Haha, ik wilde net schrijven, dit wordt weer een opsomquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:00 schreef SQ het volgende:
Please geen annelies opsom?? Het ging net zo goed
Ohhhh wat zal die lekker slapen vanavond! Ze was op kamp, toch?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:01 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, ik wilde net schrijven, dit wordt weer een opsom![]()
Over een paar uur komt verloofde thuis en die heeft in 2 nachten tijd 5 uur geslapen. Ik denk dat ze meteen met de kinderen naar bed gaat vanavond
Ja, ze heeft het enorm naar haar zin. Maar echt als ik de verhalen hoor, never nooit dat ik juf kan worden. (spugende kinderen, muizen in de tent, kinderen met heimwee etc etc)quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ohhhh wat zal die lekker slapen vanavond! Ze was op kamp, toch?
Pfoe, nee, klinkt ook niet als mijn cup of teaquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, ze heeft het enorm naar haar zin. Maar echt als ik de verhalen hoor, never nooit dat ik juf kan worden. (spugende kinderen, muizen in de tent, kinderen met heimwee etc etc)
School 1 klinkt wel echt heel tof!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Donna het volgende:
Wat is een basisschool kiezen toch moeilijk. Wij wonen tussen 2 dorpen in, afstand naar de scholen is exact gelijk.
School 1 - Openbare school, klein dorp, 70 leerlingen, leuke kleine bieb in de school, gastlessen en gastdocenten, voelt zoals school van vroeger, iPads, vanaf groep 4 met een touringcar naar een sportzaal in een ander dorp (weet niet zo goed wat ik daarvan vind), BSO helaas maar op 2 dagen maar geen wachtlijst, dus moet mijn werkschema omgooien (geen probleem) en het opvangschema van de jongste (mogelijk wel een probleem).
School 2 - Christelijke school, groter dorp, 120 leerlingen, supermarkt ernaast, vanaf groep 4 op de fiets naar een sportzaal verderop, BSO elke dag maar mogelijk wachtlijst, geen iPads, geen gastlessen of gastdocenten iig niet regelmatig, is nieuwbouw en voelt niet als school, meer als fabriek.
In het grotere dorp zijn nog meer scholen, maar die zijn heel groot en voor ons veel verder fietsen/rijden. Is nog een optie als we er niet uit komen.
Lastig hoor en de tijd begint te dringen.
Ik ben het eens met @Phaidra, gevoel is zo belangrijk en het lijkt dat dat bij school 1 beter zit.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Donna het volgende:
Wat is een basisschool kiezen toch moeilijk. Wij wonen tussen 2 dorpen in, afstand naar de scholen is exact gelijk.
Dit had mijn basisschool vroeger ook. Ik heb daar geen problemen mee gehad en doordat we met de bus snel bij de gymzaal waren konden we langer gymmen dan de school die op de fiets naar gym ging.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Donna het volgende:
vanaf groep 4 met een touringcar naar een sportzaal in een ander dorp (weet niet zo goed wat ik daarvan vind),
Ja precies, het heeft ook voordelen, maar dat je kind met een ander mee gaat in de bus voelt nog even als een ding, ofzo.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dit had mijn basisschool vroeger ook. Ik heb daar geen problemen mee gehad en doordat we met de bus snel bij de gymzaal waren konden we langer gymmen dan de school die op de fiets naar gym ging.
Ja! Tijdens de introweek van mijn studie stond ik een beetje verloren, ik keek achterom, keek een jongen recht in zijn ogen en vanaf dat moment waren we beste vriendenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:21 schreef vencodark het volgende:
Weet je wat het is: met sommige mensen zit je in no time op een ontspannen level en klikt het gelijk.
Ach wat rot!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:34 schreef Phaidra het volgende:
Mijn oudste gaat trouwens niet blij zijn straks. De klassenindeling voor volgend jaar zou eigenlijk 17 juni bekend worden. Dat lukte niet, omdat er plotseling een juf besloot te vertrekken. Ze zouden vandaag meer horen. Maar net het bericht gehad dat onderbouw en middenbouw rond zijn, maar de bovenbouw nog niet. En oudste slaapt er dus al 2 weken slecht van… Hij wil het zó graag weten.
Ik zit hier op zich prima hoor, opgegroeid in de omgeving van Zwolle.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:32 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Bijna.. Maar opgegroeid in een klein durp in Friesland. Dus Zwolle is groot genoeg voor mij.. Tussendoor nog in Enschede gewoond. Maar Zwolle voelt een stuk fijner, socialer..
Met een ander mee fietsen niet?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja precies, het heeft ook voordelen, maar dat je kind met een ander mee gaat in de bus voelt nog even als een ding, ofzo.
Ja ook, vind ik ook een verschrikking!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
Met een ander mee fietsen niet?
Dat doen ze hier in het dorp en ik vind dat juist wennen. 1 volwassenen voorop, dan een sliert kinderen en dan 1 volwassenen achteraan. Hopen dat al die kinderen goed luisteren en het overige verkeer de sliert niet onderbreekt.
Gaat ook gewoon goed omdat ze dat vanaf groep 3 al leren (groep 1 en 2 gymt op school) maar ik ben het niet gewend.
Oh klantenservice werk maar gewoon hoor, maar wel voor een bedrijf met een hele leuke werkwijze. Hoop ik...quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:05 schreef MaJo het volgende:
En fijn @:oh-oh dat het erop zit! Wat houdt je nieuwe baan in? Of ga je daar steeds bewust niet op in
Als ie ouder is dan 3 wat ie wel is geloof ik dan win je van me!quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
44
Toen mijn oudste geboren werd was ik 25
Ik vind 120 leerlingen nog steeds erg klein eigenlijk... Maar goed, mijn dorp heeft 3 scholen met ieder 350/400 leerlingen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Donna het volgende:
School 1 - Openbare school, klein dorp, 70 leerlingen, leuke kleine bieb in de school, gastlessen en gastdocenten, voelt zoals school van vroeger, iPads, vanaf groep 4 met een touringcar naar een sportzaal in een ander dorp (weet niet zo goed wat ik daarvan vind), BSO helaas maar op 2 dagen maar geen wachtlijst, dus moet mijn werkschema omgooien (geen probleem) en het opvangschema van de jongste (mogelijk wel een probleem).
School 2 - Christelijke school, groter dorp, 120 leerlingen, supermarkt ernaast, vanaf groep 4 op de fiets naar een sportzaal verderop, BSO elke dag maar mogelijk wachtlijst, geen iPads, geen gastlessen of gastdocenten iig niet regelmatig, is nieuwbouw en voelt niet als school, meer als fabriek.
In het grotere dorp zijn nog meer scholen, maar die zijn heel groot en voor ons veel verder fietsen/rijden. Is nog een optie als we er niet uit komen.
Lastig hoor en de tijd begint te dringen.
+1 en militair vliegverkeerquote:Op vrijdag 25 juni 2021 08:30 schreef LeSage het volgende:
[..]
Noord-Brabant hier, maar wij zitten precies onder een route van Eindhoven AirPort, dus ook hier kun je dat wel meemaken![]()
Nu met dat goede weer van laatst moest ik er ook zo aan wennen, vorig jaar helemaal niet gehoord en nu ineens weer ieder half uur een vliegtuig over. Ik heb er gelukkig geen last van en de jongens vinden vliegtuigen nog erg cool, dus gratis vermaak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |