quote:Hongarije verbiedt 'promotie' van homoseksualiteit onder jongeren
In Hongarije wordt het verboden om homoseksualiteit en verandering van sekse te "promoten" onder minderjarigen. Het Hongaarse parlement heeft daartoe een wet aangenomen. Tegen het wetsvoorstel werd gisteren en eerder vandaag nog door duizenden mensen gedemonstreerd.
Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond.
Het verbod vertoont grote gelijkenis met de situatie in Rusland, waar sinds 2013 een wet van kracht is die "propaganda voor niet-traditionele seksuele relaties" verbiedt.
'Zo absurd'
Wat de wet in de praktijk zal betekenen, is de Hongaarse lbhti-gemeenschap nog niet helemaal duidelijk. "We weten helemaal niet wat promotie voor homoseksualiteit is", zegt Viktoria Radvanyi van Budapest Pride, een belangenorganisatie voor lbhti'ers. "We begrijpen het gewoon niet. Dit is zo absurd."
Maar waarschijnlijk krijgen vooral media en scholen ermee te maken. Radvanyi: "De bedoeling van de regering is om censuur op te leggen aan de media. Tv-stations zullen te bang zijn om maar iets uit te zenden dat naar homoseksualiteit riekt."
Voor scholen geldt ook een financieel argument. Als er bijvoorbeeld iemand een praatje komt houden over lbhti-onderwerpen, dan kan dat een boete van 100.000 forint (een kleine 300 euro) opleveren. "Mijn moeder werkt in het onderwijs", zegt Radvanyi. "Zij moet zelf krijtjes meenemen om op het schoolbord te schrijven omdat er geen geld voor is." Boetes kunnen scholen zich dus helemaal niet veroorloven.
De positie van jonge lbhti'ers in Hongarije is al behoorlijk moeilijk. Volgens cijfers van Budapest Pride komt depressie buitengewoon veel voor onder die groep; 65 procent zou wel eens hebben overwogen zichzelf van het leven te beroven. 10 procent heeft volgens de cijfers daadwerkelijk een poging daartoe gedaan. "Door dit verbod raakt die groep alleen nog maar verder geïsoleerd", verwacht Radvanyi.
Nog afgezien van het verbod op "promotie" van homoseksualiteit en sekseverandering steekt het organisaties als Budapest Pride dat het onderdeel is van een wet die pedofilie moet tegengaan. Radvanyi: "Dat is heel pijnlijk voor onze gemeenschap, alsof wij voor pedofilie zijn. Dat doen ze alleen om ons te belasteren."
Dat de wetgeving juist nu wordt aangenomen, heeft volgens haar direct te maken met de parlementsverkiezingen die voor begin volgend jaar op het programma staan. Zes oppositiepartijen hebben een coalitie gesmeed om de Fidesz-partij van de populistische premier Viktor Orbán van de overwinning af te houden.
In die coalitie zit ook Jobbik, voorheen een radicaal-nationalistische partij die zich tegenwoordig profileert als gematigd christen-democratisch. Deze partij stemde, zoals verwacht, voor het verbod op "promotie" van homoseksualiteit. "Zo probeert Orbán niet alleen haat te zaaien, maar ook de coalitie uit elkaar te spelen", zegt Radvanyi.
https://nos.nl/artikel/23(...)iteit-onder-jongeren
Je mist in je cholerische rant het punt geheel. LGBTQ advocacy groups hebben niets te zoeken in de academische wereld. Als deze mensen worden betrokken bij wetenschappelijk onderzoek vervagen de grenzen tussen activisme en de wetenschap. Maar zoals al eerder benadrukt is dit natuurlijk ook helaas al jaren het geval binnen bepaalde disciplines.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 00:20 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, in jouw - nogal wonderbaarlijke - naïviteit neem je telkens weer de rol in van de advocaat van de duivel omdat je weinig op hebt met 'deugers'. Dat die 'LGBTQ advocacy groups' bestaan heeft - uiteraard - een behoorlijk logische oorzaak: genoeg figuren immers die niet zo heel tolerant zijn t.a.v. die groepen terwijl we anno 2021 toch iets meer zouden mogen verwachten en diezelfde intolerantie allerlei schadelijke effecten bewerkstelligt. Alleen is in het hoofd van Dejann dat allemaal niet aan de orde, nee, de groepen die zich voor meer tolerantie inzetten zijn het probleem. Niet de figuren die nogal moeite hebben met dragqueens, transgenders en homo's, nee, de belangengroeperingen die zich voor hen inzetten.
Dat je jezelf niet soms achter de oren krabt om je af te vragen wat je nou precies allemaal aan het doen bent is dan ook nogal eh, wonderbaarlijk.
Dat komt doordat je dat is aangeleerd..quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:16 schreef sp3c het volgende:
Dat soort dingen werd ik in de brugklas wel heel gelukkig van
1 is geenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:18 schreef Dejannn het volgende:
Heb dat nooit begrepen, die obsessie met twee vrouwen aan het werk zien. Schijnbaar voor sommige hetero's nogal een dingetje.
[..]
Man man man ik ben blij dat ik vandaag de dag niet meer in de brugklas zit want van wat wij allemaal uitspookten en uitkraamden krijgen een heleboel mensen vandaag een hartverzakking vanquote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt doordat je dat is aangeleerd..
Daarom is er een wet nodig om je daartegen te beschermen..
Wat nu in Hongarije gebeurt laat zien hoe delicaat het allemaal is. Tolerantie is vaak flinterdun en het blijft nodig om die gelijkheid te behouden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:38 schreef Grishenko_ het volgende:
Vooropgesteld dat mensen met een andere geaardheid volledig gelijk zijn als mensen die heteroseksueel zijn, kan ik mij niet aan de gedachte onttrekken dat er een bepaalde agenda door onze strot krijgen geduwd. O wee, als er kritiek komt (laat staan, de grapjes die worden gemaakt over het desbetreffende onderwerp) dan zijn we allemaal gezamenlijk homofoob - ook als de kritiek achteraf terecht blijkt te zijn. De één is helaas wat gelijker dan de ander tegenwoordig, en dat vind ik spijtig.
Ja, tijden veranderenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Man man man ik ben blij dat ik vandaag de dag niet meer in de brugklas zit want van wat wij allemaal uitspookten en uitkraamden krijgen een heleboel mensen vandaag een hartverzakking van
Tja, voor sommige links-en progressief georiënteerden is dit een zéér gevoelig onderwerp. Stukken gevoeliger dan het voor sommige LGBT'ers zelf is. En zoals we wel vaker zien bij de eerstgenoemde groep mensen, leidt kritiek, of non-conformiteit met hun standpunt, vaak tot hevig gepikeerde en hysterische reacties.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:38 schreef Grishenko_ het volgende:
Vooropgesteld dat mensen met een andere geaardheid volledig gelijk zijn als mensen die heteroseksueel zijn, kan ik mij niet aan de gedachte onttrekken dat er een bepaalde agenda door onze strot krijgen geduwd. O wee, als er kritiek komt (laat staan, de grapjes die worden gemaakt over het desbetreffende onderwerp) dan zijn we allemaal gezamenlijk homofoob - ook als de kritiek achteraf terecht blijkt te zijn. De één is helaas wat gelijker dan de ander tegenwoordig, en dat vind ik spijtig.
Gezien de bereidheid van sommigen om andere meningen met geweld te bestrijden is daar geen twijfel over lijkt mij.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk. En Dejannn suggereert dat bepaalde users geweld tegen hem zouden gebruiken irl.
Het forum is dat min of meer, maar de enige vorm van 'geweld' die je hier terug ziet is dat mensen je een lul vinden als je bepaalde standpunten uitdraagt. Wat hun goed recht is natuurlijk, er bestaat niet zoiets als een recht om aardig gevonden te worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:27 schreef Hamzoef het volgende:
Als fok een afspiegeling van de maatschappij is, is dat ook niet uit te sluiten.
Zo lang dat na democratisch besluit en het geweldsmonopolie bij de overheid ligt is daar niks mis mee lijkt mij.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vooralsnog zijn de enige user hier die blijken bereid zijn geweld te gebruiken de users die het geweldsmonopolie van de staat willen gebruiken om homo-"promotie" te verbieden bij tieners.
Dus als de Tweede Kamer zou besluiten dat ze alle mensen met blauwe ogen in kampen willen stoppen is dat prima omdat het immers democratisch besloten is en het geweldsmonopolie nog steeds netjes bij de overheid ligt?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zo lang dat na democratisch besluit en het geweldsmonopolie bij de overheid ligt is daar niks mis mee lijkt mij.
Het zou nog veel gekker zijn als jij vanuit Nederland voor andere landen zou willen gaan bepalen welke democratische besluiten men daar moet nemen.
En dan kan het weleens voorkomen dat ze iets besluiten wat je niet leuk vindt. Zo werkt dat.
Niet elke inzet van het geweldsmonopolie langs democratische weg is een goed iets. Het is echter waarschijnlijk wel beter dat dit via het parlement loopt dan dat gestoorde conservatieven hardhandiger de scholen afgaan op zoek naar homo-promotie.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zo lang dat na democratisch besluit en het geweldsmonopolie bij de overheid ligt is daar niks mis mee lijkt mij.
Elk land mag besluiten nemen. Zo staat het Nederland vrij zich te willen distantiëren van besluiten die een ander land neemt. Ook dat is onderdeel van de autonomie van landen. En het is onderdeel van ieders autonomie hier om daar ook wat van te mogen vinden.quote:Het zou nog veel gekker zijn als jij vanuit Nederland voor andere landen zou willen gaan bepalen welke democratische besluiten men daar moet nemen.
En dan kan het weleens voorkomen dat ze iets besluiten wat je niet leuk vindt. Zo werkt dat.
Maar zijn er protesten specifiek vanuit Nederlandse optiek en wetgeving of zijn er protesten om dat men vind dat Hongarije de grondrechten die de EU garandeert schend?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het zou nog veel gekker zijn als jij vanuit Nederland voor andere landen zou willen gaan bepalen welke democratische besluiten men daar moet nemen.
Nee want mensen in kampen stoppen op basis van uiterlijke kenmerken is een misdaad tegen de menselijkheid. Maar in principe mag men in het buitenland de eigen spelregels bepalen. Is niet leuk maar de waarheid is ook niet altijd leuk.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dus als de Tweede Kamer zou besluiten dat ze alle mensen met blauwe ogen in kampen willen stoppen is dat prima omdat het immers democratisch besloten is en het geweldsmonopolie nog steeds netjes bij de overheid ligt?
Prima toch. Dan distantieert Nederland zich. Niemand zegt toch dat dat niet mag.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Niet elke inzet van het geweldsmonopolie langs democratische weg is een goed iets. Het is echter waarschijnlijk wel beter dat dit via het parlement loopt dan dat gestoorde conservatieven hardhandiger de scholen afgaan op zoek naar homo-promotie.
[..]
Elk land mag besluiten nemen. Zo staat het Nederland vrij zich te willen distantiëren van besluiten die een ander land neemt. Ook dat is onderdeel van de autonomie van landen. En het is onderdeel van ieders autonomie hier om daar ook wat van te mogen vinden.
Hoe dan ook, zoals gezegd, zijn het vooralsnog alleen de users geweest die willen dat het geweldsmonopolie van de staat ingezet wordt om homo-promotie te bestrijden, die enige bereidheid tot geweld hebben getoond mbt andersdenkenden.
De wet die Hongarije nu probeert in te voeren dreigt toch even goed tegen mensenrechten in te gaan, of zijn homo's geen mensen in jouw ogen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee want mensen in kampen stoppen op basis van uiterlijke kenmerken is een misdaad tegen de menselijkheid. Maar in principe mag men in het buitenland de eigen spelregels bepalen. Is niet leuk maar de waarheid is ook niet altijd leuk.
Maar heb ik wat gemist en worden homo's tegenwoordig in kampen gestopt.
En net stel je dat Nederland zich er niet mee moet bemoeien? Wat is het nu?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Prima toch. Dan distantieert Nederland zich. Niemand zegt toch dat dat niet mag.
Exact hetzelfde valt te zeggen over het Nederlandse gedoogbeleid. Zijn ze in de rest van de EU ook niet blij mee.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar zijn er protesten specifiek vanuit Nederlandse optiek en wetgeving of zijn er protesten om dat men vind dat Hongarije de grondrechten die de EU garandeert schend?
Er worden constant wetten aangenomen in andere EU landen die Nederland vermoedelijk niet leuk vindt, zo lang die niet tegen de gezamelijk afgesproken waardes ingaan is dat geen probleem.
Kortom, leuke stroman die jij daar bouwt, zou jammer zijn als er iets mee gebeurde.
Ja, daar hebben wij ons iets van aangetrokken, de discussies met Frankrijk bijvoorbeeld zijn nooit gestopt en hadden wel degelijk effect op de Nederlandse regering en het beleid en het gedoogbeleid heeft niets met de kernwaardes van de EU te maken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Exact hetzelfde valt te zeggen over het Nederlandse gedoogbeleid. Zijn ze in de rest van de EU ook niet blij mee.
Hebben wij ons daar iets van aangetrokken? Waarom verwacht je dat nu wel van Hongarije?
Welke mensenrechten precies?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De wet die Hongarije nu probeert in te voeren dreigt toch even goed tegen mensenrechten in te gaan, of zijn homo's geen mensen in jouw ogen?
Hier is geen sprake van het gebruik van geweld. Simpelweg de invoering van een nieuwe wet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vooralsnog zijn de enige user hier die blijken bereid zijn geweld te gebruiken de users die het geweldsmonopolie van de staat willen gebruiken om homo-"promotie" te verbieden bij tieners.
Er is geen jointje minder door verkocht. Daarbij, wij hebben nu toch ook discussie met Hongarije? Dat is toch wat je wilt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daar hebben wij ons iets van aangetrokken, de discussies met Frankrijk bijvoorbeeld zijn nooit gestopt en hadden wel degelijk effect op de Nederlandse regering en het beleid en het gedoogbeleid heeft niets met de kernwaardes van de EU te maken.
Ik vergelijk appels met appels.quote:Leuke poging wel maar probeer het eens bij appels en appels te houden.
Als je je er van distantieert bemoei je je er toch verder niet mee? Dan zeg je "ik distantieer me hier van" en ga je verder waar je mee bezig was.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En net stel je dat Nederland zich er niet mee moet bemoeien? Wat is het nu?
Welke mensenrechten worden er precies ingeperkt? Homoseksualiteit is niet verboden door deze wet. Homoseksuelen genieten in Hongarije dezelfde bescherming als anderen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De wet die Hongarije nu probeert in te voeren dreigt toch even goed tegen mensenrechten in te gaan, of zijn homo's geen mensen in jouw ogen?
Met een string vol glitters op een boot rond paraderen is geen mensenrecht he.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:03 schreef Tocadisco het volgende:
De wet die Hongarije nu probeert in te voeren dreigt toch even goed tegen mensenrechten in te gaan
Hoeveel homoboten varen rond in middelbare scholen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Met een string vol glitters op een boot rondparaderen is geen mensenrecht he.
Hoeveel homo's is de toegang tot school ontzegt?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoeveel homoboten varen rond in middelbare scholen?
En trouwen met de persoon van wie je houdt?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welke mensenrechten worden er precies ingeperkt? Homoseksualiteit is niet verboden door deze wet. Homoseksuelen genieten in Hongarije dezelfde bescherming als anderen.
Films met zoenende homoseksuelen voor kinderbedtijd op tv vertonen is geen mensenrecht.
Geen idee, maar hij heeft over een string vol glitters op een boot, waar dit topic gaat over "promotie" aan 12-18 jarigen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoeveel homo's is de toegang tot school ontzegt?
Een kind adopteren is geen mensenrecht en trouwen is een mensenrecht dat onderhevig is aan nationale wetten volgens het verdrag van de rechten van de mens. Met andere woorden: dat mag je uitlsuiten voor mensen van gelijk geslacht (zoals meerdere eu landen ook gedaan hebben en zoals Nederland ook jaren heeft gedaan).quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:47 schreef Fugue het volgende:
[..]
En trouwen met de persoon van wie je houdt?
En een kind adopteren?
Waarom waren er geen demonstraties en regenboogvlaggen tegen de Duitse antihomowetgeving dan?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:47 schreef Fugue het volgende:
[..]
En trouwen met de persoon van wie je houdt?
En een kind adopteren?
Want dat is ver gezocht of zo in een string met glitter bij 12 tot 18 jarigen gaan staan?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij heeft over een string vol glitters op een boot, waar dit topic gaat over "promotie" aan 12-18 jarigen.
Er lijkt mij niks mis mee als een stel mannen in een zwembroek op een bootje zit, ook niet in Hongarije.quote:Overigens wordt het wel een schrale zomer als mensen niet meer schaars gekleed op boten mogen verkeren. Of is dat alleen problematisch als het homoseksuele mannen zijn die dit doen?
Geen idee laten we alle Duitsers hier uitnodigen en het ze vragen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom waren er geen demonstraties en regenboogvlaggen tegen de Duitse antihomowetgeving dan?
Het lijkt me niet normaal om je pielemuis te laten zien in de klas en daar is al wetgeving voor. Maar is dit "homo-promotie" dan? En hetero's moeten dit wel mogen dan? Of is het totaal overbodig om seksuele oriëntatie hier bij te halen als je een wet schrijft?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Want dat is ver gezocht of zo in een string met glitter bij 12 tot 18 jarigen gaan staan?
[ afbeelding ]
En dat moeten mensen maar normaal vinden?
[..]
Er lijkt mij niks mis mee als een stel mannen in een zwembroek op een bootje zit, ook niet in Hongarije.
In Hongarije vindt men blijkbaar van wel. En daar kunnen wij op onze beurt ook wat van vinden, maar daar gaan ze in Hongarije toch echt zelf over.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt me niet normaal om je pielemuis te laten zien aan kleuters en daar is al wetgeving voor. Maar is dit "homo-promotie" dan? En hetero's moeten dit wel mogen dan? Of is het totaal overbodig om seksuele oriëntatie hier bij te halen als je een wet schrijft?
Oh kijk, weer een stromanquote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In Hongarije vindt men blijkbaar van wel. En daar kunnen wij op onze beurt ook wat van vinden, maar daar gaan ze in Hongarije toch echt zelf over.
Waar heb je het over? Ik bestrijd niet dat Hongarije een land is dat wetten mag uitvaardigen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
In Hongarije vindt men blijkbaar van wel. En daar kunnen wij op onze beurt ook wat van vinden, maar daar gaan ze in Hongarije toch echt zelf over.
Hoezo Duitsers? Nederlanders gingen toch ook op last van Rutte en zijn media boos worden op Hongarije? Waarom dan niet op Duitsland dat weigert homo's het recht op een kind te geven?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:59 schreef Fugue het volgende:
[..]
Geen idee laten we alle Duitsers hier uitnodigen en het ze vragen.
Niet meer, hun gedraging kan worden gezien als promotie, en daarvoor kun je worden vervolgd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welke mensenrechten worden er precies ingeperkt? Homoseksualiteit is niet verboden door deze wet. Homoseksuelen genieten in Hongarije dezelfde bescherming als anderen.
Nou ik zie mensen zich ontzettend opwinden tot aan uit de eu willen zetten. Dat kan helemaal niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh kijk, weer een stroman![]()
Wie beweert dan dat dit niet het geval is? Oh, niemand? Vervelend.
Hebben Hongaren dat?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo Duitsers? Nederlanders gingen toch ook op last van Rutte en zijn media boos worden op Hongarije? Waarom dan niet op Duitsland dat weigert homo's het recht op een kind te geven?
Want die foto is genomen in Hongarije?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Want dat is ver gezocht of zo in een string met glitter bij 12 tot 18 jarigen gaan staan?
[ afbeelding ]
Waarvoor hebben we een gezamenlijke Unie als je het hier niet over mag hebben?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou ik zie mensen zich ontzettend opwinden tot aan uit de eu willen zetten. Dat kan helemaal niet.
Maar ik begrijp dat je accepteert dat Hongarije hier zelf over gaat, wij hier niks aan kunnen doen en dat dit eigenlijk een circlejerk is van allemaal mensen die zich beklagen hoe vreselijk het allemaal is maar tegelijkertijd accepteren dat ze er niets over te zeggen hebben?
Waarvan akte.
https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutismquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom waren er geen demonstraties en regenboogvlaggen tegen de Duitse antihomowetgeving dan?
Ja dat willen ze met die nieuwe wet dus voorkomen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want die foto is genomen in Hongarije?
Iedereen die begrip heeft voor die achterlijke wet in Hongarije moet zich schamen. Die wet pretendeert dat homofilie iets is waar je voor kiest en dat kinderen 'aangemoedigd' zouden kunnen worden om homo te worden. En juist dat is het probleem.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Films met zoenende homoseksuelen voor kinderbedtijd op tv vertonen is geen mensenrecht.
Nee, natuurlijk niet. Maar de Duitsers ook niet.quote:
Whataboutism roepen alsof dat het verwijt van dubbele standaarden teniet doet is voor de dommenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Circlejerk in een topic over homofilie? Waar het hart van vol is...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou ik zie mensen zich ontzettend opwinden tot aan uit de eu willen zetten. Dat kan helemaal niet.
Maar ik begrijp dat je accepteert dat Hongarije hier zelf over gaat, wij hier niks aan kunnen doen en dat dit eigenlijk een circlejerk is van allemaal mensen die zich beklagen hoe vreselijk het allemaal is maar tegelijkertijd accepteren dat ze er niets over te zeggen hebben?
Waarvan akte.
Weet je wat pas echt dom is, naar een land wijzen dat er ordes van grootte beter voorstaat in de bescherming van homorechten om de aandacht te weerleggen van je geliefde dictatortje waar het met rasse schreden achteruit gaat. Waarom maak je je in godsnaam nog de illusie dat iemand in dat soort smerige trucjes zal trappen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar de Duitsers ook niet.
[..]
Whataboutism roepen alsof dat het verwijt van dubbele standaarden teniet doet is voor de dommen
hysterici.
Drugs =/= mensenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Exact hetzelfde valt te zeggen over het Nederlandse gedoogbeleid. Zijn ze in de rest van de EU ook niet blij mee.
Hebben wij ons daar iets van aangetrokken? Waarom verwacht je dat nu wel van Hongarije?
Nee hoor. Bepaalde gedragingen worden niet gezien als 'promotie'.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet meer, hun gedraging kan worden gezien als promotie, en daarvoor kun je worden vervolgd.
Je interpreteert je eigen visie hier te sterk als een onomstreden feit. Het kan natuurlijk prima dat jij de wet in Hongarije achterlijk vindt. Maar genoeg mensen in Hongarije zien dat toch anders, en nochtans stippelen zij het beleid uit in hun land. En daar hebben jij en wat anderen zich maar bij neer te leggen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Iedereen die begrip heeft voor die achterlijke wet in Hongarije moet zich schamen. Die wet pretendeert dat homofilie iets is waar je voor kiest en dat kinderen 'aangemoedigd' zouden kunnen worden om homo te worden. En juist dat is het probleem.
Ik weet niet, Kapitein_Scheurbuik, of jij bij het zien van twee zoenende mannen kriebels in je balzak krijgt. Mocht dat zo zijn, dan ben je waarschijnlijk homo, mocht dat niet zo zijn, dan ben je het waarschijnlijk niet en kun je er gevoegelijk van uitgaan dat je bij het zien van 3 filmpjes van zoenende mannen nog steeds geen kriebeltjes voelt.
Bron?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:16 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja dat willen ze met die nieuwe wet dus voorkomen.
Het is ook een feit, er is al meer dan genoeg onderzoek naar geweest dat er keer op keer op heeft gewezen dat homoseksualiteit aangeboren is en dus geen keus.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:24 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nee hoor. Bepaalde gedragingen worden niet gezien als 'promotie'.
[..]
Je interpreteert je eigen visie hier te sterk als een onomstreden feit. Het kan natuurlijk prima dat jij de wet in Hongarije achterlijk vindt. Maar genoeg mensen in Hongarije zien dat toch anders, en nochtans stippelen zij het beleid uit in hun land. En daar hebben jij en wat anderen zich maar bij neer te leggen.
Welnee joh, dat is juist helemaal niet hard aangetoond zoals je het nu zo stellig beweertquote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:28 schreef Tocadisco het volgende:
Het is ook een feit, er is al meer dan genoeg onderzoek naar geweest dat er keer op keer op heeft gewezen dat homoseksualiteit aangeboren is
Maar als het wel gebeurt, is het lastig om daar paal en perk aan te stellen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bron?
Want dat lijkt mij zeer stug. Zelfs in ons land zitten dat soort figuren niet voor de klas.
Hoezo mijn eigen visie. Ontken jij dat homofilie is aangeboren?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:24 schreef Dejannn het volgende:
[..]
[..]
Je interpreteert je eigen visie hier te sterk als een onomstreden feit. Het kan natuurlijk prima dat jij de wet in Hongarije achterlijk vindt. Maar genoeg mensen in Hongarije zien dat toch anders, en nochtans stippelen zij het beleid uit in hun land. En daar hebben jij en wat anderen zich maar bij neer te leggen.
De heeft toch niets met homoseksualiteit te maken?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Jawel, kledingvoorschriften.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar als het wel gebeurt, is het lastig om daar paal en perk aan te stellen.
Onzin, dit heeft niets met homoseksualiteit te maken.quote:Hongarije sorteert hier alvast op voor, door een wettelijk kader te creëren om dit soort excessen aan te kunnen pakken. Regeren is vooruit zien. En dat is iets waar de heer Orban beter in lijkt te slagen dan lulletje rozenwater Rutte.
Jeetje wat een dijenkletser! Ik kom niet meer bij....quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Circlejerk in een topic over homofilie? Waar het hart van vol is...
Ook grappig ja, in een topic waar men strijdt voor homorechten iemand proberen te beledigen door hem homo te noemenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Circlejerk in een topic over homofilie? Waar het hart van vol is...
Is dat een belediging, homo zijn? Ik dacht dat jullie niets tegen homo's hadden?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ook grappig ja, in een topic waar men strijdt voor homorechten iemand proberen te beledigen door hem homo te noemen
Wat nu gebeurt is een fantoomprobleem bestrijden met rigide middelen. Men neemt een bazooka ter hand om een mug te bestrijden. Ik ben inderdaad blij onze premier zich verre houdt van dergelijke idioterie.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar als het wel gebeurt, is het lastig om daar paal en perk aan te stellen.
Hongarije sorteert hier alvast op voor, door een wettelijk kader te creëren om dit soort excessen aan te kunnen pakken. Regeren is vooruit zien. En dat is iets waar de heer Orban beter in lijkt te slagen dan lulletje rozenwater Rutte.
Ik denk dat er hier maar weinig mensen echt iets tegen homo's hebben. Maar ik vind dat een land zelf wel mag bepalen of het zijn jeugd leert of homoseksualiteit normaal is of niet, volgens mij wordt ze nu niet geleerd om ze met hooivorken en fakkels Hongarije uit te jagen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
Is dat een belediging, homo zijn? Ik dacht dat jullie niets tegen homo's hadden?
Daar voorziet onze wetgeving al lang in he. Je slaagt er niet echt in je punt te maken. Misschien gaat het je beter af als je de islam er buiten laat en geen spijkers op laag water blijft zoeken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat nu gebeurt is een fantoomprobleem bestrijden met rigide middelen. Men neemt een bazooka ter hand om een mug te bestrijden. Ik ben inderdaad blij onze premier zich verre houdt van dergelijke idioterie.
Maar wellicht heb je een punt. Het is ook onwenselijk dat moslims onze klaslokalen gebruiken om hun boodschap uit te dragen en jonge jihadisten te creëren. Misschien kunnen we lering trekken uit de Orban-aanpak. Dus moslims de mogelijkheid ontzeggen om op middelbare scholen te vertellen over hun religie. En laten we ook elke vorm van islamitische cultuur verbannen uit media die zijn gericht op tieners.
Indoctrinatie in het klaslokaal is nu wellicht geen probleem, maar zoals jij al aangeeft is het verstandig om daar op voor te sorteren.
Volgens mij mogen moslims gewoon op middelbare scholen langskomen om te vertellen over hun religie. Als we de vergelijking doortrekken naar de wetgeving in Hongarije, dan zou dat dus niet meer mogen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daar voorziet onze wetgeving al lang in he. Je slaagt er niet echt in je punt te maken. Misschien gaat het je beter af als je de islam er buiten laat en geen spijkers op laag water blijft zoeken.
Homoseksualiteit is deels genetisch, deels een product van omgevingsfactoren. Dat het in de volledigheid aangeboren zou zijn, is nochtans nergens bewezen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hoezo mijn eigen visie. Ontken jij dat homofilie is aangeboren?
En die beleiduitstippelaars in Hongarije (hun kiezers incluis) mag ik hierbij benoemen tot minderwaardige klootidioten die nog vasthangen in de middeleeuwen.
Dat dat aan de orde zou zijn is dan ook weer zo'n volledig uit de lucht gegrepen mythe.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:18 schreef Dejannn het volgende:
Je mist in je cholerische rant het punt geheel. LGBTQ advocacy groups hebben niets te zoeken in de academische wereld. Als deze mensen worden betrokken bij wetenschappelijk onderzoek vervagen de grenzen tussen activisme en de wetenschap.
Is dat wel zo? Toegegeven, Hongarije heeft het vrij makkelijk met de bescherming van homorechten bij gebrek aan moslims, maar staat er daarom wel beter voor dan Nederland en waarschijnlijk ook Duitsland.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt dom is, naar een land wijzen dat er ordes van grootte beter voorstaat in de bescherming van homorechten
Het gaat erom dat Duitsland ook flink ouderwets is qua homorechten, maar als een land dan nog ietsje verder afwijkt van Nederland door kinderen wel te beschermen tegen de modieuze gekte dan moet ineens het internationale voetbal politiek gekleurd worden.quote:om de aandacht te weerleggen van je geliefde dictatortje waar het met rasse schreden achteruit gaat. Waarom maak je je in godsnaam nog de illusie dat iemand in dat soort smerige trucjes zal trappen?
Ah, het staat in het artikel, maar het is een uit de lucht gegrepen mythe. Interessant.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat dat aan de orde zou zijn is dan ook weer zo'n volledig uit de lucht gegrepen mythe.
Wat staat precies in het artikel?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:34 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ah, het staat in het artikel, maar het is een uit de lucht gegrepen mythe. Interessant.
Dat ze het überhaupt proberen geeft al aan wat voor enge club die EU is, en hoe weinig waarde ze hechten aan soevereiniteit van landen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:52 schreef intellectuele_user het volgende:
EU kan volgens experts weinig beginnen tegen Hongaarse antihomowet
Een meerderheid van de EU-landen verzet zich tegen een nieuwe wet in Hongarije waarin is opgenomen dat er geen homoseksualiteit mag getoond worden aan minderjarigen. Toch lijkt het erop dat de Commissie niet echt in actie schiet tegen het land. "Er gebeurt wel wat achter de schermen, maar juridisch gezien wordt het moeilijk om Hongarije te sanctioneren", zeggen rechtsgeleerden tegen NU.nl.
https://www.nu.nl/economi(...)rse-antihomowet.html
Verschil is wel dat onze overheid er tenminste wat aan probeert te doen, terwijl de Hongaarse overheid progressieve scholen, etc dit verbiedt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:44 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik denk dat er hier maar weinig mensen echt iets tegen homo's hebben. Maar ik vind dat een land zelf wel mag bepalen of het zijn jeugd leert of homoseksualiteit normaal is of niet, volgens mij wordt ze nu niet geleerd om ze met hooivorken en fakkels Hongarije uit te jagen.
Zoals gisteren al aangehaald, hier doen ze het op gristelijke en islamitische scholen niet veel beter dan op een Hongaarse school qua normaliseren van homoseksualiteit.
Wat dat betreft hadden de Hongaren of een ander edel volk hier ook al jaren geleden op de stoep kunnen staan tegen het onrecht wat de lgbtq community op die scholen wordt aangedaan.
Kan me niet voorstellen dat er ergens in de Europese verdragen staat dat landen verplicht zijn om dat uit te zenden.. Zelfs aan Friends zullen ze niet veel missen.quote:
Ik denk dat je je daar nogal in vergist. Het is in Hongarije een stuk minder rooskleurig dan hier.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:44 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik denk dat er hier maar weinig mensen echt iets tegen homo's hebben. Maar ik vind dat een land zelf wel mag bepalen of het zijn jeugd leert of homoseksualiteit normaal is of niet, volgens mij wordt ze nu niet geleerd om ze met hooivorken en fakkels Hongarije uit te jagen.
Zoals gisteren al aangehaald, hier doen ze het op gristelijke en islamitische scholen niet veel beter dan op een Hongaarse school qua normaliseren van homoseksualiteit.
Wat dat betreft hadden de Hongaren of een ander edel volk hier ook al jaren geleden op de stoep kunnen staan tegen het onrecht wat de lgbtq community op die scholen wordt aangedaan.
Koos maakt gewoon een ijzersterk argument, een waar ik je ook al op gewezen heb.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daar voorziet onze wetgeving al lang in he. Je slaagt er niet echt in je punt te maken. Misschien gaat het je beter af als je de islam er buiten laat en geen spijkers op laag water blijft zoeken.
Duizendmaal dit.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat nu gebeurt is een fantoomprobleem bestrijden met rigide middelen. Men neemt een bazooka ter hand om een mug te bestrijden. Ik ben inderdaad blij onze premier zich verre houdt van dergelijke idioterie.
Maar wellicht heb je een punt. Het is ook onwenselijk dat moslims onze klaslokalen gebruiken om hun boodschap uit te dragen en jonge jihadisten te creëren. Misschien kunnen we lering trekken uit de Orban-aanpak. Dus moslims de mogelijkheid ontzeggen om op middelbare scholen te vertellen over hun religie. En laten we ook elke vorm van islamitische cultuur verbannen uit media die zijn gericht op tieners.
Indoctrinatie in het klaslokaal is nu wellicht geen probleem, maar zoals jij al aangeeft is het verstandig om daar op voor te sorteren.
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Koos maakt gewoon een ijzersterk argument, een waar ik je ook al op gewezen heb.
Dat je er geen zinnig antwoord op hebt was ook al duidelijk.quote:
Ik vrees dat je nog echt zo denkt ook.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je er geen zinnig antwoord op hebt was ook al duidelijk.
Ho ho, het gaat om het voorsorteren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vrees dat je nog echt zo denkt ook.
Kom op man, die parallel sloeg als een tang op een varken.
Ronselen voor jihadistische activiteiten is al lang verboden in Nederland, daar is geen extra wetgeving voor nodig.
Je hebt verkeerd begrepen. Of althans, anders geïnterpreteerd dan dat ik bedoeld heb, kan ook aan mij liggen. Ik bedoeld voorsorteren qua scheppen van een wettelijk kader, omdat er nog geen enkel kader in deze richting was. Voor wat betreft ronselen voor jihad is die wetgeving er wel, derhalve gaat de parallel behoorlijk mank.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ho ho, het gaat om het voorsorteren.
Kinderen zouden er mee in aanraking kunnen komen en zich kunnen bekeren en wie weet wat niet meer allemaal...
Welnee.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je hebt verkeerd begrepen. Of althans, anders geïnterpreteerd dan dat ik bedoeld heb, kan ook aan mij liggen. Ik bedoeld voorsorteren qua scheppen van een wettelijk kader, omdat er nog geen enkel kader in deze richting was. Voor wat betreft ronselen voor jihad is die wetgeving er wel, derhalve gaat de parallel behoorlijk mank.
Dat heb ik al gedaan he. Het zal Hongarije alleen om de excessen gaan die ze aan gaan pakken verwacht ik. Voor die excessen was nog geen wetgeving. Tegen bepaalde excessen binnen islam is die wetgeving er dus al wel.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welnee.
Omdat je er nog steeds van uit gaat dat er tegen het een beschermd moet worden (want glitternichten op boten) terwijl het ander - een religie die de laatste decennia heeft aangetoond nogal moeilijk met kritiek om te kunnen gaan - natuurlijk van alle smetten vrij is en gewoon gedoceerd mag worden.
Je ziet zelf niet eens meer dat je voor de islam heel snel redeneert vanuit het "ja maar dat zijn uitzonderingen, die jihadisten... zijn geen echte moslims"-kader, maar kennelijk kan een dergelijke nuance niet gelden voor homo's. Daar moet op 'voorgesorteerd' worden.
Mag jij mij het verschil uitleggen.
Joehoe...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan he. Het zal Hongarije alleen om de excessen gaan die ze aan gaan pakken verwacht ik. Voor die excessen was nog geen wetgeving. Tegen bepaalde excessen binnen islam is die wetgeving er dus al wel.
Zoals ik al zo'n tien keer aangegeven heb in dit topic: Ik verwacht dat de soep niet zo heet gegeten zal worden als deze opgediend wordt, en dat alleen de excessieve promotie aangepakt zal worden. Mocht dat ander zijn, zal ik gelijk mijn ongelijk toegeven, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
In Hongarije is homo zijn al voldoende... Waarom anders uberhaupt zo'n wet?
Mooi, kunnen we dat experiment hier toepassen op de islam. Te beginnen bij het stoppen van het versterkt oproepen tot gebed.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zoals ik al zo'n tien keer aangegeven heb in dit topic: Ik verwacht dat de soep niet zo heet gegeten zal worden als deze opgediend wordt, en dat alleen de excessieve promotie aangepakt zal worden. Mocht dat ander zijn, zal ik gelijk mijn ongelijk toegeven, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Dat is al vijftien delen de vraag.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:51 schreef sp3c het volgende:
maar geef nu eens een voorbeeld van die excessieve promotie?
Zucht, dat is hier dus niet meer nodig als je alleen de excessen aan wilt pakken, omdat we hier, in tegenstelling tot Hongarije reeds wetgeving hebben die daar in voorziet. Doe eens niet zo onnozel joh.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we dat experiment hier toepassen op de islam.
Immers, de soep wordt niet zo geheten.
Oh echt?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:53 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zucht, dat is hier dus niet meer nodig als je alleen de excessen aan wilt pakken, omdat we hier, in tegenstelling tot Hongarije reeds wetgeving hebben die daar in voorziet. Doe eens niet zo onnozel joh.
Dit is misselijk, dat stond niet in je post, dat heb je later ge-edit en nu doe je net alsof ik selectief quote.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh echt?
Wat is precies dat versterkt oproepen tot het gebed precies, Hamzoef? Mag ik dat ook excessieve promotie noemen?
Give me a break...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:57 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dit is misselijk, dat stond niet in je post, dat heb je later ge-edit en nu doe je net alsof ik selectief quote.
Wat doorzichtig zeg.
Daarbij hadden we het over scholen. Maar succes ermee verder, wat ik zei:misselijk.
Ook dat heb ik nooit gezegd. Maar naast je manipulatieve edits, ga je maar gerust door met mij woorden in de mond te leggen hoor.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
... maar twee mannen of vrouwen die en plein public hun affectie jegens elkaar tonen is 'excessieve promotie';
... maar kinderen onderwijzen dat er zoiets als homoseksualiteit bestaat en dat dat normaal is, is 'excessieve promotie';
... maar op TV een homo-koppel laten zien, is 'excessieve promotie'.
Nee, wat je zegt is dat het prima is om bij het een 'voor te sorteren' en bij het ander de ogen te sluiten. Want daar staan excessen natuurlijk los van de materie, en zijn al wetten voor.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:00 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ook dat heb ik nooit gezegd. Maar naast je manipulatieve edits, ga je maar gerust door met mij woorden in de mond te leggen hoor.
Dan andersom: is hetgeen ik eerst beschrijf wel excessieve promotie? Of is dat normaal?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:00 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ook dat heb ik nooit gezegd. Maar naast je manipulatieve edits, ga je maar gerust door met mij woorden in de mond te leggen hoor.
Laat ik beginnen met punt 2. Ja, prima. Is normaal.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan andersom: is hetgeen ik eerst beschrijf wel excessieve promotie? Of is dat normaal?
Nee, ik heb het over de beleving van de islam in Nederland. Excessief?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:05 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Laat ik beginnen met punt 2. Ja, prima. Is normaal.
Voor wat betreft punt 1. Dat ligt er aan in welke mate, maar dat geldt voor hetero's ook.
Punt 3, ligt er aan in welke mate en in welke context.
Daar zijn dikbebaarde haattheologen inderdaad al eeuwen heel goed in.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:05 schreef Woelwater het volgende:
Het is in ieder geval excessief door blijven drammen.
Die zitten hier ook al 16 delen in?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zijn dikbebaarde haattheologen inderdaad al eeuwen heel goed in.
Hun nazaten? Absoluut. Werd ergens nog gesteld dat COVID een straf van boven is omdat er homo's op een boot hebben staan dansen.quote:
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, ik heb het over de beleving van de islam in Nederland.
Over manipulatief gesproken...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]Daar hadden we het helemaal niet over, ik geef nota bene netjes antwoord op de vragen in jouw quote. Dat jij nu weer offtopic wil gaan, tja, verbaast me niet echt.
Wat heeft de islam precies met de wet in Hongarije te maken? Dat word er weer met de haren bij gesleept...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Over manipulatief gesproken...
Laat ik het anders verwoorden: kun jij je indenken dat voor bepaalde mensen er sprake is van excessieve promotie van de islam in Nederland?
Dat is dan ook het hele punt...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Wat heeft de islam precies met de wet in Hongarije te maken? Dat word er weer met de haren bij gesleept...
Zoals wel vaker...
De wet in Hongarije is gewoon slecht en moet worden gestopt. Vrijheid van religie is een groot goed, wees er blij mee. Als de islam verboden moet worden, dan andere religies ook.
Omdat seksuele voorkeur niet voorkomt in de universele mensenrechtenverklaring en religie wel.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
waarom gelden die excessen wel voor een seksuele voorkeur maar niet voor een religie?
Dat is waar. Hongarije kan binnenkort alles als "excessieve promotie" zien en dus verbieden. Beetje zoals de nazi's deden in de jaren 36-45...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is dan ook het hele punt...
Ik heb het niet over verbieden van zaken. Ik zou gewoon onderhand eens de definitie van 'excessieve promotie' willen zien; en aangezien Hamzoef en de radicale Intellectuele User te pas en te pas strooien met waarom homoseksualiteit, of 'de excessen daarvan', beteugeld moet worden, lijkt het me een mooi spiegelbeeld om voor te houden: wanneer is iets 'excessief', volgens deze heren die bij de islam zweren, en waarom gelden die excessen wel voor een seksuele voorkeur maar niet voor een religie?
Daarbij: erbij gesleept? Inderdaad, door users als Intellectuele User, die ons ook meteen op allerhande koranverzen trakteerde.
Daar houden ze zich gelukkig allemaal aan, die islamitische landenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:45 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Omdat seksuele voorkeur niet voorkomt in de universele mensenrechtenverklaring en religie wel.
Artikel 2 - Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.
https://mensenrechten.nl/(...)-rechten-van-de-mens
Je zou je zelf eens van een afstandje moeten betrachten. Ik denk oprecht dat je er dan van schrikt hoe obsessief je bent.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar houden ze zich gelukkig allemaal aan, die islamitische landen
Verder moet je misschien nog even opzoeken wat "van welke aard ook, zoals" en "of andere status" betekent...![]()
Obsessief... en dat in een topic waarin al reeksen lang echt de meest absurde zaken worden geroepen over homo's...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je zou je zelf eens van een afstandje moeten betrachten. Ik denk oprecht dat je er dan van schrikt hoe obsessief je bent.
Het is je allicht ontgaan, maar dit topic gaat over Hongarije, niet of welk islamitisch land dan ook.
Het gaat dan ook om Hongarije (en Nederland) en niet om 'islamitische landen'.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar houden ze zich gelukkig allemaal aan, die islamitische landen
Dit lijstje zegt wel genoeg: https://freedomhouse.org/countries/freedom-world/scores
Verder moet je misschien nog even opzoeken wat "van welke aard ook, zoals" en "of andere status" betekent...![]()
Maar het allerleukst is natuurlijk dat een voorstander van de doodstraf met de UVRM gaat zwaaien.
Uiteraard heb je een bron voor je stelling dat LGTB niet valt onder 'van welke aard ook' of 'andere status'...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:56 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om Hongarije (en Nederland) en niet om 'islamitische landen'.
lgbtqi+ valt niet onder "van welke aard ook" en "of andere status", ze zitten vast te lobbyen om het toe te voegen maar het wordt geblokkeerd door o.a. 'islamitische landen'.
Wat de doodstraf met UVRM te maken heeft ontgaat mij.
Toen UVRM (1948) werd opgesteld, viel homoseksualiteit nog onder 'seksuele deviatie' (DSM 1972).quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard heb je een bron voor je stelling dat LGTB niet valt onder 'van welke aard ook' of 'andere status'...
https://www.tjsl.edu/slomansonb/10.3_GLBT_UN.pdfquote:In this context we are seriously concerned at the attempt to introduce to the UN some notions that have no legal foundation in any international human rights instruments.
Our alarm does not merely stem from concerns about the lack of legal ground or that the said statement delves into matters which is within the domestic jurisdiction of States, counter to the commitment in the UN Charter to respect sovereignty of States and principal of non-intervention.
The second is often suggested to attribute particular sexual interests or behavior to genetic factors—a notion that has been scientifically rebuffed repeatedly. We affirm that those two notions are not and should not be linked to existing international Human Rights instruments.
Meerdere landen waaronder de VS en Japan voeren de doodstraf uit. Wat dit met UVRM te maken heeft ontgaat mij nog steeds.quote:Dat het je verder ontgaat, UVRM en doodstraf, verbaast me verder niets.
Toen...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:17 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Toen UVRM (1948) werd opgesteld, viel homoseksualiteit nog onder 'seksuele deviatie' (DSM 1972).
Hieronder kun je lezen dat ze lobbyen om het toe te voegen aan bestaande internationale mensenrechtenverklaringen, zonder succes. Daarnaast geven tientallen landen aan dat genen geen rol spelen bij seksuele oriëntatie:
[..]
https://www.tjsl.edu/slomansonb/10.3_GLBT_UN.pdf
[..]
Meerdere landen waaronder de VS en Japan voeren de doodstraf uit. Wat dit met UVRM te maken heeft ontgaat mij nog steeds.
'van welke aard ook' of 'andere status'quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nou ja, seksuele orientatie valt voor zover ik weet inderdaad vooralsnog niet onder de universele verklaring van de rechten van de mens, wat denk ik wel zou moeten, of in ieder geval hetero's, homo's, bi's, asexuelen, en misschien nog wat andere categorieën die ik over het hoofd zie. Dat iemand daarop wijst die zijn reet afveegt met het meest basale recht daarin, het recht op leven, is wel schrijnend.
2021:quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar ik hoor wel wanneer je begrepen hebt wat 'van welke aard ook' of 'andere status' in 2021 betekent.
Dat proberen ze inderdaad.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:43 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
2021:
Of ook het recht op seksuele oriëntatie, zoals van homoseksuelen, tot de seksuele rechten behoort is internationaal erg omstreden, vooral door weerstand van islamitische en Afrikaanse landen. De seksuele rechten zijn nauw verwant aan de reproductieve rechten (waaronder het recht op abortus) en in veel landen al net zo omstreden. Vooral islamitische landen en het Vaticaan proberen internationale standaards voor seksuele rechten tegen te houden.
https://www.amnesty.nl/encyclopedie/seksuele-rechten
Hm, ik heb iets voor mijn beurt gereageerd, want daar valt inderdaad wat voor te zeggen nu ik wat verder gekeken heb. Hoe dan ook schrijnend dat iemand die zijn reet afveegt met het recht op leven probeert de universele mensenrechten aan te halen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'van welke aard ook' of 'andere status'
Leuk, maar die woorden hebben geen betrekking op seksuele geaardheid, zoals ik al eerder zei, die verklaringen werden opgesteld in een tijd waar men niet gediend was van jouw radicaal-progressieve nonsens.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vooralsnog kunnen ook zij de woorden 'van welke aard ook' of 'andere status' niet veranderen.
Het uiteindelijk doel is dan ook dat iedereen zijn religie gaat omarmen. Dan komt die UVRM ineens heel goed uit. Dat die als eerste de deur uitgaat bij z'n kalifaat, vermeldt hij er nog even niet bij.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hm, ik heb iets voor mijn beurt gereageerd, want daar valt inderdaad wat voor te zeggen nu ik wat verder gekeken heb. Hoe dan ook schrijnend dat iemand die zijn reet afveegt met de universele mensenrechten probeert de universele mensenrechten aan te halen.
Wat begrijp je niet aan 'van welke aard ook' of 'andere status'?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:56 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Leuk, maar die woorden hebben geen betrekking op seksuele geaardheid, zoals ik al eerder zei, die verklaringen werden opgesteld in een tijd waar men niet gediend was van jouw radicaal-progressieve nonsens.
Zelfs in Nederland moet men nog het woord seksuele geaardheid opnemen in artikel 1 (het is na 10 jaar bijna zo ver), laat staan op Europees of internationaal niveau:
https://www.denederlandse(...)discriminatiegronden
Etto radicaal progressief noemen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:56 schreef intellectuele_user het volgende:
Leuk, maar die woorden hebben geen betrekking op seksuele geaardheid, zoals ik al eerder zei, die verklaringen werden opgesteld in een tijd waar men niet gediend was van jouw radicaal-progressieve nonsens.
Waar ligt de grens?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:24 schreef Dejannn het volgende:
[..]
[..]
.
We hebben het niet over verplicht, maar over verbod.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat er ergens in de Europese verdragen staat dat landen verplicht zijn om dat uit te zenden.. Zelfs aan Friends zullen ze niet veel missen.
Hmmja, nog altijd beter dan "KEELLLL DA HOMO'S" ofzo uit Oeganda of een andere heilsstaat van vrede, welvaart en recht.quote:
En 'zoals'quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'van welke aard ook' of 'andere status'
Ja, het idee alleen al, dat je als overheid benadrukt dat je de vrijheid hebt om te zijn wie je bentquote:
Ja, een duidelijk verschil tussen beide landen, de een strijd voor haar vrijheid en waarden, de ander strijd voor zijn president.quote:
De regenboog staat voor diversiteit hé.quote:
Wat wil je nu zeggen met al die filmpjes dan?quote:
Dat je beter een halve dictatuur kunt verdedigen dan het leven in een vrij land...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 06:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen met al die filmpjes dan?
Ik heb geen zin om te klikken steeds hoor
Je paat poep met je product van omgevingsfactoren. Dat is nergens bewezen. Lees eens wat werken van Dick Swaab.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:56 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is deels genetisch, deels een product van omgevingsfactoren. Dat het in de volledigheid aangeboren zou zijn, is nochtans nergens bewezen.
Noem je dat een anti homo geluid. Zolang scholen aan de norm voldoen die in Nederland noodzakelijk is moeten scholen dat maar zelf weten. Je kunt keuzes maken. Er bestaat tal van divers onderwijs.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 19:55 schreef Candymannetje het volgende:
Kunnen we ons niet beter concentreren op anti homo geluiden in ons eigen land?
NWS / Moslimcollege Beverwijk wil jongens en meisjes op school scheiden
Ik plaats dit in dezelfde categorie als wat Hongarije doet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Noem je dat een anti homo geluid. Zolang scholen aan de norm voldoen die in Nederland noodzakelijk is moeten scholen dat maar zelf weten. Je kunt keuzes maken. Er bestaat tal van divers onderwijs.
Welnee want het is hier niet iets wat door de overheid bij wet verboden of verplicht wordt en dat is in Hongarije wel het geval. Overigens staat me bij dat er in Amsterdam ook een Joodse school is waar jongens en meisjes gescheiden onderwijs krijgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik plaats dit in dezelfde categorie als wat Hongarije doet.
quote:Op zondag 4 juli 2021 02:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Welnee want het is hier niet iets wat door de overheid bij wet verboden of verplicht wordt en dat is in Hongarije wel het geval. Overigens staat me bij dat er in Amsterdam ook een Joodse school is waar jongens en meisjes gescheiden onderwijs krijgen.
Je hebt vrije schoolkeuze.quote:Op zondag 4 juli 2021 07:57 schreef Candymannetje het volgende:
Dus als het bestuur van een school zoiets besluit is het niet erg maar als het bestuur van een land het doet wel?
[..]
Het begrip 'vrijheid' blijft maar lastig voor sommigen.quote:
Ja, vluchteling zijn is een rechtquote:Op zondag 4 juli 2021 09:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je bent ook niet verplicht om in een land te blijven.
Ach ja, stom van me.quote:Op zondag 4 juli 2021 09:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou iemand uit Hongarije moeten vluchten?
Wat heeft dat met Hongarije te maken?quote:Op zondag 4 juli 2021 09:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ach ja, stom van me.
Iedereen kan natuurlijk vrij vestigen, waar ook ter wereld...
Aangezien jij met je opmerking kwam dat iedereen zomaar naar een ander land zou kunnen. Is het nu al te moeilijk om consitent te blijven met je eigen gemaakte argument.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Hongarije te maken?
Inderdaad. Dit valt mij ook op, het is voor sommigen hier maar lastig te accepteren dat Hongarije de vrijheid heeft deze nieuwe wet in te voeren.quote:Op zondag 4 juli 2021 08:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het begrip 'vrijheid' blijft maar lastig voor sommigen.
Ja, net zo goed als dat Kim de vrijheid heeft hele dorpen uit te hongeren om covid te bestrijden.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit valt mij ook op, het is voor sommigen hier maar lastig te accepteren dat Hongarije de vrijheid heeft deze nieuwe wet in te voeren.
Het ging toch over Hongarijequote:Op zondag 4 juli 2021 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aangezien jij met je opmerking kwam dat iedereen zomaar naar een ander land zou kunnen. Is het nu al te moeilijk om consitent te blijven met je eigen gemaakte argument.
Is dat niet in strijd met "Europese waarden" dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 20:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Noem je dat een anti homo geluid. Zolang scholen aan de norm voldoen die in Nederland noodzakelijk is moeten scholen dat maar zelf weten. Je kunt keuzes maken. Er bestaat tal van divers onderwijs.
Precies, wij hebben ons niet te bemoeien met interne aangelegenheden in andere landen tenzij het onze nationale veiligheid of welvaart in gevaar brengt.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, net zo goed als dat Kim de vrijheid heeft hele dorpen uit te hongeren om covid te bestrijden.
Daar hebben wij ons niet mee te bemoeien.
Dus als we nu in 1933 leefden en onze oosterburen hadden zojuist de Neurenberg-wetten door de Rijksdag gejast, dan mochten we daar volgens jou niets van vinden?quote:Op zondag 4 juli 2021 11:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Precies, wij hebben ons niet te bemoeien met interne aangelegenheden in andere landen tenzij het onze nationale veiligheid of welvaart in gevaar brengt.
quote:Op zondag 4 juli 2021 11:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als we nu in 1933 leefden en onze oosterburen hadden zojuist de Neurenberg-wetten door de Rijksdag gejast, dan mochten we daar volgens jou niets van vinden?
quote:tenzij het onze nationale veiligheid of welvaart in gevaar brengt
Hoe brachten de Neurenberg-wetten onze nationale veiligheid en welvaart in gevaar?quote:
Als ze onze nationale veiligheid en welvaart niet in gevaar brachten is het dus geen probleemquote:Op zondag 4 juli 2021 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe brachten de Neurenberg-wetten onze nationale veiligheid en welvaart in gevaar?
Hongarije moet lekker doen wat het wil doen maar dit is een discriminerende wet, als ze dat cool vinden dan moeten ze lekker uit de EU stappen en dan hoor je mij er niet overquote:Op zondag 4 juli 2021 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit valt mij ook op, het is voor sommigen hier maar lastig te accepteren dat Hongarije de vrijheid heeft deze nieuwe wet in te voeren.
Welke punten uit die wet vind je discriminerend?quote:Op zondag 4 juli 2021 11:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hongarije moet lekker doen wat het wil doen maar dit is een discriminerende wet, als ze dat cool vinden dan moeten ze lekker uit de EU stappen en dan hoor je mij er niet over
Homoseksualiteit mag op sommige plekken niet 'gepromoot' wordenquote:Op zondag 4 juli 2021 12:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Welke punten uit die wet vind je discriminerend?
Ok, bedankt voor de toelichtingquote:Op zondag 4 juli 2021 12:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Homoseksualiteit mag op sommige plekken niet 'gepromoot' worden
Heteroseksualiteit wel
Wat het ook betekend, het is een beetje vaag allemaal en niemand wil hier voorbeelden geven maar het is hoe dan ook discriminatie
Alleen heeft Hongarije zich gewoon te houden aan de voorwaarden waarmee ze akkoord zijn gegaan. Als ze dat niet doen dan hebben wij ons daar wel degelijk mee te bemoeien.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Precies, wij hebben ons niet te bemoeien met interne aangelegenheden in andere landen tenzij het onze nationale veiligheid of welvaart in gevaar brengt.
True maar dan is nog de vraag of "homo promotie" in de voorwaarden stond.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alleen heeft Hongarije zich gewoon te houden aan de voorwaarden waarmee ze akkoord zijn gegaan. Als ze dat niet doen dan hebben wij ons daar wel degelijk mee te bemoeien.
Ik zet het expres tussen " omdat de ophef van de wet daarom draait.quote:Op zondag 4 juli 2021 12:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is dit, en waar was daar sprake van?
Promoten: onder de aandacht brengen, reclame maken voor.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel, hoe promoot je een seksuele voorkeur.
maar geef nu eens een voorbeeld?quote:Op zondag 4 juli 2021 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Promoten: onder de aandacht brengen, reclame maken voor.
Kortom, als je een seksuele voorkeur (of seksualiteit an sich) sterk onder de aandacht wil brengen bij kinderen en jongeren, promoot je dat zij zich hier mee gaan bezig houden, of hier hopelijk specifieke denkbeelden over zullen omarmen.
En iedereen begrijpt dat natuurlijk ook wel, maar sommigen hier vinden het dan nodig om de vermoorde onschuld te spelen. Dit omdat ze de promotie van bepaald gedachtegoed omtrent seksualiteit onder kinderen jongeren eigenlijk sterk toejuichen.
doe eens niet zo dom.. Ten eerste: seksualiteit is een gegeven. Je word geen homo als je iedere dag het woordje homo hoort (anders zouden die marrokanen en turken wel meer homo's hebben). Ten tweede: Uitleggen wat het is is geen promotie. Het is gewoon duidelijk maken dat het geen ziekte is, maar dat het normaal is..quote:Op zondag 4 juli 2021 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, als je een seksuele voorkeur (of seksualiteit an sich) sterk onder de aandacht wil brengen bij kinderen en jongeren, promoot je dat zij zich hier mee gaan bezig houden, of hier hopelijk specifieke denkbeelden over zullen omarmen.
En iedereen begrijpt dat natuurlijk ook wel, maar sommigen hier vinden het dan nodig om de vermoorde onschuld te spelen. Dit omdat ze de promotie van bepaald gedachtegoed omtrent seksualiteit onder kinderen jongeren eigenlijk sterk toejuichen.
Ja, daar ga je al de mist in, dejannn.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik troll absoluut niet. Ik vind het ook vreemd dat je mijn post als dusdanig probeert te framen simpelweg vanwege een meningsverschil.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:17 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
doe eens niet zo dom.. Ten eerste: seksualiteit is een gegeven. Je word geen homo als je iedere dag het woordje homo hoort (anders zouden die marrokanen en turken wel meer homo's hebben). Ten tweede: Uitleggen wat het is is geen promotie. Het is gewoon duidelijk maken dat het geen ziekte is, maar dat het normaal is..
Maar dat snap jij ook wel, je bent gewoon een domme mening aan het promoten om te trollen..
ja maar wat is het en waarom zouden homo's het niet mogen doen?quote:Op zondag 4 juli 2021 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik troll absoluut niet. Ik vind het ook vreemd dat je mijn post als dusdanig probeert te framen simpelweg vanwege een meningsverschil.
Ten tweede stelt volgens mij nagenoeg niemand hier dat je seksualiteit daadwerkelijk kunt veranderen met het onder de aandacht brengen. Wél kun je, zoals aangegeven, attitudes en gedachtegoed omtrent het onderwerp proberen te beïnvloeden. En dit is dan ook precies waar het om draait.
Nee hoor.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik troll absoluut niet. Ik vind het ook vreemd dat je mijn post als dusdanig probeert te framen simpelweg vanwege een meningsverschil.
Ten tweede stelt volgens mij nagenoeg niemand hier dat je seksualiteit daadwerkelijk kunt veranderen met het onder de aandacht brengen. Wél kun je, zoals aangegeven, attitudes en gedachtegoed omtrent het onderwerp proberen te beïnvloeden. En dit is dan ook precies waar het om draait.
Dapper, na 16 delen.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar wat is het en waarom zouden homo's het niet mogen doen?
Wat zouden homo's niet mogen?quote:Op zondag 4 juli 2021 14:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar wat is het en waarom zouden homo's het niet mogen doen?
hun seksualiteit promoten natuurlijkquote:
Jij bent het die beweert dat iedereen het ook wel snapt dat jij gelijk hebt maar dat mensen hier de vermoorde onschuld over spelen. Dit lijkt me erger framen dan wat ik bij jou post doe. Want de discussie is juist "wat is promoten".... En gewoon les geven over seksualiteit is geen promotie, althans dat is de mening van iedereen die deugd..quote:Op zondag 4 juli 2021 14:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat eerste is wel de vrees van vele rechtse mensen en mensen die vanwege religie tegen seksualiteit zijn.quote:Ten tweede stelt volgens mij nagenoeg niemand hier dat je seksualiteit daadwerkelijk kunt veranderen met het onder de aandacht brengen. Wél kun je, zoals aangegeven, attitudes en gedachtegoed omtrent het onderwerp proberen te beïnvloeden. En dit is dan ook precies waar het om draait.
Volgens mij wordt seksualiteit in zijn algemeenheid een beetje als een taboe weggestopt. Niet voor niets wordt bijvoorbeeld pornografie (ongeacht welk genre) verboden voor minderjarigen. Seksuele voorlichting wordt gezien als iets voor de ouders thuis, zodat die dit kunnen doen op een manier dat aansluit bij hun eigen normen en waarden.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
hun seksualiteit promoten natuurlijk
waar gaat dit topic anders over
Discriminatie mag dus volgens jou?quote:Op zondag 4 juli 2021 12:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
True maar dan is nog de vraag of "homo promotie" in de voorwaarden stond.
Dus je denkt dat men op school homoporno gaat laten zien aan de kinderenquote:Op zondag 4 juli 2021 14:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij wordt seksualiteit in zijn algemeenheid een beetje als een taboe weggestopt. Niet voor niets wordt bijvoorbeeld pornografie (ongeacht welk genre) verboden voor minderjarigen. Seksuele voorlichting wordt gezien als iets voor de ouders thuis, zodat die dit kunnen doen op een manier dat aansluit bij hun eigen normen en waarden.
Traditionele normen en waarden? Over welke waarden heb je het precies? De gristelijke, islamitische, joodse, hindoeise of boeddhistische waarden? Die door de religies wel echt over onze wereld gepromoot zijn en de rest verboden?quote:Enkel omtrent media wordt LGBT-beeldmateriaal verbannen, je zou dit dus kunnen interpreteren als het presenteren van een enigszins vertekend beeld op basis van traditionele normen en waarden. Daarnaast zullen de extravagante, stereotiepe en soms vulgaire manieren waarop LGBT-cultuur wordt weergegeven hier ook wel een rol in spelen. Helaas heeft de LGBT-wereld zichzelf hiermee in de vingers gesneden.
Nee, dat is niet het geval. Dit is een rare hyperbool gecreëerd door driftige progressieven die boos zijn omdat er een stokje wordt gestoken voor het verspreiden van hun gewenste gedachtegoed.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:30 schreef Berjan3 het volgende:
Dat eerste is wel de vrees van vele rechtse mensen en mensen die vanwege religie tegen seksualiteit zijn.
Ik kan mij eigenlijk wel vinden in het idee dat dit iets is voor de ouders, niet voor de onderwijzers. Waarom moet een school bepaalde normen en waarden pushen omtrent seksualiteit? Als je een vrij diverse groep leerlingen hebt qua achtergrond (links, rechts, Christelijk, Islamitisch, Joods, etc.) gaat dat niet eens zo goed.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:30 schreef Berjan3 het volgende:
Wat is er precies verkeerd met het "beinvloeden" van gedachtegoed ergens over? Doen scholen dit niet overal mee? Of is het onderwijs ook de bolvormige Aarde aan het promoten, door hier gewoon les over te geven? Waarom wel zo spastisch over seksualiteit en niet over andere dingen waar verschillende meningen over zijn?
Ik zou er heel erg sterk rekening mee houden dat veel mensen die homo zijn niet voor hun 18e uit de kast komen. En zeker niet terug in de kast gaan vanwege het gebrek aan voorlichting. Ik kwam zelf pas na de middelbare uit de kast en heb wel twee biologie lesjes gehad over homoseksualiteit. Ik vond het voornamelijk erg confronterend en onprettig.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:30 schreef Berjan3 het volgende:
Gewoon lesgeven over homoseksualiteit en transgenders en zeggen wat het is en dat je niet gek bent als je er mee te maken krijgt. Is dat nou zo erg?
Het verbieden is veel erger, dan gaan alle andersgeaarden weer in de kast.
Deze gebruiker bestaat niet.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daar ga je al de mist in, dejannn.
Neen, dat lijkt me niet... Je bent weer aan het framen, iets wat je anderen verwijt. Hou er eens mee op.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het geval. Dit is een rare hyperbool gecreëerd door driftige progressieven die boos zijn omdat er een stokje wordt gestoken voor het verspreiden van hun gewenste gedachtegoed.
Waarom wel met seksualiteit en heb je met andere zaken er geen problemen mee?quote:Ik kan mij eigenlijk wel vinden in het idee dat dit iets is voor de ouders, niet voor de onderwijzers. Waarom moet een school bepaalde normen en waarden pushen omtrent seksualiteit? Als je een vrij diverse groep leerlingen hebt qua achtergrond (links, rechts, Christelijk, Islamitisch, Joods, etc.) gaat dat niet eens zo goed.
Tuurlijk staat dat niet vast.. Je hebt nou eenmaal mening die lijnrecht tegenover elkaar staan. De boeken waar religieuzen uit lezen leren veel andere dingen dan op school. Dus het is een goede vergelijking. Maar omtrent seksualiteit doen mensen spastisch..quote:Vergelijking met de vorm van aarde gaat niet op. Dat staat feitelijk vast, een beetje net zoals geslacht. Je hebt mannen en vrouwen. Vanuit dat oogpunt zie ik wel gelijkenissen tussen de 'flat earth' theorie en de genderideologie. Beiden stoelen op irreële denkbeelden.
Ach, je plaatst jouw ervaring als de ervaring van iedereen? Geen wonder dat je wat spastisch doet.quote:Ik zou er heel erg sterk rekening mee houden dat veel mensen die homo zijn niet voor hun 18e uit de kast komen. En zeker niet terug in de kast gaan vanwege het gebrek aan voorlichting. Ik kwam zelf pas na de middelbare uit de kast en heb wel twee biologie lesjes gehad over homoseksualiteit. Ik vond het voornamelijk erg confronterend en onprettig.
Dat is nonsens, en nog gevaarlijke nonsens ook.. Dat jij het zo ervaren hebt is prima, maar projecteer het niet op de rest van de mensheid..quote:Kortom, het hele idee dat je met "voorlichting" over deze zaken een weelderige progressieve oase creëert voor LGB'ers klopt niet. En ook het gebrek eraan zal weinig kwaad doen.
De term discriminatie heeft zijn kracht een beetje verloren sinds het de laatste jaren door iedereen geroepen wordt die zijn zin niet krijgt.quote:
Ja prima verbied dan vulgaire shit op school prima, niemand die het in zijn hoofd haalt maar prima want hetero's kunnen er ook echt wel wat van maar dat is dan 'normaal' ... Die mogen het theoretisch gezien nog over kontneuken hebben in de klas als ze zouden willenquote:Op zondag 4 juli 2021 14:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij wordt seksualiteit in zijn algemeenheid een beetje als een taboe weggestopt. Niet voor niets wordt bijvoorbeeld pornografie (ongeacht welk genre) verboden voor minderjarigen. Seksuele voorlichting wordt gezien als iets voor de ouders thuis, zodat die dit kunnen doen op een manier dat aansluit bij hun eigen normen en waarden.
Enkel omtrent media wordt LGBT-beeldmateriaal verbannen, je zou dit dus kunnen interpreteren als het presenteren van een enigszins vertekend beeld op basis van traditionele normen en waarden. Daarnaast zullen de extravagante, stereotiepe en soms vulgaire manieren waarop LGBT-cultuur wordt weergegeven hier ook wel een rol in spelen. Helaas heeft de LGBT-wereld zichzelf hiermee in de vingers gesneden.
Als seksualiteit in zijn algemeenheid als taboe wordt weggestopt is het dus niet een situatie van de één wel en de ander niet.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja prima verbied dan vulgaire shit op school prima, niemand die het in zijn hoofd haalt maar prima want hetero's kunnen er ook echt wel wat van maar dat is dan 'normaal' ... Die mogen het theoretisch gezien nog over kontneuken hebben in de klas als ze zouden willen
Waarom de een wel en het ander niet?
Want dat is natuurlijk een probleem in Hongarije, dat homoseksualiteit sterk onder de aandacht wordt gebracht van kinderen.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dus jij vindt het geen probleem dat om wettelijk meer rechten heb dan jij, puur vanwege het verschil in afkomst tussen ons.quote:Op zondag 4 juli 2021 15:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De term discriminatie heeft zijn kracht een beetje verloren sinds het de laatste jaren door iedereen geroepen wordt die zijn zin niet krijgt.
Dus ja in sommige gevallen mag je discrimineren van mij.
Jawel dat vind ik wel een probleemquote:Op zondag 4 juli 2021 16:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus jij vindt het geen probleem dat om wettelijk meer rechten heb dan jij, puur vanwege het verschil in afkomst tussen ons.
Dan heb je pech gehadquote:Op zondag 4 juli 2021 16:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jawel dat vind ik wel een probleem
Waar slaat dat nou op?quote:Op zondag 4 juli 2021 16:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan heb je pech gehad>
Ga je maar in een ander land wonen...
Het zijn je eigen argumenten.quote:Op zondag 4 juli 2021 16:41 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou op?
Kan je niet gewoon inhoudelijk reageren?
Ja maar daar is geen sprake van, het gaat specifiek over homoseksualiteitquote:Op zondag 4 juli 2021 16:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als seksualiteit in zijn algemeenheid als taboe wordt weggestopt is het dus niet een situatie van de één wel en de ander niet.
Ik zeg dat ik die vorm van discriminatie een probleem vind en dan moet ik maar in een ander land gaan wonen.quote:Op zondag 4 juli 2021 17:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zijn je eigen argumenten.
Dus waarom opeens zo fel?
Daar is wel sprake van. Immers onderschrijft de nieuwe wet dat ouders beslissen over de seksuele voorlichting van hun kind(eren). En zo is er ook een algemene ban op porno.quote:Op zondag 4 juli 2021 17:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja maar daar is geen sprake van, het gaat specifiek over homoseksualiteit
Homo's in Hongarije die de wetgeving die hun discrimineert een probleem vinden kunnen toch ook gewoon naar een ander land verhuizen?quote:Op zondag 4 juli 2021 18:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik die vorm van discriminatie een probleem vind en dan moet ik maar in een ander land gaan wonen.
Waarom? Lig dat eens toe.
En waarom moet ik dan gaan verhuizen?quote:Op zondag 4 juli 2021 18:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Homo's in Hongarije die de wetgeving die hun discrimineert een probleem vinden kunnen toch ook gewoon naar een ander land verhuizen?
Nee, het gaat specifiek om verandering van sekse. En homoseksualiteit. Niet om heteroseksualiteit.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is wel sprake van. Immers onderschrijft de nieuwe wet dat ouders beslissen over de seksuele voorlichting van hun kind(eren). En zo is er ook een algemene ban op porno.
En homoseksualiteitquote:Op zondag 4 juli 2021 18:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar is wel sprake van. Immers onderschrijft de nieuwe wet dat ouders beslissen over de seksuele voorlichting van hun kind(eren). En zo is er ook een algemene ban op porno.
In het hypothetische geval dat je nieuwe wetgeving die jou discrimineert niet accepteert wel.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En waarom moet ik dan gaan verhuizen?
Dat is hier toch niet aan de orde?
Eh, nee. Wat ik stelde klopt geheel. Seksuele voorlichting is een aangelegenheid van de ouders en pornografie is voor minderjarigen in zijn geheel verboden.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee, het gaat specifiek om verandering van sekse. En homoseksualiteit. Niet om heteroseksualiteit.
Hoi Dejannn.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eh, nee. Wat ik stelde klopt geheel. Seksuele voorlichting is een aangelegenheid van de ouders en pornografie is voor minderjarigen in zijn geheel verboden.
Koosje!quote:Op zondag 4 juli 2021 18:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoi Dejannn.
Waarom heb je een kloon aangemaakt?
Beide hebben niets te maken met het promoten van homoseksualiteit en transgender.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eh, nee. Wat ik stelde klopt geheel. Seksuele voorlichting is een aangelegenheid van de ouders en pornografie is voor minderjarigen in zijn geheel verboden.
Je hebt eindelijk Ayn Rand gelezen?quote:Op zondag 4 juli 2021 18:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Koosje!. Wilde mijn usernaam veranderen maar dat kan niet. Dus dan maar zo.
Al dat geneuk moet ook maar eens ophouden, klef gedoe.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
Dus seksuele voorlichting mag helemaal niet meer op middelbare scholen in Hongarije?
Gezellig land.
Ja dan misschien wel maar wat je zegt, hypothetisch dus totaal niet aan de orde.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
In het hypothetische geval dat je nieuwe wetgeving die jou discrimineert niet accepteert wel.
Dan gewoon de koffers pakken.
"Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond."quote:Op zondag 4 juli 2021 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ander naampie, zelfde betonnen bord voor de kop. En alles en iedereen is nog steeds een radicaal-progressieve linksgeoriënteerde user wanneer het niet in het Kekistaanse plaatje past.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:17 schreef Poem_ het volgende:
[..]
"Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond."
Juist prima. Kinderen moet je daar ook niet mee belasten.quote:Op zondag 4 juli 2021 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
Dus seksuele voorlichting mag helemaal niet meer op middelbare scholen in Hongarije?
Gezellig land.
Dit betreft media. Niet seksuele voorlichting en pornografie.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:17 schreef Poem_ het volgende:
[..]
"Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond."
Oh gelukkig, dat scheelt.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Juist prima. Kinderen moet je daar ook niet mee belasten.
[..]
Dit betreft media. Niet seksuele voorlichting en pornografie.
Aha, seksuele voorlichting dus zonder educatief lesmateriaal. Goed verhaal weer Dejann.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het gaat om 12- tot 18-jarigen, niet om kleuters.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Homoseksualiteit.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:40 schreef sp3c het volgende:
Wat is nu concreet het probleem dat de Hongaren proberen te bestrijden dan?
Specifiek mbt homoseksualiteit
Dat dachten ze in Hongarije ook....quote:Op zondag 4 juli 2021 19:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dan misschien wel maar wat je zegt, hypothetisch dus totaal niet aan de orde.
Dat vermoed ik idd, dat kan staat gewoon haaks op het Europees verdrag voor de rechten van de mens (of hoe het ook weer heet)quote:
Ik heb niet de indruk dat homo's in Hongarije zich gediscrimineerd voelen.quote:
Nee de wet werkt ook nog niet en niemand weet nog wat het betekendquote:Op zondag 4 juli 2021 21:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat homo's in Hongarije zich gediscrimineerd voelen.
Het lijkt meer een politiek spelletje, daarom wordt het ook zo breed uitgemeten in de media.
Rutte probeert weer populair te worden.
Tja ik vind die wet niet echt discriminerend maar etnisch profileren vind ik ook niet discriminerend dus waarschijnlijk verschillen wij gewoon van mening.quote:Op zondag 4 juli 2021 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee de wet werkt ook nog niet en niemand weet nog wat het betekend
Maar dat het discriminerend is kun je gewoon objectief vaststellen
Nou nee het is discriminerendquote:Op zondag 4 juli 2021 21:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tja ik vind die wet niet echt discriminerend maar etnisch profileren vind ik ook niet discriminerend dus waarschijnlijk verschillen wij gewoon van mening.
Maar wat mogen hetero's dan wel wat homo's niet mogen?quote:Op zondag 4 juli 2021 21:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou nee het is discriminerend
Hetero's wel, homo's niet, dat is itt etnisch profileren per definitie discriminatie
Waar we over van mening verschillen is hoe erg we dit vinden
Ik heb niet de indruk dat jij niet die indruk hebt...quote:Op zondag 4 juli 2021 21:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat homo's in Hongarije zich gediscrimineerd voelen.
Ah, een complot van Rutte...quote:Het lijkt meer een politiek spelletje, daarom wordt het ook zo breed uitgemeten in de media.
Rutte probeert weer populair te worden.
ik heb geen flauw idee, ik heb het meerdere malen gevraagd in deze reeks maar niemand heeft er echt een antwoord op maar de wet is specifiek gericht op homosexualiteit die mogen iets niet meer op bv scholen en of dat nu kontkrabben of kontneuken is doet er voor de definitie niet zo heel veel toe, het is hoe dan ook 100 procent discriminatiequote:Op zondag 4 juli 2021 22:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar wat mogen hetero's dan wel wat homo's niet mogen?
Deed hij ook met Erdogan.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat jij niet die indruk hebt...
[..]
Ah, een complot van Rutte...
Bijzonder...
Eigenlijk kunnen we er pas dus over oordelen als de wet er helemaal door is en we alles weten.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen flauw idee, ik heb het meerdere malen gevraagd in deze reeks maar niemand heeft er echt een antwoord op maar de wet is specifiek gericht op homosexualiteit die mogen iets niet meer op bv scholen en of dat nu kontkrabben of kontneuken is doet er voor de definitie niet zo heel veel toe, het is hoe dan ook 100 procent discriminatie
ik vermoed dat het bewust vaag is gehouden zodat scholen het zelf in kunnen vullen
ik vind het heel glad ijs en het EVRM verbied het ... terecht ook imo
daarnaast leert een snel rondje google dat er gewoon stevige demonstraties geweest in Hongarije dus het lijkt er niet op alsof ze het daar wel best vinden allemaal
[ afbeelding ]
Ja, ook 1 groot complot.quote:
nee, het is 100 procent discriminatie, mag niet van de EU, ik ben tegenquote:Op zondag 4 juli 2021 22:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eigenlijk kunnen we er pas dus over oordelen als de wet er helemaal door is en we alles weten.
Ik begrijp van @Candymannetje dat dat een pro Rutte demonstratie is.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen flauw idee, ik heb het meerdere malen gevraagd in deze reeks maar niemand heeft er echt een antwoord op maar de wet is specifiek gericht op homosexualiteit die mogen iets niet meer op bv scholen en of dat nu kontkrabben of kontneuken is doet er voor de definitie niet zo heel veel toe, het is hoe dan ook 100 procent discriminatie
ik vermoed dat het bewust vaag is gehouden zodat scholen het zelf in kunnen vullen
ik vind het heel glad ijs en het EVRM verbied het ... terecht ook imo
daarnaast leert een snel rondje google dat er gewoon stevige demonstraties geweest in Hongarije dus het lijkt er niet op alsof ze het daar wel best vinden allemaal
[ afbeelding ]
Maar hoe kan je erover oordelen als je nog niet alles weet?quote:Op zondag 4 juli 2021 22:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee, het is 100 procent discriminatie, mag niet van de EU, ik ben tegen
wat ze er verder mee doen vind ik helemaal niet rullevant, ik hoop weinig
ik weet dat het een wet is die een specifieke bevolkingsgroep een aantal zaken verbied ... dan hoef ik niet meer te wetenquote:Op zondag 4 juli 2021 22:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar hoe kan je erover oordelen als je nog niet alles weet?
Ja zou kunnen, ik kan er ook niet echt over oordelen zonder alle feiten te kennen.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik weet dat het een wet is die een specifieke bevolkingsgroep een aantal zaken verbied ... dan hoef ik niet meer te weten
een kind van een heterostelletje kan een spreekbeurt houden over de situatie thuis, een kind van een homoseksueel stelletje niet ... in theorie
vind ik niks
Nope. Dat zegt al genoeg, lijkt me zo.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, ik kan er ook niet echt over oordelen zonder alle feiten te kennen.
Mogen homo's wel kinderen adopteren in Hongarije?
geen ideequote:Op zondag 4 juli 2021 22:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, ik kan er ook niet echt over oordelen zonder alle feiten te kennen.
Mogen homo's wel kinderen adopteren in Hongarije?
Idd maar de EU heeft Hongarije dus geaccepteerd ondanks dat.quote:
ben ik ook fel tegenquote:Op zondag 4 juli 2021 23:02 schreef Candymannetje het volgende:
Persoonlijk stoor ik me meer aan het feit dat homo's gepest en getreiterd worden door medelanders dan die wet in Hongarije.
Relevant vind ik het dan weer wel.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ben ik ook fel tegen
ook niet super rullevant imo
Het helpt niet echt bij het bestrijden van geweld tegen homo's in Nederland als elders in de EU discriminerende wetten tegen homo's worden aangenomen.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Idd maar de EU heeft Hongarije dus geaccepteerd ondanks dat.
Lastig om te oordelen zonder alle feiten te kennen.
Nou ben ik vrij conservatief maar ik heb niks tegen homo's.
Laat lekker iedereen in z'n waarde.
Persoonlijk stoor ik me meer aan het feit dat homo's gepest en getreiterd worden door medelanders dan die wet in Hongarije.
ik heb geen idee wat het met elkaar te maken heeftquote:Op zondag 4 juli 2021 23:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Relevant vind ik het dan weer wel.
De wetgeving in Nederland is vrij open naar iedereen, ook naar degenen die negatief zijn tegen homo's.
In Hongarije zijn ze niet zo happig op het islamitische gedoe en er is minder geweld tegen homo's (zover ik kan vinden).
Het één en ander heeft toch wel met elkaar te maken denk ik.
Wat is beter? Afwegingen.
Wat is er precies discriminerend aan die wet?quote:Op zondag 4 juli 2021 23:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het helpt niet echt bij het bestrijden van geweld tegen homo's in Nederland als elders in de EU discriminerende wetten tegen homo's worden aangenomen.
Dat is je al uitgelegd.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat is er precies discriminerend aan die wet?
Waar gaat dit over?quote:Je kan wel mooi praten in het parlement maar als op straat homo's getreiterd worden en je er niks aan doet zijn het alleen mooie beloftes op papier.
Nee dat is dus nog niet uitgelegd.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is je al uitgelegd.
[..]
Waar gaat dit over?
Jawel, maar je hebt besloten dat te negeren.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee dat is dus nog niet uitgelegd.
Dus je gaat er van uit dat de wet zal worden genegeerd in de praktijk.quote:Dat wat er wettelijk geregeld is niet per definitie de situatie in de maatschappij is.
Jawel, ik stoor me dus meer aan die relmarokaantjes dan aan die wet.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen idee wat het met elkaar te maken heeft
in Afghanistan laten ze ze face first in kokend water zakken, mag je nu niets meer over relmarokkaantjes die flikker op de deur spuiten zeggen?
de wet is discriminerend, mag niet van de EU en ik vind het zelf ook niks
de liberaal in mij haat zulke wetten ookquote:Op zondag 4 juli 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:
Dus je gaat er van uit dat de wet zal worden genegeerd in de praktijk.
Bijzonder...
Nee het is niet uitgelegd, laat anders even een quote zien.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, maar je hebt besloten dat te negeren.
[..]
Dus je gaat er van uit dat de wet zal worden genegeerd in de praktijk.
Bijzonder...
prima, draaien we het omquote:Op zondag 4 juli 2021 23:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jawel, ik stoor me dus meer aan die relmarokaantjes dan aan die wet.
Die marokaantjes maken het leven van homo's ondraaglijk, van die wet in Hongarije weet ik dat nog niet.
maar dit topic gaat wel over Hongarijequote:Op zondag 4 juli 2021 23:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee het is niet uitgelegd, laat anders even een quote zien.
Nee ik heb het over Nederland en niet over Hongarije.
Ik snap wat je bedoeld maar ik zou me toch eerder druk maken om de anti homo praktijken in Nederland dan in Afghanistan.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
prima, draaien we het om
mag ik niet meer mijn afkeuring uitspreken over de behandeling van homo's in Afghanistan omdat er nog relmarokkaantjes flikker op de deur van homo's spuiten?
klopt toch niet
Ja, dat zeg ik ook als bij de buren wordt ingebroken: niet lopen klagen, een bankoverval is erger.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jawel, ik stoor me dus meer aan die relmarokaantjes dan aan die wet.
Die marokaantjes maken het leven van homo's ondraaglijk, van die wet in Hongarije weet ik dat nog niet.
doe ik ookquote:Op zondag 4 juli 2021 23:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld maar ik zou me toch eerder druk maken om de anti homo praktijken in Nederland dan in Afghanistan.
Want Nederlanders zijn meer waard dan Afghanen?quote:Op zondag 4 juli 2021 23:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld maar ik zou me toch eerder druk maken om de anti homo praktijken in Nederland dan in Afghanistan.
Waarom begin je dan over Afghanistan?quote:
sp3c heeft het je uitgelegd en je hebt daar op gereageerd.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee het is niet uitgelegd, laat anders even een quote zien.
Dan zit je bij het verkeerde onderwerpquote:Nee ik heb het over Nederland en niet over Hongarije.
Nu opeens wel?quote:Op zondag 4 juli 2021 23:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom begin je dan over Afghanistan?
Een vergelijking tussen Hongarije en Nederland in een Hongarije topic is toch niet raar?
Zijn beide EU landen.
om te laten zien dat je best meerdere dingen af kunt keurenquote:Op zondag 4 juli 2021 23:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom begin je dan over Afghanistan?
Een vergelijking tussen Hongarije en Nederland in een Hongarije topic is toch niet raar?
Zijn beide EU landen.
Ik snap je punt echt waar.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
om te laten zien dat je best meerdere dingen af kunt keuren
alle respect voor de Hongaren maar die vergelijking met Nederland gaat net zo goed niet opquote:Op zondag 4 juli 2021 23:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap je punt echt waar.
Maar als je een land als Afghanistan gaat vergelijken met Nederland krijg je hele rare verhoudingen.
Binnen de EU zouden we toch iets dichter bij elkaar moeten liggen.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
alle respect voor de Hongaren maar die vergelijking met Nederland gaat net zo goed niet op
Dus tot die tijd mogen de rechten van homo's gewoon worden ingeperkt.quote:Op zondag 4 juli 2021 23:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Binnen de EU zouden we toch iets dichter bij elkaar moeten liggen.
Zodra een EU land homofilie gaat verbieden of strafbaar maken zal ik je gelijk geven.
Klinkt als peace in our time ...quote:Op zondag 4 juli 2021 23:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Binnen de EU zouden we toch iets dichter bij elkaar moeten liggen.
Zodra een EU land homofilie gaat verbieden of strafbaar maken zal ik je gelijk geven.
Maar ik ga hamburgers bakken en TV kijken.
Fijne avond nog
Dat is ook een manier van toegeven dat je niet weet waarover het gaat...quote:Op maandag 5 juli 2021 08:27 schreef Rickocum het volgende:
Al die pedo's balen daar in Hongarije. Hadden het liefst ook als trannies langs basisscholen willen gaan om kleuters les over anale sex te geven.
quote:"Hoe religieuzer iemand is, hoe groter de kans......".
Ik lees hier dat ze graag zien dat religieuze mensen minder religieus zijn. Dat verklaart ook dat mensen die hun religie verlaten hebben en er tegenaan trappen met zulke open armen worden ontvangen.
"De overheid wil dit veranderen. Dit gebeurt onder meer door de inzet van rolmodellen en het verspreiden van ervaringsverhalen"...
Er wordt openlijk toegegeven dat het indoctrinatie instrument wordt ingezet om de religie uit de mensen te halen.
".. verbetering van de hulpverlening aan biculturele LHBTI's in orthodox-christelijke en orthodox-islamitische kringen".
Ik mis hier de orthodox-joodse LHBTI's. Wordt hier hulpverlening aan joden ontzegd (antisemitisme!) of zijn ze bang dat het CIDI en Israël hier iets van kan vinden? Het zou zomaar een combinatie van beide kunnen zijn.
"....LHBTI's in problemen gekomen door afwijzing van hun familie in de problemen gekomen".
Waarom heeft zich nog nooit iemand hard gemaakt voor al de mensen die door hun familie werden afgewezen nadat ze moslim zijn geworden? De overheid moet er toch voor iedereen zijn zonder uitzondering? Zij moet toch boven de verschillende groepen en partijen staan? Dat is dus niet het geval!
In Nederland mag iedereen zichzelf zijn en z'n eigen leefwijze hebben. Dat is althans het theoretische uitgangspunt. Dat moet dan toch betekenen dat je ook het recht hebt om niet achter elkaars levenswijze te staan en dat je niet alles goed hoeft te keuren zolang je elkaar maar als (mede)mens behandelt. Er gaat iets goed mis wanneer één bepaalde levenswijze (LHBTI) wordt opgedrongen, verplicht wordt om het goed te vinden, terwijl men op religieuze levenswijzen mag schelden, afkeuren en beledigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting en kritiek.
Misschien moet Nederland weer eens leren wat "leven en laten leven" betekent en geen eenzijdige eenheidsworst van de mensen proberen te maken!
Haha, kut voor je man. Misschien verhuizen naar Hongarije? Of een ander oord waar religie hoogtij viert en je je onderbuik de vrije loop kan laten.quote:Op maandag 5 juli 2021 18:13 schreef intellectuele_user het volgende:
Dit noem je promotie/propaganda.
[ afbeelding ]
https://www.rijksoverheid(...)s-in-de-maatschappij
De overheid geeft hier gewoon aan dat het probleem bij de islamitische bevolking ligt.quote:Op maandag 5 juli 2021 18:13 schreef intellectuele_user het volgende:
[ afbeelding ]
We moeten gewoon hetzelfde doen als in Hongarije: homorechten aan banden leggenquote:Op maandag 5 juli 2021 19:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De overheid geeft hier gewoon aan dat het probleem bij de islamitische bevolking ligt.
Pak die groep dan aan.
Maar het beestje bij de islamitische naam noemen is niet politiek correct.
Dan maar gal spuwen over Hongarije, dat mag dan weer wel.
Welk probleem heb je hier precies mee?quote:Op maandag 5 juli 2021 18:13 schreef intellectuele_user het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is Georgië toch?quote:
Ja, precies.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is Georgië toch?
Nou heb ik niks tegen homo's maar ik stoor me wel aan het hele pride gebeuren.
Alle soorten pride worden met overdreven applaus onthaald, behalve white pride.
Doe gewoon normaal, ben je homo prima maar dan hoef je jezelf niet zo te gedragen.
Het geweld keur ik uiteraard ook af.
Ja.quote:
Niemand verplicht je mee te lopen, of ernaar te kijken. En mogen mensen zelf bepalen hoe ze zich gedragen wanneer ze daarmee niemand tot last zijn?quote:Nou heb ik niks tegen homo's maar ik stoor me wel aan het hele pride gebeuren.
Alle soorten pride worden met overdreven applaus onthaald, behalve white pride.
Doe gewoon normaal, ben je homo prima maar dan hoef je jezelf niet zo te gedragen.
Het geweld keur ik uiteraard ook af.
Volgens jouw redenatie moeten mensen dus hun ogen en oren maar voorgoed sluiten als zij hun eigen geest willen behouden?quote:Op maandag 5 juli 2021 20:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Niemand verplicht je mee te lopen, of ernaar te kijken. En mogen mensen zelf bepalen hoe ze zich gedragen wanneer ze daarmee niemand tot last zijn?
Gal spuwen vind ik wat heel sterk aangezet hoor, volgens mij hebben we gewoon een redelijke normale discussie over die wetquote:Op maandag 5 juli 2021 19:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De overheid geeft hier gewoon aan dat het probleem bij de islamitische bevolking ligt.
Pak die groep dan aan.
Maar het beestje bij de islamitische naam noemen is niet politiek correct.
Dan maar gal spuwen over Hongarije, dat mag dan weer wel.
Klopt, maar ik kan ook begrijpen dat mensen een afkeer tegen homo's ontwikkelen door zulk gedrag.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Niemand verplicht je mee te lopen, of ernaar te kijken. En mogen mensen zelf bepalen hoe ze zich gedragen wanneer ze daarmee niemand tot last zijn?
Schrikbarend natuurlijk. Geweld is nimmer een oplossing. Dat gezegd hebbende, klaarblijkelijk zit het merendeel van Tiblisi niet bepaald te wachten op een Pride.quote:
Klinkt ook wel als een passende bestemming voor jou.quote:Op maandag 5 juli 2021 18:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Haha, kut voor je man. Misschien verhuizen naar Hongarije? Of een ander oord waar religie hoogtij viert en je je onderbuik de vrije loop kan laten.
Onderwijl pretenderend 'intellectueel' te zijn.
De discussie hier is niks mis mee.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gal spuwen vind ik wat heel sterk aangezet hoor, volgens mij hebben we gewoon een redelijke normale discussie over die wet
Genoeg homo's, zoals ikzelf, die dit gedrag ook afkeuren. Maar je zult dan altijd zien dat er een horde heteroseksuele social justice strijdertjes voor deze mensen in de bres springen.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan ook begrijpen dat mensen een afkeer tegen homo's ontwikkelen door zulk gedrag.
Minder geweld, meer tolerantie en een beter welzijn in brede zijn voor een relatief grote groep in het algemeen willen lijkt me weinig met de onderbuik te maken te hebben. Het zijn juist de figuren die daartegen ageren vanuit hun onderbuik.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
Klinkt ook wel als een passende bestemming voor jou.
Ja het is behoorlijk krom.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Genoeg homo's, zoals ikzelf, die dit gedrag ook afkeuren. Maar je zult dan altijd zien dat er een horde heteroseksuele social justice strijdertjes voor deze mensen in de bres springen.
quote:Op maandag 5 juli 2021 20:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja het is behoorlijk krom.
Ik heb wat homoseksuele collega's gehad die zich ergerden aan zulk gedrag.
Die voelden zich te kijk gezet terwijl ze gewoon een normaal leven wilden.
Het concept van leven en laten leven blijkt helaas voor sommigen nog een stap te ver. Lekker belangrijk hoe andere mensen feest willen vieren. Maar nee hoor, steen des aanstoots enzo.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Genoeg homo's, zoals ikzelf, die dit gedrag ook afkeuren. Maar je zult dan altijd zien dat er een horde heteroseksuele social justice strijdertjes voor deze mensen in de bres springen.
Jij moet echt jouw naam veranderen, in ignorence is a bliss..quote:
Als ik masturberend over straat ga lopen val ik ook niemand lastig.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:54 schreef Poem_ het volgende:
[..]
[..]
Het concept van leven en laten leven blijkt helaas voor sommigen nog een stap te ver. Lekker belangrijk hoe andere mensen feest willen vieren. Maar nee hoor, steen des aanstoots enzo.
Nee, eigenlijk niet. Het zijn simpelweg conflicterende visies omtrent het inrichten van een maatschappij (die overigens niets te maken hebben met geweld en welzijn). Waarbij jij het onderbuikgevoel hebt dat jouw visie moreel verheven is en daarom de enige juiste is.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Minder geweld, meer tolerantie en een beter welzijn in brede zijn voor een relatief grote groep in het algemeen willen lijkt me weinig met de onderbuik te maken te hebben. Het zijn juist de figuren die daartegen ageren vanuit hun onderbuik.
De mensen die daar wel op zitten te wachten durven nu niks meer van zich te laten horen hè, voor zover dat eerder wel het geval was.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Schrikbarend natuurlijk. Geweld is nimmer een oplossing. Dat gezegd hebbende, klaarblijkelijk zit het merendeel van Tiblisi niet bepaald te wachten op een Pride.
Ik niet..quote:Op maandag 5 juli 2021 20:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan ook begrijpen dat mensen een afkeer tegen homo's ontwikkelen door zulk gedrag.
Dit is natuurlijk een non-argument, maar ik denk dat je dit ook wel weet.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:54 schreef Poem_ het volgende:
[..]
[..]
Het concept van leven en laten leven blijkt helaas voor sommigen nog een stap te ver. Lekker belangrijk hoe andere mensen feest willen vieren. Maar nee hoor, steen des aanstoots enzo.
Dat is dan jammer. Het staat iedereen vrij om elders een Pride te bezoeken.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De mensen die daar wel op zitten te wachten durven nu niks meer van zich te laten horen hè.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |