Nee, niet met creditcard.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:38 schreef Newby6781 het volgende:
Heel simpel.
Ze moeten je macbook leveren. Met Creditcard betaald, en is er handtekening gezet van levering?
Die doen helemaal niks voor me. Wordt zelfs verbinding verbroken met klantenservice, heb al 5 keer gebeldquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:40 schreef trein2000 het volgende:
Probleem van de webwinkel. Daar moet je wezen, niet bij de vervoerder.
Ja, heb alle medebewoners al gevraagd, niks geleverd. Denk dat het bij de politie ook op de grote hoop gaatquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:42 schreef daniela_007 het volgende:
Heb je je buren al gevraagd?
Indien ze niets hebben gezien, dan zou ik zsm naar de politie gaan.
Misschien dat de politie het serienummer van je laptop kan opvragen en opsporen.
Ik hoop dat je je laptop gauw krijgt!
Hoe heb je dan wel betaald?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee, niet met creditcard.
Ja, is handtekening gezet maar kan ik niet inzien via de track en trace.
Je stuurt een brief waarin je schrijft dat je niks ontvangen hebt. Dat je ze nog 14 dagen de kans geeft om alsnog te leveren en anders de zaak overdraagt aan de deurwaarder (met bijkomende kosten uiteraard)quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:43 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Die doen helemaal niks voor me. Wordt zelfs verbinding verbroken met klantenservice, heb al 5 keer gebeld
Wat kan ik verder ondernemen. Pff, radeloos.
Heb geen creditcard. Wel paypal maar accepteerd webwinkel nietquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoe heb je dan wel betaald?
Les voor de volgende keer: gebruik wel je creditcard.
Tot nu toe nooit problemem gehad met vervoerder, nu big time welquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:46 schreef Holyme het volgende:
DHLVragen om die handtekening te zien, want dat gaat niet de jouwe zijn, en dan de webshop weer contacteren. Zij moeten geloof ik een klacht indienen bij vervoerder, niet jij.
OK, tweede poging: hoe heb je dan WEL betaald?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:47 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Heb geen creditcard. Wel paypal maar accepteerd webwinkel niet
Had ik dus al gevraagd aan de telefoniste van dhl maar die kon niet zien dat ze dat gevraagd hadden, maar was niet verplicht. Anders zou de bezorgroute 2 keer zo lang duren volgens de telefoniste. Tsja. Ze houden zich dus niet aan hun eigen protocolquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laat maar zien dat ze de juiste 4 cijfers hebben opgeschreven van de levering, 4 cijfers die als het goed is jij hebt gekregen in de mail.
Want zo hoort het te werken, postnl doet het met de laatste 3 cijfers van je BSN (die natuurlijk alleen jij weet) en DHL stuurt mails met 4 cijfers die je behoort op te geven als ze komen afleveren.
Is dat niet aanwezig? Is er dus niet (bij de juiste) geleverd, punt.
Edit * overigens houden beide partijen hier zich niet aan, als ze bij aan de deur komen geven ze het pakket en lopen weg, tekenen zelf zomaar wat.
Als ik een lul was kon ik iedere keer claimen niets ontvangen te hebben.
Idealquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:49 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK, tweede poging: hoe heb je dan WEL betaald?
Zelf ervaring mee, en moet ik dit dan voorschieten en wat zijn de kosten van zo een case?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je stuurt een brief waarin je schrijft dat je niks ontvangen hebt. Dat je ze nog 14 dagen de kans geeft om alsnog te leveren en anders de zaak overdraagt aan de deurwaarder.
Gelul van niet verplicht, dat is inderdaad het protocol en dat ze onderling dat niet als verplicht aannemen, heb jij niets mee te maken.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:49 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Had ik dus al gevraagd aan de telefoniste van dhl maar die kon niet zien dat ze dat gevraagd hadden, maar was niet verplicht. Anders zou de bezorgroute 2 keer zo lang duren volgens de telefoniste. Tsja. Ze houden zich dus niet aan hun eigen protocol
Neequote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef Newby6781 het volgende:
Rechtsbijstandsverzekering consumentenaankoop ts?
Neuh. Maar dit is tamelijk recht toe recht aan.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:50 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zelf ervaring mee, en moet ik dit dan voorschieten en wat zijn de kosten van zo een case?
ik zou voortaan een creditcard aanschaffen, heb je echt veel meer mogelijkheden voor het opstarten van een geschil. Amex/ics bieden dat allebei wel.quote:
Geen rechtsbijstand neequote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:55 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ik zou voortaan een creditcard aanschaffen, heb je echt veel meer mogelijkheden voor het opstarten van een geschil. Amex/ics bieden dat allebei wel.
Is er niet iets van een rechtsbijstand die je kan inschakelen? Aangetekende klacht? Eventueel een overkoepelende organisatie die klachten behandeld?
Hier kan ik wat mee. Thanxquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neuh. Maar dit is tamelijk recht toe recht aan.
Voor een indicatie zie: https://www.devoordeligstedeurwaarder.nl/dagvaarding/
Snap er ook niks vanquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gelul van niet verplicht, dat is inderdaad het protocol en dat ze onderling dat niet als verplicht aannemen, heb jij niets mee te maken.
Voor een (kanton)rechter zouden ze geen schijn van kans maken, ze geven dit immers zelf allemaal op ter controle.. wat is anders nog het nut?
Dan is de geschillencommissie ook een goede optie! https://images.wehkamp.nl/raw/klachtenprocedurequote:
Dankjequote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan is de geschillencommissie ook een goede optie! https://images.wehkamp.nl/raw/klachtenprocedure
Het enige goede advies. De webshop is verantwoordelijk en die moet je in gebreke atelllen. Zoek naar een goede voorbeeld brief online en pas deze aan. Zet netjes de juiste data, order nummers, betaalkenmerk erbij en geef ook aan wanneer en liefst met wie van klantenservice je gebeld hebt. Geef ze een redelijke termijn het probleem op te lossen en anders geld terug.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:02 schreef mschol het volgende:
webshop in gebreke stellen (op papier, liefst aangetekend;of het mag per mail weet ik niet zeker), 14 dagen geven voor verdere stappen
jij hebt als consument niets te maken met dhl, de webshop neemt een dienst af bij dhl en zij moeten dus klagen over niet geleverde dienst (pakket vervoer)
(positieve) ervaring mee?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het enige goede advies. De webshop is verantwoordelijk en die moet je in gebreke atelllen. Zoek naar een goede voorbeeld brief online en pas deze aan. Zet netjes de juiste data, order nummers, betaalkenmerk erbij en geef ook aan wanneer en liefst met wie van klantenservice je gebeld hebt. Geef ze een redelijke termijn het probleem op te lossen en anders geld terug.
Vaak reageren bedrijven anders op een officiële (en daarmee rechtsgeldige) in gebreke stelling
Ja, vooral de toon van de klantenservice zo van zoek het je maar uit is echt bizar.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:36 schreef Newby6781 het volgende:
Valt me wel op hoe met name grote webshops het zo verzuimen qua klantenservice.Hier moet toch gewoon een senior adviseur dit soort zaken oppakken, nee maar wat doen we…we sturen de klant met een kluitje in het riet. Walgelijk eigenlijk. Terwijl ze zoveel omzet nu binnen harken. Los dit uitzonderlijke verhalen gewoon op netjes met je klant.
Ik heb zelf juist met de grotere partijen goede ervaringen. Vol.com en Coolblue etc. Eigenlijk nooit gehad dat ik belazerd ben. Alleen mijn vrouw een keer met Bonprix. Goedkope shitzooi daar sowieso.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:36 schreef Newby6781 het volgende:
Valt me wel op hoe met name grote webshops het zo verzuimen qua klantenservice.Hier moet toch gewoon een senior adviseur dit soort zaken oppakken, nee maar wat doen we…we sturen de klant met een kluitje in het riet. Walgelijk eigenlijk. Terwijl ze zoveel omzet nu binnen harken. Los dit uitzonderlijke verhalen gewoon op netjes met je klant.
Was een actie op de macbook, nog nooit wat besteld.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:59 schreef Newby6781 het volgende:
Hoe oud is je account en je bestelgeschiedenis bij de webshop?
Moet niet veel uitmaken, maar denk toch dat ze daar dan naar kijkenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:00 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Was een actie op de macbook, nog nooit wat besteld.
Ken de grote W alleen van kleren, die koop ik normaal alleen in de winkelstraten of zalando.
Nu te laat….quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:53 schreef Newby6781 het volgende:
Echt een case wat de rechtsbijstandverzekering zo oppakt en oplost, nog even naar mijn verzekering gekeken. Maken ze geen schijn van kans.
Heb je al voor ¤8 per maand TS, tip voor de toekomst
beter gewoon negeren die opmerking.quote:
En dan zegt Wehkamp, ja het is gewoon geleverd. Kous af. En dan, heeft TS nog niks.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:46 schreef PieterCornelis het volgende:
Mijn aankoop is niet geleverd. Wat kan ik doen?
Hebt u een product besteld? Bijvoorbeeld een koelkast, een bank of een broek? Dan spreekt u meestal een levertijd af. Krijgt u het product niet binnen die tijd? Dan kunt u vaak uw geld terugvragen.
Als u een product bestelt, kunt u met de verkoper verschillende afspraken maken over de levering. U kunt een verwachte levertijd afspreken (bijvoorbeeld 6 weken) of een vaste leverdatum (bijvoorbeeld 4 december). Kijk hieronder welke situatie voor u geldt. En wat u in die situatie kunt doen als u uw product niet ontvangt.
Raakt het product kwijt tijdens bezorging? Dan kunt u de verkoper hierop ook aanspreken. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan de verkoper om bij de bezorgdienst uit te zoeken wat er is mis gegaan. Zegt de verkoper dat het product wel aan u is afgeleverd? Dan moet de verkoper dat aantonen.
https://www.consuwijzer.n(...)0niet%20te%20betalen.
---
Je zal vast deze site hebben bekeken? Het zal wat werk zijn, zonder rechtsbijstand, maar uiteindelijk zal het goed moeten komen.
Succes!
Ligt de bewijslast niet bij de verkoper?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:07 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
En dan zegt Wehkamp, ja het is gewoon geleverd. Kous af. En dan, heeft TS nog niks.
Ga klacht indienen via wehkamp klachtenprocedurequote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:46 schreef PieterCornelis het volgende:
Mijn aankoop is niet geleverd. Wat kan ik doen?
Hebt u een product besteld? Bijvoorbeeld een koelkast, een bank of een broek? Dan spreekt u meestal een levertijd af. Krijgt u het product niet binnen die tijd? Dan kunt u vaak uw geld terugvragen.
Als u een product bestelt, kunt u met de verkoper verschillende afspraken maken over de levering. U kunt een verwachte levertijd afspreken (bijvoorbeeld 6 weken) of een vaste leverdatum (bijvoorbeeld 4 december). Kijk hieronder welke situatie voor u geldt. En wat u in die situatie kunt doen als u uw product niet ontvangt.
Raakt het product kwijt tijdens bezorging? Dan kunt u de verkoper hierop ook aanspreken. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan de verkoper om bij de bezorgdienst uit te zoeken wat er is mis gegaan. Zegt de verkoper dat het product wel aan u is afgeleverd? Dan moet de verkoper dat aantonen.
https://www.consuwijzer.n(...)0niet%20te%20betalen.
---
Je zal vast deze site hebben bekeken? Het zal wat werk zijn, zonder rechtsbijstand, maar uiteindelijk zal het goed moeten komen.
Succes!
Ik betaal ze met de creditcard zodat de aankoop verzekerd is en ik desnoods de betaling terug kan laten draaien mocht dit gebeuren.quote:Op zondag 27 juni 2021 07:56 schreef Twiitch het volgende:
Daarom doe ik dat soort duurdere aankopen louter in een fysieke winkel. Heb er geen zin in om duizenden Euro's in handen te laten van een onderbetaalde pakketboer met haast.
Succes.
quote:Op zondag 27 juni 2021 08:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik betaal ze met de creditcard zodat de aankoop verzekerd is en ik desnoods de betaling terug kan laten draaien mocht dit gebeuren.
Laten bezorgen bij een ophaalpunt helpt ook al. Dat haalt iig een laatste zwakke schakel weg van een bezorger die bij het verkeerde adres bezorgd. En daardoor heeft er nog niemand getekend voor ontvangst.quote:Op zondag 27 juni 2021 07:56 schreef Twiitch het volgende:
Daarom doe ik dat soort duurdere aankopen louter in een fysieke winkel. Heb er geen zin in om duizenden Euro's in handen te laten van een onderbetaalde pakketboer met haast.
Succes.
dan betaal je bezorgkosten om het alsnog zelf te moeten afhalenquote:Op zondag 27 juni 2021 09:07 schreef archito het volgende:
[..]
[..]
Laten bezorgen bij een ophaalpunt helpt ook al. Dat haalt iig een laatste zwakke schakel weg van een bezorger die bij het verkeerde adres bezorgd. En daardoor heeft er nog niemand getekend voor ontvangst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |