abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200045540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:41 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Ik ken je naam wel, maar wist niet dat je bij het groepje zat. Napraat. las ik niet (of alleen bij enorme rellen. _O- )
Destijds een beetje van alles. Maar vooral ook rellen. Die waren zo leuk!
pi_200045668
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 17:55 schreef Whiskers82 het volgende:

[..]

Destijds een beetje van alles. Maar vooral ook rellen. Die waren zo leuk!
De echt grote waren voor mijn tijd. Schiet me nu even de patatrel te binnen en een wat stalkdingen. naw posten enzo, maar dat was niet fijn. Angelgate heb ik gemist. Hoe lang zat jij op Viva?
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_200045749
Nu ru
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:08 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

De echt grote waren voor mijn tijd. Schiet me nu even de patatrel te binnen en een wat stalkdingen. naw posten enzo, maar dat was niet fijn. Angelgate heb ik gemist. Hoe lang zat jij op Viva?
Ruim 15 jaar nu. Misschien iets langer.
pi_200045755
*O* Ik ga werken (alweer). Fijne avond allen!
pi_200045756
Napraat was vrij handig om te weten waar er gereld werd. :9 Maar afgezien van wat vage details kan ik me nooit herinneren wat precies de reden(en) tot rel was.
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_200053225
Ik dacht dat hèt groepje een mythe was. Er waren natuurlijk sowieso wel veel groepjes.
pi_200055755
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 09:45 schreef An_Apple_A_Day het volgende:
Ik dacht dat hèt groepje een mythe was. Er waren natuurlijk sowieso wel veel groepjes.
Het groepje heeft in ieder geval altijd ontkend dat er een groepje was. Dat zal dan wel zo zijn. :)
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_200056281
In de 17 jaar die ik grotendeels meelas ( :') ), begreep ik eigenlijk altijd dat nieuwelingen de oudgedienden als een soort groepje zagen. Niet zo zeer omdat ze het zo ontzettend met elkaar eens waren, wel omdat ze heel aanwezig waren.

Viva was wat dat betreft ook wel een bijzonder forum, vond ik dan. Zelden op andere fora zoveel drama gezien. Maar misschien was libelle nog wel erger, dat kan.
  PR en moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 14:32:05 #59
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_200057257
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:19 schreef Athenais het volgende:
In de 17 jaar die ik grotendeels meelas ( :') ), begreep ik eigenlijk altijd dat nieuwelingen de oudgedienden als een soort groepje zagen. Niet zo zeer omdat ze het zo ontzettend met elkaar eens waren, wel omdat ze heel aanwezig waren.

Viva was wat dat betreft ook wel een bijzonder forum, vond ik dan. Zelden op andere fora zoveel drama gezien. Maar misschien was libelle nog wel erger, dat kan.
Waar ging die drama dan meestal over, vraag ik me af :D
Fuck the EBU.
pi_200057291
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:19 schreef Athenais het volgende:

Maar veel oudgedienden waren het ook nooit met elkaar eens toch?
En de drama maakte het juist leuk >:)

(ik mis mijn :proud: smiley)
pi_200057431
Die ik me kan herinneren gingen over moderatoren, iets over een fb knopje om een topic makkelijker te delen, en kletstopics die nieuwe meeschrijvers gingen weren of zoiets. En Viola Holt die uit haar panty sprong om godmagwetenwat.

Maar als klotepuber las ik vooral de sekspijler mee om bizarre topics op ongure tijden naar vrienden door te sturen. :')
pi_200057504
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 14:34 schreef An_Apple_A_Day het volgende:

[..]

Maar veel oudgedienden waren het ook nooit met elkaar eens toch?
En de drama maakte het juist leuk >:)

(ik mis mijn :proud: smiley)
Nee, dat zeg ik ook. Maar dan konden ze wel, op het oog, een topic aardig naar zich toe trekken en dan snap ik ook wel dat je als nieuweling niet echt het idee krijgt er tussen te komen of ook maar iets van relevante respons te krijgen. :)

Drama was grappig maar ik dacht ook wel met regelmaat 'Ja ja, nu weten we het wel' of vond ik het echt nergens over gaan.
pi_200057590
Anyway: overeenkomsten zijn toch wel de SHO en entertainment pijler qua geroddel. Op beiden fanatiek meegelezen. *) Perfect voor de momenten dat je iets wil kezen maar het niet te ingewikkeld moet worden.
pi_200057803
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:44 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Het groepje heeft in ieder geval altijd ontkend dat er een groepje was. Dat zal dan wel zo zijn. :)
Stop met ontkennen! 😂
pi_200057963
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 15:17 schreef Whiskers82 het volgende:

[..]

Stop met ontkennen! 😂
Ik had graag met hetgroepje in een groepje willen zitten, maar dat groepje was al vol. :'(
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 16:07:28 #66
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200058368
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 14:42 schreef Athenais het volgende:
Die ik me kan herinneren gingen over moderatoren, iets over een fb knopje om een topic makkelijker te delen, en kletstopics die nieuwe meeschrijvers gingen weren of zoiets. En Viola Holt die uit haar panty sprong om godmagwetenwat.

Maar als klotepuber las ik vooral de sekspijler mee om bizarre topics op ongure tijden naar vrienden door te sturen. :')
Viola Holt gate, daar heb ik zo om gelachen _O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_200068439
Tsjonge, zo leer je nog eens wat. Ik al die jaren maar denken dat user banaanvragen gewoon fan was van dat gele fruit.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_200069445
Op viva had ik een paar keer dat mijn posts verwijderd werden, wat op mij vrij random en subjectief overkwam omdat ik dan een ander geluid liet horen maar wel gewoon beleefd en niet op de man. Dat is me op FOK 0 keer overkomen.

Terwijl ik in diezelfde topics ook users met extreem cynische en degraderende oneliners zag strooien wat blijkbaar wel OK was. Er was een bepaalde zwarte/sarcastische humor/rellen, de lachers op je hand proberen te krijgen op een niet-leuke manier. Ook bijv in de derde persoon over de TS/TO posten op een lelijke manier (zoals alleen wij vrouwen dat kunnen volgens mij).

Ik zou me daardoor niet snel kwetsbaar opstellen op viva forum, hoewel het de laatste tijd wat milder gestemd lijkt maar dat kan aan mij liggen. Ik lees alleen maar af en toe.

Op FOK! dat soort intens afkrakende en op de man replies nooit tegengekomen, of het wordt direct gemodereerd.

Vind op Viva ook de mannelijke users wat vreemd overkomen soms maar dat is wel grappig.

Laatste tijd zie ik meer overeenkomsten dan in het begin. Misschien ga je anders filteren en negeer ik bepaald type replies nu gewoon.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_200085576
Hoe zit het hier met de topic vastheid? Bij Viva was het erg belangrijk dat je niet off topic ging en als je dat wel deed gingen mensen je erop aanspreken of je zelfs staffen. Dat werd dan ook gebruikt als je iets zei wat ze niet beviel.
  VIVA zondag 27 juni 2021 @ 02:01:35 #70
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_200085593
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 01:56 schreef holyguacamole het volgende:
Hoe zit het hier met de topic vastheid? Bij Viva was het erg belangrijk dat je niet off topic ging en als je dat wel deed gingen mensen je erop aanspreken of je zelfs staffen. Dat werd dan ook gebruikt als je iets zei wat ze niet beviel.
Moderatie is hier een stuk minder strict. Offtopic wordt soms wel verwijderd als het echt te erg wordt, maar zelden wordt je er echt op aangesproken. Uiteraard hangt het wel een beetje af van in welke "pijler" je je begeeft. Sommige tolereren iets minder getroll dan de andere.

Maar het is hier geen kleuterdisco, straffen komen zelden voor en het is absoluut geen probleem om een beetje offtopic te gaan in welk topic dan ook als je wat te vertellen hebt.
What lies behind makes no sense in my mind
  PR en moderator zondag 27 juni 2021 @ 02:37:27 #71
288245 crew  Moira
pi_200085665
Ja over het algemeen verwijzen we voor offtopic gepraat naar SC's, daar zijn ze voor. Bij serieuze topics waar inhoudelijke posts gewoon waardevol zijn is het zonde als je ook nog door offtopic gesprekken heen moet scrollen, dus daar wordt wel voor gewaakt. Maar dat zullen de meeste mensen zelf ook wel snappen om daar niet een topic mee te verneuken.

Lang niet alle topics zijn even serieus dus er zit wel wat speelruimte in. Zoals deze, hier gaan we eigenlijk ook met enige regelmaat offtopic :') Dat verschilt ook echt per subforum en dat voel je ook wel aan.
Een enkele post hier of daar maakt niet zo uit, meestal brengt men zich na een paar posts vanzelf wel weer ontopic. En als 't te lang doorgaat/een topic ontspoort komt een mod er wat van zeggen, het kan ook best dat users ons daar middels een TR op wijzen. Dat hebben we liever dan dat men zelf in het topic over elkaar heen gaat vallen en het topic nóg verder offtopic gaat/ontspoort.
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 27 juni 2021 @ 02:43:24 #72
288245 crew  Moira
pi_200085670
Om nog maar even verder off-topic te gaan in m'n eigen topic:

Ik hoop wel dat FOK!kende VIVA'ers over hun staf-trauma's heen gaan komen hier :o Want hier worden TR's niet gebruikt om elkaar een oor aan te naaien maar om de moderatie te helpen, om ze ff mee te laten kijken of er iets moet gebeuren. Dat wordt juist gewaardeerd :Y Mods hier kunnen sowieso niet bannen en zullen je ook niet met de nek aankijken als er een TR over een post van je wordt geplaatst, dat bekijken we in de context van elke situatie. Het komt ook voor dat juist degene die de TR plaatst wordt aangesproken, ligt er maar net aan.
Fuck the EBU.
pi_200086461
Wat interessant. Het klinkt allemaal veel gemoedelijker.

Ik denk dat een van de redenen van het strenge moderatiebeleid mogelijk wel het vele getroll is. Als je een onderwerp opende wat maar een beetje controversieel was, kwamen er vaak mensen die dat onderuit gingen halen en alles expres verkeerd begrepen. Jammer, want ik discussieer graag serieus. Tenzij het gewoon grappen zijn maar dat was het dan ook niet (ik vond het tenminste erg flauw).

Aan de andere kant kon je dan ook niet echt discussiëren. Stel een topic was: Action wat een waardeloze winkel. En je kwam daar met allemaal voorbeelden waaruit bleek dat je er superkwaliteit had gekocht. Dan werd je met off topic geroep het topic uitgebonjourd (of geprobeerd). Dat is dan wel jammer want een echte discussie over of de Action nou echt wel zo waardeloos is vind ik interessant en zeker niet off topic (ook al was de insteek van het topic anders).
  Admin zondag 27 juni 2021 @ 09:44:55 #74
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_200086822
Wat wel kan gebeuren is dat je post verwijderd wordt omdat het een reactie was op een andere post die verwijderd is. Je post is dan een beetje collateral damage.
Maar het doel is altijd om zo min mogelijk te verwijderen (en alleen in te grijpen als dat noodzakelijk is)
Zien wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator / Colorchick zondag 27 juni 2021 @ 10:00:22 #75
382129 crew  Donna
pi_200086945
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:05 schreef -marz- het volgende:
Op viva had ik een paar keer dat mijn posts verwijderd werden, wat op mij vrij random en subjectief overkwam omdat ik dan een ander geluid liet horen maar wel gewoon beleefd en niet op de man. Dat is me op FOK 0 keer overkomen.

Terwijl ik in diezelfde topics ook users met extreem cynische en degraderende oneliners zag strooien wat blijkbaar wel OK was. Er was een bepaalde zwarte/sarcastische humor/rellen, de lachers op je hand proberen te krijgen op een niet-leuke manier. Ook bijv in de derde persoon over de TS/TO posten op een lelijke manier (zoals alleen wij vrouwen dat kunnen volgens mij).

Ik zou me daardoor niet snel kwetsbaar opstellen op viva forum, hoewel het de laatste tijd wat milder gestemd lijkt maar dat kan aan mij liggen. Ik lees alleen maar af en toe.

Op FOK! dat soort intens afkrakende en op de man replies nooit tegengekomen, of het wordt direct gemodereerd.

Vind op Viva ook de mannelijke users wat vreemd overkomen soms maar dat is wel grappig.

Laatste tijd zie ik meer overeenkomsten dan in het begin. Misschien ga je anders filteren en negeer ik bepaald type replies nu gewoon.
De laatste tijd was het inderdaad wel redelijk mild ja!
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 13:26:28 #76
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_200089168
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 08:55 schreef holyguacamole het volgende:
Wat interessant. Het klinkt allemaal veel gemoedelijker.

Ik denk dat een van de redenen van het strenge moderatiebeleid mogelijk wel het vele getroll is. Als je een onderwerp opende wat maar een beetje controversieel was, kwamen er vaak mensen die dat onderuit gingen halen en alles expres verkeerd begrepen. Jammer, want ik discussieer graag serieus. Tenzij het gewoon grappen zijn maar dat was het dan ook niet (ik vond het tenminste erg flauw).

Aan de andere kant kon je dan ook niet echt discussiëren. Stel een topic was: Action wat een waardeloze winkel. En je kwam daar met allemaal voorbeelden waaruit bleek dat je er superkwaliteit had gekocht. Dan werd je met off topic geroep het topic uitgebonjourd (of geprobeerd). Dat is dan wel jammer want een echte discussie over of de Action nou echt wel zo waardeloos is vind ik interessant en zeker niet off topic (ook al was de insteek van het topic anders).
Posten de mods op Viva eigenlijk ook gewoon mee? Of waren het echt alleen maar mods? Ik vind het hier ook echt een meerwaarde dat de mods ook gewoon voor hun plezier meeposten. Als ik dan bijvoorbeeld een TR zet in MOL, voelt het voor mij meer alsof ik even iets tegen @Moira zeg waarvan zij dan kan beslissen wat ze ermee doet, dan dat ik echt een user verraad.
Soms merk je gewoon dat er gevoelige onderwerpen zijn, waarvan het fijn is als ze even subtiel in goede banen wordt geleid.

Ik ben heel braaf :D Dus eigenlijk merk ik meestal op mijn posts niet zoveel van het modden :P Maar meestal sturen ze dan volgens mij meer een gesprek om open in discussie te gaan, dan dat ze je op je vingers tikken. En ze gebruiken ook notes, zodat je een beetje een overzicht van een user krijgt. Als je al 100x op je vingers bent getikt reageren ze wellicht anders dan als je toevallig een keer een beetje een onhandige post plaatste :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_200089224
Voor mij was het altijd heel schimmig wie de mods waren. Ze waren anoniem. En plaatsten zelf niet mee dacht ik.

Daarom was een mod een soort mythische figuur waarbij je je gelijk kon halen (en mensen een topic uitjagen door flink te staffen).

Maar vaak was ik ook weer blij met mods want dat getrol was ook erg vermoeiend.

Ik had zelf over het algemeen vrij weinig last van het modereren.
  PR en moderator zondag 27 juni 2021 @ 13:32:32 #78
288245 crew  Moira
pi_200089237
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:26 schreef Meke het volgende:
Ik vind het hier ook echt een meerwaarde dat de mods ook gewoon voor hun plezier meeposten. Als ik dan bijvoorbeeld een TR zet in MOL, voelt het voor mij meer alsof ik even iets tegen @:Moira zeg waarvan zij dan kan beslissen wat ze ermee doet, dan dat ik echt een user verraad.
Zo voelt dat voor degene die de TR leest en behandelt (ik in dit geval) dus ook :Y

Mods zijn ook altijd gewoon begonnen als users die voor hun plezier meeposten, en zijn daar niet mee gestopt toen ze een specifiek hoekje zijn gaan modden. En FA's zijn dan weer gewoon users die lang mod zijn geweest en hééél veel geduld hebben :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Moira op 27-06-2021 13:38:24 ]
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 27 juni 2021 @ 13:36:24 #79
288245 crew  Moira
pi_200089295
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:31 schreef holyguacamole het volgende:
Voor mij was het altijd heel schimmig wie de mods waren. Ze waren anoniem. En plaatsten zelf niet mee dacht ik.

Daarom was een mod een soort mythische figuur waarbij je je gelijk kon halen (en mensen een topic uitjagen door flink te staffen).

Ik kan me voorstellen dat die mensen die op dat ModeratorViva account zaten zelf ook nog wel een 'normale' persoonlijke account ernaast hadden om mee te posten. Maar dan weet je dus alsnog nooit wie het is _O-

Wel interessant hoe dat verschilt iig.
Fuck the EBU.
pi_200089439
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:31 schreef holyguacamole het volgende:

Oh, nou ik heb ik altijd 3 mensen verdacht van modereren naast hun eigen account
pi_200089487
Ten tijde van de angels hadden ze vaak ook een account om mee te posten. Op een gegeven moment gingen ze voor open moderen, dat ging blijkbaar fout en werd het weer anoniem.

Ik weet ook niet waarom ik dat onthoud. ;(
pi_200089622
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:47 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Oh, nou ik heb ik altijd 3 mensen verdacht van modereren naast hun eigen account
Nou word ik benieuwd… maar mag zeker niet?
pi_200089637
Trouwens als Viva vervelend is qua modereren, staffen en trollen dan is Twitter echt de helleput. Wat dáár allemaal gebeurt…
pi_200089902
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:00 schreef holyguacamole het volgende:

[..]

Nou word ik benieuwd… maar mag zeker niet?
Ik ga geen namen noemen. Het was gewoon een vermoeden. Allemaal keurig nette mensen hoor. Geen geflame en gekat op de één en stafjes uitdelen op de ander.
  Admin dinsdag 29 juni 2021 @ 15:01:33 #85
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_200126519
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:36 schreef Moira het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat die mensen die op dat ModeratorViva account zaten zelf ook nog wel een 'normale' persoonlijke account ernaast hadden om mee te posten. Maar dan weet je dus alsnog nooit wie het is _O-

Wel interessant hoe dat verschilt iig.
Het risico daar is dan wel dan bij een meningsverschil tussen de moderator-onder-een-useraccount en een andere user de eerste diens moderator status gebruikt om de ander de mond te snoeren. Hier is dat lastiger omdat je als mod gewoon bekend bent onder je eigen account.
Natuurlijk kan daaromheen gewerkt worden, maar er zit dan nog wel een laag FA's en daarboven nog een laag Admins die daar dan weer op kunnen en zullen ingrijpen.
Het is hier eigenlijk in 21 jaar zelden/nooit een issue geweest in ieder geval.
Zien wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')