Posten de mods op Viva eigenlijk ook gewoon mee? Of waren het echt alleen maar mods? Ik vind het hier ook echt een meerwaarde dat de mods ook gewoon voor hun plezier meeposten. Als ik dan bijvoorbeeld een TR zet in MOL, voelt het voor mij meer alsof ik even iets tegen @Moira zeg waarvan zij dan kan beslissen wat ze ermee doet, dan dat ik echt een user verraad.quote:Op zondag 27 juni 2021 08:55 schreef holyguacamole het volgende:
Wat interessant. Het klinkt allemaal veel gemoedelijker.
Ik denk dat een van de redenen van het strenge moderatiebeleid mogelijk wel het vele getroll is. Als je een onderwerp opende wat maar een beetje controversieel was, kwamen er vaak mensen die dat onderuit gingen halen en alles expres verkeerd begrepen. Jammer, want ik discussieer graag serieus. Tenzij het gewoon grappen zijn maar dat was het dan ook niet (ik vond het tenminste erg flauw).
Aan de andere kant kon je dan ook niet echt discussiëren. Stel een topic was: Action wat een waardeloze winkel. En je kwam daar met allemaal voorbeelden waaruit bleek dat je er superkwaliteit had gekocht. Dan werd je met off topic geroep het topic uitgebonjourd (of geprobeerd). Dat is dan wel jammer want een echte discussie over of de Action nou echt wel zo waardeloos is vind ik interessant en zeker niet off topic (ook al was de insteek van het topic anders).
Zo voelt dat voor degene die de TR leest en behandelt (ik in dit geval) dus ookquote:Op zondag 27 juni 2021 13:26 schreef Meke het volgende:
Ik vind het hier ook echt een meerwaarde dat de mods ook gewoon voor hun plezier meeposten. Als ik dan bijvoorbeeld een TR zet in MOL, voelt het voor mij meer alsof ik even iets tegen @:Moira zeg waarvan zij dan kan beslissen wat ze ermee doet, dan dat ik echt een user verraad.
Ik kan me voorstellen dat die mensen die op dat ModeratorViva account zaten zelf ook nog wel een 'normale' persoonlijke account ernaast hadden om mee te posten. Maar dan weet je dus alsnog nooit wie het isquote:Op zondag 27 juni 2021 13:31 schreef holyguacamole het volgende:
Voor mij was het altijd heel schimmig wie de mods waren. Ze waren anoniem. En plaatsten zelf niet mee dacht ik.
Daarom was een mod een soort mythische figuur waarbij je je gelijk kon halen (en mensen een topic uitjagen door flink te staffen).
Maar vaak was ik ook weer blij met mods want dat getrol was ook erg vermoeiend.
Ik had zelf over het algemeen vrij weinig last van het modereren.
Oh, nou ik heb ik altijd 3 mensen verdacht van modereren naast hun eigen accountquote:Op zondag 27 juni 2021 13:31 schreef holyguacamole het volgende:
Voor mij was het altijd heel schimmig wie de mods waren. Ze waren anoniem. En plaatsten zelf niet mee dacht ik.
Daarom was een mod een soort mythische figuur waarbij je je gelijk kon halen (en mensen een topic uitjagen door flink te staffen).
Maar vaak was ik ook weer blij met mods want dat getrol was ook erg vermoeiend.
Ik had zelf over het algemeen vrij weinig last van het modereren.
Nou word ik benieuwd… maar mag zeker niet?quote:Op zondag 27 juni 2021 13:47 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Oh, nou ik heb ik altijd 3 mensen verdacht van modereren naast hun eigen account
Ik ga geen namen noemen. Het was gewoon een vermoeden. Allemaal keurig nette mensen hoor. Geen geflame en gekat op de één en stafjes uitdelen op de ander.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:00 schreef holyguacamole het volgende:
[..]
Nou word ik benieuwd… maar mag zeker niet?
Het risico daar is dan wel dan bij een meningsverschil tussen de moderator-onder-een-useraccount en een andere user de eerste diens moderator status gebruikt om de ander de mond te snoeren. Hier is dat lastiger omdat je als mod gewoon bekend bent onder je eigen account.quote:Op zondag 27 juni 2021 13:36 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat die mensen die op dat ModeratorViva account zaten zelf ook nog wel een 'normale' persoonlijke account ernaast hadden om mee te posten. Maar dan weet je dus alsnog nooit wie het is
Wel interessant hoe dat verschilt iig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |