Je hebt gelijk. Ik ben tegen Polio ingeent zou dat nu weer doen. Voor mij is het verschil dat het vaccin tegen Polio enkele 10 tallen jaren oud is, en tegen Covid net op de markt. Nogmaals, ik ben niet tegen vaccineren, ook niet tegen Covid vaccinatie maar ik wacht het nog even af.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is bij de meesten niet het geval.
Neem Polio: slechts 1% van degenen die symptomen ontwikkelen heeft blijvend letsel.
En hooguit een paar procent van de besmettingen ontwikkelt symptomen.
Toch is iedereen gevaccineerd.
Hoe weet je dat? Dat weten de makers van het vaccin zelfs niet eens... dat hebben ze ook in statements gezegd.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Simpel, er zijn geen lange termijn effecten.
Als een bejaarde met leukemie en een hersentumor corona blijkt te hebben is het niet logisch dat corona als doodsoorzaak wordt gezien.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als een bejaarde doodziek wordt en corona blijkt te hebben, dan is het logisch dat dat als doodsoorzaak wordt gezien
Heb je letterlijke voorbeelden van zo'n statement en wat er gezegd is?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:14 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Dat weten de makers van het vaccin zelfs niet eens... dat hebben ze ook in statements gezegd.
[..]
Zie mijn post hierboven (#175)quote:Als een bejaarde met leukemie en een hersentumor corona blijkt te hebben is het niet logisch dat corona als doodsoorzaak wordt gezien.
Dat is een aanname. Hoeveel van de oversterfte komt door eenzaamheid, gebrek aan aandacht / medische zorg? We weten het niet. Overigens is de oversterfte niet heel veel hoger dan een griepjaar met een stevige griep.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bij Covid19 hebben we wel degelijk oversterfte t.o.v. de jaren daarvoor.
Overlijden dóór Covid19 is dus wel degelijk aan de orde.
Dat is geen aanname, die cijfers zijn er. Jij doet nu zelf een aanname / probeert het te bagatelliseren.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:19 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Hoeveel van de oversterfte komt door eenzaamheid, gebrek aan aandacht / medische zorg?
We hebben echter geen griepjaar met een stevige griep gehad, we hadden een corona jaar met een stevige corona.quote:We weten het niet. Overigens is de oversterfte niet heel veel hoger dan een griepjaar met een stevige griep.
Precies. Zie mijn eerdere opmerkingquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
gister bleek dat mijn collega het vaccin niet neemt.
hij is van mening dat hij niet onder de doelgroep valt.
omdat als je een griepprik ook niet neemt, je dit vaccin ook niet hoeft te nemen.
top redenering, goede onderbouwing.
Ik zie zo'n virus al "nah, da's niet m'n doelgroep, ik wacht tot er iemand anders voorbij komt die ik kan besmetten"quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
gister bleek dat mijn collega het vaccin niet neemt.
hij is van mening dat hij niet onder de doelgroep valt.
omdat als je een griepprik ook niet neemt, je dit vaccin ook niet hoeft te nemen.
top redenering, goede onderbouwing.
ja joh, hartstikke goed. vooral zelf onderzoek blijven doen, YouTube kijken en social media bronnen serieus nemen. Lange Frans is een uitstekende betrouwbare bron. Ivermectine is de bom, zilver is fantastisch.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:21 schreef zoost het volgende:
[..]
Precies. Zie mijn eerdere opmerking
De grootste drogreden is dat je je laat vaccineren voor elkaar. Nee! Als mensen zich in het verleden lieten vaccineren deed je dat omdat jij (of je baby) geen Difterie / Kinkhoest of Polio wilde hebben. Niet dat jezelf geen risico loopt maar dat je het voor de ander doet. Dit is nieuw en goed om je daarvan bewust te zijn.
Dat gaat er bij mij dus niet helemaal in. Alle (griep)zieken zijn Corona zieken geweest. Uiteraard, er is getest. De test die wel goed genoeg is om cijfers bij te houden en beleid op te bepalen, maar niet goed genoeg was voor de test evenementen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
We hebben echter geen griepjaar met een stevige griep gehad, we hadden een corona jaar met een stevige corona.
Griep heeft een lagere R0 dan corona.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:26 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat gaat er bij mij dus niet helemaal in. Alle (griep)zieken zijn Corona zieken geweest. Uiteraard, er is getest. De test die wel goed genoeg is om cijfers bij te houden en beleid op te bepalen, maar niet goed genoeg was voor de test evenementen.
Wat een bijzondere reactie. Lekker zo'n wereldbeeld. Iedereen die anders denkt dan ik, is gek.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ja joh, hartstikke goed. vooral zelf onderzoek blijven doen, YouTube kijken en social media bronnen serieus nemen. Lange Frans is een uitstekende betrouwbare bron. Ivermectine is de bom, zilver is fantastisch.
zelf ziek worden betekend jezelf onderzoeken en zelf geneesmiddelen kiezen. wie heeft er anno 2021 nog een dokter nodig als je YouTube, Facebook en Twitter hebt. Wat is het bestaansrecht van het RIVM eigenlijk?
zucht... doe maar gele paraplu omhoog houden.
weetje. voordat de stoomtrein ging rijden waren er boeren die protesteerden. ze waren bang dat als een trein voorbij zou razen dat de koeien zure melk zouden geven.
Het hangt natuurlijk af van je situatie.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat een bijzondere reactie. Lekker zo'n wereldbeeld. Iedereen die anders denkt dan ik, is gek.
Ik zeg dat het argument wat nu gebruikt wordt, (nl. je doet het voor elkaar) een nieuw argument is en een drogreden. Bij vorige ziektes deed je het voor jezelf en dan was een hoge vaccinatiegraad een mooie bijkomstigheid. Nu wordt het omgedraaid.
Heb ik misschien wel van youtube, dus niet waar.
Ik ben gek
Ik betwijfel ook niet dat de maatregelen er voor hebben gezorgd dat de reguliere griep het moeilijk had. Ik betwijfel wel dat er geen griep is geweest wat nu wordt beweerd. En als daarvoor als bewijsmiddel een test moet dienen die niet goed genoeg was voor de test evenementen?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Griep heeft een lagere R0 dan corona.
Op het moment dat je maatregelen invoert om de verspreiding van corona te voorkomen, dan dam je de verspreiding van griep nog verder in. De manier van verspreiden is vrijwel hetzelfde maar de besmettelijkheid van griep is lager.
Mensen hebben veel thuisgewerkt, scholen zijn dicht geweest, mondkapjes, afstand houen, minder winkels open, handen ontsmetten, etc.
Dat griep amper voet aan de grond heeft gekregen is dus niet zo verwonderlijk.
Ik heb een paar jaar systeembeheer gedaan op diverse basisscholen. Dat zijn ook direct de jaren waarin ik 2 tot 3x per jaar griep had...
Daarbij is het ook zo dat het vaccin niet 100% werkt (waardoor een deel van de ouderen alsnog vatbaar is voor ernstig verloop) en een deel van de mensen niet gevaccineerd kán worden vanwege allerlei redenen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk af van je situatie.
Mijn moeder zit in de categorie die risico loopt en deed het voornamelijk voor zichzelf.
Voor mij is het risico veel lager maar ik doe het voornamelijk voor oudere wappies die zich niet willen vaccineren.
Nee, iemand die anders denkt is niet gek, dat zal je mij niet horen zeggen. Mijn halve familie 'denkt anders'.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat een bijzondere reactie. Lekker zo'n wereldbeeld. Iedereen die anders denkt dan ik, is gek.
Ik zeg dat het argument wat nu gebruikt wordt, (nl. je doet het voor elkaar) een nieuw argument is en een drogreden. Bij vorige ziektes deed je het voor jezelf en dan was een hoge vaccinatiegraad een mooie bijkomstigheid. Nu wordt het omgedraaid.
Heb ik misschien wel van youtube, dus niet waar.
Ik ben gek
Waarom is het moeilijk toe te geven dat de meeste mensen het nemen voor zichzelf?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee, iemand die anders denkt is niet gek, dat zal je mij niet horen zeggen. Mijn halve familie 'denkt anders'.
Ik kan zelf niet anders constateren dat het vaccineren werkt. In landen waar geen of onvoldoende vaccinaties zijn is momenteel een vreselijke situatie aan de gang. In de landen waar vaccinatie loopt, is opeens geen probleem meer. Zie de status van Nederland en Duitsland. Corona-afdelingen worden zelf opgedoekt in de ziekenhuizen hier. Nice! Allemaal dankzij Baudet, Robert Jensen en die dreadlocksdansleraar! Oh nee, dat niet.
Zelf ben ik niet medisch onderlegd. Om die reden zou ik zelf geen medisch advies geven.
Ik wil ook wel graag weten over hoe of wat, echter laat ik mijzelf medisch niet adviseren door mijzelf maar door een dokter.
Wil je dan toch alsnog advies van mij? waarom eigenlijk?
Nou ja, ga nooit zelf op eigen houtje medicijnen bestellen. Ga niet zelf zilver kweken of Ivermectine gebruiken. Dat laatste medicijn is voor als je iets ziet bewegen in je ontlasting. Dan krijg je dat middel. Als de fabrikant van Ivermectine zelf aangeeft dat het niet geschikt is tegen covid, waarom zou je daar zelf dan wel voor gaan.
maar nogmaals, ik ben geen dokter. Ik laat mij wel vaccineren. Ook al heb ik beste prikangst, zie ik op tegen naalden.
Dat wil ik best toegeven, geen moeite mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom is het moeilijk toe te geven dat de meeste mensen het nemen voor zichzelf?
En nu 200 jaar later zitten we met problemen door co2 uitstoot van auto's en vliegtuigen en hebben we milieuzones in grote steden vanwege de slechte lucht...quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
weetje. voordat de stoomtrein ging rijden waren er boeren die protesteerden. ze waren bang dat als een trein voorbij zou razen dat de koeien zure melk zouden geven.
Een slechte reden. Doe je het niet voor jezelf omdat je de ziekte niet wilt oplopen?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
In eerste instantie doe je het voor jezelf omdat je dan weer van alles kunt doen en overal naartoe kunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |