abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200054206
Ik ken 0 Anneliesen enzo. Ook geen Yvonnes eigenlijk.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:00:09 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_200054217
Please geen annelies opsom?? Het ging net zo goed :')
disclaimer
pi_200054228
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:00 schreef SQ het volgende:
Please geen annelies opsom?? Het ging net zo goed :')
Haha, ik wilde net schrijven, dit wordt weer een opsom _O-

Over een paar uur komt verloofde thuis en die heeft in 2 nachten tijd 5 uur geslapen. Ik denk dat ze meteen met de kinderen naar bed gaat vanavond :D
pi_200054256
De Annelies die ik ken is wel ook van een andere generatie hoor... pensioengerechtigd ;)
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:11:36 #255
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200054343
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:01 schreef exode het volgende:

[..]

Haha, ik wilde net schrijven, dit wordt weer een opsom _O-

Over een paar uur komt verloofde thuis en die heeft in 2 nachten tijd 5 uur geslapen. Ik denk dat ze meteen met de kinderen naar bed gaat vanavond :D
Ohhhh wat zal die lekker slapen vanavond! Ze was op kamp, toch?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200054359
N heeft een vriendinnetje van 7 dat Annelies heet :D
Weer eens wat anders naast de vrijeschoolnamen zoals Berk, Veerle, Vos, Storm enz.

En bedankt voor alle inzichten hier! Eigenlijk wel jammer dat veel mensen zich vaak zo onzeker voelen, terwijl jullie allemaal supertof overkomen (en de mensen die ik wel eens in het echt heb ontmoet waren idd heel tof *O* )
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_200054412
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:11 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ohhhh wat zal die lekker slapen vanavond! Ze was op kamp, toch?
Ja, ze heeft het enorm naar haar zin. Maar echt als ik de verhalen hoor, never nooit dat ik juf kan worden. (spugende kinderen, muizen in de tent, kinderen met heimwee etc etc)
  Moderator/colorchick vrijdag 25 juni 2021 @ 11:27:38 #258
382129 crew  Donna
pi_200054570
Wat is een basisschool kiezen toch moeilijk. Wij wonen tussen 2 dorpen in, afstand naar de scholen is exact gelijk.

School 1 - Openbare school, klein dorp, 70 leerlingen, leuke kleine bieb in de school, gastlessen en gastdocenten, voelt zoals school van vroeger, iPads, vanaf groep 4 met een touringcar naar een sportzaal in een ander dorp (weet niet zo goed wat ik daarvan vind), BSO helaas maar op 2 dagen maar geen wachtlijst, dus moet mijn werkschema omgooien (geen probleem) en het opvangschema van de jongste (mogelijk wel een probleem).

School 2 - Christelijke school, groter dorp, 120 leerlingen, supermarkt ernaast, vanaf groep 4 op de fiets naar een sportzaal verderop, BSO elke dag maar mogelijk wachtlijst, geen iPads, geen gastlessen of gastdocenten iig niet regelmatig, is nieuwbouw en voelt niet als school, meer als fabriek.

In het grotere dorp zijn nog meer scholen, maar die zijn heel groot en voor ons veel verder fietsen/rijden. Is nog een optie als we er niet uit komen.
Lastig hoor en de tijd begint te dringen.
pi_200054584
Ik ben alleen met 4e klassers naar Rome geweest als begeleider, dat was al intens genoeg :') _O-. Hulde voor je verloofde hoor!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:30:08 #260
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_200054609
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:15 schreef exode het volgende:

[..]

Ja, ze heeft het enorm naar haar zin. Maar echt als ik de verhalen hoor, never nooit dat ik juf kan worden. (spugende kinderen, muizen in de tent, kinderen met heimwee etc etc)
Pfoe, nee, klinkt ook niet als mijn cup of tea _O-.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_200054624
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Donna het volgende:
Wat is een basisschool kiezen toch moeilijk. Wij wonen tussen 2 dorpen in, afstand naar de scholen is exact gelijk.

School 1 - Openbare school, klein dorp, 70 leerlingen, leuke kleine bieb in de school, gastlessen en gastdocenten, voelt zoals school van vroeger, iPads, vanaf groep 4 met een touringcar naar een sportzaal in een ander dorp (weet niet zo goed wat ik daarvan vind), BSO helaas maar op 2 dagen maar geen wachtlijst, dus moet mijn werkschema omgooien (geen probleem) en het opvangschema van de jongste (mogelijk wel een probleem).

School 2 - Christelijke school, groter dorp, 120 leerlingen, supermarkt ernaast, vanaf groep 4 op de fiets naar een sportzaal verderop, BSO elke dag maar mogelijk wachtlijst, geen iPads, geen gastlessen of gastdocenten iig niet regelmatig, is nieuwbouw en voelt niet als school, meer als fabriek.

In het grotere dorp zijn nog meer scholen, maar die zijn heel groot en voor ons veel verder fietsen/rijden. Is nog een optie als we er niet uit komen.
School 1 klinkt wel echt heel tof! :Y Een persoonlijke benadering is zoveel fijner dan fabriek.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200054662
quote:
Ik ben het eens met @Phaidra, gevoel is zo belangrijk en het lijkt dat dat bij school 1 beter zit.
pi_200054690
Mijn oudste gaat trouwens niet blij zijn straks. De klassenindeling voor volgend jaar zou eigenlijk 17 juni bekend worden. Dat lukte niet, omdat er plotseling een juf besloot te vertrekken. Ze zouden vandaag meer horen. Maar net het bericht gehad dat onderbouw en middenbouw rond zijn, maar de bovenbouw nog niet. En oudste slaapt er dus al 2 weken slecht van… Hij wil het zó graag weten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200054691
Ik doe verschillende vrijwilligers klussen in het dorp waar wij als buitenstaander zijn komen wonen. Dat helpt wel om contacten op te doen. Dus een deel van de mensen ken ik en zij ik ook wel iets durven vragen. Maar het zijn geen vriendinnen.

En ik ben echt anders als juf voor een groep kinderen dan voor een groep tieners/volwassenen. Terwijl ik dan toch echt in allebei de situaties mezelf ben.
pi_200054709
@Phaidra Wat sneu voor je oudste.
pi_200054710
quote:
vanaf groep 4 met een touringcar naar een sportzaal in een ander dorp (weet niet zo goed wat ik daarvan vind),
Dit had mijn basisschool vroeger ook. Ik heb daar geen problemen mee gehad en doordat we met de bus snel bij de gymzaal waren konden we langer gymmen dan de school die op de fiets naar gym ging.
  Moderator/colorchick vrijdag 25 juni 2021 @ 11:37:33 #267
382129 crew  Donna
pi_200054735
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:35 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dit had mijn basisschool vroeger ook. Ik heb daar geen problemen mee gehad en doordat we met de bus snel bij de gymzaal waren konden we langer gymmen dan de school die op de fiets naar gym ging.
Ja precies, het heeft ook voordelen, maar dat je kind met een ander mee gaat in de bus voelt nog even als een ding, ofzo. :')
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:37:42 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200054736
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 10:21 schreef vencodark het volgende:
Weet je wat het is: met sommige mensen zit je in no time op een ontspannen level en klikt het gelijk.
Ja! Tijdens de introweek van mijn studie stond ik een beetje verloren, ik keek achterom, keek een jongen recht in zijn ogen en vanaf dat moment waren we beste vrienden O+. Helaas later weer uit elkaar gegroeid, maar heel bijzonder hoe het met sommige mensen direct zó kan klikken.
Zo ging het ook toen ik mijn man ontmoette, ik keek hem aan en dacht: "kak, dit is hem". (Ik was toen net teleurgesteld in een date en was zooooooo klaar met mannen, had echt geen zin om iemand te ontmoeten :'))
KuikenGuppy
  Moderator/colorchick vrijdag 25 juni 2021 @ 11:38:05 #269
382129 crew  Donna
pi_200054741
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:34 schreef Phaidra het volgende:
Mijn oudste gaat trouwens niet blij zijn straks. De klassenindeling voor volgend jaar zou eigenlijk 17 juni bekend worden. Dat lukte niet, omdat er plotseling een juf besloot te vertrekken. Ze zouden vandaag meer horen. Maar net het bericht gehad dat onderbouw en middenbouw rond zijn, maar de bovenbouw nog niet. En oudste slaapt er dus al 2 weken slecht van… Hij wil het zó graag weten.
Ach wat rot!
pi_200054748
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:32 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Bijna.. Maar opgegroeid in een klein durp in Friesland. Dus Zwolle is groot genoeg voor mij.. Tussendoor nog in Enschede gewoond. Maar Zwolle voelt een stuk fijner, socialer..
Ik zit hier op zich prima hoor, opgegroeid in de omgeving van Zwolle.
Tijdje richting Nijmegen gewoond, maar ik was wel blij dat we weer wat deze kant op gingen omdat het hier gewoon wat rustiger is.
Idealiter zou ik er wel wat voor voelen om weer richting Zwolle te gaan, maar mijn man werkt hier en de meiden gaan hier naar school. Misschien later, als ze uit huis zijn of gaan studeren... later als ik groot ben :') .
Fake it till you make it...
pi_200054779
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:37 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja precies, het heeft ook voordelen, maar dat je kind met een ander mee gaat in de bus voelt nog even als een ding, ofzo. :')
Met een ander mee fietsen niet?

Dat doen ze hier in het dorp en ik vind dat juist wennen. 1 volwassenen voorop, dan een sliert kinderen en dan 1 volwassenen achteraan. Hopen dat al die kinderen goed luisteren en het overige verkeer de sliert niet onderbreekt.
Gaat ook gewoon goed omdat ze dat vanaf groep 3 al leren (groep 1 en 2 gymt op school) maar ik ben het niet gewend.
  Moderator/colorchick vrijdag 25 juni 2021 @ 11:42:13 #272
382129 crew  Donna
pi_200054812
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:40 schreef Elleska het volgende:

[..]

Met een ander mee fietsen niet?

Dat doen ze hier in het dorp en ik vind dat juist wennen. 1 volwassenen voorop, dan een sliert kinderen en dan 1 volwassenen achteraan. Hopen dat al die kinderen goed luisteren en het overige verkeer de sliert niet onderbreekt.
Gaat ook gewoon goed omdat ze dat vanaf groep 3 al leren (groep 1 en 2 gymt op school) maar ik ben het niet gewend.
Ja ook, vind ik ook een verschrikking!

En ook irritant dat ze dan 2x per week verplicht op de fiets moet. :7
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:46:29 #273
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_200054873
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:05 schreef MaJo het volgende:
En fijn @:oh-oh dat het erop zit! Wat houdt je nieuwe baan in? Of ga je daar steeds bewust niet op in :+
Oh klantenservice werk maar gewoon hoor, maar wel voor een bedrijf met een hele leuke werkwijze. Hoop ik...
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

44 :')

Toen mijn oudste geboren werd was ik 25 :)
Als ie ouder is dan 3 wat ie wel is geloof ik dan win je van me!
Ik ga niks bijzonders doen de komende dagen. Eens een boek uit proberen te lezen, meer lopen, mijn huis opruimen, maandag staan om 8 uur schilders op de stoep voor de kozijnen, mijn broertje komt langs, mijn ouders komen zondag voetbal kijken en dinsdag moet mn nieuwe systeem de lucht in. Dus toch alweer veel te veel eigenlijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:49:50 #274
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_200054927
quote:

Ik vind 120 leerlingen nog steeds erg klein eigenlijk... Maar goed, mijn dorp heeft 3 scholen met ieder 350/400 leerlingen.

Maar ik zou gaan voor gevoel, in combinatie met praktische mogelijkheden (bso, andere opvang die je evt. nodig hebt). En dat loslaten (toeringcar, fietsen) leer je wel als je kind eenmaal op school zit ;)
pi_200054933
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 08:30 schreef LeSage het volgende:

[..]

Noord-Brabant hier, maar wij zitten precies onder een route van Eindhoven AirPort, dus ook hier kun je dat wel meemaken ;)
Nu met dat goede weer van laatst moest ik er ook zo aan wennen, vorig jaar helemaal niet gehoord en nu ineens weer ieder half uur een vliegtuig over. Ik heb er gelukkig geen last van en de jongens vinden vliegtuigen nog erg cool, dus gratis vermaak :D
+1 en militair vliegverkeer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')