Nee, iemand die anders denkt is niet gek, dat zal je mij niet horen zeggen. Mijn halve familie 'denkt anders'.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat een bijzondere reactie. Lekker zo'n wereldbeeld. Iedereen die anders denkt dan ik, is gek.
Ik zeg dat het argument wat nu gebruikt wordt, (nl. je doet het voor elkaar) een nieuw argument is en een drogreden. Bij vorige ziektes deed je het voor jezelf en dan was een hoge vaccinatiegraad een mooie bijkomstigheid. Nu wordt het omgedraaid.
Heb ik misschien wel van youtube, dus niet waar.
Ik ben gek
Waarom is het moeilijk toe te geven dat de meeste mensen het nemen voor zichzelf?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee, iemand die anders denkt is niet gek, dat zal je mij niet horen zeggen. Mijn halve familie 'denkt anders'.
Ik kan zelf niet anders constateren dat het vaccineren werkt. In landen waar geen of onvoldoende vaccinaties zijn is momenteel een vreselijke situatie aan de gang. In de landen waar vaccinatie loopt, is opeens geen probleem meer. Zie de status van Nederland en Duitsland. Corona-afdelingen worden zelf opgedoekt in de ziekenhuizen hier. Nice! Allemaal dankzij Baudet, Robert Jensen en die dreadlocksdansleraar! Oh nee, dat niet.
Zelf ben ik niet medisch onderlegd. Om die reden zou ik zelf geen medisch advies geven.
Ik wil ook wel graag weten over hoe of wat, echter laat ik mijzelf medisch niet adviseren door mijzelf maar door een dokter.
Wil je dan toch alsnog advies van mij? waarom eigenlijk?
Nou ja, ga nooit zelf op eigen houtje medicijnen bestellen. Ga niet zelf zilver kweken of Ivermectine gebruiken. Dat laatste medicijn is voor als je iets ziet bewegen in je ontlasting. Dan krijg je dat middel. Als de fabrikant van Ivermectine zelf aangeeft dat het niet geschikt is tegen covid, waarom zou je daar zelf dan wel voor gaan.
maar nogmaals, ik ben geen dokter. Ik laat mij wel vaccineren. Ook al heb ik beste prikangst, zie ik op tegen naalden.
Dat wil ik best toegeven, geen moeite mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom is het moeilijk toe te geven dat de meeste mensen het nemen voor zichzelf?
En nu 200 jaar later zitten we met problemen door co2 uitstoot van auto's en vliegtuigen en hebben we milieuzones in grote steden vanwege de slechte lucht...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
weetje. voordat de stoomtrein ging rijden waren er boeren die protesteerden. ze waren bang dat als een trein voorbij zou razen dat de koeien zure melk zouden geven.
Een slechte reden. Doe je het niet voor jezelf omdat je de ziekte niet wilt oplopen?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
In eerste instantie doe je het voor jezelf omdat je dan weer van alles kunt doen en overal naartoe kunt.
Denk dat die reden voor veel mensen zal gelden. Men stond ten slotte ook niet en masse in de rij voor griep vaccins omdat ze niet ziek willen worden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:25 schreef zoost het volgende:
[..]
Een slechte reden. Doe je het niet voor jezelf omdat je de ziekte niet wilt oplopen?
sorry, ja inderdaad, dat is de primaire reden. even vergetenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:25 schreef zoost het volgende:
[..]
Een slechte reden. Doe je het niet voor jezelf omdat je de ziekte niet wilt oplopen?
Mwah, miljoenen Nederlanders deden dat anders ieder jaar. En bij een aantal bedrijven kon iedereen zich melden voor een griepprik en daar was meestal ook een hoge respons.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:27 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Denk dat die reden voor veel mensen zal gelden. Men stond ten slotte ook niet en masse in de rij voor griep vaccins omdat ze niet ziek willen worden.
Is ook en dat maakt het zo verdrietig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:25 schreef zoost het volgende:
[..]
Doe dit maar niet. Want er zijn nu zoveel technieken en niet allemaal werken ze zo.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
sorry, ja inderdaad, dat is de primaire reden. even vergeten
beetje oliedom om dat te vergeten. je doet 't omdat je geen risico wilt lopen op een covid-besmetting.
even proberen uit te leggen wat het vaccin is:
het vaccin is geen 'levend' vaccin. het is een vormpje van het covid-virus, waardoor je lichaam het herkent en antistoffen aanmaakt.
is dit een goede omschrijving?
Ja maar vooral de oudjes en zwakkeren en dat valt te begrijpen want voor hun kan een griepje zomaar fataal zijn.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, miljoenen Nederlanders deden dat anders ieder jaar. En bij een aantal bedrijven kon iedereen zich melden voor een griepprik en daar was meestal ook een hoge respons.
Ik heb geen idee. Ik mag ook zo'n griepprik halen en ik doe het nooit omdat ik vrijwel nooit griep oploop, mijn vrouw die veel jonger dan mij is en gezond doet het wel. Ik ben inmiddels wel tegen covid gevaccineerd.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja maar vooral de oudjes en zwakkeren en dat valt te begrijpen want voor hun kan een griepje zomaar fataal zijn.
Hoeveel gezonde jonge mensen haalden een griep prik omdat ze niet ziek wilde worden denk jij ? Ik denk erg weinig.
Nou ja ik heb wel een klacht eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik mag ook zo'n griepprik halen en ik doe het nooit omdat ik vrijwel nooit griep oploop, mijn vrouw die veel jonger dan mij is en gezond doet het wel. Ik ben inmiddels wel tegen covid gevaccineerd.
Mensen mogen hun eigen keuzes maken, ik zou ze willen aansporen om zich te laten vaccineren maar het blijft vrijwillig. Er zijn onzin redenen om het niet te doen en onzin redenen om het wel te doen, gelukkig mag iedereen zelf bepalen wat zij acceptabel vinden.
Maar dan wel accepteren dat als je een keuze maakt daar consequenties aan zitten en niet gaan klagen dat je dan testen moet doen oid.
Tja, choices, choices. Succesquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou ja ik heb wel een klacht eigenlijk.
Ik wil 3 dagen naar de Zandvoort GP maar ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen met een test bewijs wat maar 40 uur geldig is en enkel test mogelijkheden tussen 08 en 18.
Dat gaat nog lastig worden ben ik bang.
Tja, dacht dat we het oude normaal wilden. Test-samenlevingen is niet het oude normaal.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik mag ook zo'n griepprik halen en ik doe het nooit omdat ik vrijwel nooit griep oploop, mijn vrouw die veel jonger dan mij is en gezond doet het wel. Ik ben inmiddels wel tegen covid gevaccineerd.
Mensen mogen hun eigen keuzes maken, ik zou ze willen aansporen om zich te laten vaccineren maar het blijft vrijwillig. Er zijn onzin redenen om het niet te doen en onzin redenen om het wel te doen, gelukkig mag iedereen zelf bepalen wat zij acceptabel vinden.
Maar dan wel accepteren dat als je een keuze maakt daar consequenties aan zitten en niet gaan klagen dat je dan testen moet doen oid.
Wat we willen en wat momenteel mogelijk is zijn twee verschillende dingen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tja, dacht dat we het oude normaal wilden. Test-samenlevingen is niet het oude normaal.
Wij, m'n man en ik, hadden 't best gewild afgelopen jaar, maar ze waren op.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja maar vooral de oudjes en zwakkeren en dat valt te begrijpen want voor hun kan een griepje zomaar fataal zijn.
Hoeveel gezonde jonge mensen haalden een griep prik omdat ze niet ziek wilde worden denk jij ? Ik denk erg weinig.
Het oude normaal komt niet meer terug. Hoe vaak ik mensen heb gehoord die 3 maanden geleden zeiden dat ze snel een prik gingen halen en dat dan vanaf juli alles weer normaal ging worden. Het gaat nu een tijdje goed en zodra de "R" weer in de maand zit gaan we weer in lockdown.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tja, dacht dat we het oude normaal wilden. Test-samenlevingen is niet het oude normaal.
Dat kan maar mocht dat zo zijn dan zal dat toch vooral zijn omdat er een te groot percentage van de bevolking niet gevaccineerd is.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:54 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Het oude normaal komt niet meer terug. Hoe vaak ik mensen heb gehoord die 3 maanden geleden zeiden dat ze snel een prik gingen halen en dat dan vanaf juli alles weer normaal ging worden. Het gaat nu een tijdje goed en zodra de "R" weer in de maand zit gaan we weer in lockdown.
Zet dit even in een spoiler voor het geval eragon meeleestquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:54 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Het oude normaal komt niet meer terug. Hoe vaak ik mensen heb gehoord die 3 maanden geleden zeiden dat ze snel een prik gingen halen en dat dan vanaf juli alles weer normaal ging worden. Het gaat nu een tijdje goed en zodra de "R" weer in de maand zit gaan we weer in lockdown.
Ik had niet anders verwacht.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar mocht dat zo zijn dan zal dat toch vooral zijn omdat er een te groot percentage van de bevolking niet gevaccineerd is.
Had jij ooit de illusie dan, dat alles weer zou worden als voorheen? Covid gaat niet meer weg. Da's vanaf nu een ziekte die, met z'n varianten, voorkomt in de wereld, net als griep. Daar moeten we mee omgaan, er samen mee leven. We hebben geen keuze wat dat betreft. Je kunt 't niet terug duwen naar een dierenmarkt in China en er een koepel omheen bouwen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:54 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Definieer klassiekquote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:47 schreef potjecreme het volgende:
Ik wacht op een klassieke vaccin.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/COVID-19_vaccine
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/COVID-19-vaccin
Zij bedoelt een geinactiveerd virus vaccin. Daar zijn er een aantal van in ontwikkeling momenteel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |