Is dat wel ok gegaan dan?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mn bejaarde ouders moeten hun 2e prik nog krijgen, hoor.
Als blijkt dat, net zoals in het VK nu, vooral niet gevaccineerden in de ziekenhuizen terechtkomen. Ja.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:17 schreef 5thencounter het volgende:
De grote vraag nu, krijg ik als gezonde niet-gevaccineerde straks de schuld van de 4e Golf Deltavariant in Oktober?
Allebei AstraZeneca via de huisarts. Met 3 maanden tussen de prikken ben je wel ff zoetquote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Is dat wel ok gegaan dan?
Mijn ouders zijn alweer toe aan een nieuwe golf voor the thrill.
We weten waar je huis woont.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:17 schreef 5thencounter het volgende:
De grote vraag nu, krijg ik als gezonde niet-gevaccineerde straks de schuld van de 4e Golf Deltavariant in Oktober?
Ja. Absoluut. Iemand moet toch de schuld krijgen?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:17 schreef 5thencounter het volgende:
Wiens schuld dit allemaal is, is nooit een interessante vraag geweest.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:17 schreef 5thencounter het volgende:
Dat is afwachten dan, spannend, wel prettig dat mocht dat het geval zijn, er weer een groep aan de schandpaal kanquote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Als blijkt dat, net zoals in het VK nu, vooral niet gevaccineerden in de ziekenhuizen terechtkomen. Ja.
Dat zal nog komen, straks.. als alles achter de rug is.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wiens schuld dit allemaal is, is nooit een interessante vraag geweest.
Welnee joh... ben je gek, we hebben gewoon weer bedjes vrij gemaakt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:22 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat is afwachten dan, spannend, wel prettig dat mocht dat het geval zijn, er weer een groep aan de schandpaal kan
Bijzonder. Ik dacht eerst dat die zingende Ferdinand een creatie van Lucky TV was, maar het is dus echt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:08 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Heerlijk deze verontwaardiging. Laten we nou eens blij zijn dat we een incompetente democratie zijn in plaats van een competente dictatuur.
Ook dan is het aanwijzen van een zondebok niet echt interessant, vind ik. Gewoon vooruit kijken, er is genoeg te doen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal nog komen, straks.. als alles achter de rug is.
Mja, als je je altijd al vrij kut voelt, valt het misschien niet zo op dat dat vaccin iets doetquote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:33 schreef MissionPhailed het volgende:
Een familielid van me (38, rookt, drinkt, wat overgewicht) ervoer bij beiden vaccinaties van een mRNA-vaccin géén bijwerkingen op een wat beurse arm na. Leveren dit gunstige kaarten voor mij (36, niet-roker, geheelonthouder, BMI 22) op als het gaat om bijwerkingen? Speelt er een genetische factor qua bijwerkingen?
Je kunt institutioneel of zelfs cultureel falen onderzoeken, maar dat schuldigen aanwijzen heeft niet zoveel zin inderdaad. Volgens mij proberen de meeste mensen gewoon hun leven zo goed mogelijk vorm te geven met respect voor zichzelf en anderen, en hun gezondheidskeuzes te maken met de informatie die zij tot hun beschikking hebben, binnen de mogelijkheden van een democratische rechtsstaat.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook dan is het aanwijzen van een zondebok niet echt interessant, vind ik. Gewoon vooruit kijken, er is genoeg te doen.
M'n pa heeft ook AZ gekregen via de huisarts, maar hij heeft zijn tweede inenting alweer enkele weken geleden gehad.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Allebei AstraZeneca via de huisarts. Met 3 maanden tussen de prikken ben je wel ff zoet
M'n ouders mogen komende week, terwijl ze de eerste prik in april al gehad hebben.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
M'n pa heeft ook AZ gekregen via de huisarts, maar hij heeft zijn tweede inenting alweer enkele weken geleden gehad.
Jij weet ook dat er onderzoek gaande is / gaat komen naar de daadwerkelijke veroorzaker(s) van deze pandemie. Dat het uiteindelijk mosterd na de maaltijd is ben ik met je eens, maar voor de toekomst zou het wel goed zijn als er structureel zaken veranderen om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt (en dan te hopen niet vele malen erger).quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook dan is het aanwijzen van een zondebok niet echt interessant, vind ik. Gewoon vooruit kijken, er is genoeg te doen.
Deze persoon spreekt weleens over een gebrek aan energie en slikt pillen tegen een hoge bloeddruk. Heeft wél te maken met een zeer druk (gezins)leven en is sociaal zeer betrokken bij vele personen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, als je je altijd al vrij kut voelt, valt het misschien niet zo op dat dat vaccin iets doet
Het is ook relaxed als man als je geen zin hebt om te scherenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:41 schreef Noek het volgende:
Vond de mondkapjes wel ideaal als je geen goede kopdag had. Beetje ijdele meid vond dit wel prettig.
Niemand herkende je zomaar. Geen gezeik over kinderen bij de tomaten.
Volgens mij heb je gewoon geluk of niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:41 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Deze persoon spreekt weleens over een gebrek aan energie en slikt pillen tegen een hoge bloeddruk. Heeft wél te maken met een zeer druk (gezins)leven en is sociaal zeer betrokken bij vele personen.![]()
Maar je zou weleens een punt kunnen hebben in die zin dat bijwerkingen weleens minder zouden kunnen opvallen voor iemand die zich normaliter wat minder voelt ...
Onze tijd komt wel weer in oktober. Hoop tegen die tijd op een cruiseschip te zitten nadat ik dit gisteren zag:quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook relaxed als man als je geen zin hebt om te scheren
Ja, ik vond het ook allemaal niet zoveel voorstellen. Ik had wat minder energie, maar dat was het dan ook wel. Duurde misschien een dag 3, wat voor mij ook nog eens in het weekend viel.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
En dan nog, die bijwerkingen, je bent niet ziek, je hebt een reactie.
Tja, en tóch hoop ik vurig dat die bijwerkingen gaan uitblijven. Ik maak morgen nog een ronde in de plaatselijke sportschool, want daarna kom ik er minimaal een week niet meer uit vrees voor het in de hand werken van Myocarditis!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Volgens mij heb je gewoon geluk of niet.
En dan nog, die bijwerkingen, je bent niet ziek, je hebt een reactie. Dat maakt al gelijk dat je niet zo moet janken als je er wel last van hebt. Dat vind ik.
Ik had wel echt koorts en trainen ging echt wat dagen ruk maar het is maar een reactie. Dat relativeert.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook allemaal niet zoveel voorstellen. Ik had wat minder energie, maar dat was het dan ook wel. Duurde misschien een dag 3, wat voor mij ook nog eens in het weekend viel.
Ik zou er verder niet zo zwaar aan tillen, iedereen heeft wel eens een off-day.
Dat doe ik al jaren niet meerquote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook relaxed als man als je geen zin hebt om te scheren
Oh koorts is wel jammer, dat had ik niet. Gewoon een paar dagen op de bank gezeten, niks aan de handquote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik had wel echt koorts en trainen ging echt wat dagen ruk maar het is maar een reactie. Dat relativeert.
Dat zou krankzinnig zijn, je bent dan nog totaal niet immuun, maar ik zal er dankbaar gebruik van maken als het zo is lolquote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ik het goed heb geldt je vaccinatie al meteen als toegangsbewijs. Ik kon bijvoorbeeld gisteravond al een code aanmaken met m'n prik van gistermiddag.
Ik weet niet of dit meteen al echt werkt of dat het pas vanaf 1 juli in werking treedt. Misschien dat die datum slechts betrekking heeft op reizen naar het buitenland.
Toch is het zoquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat zou krankzinnig zijn, je bent dan nog totaal niet immuun, maar ik zal er dankbaar gebruik van maken als het zo is lol
In Delft viel het heel erg mee, 2 weken terug was het drukker (moesten naar de opticien en vandaag nieuwe bril halen, dat gaat slecht online) dan vandaag.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:07 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wel fijn dat je nu niet de hele tijd aan dat mondkapje hoeft te denken.
Maar wat is het druk. Was al een tijdje zo, maar vandaag is het wel raak. Merk dat ik wat geirriteerd raak doordat er links en rechts vanalles loopt en doet. En voor je voeten ook.
Ben er denk ik niet echt voor gemaakt en de "verplichtingen" moeten nog beginnen
Super cijfersquote:
2e keer als ik me niet vergis!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Eerste keer 0 geregistreerde overlijdens door Covid? Nieuwe mijlpaal
Dat heb ik ook vernomen, de QR (voor toegang) kun je direct aanmaken zodra de registratie er door is. Helaas kan ik het nog niet, want ik heb een twee-priks vaccin ontvangen, ipv instant-toegangbewijs Janssenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat zou krankzinnig zijn, je bent dan nog totaal niet immuun, maar ik zal er dankbaar gebruik van maken als het zo is lol
216.062 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 14.896.699 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Mooi om die cijfers nog steeds stabiel door te zien gaan. Het maakt toch een enorm verschil.quote:
Urk godenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna heel Nederland donkerblauw
Urk is helemaal oranje!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Hoho GOD! he, 1 god. Anders worden ze boos daar.quote:
Vergeet niet de 3 grootste steden van NL. Dat lijkt mij in absolute zin een grotere zorg.quote:
Die staan op 75-84%, dat is aanzienlijk veel beter.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Vergeet niet de 3 grootste steden van NL. Dat lijkt mij in absolute zin een grotere zorg.
Net als de meeste gemeenten in de biblebelt. Waar ik op reageerde, immers.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:44 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Die staan op 75-84%, dat is aanzienlijk veel beter.
Ja, je leert een hoop van covidquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:44 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik weet nu waar Urk in ieder geval ligt![]()
Veel achterstandswijken met immigranten. Die zijn altijd al moeilijkere te bereiken. Als het goed is ging de GGD die wijken in om het toegankelijker te maken.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Vergeet niet de 3 grootste steden van NL. Dat lijkt mij in absolute zin een grotere zorg.
Dat is een beetje de coronategenhanger van de leprozenkolonie lijkt het wel.quote:
Ik hoop dat dat wat slaagt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Veel achterstandswijken met immigranten. Die zijn altijd al moeilijkere te bereiken. Als het goed is ging de GGD die wijken in om het toegankelijker te maken.
Tuurlijk is het afwachten maar met een tolk bijvoorbeeld om taalachterstanden te overbruggen kan best wel is helpen. Niet geschoten is altijd mis moet je maar denken.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat wat slaagt.
Op zo'n kaartje lijkt het allemaal wel mee te vallen maar die 3 lichtblauwe vakjes zijn bij elkaar anders wel eventjes goed voor zo'n 2 miljoen inwoners.
Dat kan je toch niet opmaken uit de sterfgevallen? het is niet dodelijker en het is ook pas een week of 2 weer gaan stijgen. Maar wellicht resulteert het helemaal niet in meer doden vanwege de vaccinaties.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:08 schreef Nober het volgende:
Is dit nou die Indiaase Delta variant?
[ afbeelding ]
Ik zou hier naar kijken:quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat kan je toch niet opmaken uit de sterfgevallen? het is niet dodelijker en het is ook pas een week of 2 weer gaan stijgen. Maar wellicht resulteert het helemaal niet in meer doden vanwege de vaccinaties.
Besmettingen stijgen met zo’n 50% nu week op week, maar in de ziekenhuizen valt het echt mee mede onder invloed van de vaccinaties. Dat zou goed nieuws zijn voor wanneer het bij ons echt flink toeslaat de komende weken / maanden..quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou hier naar kijken:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Nog steeds weinig schokkend.
Daarom. En dan heb je in het VK nog best behoorlijke clusters die niet gevaccineerd zijn en is men daar ook vrij scheutig geweest met AZ.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Besmettingen stijgen met zo’n 50% nu week op week, maar in de ziekenhuizen valt het echt mee mede onder invloed van de vaccinaties. Dat zou goed nieuws zijn voor wanneer het bij ons echt flink toeslaat de komende weken / maanden..
De alfavariant heeft er effectief voor gezorgd dat de lockdown tot half mei duurde in plaats van tot half maart met het originele virus. Dat vind ik niet meevallen eigenlijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:20 schreef Mortaxx het volgende:
Ach die delta variant. Met de vorige mutaties viel het ook reuze mee. De 150000 besmettingen per dag door de Engelse variant ben ik nog niet vergeten
En hoe is het afgelopen met die uit Brazilië, Zuid-Afrika, California, NY, Japan, Spanje
Het was een politieke keuze de lockdown te verlengenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De alfavariant heeft er effectief voor gezorgd dat de lockdown tot half mei duurde in plaats van tot half maart met het originele virus. Dat vind ik niet meevallen eigenlijk.
Tot eind April lagen de ziekenhuizen ramvol met 2700 covid patiënten, dus nee dat vind ik een onterechte opmerking.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het was een politieke keuze de lockdown te verlengen
Alfa variantquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De alfavariant heeft er effectief voor gezorgd dat de lockdown tot half mei duurde in plaats van tot half maart met het originele virus. Dat vind ik niet meevallen eigenlijk.
Nou ja, de ziekenhuizen niet nog verder laten overspoelen met nog meer vermijdbare sterfte tot gevolg is uiteindelijk ook een politieke keuze.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tot eind April lagen de ziekenhuizen ramvol met 2700 covid patiënten, dus nee dat vind ik een onterechte opmerking.
Ach.. met uitkeringen hoeft zo'n tolk ook niet opgetrommeld te worden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het afwachten maar met een tolk bijvoorbeeld om taalachterstanden te overbruggen kan best wel is helpen. Niet geschoten is altijd mis moet je maar denken.
Het enige wat wel een politieke keuze was, was het versneld openen van de scholen, waardoor de rest van de samenleving langer op slot moest blijven.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het was een politieke keuze de lockdown te verlengen
Nee, alle maatregelen waren politieke keuzes. Ook maatregelen geadviseerd door het OMT zijn politieke keuzes, de ministers konden en kunnen die namelijk ook afwijzen omdat zij de impact op andere vlakken te groot vinden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het enige wat wel een politieke keuze was, was het versneld openen van de scholen, waardoor de rest van de samenleving langer op slot moest blijven.
Wanneer gaan we de Noordoostpolder ontpolderen?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat oranje puntje kunnen we wel afsteken.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wanneer gaan we de Noordoostpolder ontpolderen?
Ik dacht meer aan een maritieme blokkade. Ophoepelen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:47 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat oranje puntje kunnen we wel afsteken.
Misschien kan Baudet daar zijn eigen vrijstaat beginnen. Allemaal blank, allemaal anti-vax en genoeg wit poeder voor handen.quote:
Dat mag je denken. Maar het is ongegrond en in ieder geval niet gebaseerd op feiten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:33 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Als die er niet zijn loopt alles weer uit de hand en kan je niet meer doen wat je zou willen doen.
Ik vergelijk druk op de zorg met druk op de zorg.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren.
Dat is mijn punt.
[..]
Vrijwel alle maatregelen zijn vanaf vandaag niet meer van kracht.
Maar het risico is nog niet weg.
Dus volledig vrijgeven kan nog niet.
De Janssen zit erin hier!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:22 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vernomen, de QR (voor toegang) kun je direct aanmaken zodra de registratie er door is. Helaas kan ik het nog niet, want ik heb een twee-priks vaccin ontvangen, ipv instant-toegangbewijs Janssen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |