Met of door vaccinatie?quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:04 schreef Anti_schaap het volgende:
[..]
Maar dit laten ze je niet zien bij de NOS!
Zij heeft AZ gehad wat niet meer gegeven wordt dus dat moet dus geen belemmering zijn voor de weigeraars. En AZ is geen mRNA vaccin. Pfizer en Moderna wel.quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Met of door vaccinatie?
Of door de pil?
Roken?
Etc
Laten ze bij blckbx ook long covid gevallen aan het woord?
Heeft ook weinig nut.quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:04 schreef Anti_schaap het volgende:
[..]
Waarom zouden er gevolgen op de lange termijn zijn?quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:58 schreef DrDarwin het volgende:
Leg het mij nog eens uit.
Waarom zou iemand die prima gezond is zich laten vaccineren tegen iets waarvan nog niet bekend is wat de gevolgen op de lange termijn zullen zijn?
Veel ziekten gaan amper tot niet meer rond omdat een overgroot deel van de bevolking ingeënt is.quote:Ik ben nergens tegen gevaccineerd. En, nee, ook al die andere vaccinaties heb ik nooit gehad.
Ziek ben ik (bijna) nooit, maar ik heb dan ook een immuunsysteem dat zijn weerga blijkbaar niet kent, en daar vertrouw ik op.
Ik kan uiteraard aan de hand van 1 anekdotisch verhaal niet nagaan in hoeverre het klopt en, zo ja, wat de eventuele aanleiding is. Het is hoe dan ook heel zeldzaam en voor mij geen reden om me niet in te laten enten.quote:De enige keer dat ik geprikt ben was tegen de gebruikelijke griep, 'omdat dat op mijn leeftijd verstandig zou zijn', zei mijn vrouw (ik was toen rond de 50).
De gevolgen van dat prikje zijn meteen daarna ook bijna mijn dood geworden.
Doodziek, wekenlang kotsmisselijk, waanvoorstellingen, tot 41,5 graden koorts en maanden revalideren.
Een keer raden waarom ik mezelf en ook mijn vrouw niet laat prikken?
De mate waarin ik me bedreigd voel en de acties die ik daarop wel of niet onderneem draaien wel degelijk volledig om mij. Leuk dat je er een draai aan wil geven, maar die vlieger gaat niet op.quote:Op donderdag 24 juni 2021 17:41 schreef NightDancert het volgende:
[..]
[..]
De wereld draait niet om jou, dit is een maatschappelijk probleem. Of dacht je dat de boel het afgelopen jaar op slot was omdat ze jou in bescherming willen nemen?
Boehoe. Als als als. Weet je wat pas erg is? Oncologieafdelingen die veel te laat patienten doorgestuurd krijgen omdat de Covid gevallen voor gaan.quote:Als jij na een verkeersongeluk niet op de IC terecht kan omdat het vol ligt met coronapatiënten heb je daar geen reet aan.
Nee, jij hebt een andere mening/denkwijze en zou nog niet van gedachten veranderen als Einstein het voor je neus uit zou leggen. Prima, maar accepteer dat er ook mensen zijn die het niet met je eens zijn.quote:Dus ja, je lult onzin.
[..]
Ik heb het niet over indammen over elimineren, ik geef een reden waarom mijn niet-vaccinatie een ander niet zou moeten bedreigen. Dus nee, geen onzin.quote:Er is een bepaalde vaccinatiegraad nodig om het virus in te dammen en met een beetje geluk te elimineren. Hetzelfde verhaal als met alle vaccinaties van het rijksvaccinatieprogramma. Als we jouw argument individueel allemaal toepassen gaat jouw argument niet meer op. Met andere woorden, ja, je lult onzin.
[..]
Eh nee, dat zeg ik nergens. Dat is jouw bekrompen intepretatie.quote:Je bedoelt te zeggen, ik wil van A tot Z weten wat er in dat vaccin zit voordat ik het tot mij neem? Sta je met alles zo in het leven? Want dan wordt het erg vermoeiend hoor. Dan kun je nooit in een vliegtuig zitten. Hoe werkt dat eigenlijk? Of weet je precies hoe een auto werkt? Lees je van alles wat je neemt de complete bijsluiter? Zoek je van elke grondstof op wat het doet? Als je op al deze vragen ja kunt antwoorden heb je misschien een punt, maar dan nog kun je met die instelling nooit medicatie ontvangen in een ziekenhuis, want tja, je weet niet wat er in zit.
Dus ja, ook hier loop je weer uit je nek te lullen.
Joh, echt waar? Doe eens een gokje hoe we er voor kunnen zorgen dat we niet meer (in grote mate) te maken hebben met Covid-gevallen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:07 schreef Mgolovic het volgende:
Boehoe. Als als als. Weet je wat pas erg is? Oncologieafdelingen die veel te laat patienten doorgestuurd krijgen omdat de Covid gevallen voor gaan.
Je bent nooit ziek geworden door de andere ziekten omdat je geprofiteerd hebt van kudde immuniteit in Nederland door afdoende vaccinatiegraad. Niet vanwege een 'subliem immuunsysteem'. Iemand die zichzelf DrDarwin noemt zou dat toch moeten weten.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:58 schreef DrDarwin het volgende:
Waarom zou iemand die prima gezond is zich laten vaccineren tegen iets waarvan nog niet bekend is wat de gevolgen op de lange termijn zullen zijn?
Ik ben nergens tegen gevaccineerd. En, nee, ook al die andere vaccinaties heb ik nooit gehad.
Ziek ben ik (bijna) nooit, maar ik heb dan ook een immuunsysteem dat zijn weerga blijkbaar niet kent, en daar vertrouw ik op.
De enige keer dat ik geprikt ben was tegen de gebruikelijke griep, 'omdat dat op mijn leeftijd verstandig zou zijn', zei mijn vrouw (ik was toen rond de 50).
Doodziek, wekenlang kotsmisselijk, waanvoorstellingen, tot 41,5 graden koorts en maanden revalideren.
Mooie post en helemaal mee eens!quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:58 schreef DrDarwin het volgende:
Ik ben nergens tegen gevaccineerd. En, nee, ook al die andere vaccinaties heb ik nooit gehad.
De enige keer dat ik geprikt ben was tegen de gebruikelijke griep, 'omdat dat op mijn leeftijd verstandig zou zijn', zei mijn vrouw (ik was toen rond de 50).
Dit klopt natuurlijk. Het gaat naar mijn idee alleen voor Covid niet op. De ziekten waar we in Nederland door groepsimmuniteit van af zijn, of bijna van af, zijn bijna allemaal ziekten waar men praktisch altijd erg ziek van wordt. In het geval van Covid is een klein deel behoorlijk ziek, een nog kleiner deel ernstig ziek maar een aanzienlijk deel merkt er amper wat van. Dat is bij bijvoorbeeld Polio wel anders.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je bent nooit ziek geworden door de andere ziekten omdat je geprofiteerd hebt van kudde immuniteit in Nederland door afdoende vaccinatiegraad. Niet vanwege een 'subliem immuunsysteem'. Iemand die zichzelf DrDarwin noemt zou dat toch moeten weten.
https://rijksvaccinatiepr(...)ten/groepsimmuniteit
Dat is niet een geheel juiste inschatting van de situatie.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:07 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Boehoe. Als als als. Weet je wat pas erg is? Oncologieafdelingen die veel te laat patienten doorgestuurd krijgen omdat de Covid gevallen voor gaan.
Zozo, er zijn wel 409 mensen na vaccinatie doodgegaan. Heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat bijna alle bejaarden volledig zijn gevaccineerd en er al jarenlang sowieso zo'n 400 bejaarden per dag overlijden.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 23:00 schreef Bocaj het volgende:
Tja, het vaccin is nog steeds in de testfase en men test het uit op mensen...
Er gaan mensen dood aan het vaccin... 409 op dit moment... https://www.lareb.nl/news(...)oronavaccins-week-25
Ook kun je nog steeds het virus krijgen en het ook weer doorgeven...
Enz, enz...
Dus neen, ik doe het niet!
En laten we eerlijk zijn... Het is een verkoudheidsvirus... (Gommers zegt het zelf!)
9 mensen overlijden dus door de vaccinatie?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zozo, er zijn wel 409 mensen na vaccinatie doodgegaan. Heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat bijna alle bejaarden volledig zijn gevaccineerd en er al jarenlang sowieso zo'n 400 bejaarden per dag overlijden.
Logisch, die doen niet aan BNW...quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:04 schreef Anti_schaap het volgende:
[..]
Hij zei per dag hé 😉quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
9 mensen overlijden dus door de vaccinatie?
Welke dokter? Wat is zijn vakgebied? Zei hij dat het door het vaccin kon komen of sloot hij dat niet uit? Wat heeft verder onderzoek opgeleverd? Gaat ze proberen een schadeclaim in te dienen? Zo nee, waarom niet?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Een vriendin van m'n moeder kreeg na het vaccin last van een adertje in haar oog en is nu permanent blind aan dat oog. Doktoren hadden nog geprobeerd er iets aan te doen maar dat lukte niet. Ze vroeg nog of het toeval was of echt met vaccin te maken had maar de dokter zei dat het inderdaad door het vaccin kon komen.
De kans is aanwezig dat als ze die ochtend koffie zonder suiker had gedronken dat dat probleem met dat adertje ook ontstaan was.quote:Zijn hier meer berichten van? Als dit soort rare bijwerkingen dus kunnen ontstaan (ook al is de kans vast en zeker heel klein) dan zou ik wel twee keer nadenken voordat ik m'n kinderen zou laten vaccineren.
Nee, dat is bij de meesten niet het geval.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:39 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dit klopt natuurlijk. Het gaat naar mijn idee alleen voor Covid niet op. De ziekten waar we in Nederland door groepsimmuniteit van af zijn, of bijna van af, zijn bijna allemaal ziekten waar men praktisch altijd erg ziek van wordt. In het geval van Covid is een klein deel behoorlijk ziek, een nog kleiner deel ernstig ziek maar een aanzienlijk deel merkt er amper wat van. Dat is bij bijvoorbeeld Polio wel anders.
Nee, je leest niet goedquote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
9 mensen overlijden dus door de vaccinatie?
Heel vervelend, maar dat wil niet zeggen dat je hetzelfde overkomt met het coronavaccin.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:58 schreef DrDarwin het volgende:
Fascinerend dat exact dit argument bij bejaarden die aan covid stierven niet werd geaccepteerd. Was de bejaarde nou met Covid of door Covid gestorven. De consensus was toen door Covid.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, je leest niet goed
Er zijn in totaal 409 registraties van mensen in Nederland die zijn overleden ná vaccinatie (dus niet door maar ná).
Er overlijden sowieso iedere dag ruim 400 mensen in Nederland, voornamelijk ouderen. Iedere dag dus hè.
En van die ouderen is het overgrote deel gevaccineerd dus overlijden ná vaccinatie is niet zo heel bijzonder.
Grote kans dat ze een bak koffie of thee hebben gehad die dag (ervoor) dus je kan ook stellen "overlijden na thee of koffie". Toont dat een verband aan? Nope.
Simpel, er zijn geen lange termijn effecten.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:58 schreef DrDarwin het volgende:
Da's mooi, alhoewel dat niet wil zeggen dat je de ziekten waartegen we vaccineren hebt gehad.quote:Ik ben nergens tegen gevaccineerd. En, nee, ook al die andere vaccinaties heb ik nooit gehad.
Als een bejaarde doodziek wordt en corona blijkt te hebben, dan is het logisch dat dat als doodsoorzaak wordt gezienquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:07 schreef zoost het volgende:
[..]
Fascinerend dat exact dit argument bij bejaarden die aan covid stierven niet werd geaccepteerd. Was de bejaarde nou met Covid of door Covid gestorven. De consensus was toen door Covid.
Dat is niet 1 op 1 te vergelijken.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:07 schreef zoost het volgende:
[..]
Fascinerend dat exact dit argument bij bejaarden die aan covid stierven niet werd geaccepteerd. Was de bejaarde nou met Covid of door Covid gestorven. De consensus was toen door Covid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |