We moeten trouwens echt af van dat verkapte schuilen achter privacy voor vaccinatiestatus. Maak het mogelijk om dit gewoon op te vragen, vooral als arts zodat we dit kunnen registreren.quote:'Bijna alleen ongevaccineerde mensen opgenomen in ziekenhuizen'
Bijna alle coronapatiënten die de laatste weken in het ziekenhuis zijn beland, waren niet of niet volledig gevaccineerd. Dat concludeert het AD uit een eigen rondgang langs ziekenhuizen.
De krant sprak onder meer met het Amsterdam UMC, het Erasmus MC, het Maastricht UMC en het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Overal zijn geen of hooguit enkele covid-patiënten opgenomen die al twee keer waren ingeënt. En als dat al gebeurde, waren het vaak mensen die hun tweede prik pas net hadden gekregen, waardoor de bescherming nog niet op peil was.
Op landelijk niveau is er geen registratie van de vaccinatiestatus van opgenomen coronapatiënten. Artsen pleiten daar in het dagblad wel voor, omdat het een beter beeld kan geven van het effect van de vaccinaties.
Niet altijd hé.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Daarom gewoon geen mensen meer behandelen voor corona in ziekenhuis. Het is de eigen keuze geweest niet te vaccineren
Onbegrijpelijk. Dat is toch een elementair gegeven om het beleid op te baseren?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:54 schreef Mikeytt het volgende:
Op landelijk niveau is er geen registratie van de vaccinatiestatus van opgenomen coronapatiënten.
Als je anti- bent gaat dat op. Maar in sommige gevallen zijn mensen vatbaar voor allergische reacties als een dag of dagen van misselijkheid en braken na de vaccinatie en kan dit icm een zwakke gezondheid alsnog dodelijk zijn of dermate zwaar uitputtend.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Daarom gewoon geen mensen meer behandelen voor corona in ziekenhuis. Het is de eigen keuze geweest niet te vaccineren
Ja degenen die het niet kunnen nemen zijn natuurlijk prima. Maar voor bewuste weigeraars zit er wel wat inquote:
Van de letterlijk 5 opnames zijn er dus 4 niet gevaccineerd geweest, waarvan een groot deel te zwak of te oud is geweest voor vaccinatie. Beetje respect is wel gewenst.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Beetje kort door de bocht. Het gaat om volledig gevaccineerden. Lang niet iedereen heeft de kans gehad om volledig gevaccineerd te zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
We hebben het hier over 300 mensen op de 17.000.000 die opgenomen zijn met covid.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:54 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)s-vaccineert-tijgers
[..]
We moeten trouwens echt af van dat verkapte schuilen achter privacy voor vaccinatiestatus. Maak het mogelijk om dit gewoon op te vragen, vooral als arts zodat we dit kunnen registreren.
Zal een mooie boel worden... Hoe zie je het dan voor je?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zal een mooie boel worden... Hoe zie je het dan voor je?
"Zag je dat? Er liggen een paar doden voor de ingang van het ziekenhuis... Ja, die hebben Corona en zijn niet gevaccineerd geweest en die helpen we niet meer..."
"We zullen ze zo wel weghalen... Begint zo te stinken!"
Wil je dit dan?
Lijkt me prima. Door jezelf niet laten vaccineren heb je gewoon bloed aan je handen. Nu gaan er mensen dood door vaccin weigeraars, maar dat vind jij blijkbaar primaquote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
"Zag je dat? Er liggen een paar doden voor de ingang van het ziekenhuis... Ja, die hebben Corona en zijn niet gevaccineerd geweest en die helpen we niet meer..."
Wil je dit dan?
zullen we die mensen die zonder gordel een auto-ongeluk hebben gemaakt ook maar bij die boom laten liggen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wil je dit dan?
Wat een grote onzin... Mensen gaan niet dood door vaccinweigeraars...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Door jezelf niet laten vaccineren heb je gewoon bloed aan je handen. Nu gaan er mensen dood door vaccin weigeraars, maar dat vind jij blijkbaar prima
Waarom moeten ze voor de ingang van het ziekenhuis liggen? Ze kunnen toch gewoon solidair zijn en thuis blijven.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wil je dit dan?
Ook als ze doodgaan?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom moeten ze voor de ingang van het ziekenhuis liggen? Ze kunnen toch gewoon solidair zijn en thuis blijven.
Als ziekenhuizen overspoelt raken door verkeersslachtoffers en het blijkt dat dit hoofdzakelijk mensen zijn die zonder gordel in een auto zaten lijkt me dat een prima actie.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
zullen we die mensen die zonder gordel een auto-ongeluk hebben gemaakt ook maar bij die boom laten liggen?
Waarom zou je wel vertrouwen hebben in de medische wetenschap als het gaat om het genezen van COVID-19 als je geen vertrouwen hebt in de wetenschap als het gaat om het voorkomen van COVID-19? Wees dan in ieder geval consequent.quote:
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:56 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als ziekenhuizen overspoelt raken door verkeersslachtoffers en het blijkt dat dit hoofdzakelijk mensen zijn die zonder gordel in een auto zaten lijkt me dat een prima actie.
Covid vaccin is in de proeffase... Als jij proefkonijn wil zijn... be my guest! Inmiddels >409 doden...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:58 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Waarom zou je wel vertrouwen hebben in de medische wetenschap als het gaat om het genezen van COVID-19 als je geen vertrouwen hebt in de wetenschap als het gaat om het voorkomen van COVID-19? Wees dan in ieder geval consequent.
Als de andere optie is dat we weer tientallen operaties uit moeten stellen om mogelijk 1 leven te redden wel.quote:
En 17.755 doden alleen al in Nederland vanwege Covid. Dan nog een groep met langdurige klachten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Covid vaccin is in de proeffase... Als jij proefkonijn wil zijn... be my guest! Inmiddels >409 doden...
Maar ik niet!(Ik neem ook niet de griepprik dus waarom dan wel het Covid vaccin?)
Symptomen zijn vrijwel hetzelfde!
Begrijp mij niet verkeerd.... Corona en Griep kunnen ernstig zijn maar niet voor iedereen... Beter gezegd: Voor de meesten niet!
Meer dan 400 mensen in Nederland die zijn overleden door een coronavaccin? Doe even een linkje naar een bron dan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef Bocaj het volgende:
Covid vaccin is in de proeffase... Als jij proefkonijn wil zijn... be my guest! Inmiddels >409 doden...
Vaccinatie-weigeraars dienen een ziekenhuisopname ook te weigerenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Maar ik niet!(Ik neem ook niet de griepprik dus waarom dan wel het Covid vaccin?)
Begrijp mij niet verkeerd.... Corona en Griep kunnen ernstig zijn maar niet voor iedereen... Beter gezegd: Voor de meesten niet!
Junks ook maar gewoon afknallen dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Nu krijgje het aan de stok met Kaag, oh ja en je bent gelijk een vrouwenhater.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
zullen we die mensen die zonder gordel een auto-ongeluk hebben gemaakt ook maar bij die boom laten liggen?
Ik denk dat het verstandig is mijn mening voor mezelf te houden in dezequote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Junks ook maar gewoon afknallen dan?
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik denk dat het verstandig is mijn mening voor mezelf te houden in deze
https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:35 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Meer dan 400 mensen in Nederland die zijn overleden door een coronavaccin? Doe even een linkje naar een bron dan.
Mensen mogen dit prima uit zichzelf zeggen hoor.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:56 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Zeer vreemd dat dit inderdaad niet bekend is. Ik denk dat zowel gevaccineerden als ongevaccineerden dit toch wel kunnen uitspreken?
of ze liegen tegen je en zijn niet gevaccineerdquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Gelukkig hebben bijna al mijn dierbaren een vaccin of zijn ze bijna aan de beurt.
Ja, als je zelf wel gevaccineerd bent hebben zij waarschijnlijk een groter probleem.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of ze liegen tegen je en zijn niet gevaccineerd
en dan niet alleen stoppen bij corona, maar ook roken, obesitas, drugs, alcohol, geen autogordel dragers, en mensen die skieen, voetballen of andere sporten uitoefenen met grote blessure kans....quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wil je dit dan?
Vanwege het stigma kan ik me zomaar voorstellen dat veel mensen erover liegen...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als je zelf wel gevaccineerd bent hebben zij waarschijnlijk een groter probleem.
eh.. nee, waarom?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Dat is toch een elementair gegeven om het beleid op te baseren?
@Bocaj, ben je nu fakenews aan het verspreiden? Of is begrijpend lezen te hoog gegrepen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:59 schreef Sumppi het volgende:
[..]
https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en dan niet alleen stoppen bij corona, maar ook roken, obesitas, drugs, alcohol, geen autogordel dragers, en mensen die skieen, voetballen of andere sporten uitoefenen met grote blessure kans....
Ja maar dat zijn dan de mensen die hoogstwaarschijnlijk ziek worden. Ik had ook een artikel gelezen dat die delta variant ook voor gehoorschade kan zorgenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vanwege het stigma kan ik me zomaar voorstellen dat veel mensen erover liegen...
Lijkt mij onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of ze liegen tegen je en zijn niet gevaccineerd
Ik ga deze discussie niet meer voeren!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:18 schreef NightDancert het volgende:
[..]
@:Bocaj, ben je nu fakenews aan het verspreiden? Of is begrijpend lezen te hoog gegrepen?
Kom dan met een bron die jouw cijfer ondersteunt, want het artikel van Lareb zegt iets anders dan jij beweert. Zo maar iets roepen zonder onderbouwing is inderdaad geen discussie waard.quote:
Waarom zou het Lareb zoiets dan bijhouden als het niet ter zake doende is?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:32 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Kom dan met een bron die jouw cijfer ondersteunt, want het artikel van Lareb zegt iets anders dan jij beweert. Zo maar iets roepen zonder onderbouwing is inderdaad geen discussie waard.
Van hun eigen sitequote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:33 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Waarom zou het Lareb zoiets dan bijhouden als het niet ter zake doende is?
Het minste wat je kunt doen is je eigen bron lezen.quote:Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.
Bij veel meldingen was er meer informatie nodig over de oorzaak van overlijden, opgetreden bijwerkingen en onderliggende gezondheidsproblemen. Deze informatie is nagevraagd. Helaas is er bij meerdere meldingen nog steeds onvoldoende bekend voor een goed inzicht. In de meldingen met voldoende informatie, zijn bij een groot deel de gezondheidsproblemen de meest voor de hand liggende verklaring voor het overlijden. Bij een aantal meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd. Het gaat hier om bekende bijwerkingen van de coronavaccins zoals koorts, misselijkheid en algemene malaise. Er zijn 4 patiënten overleden na trombose in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes. Lareb heeft een overzicht gemaakt van overlijdens in de eerste 8 weken van de vaccinatiecampagne.
Goed, maar ze vermelden het wél!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:44 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Van hun eigen site
[..]
Het minste wat je kunt doen is je eigen bron lezen.
Ja zo lust ik er nog wel een paar...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
oh jee... ook dat nog....quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:56 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als ziekenhuizen overspoelt raken door verkeersslachtoffers en het blijkt dat dit hoofdzakelijk mensen zijn die zonder gordel in een auto zaten lijkt me dat een prima actie.
Maar dat is nog geen reden om de betekenis van de cijfers te verdraaien en als argument te gebruiken. Het komt nogal kansloos over en het slaat helemaal nergens op.quote:
Mensen die bewust zichzelf of de maatschappij om zeep helpen mogen best wel eens geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen bewuste keuze.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:52 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paar...
Kankerpatiënten die kanker hebben omdat ze longkanker hebben omdat ze roken of gerookt hebben ook
niet meer behandelen dan?
Of mensen die héél erg dik zijn omdat ze teveel hebben gevreten en een hartaanval krijgen ook niet meer behandelen?
Etc. etc. etc...
[..]
oh jee... ook dat nog....
Laten we gewoon alle ziekenhuizen sluiten en dan gewoon wachten zie wél of niet dood gaat.....
Elke dag die je leeft breng je schade aan het mileu...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:57 schreef NightDancert het volgende:
Mensen die bewust zichzelf of de maatschappij om zeep helpen mogen best wel eens geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen bewuste keuze.
dus mag ik je nu een stomp op je neus geven?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:57 schreef NightDancert het volgende:
Als ik iemand een stomp op z’n neus geef moet ik niet piepen als ik een stomp terug krijg. Oorzaak -> gevolg.
Die kunnen dan via hun arts een verklaring krijgen dat vaccinatie gezien hun medische conditie niet verantwoord werd geacht.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je anti- bent gaat dat op. Maar in sommige gevallen zijn mensen vatbaar voor allergische reacties als een dag of dagen van misselijkheid en braken na de vaccinatie en kan dit icm een zwakke gezondheid alsnog dodelijk zijn of dermate zwaar uitputtend.
Goed, jouw mening!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:53 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Maar dat is nog geen reden om de betekenis van de cijfers te verdraaien en als argument te gebruiken. Het komt nogal kansloos over en het slaat helemaal nergens op.
ik snap je reactie wel...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:19 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Goede vergelijking weer. Zo kennen we de wappie weer
hoe kom je bij hoogstwaarschijnlijk?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn dan de mensen die hoogstwaarschijnlijk ziek worden. Ik had ook een artikel gelezen dat die delta variant ook voor gehoorschade kan zorgen
https://joop.bnnvara.nl/n(...)gehoorverlies-leiden
Bovendien is het nog veel besmettelijker. Nou dat EK is gaande.
Ik zou niet weten waarom je geen vaccinatie zou nemen, in ieder geval.
Maar goed, daar is iedereen natuurlijk vrij in.
De feiten compleet verdraaien en dan kritiek daarop wegwuiven met ‘dat is jouw mening'. Dit gaat helemaal nergens meer overquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Goed, jouw mening!
Maar het is ALTIJD moeilijk om een verband te leggen met het nemen van het vaccin en doodgaan na een aantal dagen... vooral als je al ouder of gewoon oud bent... De natuurlijke dood ligt dan ook op de loer...
Kijk het zou pas duidelijk zijn als je na bijvoorbeeld 5 minuten na nemen vaccin dood gaat...
Voor de rest verdraai ik niets! Ik kijk gewoon naar de cijfers van het Lareb en baseer mijn mening daarop.
Als jouw mening anders is, daar kan ik natuurlijk niets aan doen.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:27 schreef NightDancert het volgende:
[..]
De feiten compleet verdraaien en dan kritiek daarop wegwuiven met ‘dat is jouw mening'. Dit gaat helemaal nergens meer over
Is goed Jesse Klaverquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:16 schreef FANNN het volgende:
[..]
Elke dag die je leeft breng je schade aan het mileu...
De rekening zal betaald worden door degenen die nog maar net hun ogen openen op deze vervuilde aardkloot: de jongeren en de toekomstige generaties. Zij krijgen de rekening gepresenteerd van meerdere decennia vervuiling en verspilling.
Elke dag dat er milieuschade wordt aangericht waar geen maatregelen tegenover staan, betekent een opstapeling van problemen die onherroepelijk terug komen. De nu veroorzaakte milieuschade wordt zo een milieuschuld van de ene generatie naar de andere.
Reeds nu wordt de maatschappij opgeschrikt door de onoverkomelijke en onvoorspelbare financiele aspecten van milieuproblemen. Problemen die plotseling geen uitstel meer dulden of simpelweg toeslaan. Van bodemverontreinigingen in Nederland die een gevaar worden voor de volksgezondheid tot de zoveelste orkaan die in Florida een schade aanricht van miljarden.
Kijkend naar de onrust die ontstaat onder jongeren bij een bezuiniging van nog geen miljard, kun je je afvragen of het verantwoord is om een onbetaalde rekening van vele miljarden door te schuiven (nog los van alle andere aspecten van de milieuvervuiling). Jongeren weten goed wat er in de wereld speelt en zijn zich zeer bewust van de problemen die op hen af komen. Als het jongeren duidelijk wordt dat het gaat om harde guldens die door de huidige 'volwassenen' worden onttrokken aan hun toekomstige bestaansmogelijkheden, dan is het nog maar de vraag of zij dat zullen pikken.
De oplossing zal echter niet liggen in het veroorzaken van een generatieconflict, maar in het in samenwerking met de nu zittende generatie oplossingen bedenken en uitvoeren, zodat volgende generaties de problemen wel aan kunnen.
Op zo'n moment worden berekeningen van het CBS belangrijk. Het financieel hard maken van aangerichte milieuschade is van groot belang om de kosten van herstel in rekening te kunnen brengen. Dan kan de rekening worden gepresenteerd aan degene die de vervuiling veroorzaakt en niet aan een nog onmondige toekomstige generatie.
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt zie ik, maar om antwoord te geven: Nee, dat mag je niet, maar als je mij wel een stomp geeft moet je niet piepen als je er eentje terug krijgt.quote:dus mag ik je nu een stomp op je neus geven?
Ik heb wel grote moeite met het feit dat straks mondkapjes weer verplicht worden en de bioscoop dicht moet omdat een groep zich niet laat vaccineren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:52 schreef Gehrman het volgende:
Antivaxxers die in het ziekenhuis belanden: karma.
Lijkt me logischer om ongevaccineerden te weigeren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:49 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ik heb wel grote moeite met het feit dat straks mondkapjes weer verplicht worden en de bioscoop dicht moet omdat een groep zich niet laat vaccineren.
Nee hoor... regels de regels maar na....quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:49 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ik heb wel grote moeite met het feit dat straks mondkapjes weer verplicht worden en de bioscoop dicht moet omdat een groep zich niet laat vaccineren.
Te dik en een hartaanval daardoor? Niet behandelen, had je minder moeten vreten. Longkanker door roken? Pech gehad. Een gebroken been door het skiën, pech had je dat niet moeten doen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Wel goed begrijpend lezen he, daar gaat het Michie niet om. Hij is bang dat er opnieuw maatregelen komen omdat de ziekenhuizen weer vollopen met ongevaccineerden.quote:Op zondag 4 juli 2021 04:19 schreef FANNN het volgende:
[..]
Nee hoor... regels de regels maar na....
Sinds 23 juni 2021 kan het coronapaspoort ook worden gebruikt in plaats van een testbewijs, bijvoorbeeld bij festivals, evenementen, theatervoorstellingen en bioscopen.
Wie met de CoronaCheck-app bij de entree kan aantonen dat hij hoogstwaarschijnlijk niet besmet is, mag naar binnen.
Wie (nog) niet volledig is gevaccineerd, kan gebruikmaken van een gratis toegangstest.
Precies. Ik maak mij over bovengenoemde best wel zorgen. Ben daarom actief lid vd PvdD, om mensen hiervan bewust te maken. Die mensen worden vaak asociaal omdat ze menen dat 'mensen hun vlees willen afpakken'. Deze mensen weigeren om iets aan het milieu te doen maar 'eisen' wel van anderen dat die zich laten vaccineren 'voor een ander'.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:16 schreef FANNN het volgende:
[..]
Elke dag die je leeft breng je schade aan het mileu...
De rekening zal betaald worden door degenen die nog maar net hun ogen openen op deze vervuilde aardkloot: de jongeren en de toekomstige generaties. Zij krijgen de rekening gepresenteerd van meerdere decennia vervuiling en verspilling.
Elke dag dat er milieuschade wordt aangericht waar geen maatregelen tegenover staan, betekent een opstapeling van problemen die onherroepelijk terug komen. De nu veroorzaakte milieuschade wordt zo een milieuschuld van de ene generatie naar de andere.
Reeds nu wordt de maatschappij opgeschrikt door de onoverkomelijke en onvoorspelbare financiele aspecten van milieuproblemen. Problemen die plotseling geen uitstel meer dulden of simpelweg toeslaan. Van bodemverontreinigingen in Nederland die een gevaar worden voor de volksgezondheid tot de zoveelste orkaan die in Florida een schade aanricht van miljarden.
Kijkend naar de onrust die ontstaat onder jongeren bij een bezuiniging van nog geen miljard, kun je je afvragen of het verantwoord is om een onbetaalde rekening van vele miljarden door te schuiven (nog los van alle andere aspecten van de milieuvervuiling). Jongeren weten goed wat er in de wereld speelt en zijn zich zeer bewust van de problemen die op hen af komen. Als het jongeren duidelijk wordt dat het gaat om harde guldens die door de huidige 'volwassenen' worden onttrokken aan hun toekomstige bestaansmogelijkheden, dan is het nog maar de vraag of zij dat zullen pikken.
De oplossing zal echter niet liggen in het veroorzaken van een generatieconflict, maar in het in samenwerking met de nu zittende generatie oplossingen bedenken en uitvoeren, zodat volgende generaties de problemen wel aan kunnen.
Op zo'n moment worden berekeningen van het CBS belangrijk. Het financieel hard maken van aangerichte milieuschade is van groot belang om de kosten van herstel in rekening te kunnen brengen. Dan kan de rekening worden gepresenteerd aan degene die de vervuiling veroorzaakt en niet aan een nog onmondige toekomstige generatie.
[..]
dus mag ik je nu een stomp op je neus geven?
Precies! Eindelijk iemand die het begrijpt!quote:Op zondag 4 juli 2021 09:34 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Precies. Ik maak mij over bovengenoemde best wel zorgen. Ben daarom actief lid vd PvdD, om mensen hiervan bewust te maken. Die mensen worden vaak asociaal omdat ze menen dat 'mensen hun vlees willen afpakken'. Deze mensen weigeren om iets aan het milieu te doen maar 'eisen' wel van anderen dat die zich laten vaccineren 'voor een ander'.
Ben de laatste tijd vaak aangesproken op mijn verantwoordelijksgevoel in het wel of niet vaccineren.
Terwijl er een ramp gaande is die nog veel meer impact gaat hebben dan Covid gaat hebben maar daar willen veel mensen niks van weten.
Ga een ander topic vervuilen met je off-topic vegan gebrabbel.quote:Op zondag 4 juli 2021 09:34 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Precies. Ik maak mij over bovengenoemde best wel zorgen. Ben daarom actief lid vd PvdD, om mensen hiervan bewust te maken. Die mensen worden vaak asociaal omdat ze menen dat 'mensen hun vlees willen afpakken'. Deze mensen weigeren om iets aan het milieu te doen maar 'eisen' wel van anderen dat die zich laten vaccineren 'voor een ander'.
Ben de laatste tijd vaak aangesproken op mijn verantwoordelijksgevoel in het wel of niet vaccineren.
Terwijl er een ramp gaande is die nog veel meer impact gaat hebben dan Covid gaat hebben maar daar willen veel mensen niks van weten.
De gezonde 50- groep heeft +- 0.00% kans om op genomen te worden in het ziekenhuis vanwege covid...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:52 schreef Gehrman het volgende:
Antivaxxers die in het ziekenhuis belanden: karma.
In het ziekenhuis belanden is best wel een naar gevolg waarmee je geconfronteerd wordt…quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:57 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Mensen die bewust zichzelf of de maatschappij om zeep helpen mogen best wel eens geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen bewuste keuze.
Als ik iemand een stomp op z’n neus geef moet ik niet piepen als ik een stomp terug krijg. Oorzaak -> gevolg.
Ik voorspelde dit soort reacties al ... een paar maanden geledenquote:
Sorry hoor, maar waar gaat dit over?quote:Op zondag 4 juli 2021 10:36 schreef FANNN het volgende:
Het oude normaal keert nooit meer terug!
Wen er maar aan.
De huidige pandemie op zichzelf niet zo zeer een game changer is, maar een versneller van veel processen en veranderingen die onderhuids al langer spelen.
Het ‘schokkende’ van de huidige pandemie is dat die veranderingen écht niet langer zijn te negeren.
we kunnen niet terug naar een ‘oud’ normaal – we waren altijd al op weg naar een nieuw normaal,
alleen weten we nog niet hoe dat eruitziet.
Wel zijn er een aantal aanwijzingen, die door de pandemie aan de oppervlakte zijn gekomen.
En de planeet heeft geen sluitingstijd – de rommel die we maken, wordt dan ook niet na vijven opgeruimd.
We wisten dit al van klimaatverandering, het alomvattende decor van afgelopen en komende decennia.
Op dat planetaire toneel is SARS-CoV-2 misschien niet veel meer dan een figurant, een boodschapper.
Oh...over een klein virusje... dus niets om je druk over te maken.quote:
Het is geen klein virusje. Het is een zeer ernstige pandemie.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:59 schreef FANNN het volgende:
[..]
Oh...over een klein virusje... dus niets om je druk over te maken.
https://www.bd.nl/brabant(...)%2Fwww.google.com%2F
Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet
NIJMEGEN - Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.
De rest mag je zelf lezen, als je WIL, want niemand kan je dwingen.... Gelukkig maar
Weer een of andere immunoloog die er even zijn plasje over moet doen.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:59 schreef FANNN het volgende:
[..]
Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet
NIJMEGEN - Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.
De rest mag je zelf lezen, als je WIL, want niemand kan je dwingen.... Gelukkig maar
Bijzonder dat zij hier beweert dat je niet ernstig ziek wordt van het virus, en ook volledig voorbijgaat aan de potentiele langetermijneffecten van een besmetting zelf.quote:Walk: ,,Het onnodig vaccineren is ook tegen onze medische principes. Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkingen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?’’
ja dat weet ik.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het is geen klein virusje. Het is een zeer ernstige pandemie.
Het virus zal niet verdwijnen, nee, maar door het vaccineren wordt de impact een stuk minder, een stuk minder mensen in het ziekenhuis of overlijden. Ondertussen kan de mensheid zich voorbereiden op eventuele andere varianten.
bron.. en als je bron lareb is dan lach ik je keihard uitquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
covid is 3-10x dodelijker en ~10% wordt flink ziekquote:Maar ik niet!(Ik neem ook niet de griepprik dus waarom dan wel het Covid vaccin?)
Dus?quote:Begrijp mij niet verkeerd.... Corona en Griep kunnen ernstig zijn maar niet voor iedereen... Beter gezegd: Voor de meesten niet!
Heb ik gedaan. Je hebt nog steeds ongelijk. Het is zeer belangrijk om je te vaccineren. Iets anders roepen is onverantwoord.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:27 schreef FANNN het volgende:
[..]
ja dat weet ik.
maar lees eerst maar even terug.
COR / 'Bijna alleen ongevaccineerde mensen opgenomen in ziekenhuizen'
Natuurlijk moet je je wel verantwoorden voor de keuzes die je maakt! Je leeft hier wel in een samenleving.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:37 schreef S95Sedan het volgende:
Dit hele corona gedoe laat mooi zien hoe schaapachtig mensen achter de overheid aanhobbelen zonder zelf ook maar een beetje na te denken en hoe hondsbrutaal ze zijn als je wel kritisch ergens naar kijkt.
Niemand hoeft zich te verantwoorden of diegene wel/niet een vaccin neemt, zo simpel is het.
Ik haak toch ook helemaal niet in op jouw post.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:40 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ik begon er niet over hoor![]()
dat deed hij
[..]
Nee hoor. Ik weet wat ik lees. Niet alleen hier, het is overal in de media waarop reacties zijn toegestaan één grote tiefusbende van zieke hersenspinsels als je niet snel genoeg je experimentele spuitje gaat halen.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lees je eigen post eens terug en doe aan wat zelfreflectie.
Ik snap dat je denkt dat het zo werkt maar nee dat is het allang niet meer, het is ieder voor zich.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:41 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je je wel verantwoorden voor de keuzes die je maakt! Je leeft hier wel in een samenleving.
Nee, dat willen ze niet. Het enige dat ze willen is dat je je zo rap mogelijk gaat laten inspuiten met een goedje waarvan niemand weet wat het met je lichaam doet. Meer smaken zijn er niet, laat staan dat ze hard op zoek zijn naar mogelijke andere en wellicht betere oplossingen.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:47 schreef NightDancert het volgende:
[..]
De provaccers willen heel misschien een oplossing zoeken om te dealen met COVID-19, terwijl het inteeltvolk liever alleen maar op de regering kankert, want dat is wel zo makkelijk.
Dat is het ook gewoon. Al was het het ultieme middel tegen wereldhonger, een bepaalde groep moet en zal de meest belachelijke smoesjes bedenken om het vaccin zwart te maken. Vroeger was het autisme, nu is het de lange termijn (wat elk jaar met een jaar verlengd wordt, je weet maar nooit).quote:Op zondag 4 juli 2021 11:47 schreef NightDancert het volgende:
[..]
De provaccers willen heel misschien een oplossing zoeken om te dealen met COVID-19, terwijl het inteeltvolk liever alleen maar op de regering kankert, want dat is wel zo makkelijk.
Zelfbeschikking is een goed recht, maar niet als het andere mensen in gevaar brengt.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:45 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik snap dat je denkt dat het zo werkt maar nee dat is het allang niet meer, het is ieder voor zich.
Over een jaar of 10-20 gaan we keihard in de problemen komen als we zo doorgaan.
Verder had ik het voornamelijk over het recht van zelfbeschikking.
Oh, ik weet het wel. Moet ik het uitleggen, of ben je van plan mijn uitleg te negeren omdat er een complot achter zit?quote:Op zondag 4 juli 2021 11:55 schreef Straadthont het volgende:
waarvan niemand weet wat het met je lichaam doet
Maar het één sluit het ander niet uit toch?quote:Op zondag 4 juli 2021 09:34 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Kom je weer met je off-topic milieugelul. Ga lekker met je mede vegan uitkeringstrekkers een clubje starten en ergens op een plein demonstreren.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:04 schreef FANNN het volgende:
Lekker mét het vliegtuig...
De luchtvaart is een van de meest vervuilende manieren van transport, maar blijft maar groeien.
Om de opwarming van de aarde een halt toe te roepen, moeten we serieus werk maken van vermindering van het vliegverkeer.
Maar dát is niet asociaal natuurlijk...
Ik heb niet nog één keer gescholden!quote:Op zondag 4 juli 2021 12:04 schreef Momo het volgende:
[modbreak]En nu ophouden met schelden op elkaar[/modbreak]
Volgens mij was je reactie toch echt van een andere strekking net, dat je het liefste hebt dat men zo'n vaccin gaat verplichten.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:56 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Zelfbeschikking is een goed recht, maar niet als het andere mensen in gevaar brengt.
Jawel... Dat is óók asociaal ( dat vliegen bedoel ik)quote:Op zondag 4 juli 2021 12:04 schreef FANNN het volgende:
Lekker mét het vliegtuig...
De luchtvaart is een van de meest vervuilende manieren van transport, maar blijft maar groeien.
Om de opwarming van de aarde een halt toe te roepen, moeten we serieus werk maken van vermindering van het vliegverkeer.
Maar dát is niet asociaal natuurlijk...
De kans wordt iig veel minderquote:Op zondag 4 juli 2021 12:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Volgens mij was je reactie toch echt van een andere strekking net, dat je het liefste hebt dat men zo'n vaccin gaat verplichten.
Waar ken ik dat ook alweer van, een beetje zoals een opt-out voor dat hele donor gedoe.
En jij denkt dat je het niet meer doorgeeft als je een spuitje hebt gehaald?
Die hebben wel de hele dag hun ogen open. Ik zou zelf tranende ogen krijgen waardoor ik niks meer zie maar goed.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vaccinatie is niet verplicht, zal het ook nooit worden, maar het soort berichten uit de OP zou ik graag elke dag zien.
Ik heb zo mijn bedenkingen over hoe mensen, die tegen vaccinatie zijn, zich laten beinvloeden.
Die kans daarop wordt inderdaad een stuk kleiner.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Volgens mij was je reactie toch echt van een andere strekking net, dat je het liefste hebt dat men zo'n vaccin gaat verplichten.
Waar ken ik dat ook alweer van, een beetje zoals een opt-out voor dat hele donor gedoe.
En jij denkt dat je het niet meer doorgeeft als je een spuitje hebt gehaald?
Zeer ernstige pandemie, je voorstellingsvermogen reikt niet ver, het kan nog wel wat erger, kijk naar 1918 Spaanse griep bijv?quote:Op zondag 4 juli 2021 11:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het is geen klein virusje. Het is een zeer ernstige pandemie.
Het virus zal niet verdwijnen, nee, maar door het vaccineren wordt de impact een stuk minder, een stuk minder mensen in het ziekenhuis of overlijden. Ondertussen kan de mensheid zich voorbereiden op eventuele andere varianten.
Wow chill pik.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Door jezelf niet laten vaccineren heb je gewoon bloed aan je handen. Nu gaan er mensen dood door vaccin weigeraars, maar dat vind jij blijkbaar prima
Of dat je kritisch kan zijn op de overheid en tegelijkertijd het wel eens kan zijn met enkele maatregelen. Het lijkt soms wel alsof het het ene uiterste of het andere uiterste moet zijn. Er zijn ook zat mensen die zich om persoonlijke redenen zich niet laten vaccineren, maar tegelijkertijd wel gewoon voor de hele campagne zijn en niet de reinste onzin met de wereld delen. Met de kleine kanttekening dat dit dus de mensen zijn die je niet hoort.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:02 schreef Injetta het volgende:
Komt het bij deze mensen wel eens op dat je óok bewúst, goed geïnformeerd en met je volle verstand kunt kiezen vóor vaccinatie en maatregelen?
Ja hoor, dat komt volledig bij mij op. Mijn ouders bijvoorbeeld, zijn op leeftijd en hebben overgewicht, die hebben de risico's zeker tegen elkaar afgewogen en het vaccin genomen. En dat zou ik denk ik in hun positie ook gedaan hebben.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:02 schreef Injetta het volgende:
Een van de meest gebruikte argumenten van anti-vaxxers en de anti-maatregelen (zijn nl. Veelal dezelfde mensen) is dat zij ‘nadenken’, niet blindelings en slaafs die onbetrouwbare overheid volgen. Aangevuld met de beschuldiging dat iedereen die vóór vaccineren en maatregelen is domme slaven zijn, die geen gezond verstand hebben.
Komt het bij deze mensen wel eens op dat je óok bewúst, goed geïnformeerd en met je volle verstand kunt kiezen vóor vaccinatie en maatregelen? Zij eisen zich recht op keuze volledig voor zichzelf op. Het rare is daarbij dat ze voor de volle 100 procent zelf alles blindelings geloven dat hun ideeën bevestigt. Die kortzichtigheid die ze anderen verwijten, hebben ze zelf ook. Aan echte waarheidsvinding wordt niet gedaan. Ze zitten al helemaal vastgedraaid in hun dogma’s. Een discussie over feiten of op basis van logica is bijv. Zinloos. Het werkt hetzelfde als bij mensen met een geloofsovertuiging. Ze claimen de ‘waarheid’ te zien en de anderen die zich laten vaccineren omdat er een virus wereldwijd miljoenen slachtoffers maakt zien die waarheid niet en moeten worden bekeerd.
Jouw voorstellingsvermogen reikt niet ver. Deze pandemie is nog niet op haar hoogtepunt.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zeer ernstige pandemie, je voorstellingsvermogen reikt niet ver, het kan nog wel wat erger, kijk naar 1918 Spaanse griep bijv?
Kijk, dat is dus een gewoon onderbouwd argument en eindelijk niet de gebruikelijke Wappie taal.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:10 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik neem zelf het vaccin niet, niet om de redenen die jij aanhaalt, maar omdat ik het niet aandurf. Op dit moment zijn er zeer weinig besmettingen (vanwege het weer), weinig ernstige gevallen en loop ik dus weinig risico. Vaccinatie brengt risico's met zich mee, op korte en lange termijn. Variërend van mild tot ernstig. Veel mensen worden er in ieder geval een aantal dagen goed ziek van. Ik heb daar in ieder geval weinig behoefte aan.
Ja, de kans op trombose is klein. Ja de kans op hartontstekingen is klein. Ja, de kans op weken lang moe en duizelig zijn is klein. Ja, de kans op nog onbekende bijwerkingen is klein. En ja, de kans op onbekende bijwerkingen op de lange termijn is ook klein.
Maar de kans om op dit moment Covid te krijgen mét bijbehorend extreem ziektebeeld (dan wel ziekenhuis opname, dan wel 'long covid', is op mijn leeftijd ook gewoon klein.
Dus, kleine kans vs kleine kans = geen reden voor actie.
Ik kan de vraag ook omdraaien. Komt het bij 'vaxxxxxers' ook wel eens in hun hoofd op dat er 'anti-vaxxers' zijn die het vaccin niet nemen op basis van persoonlijke argumenten, afgewogen voors- en tegens en / of simpelweg angst? Dat niet iedereen die het vaccin niet neemt een 'wappie' is die denkt dat de overheid een snood plannetje heeft bedacht om de wereldbevolking te steriliseren?
We zitten gewoon allemaal in deze shit, ongevraagd al heel lang. En iedereen moet hier op zijn eigen manier mee dealen. In plaats van continu naar elkaar te wijzen en zelfs zaken te claimen als 'anti-vaxers hebben bloed aan hun handen' zoals die idioot van hierboven, lijkt het mij veel beter om elkaars keuzes te respecteren.
Aan beide keuzes zitten namelijk risico's.
Bijna iedereen die niet gevaccineerd is zal besmet raken met het Coronavirus.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:10 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja hoor, dat komt volledig bij mij op. Mijn ouders bijvoorbeeld, zijn op leeftijd en hebben overgewicht, die hebben de risico's zeker tegen elkaar afgewogen en het vaccin genomen. En dat zou ik denk ik in hun positie ook gedaan hebben.
Ik neem zelf het vaccin niet, niet om de redenen die jij aanhaalt, maar omdat ik het niet aandurf. Op dit moment zijn er zeer weinig besmettingen (vanwege het weer), weinig ernstige gevallen en loop ik dus weinig risico. Vaccinatie brengt risico's met zich mee, op korte en lange termijn. Variërend van mild tot ernstig. Veel mensen worden er in ieder geval een aantal dagen goed ziek van. Ik heb daar in ieder geval weinig behoefte aan.
Ja, de kans op trombose is klein. Ja de kans op hartontstekingen is klein. Ja, de kans op weken lang moe en duizelig zijn is klein. Ja, de kans op nog onbekende bijwerkingen is klein. En ja, de kans op onbekende bijwerkingen op de lange termijn is ook klein.
Maar de kans om op dit moment Covid te krijgen mét bijbehorend extreem ziektebeeld (dan wel ziekenhuis opname, dan wel 'long covid', is op mijn leeftijd ook gewoon klein.
Ik kan de vraag ook omdraaien. Komt het bij 'vaxxxxxers' ook wel eens in hun hoofd op dat er 'anti-vaxxers' zijn die het vaccin niet nemen op basis van persoonlijke argumenten, afgewogen voors- en tegens en / of simpelweg angst? Dat niet iedereen die het vaccin niet neemt een 'wappie' is die denkt dat de overheid een snood plannetje heeft bedacht om de wereldbevolking te steriliseren?
We zitten gewoon allemaal in deze shit, ongevraagd al heel lang. En iedereen moet hier op zijn eigen manier mee dealen. In plaats van continu naar elkaar te wijzen en zelfs zaken te claimen als 'anti-vaxers hebben bloed aan hun handen' zoals die idioot van hierboven, lijkt het mij veel beter om elkaars keuzes te respecteren.
De kans op longcovid is niet klein; 13% volgens een Britse studie.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:10 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja hoor, dat komt volledig bij mij op. Mijn ouders bijvoorbeeld, zijn op leeftijd en hebben overgewicht, die hebben de risico's zeker tegen elkaar afgewogen en het vaccin genomen. En dat zou ik denk ik in hun positie ook gedaan hebben.
Correctie: Er is een grote kans dat vrijwel iedereen wordt besmet met het virus. Een vaccinatie beschermt je niet tegen het oplopen van het virus. Het zorgt, net als de griepprik, alleen voor een afname / vermindering van de symptomen. In de meeste gevallen.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:22 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Bijna iedereen die niet gevaccineerd is zal besmet raken met het Coronavirus.
Selectief citaat. Hier de volledige 'conclusie' van dat onderzoek.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:24 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De kans op longcovid is niet klein; 13% volgens een Britse studie.
Ohjoh is dat zo?quote:Op zondag 4 juli 2021 13:02 schreef Injetta het volgende:
Een van de meest gebruikte argumenten van anti-vaxxers en de anti-maatregelen (zijn nl. Veelal dezelfde mensen) is dat zij ‘nadenken’, niet blindelings en slaafs die onbetrouwbare overheid volgen. Aangevuld met de beschuldiging dat iedereen die vóór vaccineren en maatregelen is domme slaven zijn, die geen gezond verstand hebben.
Misschien ligt het eraan met wie ik de discussie aan ga hoor maar ik heb dit echt precies omgekeerd.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:02 schreef Injetta het volgende:
Die kortzichtigheid die ze anderen verwijten, hebben ze zelf ook. Aan echte waarheidsvinding wordt niet gedaan. Ze zitten al helemaal vastgedraaid in hun dogma’s. Een discussie over feiten of op basis van logica is bijv. Zinloos. Het werkt hetzelfde als bij mensen met een geloofsovertuiging. Ze claimen de ‘waarheid’ te zien en de anderen die zich laten vaccineren omdat er een virus wereldwijd miljoenen slachtoffers maakt zien die waarheid niet en moeten worden bekeerd.
Niet?quote:Op zondag 4 juli 2021 13:20 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Jouw voorstellingsvermogen reikt niet ver. Deze pandemie is nog niet op haar hoogtepunt.
Dat vind ik wel een hele algemene vraagstelling. Die kan ik zo absoluut niet beantwoorden. Is allemaal speculatie.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:20 schreef Injetta het volgende:
Ik heb nog wel een vraag. Stel een grote groep 50 minners laat zich niet inenten. Wat voor effect zou dat kunnen hebben de komende tijd (zeg een tot twee jaar)?
Geen idee of je interesse hebt in mijn zienswijze maar ik denk dit:quote:Op zondag 4 juli 2021 13:20 schreef Injetta het volgende:
Ik heb nog wel een vraag. Stel een grote groep 50 minners laat zich niet inenten. Wat voor effect zou dat kunnen hebben de komende tijd (zeg een tot twee jaar)?
En als dat verspreid gebeurt over een compleet jaar of als dat voornamelijk groepen zijn die niet worden opgenomen in het ziekenhuis dan is er niks aan de hand.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:22 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ook iedereen die wel gevaccineerd is. Net zoals dat we af en toe een dagje in bed mogen doorbrengen met de griep. Dat hou je niet tegen door alle antivaxxers, daarom is zo veel mogelijk mensen nu vaccineren zo belangrijk. Vaccins zijn niet 100% kogelwerend en ook antivaxxers die claimen jong en gezond te zijn zijn niet 100% veilig. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder hard het virus om zich heen kan grijpen en hoe kleiner het risico voor iedereen die het virus oploopt.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:22 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Onder de groep mensen die opgenomen is in het ziekenhuis zeker? Met de kwaal dat ze minder dan 95% reukvermogen hebben t.o.v. pre covid na de infectie 2 weken terug.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:24 schreef Gehrman het volgende:
De kans op longcovid is niet klein; 13% volgens een Britse studie.
Last van wat? Welk symptoom?quote:Op zondag 4 juli 2021 13:30 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Selectief citaat. Hier de volledige 'conclusie' van dat onderzoek.
"Een analyse van zelfrapportages via de COVID Symptom Study app, een app die in het Verenigd Koninkrijk gebruikt wordt om symptomen van geïnfecteerden te monitoren, suggereert dat bij 13 procent van de patiënten met covid-19 symptomen de symptomen meer dan vier weken aanhouden. 4 procent heeft na meer dan acht weken nog klachten."
Het is dus 4% dat na 8 weken nog last heeft. Aangezien er op 2 momenten is gemeten is dát hetgeen waar het om gaat. De overige patiënten hebben dus ergens tussen de 4 en 8 weken hun klachten zien verdwijnen. Lijkt me overigens extreem kut om weken ziek te zijn, maar hetgeen wat me écht zorgen baart is het ziek zijn voor 8 weken of meer. Ofwel, wellicht voor jaren of altijd?
En dan voegen ze ook dit nog toe:
"Het is misschien niet verrassend dat mensen met een ernstiger ziekteverloop – met meer dan vijf symptomen – een verhoogd risico op long covid lijken te lopen. Ouderen en vrouwen lopen ook een hoger risico op langdurige klachten, evenals mensen met een hoge BMI."
Aangezien ik geen 'oudere' ben en ook geen vrouw én geen overgewicht heb (normaal BMI), is die kans dus nog een stuk kleiner dan 4%.
Edit - Bron: https://www.eoswetenschap(...)vid-wie-loopt-risico
Ik ben ook niet 100% veilig in de auto, of op straat, of voor vallende takken op mijn hoofd als ik zonder helm naar buiten ga.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:44 schreef Nattekat het volgende:
en ook antivaxxers die claimen jong en gezond te zijn zijn niet 100% veilig.
En voor deze grap mag je de complete wereld meenemen.... Afgezien van fabeltjes zijn we daar zelf niet eens solidair genoeg voor. Onze jeugd met 0% heeft immers voorrang op ouderen die dood gaan aan gebrek aan lucht in India / Suriname, wherever.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:44 schreef Nattekat het volgende:
Als 100% een vaccin neemt, dan gaat het virus wel ten onder. Maar helaas gaan er te veel fabeltjes rond om dat ooit te halen.
Eens, maar even een gratis prik houden is kleine moeite en houd de kans ook kleiner dat we ooit weer deze verschrikkelijke maatregelen/vrijheidsberoving nodig hebben. Gewoon doen dusquote:Op zondag 4 juli 2021 13:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben ook niet 100% veilig in de auto, of op straat, of voor vallende takken op mijn hoofd als ik zonder helm naar buiten ga.
Het aantal mensen onder de 30 dat in het ziekenhuis wordt opgenomen zonder onderliggend lijden is enorm laag. Geen risico waar mensen normaliter hun leven voor zouden aanpassen.
Lees mijn post hierboven even. Als we nu alles open zouden gooien, dan hebben we in september weer code zwart. Vaccins gaan spreiding tegen en beschermen niet iedereen. Iedereen die uit egoïstische overwegingen een vaccin weigert, kan in theorie een gevaccineerde in het ziekenhuis krijgen. Ook gevaccineerden kunnen dat, maar die kans is veel veel kleiner. Als pakweg 90% van Nederland gevaccineerd is, dan zou volledig open gaan moeten kunnen zonder ooit nog in de problemen te komen.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
En als dat verspreid gebeurt over een compleet jaar of als dat voornamelijk groepen zijn die niet worden opgenomen in het ziekenhuis dan is er niks aan de hand.
Nu is er voldoende capaciteit, laat dus maar besmet raken... Mensen die bang zijn voor besmette mensen terwijl ze gevaccineerd zijn moeten even achter de oortjes krabben, daarnaast vind ik het al te ver gaan om die angst als dermate zwaarwegend te beoordelen dat de samenleving zich daar anders voor moet gaan gedragen.
De kans is naar mijn idee, naar de huidige staat in dit land, minder dan 1%, en de maatregelen om het in te dammen zullen voldoende zijn door evenementen een periode af te lassen.. Ofwel door te adviseren een periode net wat meer thuis te werken.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:52 schreef eragon2890 het volgende:
Eens, maar even een gratis prik houden is kleine moeite en houd de kans ook kleiner dat we ooit weer deze verschrikkelijke maatregelen/vrijheidsberoving nodig hebben. Gewoon doen dus
En de vaccinatiebereidheid is volgens coronadashboard 90%, daar komt vast nog een deel van de twijfelaars bij, dus het zou echt debiel zijn om nú álles los te laten als we over 1,5 maand dat bereikt hebben.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees mijn post hierboven even. Als we nu alles open zouden gooien, dan hebben we in september weer code zwart. Vaccins gaan spreiding tegen en beschermen niet iedereen. Iedereen die uit egoïstische overwegingen een vaccin weigert, kan in theorie een gevaccineerde in het ziekenhuis krijgen. Ook gevaccineerden kunnen dat, maar die kans is veel veel kleiner. Als pakweg 90% van Nederland gevaccineerd is, dan zou volledig open gaan moeten kunnen zonder ooit nog in de problemen te komen.
Ken je de grap van andere virussen die wel praktisch uitgeroeid zijn in Europa, maar nog niet in bijvoorbeeld Afrika? Mondiaal corona kapot maken gaat niet, maar je kan het wel uit heel veel landen verwijderen. De mazelen hadden zelfs al uitgeroeid kunnen zijn in Europa als er niet van die reliegekkies bestonden.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
En voor deze grap mag je de complete wereld meenemen.... Afgezien van fabeltjes zijn we daar zelf niet eens solidair genoeg voor. Onze jeugd met 0% heeft immers voorrang op ouderen die dood gaan aan gebrek aan lucht in India / Suriname, wherever.
Succes met de capaciteit van de farmaceutische industrie dermate te verhogen dat iedereen tegelijkertijd geprikt kan worden en dat we virussen kunenn uitroeien... (onder de mens!).
Als dieren het virus dragen en het af en toe overspringt op de mens heeft niemand antistoffen tegen dat virus... Volgens mij is dit echt een sciencefiction scenario dat je niet eens zou moeten willen ambiëren, tenzij het écht een langzaam muterend virus is... Ik heb er geen problemen mee om met de complete wereld Polio / Mazelen uit te roeien.
En dit is geen excuus om zelf dan maar lekker thuis te blijven. Het risico blijft bestaan tot de magische 97(?)% is bereikt. En ook hier geldt: als iedereen het probleem laat oplossen door anderen, dan lost niemand het op.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:55 schreef eragon2890 het volgende:
En de vaccinatiebereidheid is volgens coronadashboard 90%, daar komt vast nog een deel van de twijfelaars bij, dus het zou echt debiel zijn om nú álles los te laten als we over 1,5 maand dat bereikt hebben.
Ja leuk, maar ik wil dus niet weer een periode niet naar mijn conventies kunnen omdat zonder enige goede reden een paar idioten zich niet laten vaccineren. Denk dat hetzelfde geld voor de festivalliefhebbers.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
De kans is naar mijn idee, naar de huidige staat in dit land, minder dan 1%, en de maatregelen om het in te dammen zullen voldoende zijn door evenementen een periode af te lassen.. Ofwel door te adviseren een periode net wat meer thuis te werken.
Mijn omgeving wil al -of niet nadenken zonder zich daarvoor te hoeven verantwoorden, om in volle vrijheid een keuze zelf af te wegen. Daar kan/mag iemand van alles van vinden maar in de kern heb je/ik daar geen zak mee te maken, laat staan iemand anders dan conform te behandelen.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:02 schreef Injetta het volgende:
Komt het bij deze mensen wel eens op dat je óok bewúst, goed geïnformeerd en met je volle verstand kunt kiezen vóor vaccinatie en maatregelen? Zij eisen zich recht op keuze volledig voor zichzelf op. Het rare is daarbij dat ze voor de volle 100 procent zelf alles blindelings geloven dat hun ideeën bevestigt. Die kortzichtigheid die ze anderen verwijten, hebben ze zelf ook. Aan echte waarheidsvinding wordt niet gedaan. Ze zitten al helemaal vastgedraaid in hun dogma’s. Een discussie over feiten of op basis van logica is bijv. Zinloos. Het werkt hetzelfde als bij mensen met een geloofsovertuiging. Ze claimen de ‘waarheid’ te zien en de anderen die zich laten vaccineren omdat er een virus wereldwijd miljoenen slachtoffers maakt zien die waarheid niet en moeten worden bekeerd.
Inderdaad. Dat weten we eigenlijk niet. Ikzelf ben bang dat door mutaties er een kans is (het virus wil hoe dan ook ‘overleven’) dat er pieken ontstaan in dit geval bij die groep niet gevaccineerden die door die mutatie ineens minder mild zal zijn. Het virus heeft nl. straks minder overlevingskans in de groep gevaccineerden en zal zijn weg vinden om zich flink te vermenigvuldigen bij daar waar hij nog wel binnenkomt. Dat is uiteraard speculatie, maar het is een feit dat virussen muteren met als doel sterkere grip te krijgen in het lichaam én zoveel mogelijk andere lichamen te vinden. Dus als er een flinke groep geen antistoffen heef, zullen zij extra aantrekkelijk zijn met ook een grotere kans dat het ook ernstigere ziekte veroorzaakt.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:38 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een hele algemene vraagstelling. Die kan ik zo absoluut niet beantwoorden. Is allemaal speculatie.
Wat bedoel je in godsnaam met deze post?quote:Op zondag 4 juli 2021 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dit is geen excuus om zelf dan maar lekker thuis te blijven. Het risico blijft bestaan tot de magische 97(?)% is bereikt. En ook hier geldt: als iedereen het probleem laat oplossen door anderen, dan lost niemand het op.
Tuurlijk is het debiel om alles los te laten, de nachtclubs open slaat echt helemaal nergens op. Het was maar een voorbeeld.
M.i. is het nog een stapje erger dan mensen met een geloofsovertuiging. Gelovige mensen hebben simpelweg een andere opvatting en erkennen dat ook. Zij gaan niet het "gevecht" aan met de wetenschap, zij zeggen: wij vertrouwen op God en niet op de wetenschap. Ok, prima, wel raar, maar prima. Deze fanatiekelingen waar jij het over hebt, denken zelf oprecht dat zij nuchter en rationeel naar de feiten kijken en de enige "logische" conclusie trekken. Ze hersenspoelen zichzelf met cijfers en statistieken die onderhevig zijn aan cherrypicking en selection bias en snappen niet hoe statistiek werkt. Nog een stapje erger wat mij betreft.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:02 schreef Injetta het volgende:
Ik hoop het helemaal met je mee hoor, maar zolang het in Afrika rondzwerft zul je hier moeten blijven vaccineren.. antistoffen moeten blijven opbouwen..... Mutaties niet dermate divers worden dat je nog gericht kan vaccineren.....quote:Op zondag 4 juli 2021 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ken je de grap van andere virussen die wel praktisch uitgeroeid zijn in Europa, maar nog niet in bijvoorbeeld Afrika? Mondiaal corona kapot maken gaat niet, maar je kan het wel uit heel veel landen verwijderen. De mazelen hadden zelfs al uitgeroeid kunnen zijn in Europa als er niet van die reliegekkies bestonden.
Niks mis mee, open die zooi, alles open. Weg met maatregelen.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:58 schreef Nattekat het volgende:
Tuurlijk is het debiel om alles los te laten, de nachtclubs open slaat echt helemaal nergens op. Het was maar een voorbeeld.
Dat mensen vooral niet achterover moeten leunen en dat er nog steeds zo veel mogelijk twijfelaars aan boord moeten.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:05 schreef eragon2890 het volgende:
Wat bedoel je in godsnaam met deze post?
Dus je wilt mensen dwingen zich te laten inspuiten met een vaccin?quote:Op zondag 4 juli 2021 14:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ik wil dus niet weer een periode niet naar mijn conventies kunnen omdat zonder enige goede reden een paar idioten zich niet laten vaccineren. Denk dat hetzelfde geld voor de festivalliefhebbers.
Denk ook dat de ondernemers in de nachtclubs, en festivals, etc, geen zin om wéér gesloten te gaan voor die idioten, en de overheid niet om honderden miljoenen euros aan steun uit te mogen betalen.
Dus nee, als dat nog een keer nodig is door die idioten, gaan we ze helemaal niet aflasten, dat accepteer ik nooit als gevaccineerde die geen deel is van het probleem, dan doen we precies wat we nu doen: alleen toegang voor gevaccineerden, of als je net getest bent. Simpel.
Ik wil de rest van mijn leven gewoon weer kunnen genieten van mijn evenementen zonder beperkingen, en niet elk jaar 4 maanden al m'n cons moeten missen omdat een klein deel GeEn z!n he3fT in de Prik want feesboek.
Dáárom moet dus juist iedereen het nemen. En nogmaals, ik ga er echt van uit dat genoeg dat dan met die 90% dat het nooit meer nodig is, maar als het dan nog een keer nodig is, dan lasten we dus niets af, dan doen we het gewoon alleen toegang voor gevaccineerden of recent getesten, zodat iedereen als ik die gevaccineerd zijn niet onze vrijheid en leven weer afgepakt worden voor en kleine minderheid die een andere keuze heeft gemaakt waar wij nul invloed op hadden. Dat is totaal oneerlijk en bezopen. En dat gaat ook echt niet gebeuren, dan doet de overheid gewoon wat ze nu ook doen weer voor die periode, met enthousiaste instemming van de samenleving en tweede kamer. Geloof me. Al is het alleen maar voor de economie om niet weer hele branches met mega omzetten te moeten sluiten, nog los van het feit dat de gevaccineerde meerderheid dat nooit accepteert anders.
Nee hoor, je mag gewoon blijven testen voor toegang. Jouw keuze.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus je wilt mensen dwingen zich te laten inspuiten met een vaccin?
Van één avond zijn er al 400 besmettingen bij gekomen. Die 5k zitten we binnen 2 weken gewoon op, en dan gaat het daarna echt harder.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Niks mis mee, open die zooi, alles open. Weg met maatregelen.
Pas maar weer wat toe als de besmettingen boven de 5k komen en het evenredig effect heeft op de ziekenhuisopnames zoals eerst ( wat dus niet zo is.. is minder)
Pfizer en Moderna bieden 95% bescherming tegen symptomatische ziekte en er zijn zeer veel aanwijzingen dat ze verspreiding significant tegengaan (logisch, als je niet je longen uit je lijf hoeft te hoesten wordt verspreiden nou eenmaal een stuk lastiger). Je stelt nu "besmet" als een binair iets, maar waarom zou je "besmet" ja of nee als uitgangspunt nemen? Waarom net zoveel waarde hechten aan "besmet" bij een gevaccineerd besmet persoon het virus binnen een paar uur opruimt waardoor je er geen last van hebt als iemand die niet gevaccineerd is een week hoestend het leven door gaat waardoor hij/zij potentieel anderen kan besmetten?quote:Op zondag 4 juli 2021 13:25 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Correctie: Er is een grote kans dat vrijwel iedereen wordt besmet met het virus. Een vaccinatie beschermt je niet tegen het oplopen van het virus. Het zorgt, net als de griepprik, alleen voor een afname / vermindering van de symptomen. In de meeste gevallen.
Gelukkig hebben de meeste mensen, vooral op jonge leeftijd en zonder onderliggend lijden, sowieso al milde klachten.
En hoelang moeten we dat dan volhouden van je? Voor altijd?quote:Op zondag 4 juli 2021 14:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag gewoon blijven testen voor toegang. Jouw keuze.
Als iedereen zo was als jij, dan hadden we een permanente lockdown gehad. Alles wat minder extreem is dan dat is geheel te danken aan iedereen die bereid was een half uurtje op te offeren voor een prik. Je hebt geen enkele recht om te janken dat je minder vrijheden vrij speelt dan hen die ervoor zorgen dat je niet nog steeds in een lockdown zit. Geen vaccin? Prima. Maar je blijft gebukt gaan onder de maatregelen zo lang het nodig is.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensen uitsluiten van het normale leven omdat ze geen vaccin hebben gehad? Soort van Untermensch creeren, achteraan in de bus moeten ze dan ook?
Allemaal jong, weinig risico, ouders zijn ingeent of hebben bewust niet de vaccinatie genomen. Mooi toch dat er antistoffen worden opgebouwd?quote:Op zondag 4 juli 2021 14:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van één avond zijn er al 400 besmettingen bij gekomen. Die 5k zitten we binnen 2 weken gewoon op, en dan gaat het daarna echt harder.
Het punt is natuurlijk dat als er mensen zijn die niet willen vaccineren, zij het uiteindelijk toch wel een keer oplopen en ook antistoffen opbouwen.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Pfizer en Moderna bieden 95% bescherming tegen symptomatische ziekte en er zijn zeer veel aanwijzingen dat ze verspreiding significant tegengaan (logisch, als je niet je longen uit je lijf hoeft te hoesten wordt verspreiden nou eenmaal een stuk lastiger). Je stelt nu "besmet" als een binair iets, maar waarom zou je "besmet" ja of nee als uitgangspunt nemen? Waarom net zoveel waarde hechten aan "besmet" bij een gevaccineerd besmet persoon het virus binnen een paar uur opruimt waardoor je er geen last van hebt als iemand die niet gevaccineerd is een week hoestend het leven door gaat waardoor hij/zij potentieel anderen kan besmetten?
Je zoekt m.i. argumenten om jouw niet-vaccineren te verdedigen, in plaats van jouw besluit logisch uit de feiten te laten volgen. Dat is m.i. red flag #1 voor wappiegedrag en daar ontkom jij helaas ook niet helemaal aan.
Voor influenza vaccineerden wij al ieder jaar miljoenen mensen of was je dat vergeten? Dit is geen influenza.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
En hoelang moeten we dat dan volhouden van je? Voor altijd?![]()
Ook als er op basis van afwegingen in het verleden helemaal niks aan de hand is?
Je mag natuurlijk je zienswijze veranderen nu, en anders omgaan met zaken..
Gaan we dit ook doen voor influenza?
Denk het niet hoor, als ik significant risico zou lopen / we te maken hadden met een ebola plaag, was ik graag ingeent met ons lieve astrazenica vaccin.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als iedereen zo was als jij, dan hadden we een permanente lockdown gehad. Alles wat minder extreem is dan dat is geheel te danken aan iedereen die bereid was een half uurtje op te offeren voor een prik. Je hebt geen enkele recht om te janken dat je minder vrijheden vrij speelt dan hen die ervoor zorgen dat je niet nog steeds in een lockdown zit. Geen vaccin? Prima. Maar je blijft gebukt gaan onder de maatregelen zo lang het nodig is.
Uitroeiing is niet realistisch omdat virussen doorgaans een zoönose reservoir hebben. Ook onzinnig om iedereen te vaccineren die van nature dat niet eens nodig heeft. Ik zou voorstander zijn dat men zich vooral richt op de groep die dat (in)direct treft en/of bescherming wenst.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook iedereen die wel gevaccineerd is. Net zoals dat we af en toe een dagje in bed mogen doorbrengen met de griep. Dat hou je niet tegen door alle antivaxxers, daarom is zo veel mogelijk mensen nu vaccineren zo belangrijk. Vaccins zijn niet 100% kogelwerend en ook antivaxxers die claimen jong en gezond te zijn zijn niet 100% veilig. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder hard het virus om zich heen kan grijpen en hoe kleiner het risico voor iedereen die het virus oploopt.
Als 100% een vaccin neemt, dan gaat het virus wel ten onder. Maar helaas gaan er te veel fabeltjes rond om dat ooit te halen.
Statistisch gezien zijn er nu 10 jongeren met schade aan de longen met alle gevolgen van dien. Leg hen maar uit wat weinig risico betekent. En die 400 jongeren steken ook nog vele anderen aan. Die groeiende groep komt geheid in aanraking met een gevaccineerde kwetsbare bij wie het vaccin niet goed werkt. Iedere besmetting vergroot het risico op een uitbraak van een gevaarlijke mutatie.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Allemaal jong, weinig risico, ouders zijn ingeent of hebben bewust niet de vaccinatie genomen. Mooi toch dat er antistoffen worden opgebouwd?
Natuurlijk, alle tegenargumenten voor vaccins vloeien vaak voort uit valse tegenstelingen. Er wordt een vergelijking gemaakt tussen "wel" of "niet" het vaccin nemen. Maar de vergelijking die men moet maken is: wel het vaccin nemen en een immuunrespons opbouwen zonder de virusverwekker in je lichaam te hebben, of hoe dan ook binnen 5 jaar het virus oplopen en een immuunrespons + potentiële negatieve effecten van het virus doormaken. Er is geen enkel rationeel argument om het vaccin niet te nemen. Mijn stelling is dat elke vaccinweigeraar een niet-rationele keuze maakt op basis van emotie en niet op basis van feiten (kortgezegd: wappie), die stelling zal ik altijd blijven innemen en verdedigen.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat als er mensen zijn die niet willen vaccineren, zij het uiteindelijk toch wel een keer oplopen en ook antistoffen opbouwen.
Wat is er een voordeel aan om dat proces te vertragen?
Selectief, de risicogroep. Inderdaad.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor influenza vaccineerden wij al ieder jaar miljoenen mensen of was je dat vergeten? Dit is geen influenza.
Vind het verder niet zo spannend meer, alles gaat de goede kant op omdat het overgrote deel van de Nederlanders zich gewoon laat vaccineren, de kleine minderheid die dat niet wil heeft te maken met wat ongemak. Tja, jammer voor ze.
Je hebt 10 jongeren gevonden na 4 miljoen besmettingen...quote:Op zondag 4 juli 2021 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Statistisch gezien zijn er nu 10 jongeren met schade aan de longen met alle gevolgen van dien. Leg hen maar uit wat weinig risico betekent. En die 400 jongeren steken ook nog vele anderen aan. Die groeiende groep komt geheid in aanraking met een gevaccineerde kwetsbare bij wie het vaccin niet goed werkt. Iedere besmetting vergroot het risico op een uitbraak van een gevaarlijke mutatie.
Gaap.
Wel hoor. Als er straks moet worden gekozen tussen iedereen zwaardere maatregelen omdat er een uitbraak is onder antivaxxers of alleen de antivaxxers zwaardere maatregelen, dan is die keuze heel erg makkelijk voor de beleidsmakers kan ik alvast verklappen.quote:
10 na 500. 2%.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hebt 10 jongeren gevonden na 4 miljoen besmettingen...
En hoeveel jongeren heb je gevonden na 4 miljoen influenza besmettingen?
Jij mag het niet rationeel vinden maar als je risico 0 is... Als jij al 2x gevaccineerd bent, waarom zou je dan nog voor een 3e gaan?quote:Op zondag 4 juli 2021 14:24 schreef Merkie het volgende:
Er is geen enkel rationeel argument om het vaccin niet te nemen. Mijn stelling is dat elke vaccinweigeraar een niet-rationele keuze maakt op basis van emotie en niet op basis van feiten (kortgezegd: wappie), die stelling zal ik altijd blijven innemen en verdedigen.
Welke mensen gaan dood dan, niet de mensen die vaccineren toch? Het vaccin is toch werkzaam??quote:Op zondag 4 juli 2021 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel hoor. Als er straks moet worden gekozen tussen iedereen zwaardere maatregelen omdat er een uitbraak is onder antivaxxers of alleen de antivaxxers zwaardere maatregelen, dan is die keuze heel erg makkelijk voor de beleidsmakers kan ik alvast verklappen.
Mensen onnodig dood laten gaan omdat je te beroerd bent om een prikje te halen is vele malen verwerpelijker dan maatregelen om de zorg te ontlasten.
Ehh wat? Bron?quote:
Ziekenhuisopnames zegt niets. Iemand kan ook de longen letterlijk uit zijn lijf hoesten en maanden de gevolgen ondervinden zonder ooit in het ziekenhuis te zijn geweest.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehh wat? Bron?
[ afbeelding ]
20-29 kans van 0.01% op ziekenhuisopname. zit er een kleine factor 200 naast.
Het werkt voor 95%. Je zal maar net bij die 5% horen die kapot gaat door een hele grote uitbraak.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Welke mensen gaan dood dan, niet de mensen die vaccineren toch? Het vaccin is toch werkzaam??
Of werkt het vaccin niet? Waarom dring je het dan op?
Substantieer dat vooral met objectieve statistische data / onderzoek. Zolang dat er niet is, vind ik het een leuk verhaal uit je hoge hoed.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames zegt niets. Iemand kan ook de longen letterlijk uit zijn lijf hoesten en maanden de gevolgen ondervinden zonder ooit in het ziekenhuis te zijn geweest.
De 95% gaat over het niet meer oplopen van een besmetting die resulteert in symptomen in periode X.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het werkt voor 95%. Je zal maar net bij die 5% horen die kapot gaat door een hele grote uitbraak.
Ik vergelijk geen immuniteit met immuniteit door vaccinatie of corona. Jij vergelijkt nu reeds bestaande immuniteit door vaccinatie met mogelijk versterkte immuniteit door een 3e prik. Lijkt me een andere discussie.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij mag het niet rationeel vinden maar als je risico 0 is... Als jij al 2x gevaccineerd bent, waarom zou je dan nog voor een 3e gaan?
Als de negatieve waarde 0 is volgens jou, en de positieve altijd positief, dan mag je iedere maand wel een nieuw vaccin gaan halen.
De kans op ziekenhuisopname is echt uitermate klein, ik zit er niet op te wachten om me ieder jaar voor een miniem risico te laten vaccineren.
En ja de eerste vaccinatie zal allicht wat meer effect hebben dan latere vaccinaties, dus allicht kan je daar anders naar kijken, maar als ik de percentages zie dan is het 3x niks.
Ben je als gezonde 20'er bang voor corona, moet je dat ook zijn voor influenza.
Inzake mensen die vanwege medische redenen niet kunnen vaccineren sla je echt de plank mis. Was de werkelijkheid maar zo simpel; iedereen wil graag gezond zijn.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Natuurlijk, alle tegenargumenten voor vaccins vloeien vaak voort uit valse tegenstelingen. Er wordt een vergelijking gemaakt tussen "wel" of "niet" het vaccin nemen. Maar de vergelijking die men moet maken is: wel het vaccin nemen en een immuunrespons opbouwen zonder de virusverwekker in je lichaam te hebben, of hoe dan ook binnen 5 jaar het virus oplopen en een immuunrespons + potentiële negatieve effecten van het virus doormaken. Er is geen enkel rationeel argument om het vaccin niet te nemen. Mijn stelling is dat elke vaccinweigeraar een niet-rationele keuze maakt op basis van emotie en niet op basis van feiten (kortgezegd: wappie), die stelling zal ik altijd blijven innemen en verdedigen.
Op zich zal dat de beste oplossing zijn, iedereen incl dan ook gevaccineerden testen of zij besmettelijk zijn voor anderen. Men kan ook opteren dat alleen mensen die risico lopen dat zij de zorg overbelasten, zich(zelf) testen. Net zoiets dat iemand ondanks toestemming, altijd moet afwegen of iets verstandig is.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag gewoon blijven testen voor toegang. Jouw keuze.
Disclaimer uitzonderingen daargelaten blablaquote:Op zondag 4 juli 2021 14:59 schreef andatura het volgende:
[..]
Inzake mensen die vanwege medische redenen niet kunnen vaccineren sla je echt de plank mis. Was de werkelijkheid maar zo simpel; iedereen wil graag gezond zijn.
Nee, ik zeg gewoon dat als het voor 90% van de mensen mogelijk is om veilig naar een event te kunnen, het ons niet verboden moet worden omdat een kleine minderheid er zelf voor kiest vrijwillig om een vaccin niet te nemen.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mensen uitsluiten van het normale leven omdat ze geen vaccin hebben gehad? Soort van Untermensch creeren, achteraan in de bus moeten ze dan ook?
Die groep is anders nog behoorlijk. En al zou die groep niet behoorlijk groot zijn, geeft dat ons (naar mijn idee) niet het recht om ze door invoering van medische apartheid te isoleren.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Disclaimer uitzonderingen daargelaten blabla
Hier heeft hij 100% gelijk @nattekat. Het Erasmuc MC zei in de krant deze week dat van de 327 opgenomen patiënten in de afgelopen maanden er letterlijk NUL volledig gevaccineerd waren. En het werkt ook voor 99,veel % tegen long covid etc. Risico is nooit nul, maar we blijven ook niet thuis voor een bliksiminslag of de mogelijkheid dat er noodweer onstaat op een festival. Daar is het mee te vergelijken qua risico na een volledige vaccinatie met pfizer, moderna, etc.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
De 95% gaat over het niet meer oplopen van een besmetting die resulteert in symptomen in periode X.
Totaal niet over de kans dat je nog te maken krijgt met enorm schadelijke consequenties, sterker nog, zo een beetje alle vaccinaties beschermen daarvoor voor wel 100%. Ziekenhuisopnames van gevaccineerden? Nihil.
Het punt is dat het voordeel al minimaal is, je maakt het gewoon uitermate lastig om minimale verschillen dus opeens een hele andere rechtvaardiging te geven.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:48 schreef Merkie het volgende:
Ik vergelijk geen immuniteit met immuniteit door vaccinatie of corona. Jij vergelijkt nu reeds bestaande immuniteit door vaccinatie met mogelijk versterkte immuniteit door een 3e prik. Lijkt me een andere discussie.
Bedoel je dat mensen die zich niet kunnen laten vaccineren dezelfde behandeling moeten krijgen als gevaccineerden?quote:Op zondag 4 juli 2021 15:05 schreef andatura het volgende:
[..]
Die groep is anders nog behoorlijk. En al zou die groep niet behoorlijk groot zijn, geeft dat ons (naar mijn idee) niet het recht om ze door invoering van medische apartheid te isoleren.
Hoe kom je erbij om mensen die zich niet (willen of kunnen etc.) laten vaccineren, verantwoordelijk te gaan stellen voor de dood van anderen ?quote:Op zondag 4 juli 2021 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel hoor. Als er straks moet worden gekozen tussen iedereen zwaardere maatregelen omdat er een uitbraak is onder antivaxxers of alleen de antivaxxers zwaardere maatregelen, dan is die keuze heel erg makkelijk voor de beleidsmakers kan ik alvast verklappen.
Mensen onnodig dood laten gaan omdat je te beroerd bent om een prikje te halen is vele malen verwerpelijker dan maatregelen om de zorg te ontlasten.
Ik verwacht dat met 50% vaccinaties de problemen met dit virus op de maatschappij als geheel eigenlijk al weg is, zeker als die vaccinaties gericht zijn op de risicogroepen.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg gewoon dat als het voor 90% van de mensen mogelijk is om veilig naar een event te kunnen, het ons niet verboden moet worden omdat een kleine minderheid er zelf voor kiest vrijwillig om een vaccin niet te nemen.
Ik neem dat vaccin zodat ik mijn vrijheid en leven weer terug heb wat ik verschrikkelijk gemist heb. Al mijn vrienden ook. Dan is het zowel voor de 90% gevaccineerden als voor de ondernemers van evenementen, nachtclubs, etc totaal oneerlijk om ons leven en vrijheid weer af te pakken door een keuze van anderen, juist OMDAT het een vrije keuze is waar wij geen invloed op mogen hebben. Maar vrije keuzes kunnen consequenties hebben. En zoals @:tijger_m zegt, en ik ook al zei, als dit überhaupt van het najaar alweer nodig is, mag je wat mij betreft ook testen om toegang te krijgen.
Maar jij wilt liever het normale leven voor IEDEREEN verbieden, terwijl de overgrote meerderheid geen risico vormt voor elkaar en het dus totaal onnodig is en zinloos voor die mensen, 0 grond voor vrijheidsinperking, omdat een kleine groep anderen waar zij 0 invloed op mogen hebben een andere keuze maken. Dat is geschift.
Het is niet mijn schuld als een kleine groep niet gevaccineerd wilt worden, dus moet ik er ook niet mijn vrijheid door kwijtraken. Punt. En of je het nu leuk vindt of niet, dit zal ook precies zijn wat er in zo'n geval gebeurt. dus deal er maar mee. Of neem de prik.
En nogmaals, ik hoop en verwacht dat dit met 90% vaccinatiegraad theoretisch blijft omdat iig in de ziekenhuizen het rustig genoeg blijft als we eenmaal klaar zijn met de massavacinatiecampagne dat vrijheidsbeperkingen überhaupt niet meer nodig zijn.
De groep is verwaarloosbaar klein. De Nederlandse ziekelijke drang naar consistentie zal ik nooit zo goed begrijpen. Het resultaat is dat deze kleine groep dikke vette pech zal hebben zich regelmatig zal moeten laten testen. Deal with it.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:05 schreef andatura het volgende:
[..]
Die groep is anders nog behoorlijk. En al zou die groep niet behoorlijk groot zijn, geeft dat ons (naar mijn idee) niet het recht om ze door invoering van medische apartheid te isoleren.
Hoeven we hier niet uit te diepen maar hoe wordt, gaat en zal dan die 'disclaimer' individueel worden vastgesteld ?quote:Op zondag 4 juli 2021 15:03 schreef Merkie het volgende:
[..]
Disclaimer uitzonderingen daargelaten blabla
Wat mij betreft hoeft het stempel wappie niet centraal vastgelegd te worden, dus volgens mij is deze disclaimer alleen relevant voor de discussie hier.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoeven we hier niet uit te diepen maar hoe wordt, gaat en zal dan die 'disclaimer' individueel worden vastgesteld ?
Het probleem van op het oog allezins redelijke maatregelen die uitgewerkt doorgaans leiden tot repressie.
Uitgediept zal het er op neerkomen dat een ander niet voor een slachtoffer kan bepalen dat die het zich maar moet welgevallen.
Ik reageer letterlijk op een post van grrrr die inderdaad wappie-gedrag vertoont, maar dan van de andere zijde. Je hebt verder wel gelijk. Uiteraard gaat een minder symptomatisch ziekteverloop gepaard met minder besmettingen.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Pfizer en Moderna bieden 95% bescherming tegen symptomatische ziekte en er zijn zeer veel aanwijzingen dat ze verspreiding significant tegengaan (logisch, als je niet je longen uit je lijf hoeft te hoesten wordt verspreiden nou eenmaal een stuk lastiger). Je stelt nu "besmet" als een binair iets, maar waarom zou je "besmet" ja of nee als uitgangspunt nemen? Waarom net zoveel waarde hechten aan "besmet" bij een gevaccineerd besmet persoon het virus binnen een paar uur opruimt waardoor je er geen last van hebt als iemand die niet gevaccineerd is een week hoestend het leven door gaat waardoor hij/zij potentieel anderen kan besmetten?
Je zoekt m.i. argumenten om jouw niet-vaccineren te verdedigen, in plaats van jouw besluit logisch uit de feiten te laten volgen. Dat is m.i. red flag #1 voor wappiegedrag en daar ontkom jij helaas ook niet helemaal aan.
Niet dus omdat er grond- en mensrechten die - gelukkig - niet zomaar opzij kunnen worden gezet.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
De groep is verwaarloosbaar klein. De Nederlandse ziekelijke drang naar consistentie zal ik nooit zo goed begrijpen. Het resultaat is dat deze kleine groep dikke vette pech zal hebben zich regelmatig zal moeten laten testen. Deal with it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Het is je bekend dat gevaccineerden ook nogal het virus verspreiden?quote:Op zondag 4 juli 2021 14:26 schreef Nattekat het volgende:
quote:Op zondag 4 juli 2021 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet dus omdat er grond- en mensrechten die - gelukkig - niet zomaar opzij kunnen worden gezet.Jeetje, het is me wat. Niemand wordt de toegang tot iets ontzegd. Met een negatieve test kan je net zoveel als een vaccinatie. Ga lekker huilen dat alleen mensen met een rijbewijs op de openbare weg een auto mogen besturen. "Maar de mensen zonder benen en armen dan, grondrechten boehoe!". Ja, heel erg. Lig er nachten wakker van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2000 light years from home
Dan is het prima.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik verwacht dat met 50% vaccinaties de problemen met dit virus op de maatschappij als geheel eigenlijk al weg is, zeker als die vaccinaties gericht zijn op de risicogroepen.
Toch vind ik dat je geweigerd mag worden voor zorg als je prikje weigert.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Van de letterlijk 5 opnames zijn er dus 4 niet gevaccineerd geweest, waarvan een groot deel te zwak of te oud is geweest voor vaccinatie. Beetje respect is wel gewenst.
quote:
quote:
[quote]quote:Op zondag 4 juli 2021 10:59 schreef FANNN het volgende:
[..]
oH JA... dat argument kan je omkeren....quote:Op zondag 4 juli 2021 11:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Je hebt nog steeds ongelijk. Het is zeer belangrijk om je te vaccineren. Iets anders roepen is onverantwoord.
Ja gewoon alles en iedereen weigeren.quote:Op zondag 4 juli 2021 16:27 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Toch vind ik dat je geweigerd mag worden voor zorg als je prikje weigert.
HA!quote:Op zondag 4 juli 2021 15:34 schreef Za het volgende:
[..]
Het is je bekend dat gevaccineerden ook nogal het virus verspreiden?
En omdat ze zich veilig wanen waarschijnlijk weer lopen te knuffelen met kwetsbare ouderen, wat vervelende gevolgen kan hebben.
BNW / Worden gevaccineerden superspreaders?
dat mag je vinden. Ik vind zoveelquote:Op zondag 4 juli 2021 16:27 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Toch vind ik dat je geweigerd mag worden voor zorg als je prikje weigert.
Nee tuurlijk niet, steeds meer mensen beginnen het te begrijpen.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar het één sluit het ander niet uit toch?
Precies... Covid uitbannen is niet haalbaar.quote:Op zondag 4 juli 2021 17:34 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, steeds meer mensen beginnen het te begrijpen.
Zelf ben ik al jaren bezig om me voor te bereiden op wat komen gaat en probeer de wereld een stukje beter achter te laten dan voor ik er was en mijn vroegere vervuiling weer goed te maken. Ben me bewust van bacteriën en virussen en het gevaar ervan. Maar ook het noodzakelijke, ze zijn ook nuttig en nodig. Handen stukwassen is in mijn ogen een dubieuze maatregel omdat dit je imuunsysteem verzwakt evenals het dragen van mondkapjes.
Leef erg gezond zodat de kans op overleven het grootst is. Veel mensen willen niet zo gezond leven en worden dik of krijgen andere ongein. Sommige mensen kunnen er niks aan doe dat ze ziek zijn of worden. En die mensen zijn dankbaar dat er een vaccin is. Covid uitbannen is toch niet haalbaar.
Covid uitbannen niet, ons er tegen wapenen wel. Gewoon vaccineren dusquote:Op zondag 4 juli 2021 17:34 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, steeds meer mensen beginnen het te begrijpen.
Zelf ben ik al jaren bezig om me voor te bereiden op wat komen gaat en probeer de wereld een stukje beter achter te laten dan voor ik er was en mijn vroegere vervuiling weer goed te maken. Ben me bewust van bacteriën en virussen en het gevaar ervan. Maar ook het noodzakelijke, ze zijn ook nuttig en nodig. Handen stukwassen is in mijn ogen een dubieuze maatregel omdat dit je imuunsysteem verzwakt evenals het dragen van mondkapjes.
Leef erg gezond zodat de kans op overleven het grootst is. Veel mensen willen niet zo gezond leven en worden dik of krijgen andere ongein. Sommige mensen kunnen er niks aan doe dat ze ziek zijn of worden. En die mensen zijn dankbaar dat er een vaccin is. Covid uitbannen is toch niet haalbaar.
Maar wel 1200+ besmettingen... Eerst maar eens kijken wat die ziekenhuisopnames gaan doen de komende tijdquote:Op zondag 4 juli 2021 17:39 schreef Vasilevski het volgende:
Nog schokkender nieuws vandaag: bijna alleen helemaal niemand opgenomen in ziekenhuizen!
Correctie: een vaccinatie beschermt wel degelijk tegen het oplopen van het virus. Alleen niet 100%. Mede daarom is groepsvaccinatie zo belangrijk, ook voor de jeugd.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:25 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Correctie: Er is een grote kans dat vrijwel iedereen wordt besmet met het virus. Een vaccinatie beschermt je niet tegen het oplopen van het virus. Het zorgt, net als de griepprik, alleen voor een afname / vermindering van de symptomen. In de meeste gevallen.
Gelukkig hebben de meeste mensen, vooral op jonge leeftijd en zonder onderliggend lijden, sowieso al milde klachten.
Ik wilde hiermee alleen aangeven dat iedereen die niet gevaccineerd is, besmet zal raken.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
En als dat verspreid gebeurt over een compleet jaar of als dat voornamelijk groepen zijn die niet worden opgenomen in het ziekenhuis dan is er niks aan de hand.
Nu is er voldoende capaciteit, laat dus maar besmet raken... Mensen die bang zijn voor besmette mensen terwijl ze gevaccineerd zijn moeten even achter de oortjes krabben, daarnaast vind ik het al te ver gaan om die angst als dermate zwaarwegend te beoordelen dat de samenleving zich daar anders voor moet gaan gedragen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. En de wetenschappelijke wereld ook niet.quote:Op zondag 4 juli 2021 17:02 schreef FANNN het volgende:
COR / 'Bijna alleen ongevaccineerde mensen opgenomen in ziekenhuizen'
quote:[ afbeelding ] Op zondag 4 juli 2021 11:27 schreef FANNN het volgende:
[..]
ja dat weet ik.
maar lees eerst maar even terug.
wat wil je nou zeggen?quote:Op zondag 4 juli 2021 18:44 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. En de wetenschappelijke wereld ook niet.
dat was sarcasme... op de eerste post iemand die vraagt Sorry hoor, maar waar gaat dit over?
kan ik niet zo goed tegen... hij kan toch lezen wat daar staat of niet dan?
''
[..]
[..]
[..]
[..]
dit noem ik een Wassen Neus. want de ''wel-gevaccineerden'' worden ook besmet raken én ze kunnenquote:Op zondag 4 juli 2021 18:42 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik wilde hiermee alleen aangeven dat iedereen die niet gevaccineerd is, besmet zal raken.
quote:Gevaccineerd maar toch nog besmettelijk
18 mei 2021
Het vaccineren van de bevolking tegen COVID-19 begint behoorlijk op stoom te komen. Helaas geeft de immuunreactie niet 100% bescherming tegen herbesmetting en kunnen mensen ook na vaccinatie nog ziek worden. Inmiddels worden deze eerste herbesmettingen gemeld. Een belangrijk signaal om extra alert te zijn. Internist prof. dr. Coen Stehouwer en medisch microbioloog prof. dr. Paul Savelkoul van het Maastricht UMC+ waarschuwen tegen laconiek omgaan met de basale hygiënemaatregelen.
De meeste mensen krijgen twee vaccinaties voor een goede bescherming. Je bent één week (met het vaccin van Pfizer) tot twee weken (met de vaccins Moderna en AstraZeneca) na de tweede prik goed beschermd tegen ernstig ziek worden van het coronavirus. Als je toch ziek wordt na vaccinatie zal het beloop milder zijn. De vaccins zijn meer dan 90% effectief in het voorkomen van ernstige ziekte door het coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 90% minder mensen ernstige coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Uit de onderzoeken blijkt duidelijk dat mensen die na een vaccinatie toch corona kregen, minder ernstig ziek werden.
Herbesmettingen
Internist prof. dr. Coen Stehouwer heeft inmiddels enkele patiënten in de kliniek gezien die besmet zijn ondanks dat ze gevaccineerd zijn. “Op het moment dat we constateren dat iemand zodanig ziek is ten gevolge corona waardoor ziekenhuisopname noodzakelijk is, zijn we extra op onze hoede. De belangrijkste vraag is dan of iemand een virus met een mutatie opgelopen heeft die niet onder de beschermende paraplu van de vaccinatie valt. Na onderzoek bleek dat voor de patiënten die we nu in de kliniek hebben gezien gelukkig niet het geval te zijn en konden constateren dat het ten gevolge was van onvoldoende immuunrespons bij patiënten met nog andere aandoeningen.”
Mutaties
Medisch microbioloog prof. dr. Paul Savelkoul over de mutaties: “Elke virus uit een herbesmetting onderzoeken we in het laboratorium nauwgezet op mogelijke mutaties. Juist in de periode dat de vaccinatiegraad al op weg is maar nog niet voorbij de 70%, ligt het gevaar van voortdurend elkaar besmetten op de loer. Weliswaar word je niet meer zo ziek als je gevaccineerd bent maar je kunt nog steeds besmettingen overdragen op zowel gevaccineerde als niet-gevaccineerde personen in je directe omgeving. Zo blijft het virus doorwoekeren in de bevolking. Bij dat voortdurend doorgeven wordt het gevaar op mutaties steeds groter en dus ook de kans op mutaties die om de vaccinatie heen kunnen en daardoor nog moeilijker te bestrijden.”
Basis hygiëneregels
Beiden medici benadrukken het belang van het juist blijven hanteren van de basale hygiëneregels: regelmatig handen wassen, mondneusmasker dragen en anderhalve meter afstand houden. Juist in deze periode met versoepeling van maatregelen, afname van het aantal mensen dat ernstig ziek wordt van corona bestaat het reële gevaar van elkaar voortdurend blijven besmetten.
Wel-gevaccineerden kunnen besmet raken, maar dat is verwaarloosbaar ivm niet-gevaccineerden, die ook nog kans lopen op ziekenhuisopname.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:59 schreef FANNN het volgende:
[..]
dit noem ik een Wassen Neus. want de ''wel-gevaccineerden'' worden ook besmet raken én ze kunnen
ook nog eens andere mensen besmetten, dus ik weet niet wat je wilde zeggen met die quote...
maar eh...
https://www.mumc.nl/actue(...)och-nog-besmettelijk
[..]
Het is een eigen keuze om jezelf dood te roken.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Ja je zegt het goed.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:54 schreef Luckyseven het volgende:
-"Geen Bypassoperatie voor obese mensen ze hebben zich per slot van rekening zelf vadsig gegeten."
-"Geen behandeling voor longkanker bij rokers, ze hebben zelf al die jaren die peuken opgestoken."
-"Geen behandeling bij leverfalen/Korsakoff, ze hebben zelf iedere keer de fles aan de muil gezet."
-"Geen behandeling bij een coronabesmetting, ze hebben zelf gekozen om geen vaccin te nemen."
De glijdende schaal van deze manier van denken is immens. En genoeg simpele zielen hebben kennelijk niet door wat de gevolgen hiervan zullen zijn. We kunnen ons hele zorgstelsel in de prullenbak sodemieteren als we zo gaan redeneren.
De bypass is niet effectief en met chemo is het niet mogelijk om longkanker te overwinnen? Je gaat natuurlijk ook compleet aan het hele punt voorbij.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja je zegt het goed.Alles hierboven is niet te behandelen
Wie nietquote:Op zondag 4 juli 2021 20:58 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
De bypass is niet effectief en met chemo is het niet mogelijk om longkanker te overwinnen? Je gaat natuurlijk ook compleet aan het hele punt voorbij.
Ik heb twee vaccinaties nu en ik ben er blij meequote:Op zondag 4 juli 2021 20:58 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
De bypass is niet effectief en met chemo is het niet mogelijk om longkanker te overwinnen? Je gaat natuurlijk ook compleet aan het hele punt voorbij.
Wil je een sticker?quote:Op zondag 4 juli 2021 21:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb twee vaccinaties nu en ik ben er blij mee
Frietje mayo ook niet? Flikker toch op man...quote:Op zondag 4 juli 2021 20:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja je zegt het goed.Alles hierboven is niet te behandelen
Nee joh ik ben er blij meequote:
Sorry ?quote:Op zondag 4 juli 2021 21:05 schreef mthecatlover het volgende:
[..]
Frietje mayo ook niet? Flikker toch op man...
Malloot... die idiote redenering kan je op elk persoon loslaten die absurde risico's neemt in het leven... uit een vliegtuig springen met een parachute, van een zwarte piste skiën, op je mobieltje vingeren tijdens auto rijden..rokers, zuipers.. gaat het effe mis,quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Tuurlijk zijn er altijd omstandigheden dat iemand zich niet kan laten vaccineren. Ik vind het alleen moeilijk om sympathie op te brengen voor mensen die zich bewust niet vaccineren omdat ze op Facebook iets hebben gelezen.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:20 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Malloot... die idiote redenering kan je op elk persoon loslaten die absurde risico's neemt in het leven... uit een vliegtuig springen met een parachute, van een zwarte piste skiën, op je mobieltje vingeren tijdens auto rijden..rokers, zuipers.. gaat het effe mis,
Eigen schuld dikke bult, geen medische hulp.. lekker makkelijk
Feit is dat dit vaccin niet lang getest en versneld vrijgegeven is, daar zijn sommige mensen voorzichtig mee. Uit deze narigheid raken is geen zekerheid want ook gevaccineerden belanden nog in het ziekenhuis.quote:Op maandag 5 juli 2021 00:05 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er altijd omstandigheden dat iemand zich niet kan laten vaccineren. Ik vind het alleen moeilijk om sympathie op te brengen voor mensen die zich bewust niet vaccineren omdat ze op Facebook iets hebben gelezen.
We hebben nu de kans om uit deze narigheid te geraken en het is frustrerend dat er personen met een groot platform zijn zoals Jensen andere aansporen zich niet te laten vaccineren. Het hele idee dat het een complot van de overheid is of dat je autisme krijgt van een vaccinatie is absurd
Je bedoelt dat in sommige gevallen het God is die de keuze voor hen maakt?quote:
Enge gedachten ditquote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Als er voor mensen geen consequenties meer zijn aan ongezond leven, waarom zou je het dan niet doen? Vreet je maar vol en dan neem je een maagverkleining. Zuip maar raak en vraag om een nieuwe lever. Chemootje voor bij de longkanker en gaaaan. Zelfde voor mensen die hun hele leven geld verbrassen en dan toeslagen krijgen of hun verzorgingstehuis wordt betaald en de mensen die zuinig zijn en sparen moet belasting betalen of eigen bijdrage. Mensen die gezond leven en goed met hun geld omgaan worden het hardst genaaid van iedereenquote:Op zondag 4 juli 2021 20:54 schreef Luckyseven het volgende:
-"Geen Bypassoperatie voor obese mensen ze hebben zich per slot van rekening zelf vadsig gegeten."
-"Geen behandeling voor longkanker bij rokers, ze hebben zelf al die jaren die peuken opgestoken."
-"Geen behandeling bij leverfalen/Korsakoff, ze hebben zelf iedere keer de fles aan de muil gezet."
-"Geen behandeling bij een coronabesmetting, ze hebben zelf gekozen om geen vaccin te nemen."
De glijdende schaal van deze manier van denken is immens. En genoeg simpele zielen hebben kennelijk niet door wat de gevolgen hiervan zullen zijn. We kunnen ons hele zorgstelsel in de prullenbak sodemieteren als we zo gaan redeneren.
Nee dat bedoel ik nietquote:Op maandag 5 juli 2021 17:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bedoelt dat in sommige gevallen het God is die de keuze voor hen maakt?
Mja, dan heeft God toch ook de keuze gemaakt om ze te besmetten? Waarom gaan ze dan niet gewoon thuis dood?
Bravo! Volledig mee eens.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:10 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Jij verdient geen respect voor je keuze. Je laat andere mensen zich opofferen in de hoop dat de kans op corona in de herfst nog steeds klein is en je zelf niet aan de vaccinatie hoeft. Dat is laf egoïsme.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:10 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ook al zou je die 100% halen, dan muteert het gewoon in nertsen of andere dieren tot er weer een vorm ontstaat die vaccin-resistent is. Dan begint het riedeltje weer van voren af aan.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook iedereen die wel gevaccineerd is. Net zoals dat we af en toe een dagje in bed mogen doorbrengen met de griep. Dat hou je niet tegen door alle antivaxxers, daarom is zo veel mogelijk mensen nu vaccineren zo belangrijk. Vaccins zijn niet 100% kogelwerend en ook antivaxxers die claimen jong en gezond te zijn zijn niet 100% veilig. Hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe minder hard het virus om zich heen kan grijpen en hoe kleiner het risico voor iedereen die het virus oploopt.
Je kan met die logica beter stoppen met eten. Dood ga je toch. Is het niet door honger, dan wel door je hart of kanker.quote:Op donderdag 8 juli 2021 00:32 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Ook al zou je die 100% halen, dan muteert het gewoon in nertsen of andere dieren tot er weer een vorm ontstaat die vaccin-resistent is. Dan begint het riedeltje weer van voren af aan.
Of wilde je ook alle dieren gaan vaccineren? Succes.
Het voordeel van een hyperbesmettelijk virus is natuurlijk wel dat de kans dat alle dieren antistoffen krijgen en er groepsimmuniteit optreed dan wel hoog wordt.quote:Op donderdag 8 juli 2021 00:32 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Ook al zou je die 100% halen, dan muteert het gewoon in nertsen of andere dieren tot er weer een vorm ontstaat die vaccin-resistent is. Dan begint het riedeltje weer van voren af aan.
Of wilde je ook alle dieren gaan vaccineren? Succes.
Heb je het artikel goed gelezen?quote:Op maandag 5 juli 2021 17:17 schreef weetjewel5 het volgende:
Why most people who now die with Covid in England have had a vaccination
Don’t think of this as a bad sign, it’s exactly what’s expected from an effective but imperfect jab
https://www.theguardian.c(...)have-been-vaccinated
Opofferen? Het is toch vrijwillig, veilig en effectief? En je wordt er zelf minder ziek door, zegt men. Dus wat voor offer wordt hier precies gebracht?quote:Op donderdag 8 juli 2021 00:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij verdient geen respect voor je keuze. Je laat andere mensen zich opofferen in de hoop dat de kans op corona in de herfst nog steeds klein is en je zelf niet aan de vaccinatie hoeft. Dat is laf egoïsme.
Ik probeer reacties op mijn keuze nu maar te negeren. Waarom zou ik nog moeite gaan nemen te reageren op mensen die mijn keuze niet respecteren, terwijl ik hun keuze wel respecteer? Ik heb me altijd aan de maatregelen gehouden, Ik hou nu nog steeds afstand, kom niet vaak op drukke plaatsen omdat dat gewoon niet mijn levensstijl is, en neem geen onnodige risico's. Ik heb nooit tegen iemand gezegt 'neem het vaccin niet'. Ik heb er alleen zelf nog geen vertrouwen in. Wellicht is dit over een jaar, of twee, drie, weer veranderd. Maar het continue gebash hier als je niet braaf je vaccin neemt werkt in elk geval averechts. Dan ben ik maar een 'wappie'. Don't care.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:10 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Of juist gaan leven, dood ga je toch.quote:Op donderdag 8 juli 2021 00:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan met die logica beter stoppen met eten. Dood ga je toch. Is het niet door honger, dan wel door je hart of kanker.
Ik ben een vaccin nemer uit eigen keuze, en ook omdat mijn vrouw qua gezondheid in de gevarenzone zit. Ik accepteer de keuze van degenen die geen vaccin nemen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 00:45 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik probeer reacties op mijn keuze nu maar te negeren. Waarom zou ik nog moeite gaan nemen te reageren op mensen die mijn keuze niet respecteren, terwijl ik hun keuze wel respecteer? Ik heb me altijd aan de maatregelen gehouden, Ik hou nu nog steeds afstand, kom niet vaak op drukke plaatsen omdat dat gewoon niet mijn levensstijl is, en neem geen onnodige risico's. Ik heb nooit tegen iemand gezegt 'neem het vaccin niet'. Ik heb er alleen zelf nog geen vertrouwen in. Wellicht is dit over een jaar, of twee, drie, weer veranderd. Maar het continue gebash hier als je niet braaf je vaccin neemt werkt in elk geval averechts. Dan ben ik maar een 'wappie'. Don't care.
Een vrije samenleving is elkaars keuzes toestaan, maar respecteren is echt niet nodig. Jij mag ook iedere dag 2 flessen vodka erdoorheen rammen met tussendoor 4 pakjes sjek. Respect respect! Donder op.quote:Op donderdag 8 juli 2021 00:45 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Opofferen? Het is toch vrijwillig, veilig en effectief? En je wordt er zelf minder ziek door, zegt men. Dus wat voor offer wordt hier precies gebracht?
Je zou zelfs andersom kunnen redeneren dat het nemen van het vaccin een egoistische keuze is. Je kunt immers nog steeds het virus verspreiden, maar je zult er zelf minder ziek van worden. Ook mag jij zelf weer meer dingen.
Hierdoor ga je meer risicos nemen en breng je mensen die niet (kunnen) vaccineren dus in gevaar zonder dat je het door hebt. Jij hebt immers slechts een loopneus of bent asymptomatisch, maar voor de ander heeft het grote gevolgen.
Het is gewoon een keuze. Zolang je een goede onderbouwing hebt, is die voor eenieder anders. We moeten elkaars keuzes respecteren. Dat hoort bij een vrije samenleving.
Sommige keuzes zijn respectabel en anderen asociaal en dom.quote:Op donderdag 8 juli 2021 00:45 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik probeer reacties op mijn keuze nu maar te negeren. Waarom zou ik nog moeite gaan nemen te reageren op mensen die mijn keuze niet respecteren, terwijl ik hun keuze wel respecteer? Ik heb me altijd aan de maatregelen gehouden, Ik hou nu nog steeds afstand, kom niet vaak op drukke plaatsen omdat dat gewoon niet mijn levensstijl is, en neem geen onnodige risico's. Ik heb nooit tegen iemand gezegt 'neem het vaccin niet'. Ik heb er alleen zelf nog geen vertrouwen in. Wellicht is dit over een jaar, of twee, drie, weer veranderd. Maar het continue gebash hier als je niet braaf je vaccin neemt werkt in elk geval averechts. Dan ben ik maar een 'wappie'. Don't care.
quote:Op donderdag 8 juli 2021 01:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En dat bepaal jij niet voor mij.
Sommige keuzes zijn respectabel en anderen asociaal en dom.
Ik heb ook geen enkele behoefte om je keuzes voor je te bepalen. Als ik morgen de dictator van Nederland wordt gaan een hoop dingen legaal worden. Echter de mensen die hier doen alsof hun keuze net zo slim/sociaal/respectabel is komen mij echter de neus uit. Het is namelijk gevaarlijke onzin.quote:
Iedereen raakt wel een keer besmet, het risico op besmetting is 100%, weinig of veel besmettingen doet er niet toe.quote:Op donderdag 8 juli 2021 01:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Hij zegt in zijn stuk dat er op dit moment weinig besmettingen zijn, dus mijn risico van corona is klein en daarom prik ik niet, want vaccineren is ook risicovol.
Veel te grote woorden man.quote:Op donderdag 8 juli 2021 01:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb ook geen enkele behoefte om je keuzes voor je te bepalen. Als ik morgen de dictator van Nederland wordt gaan een hoop dingen legaal worden. Echter de mensen die hier doen alsof hun keuze net zo slim/sociaal/respectabel is komen mij echter de neus uit. Het is namelijk gevaarlijke onzin.
1 Geen idee wat dat uitmaakt voor mijn samenvatting.quote:Op donderdag 8 juli 2021 01:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
1 Iedereen raakt wel een keer besmet, het risico op besmetting is 100%, weinig of veel besmettingen doet er niet toe.
2 Afgezien van dat, het risico kan nihil zijn voor hele groepen mensen, geen idee waarom je die verantwoordelijk houdt voor ziekenhuisbezetting, ze komen er nauwelijks, bezetten het ziekenhuis nauwelijks, zijn niet de oorzaak van ziekenhuisbezetting kort door de bocht.
3 Kan je komen met een verhaal over indirect of weet ik veel wat, dat zal best enig effect kunnen hebben, maar op het totaalplaatje is het echt een druppel op een gloeiende plaat, terwijl de risicogroep met emmers water in de weer kan (veel groter risico).
4 Asociaal dat ik de brand niet kom blussen met mijn druppelende supersoaker terwijl de brandweer met een hele bluswagen zou kunnen helpen.
1: dat je aannames fout zijn.quote:Op donderdag 8 juli 2021 01:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
1 Geen idee wat dat uitmaakt voor mijn samenvatting.
2 Omdat de meeste jongeren wel eens in aanraking komen met ouderen. Als je alleen op de wereld bent maakt het niet uit als je met 200km door de woonwijk gaat, maar jongeren zijn helaas niet alleen op de wereld.
3 Zie 2.
4 Valse vergelijking. Een betere zou zijn alsof ik je een aso noem, omdat je met vuur loopt te spelen in een droog natuurgebied. Dat je de boel in de fik zet in lang niet zeker, maar het risico is zo onnodig.
Ik heb het volgens mij al een paar keer gezegd, maar we leven in een zogenaamde samenleving. Zelfs al is corona voor jou totaal niet gevaarlijk, kan het je geen reet boeien als je besmettelijker bent voor de mensen die wel gevaar lopen, dan nog is het voor jou voordelig om wel te prikken. Al was het maar om die samenleving wat soepeler te laten lopen.quote:Op donderdag 8 juli 2021 01:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Veel te grote woorden man.Laat je niet zo opnaaien en kijk nog een keer naar de statistieken.
Ik help je wel een handje:
[ afbeelding ]
IHR is de Infection hospitality rate.
Dus de kans na infectie per leeftijdscategorie dat je opgenomen moet worden in het ziekenhuis.
Deze data is niet gecorrigeerd voor mensen met onderliggend lijden, lijkt mij dat als je die mensen weghaalt dat de cijfers nog gunstiger worden.
Gevaarlijke onzin, om niet te prikken, met deze risico's?
Heb jij wel braaf je griepprikje gehaald ieder jaar of ben je 1: onwetend. 2: hypocriet.
Die 100 mensen met klachten in het ziekenhuis laten het niet vollopen hoor.quote:Op donderdag 8 juli 2021 01:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij al een paar keer gezegd, maar we leven in een zogenaamde samenleving. Zelfs al is corona voor jou totaal niet gevaarlijk, kan het je geen reet boeien als je besmettelijker bent voor de mensen die wel gevaar lopen, dan nog is het voor jou voordelig om wel te prikken. Al was het maar om die samenleving wat soepeler te laten lopen.
Zelfs al lach je als twintiger om corona, als jij rap achter elkaar een auto en de grond tegenkomt na een ongeluk en je moet 3 ziekenhuizen verder, omdat alles vol zit dan kun je alsnog onnodig doodgaan. Idem bij een onnodig lange wachtlijst voor kanker in de balzak wat populair is onder twintigers. Waren er nu maar wat minder aso's geweest die het niet erg vonden om zelf ziek en besmettelijk te worden.
Wat je statistiek overigens tactisch weglaat is dat corona een stuk besmettelijker is dan de griep en dat het met de normale griep al druk in de ziekenhuizen is. Leuk dus dat een coronabesmetting voor de meeste mensen niet zo erg is, maar alleen naar je ikke op korte termijn kijken is maar een heel klein deel van het totale plaatje. Maar dat hoef een statisticus als jou niet uit te leggen.
1 Als je goed leest, dan zie je dat het niet mijn aannames waren en de rest van mijn stuk een weerlegging van die aannames. Ik quote iemand en ik start met "Hij zegt". Subtiele tekstbegrip dingetjes hoor. Makkelijk te missen voor een wiskundige.quote:Op donderdag 8 juli 2021 01:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
1: dat je aannames fout zijn.
2: Ouderen hebben de kans gehad zich te vaccineren, als ze dat niet willen zullen ze het toch een keer oplopen, wat is het nut van uitstellen?
3: Zie 2.
4: Jij maakt een valse vergelijking.
Als mensen zichzelf kunnen beschermen is het toch gewoon klaar? Spelen met vuur? Serieus? Het is geen risico voor de jongere - Het is geen risico voor de gevaccineerde.
Geen / nauwelijks.
Dus geen probleem.
Dat is niet "met vuur spelen" dat is "gewoon normaal leven".
Ja gaat dus niet werken met corona omdat het ff wat anders is dan polio.... Je aannames zijn daarom fout.quote:Op donderdag 8 juli 2021 01:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
1 Als je goed leest, dan zie je dat het niet mijn aannames waren en de rest van mijn stuk een weerlegging van die aannames. Ik quote iemand en ik start met "Hij zegt". Subtiele tekstbegrip dingetjes hoor. Makkelijk te missen voor een wiskundige.
2 Dit is echt tot in den treure uitgelegd. Ook voor polio heeft niet iedereen de prik gehad, maar de mensen die het niet konden of willen hebben een muur van mensen om zich heen die het wel hebben gedaan. Er is dus geen plek voor die ziekte om te groeien en de kans dat je als ongevaccineerde nou net die ene besmettelijke persoon tegenkomt in Nederland is zo klein dat je ook zo goed als veilig bent. Corona is besmettelijker, maar er is alsnog een goede kans dat het ook zou kunnen werken als we niet zoveel debielen in het land hadden.
4 Nee jij. Uitgelegd bij 2.
Als de griep al hoge bezetting geeft, zitten we gewoon structureel te laag in zorgcapaciteit en moet er dus structureel opgeschaald worden. Dan lopen we dus op een gevaarlijk lijntje als er eens een echte gezondheidsbedreiging langskomt.quote:Op donderdag 8 juli 2021 01:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wat je statistiek overigens tactisch weglaat is dat corona een stuk besmettelijker is dan de griep en dat het met de normale griep al druk in de ziekenhuizen is. Leuk dus dat een coronabesmetting voor de meeste mensen niet zo erg is, maar alleen naar je ikke op korte termijn kijken is maar een heel klein deel van het totale plaatje. Maar dat hoef een statisticus als jou niet uit te leggen.
Je begrijpt de woorden "hij zegt" niet eens, maar je weet al wel zeker dat het niet gaat werken. Misschien moet jij zelf geen aannames doen, maar andere mensen voor je laten beslissen. Bijvoorbeeld een gezondheidsraad met experts op gezondheidsgebied die aan je vragen: laat je alsjeblieft prikken. De kans dat zij het bij het rechte eind hebben is echt een stuk groter.quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja gaat dus niet werken met corona omdat het ff wat anders is dan polio.... Je aannames zijn daarom fout.
Alle zandweggetjes van Nederland moeten vervangen worden met een zesbaanssnelweg, want je weet maar nooit of je een keer zoveel extra capaciteit nodig hebt. De rest van de tijd ligt de weg er maar een beetje bij te rotten zonder functie en al het geld wat je geeft aan wegen kan niet naar andere infrastructuur zoals dijken om die weg droog te houden. Dat is wat jij wil met de zorg. Totale waanzin.quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:57 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Als de griep al hoge bezetting geeft, zitten we gewoon structureel te laag in zorgcapaciteit en moet er dus structureel opgeschaald worden. Dan lopen we dus op een gevaarlijk lijntje als er eens een echte gezondheidsbedreiging langskomt.
Laat kabinet Rutte nou net jarenlang de zorg juist afgeschaald hebben... En nu is alles de schuld van de burger.
Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Dat covid muteert is geen aanname.quote:Op donderdag 8 juli 2021 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je begrijpt de woorden "hij zegt" niet eens, maar je weet al wel zeker dat het niet gaat werken. Misschien moet jij zelf geen aannames doen, maar andere mensen voor je laten beslissen. Bijvoorbeeld een gezondheidsraad met experts op gezondheidsgebied die aan je vragen: laat je alsjeblieft prikken. De kans dat zij het bij het rechte eind hebben is echt een stuk groter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |