Dat kan je toch niet opmaken uit de sterfgevallen? het is niet dodelijker en het is ook pas een week of 2 weer gaan stijgen. Maar wellicht resulteert het helemaal niet in meer doden vanwege de vaccinaties.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:08 schreef Nober het volgende:
Is dit nou die Indiaase Delta variant?
[ afbeelding ]
Ik zou hier naar kijken:quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat kan je toch niet opmaken uit de sterfgevallen? het is niet dodelijker en het is ook pas een week of 2 weer gaan stijgen. Maar wellicht resulteert het helemaal niet in meer doden vanwege de vaccinaties.
Besmettingen stijgen met zo’n 50% nu week op week, maar in de ziekenhuizen valt het echt mee mede onder invloed van de vaccinaties. Dat zou goed nieuws zijn voor wanneer het bij ons echt flink toeslaat de komende weken / maanden..quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou hier naar kijken:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Nog steeds weinig schokkend.
Daarom. En dan heb je in het VK nog best behoorlijke clusters die niet gevaccineerd zijn en is men daar ook vrij scheutig geweest met AZ.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Besmettingen stijgen met zo’n 50% nu week op week, maar in de ziekenhuizen valt het echt mee mede onder invloed van de vaccinaties. Dat zou goed nieuws zijn voor wanneer het bij ons echt flink toeslaat de komende weken / maanden..
De alfavariant heeft er effectief voor gezorgd dat de lockdown tot half mei duurde in plaats van tot half maart met het originele virus. Dat vind ik niet meevallen eigenlijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:20 schreef Mortaxx het volgende:
Ach die delta variant. Met de vorige mutaties viel het ook reuze mee. De 150000 besmettingen per dag door de Engelse variant ben ik nog niet vergeten
En hoe is het afgelopen met die uit Brazilië, Zuid-Afrika, California, NY, Japan, Spanje
Het was een politieke keuze de lockdown te verlengenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De alfavariant heeft er effectief voor gezorgd dat de lockdown tot half mei duurde in plaats van tot half maart met het originele virus. Dat vind ik niet meevallen eigenlijk.
Tot eind April lagen de ziekenhuizen ramvol met 2700 covid patiënten, dus nee dat vind ik een onterechte opmerking.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het was een politieke keuze de lockdown te verlengen
Alfa variantquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De alfavariant heeft er effectief voor gezorgd dat de lockdown tot half mei duurde in plaats van tot half maart met het originele virus. Dat vind ik niet meevallen eigenlijk.
Nou ja, de ziekenhuizen niet nog verder laten overspoelen met nog meer vermijdbare sterfte tot gevolg is uiteindelijk ook een politieke keuze.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tot eind April lagen de ziekenhuizen ramvol met 2700 covid patiënten, dus nee dat vind ik een onterechte opmerking.
Ach.. met uitkeringen hoeft zo'n tolk ook niet opgetrommeld te worden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het afwachten maar met een tolk bijvoorbeeld om taalachterstanden te overbruggen kan best wel is helpen. Niet geschoten is altijd mis moet je maar denken.
Het enige wat wel een politieke keuze was, was het versneld openen van de scholen, waardoor de rest van de samenleving langer op slot moest blijven.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het was een politieke keuze de lockdown te verlengen
Nee, alle maatregelen waren politieke keuzes. Ook maatregelen geadviseerd door het OMT zijn politieke keuzes, de ministers konden en kunnen die namelijk ook afwijzen omdat zij de impact op andere vlakken te groot vinden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het enige wat wel een politieke keuze was, was het versneld openen van de scholen, waardoor de rest van de samenleving langer op slot moest blijven.
Wanneer gaan we de Noordoostpolder ontpolderen?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Bijna heel Nederland donkerblauw
Dat oranje puntje kunnen we wel afsteken.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wanneer gaan we de Noordoostpolder ontpolderen?
Ik dacht meer aan een maritieme blokkade. Ophoepelen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:47 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat oranje puntje kunnen we wel afsteken.
Misschien kan Baudet daar zijn eigen vrijstaat beginnen. Allemaal blank, allemaal anti-vax en genoeg wit poeder voor handen.quote:
Dat mag je denken. Maar het is ongegrond en in ieder geval niet gebaseerd op feiten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:33 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Als die er niet zijn loopt alles weer uit de hand en kan je niet meer doen wat je zou willen doen.
Ik vergelijk druk op de zorg met druk op de zorg.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren.
Dat is mijn punt.
[..]
Vrijwel alle maatregelen zijn vanaf vandaag niet meer van kracht.
Maar het risico is nog niet weg.
Dus volledig vrijgeven kan nog niet.
De Janssen zit erin hier!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:22 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat heb ik ook vernomen, de QR (voor toegang) kun je direct aanmaken zodra de registratie er door is. Helaas kan ik het nog niet, want ik heb een twee-priks vaccin ontvangen, ipv instant-toegangbewijs Janssen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |