abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 juni 2021 @ 19:41:49 #26
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_200077639
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 19:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als het CDA de boel goed op orde heeft, gaan ze zo weer naar de 30+ zetels volgens mij. Maar de boel intern hervormen, dat zijn vaak wel nare projecten.
Ja daarom, pijlen richten op 2025. En kijken of Omzicht weer aan boord wil komen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_200077697
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 19:41 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ja daarom, pijlen richten op 2025. En kijken of Omzicht weer aan boord wil komen.
Dat denk ik niet en ik weet niet of je dat moet willen. Als Omtzigt nu binnen wordt gehaald gaat hij een vrijwel onbeperkte macht hebben, volgens mij. En zo goed is zijn beoordelingsvermogen nou ook weer niet, dat je dat moet willen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 26 juni 2021 @ 19:55:18 #28
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_200078033
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 19:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat denk ik niet en ik weet niet of je dat moet willen. Als Omtzigt nu binnen wordt gehaald gaat hij een vrijwel onbeperkte macht hebben, volgens mij. En zo goed is zijn beoordelingsvermogen nou ook weer niet, dat je dat moet willen.
Hmm. Ik weet het niet. Hoekstra blinkt nou ook niet bepaald uit.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_200080356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 19:55 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Hmm. Ik weet het niet. Hoekstra blinkt nou ook niet bepaald uit.
Nee, Hoekstra moet denk ik ook weg als je het beste voor hebt met het CDA. Dan nu rustig een interim (Heerma?) en voor de verkiezingen een goede lijsttrekkersverkiezing zonder 1 van de spelers in deze periode. CDA heeft echt talent genoeg. De Jonge haalden ze ook zo uit Rotterdam. En er zit ook wel wat in de fractie, met Kuik en Knops (al zit die met dat huis waar een luchtje aan zit) bijvoorbeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 26 juni 2021 @ 21:57:32 #30
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200080831
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 21:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, Hoekstra moet denk ik ook weg als je het beste voor hebt met het CDA. Dan nu rustig een interim (Heerma?) en voor de verkiezingen een goede lijsttrekkersverkiezing zonder 1 van de spelers in deze periode. CDA heeft echt talent genoeg. De Jonge haalden ze ook zo uit Rotterdam. En er zit ook wel wat in de fractie, met Kuik en Knops (al zit die met dat huis waar een luchtje aan zit) bijvoorbeeld.
Knops is veel te rechtlijnig om een groot stemmenkanon te worden. Kuik zou op termijn kunnen, maar nu nog wel te licht. Heeft wel klassieke CDA uitstraling (saai) dus wie weet over 4 jaar. Maar daar zou ik niet nu al op gooien. Werkt meestal ook helemaal niet, dat ver vooruit plannen in de politiek. First things first.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_200080904
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 21:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Knops is veel te rechtlijnig om een groot stemmenkanon te worden. Kuik zou op termijn kunnen, maar nu nog wel te licht. Heeft wel klassieke CDA uitstraling (saai) dus wie weet over 4 jaar. Maar daar zou ik niet nu al op gooien. Werkt meestal ook helemaal niet, dat ver vooruit plannen in de politiek. First things first.
First things first zou wat mij betreft dus Heerma weer als interim zetten. Ging afgelopen jaren prima, hij maakte geen uitglijders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 26 juni 2021 @ 22:14:35 #32
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_200081244
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

First things first zou wat mij betreft dus Heerma weer als interim zetten. Ging afgelopen jaren prima, hij maakte geen uitglijders.
Eens. Wel vreselijk stemgeluid, maar goed daar kan de beste man ook niks aan doen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_200084689
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 21:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, Hoekstra moet denk ik ook weg als je het beste voor hebt met het CDA. Dan nu rustig een interim (Heerma?) en voor de verkiezingen een goede lijsttrekkersverkiezing zonder 1 van de spelers in deze periode. CDA heeft echt talent genoeg. De Jonge haalden ze ook zo uit Rotterdam. En er zit ook wel wat in de fractie, met Kuik en Knops (al zit die met dat huis waar een luchtje aan zit) bijvoorbeeld.
En wie gaat dat betalen?? Een lijstrekker moet voldoende sponsors meenemen.......
speak only if it improves the silence.
  zondag 27 juni 2021 @ 00:23:22 #34
2651 svann
night-hawk
pi_200084912
* als leek binnen komt waaien

En Mona Keijzer heeft geen ambities meer?

Maar dat is de discissie niet. :@ Wat voor de partij het beste zou zijn dus.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 28 juni 2021 @ 08:25:25 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200103781
Ik blijf het maar raar vinden dat de praktijken rondom Hans van der Wind kennelijk niet illegaal zijn. Ik leefde in de veronderstellng dat na zulke aanwijzingen het OM aan de slag gaat en een onderzoek instelt.

Hoe dan ook zijn er nog wat extra regels nodig blijkbaar.
pi_200104078
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik blijf het maar raar vinden dat de praktijken rondom Hans van der Wind kennelijk niet illegaal zijn. Ik leefde in de veronderstellng dat na zulke aanwijzingen het OM aan de slag gaat en een onderzoek instelt.
dat zou ik ook verwachten eigenlijk. zeker gezien wat er nu in het weekend naar buiten is gekomen. maar misschien dat ze al wel gestart zijn met zo'n onderzoek maar dat ze dat nog niet aan de grote klok hangen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 28 juni 2021 @ 09:10:06 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200104140
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik blijf het maar raar vinden dat de praktijken rondom Hans van der Wind kennelijk niet illegaal zijn. Ik leefde in de veronderstellng dat na zulke aanwijzingen het OM aan de slag gaat en een onderzoek instelt.

Hoe dan ook zijn er nog wat extra regels nodig blijkbaar.
Wellicht heeft er nog niemand aangifte gedaan
pi_200105562
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik blijf het maar raar vinden dat de praktijken rondom Hans van der Wind kennelijk niet illegaal zijn. Ik leefde in de veronderstellng dat na zulke aanwijzingen het OM aan de slag gaat en een onderzoek instelt.

Hoe dan ook zijn er nog wat extra regels nodig blijkbaar.
Volgens mij is dat gewoon echt niet verboden. Sowieso lijkt me het 1 op 1 linken van het wijzigen van fractievoorzitter of van programma aan zijn eigen gift niet te kunnen, maar zelfs al was dat wel zo dan lijkt me dat nog steeds niet strafbaar.

En wat ik eerder ook al zei: nog altijd hebben de leden de kans gehad elke wijziging terug te draaien, de leden gaan nog steeds over het programma en de lijst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200105633
Volgens mij kun je het ook niet strafbaar stellen. Stel dat een partij zijn koers wijzigt of een plan opneemt, een rijk persoon wordt daar enthouasiast over en geeft een smak geld. Bewijs dan maar eens dat het die volgorde is en niet andersom.

Je moet of giften maximeren/verbieden, of dit gewoon toe laten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200106065
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:20 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij kun je het ook niet strafbaar stellen. Stel dat een partij zijn koers wijzigt of een plan opneemt, een rijk persoon wordt daar enthouasiast over en geeft een smak geld. Bewijs dan maar eens dat het die volgorde is en niet andersom.

Je moet of giften maximeren/verbieden, of dit gewoon toe laten.
Je kan in elk geval beginnen met het volledig transparant te maken. Nu hebben ze het verborgen proberen te houden, en dan riekt het al snel naar dat je iets verkeerd hebt gedaan.
pi_200106107
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:51 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Je kan in elk geval beginnen met het volledig transparant te maken. Nu hebben ze het verborgen proberen te houden, en dan riekt het al snel naar dat je iets verkeerd hebt gedaan.
Het is al volledig transparant boven de 4500. Deze giften zouden eind dit jaar gewoon in het overzicht komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200106280
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is al volledig transparant boven de 4500. Deze giften zouden eind dit jaar gewoon in het overzicht komen.
We merken nu dat dit te laat is. Het gaat erom dat je als kiezer kan zien waar het geld vandaan komt, en daar je stemgedrag op kan aanpassen als je denk dat het niet zuiver is.

(Verder uiteraard een goed begin dat het in het jaarverslag moet)
pi_200106584
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:09 schreef arie_bc het volgende:

[..]

We merken nu dat dit te laat is. Het gaat erom dat je als kiezer kan zien waar het geld vandaan komt, en daar je stemgedrag op kan aanpassen als je denk dat het niet zuiver is.

(Verder uiteraard een goed begin dat het in het jaarverslag moet)
Tja, het moet ook praktisch blijven. Giften in de laatste week voor de verkiezingen nog voor die verkiezingen publiceren, ik weet niet of dat wel haalbaar is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200106972
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, het moet ook praktisch blijven. Giften in de laatste week voor de verkiezingen nog voor die verkiezingen publiceren, ik weet niet of dat wel haalbaar is.
je zou het in dat geval ook verboden kunnen maken om giften boven de 4500 euro te ontvangen in de laaste weken voor de verkiezingen.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij is dat gewoon echt niet verboden. Sowieso lijkt me het 1 op 1 linken van het wijzigen van fractievoorzitter of van programma aan zijn eigen gift niet te kunnen, maar zelfs al was dat wel zo dan lijkt me dat nog steeds niet strafbaar.

En wat ik eerder ook al zei: nog altijd hebben de leden de kans gehad elke wijziging terug te draaien, de leden gaan nog steeds over het programma en de lijst.
weet ik niet ik vind die mail waarin Hans van de windt meld dat ze de target niet gaan halen terwijl ze als ze zijn toen nog toekomstige donatie erbij op zouden tellen het target wel gewoon zouden halen. toch wel erg verdacht. en zeker zaak om meer onderzoek naar te doen.

En hoeveel invloed de leden op het programma en de lijst hebben is natuurlijk ook per partij verschillend (en staat nergens in de wet hoe groot die zou moeten zijn) Ik weet van D66 dat je daar echt niet een paar dagen van te voren vanuit het bestuur (of wie dan ook) nog snel wat amendementen in kan dienen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_200107948
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:56 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
weet ik niet ik vind die mail waarin Hans van de windt meld dat ze de target niet gaan halen terwijl ze als ze zijn toen nog toekomstige donatie erbij op zouden tellen het target wel gewoon zouden halen. toch wel erg verdacht. En zeker zaak om meer onderzoek naar te doen.
Ja, voor het CDA. Maar niet voor justitie. Je mag invloed hebben op partijprogramma's in Nederland. Er is geen minister omgekocht, dat zou corruptie zijn. Invloed op partijen en hun programma hebben mag gewoon, zeker als je zoals Van der Wind lid bent. Het is aan de overige leden om het te corrigeren als ze het er niet mee eens zijn. Ik denk dat zelfs als je kunt bewijzen dat de betaling te koppelen is aan de wijzigingen in programma en leiderschap, het gewoon nog steeds niet strafbaar is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200109167
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, voor het CDA. Maar niet voor justitie. Je mag invloed hebben op partijprogramma's in Nederland. Er is geen minister omgekocht, dat zou corruptie zijn. Invloed op partijen en hun programma hebben mag gewoon, zeker als je zoals Van der Wind lid bent. Het is aan de overige leden om het te corrigeren als ze het er niet mee eens zijn. Ik denk dat zelfs als je kunt bewijzen dat de betaling te koppelen is aan de wijzigingen in programma en leiderschap, het gewoon nog steeds niet strafbaar is.
Hoekstra is natuurlijk wel gewoon minister van Financiën.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 28 juni 2021 @ 15:46:11 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200109296
In ieder geval is de belangrijkste conclusie over het CDA in Limburg ook wel op de partijtop van toepassing.

quote:
Binnen het CDA-Limburg leeft op sommige plekken de gedachte dat alles is toegestaan wat niet bij wet nadrukkelijk verboden is.
pi_200109381
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:38 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Hoekstra is natuurlijk wel gewoon minister van Financiën.
Ja, maar hij heeft geen wet er door heen gedrukt vanwege omkoping of iemand persoonlijk een belastingkorting gegeven. Dit staat echt los van zijn ministerschap.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_200113744
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 15:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar hij heeft geen wet er door heen gedrukt vanwege omkoping of iemand persoonlijk een belastingkorting gegeven. Dit staat echt los van zijn ministerschap.
Dat zeg jij. Je weet niet wat er nog meer is afgesproken. (als er dan al afspraken gemaakt zijn) en het is op zijn minst zeer dubieus deze gang van zaken.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_200116585
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 09:48 schreef Hexagon het volgende:
En van der Wind laat zelfs standpunten toevoegen die hem meer klandizie opleveren :')
https://www.ftm.nl/artike(...)n&utm_source=twitter
[..]

Wat mij betreft vliegen die Hoekstra en Ploum gewoon de bak in.
Wat lees ik nu :o Dat kan toch niet mensen :|W Het is toch hoogst dubieus dat de minister van Financiën en de staatssecretaris van Binnenlandse Zaken zich laten omkopen om het partijprogramma aan te passen in ruil voor donaties aan de partijkas. Straks zit meneer aan de formatietafel en probeert hij gekochte partijpunten in het regeerakkoord te krijgen :|W Als je dit soort dingen toelaat, waar is dan je grens?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')