abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200069044
Hoi mensen,


Heb begin van de week een dure macbook besteld van rond de ¤1000 en die zou volgens de track en trace zijn afgeleverd. Niet dus. Nu woon ik in een groot appartementen complex en ik ben dus bang dat ze bij de verkeerde hebben aangebeld. Ik was op het moment van levering ook niet thuis.

Pakket is bezorgd door DHL, die geven aan dat het pakket gewoon netjes is afgeleverd.
Niet dus.
De webshop geeft niet thuis en verwijst me naar de vervoerder. Ik slaap hier inmiddels niet van.
Hoe ga ik of mijn geld terug krijgen, of mijn Macbook waar ik recht op heb?

Gaarne hulp! Bedankt
pi_200069058
Heel simpel.

Ze moeten je macbook leveren. Met Creditcard betaald, en is er handtekening gezet van levering?
pi_200069076
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:38 schreef Newby6781 het volgende:
Heel simpel.

Ze moeten je macbook leveren. Met Creditcard betaald, en is er handtekening gezet van levering?
Nee, niet met creditcard.

Ja, is handtekening gezet maar kan ik niet inzien via de track en trace.
pi_200069097
Probleem van de webwinkel. Daar moet je wezen, niet bij de vervoerder.
zie email 27 oktober
pi_200069126
Heb je je buren al gevraagd?
Indien ze niets hebben gezien, dan zou ik zsm naar de politie gaan.
Misschien dat de politie het serienummer van je laptop kan opvragen en opsporen.
Ik hoop dat je je laptop gauw krijgt!
pi_200069140
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:40 schreef trein2000 het volgende:
Probleem van de webwinkel. Daar moet je wezen, niet bij de vervoerder.
Die doen helemaal niks voor me. Wordt zelfs verbinding verbroken met klantenservice, heb al 5 keer gebeld

Wat kan ik verder ondernemen. Pff, radeloos.
pi_200069152
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:42 schreef daniela_007 het volgende:
Heb je je buren al gevraagd?
Indien ze niets hebben gezien, dan zou ik zsm naar de politie gaan.
Misschien dat de politie het serienummer van je laptop kan opvragen en opsporen.
Ik hoop dat je je laptop gauw krijgt!
Ja, heb alle medebewoners al gevraagd, niks geleverd. Denk dat het bij de politie ook op de grote hoop gaat :(
pi_200069155
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:39 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Nee, niet met creditcard.

Ja, is handtekening gezet maar kan ik niet inzien via de track en trace.
Hoe heb je dan wel betaald?

Les voor de volgende keer: gebruik wel je creditcard.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2021 10:45:07 ]
pi_200069157
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:43 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Die doen helemaal niks voor me. Wordt zelfs verbinding verbroken met klantenservice, heb al 5 keer gebeld

Wat kan ik verder ondernemen. Pff, radeloos.
Je stuurt een brief waarin je schrijft dat je niks ontvangen hebt. Dat je ze nog 14 dagen de kans geeft om alsnog te leveren en anders de zaak overdraagt aan de deurwaarder (met bijkomende kosten uiteraard)

[ Bericht 1% gewijzigd door trein2000 op 26-06-2021 10:50:06 ]
zie email 27 oktober
pi_200069186
DHL :r Vragen om die handtekening te zien, want dat gaat niet de jouwe zijn, en dan de webshop weer contacteren. Zij moeten geloof ik een klacht indienen bij vervoerder, niet jij.
pi_200069200
Laat maar zien dat ze de juiste 4 cijfers hebben opgeschreven van de levering, 4 cijfers die als het goed is jij hebt gekregen in de mail.

Want zo hoort het te werken, postnl doet het met de laatste 3 cijfers van je BSN (die natuurlijk alleen jij weet) en DHL stuurt mails met 4 cijfers die je behoort op te geven als ze komen afleveren.

Is dat niet aanwezig? Is er dus niet (bij de juiste) geleverd, punt.

Edit * overigens houden beide partijen hier zich niet aan, als ze bij mij aan de deur komen geven ze het pakket en lopen weg, tekenen zelf zomaar wat.
Als ik een lul was kon ik iedere keer claimen niets ontvangen te hebben.
pi_200069221
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Hoe heb je dan wel betaald?

Les voor de volgende keer: gebruik wel je creditcard.
Heb geen creditcard. Wel paypal maar accepteerd webwinkel niet
pi_200069229
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:46 schreef Holyme het volgende:
DHL :r Vragen om die handtekening te zien, want dat gaat niet de jouwe zijn, en dan de webshop weer contacteren. Zij moeten geloof ik een klacht indienen bij vervoerder, niet jij.
Tot nu toe nooit problemem gehad met vervoerder, nu big time wel :(
pi_200069238
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:47 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Heb geen creditcard. Wel paypal maar accepteerd webwinkel niet
OK, tweede poging: hoe heb je dan WEL betaald?
pi_200069241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laat maar zien dat ze de juiste 4 cijfers hebben opgeschreven van de levering, 4 cijfers die als het goed is jij hebt gekregen in de mail.

Want zo hoort het te werken, postnl doet het met de laatste 3 cijfers van je BSN (die natuurlijk alleen jij weet) en DHL stuurt mails met 4 cijfers die je behoort op te geven als ze komen afleveren.

Is dat niet aanwezig? Is er dus niet (bij de juiste) geleverd, punt.

Edit * overigens houden beide partijen hier zich niet aan, als ze bij aan de deur komen geven ze het pakket en lopen weg, tekenen zelf zomaar wat.
Als ik een lul was kon ik iedere keer claimen niets ontvangen te hebben.
Had ik dus al gevraagd aan de telefoniste van dhl maar die kon niet zien dat ze dat gevraagd hadden, maar was niet verplicht. Anders zou de bezorgroute 2 keer zo lang duren volgens de telefoniste. Tsja. Ze houden zich dus niet aan hun eigen protocol
pi_200069245
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

OK, tweede poging: hoe heb je dan WEL betaald?
Ideal
pi_200069256
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je stuurt een brief waarin je schrijft dat je niks ontvangen hebt. Dat je ze nog 14 dagen de kans geeft om alsnog te leveren en anders de zaak overdraagt aan de deurwaarder.
Zelf ervaring mee, en moet ik dit dan voorschieten en wat zijn de kosten van zo een case?
pi_200069266
Rechtsbijstandsverzekering consumentenaankoop ts?
pi_200069268
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:49 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Had ik dus al gevraagd aan de telefoniste van dhl maar die kon niet zien dat ze dat gevraagd hadden, maar was niet verplicht. Anders zou de bezorgroute 2 keer zo lang duren volgens de telefoniste. Tsja. Ze houden zich dus niet aan hun eigen protocol
Gelul van niet verplicht, dat is inderdaad het protocol en dat ze onderling dat niet als verplicht aannemen, heb jij niets mee te maken.

Voor een (kanton)rechter zouden ze geen schijn van kans maken, ze geven dit immers zelf allemaal op ter controle.. wat is anders nog het nut?
pi_200069269
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef Newby6781 het volgende:
Rechtsbijstandsverzekering consumentenaankoop ts?
Nee
pi_200069276
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:50 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Zelf ervaring mee, en moet ik dit dan voorschieten en wat zijn de kosten van zo een case?
Neuh. Maar dit is tamelijk recht toe recht aan.
Voor een indicatie zie: https://www.devoordeligstedeurwaarder.nl/dagvaarding/
zie email 27 oktober
pi_200069321
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:49 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Ideal
ik zou voortaan een creditcard aanschaffen, heb je echt veel meer mogelijkheden voor het opstarten van een geschil. Amex/ics bieden dat allebei wel.

Is er niet iets van een rechtsbijstand die je kan inschakelen? Aangetekende klacht? Eventueel een overkoepelende organisatie die klachten behandeld?
pi_200069337
Niet belangrijk voor jou.

[ Bericht 74% gewijzigd door Peejtur op 26-06-2021 21:35:36 ]
pi_200069405
webshop in gebreke stellen (op papier, liefst aangetekend;of het mag per mail weet ik niet zeker), 14 dagen geven voor verdere stappen

jij hebt als consument niets te maken met dhl, de webshop neemt een dienst af bij dhl en zij moeten dus klagen over niet geleverde dienst (pakket vervoer)
pi_200069423
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:55 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

ik zou voortaan een creditcard aanschaffen, heb je echt veel meer mogelijkheden voor het opstarten van een geschil. Amex/ics bieden dat allebei wel.

Is er niet iets van een rechtsbijstand die je kan inschakelen? Aangetekende klacht? Eventueel een overkoepelende organisatie die klachten behandeld?
Geen rechtsbijstand nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')