Destijds een beetje van alles. Maar vooral ook rellen. Die waren zo leuk!quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:41 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ik ken je naam wel, maar wist niet dat je bij het groepje zat. Napraat. las ik niet (of alleen bij enorme rellen.)
De echt grote waren voor mijn tijd. Schiet me nu even de patatrel te binnen en een wat stalkdingen. naw posten enzo, maar dat was niet fijn. Angelgate heb ik gemist. Hoe lang zat jij op Viva?quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:55 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Destijds een beetje van alles. Maar vooral ook rellen. Die waren zo leuk!
Ruim 15 jaar nu. Misschien iets langer.quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:08 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
De echt grote waren voor mijn tijd. Schiet me nu even de patatrel te binnen en een wat stalkdingen. naw posten enzo, maar dat was niet fijn. Angelgate heb ik gemist. Hoe lang zat jij op Viva?
Het groepje heeft in ieder geval altijd ontkend dat er een groepje was. Dat zal dan wel zo zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:45 schreef An_Apple_A_Day het volgende:
Ik dacht dat hèt groepje een mythe was. Er waren natuurlijk sowieso wel veel groepjes.
Waar ging die drama dan meestal over, vraag ik me afquote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:19 schreef Athenais het volgende:
In de 17 jaar die ik grotendeels meelas (), begreep ik eigenlijk altijd dat nieuwelingen de oudgedienden als een soort groepje zagen. Niet zo zeer omdat ze het zo ontzettend met elkaar eens waren, wel omdat ze heel aanwezig waren.
Viva was wat dat betreft ook wel een bijzonder forum, vond ik dan. Zelden op andere fora zoveel drama gezien. Maar misschien was libelle nog wel erger, dat kan.
Maar veel oudgedienden waren het ook nooit met elkaar eens toch?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:19 schreef Athenais het volgende:
In de 17 jaar die ik grotendeels meelas (), begreep ik eigenlijk altijd dat nieuwelingen de oudgedienden als een soort groepje zagen. Niet zo zeer omdat ze het zo ontzettend met elkaar eens waren, wel omdat ze heel aanwezig waren.
Viva was wat dat betreft ook wel een bijzonder forum, vond ik dan. Zelden op andere fora zoveel drama gezien. Maar misschien was libelle nog wel erger, dat kan.
Nee, dat zeg ik ook. Maar dan konden ze wel, op het oog, een topic aardig naar zich toe trekken en dan snap ik ook wel dat je als nieuweling niet echt het idee krijgt er tussen te komen of ook maar iets van relevante respons te krijgen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:34 schreef An_Apple_A_Day het volgende:
[..]
Maar veel oudgedienden waren het ook nooit met elkaar eens toch?
En de drama maakte het juist leuk![]()
(ik mis mijn :proud: smiley)
Stop met ontkennen! 😂quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:44 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Het groepje heeft in ieder geval altijd ontkend dat er een groepje was. Dat zal dan wel zo zijn.
Ik had graag met hetgroepje in een groepje willen zitten, maar dat groepje was al vol.quote:
Viola Holt gate, daar heb ik zo om gelachenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 14:42 schreef Athenais het volgende:
Die ik me kan herinneren gingen over moderatoren, iets over een fb knopje om een topic makkelijker te delen, en kletstopics die nieuwe meeschrijvers gingen weren of zoiets. En Viola Holt die uit haar panty sprong om godmagwetenwat.
Maar als klotepuber las ik vooral de sekspijler mee om bizarre topics op ongure tijden naar vrienden door te sturen.
Moderatie is hier een stuk minder strict. Offtopic wordt soms wel verwijderd als het echt te erg wordt, maar zelden wordt je er echt op aangesproken. Uiteraard hangt het wel een beetje af van in welke "pijler" je je begeeft. Sommige tolereren iets minder getroll dan de andere.quote:Op zondag 27 juni 2021 01:56 schreef holyguacamole het volgende:
Hoe zit het hier met de topic vastheid? Bij Viva was het erg belangrijk dat je niet off topic ging en als je dat wel deed gingen mensen je erop aanspreken of je zelfs staffen. Dat werd dan ook gebruikt als je iets zei wat ze niet beviel.
De laatste tijd was het inderdaad wel redelijk mild ja!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:05 schreef -marz- het volgende:
Op viva had ik een paar keer dat mijn posts verwijderd werden, wat op mij vrij random en subjectief overkwam omdat ik dan een ander geluid liet horen maar wel gewoon beleefd en niet op de man. Dat is me op FOK 0 keer overkomen.
Terwijl ik in diezelfde topics ook users met extreem cynische en degraderende oneliners zag strooien wat blijkbaar wel OK was. Er was een bepaalde zwarte/sarcastische humor/rellen, de lachers op je hand proberen te krijgen op een niet-leuke manier. Ook bijv in de derde persoon over de TS/TO posten op een lelijke manier (zoals alleen wij vrouwen dat kunnen volgens mij).
Ik zou me daardoor niet snel kwetsbaar opstellen op viva forum, hoewel het de laatste tijd wat milder gestemd lijkt maar dat kan aan mij liggen. Ik lees alleen maar af en toe.
Op FOK! dat soort intens afkrakende en op de man replies nooit tegengekomen, of het wordt direct gemodereerd.
Vind op Viva ook de mannelijke users wat vreemd overkomen soms maar dat is wel grappig.
Laatste tijd zie ik meer overeenkomsten dan in het begin. Misschien ga je anders filteren en negeer ik bepaald type replies nu gewoon.
Posten de mods op Viva eigenlijk ook gewoon mee? Of waren het echt alleen maar mods? Ik vind het hier ook echt een meerwaarde dat de mods ook gewoon voor hun plezier meeposten. Als ik dan bijvoorbeeld een TR zet in MOL, voelt het voor mij meer alsof ik even iets tegen @Moira zeg waarvan zij dan kan beslissen wat ze ermee doet, dan dat ik echt een user verraad.quote:Op zondag 27 juni 2021 08:55 schreef holyguacamole het volgende:
Wat interessant. Het klinkt allemaal veel gemoedelijker.
Ik denk dat een van de redenen van het strenge moderatiebeleid mogelijk wel het vele getroll is. Als je een onderwerp opende wat maar een beetje controversieel was, kwamen er vaak mensen die dat onderuit gingen halen en alles expres verkeerd begrepen. Jammer, want ik discussieer graag serieus. Tenzij het gewoon grappen zijn maar dat was het dan ook niet (ik vond het tenminste erg flauw).
Aan de andere kant kon je dan ook niet echt discussiëren. Stel een topic was: Action wat een waardeloze winkel. En je kwam daar met allemaal voorbeelden waaruit bleek dat je er superkwaliteit had gekocht. Dan werd je met off topic geroep het topic uitgebonjourd (of geprobeerd). Dat is dan wel jammer want een echte discussie over of de Action nou echt wel zo waardeloos is vind ik interessant en zeker niet off topic (ook al was de insteek van het topic anders).
Zo voelt dat voor degene die de TR leest en behandelt (ik in dit geval) dus ookquote:Op zondag 27 juni 2021 13:26 schreef Meke het volgende:
Ik vind het hier ook echt een meerwaarde dat de mods ook gewoon voor hun plezier meeposten. Als ik dan bijvoorbeeld een TR zet in MOL, voelt het voor mij meer alsof ik even iets tegen @:Moira zeg waarvan zij dan kan beslissen wat ze ermee doet, dan dat ik echt een user verraad.
Ik kan me voorstellen dat die mensen die op dat ModeratorViva account zaten zelf ook nog wel een 'normale' persoonlijke account ernaast hadden om mee te posten. Maar dan weet je dus alsnog nooit wie het isquote:Op zondag 27 juni 2021 13:31 schreef holyguacamole het volgende:
Voor mij was het altijd heel schimmig wie de mods waren. Ze waren anoniem. En plaatsten zelf niet mee dacht ik.
Daarom was een mod een soort mythische figuur waarbij je je gelijk kon halen (en mensen een topic uitjagen door flink te staffen).
Maar vaak was ik ook weer blij met mods want dat getrol was ook erg vermoeiend.
Ik had zelf over het algemeen vrij weinig last van het modereren.
Oh, nou ik heb ik altijd 3 mensen verdacht van modereren naast hun eigen accountquote:Op zondag 27 juni 2021 13:31 schreef holyguacamole het volgende:
Voor mij was het altijd heel schimmig wie de mods waren. Ze waren anoniem. En plaatsten zelf niet mee dacht ik.
Daarom was een mod een soort mythische figuur waarbij je je gelijk kon halen (en mensen een topic uitjagen door flink te staffen).
Maar vaak was ik ook weer blij met mods want dat getrol was ook erg vermoeiend.
Ik had zelf over het algemeen vrij weinig last van het modereren.
Nou word ik benieuwd… maar mag zeker niet?quote:Op zondag 27 juni 2021 13:47 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Oh, nou ik heb ik altijd 3 mensen verdacht van modereren naast hun eigen account
Ik ga geen namen noemen. Het was gewoon een vermoeden. Allemaal keurig nette mensen hoor. Geen geflame en gekat op de één en stafjes uitdelen op de ander.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:00 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Nou word ik benieuwd… maar mag zeker niet?
Het risico daar is dan wel dan bij een meningsverschil tussen de moderator-onder-een-useraccount en een andere user de eerste diens moderator status gebruikt om de ander de mond te snoeren. Hier is dat lastiger omdat je als mod gewoon bekend bent onder je eigen account.quote:Op zondag 27 juni 2021 13:36 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat die mensen die op dat ModeratorViva account zaten zelf ook nog wel een 'normale' persoonlijke account ernaast hadden om mee te posten. Maar dan weet je dus alsnog nooit wie het is
Wel interessant hoe dat verschilt iig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |