abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200069044
Hoi mensen,


Heb begin van de week een dure macbook besteld van rond de ¤1000 en die zou volgens de track en trace zijn afgeleverd. Niet dus. Nu woon ik in een groot appartementen complex en ik ben dus bang dat ze bij de verkeerde hebben aangebeld. Ik was op het moment van levering ook niet thuis.

Pakket is bezorgd door DHL, die geven aan dat het pakket gewoon netjes is afgeleverd.
Niet dus.
De webshop geeft niet thuis en verwijst me naar de vervoerder. Ik slaap hier inmiddels niet van.
Hoe ga ik of mijn geld terug krijgen, of mijn Macbook waar ik recht op heb?

Gaarne hulp! Bedankt
pi_200069058
Heel simpel.

Ze moeten je macbook leveren. Met Creditcard betaald, en is er handtekening gezet van levering?
pi_200069076
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:38 schreef Newby6781 het volgende:
Heel simpel.

Ze moeten je macbook leveren. Met Creditcard betaald, en is er handtekening gezet van levering?
Nee, niet met creditcard.

Ja, is handtekening gezet maar kan ik niet inzien via de track en trace.
pi_200069097
Probleem van de webwinkel. Daar moet je wezen, niet bij de vervoerder.
zie email 27 oktober
pi_200069126
Heb je je buren al gevraagd?
Indien ze niets hebben gezien, dan zou ik zsm naar de politie gaan.
Misschien dat de politie het serienummer van je laptop kan opvragen en opsporen.
Ik hoop dat je je laptop gauw krijgt!
pi_200069140
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:40 schreef trein2000 het volgende:
Probleem van de webwinkel. Daar moet je wezen, niet bij de vervoerder.
Die doen helemaal niks voor me. Wordt zelfs verbinding verbroken met klantenservice, heb al 5 keer gebeld

Wat kan ik verder ondernemen. Pff, radeloos.
pi_200069152
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:42 schreef daniela_007 het volgende:
Heb je je buren al gevraagd?
Indien ze niets hebben gezien, dan zou ik zsm naar de politie gaan.
Misschien dat de politie het serienummer van je laptop kan opvragen en opsporen.
Ik hoop dat je je laptop gauw krijgt!
Ja, heb alle medebewoners al gevraagd, niks geleverd. Denk dat het bij de politie ook op de grote hoop gaat :(
pi_200069155
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:39 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Nee, niet met creditcard.

Ja, is handtekening gezet maar kan ik niet inzien via de track en trace.
Hoe heb je dan wel betaald?

Les voor de volgende keer: gebruik wel je creditcard.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2021 10:45:07 ]
pi_200069157
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:43 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Die doen helemaal niks voor me. Wordt zelfs verbinding verbroken met klantenservice, heb al 5 keer gebeld

Wat kan ik verder ondernemen. Pff, radeloos.
Je stuurt een brief waarin je schrijft dat je niks ontvangen hebt. Dat je ze nog 14 dagen de kans geeft om alsnog te leveren en anders de zaak overdraagt aan de deurwaarder (met bijkomende kosten uiteraard)

[ Bericht 1% gewijzigd door trein2000 op 26-06-2021 10:50:06 ]
zie email 27 oktober
pi_200069186
DHL :r Vragen om die handtekening te zien, want dat gaat niet de jouwe zijn, en dan de webshop weer contacteren. Zij moeten geloof ik een klacht indienen bij vervoerder, niet jij.
pi_200069200
Laat maar zien dat ze de juiste 4 cijfers hebben opgeschreven van de levering, 4 cijfers die als het goed is jij hebt gekregen in de mail.

Want zo hoort het te werken, postnl doet het met de laatste 3 cijfers van je BSN (die natuurlijk alleen jij weet) en DHL stuurt mails met 4 cijfers die je behoort op te geven als ze komen afleveren.

Is dat niet aanwezig? Is er dus niet (bij de juiste) geleverd, punt.

Edit * overigens houden beide partijen hier zich niet aan, als ze bij mij aan de deur komen geven ze het pakket en lopen weg, tekenen zelf zomaar wat.
Als ik een lul was kon ik iedere keer claimen niets ontvangen te hebben.
pi_200069221
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Hoe heb je dan wel betaald?

Les voor de volgende keer: gebruik wel je creditcard.
Heb geen creditcard. Wel paypal maar accepteerd webwinkel niet
pi_200069229
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:46 schreef Holyme het volgende:
DHL :r Vragen om die handtekening te zien, want dat gaat niet de jouwe zijn, en dan de webshop weer contacteren. Zij moeten geloof ik een klacht indienen bij vervoerder, niet jij.
Tot nu toe nooit problemem gehad met vervoerder, nu big time wel :(
pi_200069238
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:47 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Heb geen creditcard. Wel paypal maar accepteerd webwinkel niet
OK, tweede poging: hoe heb je dan WEL betaald?
pi_200069241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Laat maar zien dat ze de juiste 4 cijfers hebben opgeschreven van de levering, 4 cijfers die als het goed is jij hebt gekregen in de mail.

Want zo hoort het te werken, postnl doet het met de laatste 3 cijfers van je BSN (die natuurlijk alleen jij weet) en DHL stuurt mails met 4 cijfers die je behoort op te geven als ze komen afleveren.

Is dat niet aanwezig? Is er dus niet (bij de juiste) geleverd, punt.

Edit * overigens houden beide partijen hier zich niet aan, als ze bij aan de deur komen geven ze het pakket en lopen weg, tekenen zelf zomaar wat.
Als ik een lul was kon ik iedere keer claimen niets ontvangen te hebben.
Had ik dus al gevraagd aan de telefoniste van dhl maar die kon niet zien dat ze dat gevraagd hadden, maar was niet verplicht. Anders zou de bezorgroute 2 keer zo lang duren volgens de telefoniste. Tsja. Ze houden zich dus niet aan hun eigen protocol
pi_200069245
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

OK, tweede poging: hoe heb je dan WEL betaald?
Ideal
pi_200069256
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je stuurt een brief waarin je schrijft dat je niks ontvangen hebt. Dat je ze nog 14 dagen de kans geeft om alsnog te leveren en anders de zaak overdraagt aan de deurwaarder.
Zelf ervaring mee, en moet ik dit dan voorschieten en wat zijn de kosten van zo een case?
pi_200069266
Rechtsbijstandsverzekering consumentenaankoop ts?
pi_200069268
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:49 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Had ik dus al gevraagd aan de telefoniste van dhl maar die kon niet zien dat ze dat gevraagd hadden, maar was niet verplicht. Anders zou de bezorgroute 2 keer zo lang duren volgens de telefoniste. Tsja. Ze houden zich dus niet aan hun eigen protocol
Gelul van niet verplicht, dat is inderdaad het protocol en dat ze onderling dat niet als verplicht aannemen, heb jij niets mee te maken.

Voor een (kanton)rechter zouden ze geen schijn van kans maken, ze geven dit immers zelf allemaal op ter controle.. wat is anders nog het nut?
pi_200069269
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef Newby6781 het volgende:
Rechtsbijstandsverzekering consumentenaankoop ts?
Nee
pi_200069276
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:50 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Zelf ervaring mee, en moet ik dit dan voorschieten en wat zijn de kosten van zo een case?
Neuh. Maar dit is tamelijk recht toe recht aan.
Voor een indicatie zie: https://www.devoordeligstedeurwaarder.nl/dagvaarding/
zie email 27 oktober
pi_200069321
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:49 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Ideal
ik zou voortaan een creditcard aanschaffen, heb je echt veel meer mogelijkheden voor het opstarten van een geschil. Amex/ics bieden dat allebei wel.

Is er niet iets van een rechtsbijstand die je kan inschakelen? Aangetekende klacht? Eventueel een overkoepelende organisatie die klachten behandeld?
pi_200069337
Niet belangrijk voor jou.

[ Bericht 74% gewijzigd door Peejtur op 26-06-2021 21:35:36 ]
pi_200069405
webshop in gebreke stellen (op papier, liefst aangetekend;of het mag per mail weet ik niet zeker), 14 dagen geven voor verdere stappen

jij hebt als consument niets te maken met dhl, de webshop neemt een dienst af bij dhl en zij moeten dus klagen over niet geleverde dienst (pakket vervoer)
pi_200069423
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:55 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

ik zou voortaan een creditcard aanschaffen, heb je echt veel meer mogelijkheden voor het opstarten van een geschil. Amex/ics bieden dat allebei wel.

Is er niet iets van een rechtsbijstand die je kan inschakelen? Aangetekende klacht? Eventueel een overkoepelende organisatie die klachten behandeld?
Geen rechtsbijstand nee
pi_200069426
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Neuh. Maar dit is tamelijk recht toe recht aan.
Voor een indicatie zie: https://www.devoordeligstedeurwaarder.nl/dagvaarding/
Hier kan ik wat mee. Thanx
pi_200069432
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gelul van niet verplicht, dat is inderdaad het protocol en dat ze onderling dat niet als verplicht aannemen, heb jij niets mee te maken.

Voor een (kanton)rechter zouden ze geen schijn van kans maken, ze geven dit immers zelf allemaal op ter controle.. wat is anders nog het nut?
Snap er ook niks van
pi_200069436
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 10:57 schreef Document1 het volgende:
Welke webshop?
De grote W ;)
pi_200069464
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:04 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

De grote W ;)
Dan is de geschillencommissie ook een goede optie! https://images.wehkamp.nl/raw/klachtenprocedure
zie email 27 oktober
pi_200069643
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan is de geschillencommissie ook een goede optie! https://images.wehkamp.nl/raw/klachtenprocedure
Dankje :) Erg behulpzaam
pi_200069711
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:02 schreef mschol het volgende:
webshop in gebreke stellen (op papier, liefst aangetekend;of het mag per mail weet ik niet zeker), 14 dagen geven voor verdere stappen

jij hebt als consument niets te maken met dhl, de webshop neemt een dienst af bij dhl en zij moeten dus klagen over niet geleverde dienst (pakket vervoer)
Het enige goede advies. De webshop is verantwoordelijk en die moet je in gebreke atelllen. Zoek naar een goede voorbeeld brief online en pas deze aan. Zet netjes de juiste data, order nummers, betaalkenmerk erbij en geef ook aan wanneer en liefst met wie van klantenservice je gebeld hebt. Geef ze een redelijke termijn het probleem op te lossen en anders geld terug.

Vaak reageren bedrijven anders op een officiële (en daarmee rechtsgeldige) in gebreke stelling
Whatever...
pi_200069753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het enige goede advies. De webshop is verantwoordelijk en die moet je in gebreke atelllen. Zoek naar een goede voorbeeld brief online en pas deze aan. Zet netjes de juiste data, order nummers, betaalkenmerk erbij en geef ook aan wanneer en liefst met wie van klantenservice je gebeld hebt. Geef ze een redelijke termijn het probleem op te lossen en anders geld terug.

Vaak reageren bedrijven anders op een officiële (en daarmee rechtsgeldige) in gebreke stelling
(positieve) ervaring mee?
Ga ik zeker doen :)
pi_200069879
Valt me wel op hoe met name grote webshops het zo verzuimen qua klantenservice.Hier moet toch gewoon een senior adviseur dit soort zaken oppakken, nee maar wat doen we…we sturen de klant met een kluitje in het riet. Walgelijk eigenlijk. Terwijl ze zoveel omzet nu binnen harken. Los dit uitzonderlijke verhalen gewoon op netjes met je klant.
pi_200069900
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:36 schreef Newby6781 het volgende:
Valt me wel op hoe met name grote webshops het zo verzuimen qua klantenservice.Hier moet toch gewoon een senior adviseur dit soort zaken oppakken, nee maar wat doen we…we sturen de klant met een kluitje in het riet. Walgelijk eigenlijk. Terwijl ze zoveel omzet nu binnen harken. Los dit uitzonderlijke verhalen gewoon op netjes met je klant.
Ja, vooral de toon van de klantenservice zo van zoek het je maar uit is echt bizar.
Slaap er zelfs niet van :( :(
pi_200070050
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:36 schreef Newby6781 het volgende:
Valt me wel op hoe met name grote webshops het zo verzuimen qua klantenservice.Hier moet toch gewoon een senior adviseur dit soort zaken oppakken, nee maar wat doen we…we sturen de klant met een kluitje in het riet. Walgelijk eigenlijk. Terwijl ze zoveel omzet nu binnen harken. Los dit uitzonderlijke verhalen gewoon op netjes met je klant.
Ik heb zelf juist met de grotere partijen goede ervaringen. Vol.com en Coolblue etc. Eigenlijk nooit gehad dat ik belazerd ben. Alleen mijn vrouw een keer met Bonprix. Goedkope shitzooi daar sowieso.

Valt me dus ook wel tegen van deze winkel.
Whatever...
pi_200070131
Echt een case wat de rechtsbijstandverzekering zo oppakt en oplost, nog even naar mijn verzekering gekeken. Maken ze geen schijn van kans.

Heb je al voor ¤8 per maand TS, tip voor de toekomst ;)
pi_200070215
Hoe oud is je account en je bestelgeschiedenis bij de webshop?
pi_200070241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:59 schreef Newby6781 het volgende:
Hoe oud is je account en je bestelgeschiedenis bij de webshop?
Was een actie op de macbook, nog nooit wat besteld.
Ken de grote W alleen van kleren, die koop ik normaal alleen in de winkelstraten of zalando.
pi_200070267
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 12:00 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Was een actie op de macbook, nog nooit wat besteld.
Ken de grote W alleen van kleren, die koop ik normaal alleen in de winkelstraten of zalando.
Moet niet veel uitmaken, maar denk toch dat ze daar dan naar kijken :(
pi_200070330
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:53 schreef Newby6781 het volgende:
Echt een case wat de rechtsbijstandverzekering zo oppakt en oplost, nog even naar mijn verzekering gekeken. Maken ze geen schijn van kans.

Heb je al voor ¤8 per maand TS, tip voor de toekomst ;)
Nu te laat….
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 26 juni 2021 @ 13:46:24 #41
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_200071592
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:48 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

?!
beter gewoon negeren die opmerking.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_200072166
Mijn aankoop is niet geleverd. Wat kan ik doen?

Hebt u een product besteld? Bijvoorbeeld een koelkast, een bank of een broek? Dan spreekt u meestal een levertijd af. Krijgt u het product niet binnen die tijd? Dan kunt u vaak uw geld terugvragen.

Als u een product bestelt, kunt u met de verkoper verschillende afspraken maken over de levering. U kunt een verwachte levertijd afspreken (bijvoorbeeld 6 weken) of een vaste leverdatum (bijvoorbeeld 4 december). Kijk hieronder welke situatie voor u geldt. En wat u in die situatie kunt doen als u uw product niet ontvangt.

Raakt het product kwijt tijdens bezorging? Dan kunt u de verkoper hierop ook aanspreken. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan de verkoper om bij de bezorgdienst uit te zoeken wat er is mis gegaan. Zegt de verkoper dat het product wel aan u is afgeleverd? Dan moet de verkoper dat aantonen.

https://www.consuwijzer.n(...)0niet%20te%20betalen.

---

Je zal vast deze site hebben bekeken? Het zal wat werk zijn, zonder rechtsbijstand, maar uiteindelijk zal het goed moeten komen.

Succes! :7
pi_200072423
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 14:46 schreef PieterCornelis het volgende:
Mijn aankoop is niet geleverd. Wat kan ik doen?

Hebt u een product besteld? Bijvoorbeeld een koelkast, een bank of een broek? Dan spreekt u meestal een levertijd af. Krijgt u het product niet binnen die tijd? Dan kunt u vaak uw geld terugvragen.

Als u een product bestelt, kunt u met de verkoper verschillende afspraken maken over de levering. U kunt een verwachte levertijd afspreken (bijvoorbeeld 6 weken) of een vaste leverdatum (bijvoorbeeld 4 december). Kijk hieronder welke situatie voor u geldt. En wat u in die situatie kunt doen als u uw product niet ontvangt.

Raakt het product kwijt tijdens bezorging? Dan kunt u de verkoper hierop ook aanspreken. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan de verkoper om bij de bezorgdienst uit te zoeken wat er is mis gegaan. Zegt de verkoper dat het product wel aan u is afgeleverd? Dan moet de verkoper dat aantonen.

https://www.consuwijzer.n(...)0niet%20te%20betalen.

---

Je zal vast deze site hebben bekeken? Het zal wat werk zijn, zonder rechtsbijstand, maar uiteindelijk zal het goed moeten komen.

Succes! :7
En dan zegt Wehkamp, ja het is gewoon geleverd. Kous af. En dan, heeft TS nog niks.
pi_200072651
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 15:07 schreef Newby6781 het volgende:

[..]

En dan zegt Wehkamp, ja het is gewoon geleverd. Kous af. En dan, heeft TS nog niks.
Ligt de bewijslast niet bij de verkoper?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200073288
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 14:46 schreef PieterCornelis het volgende:
Mijn aankoop is niet geleverd. Wat kan ik doen?

Hebt u een product besteld? Bijvoorbeeld een koelkast, een bank of een broek? Dan spreekt u meestal een levertijd af. Krijgt u het product niet binnen die tijd? Dan kunt u vaak uw geld terugvragen.

Als u een product bestelt, kunt u met de verkoper verschillende afspraken maken over de levering. U kunt een verwachte levertijd afspreken (bijvoorbeeld 6 weken) of een vaste leverdatum (bijvoorbeeld 4 december). Kijk hieronder welke situatie voor u geldt. En wat u in die situatie kunt doen als u uw product niet ontvangt.

Raakt het product kwijt tijdens bezorging? Dan kunt u de verkoper hierop ook aanspreken. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan de verkoper om bij de bezorgdienst uit te zoeken wat er is mis gegaan. Zegt de verkoper dat het product wel aan u is afgeleverd? Dan moet de verkoper dat aantonen.

https://www.consuwijzer.n(...)0niet%20te%20betalen.

---

Je zal vast deze site hebben bekeken? Het zal wat werk zijn, zonder rechtsbijstand, maar uiteindelijk zal het goed moeten komen.

Succes! :7
Ga klacht indienen via wehkamp klachtenprocedure :) Net nog gebeld en helpen me gewoon niet verder
  zaterdag 26 juni 2021 @ 22:41:52 #46
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_200082155
Pakketdiensten vragen al een jaar geen handtekening meer.
Officieel noteren ze de laatste 3 cijfers van je ID-bewijs, maar dat doen velen niet.
Ik geloof dat mij dat afgelopen jaar slechts 2x overkomen is.

Ik heb afgelopen maand ook slechte ervaringen gehad met DHL.
3 losse bestellingen waren afgeleverd maar ik had ze niet.
Deze bleken in een zijstraat afgegeven te zijn bij hetzelfde huisnummer.
Het lijkt er op alsof de bezorger alleen naar de laatste vijf letters van de straatnaam en het huisnummer keek.
Zeker aangezien mijn straat een normale, weliswaar doodlopende, straat is en de zijstraat een woonerf.
  zondag 27 juni 2021 @ 07:56:05 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_200086181
Daarom doe ik dat soort duurdere aankopen louter in een fysieke winkel. Heb er geen zin in om duizenden Euro's in handen te laten van een onderbetaalde pakketboer met haast.

Succes.
pi_200086281
quote:
15s.gif Op zondag 27 juni 2021 07:56 schreef Twiitch het volgende:
Daarom doe ik dat soort duurdere aankopen louter in een fysieke winkel. Heb er geen zin in om duizenden Euro's in handen te laten van een onderbetaalde pakketboer met haast.

Succes.
Ik betaal ze met de creditcard zodat de aankoop verzekerd is en ik desnoods de betaling terug kan laten draaien mocht dit gebeuren.
pi_200086562
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 08:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik betaal ze met de creditcard zodat de aankoop verzekerd is en ik desnoods de betaling terug kan laten draaien mocht dit gebeuren.
quote:
15s.gif Op zondag 27 juni 2021 07:56 schreef Twiitch het volgende:
Daarom doe ik dat soort duurdere aankopen louter in een fysieke winkel. Heb er geen zin in om duizenden Euro's in handen te laten van een onderbetaalde pakketboer met haast.

Succes.
Laten bezorgen bij een ophaalpunt helpt ook al. Dat haalt iig een laatste zwakke schakel weg van een bezorger die bij het verkeerde adres bezorgd. En daardoor heeft er nog niemand getekend voor ontvangst.
pi_200086728
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:07 schreef archito het volgende:

[..]


[..]

Laten bezorgen bij een ophaalpunt helpt ook al. Dat haalt iig een laatste zwakke schakel weg van een bezorger die bij het verkeerde adres bezorgd. En daardoor heeft er nog niemand getekend voor ontvangst.
dan betaal je bezorgkosten om het alsnog zelf te moeten afhalen :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')