abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200212204

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2020.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
ZIB Crowdfunding, investeren zorgvastgoed, ouderenhuisvesting, recreatief vastgoed
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Buitenlandse platformen
SPOILER
Risico
SPOILER
Zekerheden
SPOILER
Webinars zekerheden
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Effectieve rente
SPOILER
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_200212309
https://www.collincrowdfund.nl/ui-optic-instrument/

Deze durf ik wel bescheiden mee te nemen
pi_200212413
Nieuwe Collin direct
Tweedehands opticien apparatuur
8%, 84 mnd, 2e hypotheek.

De buurman is begin dit jaar voor 300k verkocht:
https://www.funda.nl/koop(...)8621-spechtstraat-4/
pi_200212511
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 09:35 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Ik geloof er weinig van dat een eenmaal verlengde vergunning ingetrokken zou gaan worden. Welke juridische basis zou daarvoor zijn?
In het ingediende bezwaarschrift kan ik niet echt een relevant argument ontdekken, dus ik schat in dat het bezwaar niet wordt toegewezen. De vergunning is mag je aannemen op grond van de geldende regels verleend, en argumenten die in het bezwaar worden genoemd zijn meer in algemene zin tegen het geld verdienen aan huizen gericht. Dat mag je vinden, maar heeft natuurlijk geen bezwaarkracht. Als je dan bovendien vindt dat een omgevingsvergunning niet de juiste vergunning zou zijn omdat de omgeving niet verandert dan geef je wel aan dat je je wel erg weinig in de materie hebt verdiept...
pi_200212587
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 08:37 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

je betaalt nu 0,10 per uitbetaald bedrag.
dus als je zeg 10 projecten hebt en er zijn er 3 die niet betalen dan wordt er 70 cent minder uitbetaald.
heb er voor gekozen nieuwe voorwaarden te accepteren omdat ik toch wel bij het vraag en antwoordgedeelte wilde blijven lezen/reageren bij projecten waar ik in zat.
Voor mij was dit de laatste druppel om met KOM te stoppen. Heb lang geduld gehad om er nog de aardigste projecten uit te pikken; sta zelfs nog op winst. Maar die kostenaanpassing kon absoluut niet. Alsof je tijdens een voetbalwedstrijd ineens de spelregels gaat aanpassen. Spijtig dat ze daar blijkbaar op zwart zaad zitten maar dat lossen ze maar anders op. ~O>
Pecunia non olet
pi_200212968
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 10:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

In het ingediende bezwaarschrift kan ik niet echt een relevant argument ontdekken, dus ik schat in dat het bezwaar niet wordt toegewezen. De vergunning is mag je aannemen op grond van de geldende regels verleend, en argumenten die in het bezwaar worden genoemd zijn meer in algemene zin tegen het geld verdienen aan huizen gericht. Dat mag je vinden, maar heeft natuurlijk geen bezwaarkracht. Als je dan bovendien vindt dat een omgevingsvergunning niet de juiste vergunning zou zijn omdat de omgeving niet verandert dan geef je wel aan dat je je wel erg weinig in de materie hebt verdiept...
Vergunning is inderdaad op basis van de regels tot 1-1-21 verleend. Vanaf 1-1-21 zou de woning te klein zijn voor het verkrijgen van deze vergunning.
pi_200212991
quote:
99s.gif Op maandag 5 juli 2021 09:44 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hoezo hebben de investeerders dan een probleem? Het is toch niet zo dat Gary dan maar de boel kan laten ploffen en vrolijk doorgaat?

Mocht het misgaan en er blijft een schuld over na verkoop dan krijgt Gary gewoon de rekening om de rest af te losen. En met een handvol andere projecten bij SIG heeft hij nog wel wat waarde achter de hand.
Uiteraard vooral een probleem voor Gary. Mocht het teruggedraaid worden, krijg je uiteraard wel gedoe met verkoop en waarschijnlijk kan niet iedereen uit de verkoop terugbetaald worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 05-07-2021 11:31:31 ]
pi_200213384
quote:

[..]

dus als je zeg 10 projecten hebt en er zijn er 3 die niet betalen dan wordt er 70 cent minder uitbetaald.
heb er voor gekozen nieuwe voorwaarden te accepteren omdat ik toch wel bij het vraag en antwoordgedeelte wilde blijven lezen/reageren bij projecten waar ik in zat.
Betaal je deze kosten ook voor de oude projecten of alleen voor de nieuwe?
pi_200213766
Kleine distributeur alcoholische dranken
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24071
geen zekerheden
pi_200213789
25k voor een OAMKB
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24338
geen zekerheden en HA morele waarde O-)
pi_200213836
quote:

[..]

Aanvulling: met een maximum van 2,50¤ per maand.
pi_200213959
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 11:57 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Aanvulling: met een maximum van 2,50¤ per maand.
Zullen er veel investeerders zijn met 25 betalende projecten per maand :wtf:
pi_200214068
quote:
6s.gif Op maandag 5 juli 2021 10:03 schreef Buurman_ het volgende:
Nieuwe Collin direct
Tweedehands opticien apparatuur
8%, 84 mnd, 2e hypotheek.

De buurman is begin dit jaar voor 300k verkocht:
https://www.funda.nl/koop(...)8621-spechtstraat-4/
Deze wil ik ook wel voor een basis bedrag meenemen dus mocht er een linkje beschikbaar zijn dan hou ik mij aanbevolen :)

pi_200214193
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze wil ik ook wel voor een basis bedrag meenemen dus mocht er een linkje beschikbaar zijn dan hou ik mij aanbevolen :)

Ik wil deze ook wel meenemen. Lineair, 8% en redelijk geborgd door de tweede hypotheek. Als de huizenprijzen gaan dalen zal het grootste gedeelte wel afgelost zijn. :)
pi_200214382
Voor wie zijn geld kort weg wil zetten: https://www.collincrowdfund.nl/new-horizons-vastgoed-b-v-2/

Nu zonder de 3 maanden vervroegde aflossingsclausule.
pi_200214423
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor wie zijn geld kort weg wil zetten: https://www.collincrowdfund.nl/new-horizons-vastgoed-b-v-2/

Verwacht hiervan wel een innercrowdlink voor investeerders uit het 1e project.
pi_200215002
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hier de link voor de voorraad brillen:

SPOILER
pi_200215012
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:46 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Verwacht hiervan wel een innercrowdlink voor investeerders uit het 1e project.
Hier de link voor de vastgoedman

SPOILER
pi_200215015
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

ik betaal voor de oude projecten, heb geen nieuwe, al jaren gestopt met KOM.
pi_200215138
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

SPOILER
Tnx Jaco, deze neem ik mee voor wat hoger dan de basis. Met een royale overwaarde, lineaire aflossing, mooie rente, winstgevende exploitatie, met nog ander (hoofd)gezinsinkomen naast deze, zie ik weinig beren op de weg. Pareltje?

Denk trouwens dat dit bedrijfje bewust en om fiscale redenen op haar naam is gezet, lijkt me typisch de expertise van de man.

De Krautw*rst neem ik niet mee, te korte looptijd. Misschien had ik hem wel meegenomen als ik afgelopen weken al niet zoveel had geinvesteerd :@

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 05-07-2021 13:41:47 ]
Pecunia non olet
pi_200215308
quote:

[..]

SPOILER
Mm twijfel nog, staat gewoon op funda voor 495 + 275 = 770k
Taxatiewaarde bij aanvang = 858k, dat is bijzonder
pi_200215477
De brillenman/vrouw neem ik ook klein mee, vastgoed 1 jaar laat ik lopen.

Dank voor de link! Wordt dit een fokje?
pi_200215498
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tnx Jaco, deze neem ik mee voor wat hoger dan de basis. Met een royale overwaarde, lineaire aflossing, mooie rente, winstgevende exploitatie, met nog ander (hoofd)gezinsinkomen naast deze, zie ik weinig beren op de weg. Pareltje?

Denk trouwens dat dit bedrijfje bewust en om fiscale redenen op haar naam is gezet, lijkt me typisch de expertise van de man.

De Krautw*rst neem ik niet mee, te korte looptijd. Misschien had ik hem wel meegenomen als ik afgelopen weken al niet zoveel had geinvesteerd :@
In de business zit ook niet heel veel risico na verkoop. Vooraf betalen en geen garantie! Is het stuk kan je tegen kosten laten repareren. https://www.uandiopticinstrument.com/pages/faq
Website van deze naar ik vermoed - Iraniers - in 9 talen!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-07-2021 14:24:53 ]
pi_200215506
quote:

[..]

Als je accepteert, ga je deze extra kosten ook over de al lopende projecten betalen.
pi_200215517
quote:

[..]

SPOILER
Bedankt weer Jaco. Deze iets ruimer meegenomen
pi_200215554
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:46 schreef impact9 het volgende:

[..]

Mm twijfel nog, staat gewoon op funda voor 495 + 275 = 770k
Taxatiewaarde bij aanvang = 858k, dat is bijzonder
Dat is op dit moment heel normaal. Het bieden boven de vraagprijs wordt mee getaxeerd.
pi_200215561
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is op dit moment heel normaal. Het bieden boven de vraagprijs wordt mee getaxeerd.
Juist andersom is normaal.
Koopsom is veelal hoger dan de taxatiewaarde
pi_200215587
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:28 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

ik betaal voor de oude projecten, heb geen nieuwe, al jaren gestopt met KOM.
Dank.

Ben blij dat ik indertijd de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd heb. Dit is een van de zovele fouten van deze (op zijn minst gedeeltelijke) incompetente directie van KoM. De investeerders die niet akkoord gaan geen volledige toegang meer geven tot de projecten waarin ze onder de oude voorwaarden hebben geïnvesteerd :R
pi_200215596
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:06 schreef impact9 het volgende:

[..]

Juist andersom is normaal.
Koopsom is veelal hoger dan de taxatiewaarde
Makelaar brengt in bij taxateur de biedingsstukken. Op het moment dat hij aantoont dat er meerdere biedingen boven de vraagprijs zijn neemt taxateur dit mee in zijn taxatie en taxeert de waarde gelezen de biedingen bijvoorbeeld op 10 % boven vraagprijs als erg genoeg biedingen in deze range zitten..
pi_200215643
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank.

Ben blij dat ik indertijd de nieuwe voorwaarden niet geaccepteerd heb. Dit is een van de zovele fouten van deze (op zijn minst gedeeltelijke) incompetente directie van KoM. De investeerders die niet akkoord gaan geen volledige toegang meer geven tot de projecten waarin ze onder de oude voorwaarden hebben geïnvesteerd :R
We tellen rustig af, nog 2 lopende projecten en over ruim een jaar is het voor mij klaar daar. Ondertussen heb ik 104% van mijn inleg terug dus ik mag helemaal niet klagen als je alle problemen daar mee rekent.
pi_200215726
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

We tellen rustig af, nog 2 lopende projecten en over ruim een jaar is het voor mij klaar daar. Ondertussen heb ik 104% van mijn inleg terug dus ik mag helemaal niet klagen als je alle problemen daar mee rekent.
Zo zie ik het ook. Als het geld van de Poelier terug is kan de vlag uit en ben ik zo goed als van KOM af. Daarna krijg ik alleen nog levenslang iedere maand een magnum van dierservice Aalten welke op dit moment alleen rente betaalt over mijn investering. Dat die nog gaat aflossen zal me zeer verbazen zal je begrijpen.
pi_200215773
quote:

[..]

Same here, ik sta op bijna 107%, met nog 2 projecten die wat corona- en andere strubbelingen hebben (maar nooit rente verzaakt hebben). Daarnaast nog 1 in recovery, 1 afgeschreven (kapper/DJ), en 1 wegduiker (bomenman)

Ik vraag me af hoeveel investeerders van de oude garde KoM door deze actie kwijtgeraakt is. Zoals velen hier was ik al gestopt voordat dit speelde.
pi_200215787
quote:

[..]

Hier nog 3 (betalende) projecten te gaan en een paar waarbij niks meer gaat terug komen. Bij mij loopt de laatste tot januari 2023 maar inmiddels zit ik ook boven de 100% terugbetaling van mijn investeringen.
pi_200215790
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zo zie ik het ook. Als het geld van de Poelier terug is kan de vlag uit en ben ik zo goed als van KOM af. Daarna krijg ik alleen nog levenslang iedere maand een magnum van dierservice Aalten welke op dit moment alleen rente betaalt over mijn investering. Dat die nog gaat aflossen zal me zeer verbazen zal je begrijpen.
Ik zit nog in het bootje dat nu te koop staat en in de eerste van de snackbar keten, die is met een hypotheek. En het gastouderbureau, waar nooit meer iets van terug komt.
pi_200215809
Zo te lezen zijn we er relatief goed vanaf gekomen bij KoM, waarschijnlijk door de vroege waarschuwingen hier ^O^
pi_200215837
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Volgens de pitch werkt hij in loondienstverband bij een opticien. Uit de info van Company.info en de onderstaande link concludeer ik dat hij (mede)eigenaar is van Pe*rle Optic*ens in Vianen, in zijn eigen woonplaats. Hij heeft in ieder geval voldoende kennis van de branche.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 05-07-2021 14:38:36 ]
pi_200216018
Hcn: Sumo Hilversum is (volgens mijn administratie) zojuist ook helemaal afgelost 💐
pi_200216036
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:10 schreef Horsemen het volgende:
De investeerders die niet akkoord gaan geen volledige toegang meer geven tot de projecten waarin ze onder de oude voorwaarden hebben geïnvesteerd
Wat zou de AFM daar van zeggen? Uit oogpunt van zorgplicht zou platform de beschikbare informatie van een project met alle deelnemers moeten delen, niet alleen met een select groepje dat meer betaalt.
pi_200216103
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:33 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]

Volgens de pitch werkt hij in loondienstverband bij een opticien. Uit de info van Company.info en de onderstaande link concludeer ik dat hij (mede)eigenaar is van Pe*rle Optic*ens in Vianen, in zijn eigen woonplaats. Hij heeft in ieder geval voldoende kennis van de branche.

SPOILER
Eigenaar weet ik niet. Artikel heeft het over Daniel. De ondernemer uit de pitch heet anders. Familie zal het wel zijn.
pi_200216144
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:53 schreef tnhb het volgende:

[..]

Wat zou de AFM daar van zeggen? Uit oogpunt van zorgplicht zou platform de beschikbare informatie van een project met alle deelnemers moeten delen, niet alleen met een select groepje dat meer betaalt.
Als er updates zijn, ontvangen wel alle investeerders deze. De berichtenoptie is meer een mogelijkheid om met de ondernemer te communiceren.

Ik vind ook dat ze deze blokkade weer vrij moeten geven. Ik dacht begrepen te hebben dat je wel een verzoek kan doen om de berichten te mogen ontvangen in een pdf bestandje.
pi_200216214
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:51 schreef crowdiefunder het volgende:
Hcn: Sumo Hilversum is (volgens mijn administratie) zojuist ook helemaal afgelost 💐
Ja, die is bij mij ook binnen en nu geheel afgelost zonder Corona uitstel.
Voor mij is dit mijn eerste investering die regulier is afgelost, dus niet vervroegd.
pi_200216289
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Als er updates zijn, ontvangen wel alle investeerders deze. De berichtenoptie is meer een mogelijkheid om met de ondernemer te communiceren.

Ik vind ook dat ze deze blokkade weer vrij moeten geven. Ik dacht begrepen te hebben dat je wel een verzoek kan doen om de berichten te mogen ontvangen in een pdf bestandje.
De projecten werden aangeboden met deze optie. Deze optie is nu geblokkeerd voor investeerders die wel in deze projecten zitten maar de nieuwe voorwaarden welke tot stand zijn gekomen na de investering niet willen accepteren. Het is gewoon onacceptabel dat Kapitaal op Maat met terugwerkende kracht zowel de spelregels/voorwaarden als de kosten hebben aangepast bij lopende projecten. Het zegt genoeg over de mentaliteit van deze club. Hoe goed een individueel project bij KoM soms ook mag zijn is het voor mij onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die hun geld aan deze mensen toevertrouwen :r
pi_200216347
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Eigenaar weet ik niet. Artikel heeft het over Daniel. De ondernemer uit de pitch heet anders. Familie zal het wel zijn.
O.b.v. Company.info en de online nieuwswebsite verwacht ik dat Daniel en de man genoemd in de pitch van Collin dezelfde is. Wellicht een Nederlandse naam aangenomen?

U*I op*ic instr*ment
SPOILER
Pe*rle Optic*ens in Vianen (Gr*nde Opt*ek)
SPOILER
pi_200216376
Bedankt voor het tijdelijk beschikbaar stellen van uw geld. We gaan bancair herfinancieren
quote:
In het tweede kwartaal 2020 heeft u een investering gedaan in ons allereerste project wat wij viacrowdfunding gefinancierd hebben. Het betrof hier de aankoop van een kamerverhuurpand in Tilburg in de Nachtegaalstraat (project 21966). Wij zijn u ontzettend dankbaar voor het gestelde vertrouwen en geven u graag een update omtrent het project.

Nadat we vorig jaar in de zomer het pand op naam hebben gekregen zijn we gestart met de voorbereidingen voor de verbouwing. Na uitgebreide berekeningen, tekeningen en inspecties is er uiteindelijk voor gekozen om het gehele pand te strippen en 4 nieuwe studio’s te realiseren, allemaal voorzien van een eigen badkamer met toilet en een kleine kitchenette.

Hierdoor zou een nog betere huurstroom ontstaan en het komt de verhuurbaarheid ten goede omdat de doelgroep niet alleen studenten meer zijn, maar bijv. ook jonge starters op de arbeidsmarkt. Door het hoge afwerkniveau voldoen de studio’s tevens aan onze doelstelling dat wij ze zelf ook zouden willen huren.

Halfweg januari konden we enkele huurders elders huisvesten waardoor de ingrijpende verbouwing van de woning vrij snel daarna kon starten. De gehele woning is onder handen genomen en alles is vernieuwd. Alle elektra is vernieuwd, van binnenuit zijn alle muren geïsoleerd. Alle water, afvoer en gasleidingen zijn verlegd en vernieuwd. Verder zijn de trappen verplaatst en is alles keurig afgewerkt.

Vanzelfsprekend alles met inachtneming van de regels uit het bouwbesluit en conform wet- en regelgeving. Tevens zijn er zonnepanelen geplaatst. De verbouwing heeft zo’n 2,5 maand in beslag genomen.

In onderstaande video is goed het verschil te zien en wordt duidelijk wat wij allemaal aan het pand hebben gedaan. Klik op deze link om de video te zien.

Vooraf hadden we rekening gehouden met diverse aanpassingen waarvoor er 30K begroot was. Met de bovenstaande wijzigingen is de verbouwing uiteraard duurder uitgevallen. In totaliteit hebben wij bijna ¤ 80.000,- gespendeerd aan de verbouwing. De extra kosten hebben we vanuit onze eigen middelen gefinancierd.

De woning is nu weer klaar om vele jaren in goede staat verhuurd te kunnen worden. Het is dan ook niet raar dat de studio’s al verhuurd waren nog voordat de verbouwing was afgerond. Inmiddels is de woning opnieuw getaxeerd en heeft de ingrijpende verbouwing alsmede de verhoogde huurstroom gezorgd voor een fors hogere taxatiewaarde. Waar de woning in 2020 nog getaxeerd is op ¤ 235.000,- is de woning dit voorjaar getaxeerd op ¤ 435.000,-. Dit betekent dat wij eind juni een herfinanciering zullen afronden waarbij het pand bancair geherfinancierd wordt en het project bij Geldvoorelkaar vervroegd zal worden afgelost. Wij willen graag van deze mogelijkheid gebruik maken om u nogmaals enorm te danken voor het gestelde vertrouwen in ons en ons eerste crowdfunding project. Mede dankzij u hebben wij onze ambities waar kunnen maken. Inmiddels zijn ook een 2de en 3de project middels Geldvoorelkaar gefund.

Wij zijn ervan overtuigd dat er in de toekomst nog vaker projecten komen waarbij wij de samenwerking willen aangaan met de crowd, aangezien het ons erg goed bevallen is. Wij hopen dan wederom een beroep op u te mogen doen, mits het dan passend is binnen uw eigen doelstellingen.

Met vastgoede groet,

Mark van der Pol
Berry van den Berg
Ingrid Chaftar - van der Pol
Ellen Snelders - van der Pol

pi_200216408
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Bedankt voor het tijdelijk beschikbaar stellen van uw geld. We gaan bancair herfinancieren
[..]

En zonder boete rente. Ik snap weer niet van mijzelf dat ik hem toen meegenomen heb :(
pi_200216639
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En zonder boete rente. Ik snap weer niet van mijzelf dat ik hem toen meegenomen heb :(
Het is bij mij het grootste project ooit dat ik heb meegenomen. Omdat alles er goed uit zag. Dit is natuurlijk niet fijn zo zonder boeterente. Maar het geld is weer terug straks, daar gaat het om.
Neem jij alleen nog mee met boeteclausule?
pi_200216945
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:43 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Het is bij mij het grootste project ooit dat ik heb meegenomen. Omdat alles er goed uit zag. Dit is natuurlijk niet fijn zo zonder boeterente. Maar het geld is weer terug straks, daar gaat het om.
Ondernemers hebben 2ton waardevermeerdering. Wij maar een klein beetje rente voor die paar maanden. Verhouding is erg scheef.
pi_200217296
quote:

[..]

In princiepen wel.
Ik zit zo wie zo niet te wachten op kortlopende projecten. Mijn kosten (vooral tijd) zijn dan naar verhouding te hoog. Als ze dan toch eerder dan afgesproken afgelost worden (wat natuurlijk nooit uit te sluiten is) maakt de boeterente (rentecompensatie) het nog een beetje goed. Ook een platform heeft voordeel bij een rentecompensatie. Het remt namelijk het oversluiten enigszins. Zoals het in de begin jaren was (100% boete/compensatie) is/was natuurlijk wat te veel van het goede maar 6 of 9 maanden zijn m.i. voor alle partijen redelijk.
pi_200217626
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Uit de introductie van het project:

quote:
6-5-2020

In het tabblad 'Toelichting Geldvoorelkaar.nl' is een hyperlink opgenomen die verwijst naar de kenmerken van de vastgoedlening. Daarbij wordt mede melding gemaakt van het feit dat een algehele vervroegde aflossing mogelijk is, maar dan met bijbetaling van zes maanden compensatierente. Die regeling geldt echter voor projecten die vanaf 1 april 2020 zijn ingediend. Dit project is voor die datum in behandeling genomen. Dat houdt in dat, voor wat betreft de algehele vervroegde aflossing, de oude voorwaarden nog van toepassing zijn. In die voorwaarden is bepaald dat bij een algehele vervroegde aflossing er geen compensatierente betaald behoeft te worden.
pi_200218448
quote:

[..]

Ik heb er volgens KOM nog 5 lopen maar we zijn er 4 waar ik al tijden niets van gehoord/ontvangen heb. Voor hun statistieken zijn de projecten nog niet afgeschreven maar bij mij wel. Mochten er nog positieve verrassingen komen dan is dat mooi meegenomen. Ondanks deze 4 defaults wel een positief saldo bij KOM gehaald. Geen reactie op mails en het dubbel betalen voor lopende projecten bij de nieuwe algemene voorwaarden waren voor mij de redenen om af te haken. Nog 10 termijnen en dan is het voor mij ook klaar bij KOM.
pi_200218480
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De projecten werden aangeboden met deze optie. Deze optie is nu geblokkeerd voor investeerders die wel in deze projecten zitten maar de nieuwe voorwaarden welke tot stand zijn gekomen na de investering niet willen accepteren. Het is gewoon onacceptabel dat Kapitaal op Maat met terugwerkende kracht zowel de spelregels/voorwaarden als de kosten hebben aangepast bij lopende projecten. Het zegt genoeg over de mentaliteit van deze club. Hoe goed een individueel project bij KoM soms ook mag zijn is het voor mij onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die hun geld aan deze mensen toevertrouwen :r
helemaal mee eens, eerst ook niet geaccepteerd maar heb nog maar paar projecten dus die ¤ 0,10 heb ik maar niet veel energie in gestoken, heb al te veel tijd aan KOM besteed.

Kom was een van mijn eerste platformen, site vind ik nog steeds goed, duidelijk.

moet zeggen heb er ook wel veel van geleerd heb, aangezien ik nu inleg en kosten terug heb en er toch nog wat binnenkomt geen duur lesgeld geweest.

De reden dat ik niet meer bij KOM investeer is de afwikkeling van de partyboot waarbij een kennis van de leningnemer een aanzienlijk bedrag er in zou steken maar dat niet gedaan heeft en kom dit zo maar laat.
Dat de boot voor aanzienlijk lager bedrag is geveild dan de taxatiewaarde heb ik geen problemen mee, dat is mijn eigen risico.
Het is voor mij wel een reden voorzichtig te zijn met leningen met een hypotheek op iets dat ik zelf niet ( ook niet voor een erg laag bedrag ) zou kopen.
pi_200220539
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

In de business zit ook niet heel veel risico na verkoop. Vooraf betalen en geen garantie! Is het stuk kan je tegen kosten laten repareren. https://www.uandiopticinstrument.com/pages/faq
Website van deze naar ik vermoed - Iraniers - in 9 talen!
Beetje raar verhaal in de pitch staat dat het bedrijf in 2019 is opgericht. Op de site staat dat het in 1998 is opgericht. ?
pi_200220916
Dank jullie voor de reacties om mijn vraag over KOM.

Ik heb zelf nog 7 projecten lopen, waarvan er 6 binnen een aantal maanden aflopen. Nu 103,6% terug, dus ik kom waarschijnlijk op 106%. Het langstlopende project loopt mei 2023.
pi_200220929
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 14:31 schreef Faraday01 het volgende:
Zo te lezen zijn we er relatief goed vanaf gekomen bij KoM, waarschijnlijk door de vroege waarschuwingen hier ^O^
Ik ben duidelijk te laat gaan lezen op dit forum. Ik mag blij zijn wanneer ik de 100% inleg ga halen.
pi_200221052
quote:

[..]

Hier hebben we het al eerder over gehad in dit topic uit 2019:

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Nee het is stil. Ik heb overigens wel de indruk dat de nieuwe voorwaarden en tarieven alleen gelden voor nieuwe projecten. Je hoeft dan niet de bestaande overeenkomst op te zeggen. Deze zou gewoon van kracht blijven. Het niet accepteren van de nieuwe voorwaarden zou wel betekenen dat je niet meer kan inschrijven in nieuwe projecten.

Het account bij kapitaal op maat kan je inderdaad pas opzeggen nadat alle projecten zijn afgelopen.
Dit vond ik echt een grof schandaal, ik had toen EUR 500 geinvesteerd bij KOM en een flink deel van mijn projecten was regelmatig te laat met de maandelijkse betalingen. Dus ik ontving allemaal losse maandelijkse betalingen van EUR 2. Daarvan EUR 0.10 aftrekken is gewoon 5% extra kosten. Doei rendement.
pi_200221302
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:03 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Hier hebben we het al eerder over gehad in dit topic uit 2019:
[..]

Dit vond ik echt een grof schandaal, ik had toen EUR 500 geinvesteerd bij KOM en een flink deel van mijn projecten was regelmatig te laat met de maandelijkse betalingen. Dus ik ontving allemaal losse maandelijkse betalingen van EUR 2. Daarvan EUR 0.10 aftrekken is gewoon 5% extra kosten. Doei rendement.
Ik dacht dat ik destijds de bevestiging had gehad dat enkel voor nieuwe projecten kosten berekend zouden worden. Ik kan dan alleen niet meer terugvinden, en het blijkt in de praktijk ook niet te kloppen. Het aanmaken van een tweede profiel was iets van een oplossing.

Het maakt trouwens niet uit of je gebundelde of losse betalingen krijgt. Per project uitbetaling wordt 0,10 cent in rekening gebracht, niet per bundeling.

Voor investeringen van 100 euro zijn de kosten heel erg hoog. Voor investeringen van 1000 euro (of nog hoger) is de kostenstructuur erg gunstig ten opzichte van veel platformen.
pi_200221341
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:55 schreef zeeland6 het volgende:
Dank jullie voor de reacties om mijn vraag over KOM.

Ik heb zelf nog 7 projecten lopen, waarvan er 6 binnen een aantal maanden aflopen. Nu 103,6% terug, dus ik kom waarschijnlijk op 106%. Het langstlopende project loopt mei 2023.
jaren geleden ook al gestopt met KOM. Had er 4 waarvan er 3 niet meer betalen waar er meer inzitten hier. Zekerheden die niet goed waren vastgelegd en laksheid hadden mij vroegtijdig laten besluiten om te stoppen bij kom
.
Nettorendement is volgens Kom -27,81%.
Dit is alleen om dat ze volgens kom nog niet zijn afgeschreven. Anders zit ik op -48%

Drama platform
pi_200221469
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:19 schreef flexion het volgende:

[..]

jaren geleden ook al gestopt met KOM. Had er 4 waarvan er 3 niet meer betalen waar er meer inzitten hier. Zekerheden die niet goed waren vastgelegd en laksheid hadden mij vroegtijdig laten besluiten om te stoppen bij kom
.
Dit is alleen om dat ze volgens kom nog niet zijn afgeschreven. Anders zit ik op -48%

Drama platform
Oei, erg veel pech gehad met de projecten.
pi_200221564
Wat mij nog het meest verbaast aan KOM: dat ze nog steeds bestaan. En blijkbaar zijn er nog steeds mensen die, soms wel duizenden euro's, investeren via KOM. Onbegrijpelijk. Gelukkig was voor mij snel duidelijk dat KOM een slecht platform is, nog het meeste door de barslechte communicatie, en beslaan mijn totale investeringen via KOM maar 3,49% van mijn totale crowdfundportefeuille en daarvan heb ik momenteel 88,86% terugontvangen. Ik beschouw elke euro die nog terugkomt als een meevaller en steek er verder geen energie meer in.
pi_200221769
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Oei, erg veel pech gehad met de projecten.
Yep. Gelukkig waren het relatief kleine bedragen dus pijn valt mee. Zie het maar als leergeld...
  maandag 5 juli 2021 @ 22:06:18 #61
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_200222193
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:19 schreef flexion het volgende:

[..]

.

Drama platform
Oei. Nou, dan kom ik er nog genadig van af. Morgen de laatste betaling van de tuinderij uit Jaarsveld. Dan zit ik op 99,26% retour. Uiteindelijk dus een klein verlies. Tsja, de palmbomenman had ik dermate groot meegenomen dat het verlies niet meer goed te maken was met de 16 andere projecten.
Maar toch gaat de vlag uit: ik ben er van af!
pi_200222887
quote:
14s.gif Op maandag 5 juli 2021 10:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Vergunning = vergunning, Buurt te laat en Gary is op tijd lijkt mij. en daar zal het ook wel op uit draaien.
De regels zijn nu anders en strakker, met verandering van regels heb je grenzen voor en na, dit was ervoor.
Tot weet ik veel mocht je 130 rijden dan kreeg je geen bekeuring, daarna maar 100, rijd je daarna 130 heb je het risico op een bon, evenwel voor de datum kan je geen bekeuring want heb je je gehouden aan de dan geldende regels.

En anders ff een snelle boy/girl van de Zuidas ff inhuren misschien. Al hoewel ik denk dat het niet nodig is.

Overigens van gary > SIG Nieuweweg Hoofddorp moet 1 aug 2021 afgelost worden, dus aanstaande, en de valutablvd is febr 2022 aan de beurt, dit ff ter info

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 05-07-2021 22:55:26 ]
pi_200223726
quote:
Maar het geld is weer terug straks, daar gaat het om.
Daar gaat het mij zeker niet om. Dan kan ik het geld net zo goed op zak houden en ook het risico niet lopen. Ik investeer juist met het idee dat ik risico loop en daar ook rendement tegenover staat. Maar goed, we wisten waar we op in tekenden. Ook ik zat hierin. Jammer dat er vervroegd wordt afgelost, maar daarover klagen omdat zij er meer aan verdienen lijkt me onzin. Hadden we deze truc maar zelf moeten uithalen ;)
pi_200224544
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 23:57 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Daar gaat het mij zeker niet om. Dan kan ik het geld net zo goed op zak houden en ook het risico niet lopen. Ik investeer juist met het idee dat ik risico loop en daar ook rendement tegenover staat. Maar goed, we wisten waar we op in tekenden. Ook ik zat hierin. Jammer dat er vervroegd wordt afgelost, maar daarover klagen omdat zij er meer aan verdienen lijkt me onzin. Hadden we deze truc maar zelf moeten uithalen ;)
De vastgoedman nu op Collin is gewoon eerlijker. Hij denkt over 12 maanden een goedkopere financierder te vinden. Dan is het gewoon duidelijk. Niet net doen alsof je 60 maanden wilt financieren en dan na 12 maanden vervroegd aflossen.
pi_200224704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 05:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De vastgoedman nu op Collin is gewoon eerlijker. Hij denkt over 12 maanden een goedkopere financierder te vinden. Dan is het gewoon duidelijk. Niet net doen alsof je 60 maanden wilt financieren en dan na 12 maanden vervroegd aflossen.
Zeker, dan heb je als investeerder ook een eerlijke keus om wel of juist niet mee te doen.
Komt het toch weer neer op de basis, eerlijkheid en transparantie.
pi_200225994
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Was mij trouwens niet 100% duidelijk of het allemaal woningen zijn. Dan wel dat er toch bedrijfsruimte tussen zit.
Mijn idee was dat alles woningen is, dan wel naar woningen verbouwd wordt. Lezen jullie dat ook zo?
pi_200226447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 10:11 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Was mij trouwens niet 100% duidelijk of het allemaal woningen zijn. Dan wel dat er toch bedrijfsruimte tussen zit.
Mijn idee was dat alles woningen is, dan wel naar woningen verbouwd wordt. Lezen jullie dat ook zo?
Er staan toch gewoon linkjes naar Funda in de pitch? Veel duidelijker kunnen ze het niet publiceren.
pi_200226619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 10:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Er staan toch gewoon linkjes naar Funda in de pitch? Veel duidelijker kunnen ze het niet publiceren.
Beide panden zijn een combinatie van bedrijfsruimte en woonruimte. Lees jij in de pitch of het toekomstig 100% wonen wordt na de verbouwing? Ik kan het er niet duidelijk uit halen.
pi_200226739
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 10:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Beide panden zijn een combinatie van bedrijfsruimte en woonruimte. Lees jij in de pitch of het toekomstig 100% wonen wordt na de verbouwing? Ik kan het er niet duidelijk uit halen.
Lijken me panden voor kamerverhuur of woning splitsing. Heel duidelijk staat dit niet in de pitch. Enkel een opmerking dat er de veel vraag is naar woonruimte.
quote:
De vraag naar woonruimte in Tilburg is momenteel dusdanig hoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 06-07-2021 11:35:13 ]
pi_200227303
Overname lingeriewinkel
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23337
Geen zekerheden
pi_200228186
quote:
12s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:49 schreef peterc het volgende:

[..]

Vergunning = vergunning, Buurt te laat en Gary is op tijd lijkt mij. en daar zal het ook wel op uit draaien.
De regels zijn nu anders en strakker, met verandering van regels heb je grenzen voor en na, dit was ervoor.
Tot weet ik veel mocht je 130 rijden dan kreeg je geen bekeuring, daarna maar 100, rijd je daarna 130 heb je het risico op een bon, evenwel voor de datum kan je geen bekeuring want heb je je gehouden aan de dan geldende regels.

En anders ff een snelle boy/girl van de Zuidas ff inhuren misschien. Al hoewel ik denk dat het niet nodig is.

Overigens van gary > SIG Nieuweweg Hoofddorp moet 1 aug 2021 afgelost worden, dus aanstaande, en de valutablvd is febr 2022 aan de beurt, dit ff ter info
Zie onderaan in dit artikel uit het Parool: Vergunning is vergunning

https://www.parool.nl/ams(...)gesplitst~b341b17a6/

Maandag probeerden Van Gool en Schreiner, namens meerdere buurtbewoners, bij de rechter een stokje te steken voor de splitsing van een van de woningen op de Valutaboulevard. Procedures waren niet juist gevolgd en afspraken waren geschonden, betoogden zij. Maar omdat huurders inmiddels al hun intrek hadden genomen in de woning, werd hun bezwaar afgewezen. “Een deceptie,” aldus Van Gool. “Het recht van de sterkste geldt,” zegt Schreiner.
pi_200228432
quote:

[..]

SPOILER
Ik heb in ieder geval fors meegedaan. Korte looptijd met hoge rente en goede zekerheden zijn een prima bestemming voor mijn spaargeld wat nu tegen 0% staat weg te rotten.

(en PS nee, die 100k inleg is niet van mij)
pi_200229496
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval fors meegedaan. Korte looptijd met hoge rente en goede zekerheden zijn een prima bestemming voor mijn spaargeld wat nu tegen 0% staat weg te rotten.

Die investeerder-9327 met z'n ¤10.000,-- dan? ;)
pi_200230108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 13:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je ook wel gelijk :) . Normaal zie ik liever lange stabiele looptijden, maar als je hier forser op inzet dan heb je toch nog een leuk rendement zonder al te veel adm.lasten (naar rato inleg) en waarschijnlijk komt er over een jaar ook wel weer iets voorbij om het geld door te rollen.
Pecunia non olet
pi_200230111
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:16 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Die investeerder-9327 met z'n ¤10.000,-- dan? ;)
Dan heeft het ook nog een beetje zin en blijft er ruim 600 euro over voor dyna18 (als het project tenminste 1 jaar loopt en geen 9 maanden). De Collin directie (1700) nam hem overigens ook flink mee (5k). Het zal ook vast een goed project zijn (zelf niet gelezen). Bij mij zijn de bedragen duidelijk wat lager en voor een paar duizend euro weegt het voor mij niet op tegen de tijd die het beoordelen en administratief bijhouden kost.
pi_200230715
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 14:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan heeft het ook nog een beetje zin en blijft er ruim 600 euro over voor dyna18 (als het project tenminste 1 jaar loopt en geen 9 maanden). De Collin directie (1700) nam hem overigens ook flink mee (5k). Het zal ook vast een goed project zijn (zelf niet gelezen). Bij mij zijn de bedragen duidelijk wat lager en voor een paar duizend euro weegt het voor mij niet op tegen de tijd die het beoordelen en administratief bijhouden kost.
Voordeel is wel weer dat het een +1-tje is voor het loyaliteitsprogramma, die steeds zeldzamer worden met alle Direct-leningen!
gr gr
pi_200230757
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:36 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Voordeel is wel weer dat het een +1-tje is voor het loyaliteitsprogramma, die steeds zeldzamer worden met alle Direct-leningen!
Dit is ook de reden dat is deze heb meegenomen. Korte looptijd waardoor ik snel kan herinvesteren en hierdoor sneller diamanten status bereik.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 15:45:57 #78
454405 escortmk2
petrolhead
pi_200230864
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 15:08 schreef Soulfreak het volgende:

[..]

Ja, die is bij mij ook binnen en nu geheel afgelost zonder Corona uitstel.
Voor mij is dit mijn eerste investering die regulier is afgelost, dus niet vervroegd.
een maandje vertraging, maar die is binnen de oorspronkelijke looptijd nog ingehaald. Zeer goed gedaan door deze ondernemer.

Voor mij is het de 7e reguliere aflossing, daarnaast 15 vervroegd (veelal onder -voor mij- gunstige voorwaarden) en een volledige aflossing waarbij HCN haar tanden moest laten zien maar waarbij het eindresultaat nog steeds een mooie plus is. En 0 defaults. En 80 lopende projecten variërend van net gestart tot vrijwel helemaal afgelost.

Ik ben meer gaan spreiden over andere platforms en sectoren maar blijf zeer tevreden over HCN.
pi_200230974
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:36 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik ben al diamant dus dat speelt bij mij niet. Ik had ook al met deze korting gerekend voor het rendement van dit project.
pi_200230996
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Lijken me panden voor kamerverhuur of woning splitsing. Heel duidelijk staat dit niet in de pitch. Enkel een opmerking dat er de veel vraag is naar woonruimte.
[..]

Waar ik persoonlijk waarde aan hecht is dat hier sprake is van 4 huisnummers en een oppervlakte van totaal ruim 430 m2 bij leenbedrag van 860K.
Ik voorzie hier bij aantrekkende overheidsbemoeienis van de gemeente Tilburg op de deelverhuurmarkt veel minder problemen om een goed rendement binnen te halen als bijvoorbeeld bij een eengezinswoning met 1 huisnummer van nog geen 140m2 die we bij SIG laatst voor meer dan 500k geleend voor 3 jaar langs zagen komen.
Durf deze dan ook wel aan om wat " spaargeld " voor een jaar te parkeren. eerder aflossen is ook geen probleem maar dan wel graag in de eerste 6 maanden met 6 extra maanden rente. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-07-2021 16:01:29 ]
pi_200231060
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit is ook de reden dat is deze heb meegenomen. Korte looptijd waardoor ik snel kan herinvesteren en hierdoor sneller diamanten status bereik.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 16:35 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Met cherrypicking is het gemiddelde rendement van elk platform te verslaan. Bij KoM heb ik zelf een prima rendement. Bij Collin zit ik ook 2,5% boven het Collin gemiddelde.
Mooi rendement hoor heb je bij Collin. En dat nog zonder de diamant status ^O^
pi_200231087
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ben al diamant dus dat speelt bij mij niet. Ik had ook al met deze korting gerekend voor het rendement van dit project.
Ah, ik had eigenlijk ook niks anders van jou verwacht! :D
gr gr
pi_200231476
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Mooi rendement hoor heb je bij Collin. En dat nog zonder de diamant status ^O^
Voorzien 0,01%
Afgeboekt 0,00%
op 135 projecten

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 06-07-2021 16:44:38 ]
pi_200231503
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 16:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Voorzien 0,01% op 135 projecten
_O_
pi_200231681
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 16:34 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Voorzien 0,01%
Afgeboekt 0,00%
op 135 projecten
Heel netjes:

Afgeboekt
0,21%
Voorzien
0,16%

Netto bijna 6% op bijna 200 projecten, ook diamant
pi_200231826
Dat zijn wel betere getallen dan de Collin gemiddelden.
Gemiddeld bij Collin afgeboekt 1,01% en voorzien 2,18%.

Dan moeten er een aantal investeerders ook flink slechter dan dit scoren.

Zelf zit ik op:
Gemiddelde rente 7,19 %
Beheervergoeding 1,00%
Afgeboekt 0,26%
Voorzien 0,00%
Netto rendement 5,93%
pi_200232027
Paar foutjes gemaakt bij mijn eerste 10 investeringen. Kende FOK toen nog niet :-(. Mijn probleembetalingen zitten in die eerste 10 projecten.

Diamant, 214 projecten.
Bruto 7.07
beheer 0.98
afgeboekt 0
Voorzien 1,99
Netto 4,10 en dagelijks oplopend met 0,01.
pi_200232423
Garagebedrijf
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24329
4e hypotheek op woning van mama met een hele ruime overwaarde :*
pi_200232641
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:43 schreef KrekelJapie het volgende:
Garagebedrijf
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24329
4e hypotheek op woning van mama met een hele ruime overwaarde :*
Aannemelijk verhaal. Zekerheden zouden goed moeten zijn.
Lijkt een leuk project. Iemand al een linkje kunnen vinden?
pi_200232996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 17:15 schreef Jaco078 het volgende:
Paar foutjes gemaakt bij mijn eerste 10 investeringen. Kende FOK toen nog niet :-(. Mijn probleembetalingen zitten in die eerste 10 projecten.

Diamant, 214 projecten.
Bruto 7.07
beheer 0.98
afgeboekt 0
Voorzien 1,99
Netto 4,10 en dagelijks oplopend met 0,01.
Leuk om te vergelijken :)

Goud, 60 projecten
Bruto 6,91%
Beheervergoeding 0,95%
Afgeboekt 0,66%
Voorzien 1,15%
Netto 4,16%
pi_200233505
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 18:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Leuk om te vergelijken :)

Goud, 60 projecten
Bruto 6,91%
Beheervergoeding 0,95%
Afgeboekt 0,66%
Voorzien 1,15%
Netto 4,16%
Hier ook goud met 62 projecten,

Bruto 6,98%
Beheervergoeding 0,90%
Afgeboekt 0,74%
Voorzien 0%
Netto 5,34%
pi_200233655
quote:

[..]

Voorzien 0,01%
Afgeboekt 0,00%
op 135 projecten
Heel mooi!
Helaas zit ik een stuk lager ;(
Dat komt onder andere omdat ik bij CCF begonnen ben met Crowdfunding en dus in het begin heel onervaren (en ik las hier nog niet mee).
Van mijn eerste 10 projecten bij CCF zou ik er nu nog hooguit nog 1 meenemen.
Mijn verliezen zitten ook bij projecten van de eerste jaren.
Overigens zit ik nog wel ruim boven het gemiddelde rendement bij CCF (maar lang niet zover als jij).

Bij andere platforms, waar ik later mee begonnen ben, heb ik (behalve bij KOM) gelukkig veel minder verliezen
pi_200233724
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:08 schreef TisIk het volgende:

[..]

Heel mooi!
Dat komt onder andere omdat ik bij CCF begonnen ben met Crowdfunding en dus in het begin heel onervaren (en ik las hier nog niet mee).
Overigens zit ik nog wel ruim boven het gemiddelde rendement bij CCF (maar lang niet zover als jij).

Bij andere platforms, waar ik later mee begonnen ben, heb ik (behalve bij KOM) gelukkig veel minder verliezen
Ik ben vrij laat bij collin gestart. Ook ik heb de nodige verliezen in mijn eerste crowdfundjaar. Men name bij Geldvoorelkaar, kapitaalopmaat en lendico.
pi_200233735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:08 schreef TisIk het volgende:

[..]

Heel mooi!

Klinkt bekend, ik zit al heel lang bij Collin, in de tijd dat ze nog een instap hadden van 1.000 euro maar daar zijn ze vlot van afgestapt. Geen zekerheden in het begin, weinig actie op defaults. Laatste jaren gaat het een stuk beter en nu netto netto 5,14%. Mocht ooit Torenzicht tot een goed einde komen dan schiet het een stuk op richting de 6% maar ja dromen zijn bedrog :( Deze hakte er flink in.
Pecunia non olet
pi_200234012
quote:

[..]

Voorzien 0,01%
Afgeboekt 0,00%
op 135 projecten
Afgeboekt 0,00 %
Voorzien 0,00 %
Netto rendement 5,74 %
Redelijk laat begonnen, dus moet nog een track record opbouwen. Begonnen per augustus 2018 en nu 25 projecten, waarvan een aantal nog van Knab. Nog Brons.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 19:44:38 #96
454405 escortmk2
petrolhead
pi_200234169
58 investeringen waarvan ongeveer 1/3 Direct-leningen. Relatief veel recente met hypothecaire zekerheid:

Gemiddelde rente 6,96%
Beheervergoeding 1,07%
Afgeboekt 0,00%
Voorzien 0,17%
Netto rendement 5,72%

Niet geheel ontevreden, maar als ik bedenk dat er volgend jaar een 10jarig deposito afloopt met 4,6% rente dan was dat wel heel wat makkelijker verdiend 😇
pi_200234525
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klinkt bekend, ik zit al heel lang bij Collin, in de tijd dat ze nog een instap hadden van 1.000 euro maar daar zijn ze vlot van afgestapt. Geen zekerheden in het begin, weinig actie op defaults. Laatste jaren gaat het een stuk beter en nu netto netto 5,14%. Mocht ooit Torenzicht tot een goed einde komen dan schiet het een stuk op richting de 6% maar ja dromen zijn bedrog :( Deze hakte er flink in.
Die hakt er bij mij ook in, maar bij verkoop zal toch een aanzienlijk deel terug komen?
pi_200234709
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 20:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Die hakt er bij mij ook in, maar bij verkoop zal toch een aanzienlijk deel terug komen?
Ik hoop het. Het blijft akelig stil....
Pecunia non olet
pi_200235143
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 15:45 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

een maandje vertraging, maar die is binnen de oorspronkelijke looptijd nog ingehaald. Zeer goed gedaan door deze ondernemer.

Voor mij is het de 7e reguliere aflossing, daarnaast 15 vervroegd (veelal onder -voor mij- gunstige voorwaarden) en een volledige aflossing waarbij HCN haar tanden moest laten zien maar waarbij het eindresultaat nog steeds een mooie plus is. En 0 defaults. En 80 lopende projecten variërend van net gestart tot vrijwel helemaal afgelost.

Ik ben meer gaan spreiden over andere platforms en sectoren maar blijf zeer tevreden over HCN.
Heeft inderdaad tijdens de 1e horeca sluiting 1 maand op On hold gestaan maar naderhand alsnog zowel rente als aflossing betaald, dus geen verlenging van de looptijd.

Zo heb ik nog 1 ander project, een beach club, die ook achteraf de aflossing van de On hold maand heeft betaald en niet is verlengd tov de oorspronkelijke looptijd.

Totaal heb ik nu bij HCN in 34 projecten geinvesteerd, waarvan 2 vervroegd afgelost, nu 1 regulier afgelost en de rest loopt nog goed door, 0 defaults. Het wordt nu wel een tijdje wachten op de volgende die reguliere afgelost wordt, dat is ergens eind volgend jaar. Zonder de Corona verlengingen zouden nog 3 andere projecten volgend jaar compleet afgelost zijn, maar dat wordt voor die nu pas in 2023.

Ik ben ook meer gaan spreiden over ander platforms, maar mijn rendement is het hoogst bij HCN.
pi_200235507
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 13:58 schreef crowdiefunder het volgende:
De brillenman/vrouw neem ik ook klein mee, vastgoed 1 jaar laat ik lopen.

Dank voor de link! Wordt dit een fokje?
Ik heb uiteindelijk toch ook New Horizons Vastgoed B.V. 2 nog maar meegenomen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')