abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 27 juni 2021 @ 13:26:28 #76
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_200089168
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 08:55 schreef holyguacamole het volgende:
Wat interessant. Het klinkt allemaal veel gemoedelijker.

Ik denk dat een van de redenen van het strenge moderatiebeleid mogelijk wel het vele getroll is. Als je een onderwerp opende wat maar een beetje controversieel was, kwamen er vaak mensen die dat onderuit gingen halen en alles expres verkeerd begrepen. Jammer, want ik discussieer graag serieus. Tenzij het gewoon grappen zijn maar dat was het dan ook niet (ik vond het tenminste erg flauw).

Aan de andere kant kon je dan ook niet echt discussiëren. Stel een topic was: Action wat een waardeloze winkel. En je kwam daar met allemaal voorbeelden waaruit bleek dat je er superkwaliteit had gekocht. Dan werd je met off topic geroep het topic uitgebonjourd (of geprobeerd). Dat is dan wel jammer want een echte discussie over of de Action nou echt wel zo waardeloos is vind ik interessant en zeker niet off topic (ook al was de insteek van het topic anders).
Posten de mods op Viva eigenlijk ook gewoon mee? Of waren het echt alleen maar mods? Ik vind het hier ook echt een meerwaarde dat de mods ook gewoon voor hun plezier meeposten. Als ik dan bijvoorbeeld een TR zet in MOL, voelt het voor mij meer alsof ik even iets tegen @Moira zeg waarvan zij dan kan beslissen wat ze ermee doet, dan dat ik echt een user verraad.
Soms merk je gewoon dat er gevoelige onderwerpen zijn, waarvan het fijn is als ze even subtiel in goede banen wordt geleid.

Ik ben heel braaf :D Dus eigenlijk merk ik meestal op mijn posts niet zoveel van het modden :P Maar meestal sturen ze dan volgens mij meer een gesprek om open in discussie te gaan, dan dat ze je op je vingers tikken. En ze gebruiken ook notes, zodat je een beetje een overzicht van een user krijgt. Als je al 100x op je vingers bent getikt reageren ze wellicht anders dan als je toevallig een keer een beetje een onhandige post plaatste :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_200089224
Voor mij was het altijd heel schimmig wie de mods waren. Ze waren anoniem. En plaatsten zelf niet mee dacht ik.

Daarom was een mod een soort mythische figuur waarbij je je gelijk kon halen (en mensen een topic uitjagen door flink te staffen).

Maar vaak was ik ook weer blij met mods want dat getrol was ook erg vermoeiend.

Ik had zelf over het algemeen vrij weinig last van het modereren.
  PR en moderator zondag 27 juni 2021 @ 13:32:32 #78
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_200089237
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:26 schreef Meke het volgende:
Ik vind het hier ook echt een meerwaarde dat de mods ook gewoon voor hun plezier meeposten. Als ik dan bijvoorbeeld een TR zet in MOL, voelt het voor mij meer alsof ik even iets tegen @:Moira zeg waarvan zij dan kan beslissen wat ze ermee doet, dan dat ik echt een user verraad.
Zo voelt dat voor degene die de TR leest en behandelt (ik in dit geval) dus ook :Y

Mods zijn ook altijd gewoon begonnen als users die voor hun plezier meeposten, en zijn daar niet mee gestopt toen ze een specifiek hoekje zijn gaan modden. En FA's zijn dan weer gewoon users die lang mod zijn geweest en hééél veel geduld hebben :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Moira op 27-06-2021 13:38:24 ]
Fuck the EBU.
  PR en moderator zondag 27 juni 2021 @ 13:36:24 #79
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_200089295
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:31 schreef holyguacamole het volgende:
Voor mij was het altijd heel schimmig wie de mods waren. Ze waren anoniem. En plaatsten zelf niet mee dacht ik.

Daarom was een mod een soort mythische figuur waarbij je je gelijk kon halen (en mensen een topic uitjagen door flink te staffen).

Ik kan me voorstellen dat die mensen die op dat ModeratorViva account zaten zelf ook nog wel een 'normale' persoonlijke account ernaast hadden om mee te posten. Maar dan weet je dus alsnog nooit wie het is _O-

Wel interessant hoe dat verschilt iig.
Fuck the EBU.
pi_200089439
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:31 schreef holyguacamole het volgende:

Oh, nou ik heb ik altijd 3 mensen verdacht van modereren naast hun eigen account
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_200089487
Ten tijde van de angels hadden ze vaak ook een account om mee te posten. Op een gegeven moment gingen ze voor open moderen, dat ging blijkbaar fout en werd het weer anoniem.

Ik weet ook niet waarom ik dat onthoud. ;(
He puts up with my extravagance and my nonsense
pi_200089622
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:47 schreef schaakkipje het volgende:

[..]

Oh, nou ik heb ik altijd 3 mensen verdacht van modereren naast hun eigen account
Nou word ik benieuwd… maar mag zeker niet?
pi_200089637
Trouwens als Viva vervelend is qua modereren, staffen en trollen dan is Twitter echt de helleput. Wat dáár allemaal gebeurt…
pi_200089902
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:00 schreef holyguacamole het volgende:

[..]

Nou word ik benieuwd… maar mag zeker niet?
Ik ga geen namen noemen. Het was gewoon een vermoeden. Allemaal keurig nette mensen hoor. Geen geflame en gekat op de één en stafjes uitdelen op de ander.
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
  Admin dinsdag 29 juni 2021 @ 15:01:33 #85
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_200126519
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:36 schreef Moira het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat die mensen die op dat ModeratorViva account zaten zelf ook nog wel een 'normale' persoonlijke account ernaast hadden om mee te posten. Maar dan weet je dus alsnog nooit wie het is _O-

Wel interessant hoe dat verschilt iig.
Het risico daar is dan wel dan bij een meningsverschil tussen de moderator-onder-een-useraccount en een andere user de eerste diens moderator status gebruikt om de ander de mond te snoeren. Hier is dat lastiger omdat je als mod gewoon bekend bent onder je eigen account.
Natuurlijk kan daaromheen gewerkt worden, maar er zit dan nog wel een laag FA's en daarboven nog een laag Admins die daar dan weer op kunnen en zullen ingrijpen.
Het is hier eigenlijk in 21 jaar zelden/nooit een issue geweest in ieder geval.
Zien wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')