Nee, niet met creditcard.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:38 schreef Newby6781 het volgende:
Heel simpel.
Ze moeten je macbook leveren. Met Creditcard betaald, en is er handtekening gezet van levering?
Die doen helemaal niks voor me. Wordt zelfs verbinding verbroken met klantenservice, heb al 5 keer gebeldquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:40 schreef trein2000 het volgende:
Probleem van de webwinkel. Daar moet je wezen, niet bij de vervoerder.
Ja, heb alle medebewoners al gevraagd, niks geleverd. Denk dat het bij de politie ook op de grote hoop gaatquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:42 schreef daniela_007 het volgende:
Heb je je buren al gevraagd?
Indien ze niets hebben gezien, dan zou ik zsm naar de politie gaan.
Misschien dat de politie het serienummer van je laptop kan opvragen en opsporen.
Ik hoop dat je je laptop gauw krijgt!
Hoe heb je dan wel betaald?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee, niet met creditcard.
Ja, is handtekening gezet maar kan ik niet inzien via de track en trace.
Je stuurt een brief waarin je schrijft dat je niks ontvangen hebt. Dat je ze nog 14 dagen de kans geeft om alsnog te leveren en anders de zaak overdraagt aan de deurwaarder (met bijkomende kosten uiteraard)quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:43 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Die doen helemaal niks voor me. Wordt zelfs verbinding verbroken met klantenservice, heb al 5 keer gebeld
Wat kan ik verder ondernemen. Pff, radeloos.
Heb geen creditcard. Wel paypal maar accepteerd webwinkel nietquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe heb je dan wel betaald?
Les voor de volgende keer: gebruik wel je creditcard.
Tot nu toe nooit problemem gehad met vervoerder, nu big time welquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:46 schreef Holyme het volgende:
DHLVragen om die handtekening te zien, want dat gaat niet de jouwe zijn, en dan de webshop weer contacteren. Zij moeten geloof ik een klacht indienen bij vervoerder, niet jij.
OK, tweede poging: hoe heb je dan WEL betaald?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:47 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Heb geen creditcard. Wel paypal maar accepteerd webwinkel niet
Had ik dus al gevraagd aan de telefoniste van dhl maar die kon niet zien dat ze dat gevraagd hadden, maar was niet verplicht. Anders zou de bezorgroute 2 keer zo lang duren volgens de telefoniste. Tsja. Ze houden zich dus niet aan hun eigen protocolquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laat maar zien dat ze de juiste 4 cijfers hebben opgeschreven van de levering, 4 cijfers die als het goed is jij hebt gekregen in de mail.
Want zo hoort het te werken, postnl doet het met de laatste 3 cijfers van je BSN (die natuurlijk alleen jij weet) en DHL stuurt mails met 4 cijfers die je behoort op te geven als ze komen afleveren.
Is dat niet aanwezig? Is er dus niet (bij de juiste) geleverd, punt.
Edit * overigens houden beide partijen hier zich niet aan, als ze bij aan de deur komen geven ze het pakket en lopen weg, tekenen zelf zomaar wat.
Als ik een lul was kon ik iedere keer claimen niets ontvangen te hebben.
Idealquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK, tweede poging: hoe heb je dan WEL betaald?
Zelf ervaring mee, en moet ik dit dan voorschieten en wat zijn de kosten van zo een case?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je stuurt een brief waarin je schrijft dat je niks ontvangen hebt. Dat je ze nog 14 dagen de kans geeft om alsnog te leveren en anders de zaak overdraagt aan de deurwaarder.
Gelul van niet verplicht, dat is inderdaad het protocol en dat ze onderling dat niet als verplicht aannemen, heb jij niets mee te maken.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:49 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Had ik dus al gevraagd aan de telefoniste van dhl maar die kon niet zien dat ze dat gevraagd hadden, maar was niet verplicht. Anders zou de bezorgroute 2 keer zo lang duren volgens de telefoniste. Tsja. Ze houden zich dus niet aan hun eigen protocol
Neequote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef Newby6781 het volgende:
Rechtsbijstandsverzekering consumentenaankoop ts?
Neuh. Maar dit is tamelijk recht toe recht aan.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:50 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zelf ervaring mee, en moet ik dit dan voorschieten en wat zijn de kosten van zo een case?
ik zou voortaan een creditcard aanschaffen, heb je echt veel meer mogelijkheden voor het opstarten van een geschil. Amex/ics bieden dat allebei wel.quote:
Geen rechtsbijstand neequote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:55 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ik zou voortaan een creditcard aanschaffen, heb je echt veel meer mogelijkheden voor het opstarten van een geschil. Amex/ics bieden dat allebei wel.
Is er niet iets van een rechtsbijstand die je kan inschakelen? Aangetekende klacht? Eventueel een overkoepelende organisatie die klachten behandeld?
Hier kan ik wat mee. Thanxquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neuh. Maar dit is tamelijk recht toe recht aan.
Voor een indicatie zie: https://www.devoordeligstedeurwaarder.nl/dagvaarding/
Snap er ook niks vanquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gelul van niet verplicht, dat is inderdaad het protocol en dat ze onderling dat niet als verplicht aannemen, heb jij niets mee te maken.
Voor een (kanton)rechter zouden ze geen schijn van kans maken, ze geven dit immers zelf allemaal op ter controle.. wat is anders nog het nut?
Dan is de geschillencommissie ook een goede optie! https://images.wehkamp.nl/raw/klachtenprocedurequote:
Dankjequote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan is de geschillencommissie ook een goede optie! https://images.wehkamp.nl/raw/klachtenprocedure
Het enige goede advies. De webshop is verantwoordelijk en die moet je in gebreke atelllen. Zoek naar een goede voorbeeld brief online en pas deze aan. Zet netjes de juiste data, order nummers, betaalkenmerk erbij en geef ook aan wanneer en liefst met wie van klantenservice je gebeld hebt. Geef ze een redelijke termijn het probleem op te lossen en anders geld terug.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:02 schreef mschol het volgende:
webshop in gebreke stellen (op papier, liefst aangetekend;of het mag per mail weet ik niet zeker), 14 dagen geven voor verdere stappen
jij hebt als consument niets te maken met dhl, de webshop neemt een dienst af bij dhl en zij moeten dus klagen over niet geleverde dienst (pakket vervoer)
(positieve) ervaring mee?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het enige goede advies. De webshop is verantwoordelijk en die moet je in gebreke atelllen. Zoek naar een goede voorbeeld brief online en pas deze aan. Zet netjes de juiste data, order nummers, betaalkenmerk erbij en geef ook aan wanneer en liefst met wie van klantenservice je gebeld hebt. Geef ze een redelijke termijn het probleem op te lossen en anders geld terug.
Vaak reageren bedrijven anders op een officiële (en daarmee rechtsgeldige) in gebreke stelling
Ja, vooral de toon van de klantenservice zo van zoek het je maar uit is echt bizar.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:36 schreef Newby6781 het volgende:
Valt me wel op hoe met name grote webshops het zo verzuimen qua klantenservice.Hier moet toch gewoon een senior adviseur dit soort zaken oppakken, nee maar wat doen we…we sturen de klant met een kluitje in het riet. Walgelijk eigenlijk. Terwijl ze zoveel omzet nu binnen harken. Los dit uitzonderlijke verhalen gewoon op netjes met je klant.
Ik heb zelf juist met de grotere partijen goede ervaringen. Vol.com en Coolblue etc. Eigenlijk nooit gehad dat ik belazerd ben. Alleen mijn vrouw een keer met Bonprix. Goedkope shitzooi daar sowieso.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:36 schreef Newby6781 het volgende:
Valt me wel op hoe met name grote webshops het zo verzuimen qua klantenservice.Hier moet toch gewoon een senior adviseur dit soort zaken oppakken, nee maar wat doen we…we sturen de klant met een kluitje in het riet. Walgelijk eigenlijk. Terwijl ze zoveel omzet nu binnen harken. Los dit uitzonderlijke verhalen gewoon op netjes met je klant.
Was een actie op de macbook, nog nooit wat besteld.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:59 schreef Newby6781 het volgende:
Hoe oud is je account en je bestelgeschiedenis bij de webshop?
Moet niet veel uitmaken, maar denk toch dat ze daar dan naar kijkenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:00 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Was een actie op de macbook, nog nooit wat besteld.
Ken de grote W alleen van kleren, die koop ik normaal alleen in de winkelstraten of zalando.
Nu te laat….quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:53 schreef Newby6781 het volgende:
Echt een case wat de rechtsbijstandverzekering zo oppakt en oplost, nog even naar mijn verzekering gekeken. Maken ze geen schijn van kans.
Heb je al voor ¤8 per maand TS, tip voor de toekomst
beter gewoon negeren die opmerking.quote:
En dan zegt Wehkamp, ja het is gewoon geleverd. Kous af. En dan, heeft TS nog niks.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:46 schreef PieterCornelis het volgende:
Mijn aankoop is niet geleverd. Wat kan ik doen?
Hebt u een product besteld? Bijvoorbeeld een koelkast, een bank of een broek? Dan spreekt u meestal een levertijd af. Krijgt u het product niet binnen die tijd? Dan kunt u vaak uw geld terugvragen.
Als u een product bestelt, kunt u met de verkoper verschillende afspraken maken over de levering. U kunt een verwachte levertijd afspreken (bijvoorbeeld 6 weken) of een vaste leverdatum (bijvoorbeeld 4 december). Kijk hieronder welke situatie voor u geldt. En wat u in die situatie kunt doen als u uw product niet ontvangt.
Raakt het product kwijt tijdens bezorging? Dan kunt u de verkoper hierop ook aanspreken. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan de verkoper om bij de bezorgdienst uit te zoeken wat er is mis gegaan. Zegt de verkoper dat het product wel aan u is afgeleverd? Dan moet de verkoper dat aantonen.
https://www.consuwijzer.n(...)0niet%20te%20betalen.
---
Je zal vast deze site hebben bekeken? Het zal wat werk zijn, zonder rechtsbijstand, maar uiteindelijk zal het goed moeten komen.
Succes!
Ligt de bewijslast niet bij de verkoper?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:07 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
En dan zegt Wehkamp, ja het is gewoon geleverd. Kous af. En dan, heeft TS nog niks.
Ga klacht indienen via wehkamp klachtenprocedurequote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:46 schreef PieterCornelis het volgende:
Mijn aankoop is niet geleverd. Wat kan ik doen?
Hebt u een product besteld? Bijvoorbeeld een koelkast, een bank of een broek? Dan spreekt u meestal een levertijd af. Krijgt u het product niet binnen die tijd? Dan kunt u vaak uw geld terugvragen.
Als u een product bestelt, kunt u met de verkoper verschillende afspraken maken over de levering. U kunt een verwachte levertijd afspreken (bijvoorbeeld 6 weken) of een vaste leverdatum (bijvoorbeeld 4 december). Kijk hieronder welke situatie voor u geldt. En wat u in die situatie kunt doen als u uw product niet ontvangt.
Raakt het product kwijt tijdens bezorging? Dan kunt u de verkoper hierop ook aanspreken. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan de verkoper om bij de bezorgdienst uit te zoeken wat er is mis gegaan. Zegt de verkoper dat het product wel aan u is afgeleverd? Dan moet de verkoper dat aantonen.
https://www.consuwijzer.n(...)0niet%20te%20betalen.
---
Je zal vast deze site hebben bekeken? Het zal wat werk zijn, zonder rechtsbijstand, maar uiteindelijk zal het goed moeten komen.
Succes!
Ik betaal ze met de creditcard zodat de aankoop verzekerd is en ik desnoods de betaling terug kan laten draaien mocht dit gebeuren.quote:Op zondag 27 juni 2021 07:56 schreef Twiitch het volgende:
Daarom doe ik dat soort duurdere aankopen louter in een fysieke winkel. Heb er geen zin in om duizenden Euro's in handen te laten van een onderbetaalde pakketboer met haast.
Succes.
quote:Op zondag 27 juni 2021 08:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik betaal ze met de creditcard zodat de aankoop verzekerd is en ik desnoods de betaling terug kan laten draaien mocht dit gebeuren.
Laten bezorgen bij een ophaalpunt helpt ook al. Dat haalt iig een laatste zwakke schakel weg van een bezorger die bij het verkeerde adres bezorgd. En daardoor heeft er nog niemand getekend voor ontvangst.quote:Op zondag 27 juni 2021 07:56 schreef Twiitch het volgende:
Daarom doe ik dat soort duurdere aankopen louter in een fysieke winkel. Heb er geen zin in om duizenden Euro's in handen te laten van een onderbetaalde pakketboer met haast.
Succes.
dan betaal je bezorgkosten om het alsnog zelf te moeten afhalenquote:Op zondag 27 juni 2021 09:07 schreef archito het volgende:
[..]
[..]
Laten bezorgen bij een ophaalpunt helpt ook al. Dat haalt iig een laatste zwakke schakel weg van een bezorger die bij het verkeerde adres bezorgd. En daardoor heeft er nog niemand getekend voor ontvangst.
Huh? Ik krijg aan de lopende band pakketjes waarvoor ik pré-corona moest tekenen. Maar mij is nog nooit om een BSN of 4-cijferige code gevraagd (die laatste heb ik ook nog nooit van DHL gehad).quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laat maar zien dat ze de juiste 4 cijfers hebben opgeschreven van de levering, 4 cijfers die als het goed is jij hebt gekregen in de mail.
Want zo hoort het te werken, postnl doet het met de laatste 3 cijfers van je BSN (die natuurlijk alleen jij weet) en DHL stuurt mails met 4 cijfers die je behoort op te geven als ze komen afleveren.
Is dat niet aanwezig? Is er dus niet (bij de juiste) geleverd, punt.
Edit * overigens houden beide partijen hier zich niet aan, als ze bij mij aan de deur komen geven ze het pakket en lopen weg, tekenen zelf zomaar wat.
Als ik een lul was kon ik iedere keer claimen niets ontvangen te hebben.
volgens mij is ooit 1x aan het begin bij mij gevraagd naar geboortejaar ofzo, thats itquote:Op zondag 27 juni 2021 09:48 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Huh? Ik krijg aan de lopende band pakketjes waarvoor ik pré-corona moest tekenen. Maar mij is nog nooit om een BSN of 4-cijferige code gevraagd (die laatste heb ik ook nog nooit van DHL gehad).
Heb ik dus gedaan. Officiele klacht bij wehkamp zelfquote:Op zondag 27 juni 2021 09:53 schreef erkel het volgende:
Heb ook net een prijzige laptop besteld. Ik vertrouw DHL ook voor geen meter, dus heb het bij een afhaalpunt laten bezorgen die ik wel vertrouw en met creditcard besteld. Nu heb ik een mooie laptop in bezit
Tip aan TS: Wehkamp dient een onderzoek op te laten startten bij DHL. Als je telefonisch niet een klacht kan indienen, dan kan dat misschien digitaal?
Dat is nu te laat, maar handig voor de toekomstquote:Op zondag 27 juni 2021 08:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik betaal ze met de creditcard zodat de aankoop verzekerd is en ik desnoods de betaling terug kan laten draaien mocht dit gebeuren.
Ok top. Meestal kan het wel even duren. Bij PostNL dien je dan een verklaring te ondertekenen van geen ontvangst. Ik weet niet hoe DHL hierin precies te werk gaat.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:58 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Heb ik dus gedaan. Officiele klacht bij wehkamp zelf
Iemand tip daarvoor???quote:Op zondag 27 juni 2021 10:01 schreef erkel het volgende:
[..]
Ok top. Meestal kan het wel even duren. Bij PostNL dien je dan een verklaring te ondertekenen van geen ontvangst. Ik weet niet hoe DHL hierin precies te werk gaat.
En dan niet bij de MM. laatste keer dat ik daar een apparaat kocht (camera) en er niet tevreden mee was, moest ik een boete betalen om hem te kunnen ruilen. Mevrouw bij de servicebalie gaf zelf aan dat ik hem dan beter online had kunnen bestellen, want dan kun je hem zo terugsturen. Nadat ze me had afgeblaft.quote:Op zondag 27 juni 2021 07:56 schreef Twiitch het volgende:
Daarom doe ik dat soort duurdere aankopen louter in een fysieke winkel. Heb er geen zin in om duizenden Euro's in handen te laten van een onderbetaalde pakketboer met haast.
Succes.
Zal ik zeker doen. De grote W is vooral telefonisch een afgang.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:15 schreef Newby6781 het volgende:
Benieuwd hoe dit afloopt @:Johannes788
Hou ons op de hoogte
Verzendkosten.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:27 schreef mschol het volgende:
[..]
dan betaal je bezorgkosten om het alsnog zelf te moeten afhalen
Maar dat is uiteraard niet een verantwoordelijkheid van de koper.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:41 schreef FF het volgende:
Pakketdiensten vragen al een jaar geen handtekening meer.
Officieel noteren ze de laatste 3 cijfers van je ID-bewijs, maar dat doen velen niet.
Ik geloof dat mij dat afgelopen jaar slechts 2x overkomen is.
Ik heb afgelopen maand ook slechte ervaringen gehad met DHL.
3 losse bestellingen waren afgeleverd maar ik had ze niet.
Deze bleken in een zijstraat afgegeven te zijn bij hetzelfde huisnummer.
Het lijkt er op alsof de bezorger alleen naar de laatste vijf letters van de straatnaam en het huisnummer keek.
Zeker aangezien mijn straat een normale, weliswaar doodlopende, straat is en de zijstraat een woonerf.
Het scheelde ¤125 met Apple zelf.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:03 schreef Gruj0 het volgende:
Ik heb enkele tips voor je:
Koop in het vervolg dit soort apparatuur lekker bij de Apple Store. Als de prijs goed is, bestaat de kans dat er een addertje onder het gras steekt. In dit geval zal de bezorging dat zijn geweest. Ik heb ook wel eens besteld bij de grote W en daar hadden ze mijn laptop in zo'n paarse vuilniszak gedaan zonder verdere bescherming. Geen extra omdoos, niks. Elke idioot kon weten wat erin zat door het formaat en de vorm.![]()
Tweede is, gebruik je Twitter account of maak er een aan en pleur je case op hun Twitter. Moet je zien hoe snel ze je klacht serieus op zullen pakken.
Had via FB bericht gestuurd, geen reactie….quote:Op zondag 27 juni 2021 12:03 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zie nu dat ze hun Twitter niet echt meer bijhouden.![]()
Jouw klacht kan wel een reden zijn om daar weer mee te beginnen.
Via Twitter kan iedereen het zien toch? Zou Twitter proberen.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:34 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Had via FB bericht gestuurd, geen reactie….
Yep. Ben eens benieuwdquote:Op zondag 27 juni 2021 14:29 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Via Twitter kan iedereen het zien toch? Zou Twitter proberen.
Tot nu toe nog geen reactie, maar het is zondag.quote:Op zondag 27 juni 2021 17:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klagen via Twitter helpt vaak inderdaad.
Iets als klacht.nl werkt daadwerkelijk ook nog wel eens afhankelijk van welk bedrijf.
Jaren geleden geklaagd over bijv een Philips baby monitor wat buiten de baby kamer het eigenlijk niet deed.
Zonder extra kosten een duurdere betere versie gekregen..
Idem met een lekkende baby opwarm fles ding van difrax, gratis nieuw terwijl garantie al voorbij was.
Dus het kan wel.
Heel goed punt !quote:Op zondag 27 juni 2021 09:07 schreef archito het volgende:
[..]
[..]
Laten bezorgen bij een ophaalpunt helpt ook al. Dat haalt iig een laatste zwakke schakel weg van een bezorger die bij het verkeerde adres bezorgd. En daardoor heeft er nog niemand getekend voor ontvangst.
TS zal er niets aan hebben maar dit is de reden dat ik grotere aankopen altijd via Coolblue doe. Meestal iets duurder maar bij problemen altijd ontzettend meedenkend en coulant. Bij een aankoop van 1000 euro heb ik gewoon geen zin om 3 tientjes te besparen en vervolgens risico op een hoop gezeik te lopen.quote:Op maandag 28 juni 2021 06:46 schreef raptorix het volgende:
Koop al jaren alles bij Coolblue, eigenlijk nog nooit gedoe gehad, niets dan kwaliteit qua service.
Aan dit soort comments heeft TS toch nu niks meer.quote:Op maandag 28 juni 2021 06:46 schreef raptorix het volgende:
Koop al jaren alles bij Coolblue, eigenlijk nog nooit gedoe gehad, niets dan kwaliteit qua service.
Nee maar dit soort topics blijven terugkomen als je bij dit soort slechte winkels bestelt voor een paar tientjes korting, uiteindelijk kost het je alleen maar geld.quote:Op maandag 28 juni 2021 08:53 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Aan dit soort comments heeft TS toch nu niks meer.
Wehkamp moet gewoon leveren, daar is wetgeving voor.
coolblue is echt niet veel beter hoor, bv 0 op rekest krijgen als bv een laptop na 2 jaar en een week door een aantoonbare fabricagefout defect raakt..quote:Op maandag 28 juni 2021 09:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar dit soort topics blijven terugkomen als je bij dit soort slechte winkels bestelt voor een paar tientjes korting, uiteindelijk kost het je alleen maar geld.
Wat een onzinnig commentaar.Wehkamp staat gewoon aangeschreven als betrouwbaar, en voor ¤125 verschil had ik hem daar ook besteld.Enige wat je kan zeggen aan ts had even uitgezocht met wie wehkamp als vervoerder werkt, dat is DHL. Dat is nou niet de fijnste bezorgerquote:Op maandag 28 juni 2021 09:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar dit soort topics blijven terugkomen als je bij dit soort slechte winkels bestelt voor een paar tientjes korting, uiteindelijk kost het je alleen maar geld.
Ook meegemaakt, na 2,5 jaar ging laptop kapot.quote:Op maandag 28 juni 2021 09:55 schreef mschol het volgende:
[..]
coolblue is echt niet veel beter hoor, bv 0 op rekest krijgen als bv een laptop na 2 jaar en een week door een aantoonbare fabricagefout defect raakt..
tot 2 jaar willen ze nog wel meewerken (soms met wat aandringen)
Laat Wehkamp dat dan maar bewijzen. Een simpel vinkje in een app van de bezorger, zonder al dan niet valse handtekening, telt niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:07 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
En dan zegt Wehkamp, ja het is gewoon geleverd. Kous af. En dan, heeft TS nog niks.
En Klachtenkompas, onderdeel van de Consumentenbond, dat is ook een fijne site waar je je klacht in het openbaar kwijt kan. Ik kijk net even en Wehkamp reageert er altijd terug op de klacht. (Volgens Klachtenkompas.)quote:
2.5 jaar en je verwacht nog service? De afschrijf periode van een laptop is 3 jaar, niet zo vreemd lijkt me.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:23 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Ook meegemaakt, na 2,5 jaar ging laptop kapot.
Konden niks voor me betekenen Coolblue.
Dankjequote:Op maandag 28 juni 2021 10:56 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
En Klachtenkompas, onderdeel van de Consumentenbond, dat is ook een fijne site waar je je klacht in het openbaar kwijt kan. Ik kijk net even en Wehkamp reageert er altijd terug op de klacht. (Volgens Klachtenkompas.)
Wat een service. Bah bahquote:Op maandag 28 juni 2021 14:21 schreef Johannes788 het volgende:
Antwoord op Twitter:
Beste Johannes,
“We hebben vorige week een onderzoek in gang gezet door middel van een spoedonderzoek, een procedure bij DHL om te onderzoeken waar het pakket is gebleven.
De conclusie is dat het pakket is afgeleverd op (adres).
Helaas is dit alles wat we voor u kunnen betekenen op dit moment. Mocht u nog vragen hebben, horen we dit graag.
Met vriendelijke groet, Wehkamp.
Tjezus!!![]()
Klinkt als een grondig onderzoekquote:Op maandag 28 juni 2021 14:21 schreef Johannes788 het volgende:
Antwoord op Twitter:
Beste Johannes,
“We hebben vorige week een onderzoek in gang gezet door middel van een spoedonderzoek, een procedure bij DHL om te onderzoeken waar het pakket is gebleven.
De conclusie is dat het pakket is afgeleverd op (adres).
Helaas is dit alles wat we voor u kunnen betekenen op dit moment. Mocht u nog vragen hebben, horen we dit graag.
Met vriendelijke groet, Wehkamp.
Tjezus!!![]()
Wat een…..
Zo makkelijk klinkt het wel. Ben bang dat TS zijn geld kwijt is. Sterktequote:Op maandag 28 juni 2021 14:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Klinkt als een grondig onderzoek
Ik ga pakketbezorger worden, gewoon voor anderen tekenen en de boel zelf houden.
Kost minimaal ¤379 (!)quote:Op maandag 28 juni 2021 15:01 schreef Gunner het volgende:
Lijkt me dat het tijd wordt voor die ingebrekestelling.
GA naar het juridisch loket als je dat niet zelf kan, of naar DAS die doet ook wel werk zonder dat je daar een verzekering hebt.
https://www.das.nl/rechtshulp-on-demand
Dat is nogal wat. Volgens zichzelf rekenen ze "vaste en scherpe tarieven"quote:Op maandag 28 juni 2021 15:07 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Kost minimaal ¤379 (!)
https://www.independer.nl(...)shulp-on-demand.aspx
Bron
Hier ook wel eens gehad. Volgens de GPS tracking was de bezorger in de buurtquote:Op maandag 28 juni 2021 14:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Klinkt als een grondig onderzoek
Ik ga pakketbezorger worden, gewoon voor anderen tekenen en de boel zelf houden.
Wel opgelost uiteindelijk?!quote:Op maandag 28 juni 2021 15:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier ook wel eens gehad. Volgens de GPS tracking was de bezorger in de buurt
Alsof ze van die 100’en aanmeldingen nu net dan TS er uit plukken, wie zegt dat ts met zijn kop op beeld wilt op de campingzenderquote:Op maandag 28 juni 2021 15:30 schreef Gia het volgende:
Meester Visser, wordt u al geholpen. Zijn al vaker zaken als deze langs gekomen.
Bericht klopt niet. De conclusie is dat DHL beweert dat het op (adres) is afgeleverd. Wel jouw huisnummer dus?quote:Op maandag 28 juni 2021 14:21 schreef Johannes788 het volgende:
Antwoord op Twitter:
Beste Johannes,
“We hebben vorige week een onderzoek in gang gezet door middel van een spoedonderzoek, een procedure bij DHL om te onderzoeken waar het pakket is gebleven.
De conclusie is dat het pakket is afgeleverd op (adres).
Helaas is dit alles wat we voor u kunnen betekenen op dit moment. Mocht u nog vragen hebben, horen we dit graag.
Met vriendelijke groet, Wehkamp.
Tjezus!!![]()
Wat een…..
Gaat je niet verder helpen kerel. Doe wat met de adviezen die je hier krijgt zou ik zeggen. Doorpakken dus als het je serieus is.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:06 schreef Johannes788 het volgende:
Ik zit dus muurvast. Sturen ook hetzelfde op Facebook. Had ik ook bericht naar gestuurd.
maar het maakt hun verhaal niet sterker ofzo.quote:Coronamaatregelen
Het coronavirus kan zich in principe niet via pakjes en pallets verspreiden, maar onze bezorgers en ServicePoint-medewerkers zijn wel extra alert. Ze houden zich aan de hygiënemaatregelen en blijven op 1,5 meter afstand. Ook tekenen ze zelf voor zendingen waarvoor een handtekening nodig is. Dit gebeurt in het bijzijn van de ontvanger.
Nederlands garantie systeem wijkt af van het Europese, in zoverre dat je 2 jaar garantie hebt maar dat er ook gekeken moet worden naar hoe lang iets, qua verwachting, mee zou moeten gaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
2.5 jaar en je verwacht nog service? De afschrijf periode van een laptop is 3 jaar, niet zo vreemd lijkt me.
Het begint offtopic te gaan, maar in de Nederlandse wet zal je nergens die termijn van twee jaar vinden. Wel over dat zaken een bepaalde periode moet meegaan, afhankelijk van het soort product zoals je zelf ook aangeeft, conformiteit etc.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nederlands garantie systeem wijkt af van het Europese, in zoverre dat je 2 jaar garantie hebt maar dat er ook gekeken moet worden naar hoe lang iets, qua verwachting, mee zou moeten gaan.
Dat weet ik, overigens is de fabrikant nooit een partij, dat kan hooguit een extra service zijn, de enige waarmee je zaken doet is de winkel, mbt een laptop, daar word 2.5 jaar een randgeval, zal er ook vanaf hangen wat de kwaliteit van het apparaat is en hoe intensief het gebruikt is.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nederlands garantie systeem wijkt af van het Europese, in zoverre dat je 2 jaar garantie hebt maar dat er ook gekeken moet worden naar hoe lang iets, qua verwachting, mee zou moeten gaan.
Ik bedoel als een wasmachine na 2 jaar en 1 maand het begeeft, is dat niet normaal.
De vraag is dan wel of je nog bij verkoper / winkel of fabriek moet zijn na 2 jaar.
Volgens mij bij de fabrikant in dat soort gevallen.
Heb je wel eens gehoord van Corona? Sindsdien ‘tekenen’ bezorgers zelf.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:47 schreef MevrouwKees het volgende:
Laat dhl dan maar met bewijs komen .. getekend voor ontvangst. Kan mij niet wijsmaken dat zij een MacBook sturen zonder handtekening bij ontvangst.
Ik heb meerdere keren iets duurs besteld bij hen en altijd moeten tekenen.
Gevraagd via Facebook en sturen ze nu dit op:quote:Op maandag 28 juni 2021 16:26 schreef Debsterr het volgende:
Heb je al gevraagd of ze de bewijslast kunnen geven in de vorm van jouw handtekening?
Onzin. Ik heb sinds corona nergens moeten tekenen meerquote:Op maandag 28 juni 2021 17:47 schreef MevrouwKees het volgende:
Laat dhl dan maar met bewijs komen .. getekend voor ontvangst. Kan mij niet wijsmaken dat zij een MacBook sturen zonder handtekening bij ontvangst.
Ik heb meerdere keren iets duurs besteld bij hen en altijd moeten tekenen.
Ik soms wel, soms niet. Maar dat mag toch niet het probleem zijn van de TS neem ik aan?quote:Op maandag 28 juni 2021 18:02 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb sinds corona nergens moeten tekenen meer
Dat is prima als dat het beleid is maar de verantwoordelijkheid kan mi niet zomaar op jou als koper/ontvanger rusten. Ze kunnen best wat voor je betekenen. Ze willen het niet.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:58 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Gevraagd via Facebook en sturen ze nu dit op:
“De track en trace code staat op status afgeleverd, sinds corona hoeft er vanwege veiligheid met betrekking tot 1,5 meter niet meer getekend te worden. Dat is bij deze zending ook het geval. We kunnen helaas niks meer voor je betekenen. “
Met vriendelijke groet,
Wehkamp
Nee, want dat maakt niks uit. Zie reactie wehkamp. Volgens wehkamp is track en trace status al voldoende. Dat lijkt me complete bullshitquote:Op maandag 28 juni 2021 18:09 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ik soms wel, soms niet. Maar dat mag toch niet het probleem zijn van de TS neem ik aan?
Daarin speelt ook mee dat ts een vers account heeft lijkt me. TS is gewoon zijn geld kwijt ben ik bang.quote:Op maandag 28 juni 2021 18:10 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat is prima als dat het beleid is maar de verantwoordelijkheid kan mi niet zomaar op jou als koper/ontvanger rusten. Ze kunnen best wat voor je betekenen. Ze willen het niet.
Wat is dhl protocol dan?quote:Op maandag 28 juni 2021 18:20 schreef Gunner het volgende:
Raar dat wehkamp dat zegt. Het is niet in lijn me dhl protocol
Heb ik al gepostquote:
Ja leuk voor ze, is niet jouw probleem.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:58 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Gevraagd via Facebook en sturen ze nu dit op:
“De track en trace code staat op status afgeleverd, sinds corona hoeft er vanwege veiligheid met betrekking tot 1,5 meter niet meer getekend te worden. Dat is bij deze zending ook het geval. We kunnen helaas niks meer voor je betekenen. “
Met vriendelijke groet,
Wehkamp
Ja echt belachelijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 18:10 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Nee, want dat maakt niks uit. Zie reactie wehkamp. Volgens wehkamp is track en trace status al voldoende. Dat lijkt me complete bullshit
¤900……quote:Op maandag 28 juni 2021 18:31 schreef Newone82 het volgende:
Hoeveel geld ben je straks verloren? Want dit ga je niet winnen met deze starre houding van wehkamp ts
En die kunnen je wel gratis verder helpen?quote:Op maandag 28 juni 2021 18:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb ik al gepost
https://www.dhlparcel.nl/(...)amaatregelen_DHL.pdf
Dat is wel dhlparcel maar zou zakelijk ook gewoon zo moeten gaan
Verder adviseer ik je bij een Juridisch Loket langs te gaan.
https://www.juridischloket.nl/quote:Op maandag 28 juni 2021 18:32 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En die kunnen je wel gratis verder helpen?
Die doen niks voor je, hoogstens de tips geven die hier al zijn voorbij gekomen en zullen verwijzen naar een rechtsbijstandverzekering of Creditcard aankoopverzekering. Bron, zelf al eens aan de hand gehad en verwijzen door.quote:Op maandag 28 juni 2021 18:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
https://www.juridischloket.nl/
We hoeven niet alles voor te kauwen toch.
Ja, heb een mail gekregen met track en trace en die staat op afgeleverd.quote:Op maandag 28 juni 2021 18:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze claimen dat er niet getekend hoeft te worden want Corona, maar klopt dat ook?
Heb je een mail gekregen van dhl voor levering?
Daar in staat een code die je dient op te geven.
Je gaf eerder aan dat je dit ook al zelf had gevraagd bij dhl klantenservice die met een kul antwoord aankwamen.
Maar als je zo’n mail had gekregen hoorde er dus getekend te worden.
Verder is het risico van niet hoeven tekenen van wehkamp natuurlijk.
Edit : je gaf aan dat er een handtekening geplaatst is, iemand heeft dus getekend.
Ook daarmee vervalt het geklets dat er niet getekend hoefde te worden.
Wat je nog resteert is naar geschillencommissie stappen of daarmee dreigen en dan kijken wat er uit komt.
Nou, dan heb ik daar niks aan.quote:Op maandag 28 juni 2021 18:53 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Die doen niks voor je, hoogstens de tips geven die hier al zijn voorbij gekomen en zullen verwijzen naar een rechtsbijstandverzekering of Creditcard aankoopverzekering. Bron, zelf al eens aan de hand gehad en verwijzen door.
Niet geschoten is altijd mis.quote:
Het is niet aan jou en m te bewijzen dat hij is afgeleverd. Jij hebt niet getekend. Corona of niet, je hebt hem niet gehad en zij kunnen het tegendeel niet bewijzen.quote:Op maandag 28 juni 2021 18:54 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja, heb een mail gekregen met track en trace en die staat op afgeleverd.
Geschillencommissie is er als je niet eens bent met antwoorden op het probleem wat er bestaat.quote:Op maandag 28 juni 2021 19:24 schreef Johannes788 het volgende:
Bedankt heren. Ga de geschillencommissie inschakelen, zie alleen niet op de website of ze dit soort zaken ook doen. Ja dus? @:Spanky78 en @:TheoddDutchGuy
Die ¤175 is me dit wel waard
Dankje. Had al officiele klacht bij wehkamp ingediendquote:Op maandag 28 juni 2021 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Geschillencommissie is er als je niet eens bent met antwoorden op het probleem wat er bestaat.
Misschien heb je hier iets aan.
https://images.wehkamp.nl/raw/klachtenprocedure
Heb je daar al reactie op gehad?quote:Op maandag 28 juni 2021 19:31 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dankje. Had al officiele klacht bij wehkamp ingediend
Had bericht gestuurd naar twitter en facebook dat is al voldoende als officiele klacht.quote:Op maandag 28 juni 2021 19:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Heb je daar al reactie op gehad?
Het is op zich wel netjes om ze even de kans te geven om je klacht in behandeling te nemen, toch? Lijkt nu een beetje of je met hagel aan het schieten bent, in de hoop dat je toevallig iets raakt.
Wil je nou je klacht gaan indienen bij twee geschillencommissies tegelijk?quote:Op maandag 28 juni 2021 19:59 schreef Johannes788 het volgende:
Zag dit in bijlage wat theodddutchguy had gepost.
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Iemand ervaringen met hun?
Ik vraag alleen wat het inhoudt, op de website kom ik er niet uit. Ik ga klacht geschillen commissie al indienen komende dagen.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wil je nou je klacht gaan indienen bij twee geschillencommissies tegelijk?
Bovendien staat er dat je daar naartoe kunt nadat je de klachtenprocedure volledig hebt doorlopen (en niet tevreden bent). Dat heb jij niet gedaan.
Ik zou een “echte” klachtenbrief schrijven. Minder vluchtig en met een uitgebreidere toelichting waarom je je niet neerlegt bij hun korte uitleg en wat je wilt.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:00 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Had bericht gestuurd naar twitter en facebook dat is al voldoende als officiele klacht.
Daar kreeg ik bovenstaande correspondentie op wat ik al heb gepost.
Ik snap dat je boos bent, maar lees nou eens even rustig door hoe de procedure werkt.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:08 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik vraag alleen wat het inhoudt, op de website kom ik er niet uit. Ik ga klacht geschillen commissie al indienen komende dagen.
Dat heeft TS wel gedaan. Klacht ingediend telefonisch, en via social media. Hij zal nu verder moeten gaan naar de geschillen comissie. Voor wehkamp is de kous af.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wil je nou je klacht gaan indienen bij twee geschillencommissies tegelijk?
Bovendien staat er dat je daar naartoe kunt nadat je de klachtenprocedure volledig hebt doorlopen (en niet tevreden bent). Dat heb jij niet gedaan.
Niet helemaal mee eens. Als je het niet eens bent met de afhandeling van je klacht, kun je bij wehkamp schriftelijk in beroep gaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:10 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Dat heeft TS wel gedaan. Klacht ingediend telefonisch, en via social media. Hij zal nu verder moeten gaan naar de geschillen comissie. Voor wehkamp is de kous af.
Ook voor jou geldt: lees die procedure gewoon eens door. TS heeft die niet volledig doorlopen. Hij moet in beroep gaan door een brief te sturen naar het Hoofd Klantenservice.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:10 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Dat heeft TS wel gedaan. Klacht ingediend telefonisch, en via social media. Hij zal nu verder moeten gaan naar de geschillen comissie. Voor wehkamp is de kous af.
Dit gaat helemaal niets worden hoor dat weet ik nu al. En dan doel ik op hoe TS het wil aanpakken. Zo ongestructureerd. Daar lachen ze bij Wehkamp even om en gaat de email op het prikbord bij de koffieautomaat.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik snap dat je boos bent, maar lees nou eens even rustig door hoe de procedure werkt.
In plaats van TS nog meer onzeker te maken of te bashen, zou jij eens de gouden tip kunnen geven. Wat een arrogante post.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit gaat helemaal niets worden hoor dat weet ik nu al. En dan doel ik op hoe TS het wil aanpakken. Zo ongestructureerd. Daar lachen ze bij Wehkamp even om en gaat de email op het prikbord bij de koffieautomaat.
Leest helemaal niet wat mensen hier schrijven, wil alles voorgekauwd hebben.
Hoop dat ie ervan leert en een CC + RBV neemt.
quote:Sorry! This happens sometimes. Please check your front porch, side door, back porch, garage area, bushes, and mailbox to make sure it’s not hiding or jammed. Also ask your neighbors if they may have received it for you. If your package still hasn’t turned up in 3 more days, please contact us.
Ik heb genoeg tips gegeven. Ze werden niet gelezen of kreeg een vraag retour die prima zelf op te zoeken is. Maar goed ik denk ook niet dat die geschillencommissie zoden aan de dijk zet. Ingebrekestelling is wat je nodig hebt.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:56 schreef Newone82 het volgende:
[..]
In plaats van TS nog meer onzeker te maken of te bashen, zou jij eens de gouden tip kunnen geven. Wat een arrogante post.
quote:Op maandag 28 juni 2021 14:21 schreef Johannes788 het volgende:
Antwoord op Twitter:
Beste Johannes,
“We hebben vorige week een onderzoek in gang gezet door middel van een spoedonderzoek, een procedure bij DHL om te onderzoeken waar het pakket is gebleven.
De conclusie is dat het pakket is afgeleverd op (adres).
Helaas is dit alles wat we voor u kunnen betekenen op dit moment. Mocht u nog vragen hebben, horen we dit graag.
Met vriendelijke groet, Wehkamp.
Ik kan me heel goed voorstellen als dit de eerste keer is dat je dit overkomt je bij zo een groot bedrag niet eens meer weet wat je moet doen.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb genoeg tips gegeven. Ze werden niet gelezen of kreeg een vraag retour die prima zelf op te zoeken is. Maar goed ik denk ook niet dat die geschillencommissie zoden aan de dijk zet. Ingebrekestelling is wat je nodig hebt.
Niets arrogants aan. Ik mis gewoon de echte inzet van TS om hier echt wat aan te willen doen. We moeten alles voor hem voorkauwen. Dat soort mensen hebben gewoon een RBV nodig en ik hoop dat ie daarvan leert.
Even zelf googelen op wie of wat een juridisch loket is of doet of kost ie is niet teveel gevraagd toch.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:06 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen als dit de eerste keer is dat je dit overkomt je bij zo een groot bedrag niet eens meer weet wat je moet doen.
TS, succes. Je gaat dit winnen
Ja, en dus?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 11:15 schreef Johannes788 het volgende:
Antwoord van Geschillencomissie per mail op vraag of ze me kunnen helpen:
Geachte heer Johannes,
Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.
Een geschillenprocedure tegen Wehkamp is mogelijk bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Let op, dat u altijd eerst schriftelijk de klacht dient in te dienen bij Wehkamp voordat wij een geschillenprocedure kunnen opstarten. Informatie over de Geschillencommissie Thuiswinkel kunt u teruglezen via de volgende link; https://www.degeschillenc(...)mmissies/thuiswinkel.
De Geschillencommissie heeft tot taak uitspraak te doen in geschillen tussen consumenten en ondernemers. De uitspraak komt tot stand nadat beide partijen in de gelegenheid zijn gesteld schriftelijk en mondeling hun standpunt uiteen te zetten. Voorafgaand aan de mondelinge behandeling van het geschil kunnen door de Commissie geen vragen worden beantwoord of advies worden gegeven.
Wilt u (juridisch) advies? Dan kunt u contact opnemen met:
• Het Juridisch Loket via 0900-8020 of www.juridischloket.nl
• De ConsuWijzer via 088-070 70 70 of www.consuwijzer.nl
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Dus kan TS er terecht voor een geschillenprocedure nadat hij eerst schriftelijk de klacht ingediend heeft bij Wehkamp volgens de voorwaarden van Wehkamp. En dus niet eerder.quote:
Dat begrijp ik. Ik bedoelde natuurlijk "En TS, wat ga je nu doen?". Alleen het antwoord van de geschillencommissie neerzetten en wachten tot iemand de volgende stap voorkauwt?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:23 schreef baskick het volgende:
[..]
Dus kan TS er terecht voor een geschillenprocedure nadat hij eerst schriftelijk de klacht ingediend heeft bij Wehkamp volgens de voorwaarden van Wehkamp. En dus niet eerder.
Fair enoughquote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:26 schreef t-star het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Ik bedoelde natuurlijk "En TS, wat ga je nu doen?". Alleen het antwoord van de geschillencommissie neerzetten en wachten tot iemand de volgende stap voorkauwt?
En daarom moet je dus ook die kant niet op en gewoon ingebrekestellen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:23 schreef baskick het volgende:
[..]
Dus kan TS er terecht voor een geschillenprocedure nadat hij eerst schriftelijk de klacht ingediend heeft bij Wehkamp volgens de voorwaarden van Wehkamp. En dus niet eerder.
Vóór de geschillencommissie, een traject dat maanden gaat duren, kan TS https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klachtenformulier/ nog even proberen.
Daarom betaal ik kies ik bij voorkeur voor achteraf betalen indien mogelijk. En als dat bij de ene webshop niet kan, shop ik wel bij een andere webshop.quote:
Dankjequote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
En daarom moet je dus ook die kant niet op en gewoon ingebrekestellen.
De voorbeeldbrief staat gewoon op https://www.juridischloke(...)f-ingebrekestelling/
Ja, kan zeker, maar dan moet je wel willen en kunnen doorpakken. Ik krijg een andere indruk van TS. Met een uitspraak van de GC zal het allemaal vanzelf wel goedkomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
En daarom moet je dus ook die kant niet op en gewoon ingebrekestellen.
De voorbeeldbrief staat gewoon op https://www.juridischloke(...)f-ingebrekestelling/
Ik ook en daarom zou ik ook adviseren dat ie ergens een consult haalt en iemand zo'n brief laat opstellen. Maanden wachten op een uitspraak van een geschillencomissie zou niet mijn keuze zijn.quote:
Ik moet OF tekenen of de laatste paar cijfers van mijn ID doorgeven, ik heb pas nog nieuwe telefoon gekocht online, bezorging door DHL en moest dus paar cijfers van ID doorgeven. Dus geen onzin..quote:Op maandag 28 juni 2021 18:02 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb sinds corona nergens moeten tekenen meer
En toch kan het zijn dat er veel bezorgers zijn die voor gemak kiezen, al dan niet met Corona als excuus.quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:53 schreef MevrouwKees het volgende:
[..]
Ik moet OF tekenen of de laatste paar cijfers van mijn ID doorgeven, ik heb pas nog nieuwe telefoon gekocht online, bezorging door DHL en moest dus paar cijfers van ID doorgeven. Dus geen onzin..
Ik krijg toevallig vandaag iets geleverd door DHL.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:47 schreef MevrouwKees het volgende:
Laat dhl dan maar met bewijs komen .. getekend voor ontvangst. Kan mij niet wijsmaken dat zij een MacBook sturen zonder handtekening bij ontvangst.
Ik heb meerdere keren iets duurs besteld bij hen en altijd moeten tekenen.
Mooi, hoe de vervoerder zichzelf opdracht geeft om in opdracht van de ontvanger iets te tekenen. Want als ontvanger heb je geen opdracht hiervoor gegevenquote:Op donderdag 1 juli 2021 12:32 schreef lily het volgende:
[..]
Ik krijg toevallig vandaag iets geleverd door DHL.
In de mail staat dat wegens corona de bezorger zelf op de scanner tekent. In opdracht van jou.
Inderdaad. Je hebt geen keus in welke vervoerder ze kiezen en dus welke voorwaarden die hebben. zelf hebben ze me ook nog nooit om die cijfers gevraagd.quote:Op donderdag 1 juli 2021 13:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Mooi, hoe de vervoerder zichzelf opdracht geeft om in opdracht van de ontvanger iets te tekenen. Want als ontvanger heb je geen opdracht hiervoor gegeven
Dat is vooral vervelend voor degene die het pakket verstuurd. Die moet immers aantonen dat jij het ontvangen hebt. Pas na levering gaat het risico over op jou.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:53 schreef baskick het volgende:
[..]
En toch kan het zijn dat er veel bezorgers zijn die voor gemak kiezen, al dan niet met Corona als excuus.
Ik heb ook al sinds corona niet meer aan de deur hoeven tekenenVoorheen werden zendingen waarvoor normaal gezien getekend moest worden nog wel eens fysiek overhandigd (of voor de deur gezet in afwachting van openen voordeur), tegenwoordig gaat aangetekende post (PostNL dus) kennelijk gewoon in m'n brievenbus.
De DHL-bezorger geeft alles af zonder enige check. Bij het DHL Servicepunt zetten ze naar mijn idee alleen een vinkje 'rijbewijs' als ik een roze pasje laat zien. Ze kijken niet eens grondig genoeg om te zien of het überhaupt een rijbewijs is en/of om nummers te kunnen lezen. En wat zeggen die nummers nu helemaal? Als ik een zending ophaal op naam van mijn partner en DHL-meneer zou 123 (fictief de laatste cijfers van mijn documentnummer) noteren, wat zegt dat qua bewijslast?
Die is begonnen met bakstenen sturen naar Antwoordnummer 1600, 8000 XH te Zwolle.quote:Op donderdag 1 juli 2021 13:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
Inderdaad. Je hebt geen keus in welke vervoerder ze kiezen en dus welke voorwaarden die hebben. zelf hebben ze me ook nog nooit om die cijfers gevraagd.
Nee dat staat imho niet sterk
ben benieuwd of TS al wat verder gedaan heeft.
Naarquote:Op donderdag 1 juli 2021 13:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die is begonnen met bakstenen sturen na Antwoordnummer 1600, 8000 XH te Zwolle.
Nee hoor. Heb officiele klacht ingediend en wacht nog op reactie. Daarna geschillen comissiequote:Op donderdag 1 juli 2021 13:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die is begonnen met bakstenen sturen naar Antwoordnummer 1600, 8000 XH te Zwolle.
Goed bezig. En neem een rechtsbijstandsverzkering. Ben je al voor 2 tientjes in de maand klaarquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee hoor. Heb officiele klacht ingediend en wacht nog op reactie. Daarna geschillen comissie
Zelf ervaring mee. Ook niet geheel. Handtekening gezet doen hun ook alles om niet uit te keren hoor. Blijkbaar is handtekening rechtsgeldig op zo een brak apparaatjequote:Op donderdag 1 juli 2021 14:51 schreef _The_General_ het volgende:
Ben je met een creditcard hier beter tegen beschermd dan?
Voor de helft zelfs als het puur om dit soort zaken consumentenzaken gaat.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:34 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Goed bezig. En neem een rechtsbijstandsverzkering. Ben je al voor 2 tientjes in de maand klaar
Nee; niet echt. Is een beetje een fabeltje. Ook krijg je een gelijk een BKR.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:51 schreef _The_General_ het volgende:
Ben je met een creditcard hier beter tegen beschermd dan?
Precies. Handtekening gezet en afgeleverd doet creditcard ook niks.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee; niet echt. Is een beetje een fabeltje. Ook krijg je een gelijk een BKR.
Klopt. Vandaag pakketje gehad van dhl en dit stond in mail.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:32 schreef lily het volgende:
[..]
Ik krijg toevallig vandaag iets geleverd door DHL.
In de mail staat dat wegens corona de bezorger zelf op de scanner tekent. In opdracht van jou.
I see what u did there.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:39 schreef Newone82 het volgende:
In gebrekestelling, ze lachen zich dood bij wehkamp
Is toch super fraudegevoelig? Is toch het verhaal van Johannes tegen dhl/wehkamp. Is nooit geheel te bewijzen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
I see what u did there.
Maar wat je zegt is dus eigenlijk dat bedrijven hiermee weg komen. Lijkt me een mooie manier van handelen. Vol blijven houden dat je iets hebt afgeleverd zonder echt heel goed bewijs hiervoor te leveren.
Ja, maar dan is de vraag. Wie is geloofwaardiger in zo'n verhaal, wie staat er sterker. DHL en Wehlkamp verschuilen ze achter de toestemming die de ontvanger ongevraagd heeft gegeven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:00 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Is toch super fraudegevoelig? Is toch het verhaal van Johannes tegen dhl/wehkamp. Is nooit geheel te bewijzen.
Dat hij pas een account heeft bij wehkamp maakt zijn case niet sterker. Vraag me af wat een rechtsbijstand hier mee zal doen, lijkt me heel verschillend per verzekeraar. Denk ook dat een hoop verzekeraars hier niet hun vingers aan gaan branden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, maar dan is de vraag. Wie is geloofwaardiger in zo'n verhaal, wie staat er sterker.
In hoeverre maakt dat uit?quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:14 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat hij pas een account heeft bij wehkamp maakt zijn case niet sterker.
Heb je een punt. Wat zou de gemiddelde RB verzekering hier mee doen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
In hoeverre maakt dat uit?
DHL en Wehlkamp verschuilen ze achter de toestemming die de ontvanger ongevraagd heeft gegeven. Ik vind dat niet heel sterk. We hebben ook geen keuze om voor vervoerder te kiezen, dat doet Wehkamp in dit geval.
Goede vraag en daarom ben ik dus voor de ingebrekestelling.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:24 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Heb je een punt. Wat zou de gemiddelde RB verzekering hier mee doen?
Is toch raar, dan hebben ze een aanbieding om klanten te lokken en shit te verkopen, dan wordt er iemand klant om shit te kopen, en dan vertrouwen ze hem niet.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:14 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat hij pas een account heeft bij wehkamp maakt zijn case niet sterker. Vraag me af wat een rechtsbijstand hier mee zal doen, lijkt me heel verschillend per verzekeraar. Denk ook dat een hoop verzekeraars hier niet hun vingers aan gaan branden.
Maar dat het fraudegevoelig is, moet niet het probleem zijn van TS. Wehkamp heeft een contract met DHL, DHL houdt zich niet aan zijn eigen regels, en TS is de lul. Omgekeerde wereld. Wehkamp moet erachteraan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:00 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Is toch super fraudegevoelig? Is toch het verhaal van Johannes tegen dhl/wehkamp. Is nooit geheel te bewijzen.
TS heeft niets ontvangen. TS heeft niet getekend. TS kan aantonen dat het niet zijn handtekening is. De winkel dient te leveren en is tot overdracht verantwoordelijk. De winkel kan niet bewijzen dat er bij TS geleverd is.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, maar dan is de vraag. Wie is geloofwaardiger in zo'n verhaal, wie staat er sterker. DHL en Wehlkamp verschuilen ze achter de toestemming die de ontvanger ongevraagd heeft gegeven.
Eens, vandaar mijn afsluitende vraag.quote:Op donderdag 1 juli 2021 13:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is vooral vervelend voor degene die het pakket verstuurd. Die moet immers aantonen dat jij het ontvangen hebt. Pas na levering gaat het risico over op jou.
ik denk dat in de praktijk, zonder rechtsbijstandverzekering, het om het even is..quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:42 schreef Gunner het volgende:
Ik blijf erbij dat een ingebrekestelling sneller en effectiever is. Dit gaat echt nog heel lang duren.
Hoe bedoel je? Je hebt in dit soort gevallen niks aan een RB verzekering of wat bedoel je nu? Hiervoor zijn toch RB verzekeringen lijkt me?quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ik denk dat in de praktijk, zonder rechtsbijstandverzekering, het om het even is..
oh sorry, ja hier zijn ze voor maar bedoelde dat de tijd die het kost: het zal hoe dan ook best lang duren..quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:24 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Je hebt in dit soort gevallen niks aan een RB verzekering of wat bedoel je nu? Hiervoor zijn toch RB verzekeringen lijkt me?
dat is helaas ook aan de klanten te danken (goeie die onder de kwaden lijden)quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is toch raar, dan hebben ze een aanbieding om klanten te lokken en shit te verkopen, dan wordt er iemand klant om shit te kopen, en dan vertrouwen ze hem niet.
Dat laatste is niet waar. Alleen als je je CC op afbetaling hebt staan. Rabobank incasseert bij mij aan het eind van de maand de bestedingen via de CC ineens; geen BKR registratie.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee; niet echt. Is een beetje een fabeltje. Ook krijg je een gelijk een BKR.
Wat een onzin verkondig jij.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee; niet echt. Is een beetje een fabeltje. Ook krijg je een gelijk een BKR.
Zoiets had ik al gedacht.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:31 schreef Johannes788 het volgende:
Reactie officiele klacht:
Beste meneer Johannes,
“Bedankt voor het contact opnemen met de klachtenafdeling van de Wehkamp. We hebben als Wehkamp zijnde in deze case contact opgenomen met DHL om deze zaak te onderzoeken. Er is zelfs contact opgenomen met de desbetreffende chauffeur. En we kunnen u nogmaals melden dat het pakket op het adres is afgeleverd.
Dat betekent dat we deze zaak als afgesloten beschouwen.
Heeft u nog wndere vragen? U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice via social media en telefonisch contact.
Met vriendelijke groet,
Wehkamp![]()
![]()
Ook fijn al die typfouten bij een klachtenafdeling. Pff
Dit soort bedrijven krijgen zoveel mails/brieven binnen. Is lopende band werk. Zie heel vaak spelfouten grote jongens. Tele2 was laatst ook drama via de klachtenafdeling.quote:
Dat heb ik ook maar heb toch echt de CC qua krediet in BKR staan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:07 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar. Alleen als je je CC op afbetaling hebt staan. Rabobank incasseert bij mij aan het eind van de maand de bestedingen via de CC ineens; geen BKR registratie.
Waarom moet ik er wat van vinden?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:22 schreef Newby6781 het volgende:
Benieuwd wat @:Gunner van Wehkamp hun reactie op de klacht vind :p
Niet elke BKR-registratie hoeft per definitie negatief te zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook maar heb toch echt de CC qua krediet in BKR staan.
Maak er niet eens gebruik van.
Vreemd.
Ja, dit lijkt me een easy case voor een RB verzekering toch? Met zo een reactie. Ze kunnen niks bewijzen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:23 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom moet ik er wat van vinden?
Had jij anders verwacht?
Nope. Zoals iemand hierboven zegt. zonder toestemming handtekening gezet feitelijk. Nee het bewijs van Wehkamp vind ik echt flinterdun.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:28 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Ja, dit lijkt me een easy case voor een RB verzekering toch? Met zo een reactie. Ze kunnen niks bewijzen.
Dit is wel een voorbeeld van hoe je het niet moet doen ja.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:33 schreef Mrmime het volgende:
Tjonge wat valt Wehkamp hier door de mand zeg
maar een BKR registratie kan wel negatief effect op andere zaken hebben waarbij je een lening aangaatquote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet elke BKR-registratie hoeft per definitie negatief te zijn.
Gek want het wordt niet echt als een krediet gezien omdat binnen een maand geïncasseerd wordt. Dan zou iedere factuur waarbij je achteraf betaalt een geregistreerd krediet kunnen zijn. Bij mij staat de CC er niet bij. Misschien verschil tussen banken en andere instellingen die een CC verstrekken?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook maar heb toch echt de CC qua krediet in BKR staan.
Maak er niet eens gebruik van.
Vreemd.
Is dit weer via e-mail? In de klachtenregeling wordt expliciet gesproken over een schriftelijk stuk en er staat een adres bij. Je moet in beroep gaan tegen de uitspraak op de klacht en onderbouwen waarom je er niet tevreden mee bent.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:31 schreef Johannes788 het volgende:
Reactie officiele klacht:
Beste meneer Johannes,
“Bedankt voor het contact opnemen met de klachtenafdeling van de Wehkamp. We hebben als Wehkamp zijnde in deze case contact opgenomen met DHL om deze zaak te onderzoeken. Er is zelfs contact opgenomen met de desbetreffende chauffeur. En we kunnen u nogmaals melden dat het pakket op het adres is afgeleverd.
Dat betekent dat we deze zaak als afgesloten beschouwen.
Heeft u nog andere vragen? U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice via social media en telefonisch contact.
Met vriendelijke groet,
Wehkamp![]()
![]()
Ook fijn al die typfouten bij een klachtenafdeling. Pff
Zo'n chauffeur weet dat echt niet meer hoorquote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:31 schreef Johannes788 het volgende:
Reactie officiele klacht:
Beste meneer Johannes,
“Bedankt voor het contact opnemen met de klachtenafdeling van de Wehkamp. We hebben als Wehkamp zijnde in deze case contact opgenomen met DHL om deze zaak te onderzoeken. Er is zelfs contact opgenomen met de desbetreffende chauffeur. En we kunnen u nogmaals melden dat het pakket op het adres is afgeleverd.
Dat betekent dat we deze zaak als afgesloten beschouwen.
Heeft u nog andere vragen? U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice via social media en telefonisch contact.
Met vriendelijke groet,
Wehkamp![]()
![]()
Ook fijn al die typfouten bij een klachtenafdeling. Pff
Onzin.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:28 schreef Serinde het volgende:
[..]
Is dit weer via e-mail? In de klachtenregeling wordt expliciet gesproken over een schriftelijk stuk en er staat een adres bij. Je moet in beroep gaan tegen de uitspraak op de klacht en onderbouwen waarom je er niet tevreden mee bent.
Heel vreemd. Registratie alleen als je betaling in termijnen hebt. Zonder gespreide betaling geen registratie. Wellicht ooit aangepast van wel gespreid naar niet gespreid ? Ik heb 2 cc’s maar geen van beiden geregistreerdquote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook maar heb toch echt de CC qua krediet in BKR staan.
Maak er niet eens gebruik van.
Vreemd.
Geen onzin. Ik heb het over in beroep gaan tegen het antwoord op de klacht. Lees het stukje eronder eens in de pdf waar je het zelf over hebt. TS heeft al geklaagd via sociale media en e-mail en kan nu schriftelijk in beroep gaan. Als dat geen gewenste uitkomst heeft kan hij zich wenden tot andere instanties want hij heeft dan pas volgens procedure de webwinkel de kans gegeven eea op te lossen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:19 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Onzin.
Zie pdf wehkamp.
Brief kan niet aankomen, mail wel.
Hoe kunt u een klacht indienen?
1. Online (via internet)
Geef uw klacht online aan ons door via onze klantenservicepagina “Service & Contact”.
(24x7)
2. Telefonisch
Geef uw klacht telefonisch aan ons door via telefoonnummer 038-845 45 45, lokaal tarief, 7 dagen per
week, van 08.00 - 23.00 uur)
3. Per e-mail
klantenservice@wehkamp.nl
Mail is schriftelijk. Anno nu alleen bereikbaar per post klacht is niet van deze tijd. Gelukkig gaat wehkamp daar niet in mee
Civiele zaak gaat je veel geld kosten. En natuurlijk krijg je het terug als je dit wint. Maar niet iedereen kan dit geld zomaar voorschieten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:10 schreef SOG het volgende:
Voor wss minimaal de 10de x: in gebreke stellen, zij moeten bewijs leveren. Daarna civiele zaak. Tis geen bananenrepubliek hier.
Klacht bij de geschillencommissie kost a) geld b) tijd c) is een organisatie die het recht heeft om te bestaan door degenen die erbij aangesloten zijn dus d) heeft imo minder slagingskans vergeleken met rechter.
Civiele zaak: hoge slagingskans, krijgt je kosten vergoed bovendien kans dat ze in aanloop toegeven dat ze fout zijn.
Als ik een brood koop bij een bakker en de bakker weigert het brood te geven dan ga ik toch ook geen klacht indienen bij die bakker![]()
In gebreke stellen
Of zullen we gewoon nederlands recht gaan toepassen ipv handelen naar richtlijnen die degene die TS onlangs anaal gepenetreerd heeft opgesteld heeftquote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:11 schreef Serinde het volgende:
[..]
Geen onzin. Ik heb het over in beroep gaan tegen het antwoord op de klacht. Lees het stukje eronder eens in de pdf waar je het zelf over hebt. TS heeft al geklaagd via sociale media en e-mail en kan nu schriftelijk in beroep gaan. Als dat geen gewenste uitkomst heeft kan hij zich wenden tot andere instanties want hij heeft dan pas volgens procedure de webwinkel de kans gegeven eea op te lossen.
Laten we er vanuit gaan dat de topicstarter geen macbook heeft gekocht van z'n laatste geld.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:17 schreef Newby6781 het volgende:
Maar niet iedereen kan dit geld zomaar voorschieten.
Had hij het maar op afbetaling besteld :pquote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Laten we er vanuit gaan dat de topicstarter geen macbook heeft gekocht van z'n laatste geld.
Wat TS wil. Dan kan hij in ieder geval aangeven dat hij de leverancier, met wie hij zelf een overeenkomst is aangegaan inclusief acceptatie van de algemene voorwaarden, conform hun eigen voorwaarden voldoende in de gelegenheid heeft gesteld. Het een sluit het ander ook niet uit.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:18 schreef SOG het volgende:
[..]
Of zullen we gewoon nederlands recht gaan toepassen ipv handelen naar richtlijnen die degene die TS onlangs anaal gepenetreerd heeft opgesteld heeft
Dan had hij in tig maandelijkse aflossingen moeten betalen voor de laptop die hij niet heeft ontvangen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:42 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Had hij het maar op afbetaling besteld :p
Klopt :pquote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Dan had hij in tig maandelijkse aflossingen moeten betalen voor de laptop die hij niet heeft ontvangen.
Aangifte van verduistering of oplichting?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:31 schreef Johannes788 het volgende:
Reactie officiele klacht:
Beste meneer Johannes,
“Bedankt voor het contact opnemen met de klachtenafdeling van de Wehkamp. We hebben als Wehkamp zijnde in deze case contact opgenomen met DHL om deze zaak te onderzoeken. Er is zelfs contact opgenomen met de desbetreffende chauffeur. En we kunnen u nogmaals melden dat het pakket op het adres is afgeleverd.
Dat betekent dat we deze zaak als afgesloten beschouwen.
Heeft u nog andere vragen? U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice via social media en telefonisch contact.
Met vriendelijke groet,
Wehkamp![]()
![]()
Ook fijn al die typfouten bij een klachtenafdeling. Pff
Denk niet dat wehkampp daar onder de indruk van isquote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Aangifte van verduistering of oplichting?
Waarom niet? Kost hun weer tijd en moeite, waarbij ze inschatten dat het niet zomaar 'te winnen' is en dan kiezen ze wellicht alsnog eieren voor hun geld..quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:26 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Denk niet dat wehkampp daar onder de indruk van is
En jij denkt dat de politie daar iets mee doet met zo een aangifte?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom niet? Kost hun weer tijd en moeite, waarbij ze inschatten dat het niet zomaar 'te winnen' is en dan kiezen ze wellicht alsnog eieren voor hun geld..
Precies. Die lachen je uit in dit soort zaken lijkt me. Hebben wel belangrijkere zaken te doen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:35 schreef Domnivoor het volgende:
De politie moet wel bereid zijn om die aangifte op te nemen. Ik heb in een enigszins vergelijkbare situatie meegemaakt dat ze niet wilden.
Hmm dat zou misschien kunnen, zal er eens naar kijken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:05 schreef MevrouwKees het volgende:
[..]
Heel vreemd. Registratie alleen als je betaling in termijnen hebt. Zonder gespreide betaling geen registratie. Wellicht ooit aangepast van wel gespreid naar niet gespreid ? Ik heb 2 cc’s maar geen van beiden geregistreerd
Inderdaad. ‘Dit is geen zaak voor de politie’, zeiden ze.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:36 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Precies. Die lachen je uit in dit soort zaken lijkt me. Hebben wel belangrijkere zaken te doen.
Linkt doet het niet. Ik lees 952 euro, of 85 euro indien ts onvermogend is. Dit ga je toch wel winnen, aangezien whekamp geen bewijs van levering kan overleggen. Dus uiteindelijk zal je het alleen tijd kosten. Bovendien kan whekamp beslissen van de gang naar de rechter af te zien aangezien.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:31 schreef Newby6781 het volgende:
Kosten civiele rechtszaak zijn wel prijzig @:SOG
https://www.rechtdoor.nl/(...)rechtszaak-gemiddeld
Daar is de ingebrekestelling voor...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:48 schreef Serinde het volgende:
[..]
Wat TS wil. Dan kan hij in ieder geval aangeven dat hij de leverancier, met wie hij zelf een overeenkomst is aangegaan inclusief acceptatie van de algemene voorwaarden, conform hun eigen voorwaarden voldoende in de gelegenheid heeft gesteld. Het een sluit het ander ook niet uit.
Van een goed dat niet het bezit van TS is of waar hij de beschikking over had. Alleen dhl kan aangifte doen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Aangifte van verduistering of oplichting?
Maar ben je dan wel al het geld kwijt dan als ze het intrekken? Nee tochquote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:45 schreef SOG het volgende:
[..]
Linkt doet het niet. Ik lees 952 euro, of 85 euro indien ts onvermogend is. Dit ga je toch wel winnen, aangezien whekamp geen bewijs van levering kan overleggen. Dus uiteindelijk zal je het alleen tijd kosten. Bovendien kan whekamp beslissen van de gang naar de rechter af te zien aangezien.
https://www.rechtspraak.n(...)fierecht-kanton.aspxquote:Op vrijdag 2 juli 2021 14:45 schreef SOG het volgende:
[..]
Linkt doet het niet. Ik lees 952 euro, of 85 euro indien ts onvermogend is. Dit ga je toch wel winnen, aangezien whekamp geen bewijs van levering kan overleggen. Dus uiteindelijk zal je het alleen tijd kosten. Bovendien kan whekamp beslissen van de gang naar de rechter af te zien aangezien.
En hoe kom je daar aan dacht je? Iets met een dagvaarding betekenen misschien?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:00 schreef Gunner het volgende:
Voordat een deurwaarder wat doet zal je toch iets van een vonnis moeten hebben.
Email is schriftelijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:28 schreef Serinde het volgende:
[..]
Is dit weer via e-mail? In de klachtenregeling wordt expliciet gesproken over een schriftelijk stuk en er staat een adres bij. Je moet in beroep gaan tegen de uitspraak op de klacht en onderbouwen waarom je er niet tevreden mee bent.
Niet per definitie. Over het algemeen wel maar ga daar niet altijd vanuit.quote:
Je kan niet lezen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:35 schreef Serinde het volgende:
[..]
Niet per definitie. Over het algemeen wel maar ga daar niet altijd vanuit.
De reden dat ik hier verwijs naar een brief is omdat wehkamp dit letterlijk zo in het stuk heeft staan.n
Serieus? Ik schrijf toch gewoon Nederlands of niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:43 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Je kan niet lezen.
Het kan ook gewoon per email, hier het gehele stuk.
Klachtenprocedure
Wij vinden een goede dienstverlening aan u als klant erg belangrijk. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent. Laat het ons weten, dan doen wij ons best om een passende oplossing voor u te vinden.
Hoe kunt u een klacht indienen?
1. Online (via internet)
Geef uw klacht online aan ons door via onze klantenservicepagina “Service & Contact”.
(24x7)
2. Telefonisch
Geef uw klacht telefonisch aan ons door via telefoonnummer 038-845 45 45, lokaal tarief, 7 dagen per
week, van 08.00 - 23.00 uur)
3. Per e-mail
klantenservice@wehkamp.nl
uit dat pdf-bestand:quote:Op vrijdag 2 juli 2021 13:11 schreef Serinde het volgende:
[..]
Geen onzin. Ik heb het over in beroep gaan tegen het antwoord op de klacht. Lees het stukje eronder eens in de pdf waar je het zelf over hebt. TS heeft al geklaagd via sociale media en e-mail en kan nu schriftelijk in beroep gaan. Als dat geen gewenste uitkomst heeft kan hij zich wenden tot andere instanties want hij heeft dan pas volgens procedure de webwinkel de kans gegeven eea op te lossen.
quote:Hoe wordt uw klacht afgehandeld?
De bij ons ingediende klacht wordt binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht beantwoord.
Als er meer tijd nodig mocht zijn voor de afhandeling van uw klacht, dan ontvangt u binnen deze 14 dagen een ontvangstbevestiging waarin de termijn wordt aangegeven wanneer u een inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten.
Bent u het niet eens met het antwoord op uw klacht?
Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent met ons antwoord op uw klacht.
Indien u zich niet kunt vinden in de uitkomst, dan heeft u 6 weken de tijd om hiertegen in beroep te gaan. Dit doet u door ons per brief te laten weten dat u het er niet mee eens bent en dat u een andere oplossing wilt.
In uw brief moeten de volgende gegevens worden opgenomen:
- omschrijving van uw klacht en waarom u het niet eens bent met het eerder door ons ontvangen
antwoord;
- uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;
- uw klantnummer;
- uw handtekening.
U kunt uw brief sturen naar: wehkamp
T.a.v. het Hoofd Klantenservice Postbus 400
8000 AK ZWOLLE
Het hoofd van de Klantenservice bevestigt de ontvangst van uw brief en geeft aan wanneer u een antwoord krijgt. Dit zal meestal binnen enkele weken, maar uiterlijk binnen 3 maanden zijn.
Ja, juist wel per definitie. Schrift is het gevisualiseerd weergeven van taal. Zoals men doet bij het opstellen van een email, bestaande uit op een scherm weergegeven letters, leestekens en zulks. Zelfs 'met een stok in het natte zand schrijven, daar een foto van maken en die insturen' is schriftelijk. Omslachtig, maar nog steeds schriftelijk. Gebruik makend van geschrift.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:35 schreef Serinde het volgende:
[..]
Niet per definitie. Over het algemeen wel maar ga daar niet altijd vanuit.
De reden dat ik hier verwijs naar een brief is omdat wehkamp dit letterlijk zo in het stuk heeft staan.n
Heb op klacht.nl klacht gezet plus hun speciale klachtenmail gestuurd met ander email adres.Dit is dezelfde afdeling die de klachten doet als je per post verstuurd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:48 schreef Serinde het volgende:
[..]
Serieus? Ik schrijf toch gewoon Nederlands of niet.
[..]
uit dat pdf-bestand:
[..]
Precies, je hebt gedaan wat je moet doen qua klacht indienen. Nu verdere stappen ondernemen. You can do itquote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:59 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Heb op klacht.nl klacht gezet plus hun speciale klachtenmail gestuurd met ander email adres.Dit is dezelfde afdeling die de klachten doet als je per post verstuurd.
Nou jij dan.
Ik doelde met mijn opmerking dat je daar niet meteen vanuit moet gaan, niet specifiek op wehkamp. Bij een aantal zaken die volgens de wet schriftelijk moeten, is het niet zonder meer gezegd dat e-mail een geaccepteerde vorm is. Kan er ook niks aan doen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, juist wel per definitie. Schrift is het gevisualiseerd weergeven van taal. Zoals men doet bij het opstellen van een email, bestaande uit op een scherm weergegeven letters, leestekens en zulks. Zelfs 'met een stok in het natte zand schrijven, daar een foto van maken en die insturen' is schriftelijk. Omslachtig, maar nog steeds schriftelijk. Gebruik makend van geschrift.
Het kan best zijn dat Wehkamp niet helemaal correct is in haar gebruik van het woord 'schriftelijk' (wat inderdaad blijkt uit de alinea die je quote, waarin ze specifiek om een ingestuurde brief vragen). Ze weten immers ook al niet dat 'als zijnde' een contaminatie is. Maar email is per definitie schriftelijk.
Prima maar je had nergens vermeld dat je in beroep was gegaan. Wehkamp leeft de eigen regels niet na blijkbaar als zij niet verwijzen naar hun eigen procedure. Ik ga er vanuit dat de afdeling die het beroep afhandelt, onafhankelijk is van de klachtbehandeling om een objectief (objectiever) oordeel te geven. Ik vraag me af of dat dan nu goed gegaan is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 16:59 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Heb op klacht.nl klacht gezet plus hun speciale klachtenmail gestuurd met ander email adres.Dit is dezelfde afdeling die de klachten doet als je per post verstuurd.
Nou jij dan.
Lijkt me gewoon copy paste mail wat ze naar iedereen versturen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:14 schreef Serinde het volgende:
Vreemd antwoord. Ook de kopiëren/plakken fout met bol.com is slordig. (Staat er nu opeens weer wehkamp?)
Koop ongedaan maken is leuk bedacht maar wehkamp gaat niets terug storten voordat het product door hen retour is ontvangen denk ik. Dus dat lijkt me geen goede optie.
Had je erbij gezet dat wehkamp je klacht al afgehandeld heeft maar niet naar behoren? Want zij geven aan hoeveel tijd wehkamp heeft maar dat is niet relevant meer.
Geen idee. Miss ben je dan 1/3 kwijt, maar die gaat de wehkamp dan betalen, want je eist naast je geld terug voor de laptop ook de overige kosten terug.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:29 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Maar ben je dan wel al het geld kwijt dan als ze het intrekken? Nee toch
Ja. Leuk theoretisch idee. Die gaan niet over opeens over tot terugbetaling als TS niet retourneert. En aangezien TS dat niet kan...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 17:09 schreef Johannes788 het volgende:
U heeft twee opties. U kunt kijken of u de koop nog ongedaan kunt maken. U heeft in Nederland het recht om binnen twee weken de online koop ongedaan te maken omdat u 14 dagen bedenktijd hebt. De bedenktijd gaat lopen vanaf het moment dat het product geleverd is. Wehkamp bied in de meeste gevallen 30 dagen bedenktijd aan dus indien dit in uw geval van toepassing is kunt u ook een beroep hierop doen.
En dat van een juridisch loket. Heel matig dit.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja. Leuk theoretisch idee. Die gaan niet over opeens over tot terugbetaling als TS niet retourneert. En aangezien TS dat niet kan...
Op zich wel de juiste aanpak. Je maakt de koop ongedaan binnen 14 dagen waardoor je recht op terugbetaling ontstaat. Zou dat dus wel doen, ongeacht of je het pakket kan terugsturen of nietquote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:02 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
En dat van een juridisch loket. Heel matig dit.
En hoe moet TS dat doen dan? Hij kan niks terug sturen. Wordt moeilijk dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Op zich wel de juiste aanpak. Je maakt de koop ongedaan binnen 14 dagen waardoor je recht op terugbetaling ontstaat. Zou dat dus wel doen, ongeacht of je het pakket kan terugsturen of niet
Ja, in theorie wel. Maar de winkel mag wachten met terugbetalen tot het product terug is (of TS heeft aangetoond geretourneerd te hebben). En aangezien TS niets heeft ontvangen wordt terugsturen lastig. Natuurlijk kan hij de overeenkomst herroepen, maar TS heeft nu ook al rechten, hè. En de winkel plichten. Die laatste neemt het met de plichten niet zo nauw. Dan zal na een herroeping naar alle waarschijnlijkheid niet opeens anders worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Op zich wel de juiste aanpak. Je maakt de koop ongedaan binnen 14 dagen waardoor je recht op terugbetaling ontstaat. Zou dat dus wel doen, ongeacht of je het pakket kan terugsturen of niet
Dreigen helpt. Typischquote:Op donderdag 8 juli 2021 16:24 schreef Johannes788 het volgende:
Update.
Europees ODR Platform Klacht is in behandeling genomen. Ze lijken wakker te worden.
Beste Johannes,
We hebben het geschil van de Europese Commissie in behandeling genomen, over het geschil niet leveren van bestellingsnummer (laptop type en order nummer).
U zult spoedig van ons horen.
Met vriendelijke groet,
Wehkamp Klantenservice
Nou, zie het wat zonniger in
Dit was geen dreigen, dit was doen.quote:
Las dat je klacht had ingediend tegen ze via europese comissie. Dan kan het niet anders dat je deze case wint. Anders krijgen ze schadeclaim aan hunn broekie lijkt me….quote:Op vrijdag 9 juli 2021 16:14 schreef Johannes788 het volgende:
Belletje van Wehkamp gehad. Nemen volgende week contact met me op voor uitkomst van mijn case.
Ok succes ben benieuwd.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 16:18 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee, door contact europese comissie schakelen ze opeens heel snel. Zie het zonnig in
Tof! Wat fijn. En dank Voorde update.quote:Op maandag 12 juli 2021 17:02 schreef Johannes788 het volgende:
Update. Wehkamp heeft gebeld en gaven in een uitgebreid gesprek hun excuses aan.
Krijg geld terug ( mocht ook laptop nog eens laten leveren) en ga hem in de winkel kopen.
Kortom. Europese comissie inschakelen doet een hoop. Oef![]()
blij
Is al jaren zo.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:02 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
En dat van een juridisch loket. Heel matig dit.
Nee, en het zal me ook aan mijn reet roesten.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:56 schreef Domnivoor het volgende:
Fijn, Johannes![]()
Is er nog iets duidelijk geworden over wat er met die laptop gebeurd is?
Ik ook niet. Stond op de klachtenpagina ook van de wehkamp. Ziequote:Op maandag 12 juli 2021 18:05 schreef Gunner het volgende:
Nog nooit van dat platform gehoord. Maar volgens mij heb je iedereen aangeschreven die je maar kon vinden.
Lijkt wel alsof ze van je gezeur af wilden zijn.
Toch gefeliciteerd met de afloop
Ja. Hoe het nu allemaal bij mij is gegaan mag Joost weten. Eerste en laatste keer Wehkamp voor mijquote:Op maandag 12 juli 2021 19:31 schreef ZarB het volgende:
Wat een gezeik maar mooi dat het opgelost is. Zelf een keer gehad met een telefoon en postNL. Toen kon ik wel een handtekening opvragen. Bleek gewoon een streepje te zijn. Tot 3 keer toe heeft de webwinkel een nieuwe telefoon opgestuurd en tot 3 keer toe dezelfde "handtekening". Pakketbezorger had een mooie verzameling aangelegd. Uiteindelijk op adres van vrienden laten bezorgen (andere pakketbezorger) en toen ontving ik 'm eindelijk. Onbetrouwbare sujetten bij die pakketbedrijven
Je hebt zoiets ook voor aankopen in ene ander Europees land.quote:Op maandag 12 juli 2021 18:05 schreef Gunner het volgende:
Nog nooit van dat platform gehoord. Maar volgens mij heb je iedereen aangeschreven die je maar kon vinden.
Lijkt wel alsof ze van je gezeur af wilden zijn.
Toch gefeliciteerd met de afloop
Yep, niet verwacht dat ik zo goed geholpen werd. Maar wat is DB?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je hebt zoiets ook voor aankopen in ene ander Europees land.
Die gaan echt ver voor je en 9 van de 10x win je ook.
Keer zelf ingeschakeld toen ik een akkefietje had met DB.
Alles van NL naar Duits lopen vertalen voor mij en weer terug. Dat heeft denk ik ¤5000 gekost om een claim van ¤50. Maar ik had er een principe zaak van gemaakt.
Ik denk dat hier Deutsche Bahn wordt bedoeld, de Duitse spoorwegen.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 12:41 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Yep, niet verwacht dat ik zo goed geholpen werd. Maar wat is DB?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |