We moeten trouwens echt af van dat verkapte schuilen achter privacy voor vaccinatiestatus. Maak het mogelijk om dit gewoon op te vragen, vooral als arts zodat we dit kunnen registreren.quote:'Bijna alleen ongevaccineerde mensen opgenomen in ziekenhuizen'
Bijna alle coronapatiënten die de laatste weken in het ziekenhuis zijn beland, waren niet of niet volledig gevaccineerd. Dat concludeert het AD uit een eigen rondgang langs ziekenhuizen.
De krant sprak onder meer met het Amsterdam UMC, het Erasmus MC, het Maastricht UMC en het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Overal zijn geen of hooguit enkele covid-patiënten opgenomen die al twee keer waren ingeënt. En als dat al gebeurde, waren het vaak mensen die hun tweede prik pas net hadden gekregen, waardoor de bescherming nog niet op peil was.
Op landelijk niveau is er geen registratie van de vaccinatiestatus van opgenomen coronapatiënten. Artsen pleiten daar in het dagblad wel voor, omdat het een beter beeld kan geven van het effect van de vaccinaties.
Niet altijd hé.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Daarom gewoon geen mensen meer behandelen voor corona in ziekenhuis. Het is de eigen keuze geweest niet te vaccineren
Onbegrijpelijk. Dat is toch een elementair gegeven om het beleid op te baseren?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:54 schreef Mikeytt het volgende:
Op landelijk niveau is er geen registratie van de vaccinatiestatus van opgenomen coronapatiënten.
Als je anti- bent gaat dat op. Maar in sommige gevallen zijn mensen vatbaar voor allergische reacties als een dag of dagen van misselijkheid en braken na de vaccinatie en kan dit icm een zwakke gezondheid alsnog dodelijk zijn of dermate zwaar uitputtend.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Daarom gewoon geen mensen meer behandelen voor corona in ziekenhuis. Het is de eigen keuze geweest niet te vaccineren
Ja degenen die het niet kunnen nemen zijn natuurlijk prima. Maar voor bewuste weigeraars zit er wel wat inquote:
Van de letterlijk 5 opnames zijn er dus 4 niet gevaccineerd geweest, waarvan een groot deel te zwak of te oud is geweest voor vaccinatie. Beetje respect is wel gewenst.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Beetje kort door de bocht. Het gaat om volledig gevaccineerden. Lang niet iedereen heeft de kans gehad om volledig gevaccineerd te zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
We hebben het hier over 300 mensen op de 17.000.000 die opgenomen zijn met covid.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:54 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)s-vaccineert-tijgers
[..]
We moeten trouwens echt af van dat verkapte schuilen achter privacy voor vaccinatiestatus. Maak het mogelijk om dit gewoon op te vragen, vooral als arts zodat we dit kunnen registreren.
Zal een mooie boel worden... Hoe zie je het dan voor je?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zal een mooie boel worden... Hoe zie je het dan voor je?
"Zag je dat? Er liggen een paar doden voor de ingang van het ziekenhuis... Ja, die hebben Corona en zijn niet gevaccineerd geweest en die helpen we niet meer..."
"We zullen ze zo wel weghalen... Begint zo te stinken!"
Wil je dit dan?
Lijkt me prima. Door jezelf niet laten vaccineren heb je gewoon bloed aan je handen. Nu gaan er mensen dood door vaccin weigeraars, maar dat vind jij blijkbaar primaquote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
"Zag je dat? Er liggen een paar doden voor de ingang van het ziekenhuis... Ja, die hebben Corona en zijn niet gevaccineerd geweest en die helpen we niet meer..."
Wil je dit dan?
zullen we die mensen die zonder gordel een auto-ongeluk hebben gemaakt ook maar bij die boom laten liggen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wil je dit dan?
Wat een grote onzin... Mensen gaan niet dood door vaccinweigeraars...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Lijkt me prima. Door jezelf niet laten vaccineren heb je gewoon bloed aan je handen. Nu gaan er mensen dood door vaccin weigeraars, maar dat vind jij blijkbaar prima
Waarom moeten ze voor de ingang van het ziekenhuis liggen? Ze kunnen toch gewoon solidair zijn en thuis blijven.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wil je dit dan?
Ook als ze doodgaan?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom moeten ze voor de ingang van het ziekenhuis liggen? Ze kunnen toch gewoon solidair zijn en thuis blijven.
Als ziekenhuizen overspoelt raken door verkeersslachtoffers en het blijkt dat dit hoofdzakelijk mensen zijn die zonder gordel in een auto zaten lijkt me dat een prima actie.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
zullen we die mensen die zonder gordel een auto-ongeluk hebben gemaakt ook maar bij die boom laten liggen?
Waarom zou je wel vertrouwen hebben in de medische wetenschap als het gaat om het genezen van COVID-19 als je geen vertrouwen hebt in de wetenschap als het gaat om het voorkomen van COVID-19? Wees dan in ieder geval consequent.quote:
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:56 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als ziekenhuizen overspoelt raken door verkeersslachtoffers en het blijkt dat dit hoofdzakelijk mensen zijn die zonder gordel in een auto zaten lijkt me dat een prima actie.
Covid vaccin is in de proeffase... Als jij proefkonijn wil zijn... be my guest! Inmiddels >409 doden...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:58 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Waarom zou je wel vertrouwen hebben in de medische wetenschap als het gaat om het genezen van COVID-19 als je geen vertrouwen hebt in de wetenschap als het gaat om het voorkomen van COVID-19? Wees dan in ieder geval consequent.
Als de andere optie is dat we weer tientallen operaties uit moeten stellen om mogelijk 1 leven te redden wel.quote:
En 17.755 doden alleen al in Nederland vanwege Covid. Dan nog een groep met langdurige klachten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Covid vaccin is in de proeffase... Als jij proefkonijn wil zijn... be my guest! Inmiddels >409 doden...
Maar ik niet!(Ik neem ook niet de griepprik dus waarom dan wel het Covid vaccin?)
Symptomen zijn vrijwel hetzelfde!
Begrijp mij niet verkeerd.... Corona en Griep kunnen ernstig zijn maar niet voor iedereen... Beter gezegd: Voor de meesten niet!
Meer dan 400 mensen in Nederland die zijn overleden door een coronavaccin? Doe even een linkje naar een bron dan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef Bocaj het volgende:
Covid vaccin is in de proeffase... Als jij proefkonijn wil zijn... be my guest! Inmiddels >409 doden...
Vaccinatie-weigeraars dienen een ziekenhuisopname ook te weigerenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Maar ik niet!(Ik neem ook niet de griepprik dus waarom dan wel het Covid vaccin?)
Begrijp mij niet verkeerd.... Corona en Griep kunnen ernstig zijn maar niet voor iedereen... Beter gezegd: Voor de meesten niet!
Junks ook maar gewoon afknallen dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Nu krijgje het aan de stok met Kaag, oh ja en je bent gelijk een vrouwenhater.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:30 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
zullen we die mensen die zonder gordel een auto-ongeluk hebben gemaakt ook maar bij die boom laten liggen?
Ik denk dat het verstandig is mijn mening voor mezelf te houden in dezequote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Junks ook maar gewoon afknallen dan?
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik denk dat het verstandig is mijn mening voor mezelf te houden in deze
https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:35 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Meer dan 400 mensen in Nederland die zijn overleden door een coronavaccin? Doe even een linkje naar een bron dan.
Mensen mogen dit prima uit zichzelf zeggen hoor.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:56 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Zeer vreemd dat dit inderdaad niet bekend is. Ik denk dat zowel gevaccineerden als ongevaccineerden dit toch wel kunnen uitspreken?
of ze liegen tegen je en zijn niet gevaccineerdquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Gelukkig hebben bijna al mijn dierbaren een vaccin of zijn ze bijna aan de beurt.
Ja, als je zelf wel gevaccineerd bent hebben zij waarschijnlijk een groter probleem.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of ze liegen tegen je en zijn niet gevaccineerd
en dan niet alleen stoppen bij corona, maar ook roken, obesitas, drugs, alcohol, geen autogordel dragers, en mensen die skieen, voetballen of andere sporten uitoefenen met grote blessure kans....quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wil je dit dan?
Vanwege het stigma kan ik me zomaar voorstellen dat veel mensen erover liegen...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als je zelf wel gevaccineerd bent hebben zij waarschijnlijk een groter probleem.
eh.. nee, waarom?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. Dat is toch een elementair gegeven om het beleid op te baseren?
@Bocaj, ben je nu fakenews aan het verspreiden? Of is begrijpend lezen te hoog gegrepen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:59 schreef Sumppi het volgende:
[..]
https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en dan niet alleen stoppen bij corona, maar ook roken, obesitas, drugs, alcohol, geen autogordel dragers, en mensen die skieen, voetballen of andere sporten uitoefenen met grote blessure kans....
Ja maar dat zijn dan de mensen die hoogstwaarschijnlijk ziek worden. Ik had ook een artikel gelezen dat die delta variant ook voor gehoorschade kan zorgenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vanwege het stigma kan ik me zomaar voorstellen dat veel mensen erover liegen...
Lijkt mij onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of ze liegen tegen je en zijn niet gevaccineerd
Ik ga deze discussie niet meer voeren!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:18 schreef NightDancert het volgende:
[..]
@:Bocaj, ben je nu fakenews aan het verspreiden? Of is begrijpend lezen te hoog gegrepen?
Kom dan met een bron die jouw cijfer ondersteunt, want het artikel van Lareb zegt iets anders dan jij beweert. Zo maar iets roepen zonder onderbouwing is inderdaad geen discussie waard.quote:
Waarom zou het Lareb zoiets dan bijhouden als het niet ter zake doende is?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:32 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Kom dan met een bron die jouw cijfer ondersteunt, want het artikel van Lareb zegt iets anders dan jij beweert. Zo maar iets roepen zonder onderbouwing is inderdaad geen discussie waard.
Van hun eigen sitequote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:33 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Waarom zou het Lareb zoiets dan bijhouden als het niet ter zake doende is?
Het minste wat je kunt doen is je eigen bron lezen.quote:Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden.
Bij veel meldingen was er meer informatie nodig over de oorzaak van overlijden, opgetreden bijwerkingen en onderliggende gezondheidsproblemen. Deze informatie is nagevraagd. Helaas is er bij meerdere meldingen nog steeds onvoldoende bekend voor een goed inzicht. In de meldingen met voldoende informatie, zijn bij een groot deel de gezondheidsproblemen de meest voor de hand liggende verklaring voor het overlijden. Bij een aantal meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd. Het gaat hier om bekende bijwerkingen van de coronavaccins zoals koorts, misselijkheid en algemene malaise. Er zijn 4 patiënten overleden na trombose in combinatie met een laag aantal bloedplaatjes. Lareb heeft een overzicht gemaakt van overlijdens in de eerste 8 weken van de vaccinatiecampagne.
Goed, maar ze vermelden het wél!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:44 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Van hun eigen site
[..]
Het minste wat je kunt doen is je eigen bron lezen.
Ja zo lust ik er nog wel een paar...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
oh jee... ook dat nog....quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:56 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Als ziekenhuizen overspoelt raken door verkeersslachtoffers en het blijkt dat dit hoofdzakelijk mensen zijn die zonder gordel in een auto zaten lijkt me dat een prima actie.
Maar dat is nog geen reden om de betekenis van de cijfers te verdraaien en als argument te gebruiken. Het komt nogal kansloos over en het slaat helemaal nergens op.quote:
Mensen die bewust zichzelf of de maatschappij om zeep helpen mogen best wel eens geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen bewuste keuze.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:52 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paar...
Kankerpatiënten die kanker hebben omdat ze longkanker hebben omdat ze roken of gerookt hebben ook
niet meer behandelen dan?
Of mensen die héél erg dik zijn omdat ze teveel hebben gevreten en een hartaanval krijgen ook niet meer behandelen?
Etc. etc. etc...
[..]
oh jee... ook dat nog....
Laten we gewoon alle ziekenhuizen sluiten en dan gewoon wachten zie wél of niet dood gaat.....
Elke dag die je leeft breng je schade aan het mileu...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:57 schreef NightDancert het volgende:
Mensen die bewust zichzelf of de maatschappij om zeep helpen mogen best wel eens geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen bewuste keuze.
dus mag ik je nu een stomp op je neus geven?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:57 schreef NightDancert het volgende:
Als ik iemand een stomp op z’n neus geef moet ik niet piepen als ik een stomp terug krijg. Oorzaak -> gevolg.
Die kunnen dan via hun arts een verklaring krijgen dat vaccinatie gezien hun medische conditie niet verantwoord werd geacht.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 12:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je anti- bent gaat dat op. Maar in sommige gevallen zijn mensen vatbaar voor allergische reacties als een dag of dagen van misselijkheid en braken na de vaccinatie en kan dit icm een zwakke gezondheid alsnog dodelijk zijn of dermate zwaar uitputtend.
Goed, jouw mening!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:53 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Maar dat is nog geen reden om de betekenis van de cijfers te verdraaien en als argument te gebruiken. Het komt nogal kansloos over en het slaat helemaal nergens op.
ik snap je reactie wel...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:19 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Goede vergelijking weer. Zo kennen we de wappie weer
hoe kom je bij hoogstwaarschijnlijk?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn dan de mensen die hoogstwaarschijnlijk ziek worden. Ik had ook een artikel gelezen dat die delta variant ook voor gehoorschade kan zorgen
https://joop.bnnvara.nl/n(...)gehoorverlies-leiden
Bovendien is het nog veel besmettelijker. Nou dat EK is gaande.
Ik zou niet weten waarom je geen vaccinatie zou nemen, in ieder geval.
Maar goed, daar is iedereen natuurlijk vrij in.
De feiten compleet verdraaien en dan kritiek daarop wegwuiven met ‘dat is jouw mening'. Dit gaat helemaal nergens meer overquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Goed, jouw mening!
Maar het is ALTIJD moeilijk om een verband te leggen met het nemen van het vaccin en doodgaan na een aantal dagen... vooral als je al ouder of gewoon oud bent... De natuurlijke dood ligt dan ook op de loer...
Kijk het zou pas duidelijk zijn als je na bijvoorbeeld 5 minuten na nemen vaccin dood gaat...
Voor de rest verdraai ik niets! Ik kijk gewoon naar de cijfers van het Lareb en baseer mijn mening daarop.
Als jouw mening anders is, daar kan ik natuurlijk niets aan doen.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:27 schreef NightDancert het volgende:
[..]
De feiten compleet verdraaien en dan kritiek daarop wegwuiven met ‘dat is jouw mening'. Dit gaat helemaal nergens meer over
Is goed Jesse Klaverquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:16 schreef FANNN het volgende:
[..]
Elke dag die je leeft breng je schade aan het mileu...
De rekening zal betaald worden door degenen die nog maar net hun ogen openen op deze vervuilde aardkloot: de jongeren en de toekomstige generaties. Zij krijgen de rekening gepresenteerd van meerdere decennia vervuiling en verspilling.
Elke dag dat er milieuschade wordt aangericht waar geen maatregelen tegenover staan, betekent een opstapeling van problemen die onherroepelijk terug komen. De nu veroorzaakte milieuschade wordt zo een milieuschuld van de ene generatie naar de andere.
Reeds nu wordt de maatschappij opgeschrikt door de onoverkomelijke en onvoorspelbare financiele aspecten van milieuproblemen. Problemen die plotseling geen uitstel meer dulden of simpelweg toeslaan. Van bodemverontreinigingen in Nederland die een gevaar worden voor de volksgezondheid tot de zoveelste orkaan die in Florida een schade aanricht van miljarden.
Kijkend naar de onrust die ontstaat onder jongeren bij een bezuiniging van nog geen miljard, kun je je afvragen of het verantwoord is om een onbetaalde rekening van vele miljarden door te schuiven (nog los van alle andere aspecten van de milieuvervuiling). Jongeren weten goed wat er in de wereld speelt en zijn zich zeer bewust van de problemen die op hen af komen. Als het jongeren duidelijk wordt dat het gaat om harde guldens die door de huidige 'volwassenen' worden onttrokken aan hun toekomstige bestaansmogelijkheden, dan is het nog maar de vraag of zij dat zullen pikken.
De oplossing zal echter niet liggen in het veroorzaken van een generatieconflict, maar in het in samenwerking met de nu zittende generatie oplossingen bedenken en uitvoeren, zodat volgende generaties de problemen wel aan kunnen.
Op zo'n moment worden berekeningen van het CBS belangrijk. Het financieel hard maken van aangerichte milieuschade is van groot belang om de kosten van herstel in rekening te kunnen brengen. Dan kan de rekening worden gepresenteerd aan degene die de vervuiling veroorzaakt en niet aan een nog onmondige toekomstige generatie.
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt zie ik, maar om antwoord te geven: Nee, dat mag je niet, maar als je mij wel een stomp geeft moet je niet piepen als je er eentje terug krijgt.quote:dus mag ik je nu een stomp op je neus geven?
Ik heb wel grote moeite met het feit dat straks mondkapjes weer verplicht worden en de bioscoop dicht moet omdat een groep zich niet laat vaccineren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:52 schreef Gehrman het volgende:
Antivaxxers die in het ziekenhuis belanden: karma.
Lijkt me logischer om ongevaccineerden te weigeren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:49 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ik heb wel grote moeite met het feit dat straks mondkapjes weer verplicht worden en de bioscoop dicht moet omdat een groep zich niet laat vaccineren.
Nee hoor... regels de regels maar na....quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:49 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ik heb wel grote moeite met het feit dat straks mondkapjes weer verplicht worden en de bioscoop dicht moet omdat een groep zich niet laat vaccineren.
Te dik en een hartaanval daardoor? Niet behandelen, had je minder moeten vreten. Longkanker door roken? Pech gehad. Een gebroken been door het skiën, pech had je dat niet moeten doen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:27 schreef Mortaxx het volgende:
Niet verwacht dit
Wel goed begrijpend lezen he, daar gaat het Michie niet om. Hij is bang dat er opnieuw maatregelen komen omdat de ziekenhuizen weer vollopen met ongevaccineerden.quote:Op zondag 4 juli 2021 04:19 schreef FANNN het volgende:
[..]
Nee hoor... regels de regels maar na....
Sinds 23 juni 2021 kan het coronapaspoort ook worden gebruikt in plaats van een testbewijs, bijvoorbeeld bij festivals, evenementen, theatervoorstellingen en bioscopen.
Wie met de CoronaCheck-app bij de entree kan aantonen dat hij hoogstwaarschijnlijk niet besmet is, mag naar binnen.
Wie (nog) niet volledig is gevaccineerd, kan gebruikmaken van een gratis toegangstest.
Precies. Ik maak mij over bovengenoemde best wel zorgen. Ben daarom actief lid vd PvdD, om mensen hiervan bewust te maken. Die mensen worden vaak asociaal omdat ze menen dat 'mensen hun vlees willen afpakken'. Deze mensen weigeren om iets aan het milieu te doen maar 'eisen' wel van anderen dat die zich laten vaccineren 'voor een ander'.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:16 schreef FANNN het volgende:
[..]
Elke dag die je leeft breng je schade aan het mileu...
De rekening zal betaald worden door degenen die nog maar net hun ogen openen op deze vervuilde aardkloot: de jongeren en de toekomstige generaties. Zij krijgen de rekening gepresenteerd van meerdere decennia vervuiling en verspilling.
Elke dag dat er milieuschade wordt aangericht waar geen maatregelen tegenover staan, betekent een opstapeling van problemen die onherroepelijk terug komen. De nu veroorzaakte milieuschade wordt zo een milieuschuld van de ene generatie naar de andere.
Reeds nu wordt de maatschappij opgeschrikt door de onoverkomelijke en onvoorspelbare financiele aspecten van milieuproblemen. Problemen die plotseling geen uitstel meer dulden of simpelweg toeslaan. Van bodemverontreinigingen in Nederland die een gevaar worden voor de volksgezondheid tot de zoveelste orkaan die in Florida een schade aanricht van miljarden.
Kijkend naar de onrust die ontstaat onder jongeren bij een bezuiniging van nog geen miljard, kun je je afvragen of het verantwoord is om een onbetaalde rekening van vele miljarden door te schuiven (nog los van alle andere aspecten van de milieuvervuiling). Jongeren weten goed wat er in de wereld speelt en zijn zich zeer bewust van de problemen die op hen af komen. Als het jongeren duidelijk wordt dat het gaat om harde guldens die door de huidige 'volwassenen' worden onttrokken aan hun toekomstige bestaansmogelijkheden, dan is het nog maar de vraag of zij dat zullen pikken.
De oplossing zal echter niet liggen in het veroorzaken van een generatieconflict, maar in het in samenwerking met de nu zittende generatie oplossingen bedenken en uitvoeren, zodat volgende generaties de problemen wel aan kunnen.
Op zo'n moment worden berekeningen van het CBS belangrijk. Het financieel hard maken van aangerichte milieuschade is van groot belang om de kosten van herstel in rekening te kunnen brengen. Dan kan de rekening worden gepresenteerd aan degene die de vervuiling veroorzaakt en niet aan een nog onmondige toekomstige generatie.
[..]
dus mag ik je nu een stomp op je neus geven?
Precies! Eindelijk iemand die het begrijpt!quote:Op zondag 4 juli 2021 09:34 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Precies. Ik maak mij over bovengenoemde best wel zorgen. Ben daarom actief lid vd PvdD, om mensen hiervan bewust te maken. Die mensen worden vaak asociaal omdat ze menen dat 'mensen hun vlees willen afpakken'. Deze mensen weigeren om iets aan het milieu te doen maar 'eisen' wel van anderen dat die zich laten vaccineren 'voor een ander'.
Ben de laatste tijd vaak aangesproken op mijn verantwoordelijksgevoel in het wel of niet vaccineren.
Terwijl er een ramp gaande is die nog veel meer impact gaat hebben dan Covid gaat hebben maar daar willen veel mensen niks van weten.
Ga een ander topic vervuilen met je off-topic vegan gebrabbel.quote:Op zondag 4 juli 2021 09:34 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Precies. Ik maak mij over bovengenoemde best wel zorgen. Ben daarom actief lid vd PvdD, om mensen hiervan bewust te maken. Die mensen worden vaak asociaal omdat ze menen dat 'mensen hun vlees willen afpakken'. Deze mensen weigeren om iets aan het milieu te doen maar 'eisen' wel van anderen dat die zich laten vaccineren 'voor een ander'.
Ben de laatste tijd vaak aangesproken op mijn verantwoordelijksgevoel in het wel of niet vaccineren.
Terwijl er een ramp gaande is die nog veel meer impact gaat hebben dan Covid gaat hebben maar daar willen veel mensen niks van weten.
De gezonde 50- groep heeft +- 0.00% kans om op genomen te worden in het ziekenhuis vanwege covid...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:52 schreef Gehrman het volgende:
Antivaxxers die in het ziekenhuis belanden: karma.
In het ziekenhuis belanden is best wel een naar gevolg waarmee je geconfronteerd wordt…quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:57 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Mensen die bewust zichzelf of de maatschappij om zeep helpen mogen best wel eens geconfronteerd worden met de gevolgen van hun eigen bewuste keuze.
Als ik iemand een stomp op z’n neus geef moet ik niet piepen als ik een stomp terug krijg. Oorzaak -> gevolg.
Ik voorspelde dit soort reacties al ... een paar maanden geledenquote:
Sorry hoor, maar waar gaat dit over?quote:Op zondag 4 juli 2021 10:36 schreef FANNN het volgende:
Het oude normaal keert nooit meer terug!
Wen er maar aan.
De huidige pandemie op zichzelf niet zo zeer een game changer is, maar een versneller van veel processen en veranderingen die onderhuids al langer spelen.
Het ‘schokkende’ van de huidige pandemie is dat die veranderingen écht niet langer zijn te negeren.
we kunnen niet terug naar een ‘oud’ normaal – we waren altijd al op weg naar een nieuw normaal,
alleen weten we nog niet hoe dat eruitziet.
Wel zijn er een aantal aanwijzingen, die door de pandemie aan de oppervlakte zijn gekomen.
En de planeet heeft geen sluitingstijd – de rommel die we maken, wordt dan ook niet na vijven opgeruimd.
We wisten dit al van klimaatverandering, het alomvattende decor van afgelopen en komende decennia.
Op dat planetaire toneel is SARS-CoV-2 misschien niet veel meer dan een figurant, een boodschapper.
Oh...over een klein virusje... dus niets om je druk over te maken.quote:
Het is geen klein virusje. Het is een zeer ernstige pandemie.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:59 schreef FANNN het volgende:
[..]
Oh...over een klein virusje... dus niets om je druk over te maken.
https://www.bd.nl/brabant(...)%2Fwww.google.com%2F
Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet
NIJMEGEN - Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.
De rest mag je zelf lezen, als je WIL, want niemand kan je dwingen.... Gelukkig maar
Weer een of andere immunoloog die er even zijn plasje over moet doen.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:59 schreef FANNN het volgende:
[..]
Oh...over een klein virusje... dus niets om je druk over te maken.
https://www.bd.nl/brabant(...)%2Fwww.google.com%2F
Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet
NIJMEGEN - Vaccineren van kinderen en jonge, gezonde mensen tegen corona levert weinig op. Groepsimmuniteit is namelijk onhaalbaar, het coronavirus zal niet meer verdwijnen en in steeds nieuwe varianten opduiken.
De rest mag je zelf lezen, als je WIL, want niemand kan je dwingen.... Gelukkig maar
Bijzonder dat zij hier beweert dat je niet ernstig ziek wordt van het virus, en ook volledig voorbijgaat aan de potentiele langetermijneffecten van een besmetting zelf.quote:Walk: ,,Het onnodig vaccineren is ook tegen onze medische principes. Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkingen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?’’
ja dat weet ik.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het is geen klein virusje. Het is een zeer ernstige pandemie.
Het virus zal niet verdwijnen, nee, maar door het vaccineren wordt de impact een stuk minder, een stuk minder mensen in het ziekenhuis of overlijden. Ondertussen kan de mensheid zich voorbereiden op eventuele andere varianten.
bron.. en als je bron lareb is dan lach ik je keihard uitquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:10 schreef Bocaj het volgende:
[..]
covid is 3-10x dodelijker en ~10% wordt flink ziekquote:Maar ik niet!(Ik neem ook niet de griepprik dus waarom dan wel het Covid vaccin?)
Dus?quote:Begrijp mij niet verkeerd.... Corona en Griep kunnen ernstig zijn maar niet voor iedereen... Beter gezegd: Voor de meesten niet!
Heb ik gedaan. Je hebt nog steeds ongelijk. Het is zeer belangrijk om je te vaccineren. Iets anders roepen is onverantwoord.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:27 schreef FANNN het volgende:
[..]
ja dat weet ik.
maar lees eerst maar even terug.
COR / 'Bijna alleen ongevaccineerde mensen opgenomen in ziekenhuizen'
Natuurlijk moet je je wel verantwoorden voor de keuzes die je maakt! Je leeft hier wel in een samenleving.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:37 schreef S95Sedan het volgende:
Dit hele corona gedoe laat mooi zien hoe schaapachtig mensen achter de overheid aanhobbelen zonder zelf ook maar een beetje na te denken en hoe hondsbrutaal ze zijn als je wel kritisch ergens naar kijkt.
Niemand hoeft zich te verantwoorden of diegene wel/niet een vaccin neemt, zo simpel is het.
Ik haak toch ook helemaal niet in op jouw post.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:40 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ik begon er niet over hoor![]()
dat deed hij
[..]
Nee hoor. Ik weet wat ik lees. Niet alleen hier, het is overal in de media waarop reacties zijn toegestaan één grote tiefusbende van zieke hersenspinsels als je niet snel genoeg je experimentele spuitje gaat halen.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lees je eigen post eens terug en doe aan wat zelfreflectie.
Ik snap dat je denkt dat het zo werkt maar nee dat is het allang niet meer, het is ieder voor zich.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:41 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je je wel verantwoorden voor de keuzes die je maakt! Je leeft hier wel in een samenleving.
Nee, dat willen ze niet. Het enige dat ze willen is dat je je zo rap mogelijk gaat laten inspuiten met een goedje waarvan niemand weet wat het met je lichaam doet. Meer smaken zijn er niet, laat staan dat ze hard op zoek zijn naar mogelijke andere en wellicht betere oplossingen.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:47 schreef NightDancert het volgende:
[..]
De provaccers willen heel misschien een oplossing zoeken om te dealen met COVID-19, terwijl het inteeltvolk liever alleen maar op de regering kankert, want dat is wel zo makkelijk.
Dat is het ook gewoon. Al was het het ultieme middel tegen wereldhonger, een bepaalde groep moet en zal de meest belachelijke smoesjes bedenken om het vaccin zwart te maken. Vroeger was het autisme, nu is het de lange termijn (wat elk jaar met een jaar verlengd wordt, je weet maar nooit).quote:Op zondag 4 juli 2021 11:47 schreef NightDancert het volgende:
[..]
De provaccers willen heel misschien een oplossing zoeken om te dealen met COVID-19, terwijl het inteeltvolk liever alleen maar op de regering kankert, want dat is wel zo makkelijk.
Zelfbeschikking is een goed recht, maar niet als het andere mensen in gevaar brengt.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:45 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik snap dat je denkt dat het zo werkt maar nee dat is het allang niet meer, het is ieder voor zich.
Over een jaar of 10-20 gaan we keihard in de problemen komen als we zo doorgaan.
Verder had ik het voornamelijk over het recht van zelfbeschikking.
Oh, ik weet het wel. Moet ik het uitleggen, of ben je van plan mijn uitleg te negeren omdat er een complot achter zit?quote:Op zondag 4 juli 2021 11:55 schreef Straadthont het volgende:
waarvan niemand weet wat het met je lichaam doet
Maar het één sluit het ander niet uit toch?quote:Op zondag 4 juli 2021 09:34 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Kom je weer met je off-topic milieugelul. Ga lekker met je mede vegan uitkeringstrekkers een clubje starten en ergens op een plein demonstreren.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:04 schreef FANNN het volgende:
Lekker mét het vliegtuig...
De luchtvaart is een van de meest vervuilende manieren van transport, maar blijft maar groeien.
Om de opwarming van de aarde een halt toe te roepen, moeten we serieus werk maken van vermindering van het vliegverkeer.
Maar dát is niet asociaal natuurlijk...
Ik heb niet nog één keer gescholden!quote:Op zondag 4 juli 2021 12:04 schreef Momo het volgende:
[modbreak]En nu ophouden met schelden op elkaar[/modbreak]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |