Dat heb ik volgens mij alleen via digi-D.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet even een bewijs hebben voor die eerdere besmetting.
Voortaan maar weer gewoon kweekzalm gaan kopen dusquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar er is voor het eerst gewoon meer onderzoek naar gedaan. In het VK blijkt na de 2de golf 1% van de honden en 2% van de katten nu antilichamen te hebben tegen het virus.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.06.23.449594v1
Maar daarnaast heb je ook nog wilde dieren die het virus kunnen krijgen.
Hoe lang is die besmetting geleden?quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:52 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik hoef maar 1 prik vanwege een eerdere coronabesmetting. Maar er staat verder geen reden bij.
Kloptquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet even een bewijs hebben voor die eerdere besmetting.
Half februari.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe lang is die besmetting geleden?
Maar heb je het vaccinatiebewijs zonder DigiD toegevoegd?quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat heb ik volgens mij alleen via digi-D.
Wat een gedoe joh.
Nee, met.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar heb je het vaccinatiebewijs zonder DigiD toegevoegd?
Zolang het maar geen walvis of dolfijn is moet het goed gaan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Voortaan maar weer gewoon kweekzalm gaan kopen dus
Heb je m vandaag opgehaald met je DigiD?quote:
Hè, dat wordt andere dingen op de BBQ leggen dan gepland komend weekend dan... Jammer, maar het is niet anders!quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:00 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zolang het maar geen walvis of dolfijn is moet het goed gaan.
[ twitter ]
Lage vaccinatiebereidheid, waardoor oplopende besmettingen en ook oplopende risico's voor zorginfarct bij risicogroepen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:08 schreef onlogisch het volgende:
Waarom worden de teugels in Israël weer aangetrokken? Ze waren daar een paar maanden geleden toch al bijna klaar met vaccineren? Het vaccin beschermt tegen COVID, dus waarom gaat het weer op slot
60% gevaccineerd maar.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:08 schreef onlogisch het volgende:
Waarom worden de teugels in Israël weer aangetrokken? Ze waren daar een paar maanden geleden toch al bijna klaar met vaccineren? Het vaccin beschermt tegen COVID, dus waarom gaat het weer op slot
quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:08 schreef onlogisch het volgende:
Klopt het kan gewoon nu even niet, we moeten het met elkaar doen en solidair zijn met elkaar. Misschien kan het wel als je Flipper en Moby Dick van te voren in harde maar korte lockdown doet van 3 maanden...quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Hè, dat wordt andere dingen op de BBQ leggen dan gepland komend weekend dan... Jammer, maar het is niet anders!
Nogmaals een voorbeeld van hoe belangrijk het is dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Lage vaccinatiebereidheid, waardoor oplopende besmettingen en ook oplopende risico's voor zorginfarct bij risicogroepen.
Probleem in Nederland zal de groep worden die zich nu niet laten vaxxen. Dat zullen de anti's zijn die nu het hardste roepen dat ze niets in hun lichaam laten spuiten. En straks in september, als de volgende golf (veroorzaakt door die groep) plaatsvindt, het hardste zullen roepen ; ZIE JE WEL DAT VAXXEN GEEN ZIN HAD!!!! JE HEBT EEN CHIP LATEN ZETTEN!!11!1!1!quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:12 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Nogmaals een voorbeeld van hoe belangrijk het is dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.
Het probleem daar is dat ze geen mensen meer kunnen vinden die het willen hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wow. Zo weinig joh? Ik dacht dat die er met militaire precisie inzaten.
Dit hoor ik van iedereen en bij mij deed het zoveel pijn (en ik ben echt veel bloedonderzoeken en infuus in het ziekenhuis gewend).quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij mij, Moderna, prik stelde niets voor, de naald is zo dun dat je het amper voelt, na een paar uurtjes kreeg ik wat kramp in bovenarm, verder niets. En in de avond werd ik zo moe dat ik in slaap gevallen ben op de bank wat nooit gebeurt. Volgende dag voelde ik mij prima, en in de loop van de avond ging de stijve arm weg.
En soms beetje vermoeidheid gedurende week, maar dat kon ook met de temperatuur buiten te maken hebben.
* Molo gaat gewijzigde coronastrategie meteen even voorleggen aan Hugo!quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt het kan gewoon nu even niet, we moeten het met elkaar doen en solidair zijn met elkaar. Misschien kan het wel als je Flipper en Moby Dick van te voren in harde maar korte lockdown doet van 3 maanden...
Aangespannen spier, of ze hadden een zenuw te pakkenquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit hoor ik van iedereen en bij mij deed het zoveel pijn (en ik ben echt veel bloedonderzoeken en infuus in het ziekenhuis gewend).Volgens mij had ik een overenthousiast jong meisje dat het erin ramde.
Over 2 weken hopelijk de tweede wat beter.
Ik had m'n hand ontspannen op schoot. Moet ik hem volgende keer laten hangen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Aangespannen spier, of ze hadden een zenuw te pakken
Hopelijk is die groep zo klein dat het alleen hun probleem is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Probleem in Nederland zal de groep worden die zich nu niet laten vaxxen. Dat zullen de anti's zijn die nu het hardste roepen dat ze niets in hun lichaam laten spuiten. En straks in september, als de volgende golf (veroorzaakt door die groep) plaatsvindt, het hardste zullen roepen ; ZIE JE WEL DAT VAXXEN GEEN ZIN HAD!!!! JE HEBT EEN CHIP LATEN ZETTEN!!11!1!1!
quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit hoor ik van iedereen en bij mij deed het zoveel pijn (en ik ben echt veel bloedonderzoeken en infuus in het ziekenhuis gewend).Volgens mij had ik een overenthousiast jong meisje dat het erin ramde.
Dat zal wel meevallen, er blijven ook in 2022 nog leveringen bezorgd worden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:18 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hopelijk is die groep zo klein dat het alleen hun probleem is.
Dat wordt weer een verzameling leuke tweets als die groep zich in de winter bedenkt maar de vaccins op zijn.
Lage vaccinatiegraad in combinatie met het oprukken van de Delta variant.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:08 schreef onlogisch het volgende:
De vaccinanties zelf gingen uitstekend en er is meer dan genoeg capaciteit, de problemen zitten elders maar nu het vrijgegeven is voor 12-18 zit er wel weer schot inquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:11 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wow. Zo weinig joh? Ik dacht dat die er met militaire precisie inzaten.
Allemaal van die streng religieuzen daar, komt ook niks goeds uit voort.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lage vaccinatiegraad in combinatie met het oprukken van de Delta variant.
Klopt, maar die kunnen beter naar landen als Brazilië en India gestuurd worden dan dat we ze hier in de vriezer laten liggen. (ervanuitgaande dat er geen nieuw vaccin komt ivm een nieuwe variant)quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, er blijven ook in 2022 nog leveringen bezorgd worden.
Niet alleen dat, het was een complexe combo van verschillende zaken, een reden die veel genoemd werd door weigeraars was dat ze de Netanyahu regering totaal niet vertrouwden, een andere was fake news verhalen verspreid door social media en TV rabbi's en ja, het aspect van de orthodoxen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Allemaal van die streng religieuzen daar, komt ook niks goeds uit voort.
Onbewust aanspannen komt best vaak voor jaquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had m'n hand ontspannen op schoot. Moet ik hem volgende keer laten hangen?
Om 16u gevaccineerd om 4:00u wakker met koppijn en spierpijn. 5:00u traumahelikopter laten komen want mijn arm begon ook zeer te doen en 24 uur later was het overquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Trouwens. Zaterdag krijgen wij onze eerste vaccinatie. Pfizer of Moderna. Ben er echt heel echt nerveus voor. Niet bang voor de naald, maar wel voor eventuele bijwerkingen. Kans is zeer klein dat je de pech hebt dat je zo’n bijwerking aan je hart krijgt (precieze naam even kwijt), maar als je zo’n ongelukkige bent...wanneer merk je dat dan? Dezelfde dag nog? Zelfde met de wat meer onschuldige bijwerkingen zoals koorts en spierpijn. Is dat dezelfde dag of vaak de dag erna?
Bij mij ook, ik riep keihard auw! Meisje schrok ervanquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Anders gewoon iets bij dat meisje erin rammen, ja toch? @Paulquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is idd minder handig qua pijn vermijdenquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:43 schreef josja het volgende:
[..]
Bij mij ook, ik riep keihard auw! Meisje schrok ervanEn ik kan normaal ook wel wat hebben, jaren B12 gespoten, botox, no problem. Kwam rechtstreeks uit de gym waar ik schouders/armen had getraind, dus dat zal er wel mee te maken hebben gehad.
Kan ook net een zenuw geraakt hebben, ik doe insuline 2x per dag, 99 van de 100 keer voel je de naald niet en de 100ste keer raak je een zenuw. Dat doet echt zeerquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:43 schreef josja het volgende:
[..]
Bij mij ook, ik riep keihard auw! Meisje schrok ervanEn ik kan normaal ook wel wat hebben, jaren B12 gespoten, botox, no problem. Kwam rechtstreeks uit de gym waar ik schouders/armen had getraind, dus dat zal er wel mee te maken hebben gehad.
Het woordje traumahelikopter stelt me echt gerustquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Om 16u gevaccineerd om 4:00u wakker met koppijn en spierpijn. 5:00u traumahelikopter laten komen want mijn arm begon ook zeer te doen en 24 uur later was het over
Het komt goed, mop!
Gewoon in ziekenhuis laten prikken dan kan je gelijk door naar IC!quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het woordje traumahelikopter stelt me echt gerust
Maak er lekker een karikatuur van. Het gaat niet alleen om dat testen. Het gaat om het hele beleid.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind dat vrij overdreven.
De toegangsbewijzen komen op een moment waarop vrijwel iedereen een prik heeft kunnen hebben en bestaat uit 3 onderdelen: bewezen besmetting doorlopen, negatieve test, volledig gevaccineerd.
En de toegangsbewijzen is voor een kleine selectie gelegenheden van toepassing.
Testen is vanaf vandaag gratis en als je niet volledig gevaccineerd bent kan ik je aanraden een antigenen test te laten doen om te kijken of je het afgelopen half jaar besmet bent geweest en antistoffen hebt. Dan hoef je niet bij elk festival opnieuw getest te worden.
Daar moet je niet tegenop zien hoor. Dat is een verademing als die komt met al die bijwerkingen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het woordje traumahelikopter stelt me echt gerust
Ik ga experimenteren en voor mijn tweede prik benen trainen. Mocht het dan weer pijn doen dan zal het een onhandig wicht zijn dat mij in een zenuw priktquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is idd minder handig qua pijn vermijden
Dat is niet echt de beste manier om dat specifieke stuk te onderzoeken maar benieuwd naar je resultatenquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:51 schreef josja het volgende:
[..]
Ik ga experimenteren en voor mijn tweede prik benen trainen. Mocht het dan weer pijn doen dan zal het een onhandig wicht zijn dat mij in een zenuw prikt
Jouw vrees is herkenbaar. Was zelf in de dagen voorafgaand aan de eerste vaccinatie (afgelopen maandag) bijna geobsedeerd door cijfers, percentages en andermans ervaringen inzake bijwerkingen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Trouwens. Zaterdag krijgen wij onze eerste vaccinatie. Pfizer of Moderna. Ben er echt heel echt nerveus voor. Niet bang voor de naald, maar wel voor eventuele bijwerkingen. Kans is zeer klein dat je de pech hebt dat je zo’n bijwerking aan je hart krijgt (precieze naam even kwijt), maar als je zo’n ongelukkige bent...wanneer merk je dat dan? Dezelfde dag nog? Zelfde met de wat meer onschuldige bijwerkingen zoals koorts en spierpijn. Is dat dezelfde dag of vaak de dag erna?
Thanks!quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:57 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Jouw vrees is herkenbaar. Was zelf in de dagen voorafgaand aan de eerste vaccinatie (afgelopen maandag) bijna geobsedeerd door cijfers, percentages en andermans ervaringen inzake bijwerkingen.
28-06: vaccinatie met vanaf 2,5 uur daarna een opkomende beurse bovenarm
29-06: (spier)pijn in bovenarm in de ochtend het felst, daarna iets afnemend
30-06: afnemende pijn in bovenarm naarmate de dag vorderde
Vandaag: minimaal resterende pijn/gevoeligheid
Weinig bewogen de afgelopen dagen om in het kader van Myocarditis géén slapende honden wakker te maken. Bovendien veel water gedronken. Ik hoop dat je ook de dans ontspringt!
In Europa (brede definitie, I know) is er sprake van een toename van 10% dus het is niet per se een religieus dingetje. Ik denk dat we die delta-variant niet moeten onderschatten anders kan het in het najaar nog wel eens lelijk uit pakken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 juli 2021 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Thanks!
En anders stop ik opeens met posten, dan weten jullie genoeg
Gisteren de eerste prik gehad, alleen een stijve arm en het gevoel of er een mega blauwe plek zat. Vandaag nog een beetje dat gevoel.quote:Op donderdag 1 juli 2021 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Thanks!
En anders stop ik opeens met posten, dan weten jullie genoeg
Ik woon in streng religieus gebied, en ik ken er genoeg die zich ook laten prikken tegen Corona.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben twee dagen na prik gewoon volle bak gaan trainen. Krijg ik nu myocarditis?quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:57 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Jouw vrees is herkenbaar. Was zelf in de dagen voorafgaand aan de eerste vaccinatie (afgelopen maandag) bijna geobsedeerd door cijfers, percentages en andermans ervaringen inzake bijwerkingen.
28-06: vaccinatie met vanaf 2,5 uur daarna een opkomende beurse bovenarm
29-06: (spier)pijn in bovenarm in de ochtend het felst, daarna iets afnemend
30-06: afnemende pijn in bovenarm naarmate de dag vorderde
Vandaag: minimaal resterende pijn/gevoeligheid
Weinig bewogen de afgelopen dagen om in het kader van Myocarditis géén slapende honden wakker te maken. Bovendien veel water gedronken. Ik hoop dat je ook de dans ontspringt!
Rusland en het VK dus.quote:Op donderdag 1 juli 2021 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
In Europa (brede definitie, I know) is er sprake van een toename van 10% dus het is niet per se een religieus dingetje. Ik denk dat we die delta-variant niet moeten onderschatten anders kan het in het najaar nog wel eens lelijk uit pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |