abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200054569
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:25 schreef zoost het volgende:

[..]

Een slechte reden. Doe je het niet voor jezelf omdat je de ziekte niet wilt oplopen?
Denk dat die reden voor veel mensen zal gelden. Men stond ten slotte ook niet en masse in de rij voor griep vaccins omdat ze niet ziek willen worden.
pi_200054581
quote:

[..]

Een slechte reden. Doe je het niet voor jezelf omdat je de ziekte niet wilt oplopen?
sorry, ja inderdaad, dat is de primaire reden. even vergeten ;)
beetje oliedom om dat te vergeten. je doet 't omdat je geen risico wilt lopen op een covid-besmetting.

even proberen uit te leggen wat het vaccin is:
het vaccin is geen 'levend' vaccin. het is een vormpje van het covid-virus, waardoor je lichaam het herkent en antistoffen aanmaakt.
is dit een goede omschrijving?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200054593
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Denk dat die reden voor veel mensen zal gelden. Men stond ten slotte ook niet en masse in de rij voor griep vaccins omdat ze niet ziek willen worden.
Mwah, miljoenen Nederlanders deden dat anders ieder jaar. En bij een aantal bedrijven kon iedereen zich melden voor een griepprik en daar was meestal ook een hoge respons.
pi_200054640
quote:

[..]

Is ook en dat maakt het zo verdrietig.
pi_200054668
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

sorry, ja inderdaad, dat is de primaire reden. even vergeten ;)
beetje oliedom om dat te vergeten. je doet 't omdat je geen risico wilt lopen op een covid-besmetting.

even proberen uit te leggen wat het vaccin is:
het vaccin is geen 'levend' vaccin. het is een vormpje van het covid-virus, waardoor je lichaam het herkent en antistoffen aanmaakt.
is dit een goede omschrijving?
Doe dit maar niet. Want er zijn nu zoveel technieken en niet allemaal werken ze zo.
pi_200054693
Mag je nog wel in dit topic posten als je gevaccineerd bent?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200054713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mwah, miljoenen Nederlanders deden dat anders ieder jaar. En bij een aantal bedrijven kon iedereen zich melden voor een griepprik en daar was meestal ook een hoge respons.
Ja maar vooral de oudjes en zwakkeren en dat valt te begrijpen want voor hun kan een griepje zomaar fataal zijn.

Hoeveel gezonde jonge mensen haalden een griep prik omdat ze niet ziek wilde worden denk jij ? Ik denk erg weinig.
pi_200054749
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ja maar vooral de oudjes en zwakkeren en dat valt te begrijpen want voor hun kan een griepje zomaar fataal zijn.

Hoeveel gezonde jonge mensen haalden een griep prik omdat ze niet ziek wilde worden denk jij ? Ik denk erg weinig.
Ik heb geen idee. Ik mag ook zo'n griepprik halen en ik doe het nooit omdat ik vrijwel nooit griep oploop, mijn vrouw die veel jonger dan mij is en gezond doet het wel. Ik ben inmiddels wel tegen covid gevaccineerd.

Mensen mogen hun eigen keuzes maken, ik zou ze willen aansporen om zich te laten vaccineren maar het blijft vrijwillig. Er zijn onzin redenen om het niet te doen en onzin redenen om het wel te doen, gelukkig mag iedereen zelf bepalen wat zij acceptabel vinden.

Maar dan wel accepteren dat als je een keuze maakt daar consequenties aan zitten en niet gaan klagen dat je dan testen moet doen oid.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2021 11:40:24 ]
pi_200054866
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
die veel jonger dan mij
dan ik
pi_200054879
quote:

[..]

Ik heb geen idee. Ik mag ook zo'n griepprik halen en ik doe het nooit omdat ik vrijwel nooit griep oploop, mijn vrouw die veel jonger dan mij is en gezond doet het wel. Ik ben inmiddels wel tegen covid gevaccineerd.

Mensen mogen hun eigen keuzes maken, ik zou ze willen aansporen om zich te laten vaccineren maar het blijft vrijwillig. Er zijn onzin redenen om het niet te doen en onzin redenen om het wel te doen, gelukkig mag iedereen zelf bepalen wat zij acceptabel vinden.

Maar dan wel accepteren dat als je een keuze maakt daar consequenties aan zitten en niet gaan klagen dat je dan testen moet doen oid.
Nou ja ik heb wel een klacht eigenlijk.

Ik wil 3 dagen naar de Zandvoort GP maar ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen met een test bewijs wat maar 40 uur geldig is en enkel test mogelijkheden tussen 08 en 18.

Dat gaat nog lastig worden ben ik bang.
pi_200054916
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik wil 3 dagen naar de Zandvoort GP maar ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen met een test bewijs wat maar 40 uur geldig is en enkel test mogelijkheden tussen 08 en 18.

Tja, choices, choices. Succes :)
pi_200054945
quote:

[..]

Tja, dacht dat we het oude normaal wilden. Test-samenlevingen is niet het oude normaal.
pi_200054969
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Tja, dacht dat we het oude normaal wilden. Test-samenlevingen is niet het oude normaal.
Wat we willen en wat momenteel mogelijk is zijn twee verschillende dingen.

Ik wil helemaal geen testen, overigens, ik zeg alleen dat de realiteit momenteel is dat je zal moeten testen als je geen vaccinatie hebt. Dat is geen wens maar een feit.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:52:28 #215
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200054973
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wij, m'n man en ik, hadden 't best gewild afgelopen jaar, maar ze waren op.
Ook dit jaar 'mogen we in september bellen naar de huisarts & als er dan nog wat over is, dan worden we gebeld'. Kennelijk is het zo makkelijk nog niet om een griepprik te krijgen als je niet boven de 60 bent.
(Un)masking for the greater good.
pi_200055011
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:50 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Het oude normaal komt niet meer terug. Hoe vaak ik mensen heb gehoord die 3 maanden geleden zeiden dat ze snel een prik gingen halen en dat dan vanaf juli alles weer normaal ging worden. Het gaat nu een tijdje goed en zodra de "R" weer in de maand zit gaan we weer in lockdown.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_200055040
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:54 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Het oude normaal komt niet meer terug. Hoe vaak ik mensen heb gehoord die 3 maanden geleden zeiden dat ze snel een prik gingen halen en dat dan vanaf juli alles weer normaal ging worden. Het gaat nu een tijdje goed en zodra de "R" weer in de maand zit gaan we weer in lockdown.
Dat kan maar mocht dat zo zijn dan zal dat toch vooral zijn omdat er een te groot percentage van de bevolking niet gevaccineerd is.
pi_200055066
quote:

[..]

Zet dit even in een spoiler voor het geval eragon meeleest :{
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_200055071
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan maar mocht dat zo zijn dan zal dat toch vooral zijn omdat er een te groot percentage van de bevolking niet gevaccineerd is.
Ik had niet anders verwacht.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:58:05 #220
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200055077
quote:

[..]

Had jij ooit de illusie dan, dat alles weer zou worden als voorheen? Covid gaat niet meer weg. Da's vanaf nu een ziekte die, met z'n varianten, voorkomt in de wereld, net als griep. Daar moeten we mee omgaan, er samen mee leven. We hebben geen keuze wat dat betreft. Je kunt 't niet terug duwen naar een dierenmarkt in China en er een koepel omheen bouwen.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:58:36 #221
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_200055105
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Definieer klassiek
Zij bedoelt een geinactiveerd virus vaccin. Daar zijn er een aantal van in ontwikkeling momenteel.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 12:02:09 #223
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200055151
Ook een leuke voor een topic: “Meld hier als je BEWUST NIET gevaccineerd bent én gestudeerd hebt!”

Ik denk dat het rustig blijft. :')
  vrijdag 25 juni 2021 @ 12:02:38 #224
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200055159
Was net op bezoek op het kamp. volgens mij ben ik zwaar magnetisch geworden :{
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_200055189
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Definieer klassiek
Geïnactiveerd vaccin. Staat in de Nederlandse link
  vrijdag 25 juni 2021 @ 12:04:34 #226
157922 fathank
pi_200055192
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Jansenprik halen 2 weken van te voren.

Of zaterdagochtend om 08:00 door de teststraat
pi_200055220
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:04 schreef fathank het volgende:

[..]

Als er nog Janssen is
pi_200055227
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:02 schreef fathank het volgende:
Was net op bezoek op het kamp. volgens mij ben ik zwaar magnetisch geworden :{
Wat doe jij op het kamp?
  vrijdag 25 juni 2021 @ 12:06:58 #229
157922 fathank
pi_200055235
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:06 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Wat doe jij op het kamp?
Schoenen uittrekken, wat anders :?
pi_200055244
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Schoenen uittrekken, wat anders :?
Toppen knippen?
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 12:08:09 #231
236264 crew  capricia
pi_200055259
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Als er nog Janssen is
Komt een dance-event met DJ in de Jaarbeurs. Kun je je Janssen vaccin halen. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200055297
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:58 schreef Celestien het volgende:

[..]

Had jij ooit de illusie dan, dat alles weer zou worden als voorheen? Covid gaat niet meer weg. Da's vanaf nu een ziekte die, met z'n varianten, voorkomt in de wereld, net als griep. Daar moeten we mee omgaan, er samen mee leven. We hebben geen keuze wat dat betreft. Je kunt 't niet terug duwen naar een dierenmarkt in China en er een koepel omheen bouwen.
Dat is dus allerminst zeker. De Spaanse Griep is na 4 golven (waarvan de 2e heel heftig was en de 4e bijna niets meer voorstelde) gewoon in de reguliere seizoensgriep opgegaan. Dat kan bij COVID dus net zo gebeuren. En dat komt door natuurlijke selectie - uiteindelijk bevoordeelt evolutionaire selectie de virusstam die het besmettelijkst maar minst virulent is.

Met een zeer besmettelijk virus waar je amper ziek van wordt hoef je niet te leren leven, dat vergt geen aanpassing. Het is allerminst ondenkbaar dat het die kant op gaat. Er hebben zich o.a. in de alpha-variant al mutaties voorgedaan waarvan bekend zijn dat die normaliter tot lagere virulentie leiden in andere virussoorten.

Verder: definieer 'voorheen'. 'Voorheen' is namelijk óók de jaren 80 en 90, toen mensen gemiddeld enkele jaren eerder hun laatste pamper vol scheten dan nu. Een levensverwachting waar toen prima mee te leven viel, dus waarom nu niet?

De impact op de levensverwachting van COVID is in Nederland enkele maanden. En dat is met maatregelen die totaal niet werkten en waarbij Magere Hein met z'n zeis ongestoord via de ventilatie in de meeste verpleeghuizen van kamer naar kamer kon trekken.

Bejaarden en vetkleppen zijn echt massaal dood neer gerot. En toch worden we gemiddeld nog ver boven de 80, want de doorsnee COVID-lijer die eraan de pijp uit gaat, is 82.

Als onze voorouders, die bij de bosjes aan de tering dood gingen terwijl ze vaak nog geen 40 waren (tering trof voornamelijk twintigers en dertigers) zouden zien om welk soort ziekte wij in totale doodsangst hebben gezeten met z'n allen, pisten ze in hun broek van het lachen. En zouden ze meteen tegen ons zeggen dat we maar weer in God moeten gaan geloven. Want dát, niet de sterfte, is het voornaamste probleem met COVID: je kunt als maatschappij prima met (veel) hogere sterfte omgaan dan we de laatste tientallen jaren gewend zijn, maar dan moet je leren om de dood in de ogen te kijken, en als atheïst gaat je dat niet lukken, want dan zie je in de dood niks meer dan vernietiging van je wezen. De gelovige kan veel beter met z'n eigen mortaliteit omgaan - dat is waarom kopvodden en refo's zich ook geen ene malle rotmoer van al die maatregelen aantrekken - ze zijn immers niet bang voor de dood.

[ Bericht 15% gewijzigd door Helikopterpilootje op 25-06-2021 12:15:41 ]
  vrijdag 25 juni 2021 @ 12:20:58 #233
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200055460
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:09 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]

Dat is dus allerminst zeker. De Spaanse Griep is na 4 golven (waarvan de 2e heel heftig was en de 4e bijna niets meer voorstelde) gewoon in de reguliere seizoensgriep opgegaan. Dat kan bij COVID dus net zo gebeuren. En dat komt door natuurlijke selectie - uiteindelijk bevoordeelt evolutionaire selectie de virusstam die het besmettelijkst maar minst virulent is.

Met een zeer besmettelijk virus waar je amper ziek van wordt hoef je niet te leren leven, dat vergt geen aanpassing. Het is allerminst ondenkbaar dat het die kant op gaat. Er hebben zich o.a. in de alpha-variant al mutaties voorgedaan waarvan bekend zijn dat die normaliter tot lagere virulentie leiden in andere virussoorten.

Verder: definieer 'voorheen'. 'Voorheen' is namelijk óók de jaren 80 en 90, toen mensen gemiddeld enkele jaren eerder hun laatste pamper vol scheten dan nu.

De impact op de levensverwachting van COVID is in Nederland enkele maanden. En dat is met maatregelen die totaal niet werkten en waarbij Magere Hein met z'n zeis ongestoord via de ventilatie in de meeste verpleeghuizen van kamer naar kamer kon trekken.

Bejaarden en vetkleppen zijn echt massaal dood neer gerot. En toch worden we gemiddeld nog ver boven de 80, want de doorsnee COVID-lijer die eraan de pijp uit gaat, is 82.
De oorspronkelijke tekst (niet van mij) luidde dat 'men verwachte dat in juli het virus wel weg zou zijn en alles weer normaal zou zijn'. We kunnen stellen dat het virus inderdaad niet weggaat. Minder gevaarlijk? Ja, dat zal idd gebeuren, zoals met veel andere virussen ook is gebeurd. Maar dat gebeurt ook niet in 2 jaar. We mogen erop hopen, maar meestal duurt het wel iets langer dan dat. We zullen er idd dus mee moeten leven tot het geen issue meer is voor mensen zonder gezondheidsproblematiek.
pi_200055486
quote:

[..]

Om 08:00 zit ik wss al in de tour bus die kant op.

Als ik donderdag avond ga kom ik zondag in de problemen.

Lastig allemaal.
pi_200055529
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 10:11 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik ben tegen Polio ingeent zou dat nu weer doen. Voor mij is het verschil dat het vaccin tegen Polio enkele 10 tallen jaren oud is, en tegen Covid net op de markt. Nogmaals, ik ben niet tegen vaccineren, ook niet tegen Covid vaccinatie maar ik wacht het nog even af.
Met polio vaccin is het in het verleden goed mis gegaan door productiefouten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_200055539
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:23 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Lastig allemaal.
Kijken waar je in Haarlem of Amsterdam kan laten testen en dan tussendoor gaan. Bijvoorbeeld vrijdag tussen de vrije trainingen. Of zaterdag na kwalificatie.
pi_200055547
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 10:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Dat weten de makers van het vaccin zelfs niet eens... dat hebben ze ook in statements gezegd.
[..]
Er zit niets in dat op langere termijn in je lichaam blijft en vaccins hebben nog nooit op langere termijn effecten gehad.
Fabrikanten volgen gewoon het protocol.
Deskundigen zeggen ook dat er geen effecten op langere termijn te verwachten zijn.

quote:
Als een bejaarde met leukemie en een hersentumor corona blijkt te hebben is het niet logisch dat corona als doodsoorzaak wordt gezien.
Als Corona het laatste zetje geeft is het toch echt door Corona, niet met corona.

[ Bericht 18% gewijzigd door Wantie op 25-06-2021 12:32:17 ]
  vrijdag 25 juni 2021 @ 12:26:58 #238
157922 fathank
pi_200055548
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:23 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Lastig allemaal.
In Zandvoort hebben ze vast ook een testlocatie.
pi_200055585
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:26 schreef fathank het volgende:

[..]

In Zandvoort hebben ze vast ook een testlocatie.
Dat lijkt mij ook wel.

Ik ga ze eens bellen of er wat geregeld is op dit vlak.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 13:07:42 #240
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_200056091
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Geïnactiveerd vaccin. Staat in de Nederlandse link
Ja dan heb je niet opgelet. die is er al
pi_200056126
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:07 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja dan heb je niet opgelet. die is er al
Niet in Nederland.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 13:12:01 #242
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_200056161
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:10 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Niet in Nederland.
Nee daar is een reden voor
pi_200056198
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:12 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nee daar is een reden voor
Ik wacht op Valneva. Dat komt uit Europa.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 juni 2021 @ 13:14:58 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200056206
Iedereen die zegt bang te zijn voor de langetermijneffecten zit iedereen en ook zichzelf voor de gek te houden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 25 juni 2021 @ 13:17:31 #245
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_200056250
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik wacht op Valneva. Dat komt uit Europa.
sterkte
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 13:18:16 #246
236264 crew  capricia
pi_200056258
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:14 schreef Nattekat het volgende:
Iedereen die zegt bang te zijn voor de langetermijneffecten zit iedereen en ook zichzelf voor de gek te houden.
Ik leef nu. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 juni 2021 @ 13:19:26 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200056278
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik leef nu. :D
Zeker weten?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200056411
quote:

[..]

Dat hoeft niet 2 weken vantevoren
pi_200056522
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

sterkte
Thanks! Vrees dat Nederland deze niet gaat gebruiken :'(
pi_200056524
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zeker weten?
Ik zal het even checken.

@capricia Ik stuur je even een Capcha zodat je kan bewijzen dat je geen robot bent :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')