abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200163625
quote:
Hongarije verbiedt 'promotie' van homoseksualiteit onder jongeren

In Hongarije wordt het verboden om homoseksualiteit en verandering van sekse te "promoten" onder minderjarigen. Het Hongaarse parlement heeft daartoe een wet aangenomen. Tegen het wetsvoorstel werd gisteren en eerder vandaag nog door duizenden mensen gedemonstreerd.

Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond.

Het verbod vertoont grote gelijkenis met de situatie in Rusland, waar sinds 2013 een wet van kracht is die "propaganda voor niet-traditionele seksuele relaties" verbiedt.

'Zo absurd'
Wat de wet in de praktijk zal betekenen, is de Hongaarse lbhti-gemeenschap nog niet helemaal duidelijk. "We weten helemaal niet wat promotie voor homoseksualiteit is", zegt Viktoria Radvanyi van Budapest Pride, een belangenorganisatie voor lbhti'ers. "We begrijpen het gewoon niet. Dit is zo absurd."

Maar waarschijnlijk krijgen vooral media en scholen ermee te maken. Radvanyi: "De bedoeling van de regering is om censuur op te leggen aan de media. Tv-stations zullen te bang zijn om maar iets uit te zenden dat naar homoseksualiteit riekt."

Voor scholen geldt ook een financieel argument. Als er bijvoorbeeld iemand een praatje komt houden over lbhti-onderwerpen, dan kan dat een boete van 100.000 forint (een kleine 300 euro) opleveren. "Mijn moeder werkt in het onderwijs", zegt Radvanyi. "Zij moet zelf krijtjes meenemen om op het schoolbord te schrijven omdat er geen geld voor is." Boetes kunnen scholen zich dus helemaal niet veroorloven.

De positie van jonge lbhti'ers in Hongarije is al behoorlijk moeilijk. Volgens cijfers van Budapest Pride komt depressie buitengewoon veel voor onder die groep; 65 procent zou wel eens hebben overwogen zichzelf van het leven te beroven. 10 procent heeft volgens de cijfers daadwerkelijk een poging daartoe gedaan. "Door dit verbod raakt die groep alleen nog maar verder geïsoleerd", verwacht Radvanyi.

Nog afgezien van het verbod op "promotie" van homoseksualiteit en sekseverandering steekt het organisaties als Budapest Pride dat het onderdeel is van een wet die pedofilie moet tegengaan. Radvanyi: "Dat is heel pijnlijk voor onze gemeenschap, alsof wij voor pedofilie zijn. Dat doen ze alleen om ons te belasteren."

Dat de wetgeving juist nu wordt aangenomen, heeft volgens haar direct te maken met de parlementsverkiezingen die voor begin volgend jaar op het programma staan. Zes oppositiepartijen hebben een coalitie gesmeed om de Fidesz-partij van de populistische premier Viktor Orbán van de overwinning af te houden.

In die coalitie zit ook Jobbik, voorheen een radicaal-nationalistische partij die zich tegenwoordig profileert als gematigd christen-democratisch. Deze partij stemde, zoals verwacht, voor het verbod op "promotie" van homoseksualiteit. "Zo probeert Orbán niet alleen haat te zaaien, maar ook de coalitie uit elkaar te spelen", zegt Radvanyi.

https://nos.nl/artikel/23(...)iteit-onder-jongeren
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_200164111

Dit niet kunnen waarderen :')
Wie is er hier nou de homo? Orban :')
U MAD?
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 08:16:08 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200164322
Dat soort dingen werd ik in de brugklas wel heel gelukkig van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200164785
Heb dat nooit begrepen, die obsessie met twee vrouwen aan het werk zien. Schijnbaar voor sommige hetero's nogal een dingetje.
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 00:20 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, in jouw - nogal wonderbaarlijke - naïviteit neem je telkens weer de rol in van de advocaat van de duivel omdat je weinig op hebt met 'deugers'. Dat die 'LGBTQ advocacy groups' bestaan heeft - uiteraard - een behoorlijk logische oorzaak: genoeg figuren immers die niet zo heel tolerant zijn t.a.v. die groepen terwijl we anno 2021 toch iets meer zouden mogen verwachten en diezelfde intolerantie allerlei schadelijke effecten bewerkstelligt. Alleen is in het hoofd van Dejann dat allemaal niet aan de orde, nee, de groepen die zich voor meer tolerantie inzetten zijn het probleem. Niet de figuren die nogal moeite hebben met dragqueens, transgenders en homo's, nee, de belangengroeperingen die zich voor hen inzetten. :D

Dat je jezelf niet soms achter de oren krabt om je af te vragen wat je nou precies allemaal aan het doen bent is dan ook nogal eh, wonderbaarlijk.
Je mist in je cholerische rant het punt geheel. LGBTQ advocacy groups hebben niets te zoeken in de academische wereld. Als deze mensen worden betrokken bij wetenschappelijk onderzoek vervagen de grenzen tussen activisme en de wetenschap. Maar zoals al eerder benadrukt is dit natuurlijk ook helaas al jaren het geval binnen bepaalde disciplines.
pi_200164861
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 08:16 schreef sp3c het volgende:
Dat soort dingen werd ik in de brugklas wel heel gelukkig van
Dat komt doordat je dat is aangeleerd..
Daarom is er een wet nodig om je daartegen te beschermen..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 2 juli 2021 @ 09:38:43 #6
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_200164989
Vooropgesteld dat mensen met een andere geaardheid volledig gelijk zijn als mensen die heteroseksueel zijn, kan ik mij niet aan de gedachte onttrekken dat er een bepaalde agenda door onze strot krijgen geduwd. O wee, als er kritiek komt (laat staan, de grapjes die worden gemaakt over het desbetreffende onderwerp) dan zijn we allemaal gezamenlijk homofoob - ook als de kritiek achteraf terecht blijkt te zijn. De één is helaas wat gelijker dan de ander tegenwoordig, en dat vind ik spijtig.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 09:40:13 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200165004
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:18 schreef Dejannn het volgende:
Heb dat nooit begrepen, die obsessie met twee vrouwen aan het werk zien. Schijnbaar voor sommige hetero's nogal een dingetje.
[..]

1 is geen :{w

En obsessie lijkt me rijkelijk overdreven
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 09:42:29 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200165030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat komt doordat je dat is aangeleerd..
Daarom is er een wet nodig om je daartegen te beschermen..
Man man man ik ben blij dat ik vandaag de dag niet meer in de brugklas zit want van wat wij allemaal uitspookten en uitkraamden krijgen een heleboel mensen vandaag een hartverzakking van _O-
pi_200165059
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:38 schreef Grishenko_ het volgende:
Vooropgesteld dat mensen met een andere geaardheid volledig gelijk zijn als mensen die heteroseksueel zijn, kan ik mij niet aan de gedachte onttrekken dat er een bepaalde agenda door onze strot krijgen geduwd. O wee, als er kritiek komt (laat staan, de grapjes die worden gemaakt over het desbetreffende onderwerp) dan zijn we allemaal gezamenlijk homofoob - ook als de kritiek achteraf terecht blijkt te zijn. De één is helaas wat gelijker dan de ander tegenwoordig, en dat vind ik spijtig.
Wat nu in Hongarije gebeurt laat zien hoe delicaat het allemaal is. Tolerantie is vaak flinterdun en het blijft nodig om die gelijkheid te behouden.
Dat zie niet alleen bij geaardheid, maar ook bij afkomst, etc.
pi_200165113
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

Man man man ik ben blij dat ik vandaag de dag niet meer in de brugklas zit want van wat wij allemaal uitspookten en uitkraamden krijgen een heleboel mensen vandaag een hartverzakking van _O-
Ja, tijden veranderen ;)
Sowieso is het allemaal een stuk preutser tegenwoordig. Had ik niet verwacht toen ik zelf brugklasser was.

Wat me wel opvalt in de discussie is dat een aantal posters ervan is overtuigd dat homoseksualiteit is aangeleerd.
En dat maakt het ook begrijpelijker waarom het parlement van een land dat een stuk minder ver is in de acceptatie van diversiteit een terugval maakt in de wetgeving.
pi_200165256
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:38 schreef Grishenko_ het volgende:
Tja, voor sommige links-en progressief georiënteerden is dit een zéér gevoelig onderwerp. Stukken gevoeliger dan het voor sommige LGBT'ers zelf is. En zoals we wel vaker zien bij de eerstgenoemde groep mensen, leidt kritiek, of non-conformiteit met hun standpunt, vaak tot hevig gepikeerde en hysterische reacties.
pi_200166448
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leuk. En Dejannn suggereert dat bepaalde users geweld tegen hem zouden gebruiken irl.
Gezien de bereidheid van sommigen om andere meningen met geweld te bestrijden is daar geen twijfel over lijkt mij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200166557
Vooralsnog zijn de enige user hier die blijken bereid zijn geweld te gebruiken de users die het geweldsmonopolie van de staat willen gebruiken om homo-"promotie" te verbieden bij tieners.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_200166614
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:27 schreef Hamzoef het volgende:
Als fok een afspiegeling van de maatschappij is, is dat ook niet uit te sluiten.
Het forum is dat min of meer, maar de enige vorm van 'geweld' die je hier terug ziet is dat mensen je een lul vinden als je bepaalde standpunten uitdraagt. Wat hun goed recht is natuurlijk, er bestaat niet zoiets als een recht om aardig gevonden te worden.
pi_200166651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Vooralsnog zijn de enige user hier die blijken bereid zijn geweld te gebruiken de users die het geweldsmonopolie van de staat willen gebruiken om homo-"promotie" te verbieden bij tieners.
Zo lang dat na democratisch besluit en het geweldsmonopolie bij de overheid ligt is daar niks mis mee lijkt mij.

Het zou nog veel gekker zijn als jij vanuit Nederland voor andere landen zou willen gaan bepalen welke democratische besluiten men daar moet nemen.

En dan kan het weleens voorkomen dat ze iets besluiten wat je niet leuk vindt. Zo werkt dat.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200166758
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zo lang dat na democratisch besluit en het geweldsmonopolie bij de overheid ligt is daar niks mis mee lijkt mij.

Het zou nog veel gekker zijn als jij vanuit Nederland voor andere landen zou willen gaan bepalen welke democratische besluiten men daar moet nemen.

En dan kan het weleens voorkomen dat ze iets besluiten wat je niet leuk vindt. Zo werkt dat.
Dus als de Tweede Kamer zou besluiten dat ze alle mensen met blauwe ogen in kampen willen stoppen is dat prima omdat het immers democratisch besloten is en het geweldsmonopolie nog steeds netjes bij de overheid ligt?
pi_200166782
quote:

[..]

Niet elke inzet van het geweldsmonopolie langs democratische weg is een goed iets. Het is echter waarschijnlijk wel beter dat dit via het parlement loopt dan dat gestoorde conservatieven hardhandiger de scholen afgaan op zoek naar homo-promotie.

quote:

Elk land mag besluiten nemen. Zo staat het Nederland vrij zich te willen distantiëren van besluiten die een ander land neemt. Ook dat is onderdeel van de autonomie van landen. En het is onderdeel van ieders autonomie hier om daar ook wat van te mogen vinden.

Hoe dan ook, zoals gezegd, zijn het vooralsnog alleen de users geweest die willen dat het geweldsmonopolie van de staat ingezet wordt om homo-promotie te bestrijden, die enige bereidheid tot geweld hebben getoond mbt andersdenkenden.
pi_200166803
quote:

[..]

Maar zijn er protesten specifiek vanuit Nederlandse optiek en wetgeving of zijn er protesten om dat men vind dat Hongarije de grondrechten die de EU garandeert schend?
Er worden constant wetten aangenomen in andere EU landen die Nederland vermoedelijk niet leuk vindt, zo lang die niet tegen de gezamelijk afgesproken waardes ingaan is dat geen probleem.

Kortom, leuke stroman die jij daar bouwt, zou jammer zijn als er iets mee gebeurde.
pi_200166926
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dus als de Tweede Kamer zou besluiten dat ze alle mensen met blauwe ogen in kampen willen stoppen is dat prima omdat het immers democratisch besloten is en het geweldsmonopolie nog steeds netjes bij de overheid ligt?
Nee want mensen in kampen stoppen op basis van uiterlijke kenmerken is een misdaad tegen de menselijkheid. Maar in principe mag men in het buitenland de eigen spelregels bepalen. Is niet leuk maar de waarheid is ook niet altijd leuk.

Maar heb ik wat gemist en worden homo's tegenwoordig in kampen gestopt.
pi_200166940
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Niet elke inzet van het geweldsmonopolie langs democratische weg is een goed iets. Het is echter waarschijnlijk wel beter dat dit via het parlement loopt dan dat gestoorde conservatieven hardhandiger de scholen afgaan op zoek naar homo-promotie.
[..]

Elk land mag besluiten nemen. Zo staat het Nederland vrij zich te willen distantiëren van besluiten die een ander land neemt. Ook dat is onderdeel van de autonomie van landen. En het is onderdeel van ieders autonomie hier om daar ook wat van te mogen vinden.

Hoe dan ook, zoals gezegd, zijn het vooralsnog alleen de users geweest die willen dat het geweldsmonopolie van de staat ingezet wordt om homo-promotie te bestrijden, die enige bereidheid tot geweld hebben getoond mbt andersdenkenden.
Prima toch. Dan distantieert Nederland zich. Niemand zegt toch dat dat niet mag.
pi_200166951
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee want mensen in kampen stoppen op basis van uiterlijke kenmerken is een misdaad tegen de menselijkheid. Maar in principe mag men in het buitenland de eigen spelregels bepalen. Is niet leuk maar de waarheid is ook niet altijd leuk.

Maar heb ik wat gemist en worden homo's tegenwoordig in kampen gestopt.
De wet die Hongarije nu probeert in te voeren dreigt toch even goed tegen mensenrechten in te gaan, of zijn homo's geen mensen in jouw ogen?
pi_200166971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Prima toch. Dan distantieert Nederland zich. Niemand zegt toch dat dat niet mag.
En net stel je dat Nederland zich er niet mee moet bemoeien? Wat is het nu?
pi_200166983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar zijn er protesten specifiek vanuit Nederlandse optiek en wetgeving of zijn er protesten om dat men vind dat Hongarije de grondrechten die de EU garandeert schend?
Er worden constant wetten aangenomen in andere EU landen die Nederland vermoedelijk niet leuk vindt, zo lang die niet tegen de gezamelijk afgesproken waardes ingaan is dat geen probleem.

Kortom, leuke stroman die jij daar bouwt, zou jammer zijn als er iets mee gebeurde.
Exact hetzelfde valt te zeggen over het Nederlandse gedoogbeleid. Zijn ze in de rest van de EU ook niet blij mee.

Hebben wij ons daar iets van aangetrokken? Waarom verwacht je dat nu wel van Hongarije?
pi_200167016
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Exact hetzelfde valt te zeggen over het Nederlandse gedoogbeleid. Zijn ze in de rest van de EU ook niet blij mee.

Hebben wij ons daar iets van aangetrokken? Waarom verwacht je dat nu wel van Hongarije?
Ja, daar hebben wij ons iets van aangetrokken, de discussies met Frankrijk bijvoorbeeld zijn nooit gestopt en hadden wel degelijk effect op de Nederlandse regering en het beleid en het gedoogbeleid heeft niets met de kernwaardes van de EU te maken.

Leuke poging wel maar probeer het eens bij appels en appels te houden.
pi_200167393
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De wet die Hongarije nu probeert in te voeren dreigt toch even goed tegen mensenrechten in te gaan, of zijn homo's geen mensen in jouw ogen?
Welke mensenrechten precies?
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hier is geen sprake van het gebruik van geweld. Simpelweg de invoering van een nieuwe wet.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 12:32:12 ]
pi_200167477
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, daar hebben wij ons iets van aangetrokken, de discussies met Frankrijk bijvoorbeeld zijn nooit gestopt en hadden wel degelijk effect op de Nederlandse regering en het beleid en het gedoogbeleid heeft niets met de kernwaardes van de EU te maken.
Er is geen jointje minder door verkocht. Daarbij, wij hebben nu toch ook discussie met Hongarije? Dat is toch wat je wilt.

Dit beleid van Hongarije is niet in strijd met de kernwaarden van de EU. Weet je wat in strijd is met de kernwaarden van de EU? Dit:
https://www.trouw.nl/binn(...)ij-homo-is~b9c5f1dd/

En wat doen we er tegen? Niets.

quote:
Leuke poging wel maar probeer het eens bij appels en appels te houden.
Ik vergelijk appels met appels.

Wij hebben een gedoogwet waar ze in Hongarije niet blij mee zijn.
In Hongarije hebben ze een homowet waar wij niet blij mee zijn.

Kun je boos om worden en dreinen en stampvoeten als een kleuter. Je zult het er mee moeten doen.
pi_200167491
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En net stel je dat Nederland zich er niet mee moet bemoeien? Wat is het nu?
Als je je er van distantieert bemoei je je er toch verder niet mee? Dan zeg je "ik distantieer me hier van" en ga je verder waar je mee bezig was.

Het ene sluit het andere niet uit.
pi_200167512
quote:

[..]

Welke mensenrechten worden er precies ingeperkt? Homoseksualiteit is niet verboden door deze wet. Homoseksuelen genieten in Hongarije dezelfde bescherming als anderen.

Films met zoenende homoseksuelen voor kinderbedtijd op tv vertonen is geen mensenrecht.
pi_200167542
quote:
De wet die Hongarije nu probeert in te voeren dreigt toch even goed tegen mensenrechten in te gaan
Met een string vol glitters op een boot rond paraderen is geen mensenrecht he.

Zodra homo's daar vervolgd worden, of bijvoorbeeld uitgesloten worden van bepaalde functies bij de overheid puur omdat ze homo zijn, zal ik de eerste zijn om dat te veroordelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 12:46:25 ]
pi_200167564
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Met een string vol glitters op een boot rondparaderen is geen mensenrecht he.
Hoeveel homoboten varen rond in middelbare scholen?
pi_200167582
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoeveel homoboten varen rond in middelbare scholen?
Hoeveel homo's is de toegang tot school ontzegt?
pi_200167593
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke mensenrechten worden er precies ingeperkt? Homoseksualiteit is niet verboden door deze wet. Homoseksuelen genieten in Hongarije dezelfde bescherming als anderen.

Films met zoenende homoseksuelen voor kinderbedtijd op tv vertonen is geen mensenrecht.
En trouwen met de persoon van wie je houdt?

En een kind adopteren?
pi_200167598
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoeveel homo's is de toegang tot school ontzegt?
Geen idee, maar hij heeft over een string vol glitters op een boot, waar dit topic gaat over "promotie" aan 12-18 jarigen.

Overigens wordt het wel een schrale zomer als mensen niet meer schaars gekleed op boten mogen verkeren. Of is dat alleen problematisch als het homoseksuele mannen zijn die dit doen?
pi_200167677
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:47 schreef Fugue het volgende:

[..]

En een kind adopteren?
Een kind adopteren is geen mensenrecht en trouwen is een mensenrecht dat onderhevig is aan nationale wetten volgens het verdrag van de rechten van de mens. Met andere woorden: dat mag je uitlsuiten voor mensen van gelijk geslacht (zoals meerdere eu landen ook gedaan hebben en zoals Nederland ook jaren heeft gedaan).
pi_200167715
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:47 schreef Fugue het volgende:

[..]

En een kind adopteren?
Waarom waren er geen demonstraties en regenboogvlaggen tegen de Duitse antihomowetgeving dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200167738
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Geen idee, maar hij heeft over een string vol glitters op een boot, waar dit topic gaat over "promotie" aan 12-18 jarigen.
Want dat is ver gezocht of zo in een string met glitter bij 12 tot 18 jarigen gaan staan?

En dat moeten mensen maar normaal vinden?
quote:
Overigens wordt het wel een schrale zomer als mensen niet meer schaars gekleed op boten mogen verkeren. Of is dat alleen problematisch als het homoseksuele mannen zijn die dit doen?
Er lijkt mij niks mis mee als een stel mannen in een zwembroek op een bootje zit, ook niet in Hongarije.
pi_200167748
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom waren er geen demonstraties en regenboogvlaggen tegen de Duitse antihomowetgeving dan?
Geen idee laten we alle Duitsers hier uitnodigen en het ze vragen.
pi_200167763
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Want dat is ver gezocht of zo in een string met glitter bij 12 tot 18 jarigen gaan staan?
[ afbeelding ]

[..]

Er lijkt mij niks mis mee als een stel mannen in een zwembroek op een bootje zit, ook niet in Hongarije.
Het lijkt me niet normaal om je pielemuis te laten zien in de klas en daar is al wetgeving voor. Maar is dit "homo-promotie" dan? En hetero's moeten dit wel mogen dan? Of is het totaal overbodig om seksuele oriëntatie hier bij te halen als je een wet schrijft?
pi_200167798
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het lijkt me niet normaal om je pielemuis te laten zien aan kleuters en daar is al wetgeving voor. Maar is dit "homo-promotie" dan? En hetero's moeten dit wel mogen dan? Of is het totaal overbodig om seksuele oriëntatie hier bij te halen als je een wet schrijft?
In Hongarije vindt men blijkbaar van wel. En daar kunnen wij op onze beurt ook wat van vinden, maar daar gaan ze in Hongarije toch echt zelf over.
pi_200167805
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In Hongarije vindt men blijkbaar van wel. En daar kunnen wij op onze beurt ook wat van vinden, maar daar gaan ze in Hongarije toch echt zelf over.
Oh kijk, weer een stroman *O*

Wie beweert dan dat dit niet het geval is? Oh, niemand? Vervelend.
pi_200167806
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Ik bestrijd niet dat Hongarije een land is dat wetten mag uitvaardigen.
pi_200167852
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:59 schreef Fugue het volgende:

[..]

Geen idee laten we alle Duitsers hier uitnodigen en het ze vragen.
Hoezo Duitsers? Nederlanders gingen toch ook op last van Rutte en zijn media boos worden op Hongarije? Waarom dan niet op Duitsland dat weigert homo's het recht op een kind te geven?
pi_200167884
quote:

[..]

Niet meer, hun gedraging kan worden gezien als promotie, en daarvoor kun je worden vervolgd.
pi_200167903
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh kijk, weer een stroman *O*

Wie beweert dan dat dit niet het geval is? Oh, niemand? Vervelend.
Nou ik zie mensen zich ontzettend opwinden tot aan uit de eu willen zetten. Dat kan helemaal niet.

Maar ik begrijp dat je accepteert dat Hongarije hier zelf over gaat, wij hier niks aan kunnen doen en dat dit eigenlijk een circlejerk is van allemaal mensen die zich beklagen hoe vreselijk het allemaal is maar tegelijkertijd accepteren dat ze er niets over te zeggen hebben?

Waarvan akte.
pi_200167916
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo Duitsers? Nederlanders gingen toch ook op last van Rutte en zijn media boos worden op Hongarije? Waarom dan niet op Duitsland dat weigert homo's het recht op een kind te geven?
Hebben Hongaren dat?
pi_200167919
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Want die foto is genomen in Hongarije?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200167928
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou ik zie mensen zich ontzettend opwinden tot aan uit de eu willen zetten. Dat kan helemaal niet.

Maar ik begrijp dat je accepteert dat Hongarije hier zelf over gaat, wij hier niks aan kunnen doen en dat dit eigenlijk een circlejerk is van allemaal mensen die zich beklagen hoe vreselijk het allemaal is maar tegelijkertijd accepteren dat ze er niets over te zeggen hebben?

Waarvan akte.
Waarvoor hebben we een gezamenlijke Unie als je het hier niet over mag hebben?
pi_200167930
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
  vrijdag 2 juli 2021 @ 13:16:08 #49
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200167936
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want die foto is genomen in Hongarije?
Ja dat willen ze met die nieuwe wet dus voorkomen.
pi_200167939
quote:

[..]

Iedereen die begrip heeft voor die achterlijke wet in Hongarije moet zich schamen. Die wet pretendeert dat homofilie iets is waar je voor kiest en dat kinderen 'aangemoedigd' zouden kunnen worden om homo te worden. En juist dat is het probleem.

Ik weet niet, Kapitein_Scheurbuik, of jij bij het zien van twee zoenende mannen kriebels in je balzak krijgt. Mocht dat zo zijn, dan ben je waarschijnlijk homo, mocht dat niet zo zijn, dan ben je het waarschijnlijk niet en kun je er gevoegelijk van uitgaan dat je bij het zien van 3 filmpjes van zoenende mannen nog steeds geen kriebeltjes voelt.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_200167985
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hebben Hongaren dat?
Nee, natuurlijk niet. Maar de Duitsers ook niet.

quote:
Whataboutism roepen alsof dat het verwijt van dubbele standaarden teniet doet is voor de dommen
hysterici.
pi_200168017
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarvan akte.
Circlejerk in een topic over homofilie? Waar het hart van vol is... _O-
pi_200168018
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar de Duitsers ook niet.
[..]

Whataboutism roepen alsof dat het verwijt van dubbele standaarden teniet doet is voor de dommen
hysterici.
Weet je wat pas echt dom is, naar een land wijzen dat er ordes van grootte beter voorstaat in de bescherming van homorechten om de aandacht te weerleggen van je geliefde dictatortje waar het met rasse schreden achteruit gaat. Waarom maak je je in godsnaam nog de illusie dat iemand in dat soort smerige trucjes zal trappen?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 13:23:46 #54
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200168026
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Drugs =/= mensen
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_200168032
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet meer, hun gedraging kan worden gezien als promotie, en daarvoor kun je worden vervolgd.
Nee hoor. Bepaalde gedragingen worden niet gezien als 'promotie'.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:16 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Iedereen die begrip heeft voor die achterlijke wet in Hongarije moet zich schamen. Die wet pretendeert dat homofilie iets is waar je voor kiest en dat kinderen 'aangemoedigd' zouden kunnen worden om homo te worden. En juist dat is het probleem.

Ik weet niet, Kapitein_Scheurbuik, of jij bij het zien van twee zoenende mannen kriebels in je balzak krijgt. Mocht dat zo zijn, dan ben je waarschijnlijk homo, mocht dat niet zo zijn, dan ben je het waarschijnlijk niet en kun je er gevoegelijk van uitgaan dat je bij het zien van 3 filmpjes van zoenende mannen nog steeds geen kriebeltjes voelt.
Je interpreteert je eigen visie hier te sterk als een onomstreden feit. Het kan natuurlijk prima dat jij de wet in Hongarije achterlijk vindt. Maar genoeg mensen in Hongarije zien dat toch anders, en nochtans stippelen zij het beleid uit in hun land. En daar hebben jij en wat anderen zich maar bij neer te leggen.
pi_200168044
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja dat willen ze met die nieuwe wet dus voorkomen.
Bron?

Want dat lijkt mij zeer stug. Zelfs in ons land zitten dat soort figuren niet voor de klas.
pi_200168092
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:24 schreef Dejannn het volgende:

[..]

[..]

Je interpreteert je eigen visie hier te sterk als een onomstreden feit. Het kan natuurlijk prima dat jij de wet in Hongarije achterlijk vindt. Maar genoeg mensen in Hongarije zien dat toch anders, en nochtans stippelen zij het beleid uit in hun land. En daar hebben jij en wat anderen zich maar bij neer te leggen.
Het is ook een feit, er is al meer dan genoeg onderzoek naar geweest dat er keer op keer op heeft gewezen dat homoseksualiteit aangeboren is en dus geen keus.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 13:35:00 #58
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200168167
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:28 schreef Tocadisco het volgende:
Het is ook een feit, er is al meer dan genoeg onderzoek naar geweest dat er keer op keer op heeft gewezen dat homoseksualiteit aangeboren is
Welnee joh, dat is juist helemaal niet hard aangetoond zoals je het nu zo stellig beweert _O-
Dat is maar een beetje gissen en raden geweest.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 13:37:41 #59
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200168205
Twordt weer eens tijd voor een summer of love zo te lezen. Weg met die preutsheid.
pi_200168278
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bron?

Want dat lijkt mij zeer stug. Zelfs in ons land zitten dat soort figuren niet voor de klas.
Maar als het wel gebeurt, is het lastig om daar paal en perk aan te stellen.

Hongarije sorteert hier alvast op voor, door een wettelijk kader te creëren om dit soort excessen aan te kunnen pakken. Regeren is vooruit zien. En dat is iets waar de heer Orban beter in lijkt te slagen dan lulletje rozenwater Rutte.
pi_200168298
quote:

[..]

[..]

Hoezo mijn eigen visie. Ontken jij dat homofilie is aangeboren?

En die beleiduitstippelaars in Hongarije (hun kiezers incluis) mag ik hierbij benoemen tot minderwaardige klootidioten die nog vasthangen in de middeleeuwen.
pi_200168418
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

De heeft toch niets met homoseksualiteit te maken?
pi_200168425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jawel, kledingvoorschriften.

quote:
Hongarije sorteert hier alvast op voor, door een wettelijk kader te creëren om dit soort excessen aan te kunnen pakken. Regeren is vooruit zien. En dat is iets waar de heer Orban beter in lijkt te slagen dan lulletje rozenwater Rutte.
Onzin, dit heeft niets met homoseksualiteit te maken.
pi_200168431
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jeetje wat een dijenkletser! Ik kom niet meer bij....

vrijdag 2 juli 2021 @ 14:17:55 #65
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200168552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ook grappig ja, in een topic waar men strijdt voor homorechten iemand proberen te beledigen door hem homo te noemen :+
pi_200168628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:17 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ook grappig ja, in een topic waar men strijdt voor homorechten iemand proberen te beledigen door hem homo te noemen :+
Is dat een belediging, homo zijn? Ik dacht dat jullie niets tegen homo's hadden?

Ik vond het vooral grappig om die term te gebruiken voor anderen terwijl iemand zelf al tig delen hier post.
pi_200168770
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat nu gebeurt is een fantoomprobleem bestrijden met rigide middelen. Men neemt een bazooka ter hand om een mug te bestrijden. Ik ben inderdaad blij onze premier zich verre houdt van dergelijke idioterie.

Maar wellicht heb je een punt. Het is ook onwenselijk dat moslims onze klaslokalen gebruiken om hun boodschap uit te dragen en jonge jihadisten te creëren. Misschien kunnen we lering trekken uit de Orban-aanpak. Dus moslims de mogelijkheid ontzeggen om op middelbare scholen te vertellen over hun religie. En laten we ook elke vorm van islamitische cultuur verbannen uit media die zijn gericht op tieners.

Indoctrinatie in het klaslokaal is nu wellicht geen probleem, maar zoals jij al aangeeft is het verstandig om daar op voor te sorteren.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 14:44:43 #68
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200168793
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
Is dat een belediging, homo zijn? Ik dacht dat jullie niets tegen homo's hadden?

Ik denk dat er hier maar weinig mensen echt iets tegen homo's hebben. Maar ik vind dat een land zelf wel mag bepalen of het zijn jeugd leert of homoseksualiteit normaal is of niet, volgens mij wordt ze nu niet geleerd om ze met hooivorken en fakkels Hongarije uit te jagen.
Zoals gisteren al aangehaald, hier doen ze het op gristelijke en islamitische scholen niet veel beter dan op een Hongaarse school qua normaliseren van homoseksualiteit.
Wat dat betreft hadden de Hongaren of een ander edel volk hier ook al jaren geleden op de stoep kunnen staan tegen het onrecht wat de lgbtq community op die scholen wordt aangedaan.
pi_200168802
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat nu gebeurt is een fantoomprobleem bestrijden met rigide middelen. Men neemt een bazooka ter hand om een mug te bestrijden. Ik ben inderdaad blij onze premier zich verre houdt van dergelijke idioterie.

Maar wellicht heb je een punt. Het is ook onwenselijk dat moslims onze klaslokalen gebruiken om hun boodschap uit te dragen en jonge jihadisten te creëren. Misschien kunnen we lering trekken uit de Orban-aanpak. Dus moslims de mogelijkheid ontzeggen om op middelbare scholen te vertellen over hun religie. En laten we ook elke vorm van islamitische cultuur verbannen uit media die zijn gericht op tieners.

Indoctrinatie in het klaslokaal is nu wellicht geen probleem, maar zoals jij al aangeeft is het verstandig om daar op voor te sorteren.
Daar voorziet onze wetgeving al lang in he. Je slaagt er niet echt in je punt te maken. Misschien gaat het je beter af als je de islam er buiten laat en geen spijkers op laag water blijft zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 14:46:52 ]
pi_200168835
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar voorziet onze wetgeving al lang in he. Je slaagt er niet echt in je punt te maken. Misschien gaat het je beter af als je de islam er buiten laat en geen spijkers op laag water blijft zoeken.
Volgens mij mogen moslims gewoon op middelbare scholen langskomen om te vertellen over hun religie. Als we de vergelijking doortrekken naar de wetgeving in Hongarije, dan zou dat dus niet meer mogen.

Je snapt hopelijk dat dat 'creëren van jonge jihadisten' een verwijzing is naar de angst dat jongeren homo worden als ze daar teveel mee in aanraking komen.
pi_200168932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:47 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Hoezo mijn eigen visie. Ontken jij dat homofilie is aangeboren?

En die beleiduitstippelaars in Hongarije (hun kiezers incluis) mag ik hierbij benoemen tot minderwaardige klootidioten die nog vasthangen in de middeleeuwen.
Homoseksualiteit is deels genetisch, deels een product van omgevingsfactoren. Dat het in de volledigheid aangeboren zou zijn, is nochtans nergens bewezen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:05:31 #72
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200169023
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:18 schreef Dejannn het volgende:
Je mist in je cholerische rant het punt geheel. LGBTQ advocacy groups hebben niets te zoeken in de academische wereld. Als deze mensen worden betrokken bij wetenschappelijk onderzoek vervagen de grenzen tussen activisme en de wetenschap.
Dat dat aan de orde zou zijn is dan ook weer zo'n volledig uit de lucht gegrepen mythe.
pi_200169115
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 13:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Weet je wat pas echt dom is, naar een land wijzen dat er ordes van grootte beter voorstaat in de bescherming van homorechten
Is dat wel zo? Toegegeven, Hongarije heeft het vrij makkelijk met de bescherming van homorechten bij gebrek aan moslims, maar staat er daarom wel beter voor dan Nederland en waarschijnlijk ook Duitsland.

quote:
om de aandacht te weerleggen van je geliefde dictatortje waar het met rasse schreden achteruit gaat. Waarom maak je je in godsnaam nog de illusie dat iemand in dat soort smerige trucjes zal trappen?
Het gaat erom dat Duitsland ook flink ouderwets is qua homorechten, maar als een land dan nog ietsje verder afwijkt van Nederland door kinderen wel te beschermen tegen de modieuze gekte dan moet ineens het internationale voetbal politiek gekleurd worden.

Hypocriet is het
pi_200169367
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat dat aan de orde zou zijn is dan ook weer zo'n volledig uit de lucht gegrepen mythe.
Ah, het staat in het artikel, maar het is een uit de lucht gegrepen mythe. Interessant.
pi_200169606
De Hongaarse premier Viktor Orbán vindt dat de Nederlandse kritiek op de omstreden nieuwe Hongaarse LHBTI-wet voortvloeit uit het Nederlandse koloniale verleden. "Ze denken gewoon niet na over wat ze wel of niet kunnen zeggen over een ander land en hun wetten”, aldus Orbán vrijdag op de radio.
Orbán haalt uit naar Rutte: ‘Koloniale arrogantie’
pi_200169622
EU kan volgens experts weinig beginnen tegen Hongaarse antihomowet
Een meerderheid van de EU-landen verzet zich tegen een nieuwe wet in Hongarije waarin is opgenomen dat er geen homoseksualiteit mag getoond worden aan minderjarigen. Toch lijkt het erop dat de Commissie niet echt in actie schiet tegen het land. "Er gebeurt wel wat achter de schermen, maar juridisch gezien wordt het moeilijk om Hongarije te sanctioneren", zeggen rechtsgeleerden tegen NU.nl.
https://www.nu.nl/economi(...)rse-antihomowet.html
  vrijdag 2 juli 2021 @ 15:52:14 #77
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200169623
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:34 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ah, het staat in het artikel, maar het is een uit de lucht gegrepen mythe. Interessant.
Wat staat precies in het artikel?
pi_200170367
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 15:52 schreef intellectuele_user het volgende:
EU kan volgens experts weinig beginnen tegen Hongaarse antihomowet
Een meerderheid van de EU-landen verzet zich tegen een nieuwe wet in Hongarije waarin is opgenomen dat er geen homoseksualiteit mag getoond worden aan minderjarigen. Toch lijkt het erop dat de Commissie niet echt in actie schiet tegen het land. "Er gebeurt wel wat achter de schermen, maar juridisch gezien wordt het moeilijk om Hongarije te sanctioneren", zeggen rechtsgeleerden tegen NU.nl.
https://www.nu.nl/economi(...)rse-antihomowet.html
Dat ze het überhaupt proberen geeft al aan wat voor enge club die EU is, en hoe weinig waarde ze hechten aan soevereiniteit van landen.
pi_200170973
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:44 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik denk dat er hier maar weinig mensen echt iets tegen homo's hebben. Maar ik vind dat een land zelf wel mag bepalen of het zijn jeugd leert of homoseksualiteit normaal is of niet, volgens mij wordt ze nu niet geleerd om ze met hooivorken en fakkels Hongarije uit te jagen.
Zoals gisteren al aangehaald, hier doen ze het op gristelijke en islamitische scholen niet veel beter dan op een Hongaarse school qua normaliseren van homoseksualiteit.
Wat dat betreft hadden de Hongaren of een ander edel volk hier ook al jaren geleden op de stoep kunnen staan tegen het onrecht wat de lgbtq community op die scholen wordt aangedaan.
Verschil is wel dat onze overheid er tenminste wat aan probeert te doen, terwijl de Hongaarse overheid progressieve scholen, etc dit verbiedt.
En de wet gaat verder dan dat.
Teletubbies, Goede Tijden, Zapp...
Zoals dat hier is ingericht is in Hongarije nu strafbaar.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:20:58 #80
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200171219
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:00 schreef Wantie het volgende:
Teletubbies, Goede Tijden, Zapp...
Kan me niet voorstellen dat er ergens in de Europese verdragen staat dat landen verplicht zijn om dat uit te zenden.. Zelfs aan Friends zullen ze niet veel missen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:21:29 #81
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200171223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:44 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daar nogal in vergist. Het is in Hongarije een stuk minder rooskleurig dan hier.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:23:33 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200172950
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Koos maakt gewoon een ijzersterk argument, een waar ik je ook al op gewezen heb.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:24:31 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200172979
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Duizendmaal dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173011
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Koos maakt gewoon een ijzersterk argument, een waar ik je ook al op gewezen heb.
:')
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:34:35 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat je er geen zinnig antwoord op hebt was ook al duidelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat je er geen zinnig antwoord op hebt was ook al duidelijk.
Ik vrees dat je nog echt zo denkt ook. :')
Kom op man, die parallel sloeg als een tang op een varken.
Ronselen voor jihadistische activiteiten is al lang verboden in Nederland, daar is geen extra wetgeving voor nodig.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:38:03 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173292
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik vrees dat je nog echt zo denkt ook. :')
Kom op man, die parallel sloeg als een tang op een varken.
Ronselen voor jihadistische activiteiten is al lang verboden in Nederland, daar is geen extra wetgeving voor nodig.
Ho ho, het gaat om het voorsorteren.

Kinderen zouden er mee in aanraking kunnen komen en zich kunnen bekeren en wie weet wat niet meer allemaal...

En allemaal omdat we de islam zo nodig op scholen moeten promoten.

Ik zeg: laten we dat op z'n Orbaniaans oplossen. Geen promotie meer voor de islam in het publieke domein, en zeker niet op scholen.

Voorsorteren is beter dan genezen.

(Tussen de regels door: homoseksualiteit in de openbaarheid moeten we niet doen want dat KAN leiden tot perversie, en zelfs verandering van seksuele voorkeur! islam in de openbaarheid moeten we gewoon doen, want hoe groot is nu de kans dat mensen radicaliseren? Ofwel, het een heeft het kennelijk nodig om geweerd te worden want ANDERS/MISSCHIEN... maar voor de islam geldt dat natuurlijk niet. Glitternichten op boten is DE homoseksuele norm... jihadisten? Dat zijn echt uitzonderingen hoor... mag je niet veralgemeniseren)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173371
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ho ho, het gaat om het voorsorteren.

Kinderen zouden er mee in aanraking kunnen komen en zich kunnen bekeren en wie weet wat niet meer allemaal...
Je hebt verkeerd begrepen. Of althans, anders geïnterpreteerd dan dat ik bedoeld heb, kan ook aan mij liggen. Ik bedoeld voorsorteren qua scheppen van een wettelijk kader, omdat er nog geen enkel kader in deze richting was. Voor wat betreft ronselen voor jihad is die wetgeving er wel, derhalve gaat de parallel behoorlijk mank.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:44:19 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173408
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je hebt verkeerd begrepen. Of althans, anders geïnterpreteerd dan dat ik bedoeld heb, kan ook aan mij liggen. Ik bedoeld voorsorteren qua scheppen van een wettelijk kader, omdat er nog geen enkel kader in deze richting was. Voor wat betreft ronselen voor jihad is die wetgeving er wel, derhalve gaat de parallel behoorlijk mank.
Welnee.

Omdat je er nog steeds van uit gaat dat er tegen het een beschermd moet worden (want glitternichten op boten) terwijl het ander - een religie die de laatste decennia heeft aangetoond nogal moeilijk met kritiek om te kunnen gaan - natuurlijk van alle smetten vrij is en gewoon gedoceerd mag worden.

Je ziet zelf niet eens meer dat je voor de islam heel snel redeneert vanuit het "ja maar dat zijn uitzonderingen, die jihadisten... zijn geen echte moslims"-kader, maar kennelijk kan een dergelijke nuance niet gelden voor homo's. Daar moet op 'voorgesorteerd' worden.

Mag jij mij het verschil uitleggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173440
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welnee.

Omdat je er nog steeds van uit gaat dat er tegen het een beschermd moet worden (want glitternichten op boten) terwijl het ander - een religie die de laatste decennia heeft aangetoond nogal moeilijk met kritiek om te kunnen gaan - natuurlijk van alle smetten vrij is en gewoon gedoceerd mag worden.

Je ziet zelf niet eens meer dat je voor de islam heel snel redeneert vanuit het "ja maar dat zijn uitzonderingen, die jihadisten... zijn geen echte moslims"-kader, maar kennelijk kan een dergelijke nuance niet gelden voor homo's. Daar moet op 'voorgesorteerd' worden.

Mag jij mij het verschil uitleggen.
Dat heb ik al gedaan he. Het zal Hongarije alleen om de excessen gaan die ze aan gaan pakken verwacht ik. Voor die excessen was nog geen wetgeving. Tegen bepaalde excessen binnen islam is die wetgeving er dus al wel.

Maar goed, we vallen in herhaling zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 19:47:24 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:48:09 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173463
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan he. Het zal Hongarije alleen om de excessen gaan die ze aan gaan pakken verwacht ik. Voor die excessen was nog geen wetgeving. Tegen bepaalde excessen binnen islam is die wetgeving er dus al wel.
Joehoe...

In Hongarije is homo zijn al voldoende... Waarom anders uberhaupt zo'n wet? Omdat er inherent vanuit wordt gegaan dat het iets met zich meebrengt wat onwenselijk is.

Dan is moslim zijn dat natuurlijk ook.

Tenzij je werkelijk denkt dat homoseksuelen kinderen willen 'ronselen'. Ja, dan klopt het plaatje aardig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173491
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
In Hongarije is homo zijn al voldoende... Waarom anders uberhaupt zo'n wet?
Zoals ik al zo'n tien keer aangegeven heb in dit topic: Ik verwacht dat de soep niet zo heet gegeten zal worden als deze opgediend wordt, en dat alleen de excessieve promotie aangepakt zal worden. Mocht dat ander zijn, zal ik gelijk mijn ongelijk toegeven, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. :)
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 19:51:12 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200173514
maar geef nu eens een voorbeeld van die excessieve promotie?
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:51:33 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zoals ik al zo'n tien keer aangegeven heb in dit topic: Ik verwacht dat de soep niet zo heet gegeten zal worden als deze opgediend wordt, en dat alleen de excessieve promotie aangepakt zal worden. Mocht dat ander zijn, zal ik gelijk mijn ongelijk toegeven, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. :)
Mooi, kunnen we dat experiment hier toepassen op de islam. Te beginnen bij het stoppen van het versterkt oproepen tot gebed.

Immers, de soep wordt niet zo geheten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:51:49 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173528
quote:
83s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:51 schreef sp3c het volgende:
maar geef nu eens een voorbeeld van die excessieve promotie?
Dat is al vijftien delen de vraag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173561
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mooi, kunnen we dat experiment hier toepassen op de islam.

Immers, de soep wordt niet zo geheten.
Zucht, dat is hier dus niet meer nodig als je alleen de excessen aan wilt pakken, omdat we hier, in tegenstelling tot Hongarije reeds wetgeving hebben die daar in voorziet. Doe eens niet zo onnozel joh.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:54:06 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173573
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zucht, dat is hier dus niet meer nodig als je alleen de excessen aan wilt pakken, omdat we hier, in tegenstelling tot Hongarije reeds wetgeving hebben die daar in voorziet. Doe eens niet zo onnozel joh.
Oh echt?

Wat is precies dat versterkt oproepen tot het gebed precies, Hamzoef? Mag ik dat ook excessieve promotie noemen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173630
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh echt?

Wat is precies dat versterkt oproepen tot het gebed precies, Hamzoef? Mag ik dat ook excessieve promotie noemen?
Dit is misselijk, dat stond niet in je post, dat heb je later ge-edit en nu doe je net alsof ik selectief quote.
Wat doorzichtig zeg.

Daarbij hadden we het over scholen. Maar succes ermee verder, wat ik zei:misselijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 19:57:37 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:58:05 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173649
Excessieve promotie...

In alle grote steden wordt men geconfronteerd met loeiers van moskeeën, legio hoofddoekjes en andere islamitische gewaden, er mag versterkt worden opgeroepen tot het gebed, er wordt rekening gehouden met halal voeding (van supermarkt tot snackbar), overheidsdocumenten komen in een Arabische vertaling, op vrijwel elke basisschool wordt bij levensbeschouwing stilgestaan bij de islam...

... maar twee mannen of vrouwen die en plein public hun affectie jegens elkaar tonen is 'excessieve promotie';
... maar kinderen onderwijzen dat er zoiets als homoseksualiteit bestaat en dat dat normaal is, is 'excessieve promotie';
... maar op TV een homo-koppel laten zien, is 'excessieve promotie'.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 juli 2021 @ 19:59:11 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173664
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit is misselijk, dat stond niet in je post, dat heb je later ge-edit en nu doe je net alsof ik selectief quote.
Wat doorzichtig zeg.

Daarbij hadden we het over scholen. Maar succes ermee verder, wat ik zei:misselijk.
Give me a break...

Het schoot me inderdaad te binnen, zit verder geen tactiek achter hoor... daarom herhaalde ik het ook. En hierboven weer.

Leg ons nu nog eens uit wat precies 'excessieve promotie' is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173694
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

... maar twee mannen of vrouwen die en plein public hun affectie jegens elkaar tonen is 'excessieve promotie';
... maar kinderen onderwijzen dat er zoiets als homoseksualiteit bestaat en dat dat normaal is, is 'excessieve promotie';
... maar op TV een homo-koppel laten zien, is 'excessieve promotie'.

Ook dat heb ik nooit gezegd. Maar naast je manipulatieve edits, ga je maar gerust door met mij woorden in de mond te leggen hoor.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:01:38 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173704
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ook dat heb ik nooit gezegd. Maar naast je manipulatieve edits, ga je maar gerust door met mij woorden in de mond te leggen hoor.
Nee, wat je zegt is dat het prima is om bij het een 'voor te sorteren' en bij het ander de ogen te sluiten. Want daar staan excessen natuurlijk los van de materie, en zijn al wetten voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:02:52 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173729
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dan andersom: is hetgeen ik eerst beschrijf wel excessieve promotie? Of is dat normaal?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173775
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan andersom: is hetgeen ik eerst beschrijf wel excessieve promotie? Of is dat normaal?
Laat ik beginnen met punt 2. Ja, prima. Is normaal.

Voor wat betreft punt 1. Dat ligt er aan in welke mate, maar dat geldt voor hetero's ook.

Punt 3, ligt er aan in welke mate en in welke context.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 20:05:32 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:05:58 #105
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200173790
Het is in ieder geval excessief door blijven drammen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:06:15 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173799
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:05 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Laat ik beginnen met punt 2. Ja, prima. Is normaal.

Voor wat betreft punt 1. Dat ligt er aan in welke mate, maar dat geldt voor hetero's ook.

Punt 3, ligt er aan in welke mate en in welke context.
Nee, ik heb het over de beleving van de islam in Nederland. Excessief?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:06:44 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173814
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:05 schreef Woelwater het volgende:
Het is in ieder geval excessief door blijven drammen.
Daar zijn dikbebaarde haattheologen inderdaad al eeuwen heel goed in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:08:10 #108
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200173847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar zijn dikbebaarde haattheologen inderdaad al eeuwen heel goed in.
Die zitten hier ook al 16 delen in? :o
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:09:06 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:08 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die zitten hier ook al 16 delen in? :o
Hun nazaten? Absoluut. Werd ergens nog gesteld dat COVID een straf van boven is omdat er homo's op een boot hebben staan dansen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200173876
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, ik heb het over de beleving van de islam in Nederland.
:? Daar hadden we het helemaal niet over, ik geef nota bene netjes antwoord op de stellingen in jouw quote. Dat jij nu weer offtopic wil gaan, tja, verbaast me niet echt. Ik reageerde gewoon ontopic. Dat het misschien niet het antwoord is waar jij op hoopte, c.q. iets mee kunt, is niet mijn probleem. :*

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 20:11:00 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:10:08 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200173892
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

:? Daar hadden we het helemaal niet over, ik geef nota bene netjes antwoord op de vragen in jouw quote. Dat jij nu weer offtopic wil gaan, tja, verbaast me niet echt.
Over manipulatief gesproken...

Laat ik het anders verwoorden: kun jij je indenken dat voor bepaalde mensen er sprake is van excessieve promotie van de islam in Nederland?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200174458
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Over manipulatief gesproken...

Laat ik het anders verwoorden: kun jij je indenken dat voor bepaalde mensen er sprake is van excessieve promotie van de islam in Nederland?
Wat heeft de islam precies met de wet in Hongarije te maken? Dat word er weer met de haren bij gesleept...
Zoals wel vaker...

De wet in Hongarije is gewoon slecht en moet worden gestopt. Vrijheid van religie is een groot goed, wees er blij mee. Als de islam verboden moet worden, dan andere religies ook.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:36:53 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200174611
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:32 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Wat heeft de islam precies met de wet in Hongarije te maken? Dat word er weer met de haren bij gesleept...
Zoals wel vaker...

De wet in Hongarije is gewoon slecht en moet worden gestopt. Vrijheid van religie is een groot goed, wees er blij mee. Als de islam verboden moet worden, dan andere religies ook.
Dat is dan ook het hele punt...

Ik heb het niet over verbieden van zaken. Ik zou gewoon onderhand eens de definitie van 'excessieve promotie' willen zien; en aangezien Hamzoef en de radicale Intellectuele User te pas en te pas strooien met waarom homoseksualiteit, of 'de excessen daarvan', beteugeld moet worden, lijkt het me een mooi spiegelbeeld om voor te houden: wanneer is iets 'excessief', volgens deze heren die bij de islam zweren, en waarom gelden die excessen wel voor een seksuele voorkeur maar niet voor een religie?

Daarbij: erbij gesleept? Inderdaad, door users als Intellectuele User, die ons ook meteen op allerhande koranverzen trakteerde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200174993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
waarom gelden die excessen wel voor een seksuele voorkeur maar niet voor een religie?
Omdat seksuele voorkeur niet voorkomt in de universele mensenrechtenverklaring en religie wel.

Artikel 2 - Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.
https://mensenrechten.nl/(...)-rechten-van-de-mens
pi_200175008
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is dan ook het hele punt...

Ik heb het niet over verbieden van zaken. Ik zou gewoon onderhand eens de definitie van 'excessieve promotie' willen zien; en aangezien Hamzoef en de radicale Intellectuele User te pas en te pas strooien met waarom homoseksualiteit, of 'de excessen daarvan', beteugeld moet worden, lijkt het me een mooi spiegelbeeld om voor te houden: wanneer is iets 'excessief', volgens deze heren die bij de islam zweren, en waarom gelden die excessen wel voor een seksuele voorkeur maar niet voor een religie?

Daarbij: erbij gesleept? Inderdaad, door users als Intellectuele User, die ons ook meteen op allerhande koranverzen trakteerde.
Dat is waar. Hongarije kan binnenkort alles als "excessieve promotie" zien en dus verbieden. Beetje zoals de nazi's deden in de jaren 36-45...

komt homoseksualiteit weer in het verdomhoekje en de jonge homo's weer in de kast. En dat mag en moet niet gebeuren in Europa. Maar dit gebeurt niet alleen in de islamitische hoek, ook in de orthodox christelijke, joodse, boeddhistische, hindoeistische hoek. Ook bij extreem rechtse mensen is homoseksualiteit nog niet geaccepteerd..

Tevens vind ik het benoemen van homoseksualiteit geen propaganda, wat in Hongarije misschien sluipenderwijs wel gaat gebeuren. Steeds stapje voor stapje de gedorven vrijheden die afgepakt worden.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:46:08 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200175014
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:45 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Omdat seksuele voorkeur niet voorkomt in de universele mensenrechtenverklaring en religie wel.

Artikel 2 - Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.
https://mensenrechten.nl/(...)-rechten-van-de-mens
Daar houden ze zich gelukkig allemaal aan, die islamitische landen :')

Dit lijstje zegt wel genoeg: https://freedomhouse.org/countries/freedom-world/scores

Verder moet je misschien nog even opzoeken wat "van welke aard ook, zoals" en "of andere status" betekent... _O-

Maar het allerleukst is natuurlijk dat een voorstander van de doodstraf met de UVRM gaat zwaaien.

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 02-07-2021 20:52:24 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200175115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Verder moet je misschien nog even opzoeken wat "van welke aard ook, zoals" en "of andere status" betekent... _O-
Je zou je zelf eens van een afstandje moeten betrachten. Ik denk oprecht dat je er dan van schrikt hoe obsessief je bent.

Het is je allicht ontgaan, maar dit topic gaat over Hongarije, niet of welk islamitisch land dan ook.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:53:41 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200175134
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je zou je zelf eens van een afstandje moeten betrachten. Ik denk oprecht dat je er dan van schrikt hoe obsessief je bent.

Het is je allicht ontgaan, maar dit topic gaat over Hongarije, niet of welk islamitisch land dan ook.
Obsessief... en dat in een topic waarin al reeksen lang echt de meest absurde zaken worden geroepen over homo's...

Dat is het dan ook niet, Hamzoef, en dat weet je donders goed. De zaak komt nu gewoon iets te dichtbij, en dat bevalt je niet. Klagen over homo's en hun excessen is één ding, wordt er een eigen belangrijke vorm van identiteit bij betrokken met precies dezelfde argumenten, is het ineens een 'obsessie'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200175196
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit lijstje zegt wel genoeg: https://freedomhouse.org/countries/freedom-world/scores

Maar het allerleukst is natuurlijk dat een voorstander van de doodstraf met de UVRM gaat zwaaien.
Het gaat dan ook om Hongarije (en Nederland) en niet om 'islamitische landen'.

lgbtqi+ valt niet onder "van welke aard ook" en "of andere status", ze zitten vast te lobbyen om het toe te voegen maar het wordt geblokkeerd door o.a. 'islamitische landen'.

Wat de doodstraf met UVRM te maken heeft ontgaat mij.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:57:28 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200175205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:56 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om Hongarije (en Nederland) en niet om 'islamitische landen'.

lgbtqi+ valt niet onder "van welke aard ook" en "of andere status", ze zitten vast te lobbyen om het toe te voegen maar het wordt geblokkeerd door o.a. 'islamitische landen'.

Wat de doodstraf met UVRM te maken heeft ontgaat mij.
Uiteraard heb je een bron voor je stelling dat LGTB niet valt onder 'van welke aard ook' of 'andere status'...

Dat het je verder ontgaat, UVRM en doodstraf, verbaast me verder niets. Immers, in jouw ideale wereld is het kapot kunnen stenigen van iemand niet enkel een mensenrecht, maar een heilige plicht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200175672
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard heb je een bron voor je stelling dat LGTB niet valt onder 'van welke aard ook' of 'andere status'...
Toen UVRM (1948) werd opgesteld, viel homoseksualiteit nog onder 'seksuele deviatie' (DSM 1972).

Hieronder kun je lezen dat ze lobbyen om het toe te voegen aan bestaande internationale mensenrechtenverklaringen, zonder succes. Daarnaast geven tientallen landen aan dat genen geen rol spelen bij seksuele oriëntatie:

quote:
In this context we are seriously concerned at the attempt to introduce to the UN some notions that have no legal foundation in any international human rights instruments.

Our alarm does not merely stem from concerns about the lack of legal ground or that the said statement delves into matters which is within the domestic jurisdiction of States, counter to the commitment in the UN Charter to respect sovereignty of States and principal of non-intervention.

The second is often suggested to attribute particular sexual interests or behavior to genetic factors—a notion that has been scientifically rebuffed repeatedly. We affirm that those two notions are not and should not be linked to existing international Human Rights instruments.
https://www.tjsl.edu/slomansonb/10.3_GLBT_UN.pdf

quote:
Dat het je verder ontgaat, UVRM en doodstraf, verbaast me verder niets.
Meerdere landen waaronder de VS en Japan voeren de doodstraf uit. Wat dit met UVRM te maken heeft ontgaat mij nog steeds.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:18:50 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200175686
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:17 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Toen UVRM (1948) werd opgesteld, viel homoseksualiteit nog onder 'seksuele deviatie' (DSM 1972).

Hieronder kun je lezen dat ze lobbyen om het toe te voegen aan bestaande internationale mensenrechtenverklaringen, zonder succes. Daarnaast geven tientallen landen aan dat genen geen rol spelen bij seksuele oriëntatie:
[..]

https://www.tjsl.edu/slomansonb/10.3_GLBT_UN.pdf
[..]

Meerdere landen waaronder de VS en Japan voeren de doodstraf uit. Wat dit met UVRM te maken heeft ontgaat mij nog steeds.
Toen...

The end.

Maar ik hoor wel wanneer je begrepen hebt wat 'van welke aard ook' of 'andere status' in 2021 betekent.

Met je 'lobby'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:22:04 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200175772
Maar laten we gewoon even recapituleren, @intellectuele_user

Volgens jou (en kennelijk meerderen hier) is homoseksualiteit een keuze...

... verder valt een seksuele voorkeur niet onder de rechten van de mens...

... is er een heilig boek dat precies voorschrijft wat te doen met het volk van Lot...

... en je bent pro-doodstraf.

Affijn, de rest mag het rekensommetje afmaken.

Laten we de rest van het topic (en reeks) weer besteden aan radicale, obsessieve progressieven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200176320
Nou ja, seksuele orientatie valt voor zover ik weet inderdaad vooralsnog niet onder de universele verklaring van de rechten van de mens, wat denk ik wel zou moeten, of in ieder geval hetero's, homo's, bi's, asexuelen, en misschien nog wat andere categorieën die ik over het hoofd zie. Dat iemand daarop wijst die zijn reet afveegt met het meest basale recht daarin, het recht op leven, is wel schrijnend.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:42:36 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200176413
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nou ja, seksuele orientatie valt voor zover ik weet inderdaad vooralsnog niet onder de universele verklaring van de rechten van de mens, wat denk ik wel zou moeten, of in ieder geval hetero's, homo's, bi's, asexuelen, en misschien nog wat andere categorieën die ik over het hoofd zie. Dat iemand daarop wijst die zijn reet afveegt met het meest basale recht daarin, het recht op leven, is wel schrijnend.
'van welke aard ook' of 'andere status'
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200176450
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar ik hoor wel wanneer je begrepen hebt wat 'van welke aard ook' of 'andere status' in 2021 betekent.
2021:

Of ook het recht op seksuele oriëntatie, zoals van homoseksuelen, tot de seksuele rechten behoort is internationaal erg omstreden, vooral door weerstand van islamitische en Afrikaanse landen. De seksuele rechten zijn nauw verwant aan de reproductieve rechten (waaronder het recht op abortus) en in veel landen al net zo omstreden. Vooral islamitische landen en het Vaticaan proberen internationale standaards voor seksuele rechten tegen te houden.
https://www.amnesty.nl/encyclopedie/seksuele-rechten
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:44:53 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200176533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:43 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

2021:

Of ook het recht op seksuele oriëntatie, zoals van homoseksuelen, tot de seksuele rechten behoort is internationaal erg omstreden, vooral door weerstand van islamitische en Afrikaanse landen. De seksuele rechten zijn nauw verwant aan de reproductieve rechten (waaronder het recht op abortus) en in veel landen al net zo omstreden. Vooral islamitische landen en het Vaticaan proberen internationale standaards voor seksuele rechten tegen te houden.
https://www.amnesty.nl/encyclopedie/seksuele-rechten
Dat proberen ze inderdaad.

Vooralsnog kunnen ook zij de woorden 'van welke aard ook' of 'andere status' niet veranderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200176866
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hm, ik heb iets voor mijn beurt gereageerd, want daar valt inderdaad wat voor te zeggen nu ik wat verder gekeken heb. Hoe dan ook schrijnend dat iemand die zijn reet afveegt met het recht op leven probeert de universele mensenrechten aan te halen.
pi_200176886
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vooralsnog kunnen ook zij de woorden 'van welke aard ook' of 'andere status' niet veranderen.
Leuk, maar die woorden hebben geen betrekking op seksuele geaardheid, zoals ik al eerder zei, die verklaringen werden opgesteld in een tijd waar men niet gediend was van jouw radicaal-progressieve nonsens.

Zelfs in Nederland moet men nog het woord seksuele geaardheid opnemen in artikel 1 (het is na 10 jaar bijna zo ver), laat staan op Europees of internationaal niveau:
https://www.denederlandse(...)discriminatiegronden
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:57:13 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200176903
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hm, ik heb iets voor mijn beurt gereageerd, want daar valt inderdaad wat voor te zeggen nu ik wat verder gekeken heb. Hoe dan ook schrijnend dat iemand die zijn reet afveegt met de universele mensenrechten probeert de universele mensenrechten aan te halen.
Het uiteindelijk doel is dan ook dat iedereen zijn religie gaat omarmen. Dan komt die UVRM ineens heel goed uit. Dat die als eerste de deur uitgaat bij z'n kalifaat, vermeldt hij er nog even niet bij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:57:40 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200176910
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:56 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Leuk, maar die woorden hebben geen betrekking op seksuele geaardheid, zoals ik al eerder zei, die verklaringen werden opgesteld in een tijd waar men niet gediend was van jouw radicaal-progressieve nonsens.

Zelfs in Nederland moet men nog het woord seksuele geaardheid opnemen in artikel 1 (het is na 10 jaar bijna zo ver), laat staan op Europees of internationaal niveau:
https://www.denederlandse(...)discriminatiegronden
Wat begrijp je niet aan 'van welke aard ook' of 'andere status'?

Hoop verder dat @Dejannn meeleest; kennelijk is het mensenrechten toekennen aan homoseksuelen radicaal en progressief.

Nog een keer mijn advies aan jou, I.C.: verkas naar Saudi-Arabië.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 juli 2021 @ 22:28:47 #132
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200177747
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:56 schreef intellectuele_user het volgende:
Etto radicaal progressief noemen. _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200179099
quote:

[..]

[..]

.
Waar ligt de grens?
pi_200179139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat er ergens in de Europese verdragen staat dat landen verplicht zijn om dat uit te zenden.. Zelfs aan Friends zullen ze niet veel missen.
We hebben het niet over verplicht, maar over verbod.
pi_200180352
No comment

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 01:41:03 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200180411
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 01:24 schreef Ali_boo het volgende:
No comment

[ afbeelding ]
Hmmja, nog altijd beter dan "KEELLLL DA HOMO'S" ofzo uit Oeganda of een andere heilsstaat van vrede, welvaart en recht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 02:16:19 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200180506
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En 'zoals'

Het zijn voorbeelden die genoemd worden
pi_200180722
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 01:24 schreef Ali_boo het volgende:
No comment

[ afbeelding ]
Ja, het idee alleen al, dat je als overheid benadrukt dat je de vrijheid hebt om te zijn wie je bent :')
pi_200180730
quote:
Ja, een duidelijk verschil tussen beide landen, de een strijd voor haar vrijheid en waarden, de ander strijd voor zijn president.
pi_200180732
quote:
De regenboog staat voor diversiteit hé.
Daar val jij ook onder
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 06:55:59 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200180790
quote:
Wat wil je nu zeggen met al die filmpjes dan?

Ik heb geen zin om te klikken steeds hoor
pi_200181699
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 06:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

Wat wil je nu zeggen met al die filmpjes dan?

Ik heb geen zin om te klikken steeds hoor
Dat je beter een halve dictatuur kunt verdedigen dan het leven in een vrij land...
pi_200189157
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 14:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is deels genetisch, deels een product van omgevingsfactoren. Dat het in de volledigheid aangeboren zou zijn, is nochtans nergens bewezen.
Je paat poep met je product van omgevingsfactoren. Dat is nergens bewezen. Lees eens wat werken van Dick Swaab.

En weet je, al zou dat wel zo zijn, wat de evergiving fuck zou dat uitmaken. Waarom zou een jongen in Hongarije niet homo mogen worden nadat hij in z'n omgeving en op tv ziet dat dat geen enkel probleem is?
pi_200189805
Kunnen we ons niet beter concentreren op anti homo geluiden in ons eigen land?
NWS / Moslimcollege Beverwijk wil jongens en meisjes op school scheiden
pi_200190173
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:55 schreef Candymannetje het volgende:
Kunnen we ons niet beter concentreren op anti homo geluiden in ons eigen land?
NWS / Moslimcollege Beverwijk wil jongens en meisjes op school scheiden
Noem je dat een anti homo geluid. Zolang scholen aan de norm voldoen die in Nederland noodzakelijk is moeten scholen dat maar zelf weten. Je kunt keuzes maken. Er bestaat tal van divers onderwijs.
pi_200190389
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Noem je dat een anti homo geluid. Zolang scholen aan de norm voldoen die in Nederland noodzakelijk is moeten scholen dat maar zelf weten. Je kunt keuzes maken. Er bestaat tal van divers onderwijs.
Ik plaats dit in dezelfde categorie als wat Hongarije doet.
  zondag 4 juli 2021 @ 02:33:31 #150
323401 Kijkertje
met filter
pi_200195941
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik plaats dit in dezelfde categorie als wat Hongarije doet.
Welnee want het is hier niet iets wat door de overheid bij wet verboden of verplicht wordt en dat is in Hongarije wel het geval. Overigens staat me bij dat er in Amsterdam ook een Joodse school is waar jongens en meisjes gescheiden onderwijs krijgen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200196206
Dus als het bestuur van een school zoiets besluit is het niet erg maar als het bestuur van een land het doet wel?

quote:
85s.gif Op zondag 4 juli 2021 02:33 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Welnee want het is hier niet iets wat door de overheid bij wet verboden of verplicht wordt en dat is in Hongarije wel het geval. Overigens staat me bij dat er in Amsterdam ook een Joodse school is waar jongens en meisjes gescheiden onderwijs krijgen.
pi_200196227
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 07:57 schreef Candymannetje het volgende:
Dus als het bestuur van een school zoiets besluit is het niet erg maar als het bestuur van een land het doet wel?
[..]

Je hebt vrije schoolkeuze.
  zondag 4 juli 2021 @ 08:18:29 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200196268
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 08:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het begrip 'vrijheid' blijft maar lastig voor sommigen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_200196530
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 08:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je bent ook niet verplicht om in een land te blijven.
pi_200196714
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Je bent ook niet verplicht om in een land te blijven.
Ja, vluchteling zijn is een recht ^O^
pi_200196958
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, vluchteling zijn is een recht ^O^
Waarom zou iemand uit Hongarije moeten vluchten?
pi_200197022
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Waarom zou iemand uit Hongarije moeten vluchten?
Ach ja, stom van me.
Iedereen kan natuurlijk vrij vestigen, waar ook ter wereld...
pi_200197115
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ach ja, stom van me.
Iedereen kan natuurlijk vrij vestigen, waar ook ter wereld...
Wat heeft dat met Hongarije te maken?
pi_200197312
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Wat heeft dat met Hongarije te maken?
Aangezien jij met je opmerking kwam dat iedereen zomaar naar een ander land zou kunnen. Is het nu al te moeilijk om consitent te blijven met je eigen gemaakte argument.
  zondag 4 juli 2021 @ 10:47:08 #160
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200197549
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 08:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het begrip 'vrijheid' blijft maar lastig voor sommigen.
Inderdaad. Dit valt mij ook op, het is voor sommigen hier maar lastig te accepteren dat Hongarije de vrijheid heeft deze nieuwe wet in te voeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200197701
quote:
14s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Inderdaad. Dit valt mij ook op, het is voor sommigen hier maar lastig te accepteren dat Hongarije de vrijheid heeft deze nieuwe wet in te voeren.
Ja, net zo goed als dat Kim de vrijheid heeft hele dorpen uit te hongeren om covid te bestrijden.
Daar hebben wij ons niet mee te bemoeien.
pi_200197916
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Aangezien jij met je opmerking kwam dat iedereen zomaar naar een ander land zou kunnen. Is het nu al te moeilijk om consitent te blijven met je eigen gemaakte argument.
Het ging toch over Hongarije
pi_200197931
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 20:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Is dat niet in strijd met "Europese waarden" dan?
pi_200197965
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, net zo goed als dat Kim de vrijheid heeft hele dorpen uit te hongeren om covid te bestrijden.
Daar hebben wij ons niet mee te bemoeien.
Precies, wij hebben ons niet te bemoeien met interne aangelegenheden in andere landen tenzij het onze nationale veiligheid of welvaart in gevaar brengt.
  zondag 4 juli 2021 @ 11:26:31 #165
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_200198030
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Precies, wij hebben ons niet te bemoeien met interne aangelegenheden in andere landen tenzij het onze nationale veiligheid of welvaart in gevaar brengt.
Dus als we nu in 1933 leefden en onze oosterburen hadden zojuist de Neurenberg-wetten door de Rijksdag gejast, dan mochten we daar volgens jou niets van vinden?
pi_200198231
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als we nu in 1933 leefden en onze oosterburen hadden zojuist de Neurenberg-wetten door de Rijksdag gejast, dan mochten we daar volgens jou niets van vinden?
quote:
tenzij het onze nationale veiligheid of welvaart in gevaar brengt
  zondag 4 juli 2021 @ 11:41:00 #167
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_200198251
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

[..]

Hoe brachten de Neurenberg-wetten onze nationale veiligheid en welvaart in gevaar?
pi_200198296
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe brachten de Neurenberg-wetten onze nationale veiligheid en welvaart in gevaar?
Als ze onze nationale veiligheid en welvaart niet in gevaar brachten is het dus geen probleem ;)
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 11:47:40 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200198343
quote:
14s.gif Op zondag 4 juli 2021 10:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Hongarije moet lekker doen wat het wil doen maar dit is een discriminerende wet, als ze dat cool vinden dan moeten ze lekker uit de EU stappen en dan hoor je mij er niet over
pi_200198468
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

Hongarije moet lekker doen wat het wil doen maar dit is een discriminerende wet, als ze dat cool vinden dan moeten ze lekker uit de EU stappen en dan hoor je mij er niet over
Welke punten uit die wet vind je discriminerend?
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 12:30:52 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200198773
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Welke punten uit die wet vind je discriminerend?
Homoseksualiteit mag op sommige plekken niet 'gepromoot' worden

Heteroseksualiteit wel

Wat het ook betekend, het is een beetje vaag allemaal en niemand wil hier voorbeelden geven maar het is hoe dan ook discriminatie
pi_200198856
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

Homoseksualiteit mag op sommige plekken niet 'gepromoot' worden

Heteroseksualiteit wel

Wat het ook betekend, het is een beetje vaag allemaal en niemand wil hier voorbeelden geven maar het is hoe dan ook discriminatie
Ok, bedankt voor de toelichting :)
Beter zo dan eindeloos discussiëren.
  zondag 4 juli 2021 @ 12:43:19 #173
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200198938
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Alleen heeft Hongarije zich gewoon te houden aan de voorwaarden waarmee ze akkoord zijn gegaan. Als ze dat niet doen dan hebben wij ons daar wel degelijk mee te bemoeien.
Huilen dan.
pi_200198992
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Alleen heeft Hongarije zich gewoon te houden aan de voorwaarden waarmee ze akkoord zijn gegaan. Als ze dat niet doen dan hebben wij ons daar wel degelijk mee te bemoeien.
True maar dan is nog de vraag of "homo promotie" in de voorwaarden stond.
  zondag 4 juli 2021 @ 12:49:14 #175
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200199013
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:47 schreef Candymannetje het volgende:

"homo promotie"
Wat is dit, en waar was daar sprake van?
Huilen dan.
pi_200199109
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat is dit, en waar was daar sprake van?
Ik zet het expres tussen " omdat de ophef van de wet daarom draait.
  zondag 4 juli 2021 @ 14:14:55 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200200110
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vertel, hoe promoot je een seksuele voorkeur.
Promoten: onder de aandacht brengen, reclame maken voor.

Kortom, als je een seksuele voorkeur (of seksualiteit an sich) sterk onder de aandacht wil brengen bij kinderen en jongeren, promoot je dat zij zich hier mee gaan bezig houden, of hier hopelijk specifieke denkbeelden over zullen omarmen.

En iedereen begrijpt dat natuurlijk ook wel, maar sommigen hier vinden het dan nodig om de vermoorde onschuld te spelen. Dit omdat ze de promotie van bepaald gedachtegoed omtrent seksualiteit onder kinderen jongeren eigenlijk sterk toejuichen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 14:15:46 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200200121
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Kortom, als je een seksuele voorkeur (of seksualiteit an sich) sterk onder de aandacht wil brengen bij kinderen en jongeren, promoot je dat zij zich hier mee gaan bezig houden, of hier hopelijk specifieke denkbeelden over zullen omarmen.

En iedereen begrijpt dat natuurlijk ook wel, maar sommigen hier vinden het dan nodig om de vermoorde onschuld te spelen. Dit omdat ze de promotie van bepaald gedachtegoed omtrent seksualiteit onder kinderen jongeren eigenlijk sterk toejuichen.
maar geef nu eens een voorbeeld?
pi_200200146
quote:

[..]

doe eens niet zo dom.. Ten eerste: seksualiteit is een gegeven. Je word geen homo als je iedere dag het woordje homo hoort (anders zouden die marrokanen en turken wel meer homo's hebben). Ten tweede: Uitleggen wat het is is geen promotie. Het is gewoon duidelijk maken dat het geen ziekte is, maar dat het normaal is..

Maar dat snap jij ook wel, je bent gewoon een domme mening aan het promoten om te trollen..
  zondag 4 juli 2021 @ 14:21:52 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200200197
quote:

[..]

Ja, daar ga je al de mist in, dejannn.

Dat het verder kennelijk in de genen van conservatief volk zit om werkelijk alles wat ze niet zint aan pedofilie dan wel seksualisering van 'de kiiiiiiinddddddddddeeeren' te koppelen is na 16 delen wel duidelijk hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 juli 2021 @ 14:23:00 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200200214
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:17 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

doe eens niet zo dom.. Ten eerste: seksualiteit is een gegeven. Je word geen homo als je iedere dag het woordje homo hoort (anders zouden die marrokanen en turken wel meer homo's hebben). Ten tweede: Uitleggen wat het is is geen promotie. Het is gewoon duidelijk maken dat het geen ziekte is, maar dat het normaal is..

Maar dat snap jij ook wel, je bent gewoon een domme mening aan het promoten om te trollen..
Nee hoor, ik troll absoluut niet. Ik vind het ook vreemd dat je mijn post als dusdanig probeert te framen simpelweg vanwege een meningsverschil.

Ten tweede stelt volgens mij nagenoeg niemand hier dat je seksualiteit daadwerkelijk kunt veranderen met het onder de aandacht brengen. Wél kun je, zoals aangegeven, attitudes en gedachtegoed omtrent het onderwerp proberen te beïnvloeden. En dit is dan ook precies waar het om draait.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 14:23:41 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200200221
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee hoor, ik troll absoluut niet. Ik vind het ook vreemd dat je mijn post als dusdanig probeert te framen simpelweg vanwege een meningsverschil.

Ten tweede stelt volgens mij nagenoeg niemand hier dat je seksualiteit daadwerkelijk kunt veranderen met het onder de aandacht brengen. Wél kun je, zoals aangegeven, attitudes en gedachtegoed omtrent het onderwerp proberen te beïnvloeden. En dit is dan ook precies waar het om draait.
ja maar wat is het en waarom zouden homo's het niet mogen doen?
  zondag 4 juli 2021 @ 14:23:45 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200200224
quote:

[..]

Nee hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 juli 2021 @ 14:24:03 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200200229
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dapper, na 16 delen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 juli 2021 @ 14:24:21 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200200234
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

Wat zouden homo's niet mogen?
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 14:27:42 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200200272
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wat zouden homo's niet mogen?
hun seksualiteit promoten natuurlijk

waar gaat dit topic anders over :?
pi_200200302
quote:

[..]

Jij bent het die beweert dat iedereen het ook wel snapt dat jij gelijk hebt maar dat mensen hier de vermoorde onschuld over spelen. Dit lijkt me erger framen dan wat ik bij jou post doe. Want de discussie is juist "wat is promoten".... En gewoon les geven over seksualiteit is geen promotie, althans dat is de mening van iedereen die deugd..

quote:
Dat eerste is wel de vrees van vele rechtse mensen en mensen die vanwege religie tegen seksualiteit zijn.

Wat is er precies verkeerd met het "beinvloeden" van gedachtegoed ergens over? Doen scholen dit niet overal mee? Of is het onderwijs ook de bolvormige Aarde aan het promoten, door hier gewoon les over te geven? Waarom wel zo spastisch over seksualiteit en niet over andere dingen waar verschillende meningen over zijn?

Gewoon lesgeven over homoseksualiteit en transgenders en zeggen wat het is en dat je niet gek bent als je er mee te maken krijgt. Is dat nou zo erg?
Het verbieden is veel erger, dan gaan alle andersgeaarden weer in de kast.
  zondag 4 juli 2021 @ 14:39:12 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200200416
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

hun seksualiteit promoten natuurlijk

waar gaat dit topic anders over :?
Volgens mij wordt seksualiteit in zijn algemeenheid een beetje als een taboe weggestopt. Niet voor niets wordt bijvoorbeeld pornografie (ongeacht welk genre) verboden voor minderjarigen. Seksuele voorlichting wordt gezien als iets voor de ouders thuis, zodat die dit kunnen doen op een manier dat aansluit bij hun eigen normen en waarden.

Enkel omtrent media wordt LGBT-beeldmateriaal verbannen, je zou dit dus kunnen interpreteren als het presenteren van een enigszins vertekend beeld op basis van traditionele normen en waarden. Daarnaast zullen de extravagante, stereotiepe en soms vulgaire manieren waarop LGBT-cultuur wordt weergegeven hier ook wel een rol in spelen. Helaas heeft de LGBT-wereld zichzelf hiermee in de vingers gesneden.
pi_200200472
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 12:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

True maar dan is nog de vraag of "homo promotie" in de voorwaarden stond.
Discriminatie mag dus volgens jou?
pi_200200561
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Volgens mij wordt seksualiteit in zijn algemeenheid een beetje als een taboe weggestopt. Niet voor niets wordt bijvoorbeeld pornografie (ongeacht welk genre) verboden voor minderjarigen. Seksuele voorlichting wordt gezien als iets voor de ouders thuis, zodat die dit kunnen doen op een manier dat aansluit bij hun eigen normen en waarden.
Dus je denkt dat men op school homoporno gaat laten zien aan de kinderen _O-

quote:
Enkel omtrent media wordt LGBT-beeldmateriaal verbannen, je zou dit dus kunnen interpreteren als het presenteren van een enigszins vertekend beeld op basis van traditionele normen en waarden. Daarnaast zullen de extravagante, stereotiepe en soms vulgaire manieren waarop LGBT-cultuur wordt weergegeven hier ook wel een rol in spelen. Helaas heeft de LGBT-wereld zichzelf hiermee in de vingers gesneden.
Traditionele normen en waarden? Over welke waarden heb je het precies? De gristelijke, islamitische, joodse, hindoeise of boeddhistische waarden? Die door de religies wel echt over onze wereld gepromoot zijn en de rest verboden?

In de Griekse tijd had je gewoon homoseksualiteit, in Afrika zijn mensen die anders zijn sjamaan en heeft men respect voor ze..
Tevens geld dit voor extravagant en vulgair. Dat is allemaal omdat wij in Europa geïndoctrineerd zijn door religies.
  zondag 4 juli 2021 @ 14:52:34 #191
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200200645
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:30 schreef Berjan3 het volgende:
Dat eerste is wel de vrees van vele rechtse mensen en mensen die vanwege religie tegen seksualiteit zijn.
Nee, dat is niet het geval. Dit is een rare hyperbool gecreëerd door driftige progressieven die boos zijn omdat er een stokje wordt gestoken voor het verspreiden van hun gewenste gedachtegoed.
quote:
Wat is er precies verkeerd met het "beinvloeden" van gedachtegoed ergens over? Doen scholen dit niet overal mee? Of is het onderwijs ook de bolvormige Aarde aan het promoten, door hier gewoon les over te geven? Waarom wel zo spastisch over seksualiteit en niet over andere dingen waar verschillende meningen over zijn?
Ik kan mij eigenlijk wel vinden in het idee dat dit iets is voor de ouders, niet voor de onderwijzers. Waarom moet een school bepaalde normen en waarden pushen omtrent seksualiteit? Als je een vrij diverse groep leerlingen hebt qua achtergrond (links, rechts, Christelijk, Islamitisch, Joods, etc.) gaat dat niet eens zo goed.

Vergelijking met de vorm van aarde gaat niet op. Dat staat feitelijk vast, een beetje net zoals geslacht. Je hebt mannen en vrouwen. Vanuit dat oogpunt zie ik wel gelijkenissen tussen de 'flat earth' theorie en de genderideologie. Beiden stoelen op irreële denkbeelden :* .
quote:
Gewoon lesgeven over homoseksualiteit en transgenders en zeggen wat het is en dat je niet gek bent als je er mee te maken krijgt. Is dat nou zo erg?
Het verbieden is veel erger, dan gaan alle andersgeaarden weer in de kast.
Ik zou er heel erg sterk rekening mee houden dat veel mensen die homo zijn niet voor hun 18e uit de kast komen. En zeker niet terug in de kast gaan vanwege het gebrek aan voorlichting. Ik kwam zelf pas na de middelbare uit de kast en heb wel twee biologie lesjes gehad over homoseksualiteit. Ik vond het voornamelijk erg confronterend en onprettig.

Kortom, het hele idee dat je met "voorlichting" over deze zaken een weelderige progressieve oase creëert voor LGB'ers klopt niet. En ook het gebrek eraan zal weinig kwaad doen.
pi_200200836
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, daar ga je al de mist in, dejannn.
Deze gebruiker bestaat niet.
anoniem_04072021085156

Hij is anoniem gegaan, wtf.
NWS / Hongarije verbiedt 'promotie' van homoseksualiteit onder jongeren- #16

Dit topic was zijn Waterloo.
pi_200200857
quote:
14s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het geval. Dit is een rare hyperbool gecreëerd door driftige progressieven die boos zijn omdat er een stokje wordt gestoken voor het verspreiden van hun gewenste gedachtegoed.
Neen, dat lijkt me niet... Je bent weer aan het framen, iets wat je anderen verwijt. Hou er eens mee op.

quote:
Ik kan mij eigenlijk wel vinden in het idee dat dit iets is voor de ouders, niet voor de onderwijzers. Waarom moet een school bepaalde normen en waarden pushen omtrent seksualiteit? Als je een vrij diverse groep leerlingen hebt qua achtergrond (links, rechts, Christelijk, Islamitisch, Joods, etc.) gaat dat niet eens zo goed.
Waarom wel met seksualiteit en heb je met andere zaken er geen problemen mee?
En nogmaals, waarom die termen die jij gebruikt? Propaganda, pushen, normen en waarden.. Je legt gewoon uit wat homoseksualiteit is. En dat het niet iets vreemds is.. Dat is wat anders dan propaganderen of pushen. Nogmaals, hou ermee op met het gebruiken van opgeklopte termen..

Ga je er ook mee in dat in de Bijbel staat dat de Aarde vlak is, maar dat men op school leert dat het bolvormig is.. Oei, laten we dat ook verbieden! De leerlingen zouden eens andere meningen krijgen dan ze thuis is geleerd. God verhoede dat!

quote:
Vergelijking met de vorm van aarde gaat niet op. Dat staat feitelijk vast, een beetje net zoals geslacht. Je hebt mannen en vrouwen. Vanuit dat oogpunt zie ik wel gelijkenissen tussen de 'flat earth' theorie en de genderideologie. Beiden stoelen op irreële denkbeelden :* .
Tuurlijk staat dat niet vast.. Je hebt nou eenmaal mening die lijnrecht tegenover elkaar staan. De boeken waar religieuzen uit lezen leren veel andere dingen dan op school. Dus het is een goede vergelijking. Maar omtrent seksualiteit doen mensen spastisch..

Men zou op scholen eens moeten verbieden uit de bijbel te lezen. Want dat is propaganda. Dan is het kot te klein bij rechtse mensen..

quote:
Ik zou er heel erg sterk rekening mee houden dat veel mensen die homo zijn niet voor hun 18e uit de kast komen. En zeker niet terug in de kast gaan vanwege het gebrek aan voorlichting. Ik kwam zelf pas na de middelbare uit de kast en heb wel twee biologie lesjes gehad over homoseksualiteit. Ik vond het voornamelijk erg confronterend en onprettig.
Ach, je plaatst jouw ervaring als de ervaring van iedereen? Geen wonder dat je wat spastisch doet.

quote:
Kortom, het hele idee dat je met "voorlichting" over deze zaken een weelderige progressieve oase creëert voor LGB'ers klopt niet. En ook het gebrek eraan zal weinig kwaad doen.
Dat is nonsens, en nog gevaarlijke nonsens ook.. Dat jij het zo ervaren hebt is prima, maar projecteer het niet op de rest van de mensheid..
pi_200200913
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Discriminatie mag dus volgens jou?
De term discriminatie heeft zijn kracht een beetje verloren sinds het de laatste jaren door iedereen geroepen wordt die zijn zin niet krijgt.
Dus ja in sommige gevallen mag je discrimineren van mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 04-07-2021 15:30:22 ]
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 15:09:39 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200201013
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ja prima verbied dan vulgaire shit op school prima, niemand die het in zijn hoofd haalt maar prima want hetero's kunnen er ook echt wel wat van maar dat is dan 'normaal' ... Die mogen het theoretisch gezien nog over kontneuken hebben in de klas als ze zouden willen

Waarom de een wel en het ander niet?
  zondag 4 juli 2021 @ 16:20:13 #196
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200203024
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja prima verbied dan vulgaire shit op school prima, niemand die het in zijn hoofd haalt maar prima want hetero's kunnen er ook echt wel wat van maar dat is dan 'normaal' ... Die mogen het theoretisch gezien nog over kontneuken hebben in de klas als ze zouden willen

Waarom de een wel en het ander niet?
Als seksualiteit in zijn algemeenheid als taboe wordt weggestopt is het dus niet een situatie van de één wel en de ander niet.
pi_200203312
quote:

[..]

Want dat is natuurlijk een probleem in Hongarije, dat homoseksualiteit sterk onder de aandacht wordt gebracht van kinderen.
Daar moet gewoon wetgeving tegen optreden.
Uitsluitend heteroseksualiteit mag gepromoot worden bij kinderen.
pi_200203357
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 15:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

De term discriminatie heeft zijn kracht een beetje verloren sinds het de laatste jaren door iedereen geroepen wordt die zijn zin niet krijgt.
Dus ja in sommige gevallen mag je discrimineren van mij.
Dus jij vindt het geen probleem dat om wettelijk meer rechten heb dan jij, puur vanwege het verschil in afkomst tussen ons.
pi_200203425
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus jij vindt het geen probleem dat om wettelijk meer rechten heb dan jij, puur vanwege het verschil in afkomst tussen ons.
Jawel dat vind ik wel een probleem
pi_200203503
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Jawel dat vind ik wel een probleem
Dan heb je pech gehad ^O^>
Ga je maar in een ander land wonen...
pi_200203656
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dan heb je pech gehad ^O^>
Ga je maar in een ander land wonen...
Waar slaat dat nou op?
Kan je niet gewoon inhoudelijk reageren?
pi_200204199
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou op?
Kan je niet gewoon inhoudelijk reageren?
Het zijn je eigen argumenten.
Dus waarom opeens zo fel?
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 17:08:34 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200204218
quote:
14s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Als seksualiteit in zijn algemeenheid als taboe wordt weggestopt is het dus niet een situatie van de één wel en de ander niet.
Ja maar daar is geen sprake van, het gaat specifiek over homoseksualiteit
pi_200205202
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het zijn je eigen argumenten.
Dus waarom opeens zo fel?
Ik zeg dat ik die vorm van discriminatie een probleem vind en dan moet ik maar in een ander land gaan wonen.
Waarom? Lig dat eens toe.
  zondag 4 juli 2021 @ 18:03:11 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200205229
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja maar daar is geen sprake van, het gaat specifiek over homoseksualiteit
Daar is wel sprake van. Immers onderschrijft de nieuwe wet dat ouders beslissen over de seksuele voorlichting van hun kind(eren). En zo is er ook een algemene ban op porno.
pi_200205317
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik die vorm van discriminatie een probleem vind en dan moet ik maar in een ander land gaan wonen.
Waarom? Lig dat eens toe.
Homo's in Hongarije die de wetgeving die hun discrimineert een probleem vinden kunnen toch ook gewoon naar een ander land verhuizen?
pi_200205358
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Homo's in Hongarije die de wetgeving die hun discrimineert een probleem vinden kunnen toch ook gewoon naar een ander land verhuizen?
En waarom moet ik dan gaan verhuizen?
Dat is hier toch niet aan de orde?
  zondag 4 juli 2021 @ 18:14:22 #208
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200205408
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Daar is wel sprake van. Immers onderschrijft de nieuwe wet dat ouders beslissen over de seksuele voorlichting van hun kind(eren). En zo is er ook een algemene ban op porno.
Nee, het gaat specifiek om verandering van sekse. En homoseksualiteit. Niet om heteroseksualiteit.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 18:18:02 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200205471
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En homoseksualiteit
pi_200205480
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

En waarom moet ik dan gaan verhuizen?
Dat is hier toch niet aan de orde?
In het hypothetische geval dat je nieuwe wetgeving die jou discrimineert niet accepteert wel.
Dan gewoon de koffers pakken.
  zondag 4 juli 2021 @ 18:35:16 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200205757
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, het gaat specifiek om verandering van sekse. En homoseksualiteit. Niet om heteroseksualiteit.
Eh, nee. Wat ik stelde klopt geheel. Seksuele voorlichting is een aangelegenheid van de ouders en pornografie is voor minderjarigen in zijn geheel verboden.
  zondag 4 juli 2021 @ 18:48:33 #212
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_200206038
quote:
14s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Eh, nee. Wat ik stelde klopt geheel. Seksuele voorlichting is een aangelegenheid van de ouders en pornografie is voor minderjarigen in zijn geheel verboden.
Hoi Dejannn.

Waarom heb je een kloon aangemaakt?
  zondag 4 juli 2021 @ 18:50:22 #213
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200206067
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoi Dejannn.

Waarom heb je een kloon aangemaakt?
Koosje! :*. Wilde mijn usernaam veranderen maar dat kan niet. Dus dan maar zo.
pi_200206080
quote:

[..]

Beide hebben niets te maken met het promoten van homoseksualiteit en transgender.
  zondag 4 juli 2021 @ 18:56:58 #215
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_200206175
quote:
17s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Koosje! :*. Wilde mijn usernaam veranderen maar dat kan niet. Dus dan maar zo.
Je hebt eindelijk Ayn Rand gelezen?
  zondag 4 juli 2021 @ 18:57:52 #216
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_200206189
Dus seksuele voorlichting mag helemaal niet meer op middelbare scholen in Hongarije?

Gezellig land.
  zondag 4 juli 2021 @ 19:07:41 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200206353
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
Dus seksuele voorlichting mag helemaal niet meer op middelbare scholen in Hongarije?

Gezellig land.
Al dat geneuk moet ook maar eens ophouden, klef gedoe.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_200206414
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

In het hypothetische geval dat je nieuwe wetgeving die jou discrimineert niet accepteert wel.
Dan gewoon de koffers pakken.
Ja dan misschien wel maar wat je zegt, hypothetisch dus totaal niet aan de orde.
  zondag 4 juli 2021 @ 19:17:23 #219
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200206529
quote:

[..]

"Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond."
  zondag 4 juli 2021 @ 19:22:50 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200206630
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]

"Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond."
Ander naampie, zelfde betonnen bord voor de kop. En alles en iedereen is nog steeds een radicaal-progressieve linksgeoriënteerde user wanneer het niet in het Kekistaanse plaatje past.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 juli 2021 @ 19:49:26 #221
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200206962
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

Gezellig land.
Juist prima. Kinderen moet je daar ook niet mee belasten.
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dit betreft media. Niet seksuele voorlichting en pornografie.
  zondag 4 juli 2021 @ 19:59:21 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200207115
quote:
14s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]

Oh gelukkig, dat scheelt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 4 juli 2021 @ 20:13:58 #223
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200207321
quote:

[..]

[..]

Aha, seksuele voorlichting dus zonder educatief lesmateriaal. Goed verhaal weer Dejann.
  zondag 4 juli 2021 @ 20:26:39 #224
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_200207511
Kinderen tussen 12 en 18 belasten zichzelf wel. Om te voorkomen dat het fout gaat geef je voorlichting.
  zondag 4 juli 2021 @ 20:27:15 #225
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_200207525
quote:

[..]

[..]

Het gaat om 12- tot 18-jarigen, niet om kleuters.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 20:40:17 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200207718
Wat is nu concreet het probleem dat de Hongaren proberen te bestrijden dan?

Specifiek mbt homoseksualiteit
pi_200208350
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:40 schreef sp3c het volgende:
Wat is nu concreet het probleem dat de Hongaren proberen te bestrijden dan?

Specifiek mbt homoseksualiteit
Homoseksualiteit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_200208704
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 19:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ja dan misschien wel maar wat je zegt, hypothetisch dus totaal niet aan de orde.
Dat dachten ze in Hongarije ook....
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 21:38:50 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200208736
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Homoseksualiteit.
Dat vermoed ik idd, dat kan staat gewoon haaks op het Europees verdrag voor de rechten van de mens (of hoe het ook weer heet)

Prima maar flikker dan lekker op

wat Hongarije nu doet is met rechts de middelvinger opsteken en met de links de hand ophouden

Daar mogen we als land best wat van vinden
pi_200208850
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat dachten ze in Hongarije ook....
Ik heb niet de indruk dat homo's in Hongarije zich gediscrimineerd voelen.
Het lijkt meer een politiek spelletje, daarom wordt het ook zo breed uitgemeten in de media.
Rutte probeert weer populair te worden.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 21:48:41 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200208901
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Het lijkt meer een politiek spelletje, daarom wordt het ook zo breed uitgemeten in de media.
Nee de wet werkt ook nog niet en niemand weet nog wat het betekend

Maar dat het discriminerend is kun je gewoon objectief vaststellen
pi_200208949
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee de wet werkt ook nog niet en niemand weet nog wat het betekend

Maar dat het discriminerend is kun je gewoon objectief vaststellen
Tja ik vind die wet niet echt discriminerend maar etnisch profileren vind ik ook niet discriminerend dus waarschijnlijk verschillen wij gewoon van mening.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 21:57:08 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200209041
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Tja ik vind die wet niet echt discriminerend maar etnisch profileren vind ik ook niet discriminerend dus waarschijnlijk verschillen wij gewoon van mening.
Nou nee het is discriminerend

Hetero's wel, homo's niet, dat is itt etnisch profileren per definitie discriminatie

Waar we over van mening verschillen is hoe erg we dit vinden
pi_200209234
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nou nee het is discriminerend

Hetero's wel, homo's niet, dat is itt etnisch profileren per definitie discriminatie

Waar we over van mening verschillen is hoe erg we dit vinden
Maar wat mogen hetero's dan wel wat homo's niet mogen?
pi_200209456
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat jij niet die indruk hebt...

quote:
Ah, een complot van Rutte...

Bijzonder...
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 22:26:23 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200209480
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Maar wat mogen hetero's dan wel wat homo's niet mogen?
ik heb geen flauw idee, ik heb het meerdere malen gevraagd in deze reeks maar niemand heeft er echt een antwoord op maar de wet is specifiek gericht op homosexualiteit die mogen iets niet meer op bv scholen en of dat nu kontkrabben of kontneuken is doet er voor de definitie niet zo heel veel toe, het is hoe dan ook 100 procent discriminatie

ik vermoed dat het bewust vaag is gehouden zodat scholen het zelf in kunnen vullen

ik vind het heel glad ijs en het EVRM verbied het ... terecht ook imo

daarnaast leert een snel rondje google dat er gewoon stevige demonstraties geweest in Hongarije dus het lijkt er niet op alsof ze het daar wel best vinden allemaal
pi_200209606
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat jij niet die indruk hebt...
[..]

Ah, een complot van Rutte...

Bijzonder...
Deed hij ook met Erdogan.
pi_200209626
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb geen flauw idee, ik heb het meerdere malen gevraagd in deze reeks maar niemand heeft er echt een antwoord op maar de wet is specifiek gericht op homosexualiteit die mogen iets niet meer op bv scholen en of dat nu kontkrabben of kontneuken is doet er voor de definitie niet zo heel veel toe, het is hoe dan ook 100 procent discriminatie

ik vermoed dat het bewust vaag is gehouden zodat scholen het zelf in kunnen vullen

daarnaast leert een snel rondje google dat er gewoon stevige demonstraties geweest in Hongarije dus het lijkt er niet op alsof ze het daar wel best vinden allemaal
[ afbeelding ]
Eigenlijk kunnen we er pas dus over oordelen als de wet er helemaal door is en we alles weten.
pi_200209638
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Deed hij ook met Erdogan.
Ja, ook 1 groot complot.
Erdogan is lieV.
Die is gewoon slachtoffer van Rutte...
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 22:38:52 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200209646
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Eigenlijk kunnen we er pas dus over oordelen als de wet er helemaal door is en we alles weten.
nee, het is 100 procent discriminatie, mag niet van de EU, ik ben tegen

wat ze er verder mee doen vind ik helemaal niet rullevant, ik hoop weinig
pi_200209662
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik begrijp van @Candymannetje dat dat een pro Rutte demonstratie is.
Net zoals in Turkije.
pi_200209730
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee, het is 100 procent discriminatie, mag niet van de EU, ik ben tegen

wat ze er verder mee doen vind ik helemaal niet rullevant, ik hoop weinig
Maar hoe kan je erover oordelen als je nog niet alles weet?
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 22:50:10 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200209796
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Maar hoe kan je erover oordelen als je nog niet alles weet?
ik weet dat het een wet is die een specifieke bevolkingsgroep een aantal zaken verbied ... dan hoef ik niet meer te weten

een kind van een heterostelletje kan een spreekbeurt houden over de situatie thuis, een kind van een homoseksueel stelletje niet ... in theorie

vind ik niks
pi_200209873
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik weet dat het een wet is die een specifieke bevolkingsgroep een aantal zaken verbied ... dan hoef ik niet meer te weten

een kind van een heterostelletje kan een spreekbeurt houden over de situatie thuis, een kind van een homoseksueel stelletje niet ... in theorie

vind ik niks
Ja zou kunnen, ik kan er ook niet echt over oordelen zonder alle feiten te kennen.
Mogen homo's wel kinderen adopteren in Hongarije?
  zondag 4 juli 2021 @ 22:57:17 #245
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200209914
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ja zou kunnen, ik kan er ook niet echt over oordelen zonder alle feiten te kennen.
Nope. Dat zegt al genoeg, lijkt me zo.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 22:59:37 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200209953
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

geen idee

ik ken een mooie dame die met een man een kind heeft gehad (schien meer weet ik veel) en nu samenwoont met een vrouw, dat kind mag het in Hongarije op school niet over thuis hebben .... zijn vriendjes wel

althans met deze wet kun je het theoretisch verbieden
pi_200209998
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 22:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nope. Dat zegt al genoeg, lijkt me zo.
Idd maar de EU heeft Hongarije dus geaccepteerd ondanks dat.
Lastig om te oordelen zonder alle feiten te kennen.
Nou ben ik vrij conservatief maar ik heb niks tegen homo's.
Laat lekker iedereen in z'n waarde.
Persoonlijk stoor ik me meer aan het feit dat homo's gepest en getreiterd worden door medelanders dan die wet in Hongarije.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 23:04:55 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200210031
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:02 schreef Candymannetje het volgende:
Persoonlijk stoor ik me meer aan het feit dat homo's gepest en getreiterd worden door medelanders dan die wet in Hongarije.
ben ik ook fel tegen

ook niet super rullevant imo
pi_200210105
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

ben ik ook fel tegen

ook niet super rullevant imo
Relevant vind ik het dan weer wel.
De wetgeving in Nederland is vrij open naar iedereen, ook naar degenen die negatief zijn tegen homo's.
In Hongarije zijn ze niet zo happig op het islamitische gedoe en er is minder geweld tegen homo's (zover ik kan vinden).
Het één en ander heeft toch wel met elkaar te maken denk ik.
Wat is beter? Afwegingen.
pi_200210136
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Idd maar de EU heeft Hongarije dus geaccepteerd ondanks dat.
Lastig om te oordelen zonder alle feiten te kennen.
Nou ben ik vrij conservatief maar ik heb niks tegen homo's.
Laat lekker iedereen in z'n waarde.
Het helpt niet echt bij het bestrijden van geweld tegen homo's in Nederland als elders in de EU discriminerende wetten tegen homo's worden aangenomen.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 23:14:30 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200210149
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Relevant vind ik het dan weer wel.
De wetgeving in Nederland is vrij open naar iedereen, ook naar degenen die negatief zijn tegen homo's.
In Hongarije zijn ze niet zo happig op het islamitische gedoe en er is minder geweld tegen homo's (zover ik kan vinden).
Het één en ander heeft toch wel met elkaar te maken denk ik.
Wat is beter? Afwegingen.
ik heb geen idee wat het met elkaar te maken heeft

in Afghanistan laten ze ze face first in kokend water zakken, mag je nu niets meer over relmarokkaantjes die flikker op de deur spuiten zeggen?

de wet is discriminerend, mag niet van de EU en ik vind het zelf ook niks
pi_200210185
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het helpt niet echt bij het bestrijden van geweld tegen homo's in Nederland als elders in de EU discriminerende wetten tegen homo's worden aangenomen.
Wat is er precies discriminerend aan die wet?
Je kan wel mooi praten in het parlement maar als op straat homo's getreiterd worden en je er niks aan doet zijn het alleen mooie beloftes op papier.
pi_200210200
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Wat is er precies discriminerend aan die wet?
Dat is je al uitgelegd.

quote:
Je kan wel mooi praten in het parlement maar als op straat homo's getreiterd worden en je er niks aan doet zijn het alleen mooie beloftes op papier.
Waar gaat dit over?
pi_200210210
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is je al uitgelegd.
[..]

Waar gaat dit over?
Nee dat is dus nog niet uitgelegd.

Dat wat er wettelijk geregeld is niet per definitie de situatie in de maatschappij is.
pi_200210223
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Nee dat is dus nog niet uitgelegd.
Jawel, maar je hebt besloten dat te negeren.

quote:
Dat wat er wettelijk geregeld is niet per definitie de situatie in de maatschappij is.
Dus je gaat er van uit dat de wet zal worden genegeerd in de praktijk.

Bijzonder...
pi_200210239
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb geen idee wat het met elkaar te maken heeft

in Afghanistan laten ze ze face first in kokend water zakken, mag je nu niets meer over relmarokkaantjes die flikker op de deur spuiten zeggen?

de wet is discriminerend, mag niet van de EU en ik vind het zelf ook niks
Jawel, ik stoor me dus meer aan die relmarokaantjes dan aan die wet.
Die marokaantjes maken het leven van homo's ondraaglijk, van die wet in Hongarije weet ik dat nog niet.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 23:24:26 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200210242
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:

Bijzonder...
de liberaal in mij haat zulke wetten ook
pi_200210260
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jawel, maar je hebt besloten dat te negeren.
[..]

Bijzonder...
Nee het is niet uitgelegd, laat anders even een quote zien.

Nee ik heb het over Nederland en niet over Hongarije.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 23:26:02 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200210265
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Die marokaantjes maken het leven van homo's ondraaglijk, van die wet in Hongarije weet ik dat nog niet.
prima, draaien we het om

mag ik niet meer mijn afkeuring uitspreken over de behandeling van homo's in Afghanistan omdat er nog relmarokkaantjes flikker op de deur van homo's spuiten?

klopt toch niet :')
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 23:26:30 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200210272
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

maar dit topic gaat wel over Hongarije
pi_200210299
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

prima, draaien we het om

mag ik niet meer mijn afkeuring uitspreken over de behandeling van homo's in Afghanistan omdat er nog relmarokkaantjes flikker op de deur van homo's spuiten?

klopt toch niet :')
Ik snap wat je bedoeld maar ik zou me toch eerder druk maken om de anti homo praktijken in Nederland dan in Afghanistan.
pi_200210301
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook als bij de buren wordt ingebroken: niet lopen klagen, een bankoverval is erger.

Anyway, ik heb zelf wel te maken gehad met geweld tegen homo's, en dat was gewoon door blanke, autochtone Nederlanders...

Maar dat maakt niet dat ik ga staan juichen bij een wet in een ander EU land die de rechten van homoseksuelen inperkt.
Ik roep ze ook niet na dat ze mazzel hebben dat er geen geweld wordt toegepast...
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 23:29:43 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200210307
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld maar ik zou me toch eerder druk maken om de anti homo praktijken in Nederland dan in Afghanistan.
doe ik ook

als ik moet kiezen tussen die wet hier en die wat daar die kies ik altijd voor dat laatste _O-
pi_200210311
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Want Nederlanders zijn meer waard dan Afghanen?
pi_200210315
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar dit topic gaat wel over Hongarije
Waarom begin je dan over Afghanistan?
Een vergelijking tussen Hongarije en Nederland in een Hongarije topic is toch niet raar?
Zijn beide EU landen.
pi_200210331
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

sp3c heeft het je uitgelegd en je hebt daar op gereageerd.

quote:
Dan zit je bij het verkeerde onderwerp
Dit gaat over Hongarije.
pi_200210333
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Een vergelijking tussen Hongarije en Nederland in een Hongarije topic is toch niet raar?
Zijn beide EU landen.
Nu opeens wel?
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 23:32:39 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200210339
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Zijn beide EU landen.
om te laten zien dat je best meerdere dingen af kunt keuren
pi_200210360
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

om te laten zien dat je best meerdere dingen af kunt keuren
Ik snap je punt echt waar.
Maar als je een land als Afghanistan gaat vergelijken met Nederland krijg je hele rare verhoudingen.
pi_200210364
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nu opeens wel?
Is al een paar jaar zo
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 23:35:45 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200210368
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik snap je punt echt waar.
Maar als je een land als Afghanistan gaat vergelijken met Nederland krijg je hele rare verhoudingen.
alle respect voor de Hongaren maar die vergelijking met Nederland gaat net zo goed niet op
pi_200210411
quote:
83s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

alle respect voor de Hongaren maar die vergelijking met Nederland gaat net zo goed niet op
Binnen de EU zouden we toch iets dichter bij elkaar moeten liggen.
Zodra een EU land homofilie gaat verbieden of strafbaar maken zal ik je gelijk geven.
Maar ik ga hamburgers bakken en TV kijken.
Fijne avond nog :)
pi_200211185
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Is al een paar jaar zo
Nee, dat we het over Hongarije mogen hebben als EU land.
pi_200211188
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Zodra een EU land homofilie gaat verbieden of strafbaar maken zal ik je gelijk geven.
Dus tot die tijd mogen de rechten van homo's gewoon worden ingeperkt.
Duidelijk...
  Moderator maandag 5 juli 2021 @ 09:58:25 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200212354
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 23:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Maar ik ga hamburgers bakken en TV kijken.
Fijne avond nog :)
Klinkt als peace in our time ...
pi_200213096
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 08:27 schreef Rickocum het volgende:
Al die pedo's balen daar in Hongarije. Hadden het liefst ook als trannies langs basisscholen willen gaan om kleuters les over anale sex te geven.
Dat is ook een manier van toegeven dat je niet weet waarover het gaat...
pi_200218666
Dit noem je promotie/propaganda.

https://www.rijksoverheid(...)s-in-de-maatschappij
pi_200218734
quote:
"Hoe religieuzer iemand is, hoe groter de kans......".
Ik lees hier dat ze graag zien dat religieuze mensen minder religieus zijn. Dat verklaart ook dat mensen die hun religie verlaten hebben en er tegenaan trappen met zulke open armen worden ontvangen.
"De overheid wil dit veranderen. Dit gebeurt onder meer door de inzet van rolmodellen en het verspreiden van ervaringsverhalen"...
Er wordt openlijk toegegeven dat het indoctrinatie instrument wordt ingezet om de religie uit de mensen te halen.
".. verbetering van de hulpverlening aan biculturele LHBTI's in orthodox-christelijke en orthodox-islamitische kringen".
Ik mis hier de orthodox-joodse LHBTI's. Wordt hier hulpverlening aan joden ontzegd (antisemitisme!) of zijn ze bang dat het CIDI en Israël hier iets van kan vinden? Het zou zomaar een combinatie van beide kunnen zijn.
"....LHBTI's in problemen gekomen door afwijzing van hun familie in de problemen gekomen".
Waarom heeft zich nog nooit iemand hard gemaakt voor al de mensen die door hun familie werden afgewezen nadat ze moslim zijn geworden? De overheid moet er toch voor iedereen zijn zonder uitzondering? Zij moet toch boven de verschillende groepen en partijen staan? Dat is dus niet het geval!
In Nederland mag iedereen zichzelf zijn en z'n eigen leefwijze hebben. Dat is althans het theoretische uitgangspunt. Dat moet dan toch betekenen dat je ook het recht hebt om niet achter elkaars levenswijze te staan en dat je niet alles goed hoeft te keuren zolang je elkaar maar als (mede)mens behandelt. Er gaat iets goed mis wanneer één bepaalde levenswijze (LHBTI) wordt opgedrongen, verplicht wordt om het goed te vinden, terwijl men op religieuze levenswijzen mag schelden, afkeuren en beledigen onder het mom van vrijheid van meningsuiting en kritiek.
Misschien moet Nederland weer eens leren wat "leven en laten leven" betekent en geen eenzijdige eenheidsworst van de mensen proberen te maken!
  maandag 5 juli 2021 @ 18:19:33 #279
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200218751
quote:
Haha, kut voor je man. Misschien verhuizen naar Hongarije? Of een ander oord waar religie hoogtij viert en je je onderbuik de vrije loop kan laten.

Onderwijl pretenderend 'intellectueel' te zijn.

:D
pi_200219720
quote:
De overheid geeft hier gewoon aan dat het probleem bij de islamitische bevolking ligt.
Pak die groep dan aan.
Maar het beestje bij de islamitische naam noemen is niet politiek correct.
Dan maar gal spuwen over Hongarije, dat mag dan weer wel.
pi_200220090
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 19:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

De overheid geeft hier gewoon aan dat het probleem bij de islamitische bevolking ligt.
Pak die groep dan aan.
We moeten gewoon hetzelfde doen als in Hongarije: homorechten aan banden leggen
Dan is het probleem met moslims ook opgelost ^O^
  maandag 5 juli 2021 @ 20:12:20 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
  maandag 5 juli 2021 @ 20:13:58 #283
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200220208
quote:
Welk probleem heb je hier precies mee?
Huilen dan.
pi_200220361
quote:
Dat is Georgië toch?
Nou heb ik niks tegen homo's maar ik stoor me wel aan het hele pride gebeuren.
Alle soorten pride worden met overdreven applaus onthaald, behalve white pride.
Doe gewoon normaal, ben je homo prima maar dan hoef je jezelf niet zo te gedragen.
Het geweld keur ik uiteraard ook af.
pi_200220432
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Dat is Georgië toch?
Doe gewoon normaal, ben je homo prima maar dan hoef je jezelf niet zo te gedragen.
Ja, precies.
Ik vind ook dat ze gewoon met scherp moeten schieten op de Love Parade in Berlijn.
Dat overdreven gedoe moet gewoon de kop worden ingedrukt.
Hoezo ga je je zo gedragen.
Uiteraard keur ik elke vorm van geweld tegen homo's af.
  maandag 5 juli 2021 @ 20:33:24 #286
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200220544
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Dat is Georgië toch?
Ja.
quote:
Niemand verplicht je mee te lopen, of ernaar te kijken. En mogen mensen zelf bepalen hoe ze zich gedragen wanneer ze daarmee niemand tot last zijn?
Huilen dan.
pi_200220755
quote:
7s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Niemand verplicht je mee te lopen, of ernaar te kijken. En mogen mensen zelf bepalen hoe ze zich gedragen wanneer ze daarmee niemand tot last zijn?
Volgens jouw redenatie moeten mensen dus hun ogen en oren maar voorgoed sluiten als zij hun eigen geest willen behouden?
  Moderator maandag 5 juli 2021 @ 20:46:06 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200220762
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 19:38 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Pak die groep dan aan.
Gal spuwen vind ik wat heel sterk aangezet hoor, volgens mij hebben we gewoon een redelijke normale discussie over die wet
pi_200220765
quote:
7s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Klopt, maar ik kan ook begrijpen dat mensen een afkeer tegen homo's ontwikkelen door zulk gedrag.
  maandag 5 juli 2021 @ 20:47:11 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200220774
quote:
Schrikbarend natuurlijk. Geweld is nimmer een oplossing. Dat gezegd hebbende, klaarblijkelijk zit het merendeel van Tiblisi niet bepaald te wachten op een Pride.
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:19 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Haha, kut voor je man. Misschien verhuizen naar Hongarije? Of een ander oord waar religie hoogtij viert en je je onderbuik de vrije loop kan laten.

Onderwijl pretenderend 'intellectueel' te zijn.

:D
Klinkt ook wel als een passende bestemming voor jou.
pi_200220783
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

Gal spuwen vind ik wat heel sterk aangezet hoor, volgens mij hebben we gewoon een redelijke normale discussie over die wet
De discussie hier is niks mis mee.
Ik bedoelde meer de reactie vanuit de politiek.
  maandag 5 juli 2021 @ 20:48:33 #292
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200220795
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Klopt, maar ik kan ook begrijpen dat mensen een afkeer tegen homo's ontwikkelen door zulk gedrag.
Genoeg homo's, zoals ikzelf, die dit gedrag ook afkeuren. Maar je zult dan altijd zien dat er een horde heteroseksuele social justice strijdertjes voor deze mensen in de bres springen.
  maandag 5 juli 2021 @ 20:51:58 #293
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200220848
quote:
11s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
Klinkt ook wel als een passende bestemming voor jou.
Minder geweld, meer tolerantie en een beter welzijn in brede zijn voor een relatief grote groep in het algemeen willen lijkt me weinig met de onderbuik te maken te hebben. Het zijn juist de figuren die daartegen ageren vanuit hun onderbuik.
pi_200220858
quote:
7s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Genoeg homo's, zoals ikzelf, die dit gedrag ook afkeuren. Maar je zult dan altijd zien dat er een horde heteroseksuele social justice strijdertjes voor deze mensen in de bres springen.
Ja het is behoorlijk krom.
Ik heb wat homoseksuele collega's gehad die zich ergerden aan zulk gedrag.
Die voelden zich te kijk gezet terwijl ze gewoon een normaal leven wilden.
  maandag 5 juli 2021 @ 20:54:13 #295
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200220891
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ja het is behoorlijk krom.
Ik heb wat homoseksuele collega's gehad die zich ergerden aan zulk gedrag.
Die voelden zich te kijk gezet terwijl ze gewoon een normaal leven wilden.
quote:
7s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het concept van leven en laten leven blijkt helaas voor sommigen nog een stap te ver. Lekker belangrijk hoe andere mensen feest willen vieren. Maar nee hoor, steen des aanstoots enzo.
pi_200220893
quote:
11s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:18 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Jij moet echt jouw naam veranderen, in ignorence is a bliss..

Je beweert bijvoorbeeld dat de overheid graag heeft dat mensen minder religieus zijn. Dit kun je nergens uit het artikel halen. Wel dat ze, door middel van informatie, willen zorgen dat Marokkanen en Turken minder tegen homoseksualiteit zijn.
Er wordt dus ook niet toegegeven dat ze door middel van indoctrinatie religie uit de mensen willen halen. Ik vraag me ook oprecht af hoe je dit hierin kan lezen.
Tevens heb ik het idee dat jij alles wat informatie geeft indoctrinatie vind. Terwijl door informatie mensen betere beslissingen kunnen nemen.
pi_200220926
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]

[..]

Het concept van leven en laten leven blijkt helaas voor sommigen nog een stap te ver. Lekker belangrijk hoe andere mensen feest willen vieren. Maar nee hoor, steen des aanstoots enzo.
Als ik masturberend over straat ga lopen val ik ook niemand lastig.
Waar trek je de grens?
  maandag 5 juli 2021 @ 20:56:51 #298
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200220935
quote:
7s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Minder geweld, meer tolerantie en een beter welzijn in brede zijn voor een relatief grote groep in het algemeen willen lijkt me weinig met de onderbuik te maken te hebben. Het zijn juist de figuren die daartegen ageren vanuit hun onderbuik.
Nee, eigenlijk niet. Het zijn simpelweg conflicterende visies omtrent het inrichten van een maatschappij (die overigens niets te maken hebben met geweld en welzijn). Waarbij jij het onderbuikgevoel hebt dat jouw visie moreel verheven is en daarom de enige juiste is.
  maandag 5 juli 2021 @ 20:57:45 #299
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200220952
quote:
11s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Schrikbarend natuurlijk. Geweld is nimmer een oplossing. Dat gezegd hebbende, klaarblijkelijk zit het merendeel van Tiblisi niet bepaald te wachten op een Pride.

De mensen die daar wel op zitten te wachten durven nu niks meer van zich te laten horen hè, voor zover dat eerder wel het geval was.
Huilen dan.
pi_200220969
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik niet..
Je krijgt toch ook geen afkeer tegen hetero's?
  maandag 5 juli 2021 @ 20:59:01 #301
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200220978
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]

[..]

Dit is natuurlijk een non-argument, maar ik denk dat je dit ook wel weet.
quote:
7s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De mensen die daar wel op zitten te wachten durven nu niks meer van zich te laten horen hè.
Dat is dan jammer. Het staat iedereen vrij om elders een Pride te bezoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')