Kom over een week of 6 nog maar eens terug, dan is dat percentage gigantisch gestegen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:48 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dat zeer zeker.
Maar omdat ik het de laatste tijd niet zo nauwgezet volg, viel mij het percentage tegen.
Dat ligt er maar net aan hoe ver ze zijn in een ander land. Je kunt als gevaccineerde nog een ander besmetten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dan passen ze de voorwaarden maar aan. Sowieso volledig gevaccineerd zal ook volstaan lijkt me. Dus care.
Ik zei toen al dat ik hoopte dat dat niet nodig zou zijn omdat je die zou krijgen. Dat is uitgekomen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Morgen weer een epistel van 30 alinea's over het grote masterplan dat alle jongeren moeten dreigen zich niet te laten vaccineren tenzij er een garantie op die vrijheid komt. Oh nee, hij is al gevaccineerd. Nou ja misschien een 2e kans met de booster in het najaar hè?
Ik zie wel vooruitgang van dreigen jezelf iets aan te doen, naar het bedreigen van anderen. Dat tweede is beter, nul kans dat het daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
Dat verwacht ik ook wel.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kom over een week of 6 nog maar eens terug, dan is dat percentage gigantisch gestegen.
Niks mis mee. Zolang het een ongevaccineerde volwassene is, is hun eigen keuze om dood te gaan nadat ze geen prik genomen hebben, helemaal niet ergquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Verder zie ik de noodzaak om ongevaccineerden weg te zetten als pissebedden die we zouden moeten haten of waarvan het niet uitmaakt als er af en toe een doodgaat, niet zo.
Eind augustus.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:41 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het gaat nog lang duren voor we die 90% halen.
Nederland zit nu op 36% volledig gevaccineerd. Veel te laag om een nieuwe uitbraak het hoofd te bieden.
https://coronabeeld.nl/
Je zegt feitelijk hetzelfde. Mogelijk nog mensen in het ziekenhuis komen is geen reden voor maatregelen. Inderdaad. Dat zullen voornamelijk ongevaccineerden zijn. Een paar daarvan gaan dood. Dat maakt niet uit als er maar niet teveel tegelijk in het ziekenhuis liggen. Geen maatregelen nodig. We zeggen hetzelfde dusquote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het doel is het ontlasten van de zorg. Dat er mogelijk toch nog mensen in het ziekenhuis komen is geen reden om maatregelen aan te houden of hiermee te dreigen. Verder zie ik de noodzaak om ongevaccineerden weg te zetten als pissebedden die we zouden moeten haten of waarvan het niet uitmaakt als er af en toe een doodgaat, niet zo. Beetje respectloos.
Nee ik heb ook vrienden in de leeftijdscategorie 25-35 en daar is het ook leven en laten leven. 2 mensen die hem nog even aan zich voorbij laten gaan waaronder ikzelf, prima toch. We hebben redenen die we rustig kunnen beargumenteren, al hoeven we ook geen verantwoording af te leggen natuurlijk. In mijn familie denk ik dat iedereen hem wel heeft gehad, al had m'n vader enorme twijfels maar toch maar gedaan.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Iedereen in mijn omgeving is gevaccineerd en werkelijk waar niemand heb ik zich zo horen uiten. Gelukkig
Mensen die dat roepen zijn ook mongolen. Maar die met name online inderdaad wel de discussie domineren. Of zoals gezegd, die zendingsdrang hebben richting hun vrienden, wat ook enorm veel weerstand oproept.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is het ook
Maar omgekeerd heb je ook antivaxxers die bijvoorbeeld triomfantelijk heel Feesboek volschijten over de makke schapen die in de rij voor de slachtbank gaan staan om zich te laten vaccineren met een experimentele gentherapie die ze over 2 jaar vermoordt....
De discussie is wat dat betreft behoorlijk gepolariseerd.
Ik wil gewoon weer alles mogen wat ik voor corona mocht. Een lockdown voorkomen is leuk, maar het enige wat mij echt boeit is die 1.5m weg zodat ik en mn vrienden weer gewoon normaal van onze events kunnen genieten. Dat ik weer gewoon gezellig mezelf kan zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:53 schreef GemMagic het volgende:
Ik beproef wel wat emotie in sommige passages uit je epistels eragon2890. Je punt is wel helder, maar ik ben het pertinent met je oneens dat bewust ongevaccineerden geen leven of baan zouden mogen hebben, of met impliciete toestemming van gevaccineerdere omstanders gelynched mogen worden buiten de kroeg. Dat is niet het soort samenleving waar ik naar toe zou willen. Maar rechten van de ene groep, beperken de vrijheden van de ander. Een afgewogen balans is nodig, waarbij in NL terrecht de algemene volksgezondheid als leidend beschouwd wordt.
Ik deel je overtuiging dat we ten minste moeten voorkomen dat alles weer in lockdown gaat; maar laten we dat samen met iedereen proberen en niet door uitsluiting van ongevaccineerden. Nota bena, het speelt nog niet eens, het is allemaal een what if scenario, want in principe verwachten we dat de reeds behaalde vaccinatiegraad icm mensen die al eens besmet zijn geweest, voldoende zal zijn om de impact van uitbraken te temperen.
Persoonlijk zie ik meer risico's in politieke besluitvorming aangejaagd door druk uit de media mbt allerlei incidenten of uitbraakjes. Je hebt kans dat men zich dan toch genoopt voelt te moeten handelen en voor je het weet worden er weer dingen beperkt of maatregelen ingevoerd zonder dat dat noodzakelijk is door de zorgbelasting of risico's voor de volksgezondheid. Maak je niet al te boos op ongevaccineerden, maar let op wat de politiek en media doen de komende periode.
Amen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niks mis mee. Zolang het een ongevaccineerde volwassene is, is hun eigen keuze om dood te gaan nadat ze geen prik genomen hebben, helemaal niet ergZeker niet als het parasieten zijn die anderen in gevaar brengen.
Alles moet wijken voor jouw animeconventies. Jouw redenaties zijn nog bizarder dan die van Erno.quote:
Een gedeelde eerste plek wat mij betreft.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles moet wijken voor jouw animeconventies. Jouw redenaties zijn nog bizarder dan die van Erno.
Maar doelpalen worden niet verschoven. Er wordt geen lockdown ingevoerd nu, er wordt nu geen avondklok ingesteld, bezoek wordt niet tot maximaal 1 teruggebracht, etc.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Want het Robert Koch Instituut en long covid. Ofzo. Hugo zegt tegen nu.nl dat we niet moeten denken dat we er al zijn. Want er kunnen nog steeds mensen die niet zijn gevaccineerd in het ziekenhuis komen. Daar gaan de doelpalen al weer.
Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind namelijk dat dat constant hinten op mogelijk toch weer maatregelen enz enz, de vaccinatiebereidheid ondergraaft. Vaccineren was de uitweg, dan moet het daarna ook klaar zijn en moet je niet vooruit gaan lopen op allerlei wat als-scenario’s. Het betoog over wappies daar herken ik me niet in, er is niks mis met waakzaam zijn. Ik denk alleen dat ze het iets anders zouden kunnen en moeten presenteren. Bijvoorbeeld door als uitgangspunt te nemen dat vaccins werken en niet altijd van het meest negatieve scenario uit te gaan en dat als meest waarschijnlijk neer te zetten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar doelpalen worden niet verschoven. Er wordt geen lockdown ingevoerd nu, er wordt nu geen avondklok ingesteld, bezoek wordt niet tot maximaal 1 teruggebracht, etc.
De enige die doelpalen verplaatsen zijn mensen die doen alsof de overheid niet waakzaam mag zijn, of dat het uiten van zorgen over toekomstige problemen niet mag. Dan komen de complotten hoe mensen relevant willen blijven, en hoe de overheid angst creeeren om een ijzeren grip te krijgen. Dat is een verschuiving van de wappie-argumenten hoe mondkapjes muilkorven zijn om de bevolking te onderwerpen, of hoe de overheid via vaccinaties mensen blijven traceren. Uiteraard in samenwerking met die MSM die alles doet om mensen bang te maken.
Maar dat doet de jonge toch ook niet?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind namelijk dat dat constant hinten op mogelijk toch weer maatregelen enz enz, de vaccinatiebereidheid ondergraaft. Vaccineren was de uitweg, dan moet het daarna ook klaar zijn en moet je niet vooruit gaan lopen op allerlei wat als-scenario’s. Het betoog over wappies daar herken ik me niet in, er is niks mis met waakzaam zijn. Ik denk alleen dat ze het iets anders zouden kunnen en moeten presenteren. Bijvoorbeeld door als uitgangspunt te nemen dat vaccins werken en niet altijd van het meest negatieve scenario uit te gaan en dat als meest waarschijnlijk neer te zetten.
Vaccins zijn de uitweg, maar die vaccinatiecampagne is nog niet klaar, en dus is de uitweg nog niet bereikt.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind namelijk dat dat constant hinten op mogelijk toch weer maatregelen enz enz, de vaccinatiebereidheid ondergraaft. Vaccineren was de uitweg, dan moet het daarna ook klaar zijn en moet je niet vooruit gaan lopen op allerlei wat als-scenario’s. Het betoog over wappies daar herken ik me niet in, er is niks mis met waakzaam zijn. Ik denk alleen dat ze het iets anders zouden kunnen en moeten presenteren. Bijvoorbeeld door als uitgangspunt te nemen dat vaccins werken en niet altijd van het meest negatieve scenario uit te gaan en dat als meest waarschijnlijk neer te zetten.
Voor mij persoonlijk ja. In algemeen vind ik gewoon dat iedereen alles weer moet mogen. En geen vaccin willen en dat wel willen is zojuist de jonge heel mooi uitlegt op z'n zachst gezegd nogal decadent.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alles moet wijken voor jouw animeconventies. Jouw redenaties zijn nog bizarder dan die van Erno.
Het 'wat-als' denken voegt ook niet zoveel toe inderdaad. Ook dat verhaal van die Duitse minister. Die zegt dat gevaccineerden vrijgesteld worden van 'eventuele nieuwe maatregelen'. Maar hij zegt er ook bij: "Zolang er geen mutaties zijn die van invloed zijn op de bescherming door vaccins". Dat is natuurlijk erg breed.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een sekte haast...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 09:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Naar gewoon "ik wil jou nooit meer zien en ik haat je nu" na 5 jaar vriendschap? In a heartbeat, als zij ervoor zorgen dat mijn leven en dat van de rest van de fandom weer wordt gestolen. Dan plaatsen ze zich ook buiten de community. Realiseer je dat het meerendeel tussen de 15 en de 35 is en het een hele hechte community is... die druk zal wel helpen met vaccineren denk ik
Ik vind ook dat iedereen alles weer moet mogen. Maar tegen het door jou voorgestelde medische apartheidsregime (want dat is het), zal ik me met hand en tand verzetten. Deze mening zal wel weer op de nodige huillach-smileys van maatregelfanatici kunnen rekenen maar dat interesseert me niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk ja. In algemeen vind ik gewoon dat iedereen alles weer moet mogen. En geen vaccin willen en dat wel willen is zojuist de jonge heel mooi uitlegt op z'n zachst gezegd nogal decadent.
De tweedeling die hij hiermee extra scherp weer aanzet vind ik belachelijk. Juist die nuance en het grijze gebied tussen wappie en extreem pro vaccineren is wat ons tot beschaafd mens maaktquote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:32 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk ja. In algemeen vind ik gewoon dat iedereen alles weer moet mogen. En geen vaccin willen en dat wel willen is zojuist de jonge heel mooi uitlegt op z'n zachst gezegd nogal decadent.
Haha nee, er is geen leider!quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een sekte haast...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |