abonnement Unibet Coolblue
pi_200122771
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 09:28 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Je vergelijkt mainstream democraten met republikeinen. Aan de extreme linkerkant van het spectrum zitten ook Breitbart-kloontjes. Veel minder populair uiteraard, maar er hoeft er maar eentje te vinden dat hij stappen moet ondernemen om de VS te beschermen...
Probleem is dat het extremisme en wappiegehalte bij de republikeinen bijna mainstream is onderhand.
Daarom snap ik die vergelinking wel.
  dinsdag 29 juni 2021 @ 10:38:53 #77
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_200123133
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:10 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Probleem is dat het extremisme en wappiegehalte bij de republikeinen bijna mainstream is onderhand.
Daarom snap ik die vergelinking wel.
Toch gloort er hoop aan de horizon. De rallys van trump beginnen nu zelfs de die-hard fans te vervelen. Ze lopen al weg terwijl hij nog driftig aan het paukslagen en toeteren is. Ouwe pis in nieuwe blazen..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator dinsdag 29 juni 2021 @ 17:12:34 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200128372
Ook weer een mooi verhaal, ADM (Archer-Daniels-Midland, agri business met een slechte reputatie) verkoopt een bedrijf en land aan Agriculture Sec Perdue net voor zijn aantreden voor een fractie van de boekwaarde.

https://www.washingtonpos(...)d-deal/?itid=hp_mr_1

Of het corruptie of een poging to beinvloeding is? Geen idee, het kan maar zonder gedegen onderzoek is dat niet te bepalen. Lijkt mij wel een goed idee om het te onderzoeken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200135054
Handig naslagwerkje mbt de oproer van 6 januari:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200135294
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 10:38 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Toch gloort er hoop aan de horizon. De rallys van trump beginnen nu zelfs de die-hard fans te vervelen. Ze lopen al weg terwijl hij nog driftig aan het paukslagen en toeteren is. Ouwe pis in nieuwe blazen..
twitter

Gossie. Ofschoon ik uit de comments van de weglopers begreep, dat men vond dat trump’s speech niet rechts genoeg was.
pi_200135586
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 23:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

[ twitter ]
Gossie. Ofschoon ik uit de comments van de weglopers begreep, dat men vond dat trump’s speech niet rechts genoeg was.
In een ander verhaal van Politico las ik dat het huidige publiek van Trump vnl heel erg BOOS is:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 01:01:12 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200136374
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 23:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

In een ander verhaal van Politico las ik dat het huidige publiek van Trump vnl heel erg BOOS is:

[ twitter ]
Volgens mij was het publiek van Trump altijd al heel erg boos. Dat gaat echt niet veranderen omdat hun totempaal verloren heeft. En dat publiek is kleiner geworden dus dan hou je alleen nog de hele boze harde kern over, denk ik.

Alleen is de vraag natuurlijk hoeveel procent van de eigenlijke kiezers dit nog zijn, dat is relevant, niet of ze boos zijn, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200136396
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 01:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij was het publiek van Trump altijd al heel erg boos. Dat gaat echt niet veranderen omdat hun totempaal verloren heeft.

Alleen is de vraag natuurlijk hoeveel procent van de eigenlijke kiezers dit nog zijn, dat is relevant, niet of ze boos zijn, denk ik.
Nou ik denk toch wel dat er een groot verschil is met de tijd dat Trump daadwerkelijk aan de winnende hand was en hij ook president werd. Die overwinningsroes is er wel vanaf nu :P

Het is wel degelijk relevant omdat er vanuit de inlichtingendiensten ook waarschuwingen komen dat het gevaar van een nieuwe insurrection alles behalve geweken is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 01:10:11 #84
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200136400
quote:
6s.gif Op woensdag 30 juni 2021 01:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nou ik denk toch wel dat er een groot verschil is met de tijd dat Trump daadwerkelijk aan de winnende hand was en hij ook president werd. Die overwinningsroes is er wel vanaf nu :P

Het is wel degelijk relevant omdat er vanuit de inlichtingendiensten ook waarschuwingen komen dat het gevaar van een nieuwe insurrection alles behalve geweken is.
Insurrection is er nooit geweest. Daar was de groep altijd veel en veel te klein voor. Gewelddadige relschoppers is geen insurrection en die gaat er niet komen ook, dat er groepen zijn die met geweld hun doel willen bereiken lijkt mij echt geen overdrijving.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200136411
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 01:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Insurrection is er nooit geweest. Daar was de groep altijd veel en veel te klein voor. Gewelddadige relschoppers is geen insurrection en die gaat er niet komen ook, dat er groepen zijn die met geweld hun doel willen bereiken lijkt mij echt geen overdrijving.
Was het wel een insurrection geweest als het gelukt was om Congresleden te gijzelen?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 01:15:24 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200136416
quote:
15s.gif Op woensdag 30 juni 2021 01:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Was het wel een insurrection geweest als het gelukt was om Congresleden te gijzelen?
Nee. Voor insurrection heb je een volksopstand nodig, dat was dit niet. Dit was een relatief kleine minderheid die door verontachtzaming en (al dan niet opzettelijke) plichtsverzaking in staat was met geweld het Capitool binnen te dringen.

Op zich maakt de term niet zo veel uit, rechts-extremisten zijn teveel uit het beeld van de FBI gebleven onder Trump, dat wordt nu weer anders en dat lijkt mij een hele goede zaak

Maar een ding is wel heel erg interessant, er is nooit zelfs maar sprake geweest van enige onrust onder de NG of de strijdkrachten ten faveure van Trump, eerder het tegenovergestelde. Dat geeft echt wel iets aan voor mij.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tijger_m op 30-06-2021 01:23:40 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200136444
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 01:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. Voor insurrection heb je een volksopstand nodig, dat was dit niet. Dit was een relatief kleine minderheid die door verontachtzaming en (al dan niet opzettelijke) plichtsverzaking in staat was met geweld het Capitool binnen te dringen.

Op zich maakt de term niet zo veel uit, rechts-extremisten zijn teveel uit het beeld van de FBI gebleven onder Trump, dat wordt nu weer anders en dat lijkt mij een hele goede zaak

Maar een ding is wel heel erg interessant, er is nooit zelfs maar sprake geweest van enige onrust onder de NG of de strijdkrachten ten faveure van Trump, eerder het tegenovergestelde. Dat geeft echt wel iets aan voor mij.
Mjah ik vind het ook niet de moeite waard om er nou een hele discussie over te beginnen maar het wordt toch over het algemeen aangeduid als een 'insurrection', ook in het Congres:

Fact Sheet and Timeline: Delayed National Guard Response to January 6 Insurrection
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 01:31:38 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200136450
quote:
6s.gif Op woensdag 30 juni 2021 01:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mjah ik vind het ook niet de moeite waard om er nou een hele discussie over te beginnen maar het wordt toch over het algemeen aangeduid als een 'insurrection', ook in het Congres:

Fact Sheet and Timeline: Delayed National Guard Response to January 6 Insurrection
Ja, ik zie dat soort dingen wel vaker, ik ben dan wat meer recht in de leer, denk ik. Het is ook slechts mijn opinie, uiteraard. Verder niet zo belangrijk. ;)

Ik hoop dat men de les geleerd heeft, ik vermoed van wel, en dat het niet mogelijk zal zijn om een dergelijke actie nogmaals uit te voeren. En de les moet duidelijk zijn dat deze groeperingen geweld en een aanval op de democratie niet schuwen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200136506
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 01:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, ik zie dat soort dingen wel vaker, ik ben dan wat meer recht in de leer, denk ik. Het is ook slechts mijn opinie, uiteraard. Verder niet zo belangrijk. ;)

Ik hoop dat men de les geleerd heeft, ik vermoed van wel, en dat het niet mogelijk zal zijn om een dergelijke actie nogmaals uit te voeren. En de les moet duidelijk zijn dat deze groeperingen geweld en een aanval op de democratie niet schuwen.
Persoonlijk denk ik dat het ook wel mee zal vallen maar als 53% van de Republikeinen denkt dat Trump de rechtmatige president is, is dat best wel verontustend veel.

En de gekte lijkt voorlopig alleen maar erger te worden. Voorbeeldje van vandaag:

twitter


Oh en er is nu ook een film gemaakt van de audit in Arizona "The Deep Rig"

twitter


Inside the 'shadow reality world' promoting the lie that the presidential election was stolen

Wealthy allies of former president Donald Trump have spent millions on films, rallies and other efforts to tout falsehoods about the 2020 vote.

quote:
Byrne characterized the forthcoming "Deep Rig" movie as a weapon in an "information war."

"Those who don't understand why this movie is important do not really understand the battlespace in which we fight," he wrote in response to skeptics on Telegram.

The constant stream of purported evidence being cited by pro-Trump allies helps keep true believers engaged, according to University of Washington associate professor Kate Starbird. Recent polls show that more than 6 in 10 Republicans think Biden won as the result of fraud, a figure that has held steady months after Election Day.

"My worry as a researcher is that this is going to continue to be a prevailing belief system about how democracy works, and that people ... will continue to have doubt and grow skeptical of the validity of the elections that we have," said Starbird, who studied the spread of disinformation after the November election.
twitter


[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 30-06-2021 02:16:59 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200136656
twitter


Ach ja dat kan er ook nog wel bij :lijstje:
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200138077
quote:
6s.gif Op woensdag 30 juni 2021 01:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mjah ik vind het ook niet de moeite waard om er nou een hele discussie over te beginnen maar het wordt toch over het algemeen aangeduid als een 'insurrection', ook in het Congres:

Fact Sheet and Timeline: Delayed National Guard Response to January 6 Insurrection
Ook de democraten zijn niet vies van een beetje framen natuurlijk. Wat Tijger zegt, het voelde totaal niet als een echte insurrectie, wel als een van binnenuit geleide zet om met een groepje boze mensen chaos te creren danwel een daadwerkelijke terroristische aktie te ondernemen (gijzelen/doden van congresleden). Het laatste had kans van slagen, de insurrectie 0%
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_200138357
Je zal maar bij de South Dakota's National Guard zitten en als huurling gebruikt worden voor een politieke stunt die niks gaat uithalen.

Billionaire GOP donor is funding South Dakota National Guard border deployment

En dan nog, troepen inzetten voor politieke stunts lijkt me iets dat je niet moet willen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_200146827
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ook de democraten zijn niet vies van een beetje framen natuurlijk. Wat Tijger zegt, het voelde totaal niet als een echte insurrectie, wel als een van binnenuit geleide zet om met een groepje boze mensen chaos te creren danwel een daadwerkelijke terroristische aktie te ondernemen (gijzelen/doden van congresleden). Het laatste had kans van slagen, de insurrectie 0%
Natuurlijk kunnen Democraten ook framen. Ik heb alleen de indruk dat de mensen die het woord 'insurrectie' gebruiken specifiek willen benadrukken dat het doel van de hele exercitie was om het democratische proces van het certificeren van de stemmen in het Congres te blokkeren dat op dat moment gaande was.

Wat er daarna zou zijn gebeurd als er wl mensen gegijzeld waren en de certificatie uitgesteld was blijft natuurlijk koffiedik kijken maar daar waren wel duidelijk speculaties over zoals Martial Law toepassen, electors vervangen die Trump dan alsnog als winnaar zouden aanwijzen, nieuwe verkiezingen uitschrijven etc etc ....

Dat de 'insurrectie' geen enkele kans van slagen had lijkt me ook wel duidelijk maar desalniettemin was het toch wel duidelijk een aanval op de democratie (het proces) zelf en niet alleen maar een relletje van boze mensen die het niet eens waren met de uitslag. Laten we zeggen een belabberde poging tot insurrectie :D

Ah toevallig net weer een artikel met uitgebreide videobeelden van de NYT:

Draadje:

twitter


[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 30-06-2021 22:10:54 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200147155
En dat is ook precies waar Obama zich zorgen over maakt. Het lijkt erop dat Republikeinen steeds minder waarde hechten aan de beginselen van de democratie.

twitter


quote:
"But to see not only a riot in the Capitol around what historically had been a routine process of certifying an election, but to know that one of our two major political parties, a strong majority of people in this party, actually believed in a falsehood about those election results, the degree to which misinformation is now disseminated at warp speed in coordinated ways that we haven't seen before, and that the guardrails I thought were in place around many of our democratic institutions really depend on the two parties agreeing to those ground rules and that one of them right now doesn't seem as committed to them as in previous generations, that worries me," Obama said. "And I think we should all be worried."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 30 juni 2021 @ 20:26:30 #95
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200147245
twitter


Schertsfiguur.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_200147615
Morgen komen waarschijnlijk de aanklachten tegen de Trump Organization en Weisselberg

twitter


WaPo bevestigt het:

twitter


[ Bericht 29% gewijzigd door Kijkertje op 30-06-2021 21:44:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_200149039
Donald Rumsfeld overleden op 88 jarige leeftijd.
Mooie leeftijd voor een war criminal
  woensdag 30 juni 2021 @ 22:32:30 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200149138



quote:
After all, he served as a Navy aviator in the fifties and was a U.S. Congressman, and secretary of defense in the Gerald R. Ford administration. Patriot to be certain but when push came to shove when his leadership acumen mattered most he blundered.
https://www.forbes.com/si(...)sly/?sh=51d0c88e4434


Nu Kissinger en Cheney nog.

[ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 30-06-2021 22:38:16 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 woensdag 30 juni 2021 @ 22:52:43 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200149418
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 juli 2021 @ 01:53:05 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_200150761
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')