ze actief hebben meegelezen en ons commentaar ter harte hebben genomen? :Y
Dat denk ik wel.
pi_200330449
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Fietsenzaak
https://www.collincrowdfund.nl/maddex-fietsspeciaalzaak/
2e hypotheek woonhuis

Volgens Huispedia is de waarde van de woning fors hoger dan de WOZ
https://huispedia.nl/herpt/5255ar/lage-hoef/7
Dit is vermoedelijk de fietsenzaak in Waalwijk. https://www.google.com/ma(...)g!2e0!7i13312!8i6656 op de google maps foto nog onder een andere naam. Er is een winkelcentrum met een AH in de buurt.
pi_200330781
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:52 schreef fok321 het volgende:

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24442

[..]

Rente is verhoogd, maar de link lijkt niet meer te werken ...
[..]

Hier is het object met fotoserie bij makelaar waar het huis staat als verkocht onder voorbehoud. (of was dit al gedeeld?)
https://www.kremermakelaars.nl/aanbod/tussen-dijken-27/
pi_200331325
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit is vermoedelijk de fietsenzaak in Waalwijk. https://www.google.com/ma(...)g!2e0!7i13312!8i6656 op de google maps foto nog onder een andere naam. Er is een winkelcentrum met een AH in de buurt.
Deze wil ik wel voor mijn basis bedrag meenemen als hier tenminste geen rare zaken komen bovendrijven.
pi_200334787
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hier is het object met fotoserie bij makelaar waar het huis staat als verkocht onder voorbehoud. (of was dit al gedeeld?)
https://www.kremermakelaars.nl/aanbod/tussen-dijken-27/
Nog niet gedeeld, thnx, ben ik nou......aan het worden of is de link naar het verkorte taxatierapport weg?
..............met een markwaarde na verbouwing van ¤ 809.000,- (taxatiedatum 31-05-2021, hieronder vindt u bij 'Aanvullende informatie' het taxatierapport-verkort).
pi_200335077
Inmiddels een mailtje gestuurd aan Collin over de status van De Slager. Deze heeft blijkbaar weinig vlees op de botten want hij betaalt al een tijdje zelfs geen rente meer :(

Tijd voor een update lijkt mij.... Zit waarde genoeg in de 2e hypotheek. Misschien ligt de 1e hypotheekverstrekker dwars.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_200335329
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 12:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Fietsenzaak
https://www.collincrowdfund.nl/maddex-fietsspeciaalzaak/
2e hypotheek woonhuis

Volgens Huispedia is de waarde van de woning fors hoger dan de WOZ
https://huispedia.nl/herpt/5255ar/lage-hoef/7
Van het weekend in een fiets speciaal zaak geweest voor een MTB.

Het lijken mooie tijden, maar ze kunnen niets verkopen. Leveringen worden opgeschort en ze vertelde mij dat het erop lijkt dat het pas 2023 op zijn vroegst weer de normale kant op gaat.

De fabrikanten hebben niet veel kunnen maken door de wereldwijde lockdown. Nu bestellen zou zeker niet in 2022 geleverd worden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_200337479
https://www.collincrowdfund.nl/jeroen-lentze-box-3/

Wat vinden de experts hier van bovenstaande potentiële investering?
pi_200337525
quote:
12s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:39 schreef peterc het volgende:
ben ik nou......aan het worden of is de link naar het verkorte taxatierapport weg?
Het (verkorte!) taxatieverslag heeft er volgens mij nooit gestaan..., helaas.
pi_200337968
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:46 schreef Tdola het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/jeroen-lentze-box-3/

Wat vinden de experts hier van bovenstaande potentiële investering?
Ik ben geen expert hoor, maar dit is wat ik ervan vind: een grote vastgoed zakkenvuller met 251 woningen en appartementen in bezit, marktwaarde van 35 miljoen, die weigert een hypotheekrecht op één van deze woningen te vestigen. Jammer dat dit soort projecten vol komen.
pi_200338942
quote:
12s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:39 schreef peterc het volgende:

[..]

Nog niet gedeeld, thnx, ben ik nou......aan het worden of is de link naar het verkorte taxatierapport weg?
..............met een markwaarde na verbouwing van ¤ 809.000,- (taxatiedatum 31-05-2021, hieronder vindt u bij 'Aanvullende informatie' het taxatierapport-verkort).
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:49 schreef tnhb het volgende:

[..]

Het (verkorte!) taxatieverslag heeft er volgens mij nooit gestaan..., helaas.
Dat zal wel een menselijke fout zijn en ze zullen het wel zijn vergeten om hem toe te voegen. Even een mailtje of belletje naar GvE en dan zal hij vast worden toegevoegd.
pi_200338953
quote:
6s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:20 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Ik ben geen expert hoor, maar dit is wat ik ervan vind: een grote vastgoed zakkenvuller met 251 woningen en appartementen in bezit, marktwaarde van 35 miljoen, die weigert een hypotheekrecht op één van deze woningen te vestigen. Jammer dat dit soort projecten vol komen.
Het zou overigens ook zo kunnen zijn dat de bank geen tweede hypotheekverstrekker toestaat. Als dit het geval is dan had Collin dit er misschien beter even bij kunnen zetten.
pi_200338973
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 22:46 schreef Tdola het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/jeroen-lentze-box-3/

Wat vinden de experts hier van bovenstaande potentiële investering?
Je zou denken dat hij vanwege de maandelijks huurinkomsten wel een vette bankrekening heeft of een forse overwaarde op de privéwoning, waardoor dit bedrag niet tegen 7% geleend hoeft te worden.

Het is trouwens een relatie/zakenpartner van de hypotheekman Danny van der Horst die we van geldvoorelkaar kennen. Ze hebben o.a. een gezamenlijke bv en hebben dit jaar (ook zonder hypotheek) op Geldvoorelkaar gezamenlijk 124.000 opgehaald: https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23515. Zelfs 50% van dit bedrag moest door deze Jeroen geleend worden, wat ik niet snap met een overwaarde van 15 miljoen.

Via de eigen website kan je ook direct lenen aan hem
quote:
Betrouwbare Partner
Denkt u erover om te investeren in vastgoed? Bent u enthousiast geraakt na het zien van al onze projecten? Ook u kunt op deze manier meer rendement uit uw spaartegoeden halen.

Lentze Property is een betrouwbare partner. Niet alleen hebben we jarenlange ervaring op het gebied van vastgoed, waardoor u zeker weet dat u niet in een willekeurig project investeert, ook werken we samen met onze deskundige partners ABN Amro Mees Pierson, Studio Schaeffer Architecten, Ellens & Lentze Notarissen en RNHB Bank.

Nieuwsgierig naar welke mogelijkheden er voor u zijn? Neem contact met ons op, dan plannen we een afspraak in om samen naar uw wensen te kijken.
https://lentzeproperty.nl/over/

Ook is hij is de race om met zijn broer, Ed Maas en Martin Jol ADO Den Haag over te nemen:
twitter

In NL is dit een hele grote vastgoedeigenaar. Hij staat op plaats 247 van grootste vastgoedeigenaren van het land:
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2019/van-wie-is-nederland/

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 13-07-2021 05:23:43 ]
pi_200339448
Zou iemand dat artikel https://forum-fok.digidip(...)%2F2613005%2F11%2F25 kunnen plaatsen? Ik krijg een paywall.
pi_200339482
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 08:26 schreef Jaco078 het volgende:
Zou iemand dat artikel https://forum-fok.digidip(...)%2F2613005%2F11%2F25 kunnen plaatsen? Ik krijg een paywall.
https://webcache.googleus(...)lr=lang_en%7Clang_nl
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200340268
Kortom, blijft bijzonder verhaal dit...
Zullen mgl belasting technische redenen oid aan ten grondslag liggen?

Gevoelsmatig pas ik voor deze
pi_200340583
40k voor ijszaak
https://www.collincrowdfund.nl/tutti-gelati-2/
2e hypotheek woonhuis
https://www.funda.nl/koop(...)ndrik-kraemerlaan-2/

Heeft eerder lening gehad die snel vervroegd is afgelost.

[ Bericht 28% gewijzigd door KrekelJapie op 13-07-2021 10:43:10 ]
pi_200340796
Nieuwe vestiging Mexicaans/sushi restaurant
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24422
Geen zekerheden
pi_200340910
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:03 schreef KrekelJapie het volgende:
40k voor ijszaak
https://www.collincrowdfund.nl/tutti-gelati-2/
2e hypotheek woonhuis

Heeft eerder lening gehad die snel vervroegd is afgelost.
Ik ben gek op ijsjes, als iemand een linkje kan vinden dan graag.

Die GvE zonder zekerheden laat ik lopen.
pi_200340915
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:57 schreef obligataire het volgende:
Inmiddels een mailtje gestuurd aan Collin over de status van De Slager. Deze heeft blijkbaar weinig vlees op de botten want hij betaalt al een tijdje zelfs geen rente meer :(

Tijd voor een update lijkt mij.... Zit waarde genoeg in de 2e hypotheek. Misschien ligt de 1e hypotheekverstrekker dwars.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Collin dan ook nog even wil schudden aan de heer van Le*ijden van project 24915 Slagerij v Le*ijden. ~O>
Collin is dus niet zo succesvol met projecten met slagers! 2 slagers van 2 in default? Of zijn er ook nog slagers bij Collin die wel hun verplichtingen conform contract nakomen?
pi_200340994
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:03 schreef KrekelJapie het volgende:
40k voor ijszaak
https://www.collincrowdfund.nl/tutti-gelati-2/
2e hypotheek woonhuis

Heeft eerder lening gehad die snel vervroegd is afgelost.
Vorige is na 5 maanden (met 6 maanden extra rente) afgelost, niet iets waar ik op die manier op zat te wachten na 5 maanden. Ze zijn schijnbaar tussendoor ook verhuisd aangezien er nu een ander huis als onderpand dient, mogelijk afgelost wegens verkoop? Omzetprognoses zijn niet helemaal waargemaakt maar gezien de situatie afgelopen jaar mogelijk te verklaren (omzet 80% van oorspronkelijke prognose, resultaat 27% van oorspronkelijke prognose), Rente is nu wel 1.5% lager...(en Direct), ik moet er eerst nog eens over nadenken.

Aanvulling: Onderpand https://www.funda.nl/koop(...)ndrik-kraemerlaan-2/

[ Bericht 5% gewijzigd door tnhb op 13-07-2021 10:31:16 ]
pi_200341009
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik ben gek op ijsjes, als iemand een linkje kan vinden dan graag.

Die GvE zonder zekerheden laat ik lopen.
De ijsboer wil ik ook wel geldelijk bijstaan met zijn uitbreiding. Dus als iemand een linkje weet te bemachtigen graag. De fietsenwinkel die hier eerder genoemd is wil ik ook wel meenemen. geen super projecten maar als basis kunnen ze goed meedraaien.
pi_200341050
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank, voor mijn basis bedrag meegenomen.
Er staat 16.000,- open bij Komatha Impex NL
pi_200341095
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als Collin dan ook nog even wil schudden aan de heer van Le*ijden van project 24915 Slagerij v Le*ijden. ~O>
Collin is dus niet zo succesvol met projecten met slagers! 2 slagers van 2 in default? Of zijn er ook nog slagers bij Collin die wel hun verplichtingen conform contract nakomen?
Slagerij Dijkema uit Winschoten betaalt netjes
pi_200341754
Was deze nieuwe Collin al besproken en geplaatst? https://www.collincrowdfund.nl/jeroen-lentze-box-3/
Haagse onroerend goed Baron die geen korte laag rentende financiering krijgt bij de bank tegen gunstige voorwaarden.

De andere Jeroen https://www.collincrowdfund.nl/jeroen-van-den-adel-holding-b-v/ om 11.00 uur open en na 5 minuten al 75% vol. En vermoedelijk na 10 minuten 100% in de tas.

[ Bericht 12% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-07-2021 11:43:29 ]
pi_200341804
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 11:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Was deze nieuwe Collin al besproken en geplaatst? https://www.collincrowdfund.nl/jeroen-lentze-box-3/
Haagse onroerend goed Baron die geen korte laag rentende financiering krijgt bij de bank tegen gunstige voorwaarden.
ja is besproken
pi_200341919
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 11:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

ja is besproken
Ik had niet goed gelezen en de twee Jeroenen door elkaar gemixed! :)
pi_200342514
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:03 schreef KrekelJapie het volgende:
40k voor ijszaak
https://www.collincrowdfund.nl/tutti-gelati-2/
2e hypotheek woonhuis
https://www.funda.nl/koop(...)ndrik-kraemerlaan-2/

Heeft eerder lening gehad die snel vervroegd is afgelost.
De link:
https://www.collincrowdfu(...)a15d6bb84df4cdb1d8f8
pi_200342874
Top, basis meegenomen.
pi_200343199
Ondernemer van twee default projecten van geldvoorelkaar gaat 100 euro per maand terugbetalen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 13:24:17 #290
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_200343880
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 12:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Ondernemer van twee default projecten van geldvoorelkaar gaat 100 euro per maand terugbetalen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had gister iets van 5 updates in de mailbox zitten. Ik heb bij GVE toch best wel wat projecten in de problemen die toch wel langzaam nog iets aflossen af en toe dus dat is opzich mooi.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_200344030
quote:
Dank je Jaco _O_ Dat is weer een mooi pareltje voor de verzameling. 1,5x basis ingeschreven.


Met de Hagenees en de Mexicaan doe ik niets. De fietsenzaak misschien.
Pecunia non olet
pi_200344164
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 12:40 schreef KrekelJapie het volgende:
Ondernemer van twee default projecten van geldvoorelkaar gaat 100 euro per maand terugbetalen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was dat die Turkse zorgmeneer?
Pecunia non olet
pi_200344809
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 13:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Was dat die Turkse zorgmeneer?
Denk eerder Brits
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200345971
Fruitbedrijf
https://www.collincrowdfund.nl/v-o-f-fruitbedrijf-van-assche/
Slechts 5,5% rente
4e hypotheek achter Rabo. 2 eerdere Collin leningen worden vervroegd afgelost.
pi_200347566
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23882

Ook slechts 5,5% rendement. Vastgoed zonder zekerheden…
  dinsdag 13 juli 2021 @ 17:52:30 #296
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200347785
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 17:36 schreef Crowdyfunder het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23882

Ook slechts 5,5% rendement. Vastgoed zonder zekerheden…
Voor mij GEEN appeltje voor de dorst.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200349512
quote:
Dankjewel Jaco, ook in de basis meegenomen.
pi_200349856
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 15:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Fruitbedrijf
https://www.collincrowdfund.nl/v-o-f-fruitbedrijf-van-assche/
Slechts 5,5% rente
4e hypotheek achter Rabo. 2 eerdere Collin leningen worden vervroegd afgelost.
Ik zit in het eerste project, na mijn inzien hardwerkende mensen. Maar in het verleden wel wat betalingsproblemen gehad, maar uiteindelijk altijd weer goedgekomen.

Van het eerste project wat ik nu heb, is ook bijna alles afgelost. Ik wens ze veel succes, maar doe zelf niet meer mee.
pi_200349943
Woensdag 14 juli 16.00 uur live:
Agradu B.V. | Voorloper in subsidievrije productie van groengas
Financieringsvorm Lening ¤ 900.000
Bruto rente 7,5% (nettorente 6,7% na aftrek beheervergoeding van 0,8%)
Looptijd 5 jaar
Achterstelling Gelijk in rang met eerste OPC-crowd m.b.t. kasstromen, geen gedeelde zekerheden. Geen achterstelling aan toekomstige (bank)financiering
Aflossing en rente Per kwartaal, aanvang op 1 januari 2022
Zekerheden Tweede pandrecht op vorderingen, roerende zaken van Agradu BV en Agradu Biogas BV. Eerste pandrecht op aandelen in Agradu BV (60%) en verpanding aandelen Agradu Biogas BV (100%)

https://www.oneplanetcrowd.com/nl/s/sneak-preview?utm_source=email&utm_medium=opc_agradu2_sneakpreview&utm_campaign=agradu2&utm_content=opc_agradu2_sneakpreview

Nieuwe grote van OPC. Project voor het goede doel, maar helaas geen hypotheekrechten.
pi_200353016
quote:
[img]

[..]


Nog niet gedeeld, thnx, ben ik nou......aan het worden of is de link naar het verkorte taxatierapport weg?
..............met een markwaarde na verbouwing van ¤ 809.000,- (taxatiedatum 31-05-2021, hieronder vindt u bij 'Aanvullende informatie' het taxatierapport-verkort).
GVE leest mee, taxatierapport Tussen Dijken 27 Ameland II toegevoegd a d pitch, *O* keurig
pi_200354532
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 20:10 schreef markmangler het volgende:
Woensdag 14 juli 16.00 uur live:
Agradu B.V. | Voorloper in subsidievrije productie van groengas
Financieringsvorm Lening ¤ 900.000
Bruto rente 7,5% (nettorente 6,7% na aftrek beheervergoeding van 0,8%)
Looptijd 5 jaar
Achterstelling Gelijk in rang met eerste OPC-crowd m.b.t. kasstromen, geen gedeelde zekerheden. Geen achterstelling aan toekomstige (bank)financiering
Aflossing en rente Per kwartaal, aanvang op 1 januari 2022
Zekerheden Tweede pandrecht op vorderingen, roerende zaken van Agradu BV en Agradu Biogas BV. Eerste pandrecht op aandelen in Agradu BV (60%) en verpanding aandelen Agradu Biogas BV (100%)

https://www.oneplanetcrowd.com/nl/s/sneak-preview?utm_source=email&utm_medium=opc_agradu2_sneakpreview&utm_campaign=agradu2&utm_content=opc_agradu2_sneakpreview

Nieuwe grote van OPC. Project voor het goede doel, maar helaas geen hypotheekrechten.
Hele magere zekerheden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')