Jansenprik halen 2 weken van te voren.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou ja ik heb wel een klacht eigenlijk.
Ik wil 3 dagen naar de Zandvoort GP maar ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen met een test bewijs wat maar 40 uur geldig is en enkel test mogelijkheden tussen 08 en 18.
Dat gaat nog lastig worden ben ik bang.
Als er nog Janssen isquote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Jansenprik halen 2 weken van te voren.
Of zaterdagochtend om 08:00 door de teststraat
Wat doe jij op het kamp?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:02 schreef fathank het volgende:
Was net op bezoek op het kamp. volgens mij ben ik zwaar magnetisch geworden
Schoenen uittrekken, wat andersquote:
Komt een dance-event met DJ in de Jaarbeurs. Kun je je Janssen vaccin halen.quote:
Dat is dus allerminst zeker. De Spaanse Griep is na 4 golven (waarvan de 2e heel heftig was en de 4e bijna niets meer voorstelde) gewoon in de reguliere seizoensgriep opgegaan. Dat kan bij COVID dus net zo gebeuren. En dat komt door natuurlijke selectie - uiteindelijk bevoordeelt evolutionaire selectie de virusstam die het besmettelijkst maar minst virulent is.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
Had jij ooit de illusie dan, dat alles weer zou worden als voorheen? Covid gaat niet meer weg. Da's vanaf nu een ziekte die, met z'n varianten, voorkomt in de wereld, net als griep. Daar moeten we mee omgaan, er samen mee leven. We hebben geen keuze wat dat betreft. Je kunt 't niet terug duwen naar een dierenmarkt in China en er een koepel omheen bouwen.
De oorspronkelijke tekst (niet van mij) luidde dat 'men verwachte dat in juli het virus wel weg zou zijn en alles weer normaal zou zijn'. We kunnen stellen dat het virus inderdaad niet weggaat. Minder gevaarlijk? Ja, dat zal idd gebeuren, zoals met veel andere virussen ook is gebeurd. Maar dat gebeurt ook niet in 2 jaar. We mogen erop hopen, maar meestal duurt het wel iets langer dan dat. We zullen er idd dus mee moeten leven tot het geen issue meer is voor mensen zonder gezondheidsproblematiek.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:09 schreef Helikopterpilootje het volgende:
[..]
Dat is dus allerminst zeker. De Spaanse Griep is na 4 golven (waarvan de 2e heel heftig was en de 4e bijna niets meer voorstelde) gewoon in de reguliere seizoensgriep opgegaan. Dat kan bij COVID dus net zo gebeuren. En dat komt door natuurlijke selectie - uiteindelijk bevoordeelt evolutionaire selectie de virusstam die het besmettelijkst maar minst virulent is.
Met een zeer besmettelijk virus waar je amper ziek van wordt hoef je niet te leren leven, dat vergt geen aanpassing. Het is allerminst ondenkbaar dat het die kant op gaat. Er hebben zich o.a. in de alpha-variant al mutaties voorgedaan waarvan bekend zijn dat die normaliter tot lagere virulentie leiden in andere virussoorten.
Verder: definieer 'voorheen'. 'Voorheen' is namelijk óók de jaren 80 en 90, toen mensen gemiddeld enkele jaren eerder hun laatste pamper vol scheten dan nu.
De impact op de levensverwachting van COVID is in Nederland enkele maanden. En dat is met maatregelen die totaal niet werkten en waarbij Magere Hein met z'n zeis ongestoord via de ventilatie in de meeste verpleeghuizen van kamer naar kamer kon trekken.
Bejaarden en vetkleppen zijn echt massaal dood neer gerot. En toch worden we gemiddeld nog ver boven de 80, want de doorsnee COVID-lijer die eraan de pijp uit gaat, is 82.
Om 08:00 zit ik wss al in de tour bus die kant op.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Met polio vaccin is het in het verleden goed mis gegaan door productiefouten.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:11 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik ben tegen Polio ingeent zou dat nu weer doen. Voor mij is het verschil dat het vaccin tegen Polio enkele 10 tallen jaren oud is, en tegen Covid net op de markt. Nogmaals, ik ben niet tegen vaccineren, ook niet tegen Covid vaccinatie maar ik wacht het nog even af.
Kijken waar je in Haarlem of Amsterdam kan laten testen en dan tussendoor gaan. Bijvoorbeeld vrijdag tussen de vrije trainingen. Of zaterdag na kwalificatie.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Om 08:00 zit ik wss al in de tour bus die kant op.
Als ik donderdag avond ga kom ik zondag in de problemen.
Lastig allemaal.
Er zit niets in dat op langere termijn in je lichaam blijft en vaccins hebben nog nooit op langere termijn effecten gehad.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Dat weten de makers van het vaccin zelfs niet eens... dat hebben ze ook in statements gezegd.
[..]
Als Corona het laatste zetje geeft is het toch echt door Corona, niet met corona.quote:Als een bejaarde met leukemie en een hersentumor corona blijkt te hebben is het niet logisch dat corona als doodsoorzaak wordt gezien.
In Zandvoort hebben ze vast ook een testlocatie.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Om 08:00 zit ik wss al in de tour bus die kant op.
Als ik donderdag avond ga kom ik zondag in de problemen.
Lastig allemaal.
Dat lijkt mij ook wel.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:26 schreef fathank het volgende:
[..]
In Zandvoort hebben ze vast ook een testlocatie.
Ja dan heb je niet opgelet. die is er alquote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:04 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Geïnactiveerd vaccin. Staat in de Nederlandse link
Niet in Nederland.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:07 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dan heb je niet opgelet. die is er al
sterktequote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:14 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik wacht op Valneva. Dat komt uit Europa.
Ik leef nu.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:14 schreef Nattekat het volgende:
Iedereen die zegt bang te zijn voor de langetermijneffecten zit iedereen en ook zichzelf voor de gek te houden.
Dat hoeft niet 2 weken vantevorenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zal het even checken.quote:
Hoe dan ook, een dergelijk vaccin zal eerst door de EMA goedgekeurd moeten worden en voldoende effectief zijn. Kan nog wel even gaan duren.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Thanks! Vrees dat Nederland deze niet gaat gebruiken
Of de Chinese wordt eerder goedgekeurd. Zal het dan wel in het buitenland moeten halen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe dan ook, een dergelijk vaccin zal eerst door de EMA goedgekeurd moeten worden en voldoende effectief zijn. Kan nog wel even gaan duren.
Nee die illusie heb ik nooit gehad. Ik noemde ook juist de mensen die dit wel verwachtte. Hele horden mensen met een pleisterselfie en de tekst "op naar onze vrijheid" e.d.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
Had jij ooit de illusie dan, dat alles weer zou worden als voorheen? Covid gaat niet meer weg. Da's vanaf nu een ziekte die, met z'n varianten, voorkomt in de wereld, net als griep. Daar moeten we mee omgaan, er samen mee leven. We hebben geen keuze wat dat betreft. Je kunt 't niet terug duwen naar een dierenmarkt in China en er een koepel omheen bouwen.
Nee dus je wordt op veel dingen uitgesloten ben ik bangquote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zal het even checken.
@:capricia Ik stuur je even een Capcha zodat je kan bewijzen dat je geen robot bent
shit waarom ben ik er nog danquote:Op dinsdag 22 juni 2021 23:24 schreef Nattekat het volgende:
Het schijnt dat iedereen die het vaccin neemt komt te overlijden
Waarom wil je zo extreem graag een alternatief terwijl er al 2 prima en 1 praktisch prima vaccins zijn?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voordat ik reageer op de inhoud van je post; Er staat een foutje bij je profiel. Er staat dat Biden de verkiezingen heeft gestolen terwijl dit door vrijwel alle officiële bronnen (zowel rechts als links) ontkracht is. Mooit bruggetje naar het onderwerp van dit topic. Jij wilt je niet laten vaccineren omdat dat niet aansluit bij de denkbeelden van jouw idealistische herders Jensen, Baudet etc. Is ook niet erg verder, maar ga dan niet doen alsof je een logisch argument hebt om geen vaccinatie te nemen. Het is ook niet erg dat je niet weet hoe onderzoek werkt en hoe je data moet interpreteren maar om te voorkomen dat je jezelf voor lul zet kun je er dan ook beter geen topics over openen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 23:00 schreef Bocaj het volgende:
Tja, het vaccin is nog steeds in de testfase en men test het uit op mensen...
Er gaan mensen dood aan het vaccin... 409 op dit moment... https://www.lareb.nl/news(...)oronavaccins-week-25
Ook kun je nog steeds het virus krijgen en het ook weer doorgeven...
Enz, enz...
Dus neen, ik doe het niet!
En laten we eerlijk zijn... Het is een verkoudheidsvirus... (Gommers zegt het zelf!)
Dit topic-je is anders wel populair!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:46 schreef Intint het volgende:
Het is ook niet erg dat je niet weet hoe onderzoek werkt en hoe je data moet interpreteren maar om te voorkomen dat je jezelf voor lul zet kun je er dan ook beter geen topics over openen.
Amper op de punten ingaan, corona 'cojona' noemen... Je herder Jensen zal trots zijn op je. Maar je geeft toe dat je niet solidair bent met anderen, dat laat zien dat je enige zelf-reflectie hebt. Mag je nu nog wel mee met de rest van de kudde?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit topic-je is anders wel populair!
Ik heb nagedacht over ja of nee vaccin...
Ik ben gezond en voel mij gezond... en heb daarom besloten mij niet te vaccineren...
Misschien niet solidair met anderen... Maar laat nou juist Bocaj een rare reactie krijgen... Zul je net zien!
En mocht ik het krijgen (Cojona) dan verwacht ik milde verschijnselen en anders gaan ik het gevecht van mijn leven aan!
Kudde?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:13 schreef Intint het volgende:
Mag je nu nog wel mee met de rest van de kudde?
Daarom is er de coronacheck appquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik ben gezond en voel mij gezond... en heb daarom besloten mij niet te vaccineren...
Misschien niet solidair met anderen... Maar laat nou juist Bocaj een rare reactie krijgen... Zul je net zien!
En mocht ik het krijgen (Cojona) dan verwacht ik milde verschijnselen en anders gaan ik het gevecht van mijn leven aan!
De invloed van zo'n app is natuurlijk ook maar zeer beperkt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarom is er de coronacheck app
Dan hebben anderen geen last van jouw keuze.
Dacht je nou écht dat ik die app op mijn phone heb?quote:
Gelukkig wel, al lijkt het haast van niet met vaccinatiepaspoort voor en na....quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:32 schreef galantis het volgende:
Voor de rest kan iedereen - gevaccineerd of niet - gewoon deelnemen aan de samenleving. Terecht overigens m.i..
Dit zijn werkelijk je overwegingen geweest?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat maakt verder niet uit.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dacht je nou écht dat ik die app op mijn phone heb?
Klopt, daar gelden gewoon de maatregelen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:32 schreef galantis het volgende:
[..]
De invloed van zo'n app is natuurlijk ook maar zeer beperkt.
Voor de rest kan iedereen - gevaccineerd of niet - gewoon deelnemen aan de samenleving. Terecht overigens m.i..
Daar breit men deze zomer waarschijnlijk ook wel een eind aan.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, daar gelden gewoon de maatregelen.
Zie mijn openings TT (Staan nog meer redenen!)quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:45 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dit zijn werkelijk je overwegingen geweest?
Inderdaad. Met uitzondering van de 'testsamenleving' dat in de praktijk slechts op een zéér select aantal plekken geldt, zal per morgen in de maatschappij nauwelijks tot niets meer te merken zijn van Covid-19.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar breit men deze zomer waarschijnlijk ook wel een eind aan.
Als het qua besmettingen normaliseert wel. En dat hangt samen met het percentage gevaccineerden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar breit men deze zomer waarschijnlijk ook wel een eind aan.
Dat is te hopen, maar als de besmettingen toenemen is er een gerede kans dat toegangstesten de enige manier is gecontroleerd weer events mogelijk te houden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:58 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Inderdaad. Met uitzondering van de 'testsamenleving' dat in de praktijk slechts op een zéér select aantal plekken geldt, zal per morgen in de maatschappij nauwelijks tot niets meer te merken zijn van Covid-19.
Denk je dat het over is?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:58 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Inderdaad. Met uitzondering van de 'testsamenleving' dat in de praktijk slechts op een zéér select aantal plekken geldt, zal per morgen in de maatschappij nauwelijks tot niets meer te merken zijn van Covid-19.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is te hopen, maar als de besmettingen toenemen is er een gerede kans dat toegangstesten de enige manier is gecontroleerd weer events mogelijk te houden.
En niet alles weer geheel dicht te gooien, wat juist iets is dat je niet zou moeten willen.
Het is dus een noodstop, waarvan iedereen hoopt dat het niet nodig is, maar je wel een scenario bereid moet houden wat te doen als het toch dreigt mis te gaan.
Sowieso is dat idiote 'testsamenleving' een ongelooflijk kutwoord dat juist door mensen bedacht is die overal over klagen.
Mee eens dat het begrip 'testsamenleving' feitelijk een overdreven beschrijving is van hoe het in de praktijk werkt. Per morgen zal 99% van de samenleving als het ware begaanbaar zijn zonder ook maar enige Covid-19 gerelateerde restrictie, met uitzondering dan van een 1,5 meter regel dat in het dagelijks leven snel zag vervagen (dit proces is al gaande) en nog een mondkapjesplicht in het OV.quote:
Laten we daar nog maar even voorzichtig mee zijn, als we naar Portugal kijken kan de vlam heel snel weer in de pan slaan, blijkbaar. Die zitten weer op een R van 1.18.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:31 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
[..]
Mee eens dat het begrip 'testsamenleving' feitelijk een overdreven beschrijving is van hoe het in de praktijk werkt. Per morgen zal 99% van de samenleving als het ware begaanbaar zijn zonder ook maar enige Covid-19 gerelateerde restrictie, met uitzondering dan van een 1,5 meter regel dat in het dagelijks leven snel zag vervagen (dit proces is al gaande) en nog een mondkapjesplicht in het OV.
Of het over is? Ik denk dat er regionaal in de wereld nog wel wat brandhaarden overblijven, maar hier in Nederland alsook de meeste overige landen in Europa zal het virus als een nachtkaars uitgaan in de aankomende weken vermoedelijk.
Ik zie het: in de laatste 10 dagen wat meer besmettingen vergeleken met vooral april en mei; pakweg 1000-1500 per dag op een bevolking van iets meer dan 10 miljoen. Dodental echter nog tot een minimum beperkt en hopen natuurlijk dat dat zo blijftquote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we daar nog maar even voorzichtig mee zijn, als we naar Portugal kijken kan de vlam heel snel weer in de pan slaan, blijkbaar. Die zitten weer op een R van 1.18.
Ik hoop je gelijk hebt en dat het langzaam in Europa uitbrand maar helemaal gerust ben ik er nog niet op.
Waar je geen vinger achter krijgt is het waarom. Waarom laait het daar zo hard op en elders niet. Dat maakt inschatten hoe het gaat lopen enorm lastig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:40 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik zie het: in de laatste 10 dagen wat meer besmettingen vergeleken met vooral april en mei; pakweg 1000-1500 per dag op een bevolking van iets meer dan 10 miljoen. Dodental echter nog tot een minimum beperkt en hopen natuurlijk dat dat zo blijft
Maar wat is je beweegreden om hem niet te willen?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:33 schreef roos94 het volgende:
Ik wil het eigenlijk niet maar ga hem denk ik toch nemen. Krijg echt veel gezeik uit mijn omgeving erover toen ik vertelde te twijfelen.
Bijwerkingen op lange termijn, allergische reactie?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat is je beweegreden om hem niet te willen?
Ik neem hem niet, ik heb dan wel een medisch excuus, maar al zou ik dat niet hebben dan is het aan mij en mij alleen hoe de beslissing valt. Ik kan helemaal niks met de pressure die nu gaande is.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:33 schreef roos94 het volgende:
Ik wil het eigenlijk niet maar ga hem denk ik toch nemen. Krijg echt veel gezeik uit mijn omgeving erover toen ik vertelde te twijfelen.
Wat jij van mening bent of denkt is niet zo bepalend voor de realiteit...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:31 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
[..]
Mee eens dat het begrip 'testsamenleving' feitelijk een overdreven beschrijving is van hoe het in de praktijk werkt. Per morgen zal 99% van de samenleving als het ware begaanbaar zijn zonder ook maar enige Covid-19 gerelateerde restrictie, met uitzondering dan van een 1,5 meter regel dat in het dagelijks leven snel zag vervagen (dit proces is al gaande) en nog een mondkapjesplicht in het OV.
Of het over is? Ik denk dat er regionaal in de wereld nog wel wat brandhaarden overblijven, maar hier in Nederland alsook de meeste overige landen in Europa zal het virus als een nachtkaars uitgaan in de aankomende weken vermoedelijk.
Bij Covid-19 weet je de langetermijneffecten ook niet. Daarnaast hebben vaccins vrijwel nooit bijwerkingen die pas op de lange termijn zichtbaar worden, omdat je lichaam het stofje al binnen een aantal weken heeft opgeruimd.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:11 schreef glasshole het volgende:
Echt verschrikkelijk dat iedereen zich laat prikken, ik ben als de dood voor bijwerkingen, vnl. op lange termijn. Ik snap helemaal niets van het klootjesvolk dat zich massaal laat injecteren met weet ik veel wat...
Je weet dat deze complicatie ook veel voorkomt bij covid 19 zelf?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 08:29 schreef IriYe het volgende:
British health chiefs may soon reveal Covid vaccines made by Pfizer and Moderna are linked to an extremely rare form of heart damage
https://www.dailymail.co.(...)ng-young-adults.html
Waarom zouden er op langere termijn bijwerkingen zijn?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:12 schreef glasshole het volgende:
[..]
Bijwerkingen op lange termijn, allergische reactie?
Jij stopt dagelijks dingen in je lichaam waarbij je niet stil staat bij de gevolgen op langere termijn.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:24 schreef glasshole het volgende:
Ik snap echt niets van het klootjesvolk dat zich laat prikken met iets waarvan ze niet weten wat het op (lange) termijn doet. En dat elk jaar, bizar!
Veel speculatie, terwijl het artikel meldt dat de aandoening zich niet meer voordoet onder de gevaccineerden in vergelijking met de rest van de bevolking.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 08:29 schreef IriYe het volgende:
British health chiefs may soon reveal Covid vaccines made by Pfizer and Moderna are linked to an extremely rare form of heart damage
https://www.dailymail.co.(...)ng-young-adults.html
Zo praat je jezelf wel angst aan.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:15 schreef glasshole het volgende:
Het aantal doden door vaccinatie is ook niet bekend, en dan de gevaccineerden die na weken of maanden overlijden.
Die worden ook niet genoemd...
Dat angstzaaien door een zogenaamd artsen collectief helpt ook niet echt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 08:28 schreef IriYe het volgende:
https://artsencollectief.nl/
Laat je nooit manipuleren tot het nemen van het vaccin als jij er zelf niet 100% achter staat! Jouw lichaam, jouw keuze!
https://artsencollectief.nl/dwang-en-drang/
https://artsencollectief.(...)tie-is-noodzakelijk/
Wat maakt jou dat uit?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:11 schreef glasshole het volgende:
Echt verschrikkelijk dat iedereen zich laat prikken
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat angstzaaien door een zogenaamd artsen collectief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |