SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat snap ik. Als ik daar in quarantaine moet gaan zal dat bij me familie zijn. Die hebben een typisch Engels huis met tig kleine kamertjes en erg gehorig. Dus normaal ben ik wel blij als ik na een weekje ook weer naar huis ga.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Momenteel is dat nog steeds het geval, ja. Nu is het zo dat je moet testen voor afreizen en dan na 2 en 8 dagen nog een keer een zelftest moet doen en 10 dagen in quarantaine moet blijven. En dat brengt best flink kosten met zich mee, natuurlijk.
Wij moeten voor de 80e verjaardag van mijn schoonvader eind augustus terug naar het VK dus ik hoop echt dat we dan met onze vaccinaties daar niet meer aan hoeven te voldoen.![]()
Dat is waarom wij een huis huren in Noord-Wales, intrekken bij familie is gewoon niet te doen, zeker als je zoals mijn vrouw meestal ook gewoon moet kunnen werken zonder al te veel verstoring.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Als ik daar in quarantaine moet gaan zal dat bij me familie zijn. Die hebben een typisch Engels huis met tig kleine kamertjes en erg gehorig. Dus normaal ben ik wel blij als ik na een weekje ook weer naar huis ga.
Een nadeel, het ligt in een militaire low flying zone dus met goed weer komen de jachtvliegtuigen op 50 meter hoogte over je heen![]()
![]()
Ja Noord Wales is wel lekker. Mijn familie woont vlak bij Londen dus daar betaal je al de hoofdprijs voor een bezemkast. Het enige voordeel wat hun hebben is dat je met 3 kwartier in de trein (plus een rib uit je lijf) in hartje Londen staat.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is waarom wij een huis huren in Noord-Wales, intrekken bij familie is gewoon niet te doen, zeker als je zoals mijn vrouw meestal ook gewoon moet kunnen werken zonder al te veel verstoring.
Een nadeel, het ligt in een militaire low flying zone dus met goed weer komen de jachtvliegtuigen op 50 meter hoogte over je heen![]()
Ja, wij klagen over huizenprijzen maar daar is het echt nog veel gekker.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 01:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja Noord Wales is wel lekker. Mijn familie woont vlak bij Londen dus daar betaal je al de hoofdprijs voor een bezemkast. Het enige voordeel wat hun hebben is dat je met 3 kwartier in de trein (plus een rib uit je lijf) in hartje Londen staat.![]()
Klopt of je moet in de middle of nowhere gaan wonen dan krijg je een huis bijna gratis. Me oudste neefje heeft een tijdje in een voorstad van Londen gewoond want Londen is natuurlijk the place to be. Hij had best wel een goed inkomen maar als nog kon die in een voorstad van Londen alleen maar een kamer huren met dat inkomen. Dus als nog moest die van alles delen met huisgenoten wat blijkbaar best veel gebeurt in die omgeving. Me jongste neefje is gaan studeren in Nederland en wilt daar nu ook blijven is veel goedkoper vind die en leuker.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 01:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, wij klagen over huizenprijzen maar daar is het echt nog veel gekker.![]()
Het heeft maar ruim 6 maanden mogen duren, maar ze zijn zich er eindelijk van bewust geworden dat het toch wel handig is om te gaan registeren of een opgenomen patiënt gevaccineerd is of niet. Het FOK!OMT pleit hier sinds het begin reeds voor.
Ziekenhuizen: bijna alleen maar niet-gevaccineerde coronapatiënten
Moraal het verhaal, ongevaccineerden of niet volledig gevaccineerden komen voornamelijk in het ziekenhuis in tegenstelling tot (volledig) gevaccineerden. Het FOK!OMT wist dit natuurlijk allangwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
WTF, ik dacht dat het al standaard was vanaf het begin! fucking logisch, tochquote:Op zaterdag 3 juli 2021 03:22 schreef _serial_ het volgende:
Het heeft maar ruim 6 maanden mogen duren, maar ze zijn zich er eindelijk van bewust geworden dat het toch wel handig is om te gaan registeren of een opgenomen patiënt gevaccineerd is of niet. Het FOK!OMT pleit hier sinds het begin reeds voor.
Ziekenhuizen: bijna alleen maar niet-gevaccineerde coronapatiënten
Moraal het verhaal, ongevaccineerden of niet volledig gevaccineerden komen voornamelijk in het ziekenhuis in tegenstelling tot (volledig) gevaccineerden. Het FOK!OMT wist dit natuurlijk allang![]()
De versoepelingen van 26 juni zijn gewoon onverantwoord gebleken en het enige verstandige wat de regering kan doen is maandag op de persconferentie hun fouten van te snelle versoepelingen toegeven en gelijk de versoepelingen terug draaien. Dus vanaf aanstaande dinsdag weer een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, discotheken en nachtclubs dicht, geen evenementen, horeca om 22:00 ducht en groepsgroottes en thuisbezoek tot maximaal 4 man. Iedere dag die voorbij gaat zonder dat de versoepelingen teruggedraaid worden, verliest de regering draagvlak onder de bevolking. Experts hadden al gewaarschuwd dat de versoepelingen van 26 juni onverantwoord waren en toch zette de regering door en ja, nu zitten we met de gebakken peren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze kunnen het in deze fase, in deze periode echt niet meer maken om weer de hele boel te cancelen, en/of af te blazen, we moeten accepteren dat er gewoon wat besmettingen komen als we versoepelen, en dat kan in deze periode ook gewoon.
De jongeren zijn nog lang niet allemaal gevaccineerd, maar met 1,5 miljoen prikken per week gaat dat over 2-3 weken een hele andere situatie opleveren. Ook mijn vriendenkring gaan richting 100% vaccinatie over 2 weken.
We moeten naar mijn idee ook echt eens even pas op de plaats maken met het uiten van zorgen, als je nog niet eens een week versoepelingen gehad hebt. In de gaten houden is prima, maar stop even met de doomscenario's
Er is wat mij betreft ook een hele bewuste en verantwoorde keuze gemaakt met meteen een binnenlands vaccinatiebewijs met 1 prik Janssen, of het de beste keus is daar kan je over discussiëren, maar het helpt ondertussen wel in je vaccinatiebereidheid, maar dan moet je naar mijn idee wel stoppen met het aankondigen van mogelijke maatregelen, en uiten van zorgen, want als je eerst zegt dat een prik de uitweg van de crisis is, en je vervolgens weer zorgen gaat uiten, onder mogelijke dreiging van maatregelen, dan gaat niemand die prik meer halen, en dat is nu net niet wat je wilt bereiken.
Op dit moment daalt het aantal opnames in de ziekenhuizen nog steeds, en dat is het hele doel geweest, en laten we dat vooral als belangrijkste blijven zien, en niet weer de doelpaal verschuiven naar wat extra besmettingen onder ongevaccineerden.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Dat draagvlak verliezen geldt waarschijnlijk alleen voor jou en een kleine groep kap aanhangers en lockdown nu roepers op Nu.nl. Meeste mensen die ik zie, spreek en ken zijn toch echt dolblij met alles wat er weer mogelijk is. Geen kapjes meer te bekennen, heerlijk. Zolang de ziekenhuizen niet meer volstromen zal het allemaal wel loslopen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 07:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De versoepelingen van 26 juni zijn gewoon onverantwoord gebleken en het enige verstandige wat de regering kan doen is maandag op de persconferentie hun fouten van te snelle versoepelingen toegeven en gelijk de versoepelingen terug draaien. Dus vanaf aanstaande dinsdag weer een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, discotheken en nachtclubs dicht, geen evenementen, horeca om 22:00 ducht en groepsgroottes en thuisbezoek tot maximaal 4 man. Iedere dag die voorbij gaat zonder dat de versoepelingen teruggedraaid worden, verliest de regering draagvlak onder de bevolking. Experts hadden al gewaarschuwd dat de versoepelingen van 26 juni onverantwoord waren en toch zette de regering door en ja, nu zitten we met de gebakken peren.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
ben je gevaccineerd mag je nog steeds niks doen omdat je geen bewijs hebt xDNieuw is niet altijd beter.![]()
Helaas kunnen we dit plan niet meer doorvoeren want ik ga binnenkort naar een festivalletjequote:Op zaterdag 3 juli 2021 07:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De versoepelingen van 26 juni zijn gewoon onverantwoord gebleken en het enige verstandige wat de regering kan doen is maandag op de persconferentie hun fouten van te snelle versoepelingen toegeven en gelijk de versoepelingen terug draaien. Dus vanaf aanstaande dinsdag weer een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes, discotheken en nachtclubs dicht, geen evenementen, horeca om 22:00 ducht en groepsgroottes en thuisbezoek tot maximaal 4 man. Iedere dag die voorbij gaat zonder dat de versoepelingen teruggedraaid worden, verliest de regering draagvlak onder de bevolking. Experts hadden al gewaarschuwd dat de versoepelingen van 26 juni onverantwoord waren en toch zette de regering door en ja, nu zitten we met de gebakken peren.![]()
Als mensen als jij vanaf nu een dubbel FFP2 masker dragen dan houden we het virus wel onder controle. Alleen samen komen we hier doorheen!I'll give you something to do![]()
Ik vind het treurig. Op vrijdag 16 juli staan we gewoon weer op de lijst met risicogebieden van het Robert-Koch-Institut in Berlin en zijn we weer oranje/rood bij het ECDC, waardoor je überhaupt niet meer de grens over mag. En dan mag je hier wel naar de discotheek. Mensen hadden niet zo moeten zeuren om de mondmaskers, want met mondmaskers is helemaal niets mis mee. Het maatregelenpakket van 5 juni tot 25 juni was helemaal niets mis mee en als we dat maatregelenpakket gewoon hadden aangehouden, zaten we nu niet al op 900 nieuwe besmettingen per dag.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 07:55 schreef josja het volgende:
[..]
Dat draagvlak verliezen geldt waarschijnlijk alleen voor jou en een kleine groep kap aanhangers en lockdown nu roepers op Nu.nl. Meeste mensen die ik zie, spreek en ken zijn toch echt dolblij met alles wat er weer mogelijk is. Geen kapjes meer te bekennen, heerlijk. Zolang de ziekenhuizen niet meer volstromen zal het allemaal wel loslopen.Rossíya, Rossíya -
Je mag gewoon de grens over. Zo lang de ziekenhuizen niet vollopen is er niks aan de hand. In het AD vanochtend een stuk dat er hoofdzakelijk niet-gevaccineerden liggen. De campagne loopt als een trein. Maak je toch gewoon niet zo druk man. Of verhuis anders naar Duitsland, als dat zo’n heilstaat is.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik vind het treurig. Op vrijdag 16 juli staan we gewoon weer op de lijst met risicogebieden van het Robert-Koch-Institut in Berlin en zijn we weer oranje/rood bij het ECDC, waardoor je überhaupt niet meer de grens over mag. En dan mag je hier wel naar de discotheek. Mensen hadden niet zo moeten zeuren om de mondmaskers, want met mondmaskers is helemaal niets mis mee. Het maatregelenpakket van 5 juni tot 25 juni was helemaal niets mis mee en als we dat maatregelenpakket gewoon hadden aangehouden, zaten we nu niet al op 900 nieuwe besmettingen per dag.![]()
Probeer je eens voor één keer te verplaatsen in anderen. Die maatregelen kosten klauwen met geld omdat vele ondernemers onder die voorwaarden niet rendabel zijn. Besmette jongeren leveren nauwelijks risico op. Kwetsbaren en ouderen zijn inmiddels bijna allemaal twee maal gevaccineerd. Binnen twee a drie weken al tm de groep 40 en ouder bij de groep niet kwetsbaren. Mijn ouders zijn al een maand dubbel gevaccineerd en die moeten dan volgens jou maar doorvreten en om 22u opstappen bij een restaurant.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:11 schreef Erno-BE het volgende:
Het maatregelenpakket van 5 juni tot 25 juni was helemaal niets mis mee en als we dat maatregelenpakket gewoon hadden aangehouden, zaten we nu niet al op 900 nieuwe besmettingen per dag.![]()
Het probleem is dat wij sneller gingen versoepelen dan dat het vaccinatieprogramma uiteindelijk aankon. Had je op 26 juni niet versoepeld, dan hadden we deze week nog steeds gunstige cijfers gehad en kon je misschien de opmars van de deltavariant iets vertragen en dus tijd kopen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je mag gewoon de grens over. Zo lang de ziekenhuizen niet vollopen is er niks aan de hand. In het AD vanochtend een stuk dat er hoofdzakelijk niet-gevaccineerden liggen. De campagne loopt als een trein. Maak je toch gewoon niet zo druk man. Of verhuis anders naar Duitsland, als dat zo’n heilstaat is.Rossíya, Rossíya -
In andere Europese landen zijn discotheken en nachtclubs ook gewoon dichten, moeten restaurants en cafés na bepaalde tijden sluiten en geldt er een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes. In die landen hebben ondernemers in die branches het ook zwaar. Waarom moeten wij dan een soepeler coronabeleid hanteren dan veel andere Europese landen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Probeer je eens voor één keer te verplaatsen in anderen. Die maatregelen kosten klauwen met geld omdat vele ondernemers onder die voorwaarden niet rendabel zijn. Besmette jongeren leveren nauwelijks risico op. Kwetsbaren en ouderen zijn inmiddels bijna allemaal twee maal gevaccineerd. Binnen twee a drie weken al tm de groep 40 en ouder bij de groep niet kwetsbaren. Mijn ouders zijn al een maand dubbel gevaccineerd en die moeten dan volgens jou maar doorvreten en om 22u opstappen bij een restaurant.Rossíya, Rossíya -
Mooi om te lezen dat het bijna alleen maar niet gevaccineerden zijn. Ik ben benieuwd hoe dat over 3 maanden is. Hopelijk alleen maar weigeraars in het ziekenhuis. Niet dat ik ze dat gun, maar gun ze wel graag hun ongelijk.![]()
https://mobile.twitter.co(...)064549593090/photo/1
Dit plaatje maakt mij ongerust: over enkele weken een reproductiegetal van 1,5!Rossíya, Rossíya -
Zie jou echt niet in dat “ja maar hullie” geen argument is? En als de Duitsers ons niet willen, dan ga je toch gewoon ergens anders heen? Frankrijk, Spanje, Italië, Kroatië, zo veel landen die graag toeristen willen. Frankrijk kan je ook prima met de trein komen, trouwens. Maak het jezelf niet zo moeilijk en maak wat lol in plaats van de godganse dag als een briesend paard achter je pc te hangen. Al die negatieve energie is ook slecht voor je gezondheid he.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In andere Europese landen zijn discotheken en nachtclubs ook gewoon dichten, moeten restaurants en cafés na bepaalde tijden sluiten en geldt er een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes. In die landen hebben ondernemers in die branches het ook zwaar. Waarom moeten wij dan een soepeler coronabeleid hanteren dan veel andere Europese landen?![]()
In andere landen worden homo’s vervolgd. Of word je zonder proces opgesloten. Dat zijn geen argumenten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In andere Europese landen zijn discotheken en nachtclubs ook gewoon dichten, moeten restaurants en cafés na bepaalde tijden sluiten en geldt er een mondmaskerplicht in publieke binnenruimtes. In die landen hebben ondernemers in die branches het ook zwaar. Waarom moeten wij dan een soepeler coronabeleid hanteren dan veel andere Europese landen?
Ik geef toe dat ze voortvarend hebben versoepeld. Al waren VK en Israel eerder. VK hebben het uitgesteld maar daar komt het ook dichtbij dat alles eraf gaat. Ik vind naar de buren kijken niet altijd een goed idee. Australië kiest voor zero covid maar dat gaat ze ook weinig goeds brengen.
Daar kan als gedachte bijv onder liggen om de vaccinatiebereidheid toe te laten nemen. Jongeren zijn als gevolg van de versoepelingen massaal afspraken gaan maken. Had dat ook gelukt als alles dicht bleef?![]()
Wens ook niemand een ziekte toe maar rouwig zal ik er ook niet om zijn. Vernam laatst van iemand die een prik aan zich voorbij liet gaan omdat ie het een ver-van-zijn-bed-show vond en 'corona nog niet echt in zijn omgeving had meegemaakt'quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:30 schreef pretpletter het volgende:
Mooi om te lezen dat het bijna alleen maar niet gevaccineerden zijn. Ik ben benieuwd hoe dat over 3 maanden is. Hopelijk alleen maar weigeraars in het ziekenhuis. Niet dat ik ze dat gun, maar gun ze wel graag hun ongelijk.
I'll give you something to do![]()
Onjuiste voorspelling H J Westeneng:quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:33 schreef Erno-BE het volgende:
Dit plaatje maakt mij ongerust: over enkele weken een reproductiegetal van 1,5!
https://mobile.twitter.co(...)/1407714565283094529- verwijderd door admin -![]()
Waarom die focus daar op als de ziekenhuizen niet vol liggen met gevaccineerden en of jongeren?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:33 schreef Erno-BE het volgende:
Dit plaatje maakt mij ongerust: over enkele weken een reproductiegetal van 1,5!![]()
Op korte termijn wel denk ik. Ik denk dat best wat jongeren zich gewoon met Pfizer of Moderna laten vaccineren als Rutte of De Jonge hadden gezegd: “als jullie Pfizer of Moderna halen dan gaan om 14 augustus de discotheken en nachtclubs open en mogen vanaf die datum festivals georganiseerd worden”.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
In andere landen worden homo’s vervolgd. Of word je zonder proces opgesloten. Dat zijn geen argumenten.
Ik geef toe dat ze voortvarend hebben versoepeld. Al waren VK en Israel eerder. VK hebben het uitgesteld maar daar komt het ook dichtbij dat alles eraf gaat. Ik vind naar de buren kijken niet altijd een goed idee. Australië kiest voor zero covid maar dat gaat ze ook weinig goeds brengen.
Daar kan als gedachte bijv onder liggen om de vaccinatiebereidheid toe te laten nemen. Jongeren zijn als gevolg van de versoepelingen massaal afspraken gaan maken. Had dat ook gelukt als alles dicht bleef?
Het “Dansen met Janssen” zie ik als een miscommunicatie. Door “Dansen met Janssen” gaan veel jongeren bewust een minder effectief vaccin nemen, zoals dat van Johnson&Johnson, terwijl ze anders gewoon de vaccins van Pfizer en Moderna hadden genomen. Enige voordeel is dat de jeugd (12-18) iets sneller aan de beurt is, omdat er heel wat Pfizer-vaccins vrij komen die anders in armen van 18-30-jarigen zijn gezet.Rossíya, Rossíya -
Want het Robert Koch Instituut en long covid. Ofzo. Hugo zegt tegen nu.nl dat we niet moeten denken dat we er al zijn. Want er kunnen nog steeds mensen die niet zijn gevaccineerd in het ziekenhuis komen. Daar gaan de doelpalen al weer.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarom die focus daar op als de ziekenhuizen niet vol liggen met gevaccineerden en of jongeren?![]()
Jansen is net zo effectief als Pfizer of Moderna. Voorkomt mogelijk ziekenhuisopname en dood.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Op korte termijn wel denk ik. Ik denk dat best wat jongeren zich gewoon met Pfizer of Moderna laten vaccineren als Rutte of De Jonge hadden gezegd: “als jullie Pfizer of Moderna halen dan gaan om 14 augustus de discotheken en nachtclubs open en mogen vanaf die datum festivals georganiseerd worden”.
Het “Dansen met Janssen” zie ik als een miscommunicatie. Door “Dansen met Janssen” gaan veel jongeren bewust een minder effectief vaccin nemen, zoals dat van Johnson&Johnson, terwijl ze anders gewoon de vaccins van Pfizer en Moderna hadden genomen. Enige voordeel is dat de jeugd (12-18) iets sneller aan de beurt is, omdat er heel wat Pfizer-vaccins vrij komen die anders in armen van 18-30-jarigen zijn gezet.![]()
Staar je niet blind op de percentages van de vaccins over effectiviteitFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Omdat je, als in Nederland meer dan 1.200 nieuwe besmettingen per dag zijn, niet meer welkom bent in België of Duitsland, zonder testen vooraf. Dus het aantal besmettingen onder de 1.200 houden lijkt mij een best hoge prioriteit.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarom die focus daar op als de ziekenhuizen niet vol liggen met gevaccineerden en of jongeren?Rossíya, Rossíya -
Is het vaccin van Johnson&Johnson wel zo effectief tegen de deltavariant dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Jansen is net zo effectief als Pfizer of Moderna. Voorkomt mogelijk ziekenhuisopname en dood.![]()
Staar je niet blind op de percentages van de vaccins over effectiviteitRossíya, Rossíya -
Dan passen ze de voorwaarden maar aan. Sowieso volledig gevaccineerd zal ook volstaan lijkt me. Dus care.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat je, als in Nederland meer dan 1.200 nieuwe besmettingen per dag zijn, niet meer welkom bent in België of Duitsland, zonder testen vooraf. Dus het aantal besmettingen onder de 1.200 houden lijkt mij een best hoge prioriteit.![]()
Hou eens op met dit fakenews. Als je een DGC hebt kan je gewoon naar binnen. Het DGC is bij reizen over land trouwens sowieso een papieren tijger, want er lijkt nergens controle te zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat je, als in Nederland meer dan 1.200 nieuwe besmettingen per dag zijn, niet meer welkom bent in België of Duitsland, zonder testen vooraf. Dus het aantal besmettingen onder de 1.200 houden lijkt mij een best hoge prioriteit.![]()
Wees überhaupt blij dat 4 verschillende vaccins zijn goedgekeurd. Dat er genoeg beschikbaar om de gehele NLse bevolking inenten. Vorig jaar was dat nog ondenkbaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Is het vaccin van Johnson&Johnson wel zo effectief tegen de deltavariant dan?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:45 schreef Erno-BE het volgende:
Is het vaccin van Johnson&Johnson wel zo effectief tegen de deltavariant dan?
https://www.jnj.com/posit(...)rability-of-responsequote:NEW BRUNSWICK, N.J., July 1, 2021 - Johnson & Johnson (NYSE: JNJ) (the Company) today announced data that demonstrated its single-shot COVID-19 vaccine generated strong, persistent activity against the rapidly spreading Delta variant and other highly prevalent SARS-CoV-2 viral variants. In addition, the data showed that the durability of the immune response lasted through at least eight months, the length of time evaluated to date"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Australië, Nieuw-Zeeland en andere landen met zero-covid beleid zijn vooral poeptraag met vaccineren. Die landen kunnen wel eens in grote problemen komen als de deltavariant voet op Australische of Nieuw-Zeelandse bodem zet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
In andere landen worden homo’s vervolgd. Of word je zonder proces opgesloten. Dat zijn geen argumenten.
Daar kan als gedachte bijv onder liggen om de vaccinatiebereidheid toe te laten nemen. Jongeren zijn als gevolg van de versoepelingen massaal afspraken gaan maken. Had dat ook gelukt als alles dicht bleef?Rossíya, Rossíya -
Zie hier het argument waarom het geen zin heeft om krampachtig besmettingen te willen voorkomen. Kan die act van je ook weer in de kast.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Australië, Nieuw-Zeeland en andere landen met zero-covid beleid zijn vooral poeptraag met vaccineren. Die landen kunnen wel eens in grote problemen komen als de deltavariant voet op Australische of Nieuw-Zeelandse bodem zet.![]()
Als Pfizer nooit was goedgekeurd hadden we het met de vaccins van AstraZeneca en Johnson&Johnson moeten doen, maar aangezien Pfizer zeer effectief is en grootschalig levert hebben wij de luxe om ook voor minder kwetsbare, maar wel sociaal zeer mobiele mensen te vaccineren met het beste vaccin ter wereld. Gezien de huidige situatie zou je sociaal zeer mobiele mensen überhaupt niet willen vaccineren met Johnson&Johnson en kunnen die vaccins beter geëxporteerd worden naar landen met grote schaarste aan vaccins.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wees überhaupt blij dat 4 verschillende vaccins zijn goedgekeurd. Dat er genoeg beschikbaar om de gehele NLse bevolking inenten. Vorig jaar was dat nog ondenkbaar.Rossíya, Rossíya -
In ieder land met een lage vaccinatiegraad wordt het zorgstelsel gewoon omver geworpen door de deltavariant. Roemenië, Bulgarije, Japan, Zuid-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, sommige staten in Amerika: allemaal gaan ze er vroeg of laat aan door de deltavariant.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zie hier het argument waarom het geen zin heeft om krampachtig besmettingen te willen voorkomen. Kan die act van je ook weer in de kast.Rossíya, Rossíya -
Goed interview met De Jonge hier: https://www.nu.nl/politie(...)cin-te-weigeren.html
"Decadent"? Wat dacht je van "paardenlul"?
Maar goed, ik ga er van uit dat er niet heel veel ongevaccineerden in ziekenhuis zullen komen, de jonge heeft natuurlijk gelijk dat als ze teveel bedden bezet houden je toch weer maatregelen nodig hebt, en daar zou ik persoonlijk óók de neiging van krijgen elke bewust ongevaccineerde die ik tegenkom op hun muil te rammen omdat mijn vrijheid en leven dan door die insecten "persoon"lijk weer wordt afgepakt, maar met 85% gevaccineerd en veel hoger in de risicogroepen kunnen er niet veel tegelijk het krijgen.
Wat dat betreft ben ik ook blij dat hij expliciet zegt dat als het aantal besmettingen weer oploopt maar ziekenhuisopnames redelijk laag blijven er niets aan de hand is. Als er alleen af en toe een ongevaccineerde op de ic komt of doorgaat maakt dat natuurlijk niet uit, Goedemiddag meneer Darwin, als het er maar niet teveel zijn dat ménsen (emphasis mine) niet meer geholpen kunnen worden voor andere doeleinden en onze vrijheid weer moet worden afgepakt met maatregelen.#WeesGeenWhales![]()
Maar dan heeft zero covid dus nog geen nut. We moeten gewoon zorgen dat iedereen zich hier wel laat vaccineren dan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In ieder land met een lage vaccinatiegraad wordt het zorgstelsel gewoon omver geworpen door de deltavariant. Roemenië, Bulgarije, Japan, Zuid-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, sommige staten in Amerika: allemaal gaan ze er vroeg of laat aan door de deltavariant.
Idee: bij zo'n lokale lockdown waar de jonge het op nu.nl over heeft geen verplichting om loon door te betalen voor werkgevers, en tegelijkertijd net als in Duitsland volledig gevaccineerden vrijstellen. Moet je eens opletten hoe snel mensen zich laten vaccineren!#WeesGeenWhales![]()
Wat zijn die gevaccineerden toch een alleraardigst sociaal bewogen volkquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:01 schreef eragon2890 het volgende:
en daar zou ik persoonlijk óók de neiging van krijgen elke bewust ongevaccineerde die ik tegenkom op hun muil te rammen![]()
Oh wacht . . .quote:omdat mijn vrijheid en leven dan door die insecten "persoon"lijk weer wordt afgepakt,![]()
![]()
Hij zegt letterlijk dat een nieuwe lockdown niet nodig is als er een oplaaing komt van het virus maar de ziekenhuisopnames blijven laag. Dat we dan mogen juichen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Want het Robert Koch Instituut en long covid. Ofzo. Hugo zegt tegen nu.nl dat we niet moeten denken dat we er al zijn. Want er kunnen nog steeds mensen die niet zijn gevaccineerd in het ziekenhuis komen. Daar gaan de doelpalen al weer.
Maar ja, als de ziekenhuizen echt onder druk komen te staan door die ongevaccineerde pissebedjes, ja dan wordt het een probleem voor andere patienten weer, dan moeten er maatregelen komen, en zoals hij zegt we weten wiens schuld dat dan is/wie we ervoor mogen haten.
Als er af en toe een paar ongevaccineerden op de ic komen of doodgaan maakt dat natuurlijk niets uit.
Dat staat gewoon in het interview, dus welke doelpaal wordt er precies verschoven?#WeesGeenWhales![]()
Ik wil bevrijd worden uit deze onvrije levende hel en mijn leven terug, en de enige bedreiging daarvoor zijn ongevaccineerdjes. Als ik er in mijn vriendenkring zou hebben (heb ik niet, iedereen laat zich zsm prikken) zou ik hem/haar ook direct bij het vuilnis zetten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:09 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wat zijn die gevaccineerden toch een alleraardigst sociaal bewogen volk![]()
Oh wacht . . .
[..]
Hoe dan ook, zoals de jonge zegt, als het aantal ziekenhuisopnames laag blijft bij een opleving is er niets aan de hand. En ik denk dat er genoeg gevaccineerd is ook onder de risicogroepen om dat te bereiken. Af en toe een ongevaccineerde dood of op de ic maakt natuurlijk niets uit, daar zijn geen maatregelen voor nodig, dan geld zoals de jonge zegt eigen risico, als het maar niet te veel worden dat de zorg voor anderen weer in gevaar komt.
Dan idd lokale maatregelen of lockdown wat hij zegt, wat zal inhouden dat in wijken waar weinig gevaccineerd is (lees: gekke buitenlandse namen of christenen) mensen in lockdown gaan terwijl de rest van Nederland lekker zonder beperkingen doorleeft. Kan ik prima mee leven (woon in hoogopgeleide witte wijk XD)#WeesGeenWhales![]()
Het doel is het ontlasten van de zorg. Dat er mogelijk toch nog mensen in het ziekenhuis komen is geen reden om maatregelen aan te houden of hiermee te dreigen. Verder zie ik de noodzaak om ongevaccineerden weg te zetten als pissebedden die we zouden moeten haten of waarvan het niet uitmaakt als er af en toe een doodgaat, niet zo. Beetje respectloos.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat een nieuwe lockdown niet nodig is als er een oplaaing komt van het virus maar de ziekenhuisopnames blijven laag. Dat we dan mogen juichen.
Maar ja, als de ziekenhuizen echt onder druk komen te staan door die ongevaccineerde pissebedjes, ja dan wordt het een probleem voor andere patienten weer, dan moeten er maatregelen komen, en zoals hij zegt we weten wiens schuld dat dan is/wie we ervoor mogen haten.
Als er af en toe een paar ongevaccineerden op de ic komen of doodgaan maakt dat natuurlijk niets uit.
Dat staat gewoon in het interview, dus welke doelpaal wordt er precies verschoven?![]()
Als dat het toonbeeld is van de gemiddelde gevaccineerde (wat in andere topics ook wel een beetje naar voren komt) kan ik alleen maar hopen dat het straks weer vreselijk mis gaat.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Haten, op de muil rammen, pissebedden. Echt vredelievend is onze vrolijke knuffelaar niet he?![]()
Heb je hier een bron voor?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:52 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Pfizer zeer effectief is en grootschalig levert hebben wij de luxe om ook voor minder kwetsbare, maar wel sociaal zeer mobiele mensen te vaccineren met het beste vaccin ter wereld.![]()
In Nederland is de vaccinatiebereidheid hartstikke hoog, vaccineren gaat enorm vlot, alle vaccins werken prima. Er liggen vrijwel alleen ongevaccineerden in het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In ieder land met een lage vaccinatiegraad wordt het zorgstelsel gewoon omver geworpen door de deltavariant. Roemenië, Bulgarije, Japan, Zuid-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, sommige staten in Amerika: allemaal gaan ze er vroeg of laat aan door de deltavariant.
Waar maak jij je in godesnaam zo druk om johOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is idd absoluut niet nodigquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Haten, op de muil rammen, pissebedden. Echt vredelievend is onze vrolijke knuffelaar niet he?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Morgen weer een epistel van 30 alinea's over het grote masterplan dat alle jongeren moeten dreigen zich niet te laten vaccineren tenzij er een garantie op die vrijheid komt. Oh nee, hij is al gevaccineerd. Nou ja misschien een 2e kans met de booster in het najaar hè?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Haten, op de muil rammen, pissebedden. Echt vredelievend is onze vrolijke knuffelaar niet he?
Ik zie wel vooruitgang van dreigen jezelf iets aan te doen, naar het bedreigen van anderen. Dat tweede is beter, nul kans dat het daadwerkelijk wordt uitgevoerd.![]()
Ja maar Molo, wat moet het vermaarde ROBERT KOCH-INSTITUT wel niet vinden als hier de besmettingen weer toenemen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:21 schreef Molo het volgende:
[..]
In Nederland is de vaccinatiebereidheid hartstikke hoog, vaccineren gaat enorm vlot, alle vaccins werken prima. Er liggen vrijwel alleen ongevaccineerden in het ziekenhuis.
Waar maak jij je in godesnaam zo druk om joh![]()
Samengeknepen billetjes in Berlijn hoor!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja maar Molo, wat moet het vermaarde ROBERT KOCH-INSTITUT wel niet vinden als hier de besmettingen weer toenemen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vraag me af of je de naam van dat instituut ook moet schreeuwen op luide toon met op elkaar geklemde kakenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De huidige vaccinatiepromotie creeert bij mensen die daar vatbaar voor zijn gevoelens van agressie, afgunst, haat, veroordeling van mensen die andere keuzes maken. Zowel bij hoog en laagopgeleiden mensen. Ik denk niet dat je het kunt voorkomen, op een zwak moment zal ik me er zelf ook wel eens schuldig aan maken. Hopelijk vlakt zo'n mening vlakt wel af in de loop van de tijd.
Ik kan me voorstellen dat als je na 1.5 jaar eindelijk je levenstijl terug hebt gekregen, dat je wat wrang kijkt naar groepen die dat in potentie zouden kunnen bedreigen. Het lijkt het me echter geen reden om mensen als groep weg te zetten met allerhande negatieve kwalificaties als 'pissebedden'.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik wil van de maatregelen af en gewoon mijn leven terug. Een kleine minderheid idioten bedreigt dat want "heb op feesboek gestaan". Echt, fuck them.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Haten, op de muil rammen, pissebedden. Echt vredelievend is onze vrolijke knuffelaar niet he?
Ben wel voor het Duitse model: als er weer beperkingen nodig zijn omdat teveel van die groep tegelijk een ziekenhuisbed inpikken, gevaccineerden vrijstellen
Ik wil gewoon weer naar m'n anime events kunnen, anderen naar festivals, etc, het kan nu eindelijk weer, 90% laat zich vaccineren. Ik denk dat dat genoeg is om rustig de winter door te komen en dan is het okay. Ze moeten niet te veel bedden bezet houden gewoon. Maar áls onze vrijheid en leven weer moet worden afgepakt door die kleine minderheid dan wordt ik heel heel heel erg pisnijdig. En niet alleen ik, ik denk dat er ook nog wel wat ondernemers erg boos worden dan, en wat jongeren, en eigenlijk iedereen in die 90% als ze weten dat de enige reden dat ze weer in de levende hel terechtkomen die kleine minderheid stronteigenwijze feesboek-tokkies is.
Als iedereen daar goed van doordrongen is zou het me niet eens verbazen als er lokaal een paar semi gelynched worden,je hebt maar één gefrustreerde kroegbaas nodig.
Zowieso hoef je dan denk ik als trots ongevaccineerde niet te verwachten ooit nog een baan te krijgen of een leven te hebben. En terecht.
We willen allemaal van alle verschrikkelijke maatregelen af, daarvoor moeten we vaccineren, 90% doet dat, waarschijnlijk is dat genoeg en dan is het prima, maar anders is het zeer frustrerend als ik straks weer niet van mn events kan genieten normaal en lekker gezellig kan doen door een kleine groep idioten waar ik geen invloed op heb. Die groep steelt dan iedereens vrijheid weer en is er vaak nog trots op ook "Ach schaapie heb je je laten executeren? Wordt toch wakker". Kots. Ja daar vind ik iets van.
Daarom pleit ik ook voor duits model: als er daardoor weer maatregelen nodig zijn, gewoon gevaccineerden van alles vrijstellen. Dan is het prima.#WeesGeenWhales![]()
Ik sta ook helemaal niet negatief er tegenover zolang mijn vrijheid en leven niet weer worden afgepakt door hun. Maw zolang er niet te veel tegelijk in ziekenhuis komen dat het een probleem is laten ze me koud. Maar ik accepteer echt niet dat ik straks weer in deze hel van 1.5m etc terecht kom door die groep. Ik wil gewoon mijn leuke onbezorgde gezellige leventje terug met m'n events, en natuurlijk voel ik een allesverzengende haat tegen een kleine minderheid die dat van me afpakt en ondertussen trots zegt dat ik een schaap ben wat zich laat executeren met een gifspuit en dat zij wel slim genoeg zijn om te snappen hoe het zit.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:29 schreef GemMagic het volgende:
De huidige vaccinatiepromotie creeert bij mensen die daar vatbaar voor zijn gevoelens van agressie, afgunst, haat, veroordeling van mensen die andere keuzes maken. Zowel bij hoog en laagopgeleiden mensen. Ik denk niet dat je het kunt voorkomen, op een zwak moment zal ik me er zelf ook wel eens schuldig aan maken. Hopelijk vlakt zo'n mening vlakt wel af in de loop van de tijd.
Ik kan me voorstellen dat als je na 1.5 jaar eindelijk je levenstijl terug hebt gekregen, dat je wat wrang kijkt naar groepen die dat in potentie zouden kunnen bedreigen. Het lijkt het me echter geen reden om mensen als groep weg te zetten met allerhande negatieve kwalificaties als 'pissebedden'.
Ik hoop en verwacht gewoon dat er niet teveel tegelijk in het ziekenhuis gaan komen met onze vaccinatiegraad en dan maakt het niet uit. Of en toe een paar dode antivaxxers is natuurlijk niet erg, als er maar niet meer dan een paar honderd tegelijk op de ic liggen.#WeesGeenWhales![]()
Het gaat nog lang duren voor we die 90% halen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik wil van de maatregelen af en gewoon mijn leven terug. Een kleine minderheid idioten bedreigt dat want "heb op feesboek gestaan". Echt, fuck them.
Ben wel voor het Duitse model: als er weer beperkingen nodig zijn omdat teveel van die groep tegelijk een ziekenhuisbed inpikken, gevaccineerden vrijstellen
Ik wil gewoon weer naar m'n anime events kunnen, anderen naar festivals, etc, het kan nu eindelijk weer, 90% laat zich vaccineren. Ik denk dat dat genoeg is om rustig de winter door te komen en dan is het okay. Ze moeten niet te veel bedden bezet houden gewoon. Maar áls onze vrijheid en leven weer moet worden afgepakt door die kleine minderheid dan wordt ik heel heel heel erg pisnijdig. En niet alleen ik, ik denk dat er ook nog wel wat ondernemers erg boos worden dan, en wat jongeren, en eigenlijk iedereen in die 90% als ze weten dat de enige reden dat ze weer in de levende hel terechtkomen die kleine minderheid stronteigenwijze feesboek-tokkies is.
Als iedereen daar goed van doordrongen is zou het me niet eens verbazen als er lokaal een paar semi gelynched worden,je hebt maar één gefrustreerde kroegbaas nodig.
Zowieso hoef je dan denk ik als trots ongevaccineerde niet te verwachten ooit nog een baan te krijgen of een leven te hebben. En terecht.
We willen allemaal van alle verschrikkelijke maatregelen af, daarvoor moeten we vaccineren, 90% doet dat, waarschijnlijk is dat genoeg en dan is het prima, maar anders is het zeer frustrerend als ik straks weer niet van mn events kan genieten normaal en lekker gezellig kan doen door een kleine groep idioten waar ik geen invloed op heb. Die groep steelt dan iedereens vrijheid weer en is er vaak nog trots op ook "Ach schaapie heb je je laten executeren? Wordt toch wakker". Kots. Ja daar vind ik iets van.
Daarom pleit ik ook voor duits model: als er daardoor weer maatregelen nodig zijn, gewoon gevaccineerden van alles vrijstellen. Dan is het prima.
Nederland zit nu op 36% volledig gevaccineerd. Veel te laag om een nieuwe uitbraak het hoofd te bieden.
https://coronabeeld.nl/![]()
Tweede belangrijke maatregel voor dit topic. ''Was uw handen stuk, en ontsmet uw toetsenbord voordat u dit topic betreed''quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:45 schreef Zipportal het volgende:
Het FOK OMT heeft beraad gepleegd. Vanaf nu moet iedereen weer een mondkapje op in dit topic. #DeltaAids
@:Oliver23 @:lenny_leonard
@Zipportal @Lenny_Leonard #DeltaAids![]()
Ook na 1 Pfizer of Moderna is de beschermingsgraad al aanzienlijk, dus dat valt allemaal wel mee.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:41 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het gaat nog lang duren voor we die 90% halen.
Nederland zit nu op 36% volledig gevaccineerd. Veel te laag om een nieuwe uitbraak het hoofd te bieden.
https://coronabeeld.nl/![]()
Ik snap dat je vanuit je stoornis dat vermogen niet hebt, maar verder kijken dan je neus lang is doen andere mensen gelukkig welquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik wil van de maatregelen af en gewoon mijn leven terug. Een kleine minderheid idioten bedreigt dat want "heb op feesboek gestaan". Echt, fuck them.
Daarom pleit ik ook voor duits model: als er daardoor weer maatregelen nodig zijn, gewoon gevaccineerden van alles vrijstellen. Dan is het prima.
Die tweedeling is echt hoogst ongewenst en schept enge precedenten voor andere infectieziekten en overige situaties
Vrijheid en zelfbeschikking zijn écht belangrijke zaken die hier niet voor mogen wijken. Anime knuffelconventie of nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niet voor de Delta variant. Tweede prik is noodzakelijkquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook na 1 Pfizer of Moderna is de beschermingsgraad al aanzienlijk, dus dat valt allemaal wel mee.![]()
Iedereen in mijn omgeving is gevaccineerd en werkelijk waar niemand heb ik zich zo horen uiten. Gelukkigquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:21 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als dat het toonbeeld is van de gemiddelde gevaccineerde (wat in andere topics ook wel een beetje naar voren komt) kan ik alleen maar hopen dat het straks weer vreselijk mis gaat.![]()
![]()
Ik hoef de grens niet over.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik vind het treurig. Op vrijdag 16 juli staan we gewoon weer op de lijst met risicogebieden van het Robert-Koch-Institut in Berlin en zijn we weer oranje/rood bij het ECDC, waardoor je überhaupt niet meer de grens over mag. En dan mag je hier wel naar de discotheek. Mensen hadden niet zo moeten zeuren om de mondmaskers, want met mondmaskers is helemaal niets mis mee. Het maatregelenpakket van 5 juni tot 25 juni was helemaal niets mis mee en als we dat maatregelenpakket gewoon hadden aangehouden, zaten we nu niet al op 900 nieuwe besmettingen per dag.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Kijk even wíe er qua doelgroepen gevaccineerd zijnquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:41 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
https://coronabeeld.nl/
Ziet er hartstikke prima uitOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niet naar buiten komen is überhaupt nog geen seconde aan de orde geweest hier de afgelopen anderhalf jaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ze hebben het al over lokale lockdowns, uiteindelijk denk ik dat we hier doen wat ze in Duitsland doen en jij gewoon niet meer naar buiten komt als ongevaccineerde bij een uitbraak 😄
Sowieso gebeuren de meeste besmettingen op plekken die je qua toegang toch niet kan reguleren. Dus dat klinkt allemaal mooi zo'n selectieve lockdown maar het is rete-inefficient.I'll give you something to do![]()
Laat je niet zo gek maken joh.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:44 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Niet voor de Delta variant. Tweede prik is noodzakelijk
Natuurlijk moet je die 2e prik ff halen maar laten we nou niet doen alsof de boel hier weer in elkaar gaat klappen tussen nu en eind augustus.![]()
Dood en verderf na delta is er nauwelijks na één vaccinatiequote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:44 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Niet voor de Delta variant. Tweede prik is noodzakelijkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hoe zie je dat voor je? Bij 40% van Nederland de voordeur dicht spijkeren en checkpoints op straat ofzo? En al die bemettinghaardjes tussen de 12 en 18 jaar ook gewoon huisarrest geven?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, ze hebben het al over lokale lockdowns, uiteindelijk denk ik dat we hier doen wat ze in Duitsland doen en jij gewoon niet meer naar buiten komt als ongevaccineerde bij een uitbraak 😄
Erg realistisch ben je ook niet hé![]()
![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:42 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Tweede belangrijke maatregel voor dit topic. ''Was uw handen stuk, en ontsmet uw toetsenbord voordat u dit topic betreed''
@:Zipportal @:Lenny_Leonard #DeltaAids![]()
![]()
Dat zeer zeker.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk even wíe er qua doelgroepen gevaccineerd zijn
Ziet er hartstikke prima uit
Maar omdat ik het de laatste tijd niet zo nauwgezet volg, viel mij het percentage tegen.![]()
Waar er in het gros van de wereld tekorten aan vaccins zijn, zijn ze in de VS al aan dieren begonnenquote:Dierentuin Oakland vaccineert tijgers en fretten
De dierentuin in de Amerikaanse stad Oakland is begonnen met het inenten van dieren tegen het coronavirus. Onder meer tijgers, beren, fretten, apen en varkens krijgen een prik. De dierentuin is opgelucht dat de dieren via een prik nu beter kunnen worden beschermd tegen covid-19, staat in een verklaring.
Het toegediende middel is een experimenteel vaccin van de Amerikaanse fabrikant Zoetis. Het is begin dit jaar getest op gorilla's in de dierentuin van San Diego toen daar een uitbraak was.
De dierentuin in Oakland, elders in Californië, is de eerste die het vaccin nu breder gaat gebruiken. Fabrikant Zoetis is van plan om in totaal 11.000 doses te verspreiden onder bijna zeventig dierentuinen in de VS.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.![]()
Dat is het ookquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het doel is het ontlasten van de zorg. Dat er mogelijk toch nog mensen in het ziekenhuis komen is geen reden om maatregelen aan te houden of hiermee te dreigen. Verder zie ik de noodzaak om ongevaccineerden weg te zetten als pissebedden die we zouden moeten haten of waarvan het niet uitmaakt als er af en toe een doodgaat, niet zo. Beetje respectloos.
Maar omgekeerd heb je ook antivaxxers die bijvoorbeeld triomfantelijk heel Feesboek volschijten over de makke schapen die in de rij voor de slachtbank gaan staan om zich te laten vaccineren met een experimentele gentherapie die ze over 2 jaar vermoordt....
De discussie is wat dat betreft behoorlijk gepolariseerd.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Kom over een week of 6 nog maar eens terug, dan is dat percentage gigantisch gestegen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:48 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dat zeer zeker.
Maar omdat ik het de laatste tijd niet zo nauwgezet volg, viel mij het percentage tegen.![]()
Dat ligt er maar net aan hoe ver ze zijn in een ander land. Je kunt als gevaccineerde nog een ander besmetten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan passen ze de voorwaarden maar aan. Sowieso volledig gevaccineerd zal ook volstaan lijkt me. Dus care.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Ik zei toen al dat ik hoopte dat dat niet nodig zou zijn omdat je die zou krijgen. Dat is uitgekomen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Morgen weer een epistel van 30 alinea's over het grote masterplan dat alle jongeren moeten dreigen zich niet te laten vaccineren tenzij er een garantie op die vrijheid komt. Oh nee, hij is al gevaccineerd. Nou ja misschien een 2e kans met de booster in het najaar hè?
Ik zie wel vooruitgang van dreigen jezelf iets aan te doen, naar het bedreigen van anderen. Dat tweede is beter, nul kans dat het daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
BTW de jonge volgde letterlijk mijn redenering "ik denk dat een belangrijke reden dat heel veel jongeren zich nu laten vaccineren vaccineren is dat je direct de nachtclub in kan, dat is op de lange termijn belangrijk" - de jonge.
"Dansen met janssen" is de essentie van wat ik toen schreef, dus onze minister van volksgezondheid dacht er gewoon hetzelfde over. Zo gek was dat verhaal van mij toen dus niet - anders zou de jonge nu niet exact hetzelfde doen.
De overheid kan er alleen niet voor zorgen dat die 10% het vaccin neemt.
En natuurlijk ga ik niet letterlijk iemand op z'n muil slaan. Maar als ik er achter kom dat een (dan ex) vriend of kennis vrijwillig ongevaccineerd is, al ken ik haar al 10 jaar, zeg ik haar wel in een klap dat ik hem/haar nooit meer wil zien, en dat ik haar nu intens haat, tenzij ze alsnog die prik haalt. En dat zal 99% van mijn omgeving en de fandom ook doen, we willen allemaal onze events terug. Je hele subcultuur die je ineens uitkotst en nooit meer iets te maken wil hebben met je doet ook mentaal iets natuurlijk, maar dat is niet mijn probleem. Hopelijk vaccineren ze dan alsnog omdat ze er weer bij willen horen, dan zijn ze weer welkom natuurlijk! 💘
En geweld, nee dat zal ik nooit doen. Naar gewoon "ik wil jou nooit meer zien en ik haat je nu" na 5 jaar vriendschap? In a heartbeat, als zij ervoor zorgen dat mijn leven en dat van de rest van de fandom weer wordt gestolen. Dan plaatsen ze zich ook buiten de community. Realiseer je dat het meerendeel tussen de 15 en de 35 is en het een hele hechte community is... die druk zal wel helpen met vaccineren denk ik
#WeesGeenWhales![]()
Dat verwacht ik ook wel.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kom over een week of 6 nog maar eens terug, dan is dat percentage gigantisch gestegen.
Hier in ieder geval volledig gevaccineerd(Janssen). Volgende week weer mijn eerste buitenlandse zakenreis![]()
![]()
Ik beproef wel wat emotie in sommige passages uit je epistels eragon2890. Je punt is wel helder, maar ik ben het pertinent met je oneens dat bewust ongevaccineerden geen leven of baan zouden mogen hebben, of met impliciete toestemming van gevaccineerdere omstanders gelynched mogen worden buiten de kroeg. Dat is niet het soort samenleving waar ik naar toe zou willen. Maar rechten van de ene groep, beperken de vrijheden van de ander. Een afgewogen balans is nodig, waarbij in NL terrecht de algemene volksgezondheid als leidend beschouwd wordt.
Ik deel je overtuiging dat we ten minste moeten voorkomen dat alles weer in lockdown gaat; maar laten we dat samen met iedereen proberen en niet door uitsluiting van ongevaccineerden. Nota bena, het speelt nog niet eens, het is allemaal een what if scenario, want in principe verwachten we dat de reeds behaalde vaccinatiegraad icm mensen die al eens besmet zijn geweest, voldoende zal zijn om de impact van uitbraken te temperen.
Persoonlijk zie ik meer risico's in politieke besluitvorming aangejaagd door druk uit de media mbt allerlei incidenten of uitbraakjes. Je hebt kans dat men zich dan toch genoopt voelt te moeten handelen en voor je het weet worden er weer dingen beperkt of maatregelen ingevoerd zonder dat dat noodzakelijk is door de zorgbelasting of risico's voor de volksgezondheid. Maak je niet al te boos op ongevaccineerden, maar let op wat de politiek en media doen de komende periode.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Niks mis mee. Zolang het een ongevaccineerde volwassene is, is hun eigen keuze om dood te gaan nadat ze geen prik genomen hebben, helemaal niet ergquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Verder zie ik de noodzaak om ongevaccineerden weg te zetten als pissebedden die we zouden moeten haten of waarvan het niet uitmaakt als er af en toe een doodgaat, niet zo.Zeker niet als het parasieten zijn die anderen in gevaar brengen.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.![]()
Eind augustus.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:41 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
https://coronabeeld.nl/
Ik heb het expliciet over na augustus heh.#WeesGeenWhales![]()
Je zegt feitelijk hetzelfde. Mogelijk nog mensen in het ziekenhuis komen is geen reden voor maatregelen. Inderdaad. Dat zullen voornamelijk ongevaccineerden zijn. Een paar daarvan gaan dood. Dat maakt niet uit als er maar niet teveel tegelijk in het ziekenhuis liggen. Geen maatregelen nodig. We zeggen hetzelfde dusquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het doel is het ontlasten van de zorg. Dat er mogelijk toch nog mensen in het ziekenhuis komen is geen reden om maatregelen aan te houden of hiermee te dreigen. Verder zie ik de noodzaak om ongevaccineerden weg te zetten als pissebedden die we zouden moeten haten of waarvan het niet uitmaakt als er af en toe een doodgaat, niet zo. Beetje respectloos.
#WeesGeenWhales![]()
Nee ik heb ook vrienden in de leeftijdscategorie 25-35 en daar is het ook leven en laten leven. 2 mensen die hem nog even aan zich voorbij laten gaan waaronder ikzelf, prima toch. We hebben redenen die we rustig kunnen beargumenteren, al hoeven we ook geen verantwoording af te leggen natuurlijk. In mijn familie denk ik dat iedereen hem wel heeft gehad, al had m'n vader enorme twijfels maar toch maar gedaan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Iedereen in mijn omgeving is gevaccineerd en werkelijk waar niemand heb ik zich zo horen uiten. Gelukkig
Het lijkt me voornamelijk een internetdingetje dat dit zo gepolariseerd is (gek genoeg hier in dit subforum dan weer niet), hoewel ik ook wel via-via dingen meekrijg over hoe fel mensen erin staan. Een vriendin van mijn moeder heeft weer een andere vriendin, die haar echt probeert te bekeren dat het vergif is of zo. En dat wekt irritatie omdat je dan ondanks jezelf toch gaat twijfelen.Mensen die dat roepen zijn ook mongolen. Maar die met name online inderdaad wel de discussie domineren. Of zoals gezegd, die zendingsdrang hebben richting hun vrienden, wat ook enorm veel weerstand oproept.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is het ook
Maar omgekeerd heb je ook antivaxxers die bijvoorbeeld triomfantelijk heel Feesboek volschijten over de makke schapen die in de rij voor de slachtbank gaan staan om zich te laten vaccineren met een experimentele gentherapie die ze over 2 jaar vermoordt....
De discussie is wat dat betreft behoorlijk gepolariseerd.![]()
Ik wil gewoon weer alles mogen wat ik voor corona mocht. Een lockdown voorkomen is leuk, maar het enige wat mij echt boeit is die 1.5m weg zodat ik en mn vrienden weer gewoon normaal van onze events kunnen genieten. Dat ik weer gewoon gezellig mezelf kan zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:53 schreef GemMagic het volgende:
Ik beproef wel wat emotie in sommige passages uit je epistels eragon2890. Je punt is wel helder, maar ik ben het pertinent met je oneens dat bewust ongevaccineerden geen leven of baan zouden mogen hebben, of met impliciete toestemming van gevaccineerdere omstanders gelynched mogen worden buiten de kroeg. Dat is niet het soort samenleving waar ik naar toe zou willen. Maar rechten van de ene groep, beperken de vrijheden van de ander. Een afgewogen balans is nodig, waarbij in NL terrecht de algemene volksgezondheid als leidend beschouwd wordt.
Ik deel je overtuiging dat we ten minste moeten voorkomen dat alles weer in lockdown gaat; maar laten we dat samen met iedereen proberen en niet door uitsluiting van ongevaccineerden. Nota bena, het speelt nog niet eens, het is allemaal een what if scenario, want in principe verwachten we dat de reeds behaalde vaccinatiegraad icm mensen die al eens besmet zijn geweest, voldoende zal zijn om de impact van uitbraken te temperen.
Persoonlijk zie ik meer risico's in politieke besluitvorming aangejaagd door druk uit de media mbt allerlei incidenten of uitbraakjes. Je hebt kans dat men zich dan toch genoopt voelt te moeten handelen en voor je het weet worden er weer dingen beperkt of maatregelen ingevoerd zonder dat dat noodzakelijk is door de zorgbelasting of risico's voor de volksgezondheid. Maak je niet al te boos op ongevaccineerden, maar let op wat de politiek en media doen de komende periode.
Als het daarvoor nodig is (en dat is in Augustus al zo) dat iedereen daar gevaccineerd of getest is, jammer dan.
Ik heb respect voor ze - zolang ze de terugkeer van mijn vrije leuke leventje niet in de weg staan. Zolang het er niet teveel zijn. Anders is het net zo'n irritante mug in je kamer die je van je werk houd. Heb je daar respect voor?
Ik wil mijn vrijheid en leven terug . We hebben het over een prikn of twee versus mijn complete leven en alles wie ik ben wat van mij wordt afgepakt, versus de dagelijkse vrijheid van 90% die totaal wordt ingeperkt. Totaal buiten verhouding.
Daar heb ik idd 0 respect voor. Ik wil eindelijk van dit gezeik af, van deze maatregelen af, van deze levende hel af, en gewoon weer mijn leven terug. Een kleine minderheid wappies die dat eventueel blokkeren omdat feesboek heb ik echt 0 genade mee.
Maar goed met 90%+ zal het hopelijk idd niet nodig zijn.
En lees de eerste zin van het interview - de jonge zegt al dat als er een oplaaing komt zonder teveel ziekenhuisopnames er niets aan de hand is.#WeesGeenWhales![]()
Amen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niks mis mee. Zolang het een ongevaccineerde volwassene is, is hun eigen keuze om dood te gaan nadat ze geen prik genomen hebben, helemaal niet ergZeker niet als het parasieten zijn die anderen in gevaar brengen.
#WeesGeenWhales![]()
Stop maar met al dan niet gevaccineerden te betitelen als pissebedden, parasieten, mongolen, etc.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Alles moet wijken voor jouw animeconventies. Jouw redenaties zijn nog bizarder dan die van Erno.quote:![]()
Die ene user die het af en toe over weer naar events gaan had, hoe heet die ook alweer, zie hem niet zo vaak meer.![]()
Een gedeelde eerste plek wat mij betreft.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles moet wijken voor jouw animeconventies. Jouw redenaties zijn nog bizarder dan die van Erno.I'll give you something to do![]()
Maar doelpalen worden niet verschoven. Er wordt geen lockdown ingevoerd nu, er wordt nu geen avondklok ingesteld, bezoek wordt niet tot maximaal 1 teruggebracht, etc.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Want het Robert Koch Instituut en long covid. Ofzo. Hugo zegt tegen nu.nl dat we niet moeten denken dat we er al zijn. Want er kunnen nog steeds mensen die niet zijn gevaccineerd in het ziekenhuis komen. Daar gaan de doelpalen al weer.
De enige die doelpalen verplaatsen zijn mensen die doen alsof de overheid niet waakzaam mag zijn, of dat het uiten van zorgen over toekomstige problemen niet mag. Dan komen de complotten hoe mensen relevant willen blijven, en hoe de overheid angst creeeren om een ijzeren grip te krijgen. Dat is een verschuiving van de wappie-argumenten hoe mondkapjes muilkorven zijn om de bevolking te onderwerpen, of hoe de overheid via vaccinaties mensen blijven traceren. Uiteraard in samenwerking met die MSM die alles doet om mensen bang te maken.Géén kloon van tvlxd!![]()
Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind namelijk dat dat constant hinten op mogelijk toch weer maatregelen enz enz, de vaccinatiebereidheid ondergraaft. Vaccineren was de uitweg, dan moet het daarna ook klaar zijn en moet je niet vooruit gaan lopen op allerlei wat als-scenario’s. Het betoog over wappies daar herken ik me niet in, er is niks mis met waakzaam zijn. Ik denk alleen dat ze het iets anders zouden kunnen en moeten presenteren. Bijvoorbeeld door als uitgangspunt te nemen dat vaccins werken en niet altijd van het meest negatieve scenario uit te gaan en dat als meest waarschijnlijk neer te zetten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar doelpalen worden niet verschoven. Er wordt geen lockdown ingevoerd nu, er wordt nu geen avondklok ingesteld, bezoek wordt niet tot maximaal 1 teruggebracht, etc.
De enige die doelpalen verplaatsen zijn mensen die doen alsof de overheid niet waakzaam mag zijn, of dat het uiten van zorgen over toekomstige problemen niet mag. Dan komen de complotten hoe mensen relevant willen blijven, en hoe de overheid angst creeeren om een ijzeren grip te krijgen. Dat is een verschuiving van de wappie-argumenten hoe mondkapjes muilkorven zijn om de bevolking te onderwerpen, of hoe de overheid via vaccinaties mensen blijven traceren. Uiteraard in samenwerking met die MSM die alles doet om mensen bang te maken.![]()
Maar dat doet de jonge toch ook niet?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind namelijk dat dat constant hinten op mogelijk toch weer maatregelen enz enz, de vaccinatiebereidheid ondergraaft. Vaccineren was de uitweg, dan moet het daarna ook klaar zijn en moet je niet vooruit gaan lopen op allerlei wat als-scenario’s. Het betoog over wappies daar herken ik me niet in, er is niks mis met waakzaam zijn. Ik denk alleen dat ze het iets anders zouden kunnen en moeten presenteren. Bijvoorbeeld door als uitgangspunt te nemen dat vaccins werken en niet altijd van het meest negatieve scenario uit te gaan en dat als meest waarschijnlijk neer te zetten.
Hij legt eerst uit waarom de kroegen waarschijnlijk niet dicht hoeven. Dan nog een keer "laten we alles doen om dat te voorkomen". En als die verslaggever dan vraagt "MAAR IS HET ECHT ONMOGELIJK????" dán geeft hij schoorvoetend toe dat het kan als ongevaccineerden teveel bedden in beslag nemen en anderen niet meer geholpen kunnen worden daardoor. Anders is het natuurlijk wel eigen schuld gewoon wat hij zegt.
Het artikel begint met dat bij een oplaaing zonder teveel ziekenhuisopnames er geen probleem is.
Dus ja... welke doelpalen?#WeesGeenWhales![]()
Vaccins zijn de uitweg, maar die vaccinatiecampagne is nog niet klaar, en dus is de uitweg nog niet bereikt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind namelijk dat dat constant hinten op mogelijk toch weer maatregelen enz enz, de vaccinatiebereidheid ondergraaft. Vaccineren was de uitweg, dan moet het daarna ook klaar zijn en moet je niet vooruit gaan lopen op allerlei wat als-scenario’s. Het betoog over wappies daar herken ik me niet in, er is niks mis met waakzaam zijn. Ik denk alleen dat ze het iets anders zouden kunnen en moeten presenteren. Bijvoorbeeld door als uitgangspunt te nemen dat vaccins werken en niet altijd van het meest negatieve scenario uit te gaan en dat als meest waarschijnlijk neer te zetten.Géén kloon van tvlxd!![]()
Voor mij persoonlijk ja. In algemeen vind ik gewoon dat iedereen alles weer moet mogen. En geen vaccin willen en dat wel willen is zojuist de jonge heel mooi uitlegt op z'n zachst gezegd nogal decadent.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles moet wijken voor jouw animeconventies. Jouw redenaties zijn nog bizarder dan die van Erno.#WeesGeenWhales![]()
Het 'wat-als' denken voegt ook niet zoveel toe inderdaad. Ook dat verhaal van die Duitse minister. Die zegt dat gevaccineerden vrijgesteld worden van 'eventuele nieuwe maatregelen'. Maar hij zegt er ook bij: "Zolang er geen mutaties zijn die van invloed zijn op de bescherming door vaccins". Dat is natuurlijk erg breed.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind namelijk dat dat constant hinten op mogelijk toch weer maatregelen enz enz, de vaccinatiebereidheid ondergraaft. Vaccineren was de uitweg, dan moet het daarna ook klaar zijn en moet je niet vooruit gaan lopen op allerlei wat als-scenario’s. Het betoog over wappies daar herken ik me niet in, er is niks mis met waakzaam zijn. Ik denk alleen dat ze het iets anders zouden kunnen en moeten presenteren. Bijvoorbeeld door als uitgangspunt te nemen dat vaccins werken en niet altijd van het meest negatieve scenario uit te gaan en dat als meest waarschijnlijk neer te zetten.
Zulke mutaties zullen op lange termijn in ieder geval gedeeltelijk onvermijdelijk zal zijn. Stel dat er een nieuwe variant de overhand krijgt waarbij vaccins laten we zeggen de helft minder beschermen tegen besmetting, maar verder met weinig effect op ernstig ziekteverloop. Of zelfs milder. Waar sta je als Duitsland zijnde dan met je 'sturen op besmettingen'? Moet hij dan tegen de Duitse lieve animeknuffelaars zeggen: "Ja sorry, nu hebben we een variant die de vaccins omzeilt, dat maakt de situatie to-táál anders, dus ga maar weer dicht."
Ik weet het niet, en dat is het domme aan al die stel-dat redeneringen. Je weet het gewoon niet. Tot een paar dagen voor de laatste persconferentie werd het door alle media voor vanzelfsprekend aangenomen dat we 'nog wel even' aan mondkapjes vast zouden zitten. Al dat koffiedik kijken, al die uitspraken van bewindspersonen die ook maar alle kanten tevreden proberen te stellen. Het is niet mentaal gezond, maar het zorgt er wel voor dat corona ook bij lege ziekenhuizen nog maandenlang gesprek van de dag en nationale obsessie is. Dat is uiteindelijk ook waar we moeten uitkomen, niet alleen 'maatregelen' an sich.![]()
Klinkt een beetje als een sekte haast...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Naar gewoon "ik wil jou nooit meer zien en ik haat je nu" na 5 jaar vriendschap? In a heartbeat, als zij ervoor zorgen dat mijn leven en dat van de rest van de fandom weer wordt gestolen. Dan plaatsen ze zich ook buiten de community. Realiseer je dat het meerendeel tussen de 15 en de 35 is en het een hele hechte community is... die druk zal wel helpen met vaccineren denk ik![]()
Ik vind ook dat iedereen alles weer moet mogen. Maar tegen het door jou voorgestelde medische apartheidsregime (want dat is het), zal ik me met hand en tand verzetten. Deze mening zal wel weer op de nodige huillach-smileys van maatregelfanatici kunnen rekenen maar dat interesseert me niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk ja. In algemeen vind ik gewoon dat iedereen alles weer moet mogen. En geen vaccin willen en dat wel willen is zojuist de jonge heel mooi uitlegt op z'n zachst gezegd nogal decadent.![]()
De tweedeling die hij hiermee extra scherp weer aanzet vind ik belachelijk. Juist die nuance en het grijze gebied tussen wappie en extreem pro vaccineren is wat ons tot beschaafd mens maaktquote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk ja. In algemeen vind ik gewoon dat iedereen alles weer moet mogen. En geen vaccin willen en dat wel willen is zojuist de jonge heel mooi uitlegt op z'n zachst gezegd nogal decadent.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Haha nee, er is geen leider!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een sekte haast...
Maar voor de echt goede obsessed fans is het wel echt ons leven ja, en een goed deel identificeert zich ook meer als anime fan dan als Nederlanders XD#WeesGeenWhales
Forum Opties Forumhop: Hop naar: