abonnement Unibet Coolblue
pi_200025953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 14:48 schreef Nattekat het volgende:
Maar mensen mogen ook best gaan nadenken over het feit dat de bijeffecten van zo'n vaccin exact de gevolgen van het virus zelf zijn maar dan minder ernstig. Als je bang bent voor ziekte door zo'n vaccin, moet je al helemaal bang zijn voor het virus, want dan ga je echt kapot.
Dat weet je niet. Niet iedereen belandt op de IC. En we weten ook niet wat het virus op langetermijn in je lichaam doet. Het gaat ook om de mnra techniek. Toch raar dat het beter beschermd dan een gewone besmetting met het virus. Welke informatie heeft het aan het lichaam gegeven. Gaat het lichaam hierdoor later niet ook goede dingen opruimen. We weten het niet. Ook dat is goed om te beseffen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 juni 2021 @ 15:55:33 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200025993
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Niet iedereen belandt op de IC. En we weten ook niet wat het virus op langetermijn in je lichaam doet. Het gaat ook om de mnra techniek. Toch raar dat het beter beschermd dan een gewone besmetting met het virus. Welke informatie heeft het aan het lichaam gegeven. Gaat het lichaam hierdoor later niet ook goede dingen opruimen. We weten het niet. Ook dat is goed om te beseffen.
Het complete menselijke genoom is in kaart gebracht en mogelijke mutaties worden meegenomen. Als een vaccin te veel lijkt op een bestaand gen, vliegt ie eruit. De kans dat dit gevolgen heeft die niet ook van Covid komen is nihil. Het is onnodige bangmakerij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200026195
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het complete menselijke genoom is in kaart gebracht en mogelijke mutaties worden meegenomen. Als een vaccin te veel lijkt op een bestaand gen, vliegt ie eruit. De kans dat dit gevolgen heeft die niet ook van Covid komen is nihil. Het is onnodige bangmakerij.
Ik wacht op een klassiek vaccin. Geeft mij persoonlijk meer vertrouwen. Zal minder goed werkzaam zijn dan pfizer/moderna maar gezien mijn leeftijd en bmi, durf ik dat wel aan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 juni 2021 @ 16:09:14 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200026211
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik wacht op een klassiek vaccin. Geeft mij persoonlijk meer vertrouwen. Zal minder goed werkzaam zijn dan pfizer/moderna maar gezien mijn leeftijd en bmi, durf ik dat wel aan.
Dan slaat wat je loopt te verkondigen al helemaal nergens op. Zodra die dode virussen zijn opgeruimd, zijn de gevolgen van de twee types vaccin identiek.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200026250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan slaat wat je loopt te verkondigen al helemaal nergens op. Zodra die dode virussen zijn opgeruimd, zijn de gevolgen van de twee types vaccin identiek.
Ik verkondig niks. Ik vraag mij iets af. Mijn argwaan zorgt ervoor dat ik liever voor een klassiek vaccin kies.
pi_200026289
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik wacht op een klassiek vaccin. Geeft mij persoonlijk meer vertrouwen. Zal minder goed werkzaam zijn dan pfizer/moderna maar gezien mijn leeftijd en bmi, durf ik dat wel aan.
De kans is klein dat het Sinovac vaccin ooit in Nederland beschikbaar komt dus dan kun je lang wachten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 juni 2021 @ 16:13:51 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200026295
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik verkondig niks. Ik vraag mij iets af. Mijn argwaan zorgt ervoor dat ik liever voor een klassiek vaccin kies.
Je kan je ook ergens in verdiepen of vragen stellen in plaats van zeggen dat het zus en zo werkt. Op de lange termijn zit er geen enkel verschil tussen mRNA en een klassiek vaccin, dus daar hoef je je niet druk over te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200026358
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je kan je ook ergens in verdiepen of vragen stellen in plaats van zeggen dat het zus en zo werkt. Op de lange termijn zit er geen enkel verschil tussen mRNA en een klassiek vaccin, dus daar hoef je je niet druk over te maken.
Je leest niet goed. Ik zie iemand die zich dingen afvraagt. Op deze manier neem je geen argwaan weg bij een ander.
pi_200026375
quote:
6s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De kans is klein dat het Sinovac vaccin ooit in Nederland beschikbaar komt dus dan kun je lang wachten.
Ik wacht op Valneva. Al vrees ik dat ook deze Nederland niet zal halen :'(
pi_200026391
Er zijn de afgelopen 24 uur ~435 mensen overleden, ongeveer 200 van hen zijn gevaccineerd.
pi_200026394
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 01:08 schreef Kansenjongere het volgende:
Wordt de snelheid van je 5G eigenlijk significant hoger van de tweede prik of zorgt die vooral voor een stabielere verbnding? #durftevragen
Vooral stabieler, al valt het soms wel nog uit als je in de buurt van bewust niet gevaccineerden rondloopt, die zullen wel het magnetische veld storen.
pi_200026426
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik wacht op Valneva. Al vrees ik dat ook deze Nederland niet zal halen :'(
Als dat bedrijf de claim dat het werkt tegen alle mogelijk varianten waar kan maken wellicht wel in de toekomst zodat jaarlijkse vaccinaties niet nodig zijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 juni 2021 @ 16:33:48 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200026598
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Ik zie iemand die zich dingen afvraagt. Op deze manier neem je geen argwaan weg bij een ander.
Op mij komt het heel erg over dat je je mening al klaar hebt en dat niks dat kan veranderen, zelfs als die mening nergens op slaat en keihard ontkracht is. Dan ben je in mijn ogen onderdeel van het probleem.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200027959
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er zijn de afgelopen 24 uur ~435 mensen overleden, ongeveer 200 van hen zijn gevaccineerd.
Met of door vaccin?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 23 juni 2021 @ 18:05:11 #115
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200028084
In dit topic komen vooral de laatste twee pagina's soms zeer pittige bijwerkingen voorbij. Voorheen fitte mensen die nu op apegapen liggen. Ik heb volledig begrip voor mensen die niet kiezen voor vaccinatie.
pi_200028152
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je leeftijd....
Ik ben jonger dan hjansen82, maar ook niets gehad.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_200028176
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Met of door vaccin?
Met.
pi_200028253
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Met.
cool... morgen weer waarschijnlijk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 18:13:10 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200028261
quote:
11s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:05 schreef MissionPhailed het volgende:
In dit topic komen vooral de laatste twee pagina's soms zeer pittige bijwerkingen voorbij. Voorheen fitte mensen die nu op apegapen liggen. Ik heb volledig begrip voor mensen die niet kiezen voor vaccinatie.
Welgeteld een persoon meldt een ernstige bijwerking maar geeft ook aan dat het een andere oorzaak kan hebben omdat het pas 5 dagen na zijn vaccinatie opkwam.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200028279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]

cool... morgen weer waarschijnlijk
Klopt.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 18:13:56 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200028281
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je leeftijd....
Ik ben 56, krijg je dan geen sleutelhanger? Dat is pas apartheid!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 juni 2021 @ 18:19:38 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200028386
quote:
11s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:05 schreef MissionPhailed het volgende:
In dit topic komen vooral de laatste twee pagina's soms zeer pittige bijwerkingen voorbij. Voorheen fitte mensen die nu op apegapen liggen. Ik heb volledig begrip voor mensen die niet kiezen voor vaccinatie.
Waar? Weet je waar ik heel erg slecht tegen kan? Mensen die de boel bij elkaar gaan liegen op een punt te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 juni 2021 @ 18:19:56 #123
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200028394
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welgeteld een persoon meldt een ernstige bijwerking maar geeft ook aan dat het een andere oorzaak kan hebben omdat het pas 5 dagen na zijn vaccinatie opkwam.
Van dat specifiek geval is inderdaad niet zomaar de vaccinatie aan te wijzen als schuldige idd, vanwege de dagen ertussen.

Maar ik doel vooral op uitspraken die ik voorbij zie komen als 'kneiter stoned', 'knallende koppijn', 'kotsmisselijk', 'drie dagen met koorts in bed', 'partij beroerd', etc.

Alles in ogenschouw nemend is afzien van vaccinatie wellicht geen handige zet, maar ik kan me voorstellen dat zulke bijwerkingen behoorlijk afschrikken. Ik word er zelf iig niet vrolijk van.
  woensdag 23 juni 2021 @ 18:21:12 #124
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200028415
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar? Weet je waar ik heel erg slecht tegen kan? Mensen die de boel bij elkaar gaan liegen op een punt te maken.
En ik kan persoonlijk dan weer slecht tegen mensen die niet begrijpend kunnen lezen. Dus wat mij betreft mag je tegen een andere boom gaan keffen 8-)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 juni 2021 @ 18:23:23 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200028445
quote:
6s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:21 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

En ik kan persoonlijk dan weer slecht tegen mensen die niet begrijpend kunnen lezen. Dus wat mij betreft mag je tegen een andere boom gaan keffen 8-)
Ik kan heel goed begrijpend lezen. Ik lees dat jij de boel bij elkaar liegt over mensen die half dood in bed zouden liggen terwijl er maar één persoon met serieuze klachten is. Je geeft een fout signaal af en dat soort onzin is juist de reden dat zo veel mensen twijfelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 juni 2021 @ 18:35:36 #126
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200028768
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik kan heel goed begrijpend lezen. Ik lees dat jij de boel bij elkaar liegt over mensen die half dood in bed zouden liggen terwijl er maar één persoon met serieuze klachten is. Je geeft een fout signaal af en dat soort onzin is juist de reden dat zo veel mensen twijfelen.
Je overschat je eigen leesvaardigheden dan schromelijk. Ik zie dat je al wat langer zeer emotioneel van wal steekt in het hele gebeuren, en daarom voorzie ik al dat een discussie met je een verspilling van tijd zal zijn.

Prettig weekeinde!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 juni 2021 @ 18:44:45 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200028940
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:35 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Je overschat je eigen leesvaardigheden dan schromelijk. Ik zie dat je al wat langer zeer emotioneel van wal steekt in het hele gebeuren, en daarom voorzie ik al dat een discussie met je een verspilling van tijd zal zijn.

Prettig weekeinde!
Ik vind het nu vooral treurig dat je zelf niet eens door hebt wat je allemaal roept. Doe niet alsof je toch wat anders bedoelde, er staat wat er staat en iedere twijfelaar zal daar in lezen wat ik lees.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200029309
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wist je al waarom je na vaccinatie 15 minuten moet wachten? Dat is precies de benodigde tijd om de batterij op te laden voor de chip in het vaccin!!111!!!

ik ben bewust niet gevaccineerd omdat ik de afspraak op de 29ste heb staan.
daarna ben ik bezit van Bill Gates en draag ik de Pentium 5 in mijn bloedbaan.
weet nog niet hoe ik dan nog aan tafel kan eten zonder dat het bestek naar mijn lichaam vliegt.
Dat is om de chip te activeren met de cloud, het activeren duurt 15 minuten omdat ze je DNA token aan uploaden zijn mocht er later wat mee gebeuren dan hebben ze je gegevens nog als backup, stroomvoorziening gaat via je lichaam.

In deze hokjes zit een antenne verwerkt in de muren, daarom is het de bedoeling dat je daar in verblijft zodat het uploaden / activeren sneller gaat.

Als het activeren niet goed gaat kunnen ze dat nog oplossen.

Aanstaande vrijdag laat ik die van mij activeren.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 20:31:45 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200031390
quote:
11s.gif Op woensdag 23 juni 2021 18:19 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Van dat specifiek geval is inderdaad niet zomaar de vaccinatie aan te wijzen als schuldige idd, vanwege de dagen ertussen.

Maar ik doel vooral op uitspraken die ik voorbij zie komen als 'kneiter stoned', 'knallende koppijn', 'kotsmisselijk', 'drie dagen met koorts in bed', 'partij beroerd', etc.

Alles in ogenschouw nemend is afzien van vaccinatie wellicht geen handige zet, maar ik kan me voorstellen dat zulke bijwerkingen behoorlijk afschrikken. Ik word er zelf iig niet vrolijk van.
Ik weeg het af tegen het ziektebeeld van covid en dan vind ik de bijwerkingen, een pijnlijke plek op mijn arm voor een dag of twee, nogal flink meevallen, eigenlijk.

Maar iedereen moet gewoon zijn eigen beslissingen nemen zolang iedereen accepteert dat er aan keuzes consequenties kunnen zitten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 juni 2021 @ 20:48:07 #130
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200031686
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik weeg het af tegen het ziektebeeld van covid en dan vind ik de bijwerkingen, een pijnlijke plek op mijn arm voor een dag of twee, nogal flink meevallen, eigenlijk.

Maar iedereen moet gewoon zijn eigen beslissingen nemen zolang iedereen accepteert dat er aan keuzes consequenties kunnen zitten.
Ja, eens. Voor wat betreft deze crisis zijn we nu aangekomen in een fase waarin iedereen die een beetje heeft opgelet inzicht heeft in de plus- en minpunten van de persoonlijke route die iemand kiest.

Accepteren van consequenties van eigen keuzes is overigens een goeie eigenschap in alle facetten van het leven 8-)
pi_200031970
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik weeg het af tegen het ziektebeeld van covid en dan vind ik de bijwerkingen, een pijnlijke plek op mijn arm voor een dag of twee, nogal flink meevallen, eigenlijk.

Maar iedereen moet gewoon zijn eigen beslissingen nemen zolang iedereen accepteert dat er aan keuzes consequenties kunnen zitten.
Als die consequenties niet anders zijn als ons verleden leert met het wel/niet volgen van het Rijksvaccinatieprogramma, dan kan ik mij volledig vinden in jouw post.

Als dat betekent dat er ineenz groepen mensen worden uitgesloten bij een en ander, dan vind ik daar wel wat van. Hopelijk gaan we die kant niet op.
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 21:17:01 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200032417
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Als die consequenties niet anders zijn als ons verleden leert met het wel/niet volgen van het Rijksvaccinatieprogramma, dan kan ik mij volledig vinden in jouw post.

Als dat betekent dat er ineenz groepen mensen worden uitgesloten bij een en ander, dan vind ik daar wel wat van. Hopelijk gaan we die kant niet op.
In Nederland is dat zo goed als onmogelijk. Men kan wel eisen dat als je niet gevaccineerd bent je moet gaan testen en het kan zo zijn dat dit op een bepaald moment niet gratis meer is. Kan zijn dat ik dit verkeerd voorspel maar dat is mijn gedachte hierover. Je wordt niet uitgesloten maar er worden wel eisen gesteld en persoonlijk vind ik dat prima.

Naar het buitenland reizen valt onder dezelfde noemer, niet gevaccineerd is geen probleem maar dan moet je testen voor vertrek en mogelijk voor terugreis. Dat is de regel nu in de EU, dacht ik. Maar andere landen mogen hun eigen regels maken dus of dat zo blijft durf ik niet te zeggen.

Overigens blijf ik erbij dat ik het complete onzin vind dat de overheid voor testen naar het buitenland gaat betalen maar goed, dat is mijn mening.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:28:03 #133
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_200039984
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:00 schreef Bocaj het volgende:
Tja, het vaccin is nog steeds in de testfase en men test het uit op mensen...
Er gaan mensen dood aan het vaccin... 409 op dit moment... https://www.lareb.nl/news(...)oronavaccins-week-25
Ook kun je nog steeds het virus krijgen en het ook weer doorgeven...
Enz, enz...

Dus neen, ik doe het niet! :N

En laten we eerlijk zijn... Het is een verkoudheidsvirus... (Gommers zegt het zelf!)
We moeten niet de ernst van Corona en de betrouwbaarheid van het vaccin door elkaar halen, het zijn 2 op zich staande zaken. Door alleen maar te benoemen hoe erg Corona is laat je heel veel andere dingen liggen die zeer ernstig zijn.
vooral ook in de politiek, heeft daar allemaal mee te maken. Dus laten we er breder naar kijken en niet alleen naar 1 ding.
Jouw wereldje waar alle coronapatienten bij elkaar komen geeft geen goed beeld van wat zich wereldwijd afspeelt. Er zijn miljoenen mensen die nergens last van hebben. Bovendien baseert Thiery Baudet zich op sterftecijfers wereldwijd en die zijn inderdaad gelijk aan een zware griepepidemie. Daar heeft hij gelijk in wat dat betreft. Dus je moet wel de dingen goed onderscheiden van elkaar.
pi_200041560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wist je al waarom je na vaccinatie 15 minuten moet wachten? Dat is precies de benodigde tijd om de batterij op te laden voor de chip in het vaccin!!111!!!

ik ben bewust niet gevaccineerd omdat ik de afspraak op de 29ste heb staan.
daarna ben ik bezit van Bill Gates en draag ik de Pentium 5 in mijn bloedbaan.
weet nog niet hoe ik dan nog aan tafel kan eten zonder dat het bestek naar mijn lichaam vliegt.
Hardop gelachen. Tnx man! :) :)
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_200042112
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Met of door vaccin?
Met of door Corona?

Ik wacht ook even af. Ik ben geen anti vaccer en zal me waarschijnlijk op termijn wel laten vaccineren, maar niet op dit moment.

Grappig dat sommige mensen je daarom zouden willen weigeren op de IC, mocht je daar met Corona terecht gaan komen. Als we die lijn door gaan trekken gaan de oncologie afdelingen het ook rustig krijgen door alle rokers te weigeren en de cardiologie afdelingen door alle vetzakken te weigeren.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_200042300
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:42 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Met of door Corona?
Duh... dat is de grap juist. Mensen met een wappie inslag roepen dat al een jaar en komen nu met "vaccinatie doden" op basis van VAERS data die niks bewijst
quote:
Ik wacht ook even af. Ik ben geen anti vaccer en zal me waarschijnlijk op termijn wel laten vaccineren, maar niet op dit moment.
Waarom wachten?
quote:
Grappig dat sommige mensen je daarom zouden willen weigeren op de IC, mocht je daar met Corona terecht gaan komen. Als we die lijn door gaan trekken gaan de oncologie afdelingen het ook rustig krijgen door alle rokers te weigeren en de cardiologie afdelingen door alle vetzakken te weigeren.
Gelukkig hebben "sommige mensen" daar geen ruk over te zeggen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200042324
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]

We moeten niet de ernst van Corona en de betrouwbaarheid van het vaccin door elkaar halen, het zijn 2 op zich staande zaken. Door alleen maar te benoemen hoe erg Corona is laat je heel veel andere dingen liggen die zeer ernstig zijn.
vooral ook in de politiek, heeft daar allemaal mee te maken. Dus laten we er breder naar kijken en niet alleen naar 1 ding.
Jouw wereldje waar alle coronapatienten bij elkaar komen geeft geen goed beeld van wat zich wereldwijd afspeelt. Er zijn miljoenen mensen die nergens last van hebben. Bovendien baseert Thiery Baudet zich op sterftecijfers wereldwijd en die zijn inderdaad gelijk aan een zware griepepidemie. Daar heeft hij gelijk in wat dat betreft. Dus je moet wel de dingen goed onderscheiden van elkaar.
Doe daar maar eens een bron van want volgens mij praat Thierry hier dan alweer gewoon poep. Is namelijk nogal ongeloofwaardig dat in zo ongeveer elk land de jaarlijkse oversterftecijfers hoger liggen dan ooit, maar dat het wereldwijd vergelijkbaar zou zijn
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200042486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Duh... dat is de grap juist. Mensen met een wappie inslag roepen dat al een jaar en komen nu met "vaccinatie doden" op basis van VAERS data die niks bewijst
[..]
Dat ben ik met je eens. Persoonlijk denk ik dat aan beide kanten die discussie uit verband is, en dat beide kanten cijfers graag misbruiken om een punt te maken.

quote:
Waarom wachten?
[..]
Ten eerste omdat ik geen noodzaak voel. Ik voel me niet in die mate bedreigd door het virus dat ik me daar direct met een nieuw medicijn tegen wil beschermen. Ten tweede omdat het verhaal van veel voorstanders ("je doet het voor een ander") niet opgaat als het vaccin daadwerkelijk doet wat het zou moeten doen. Tenslotte zijn de gevaccineerden dan beschermd, toch? Ten derde omdat ik meer vrijheid wil in wat ik wanneer in laat spuiten. Ik wil dat er eerst iets meer bekend is over gevolgen van vaccinatie voor ik het zelf neem.

quote:
Gelukkig hebben "sommige mensen" daar geen ruk over te zeggen
Dat klopt inderdaad, maar de discussie wordt aan beide kanten op een dusdanige manier gevoerd dat men meent de rechten aan een ander uit te kunnen delen. Je wil niet weten wat voor ongehoorde bakken kritiek dit oplevert bij vrienden, familie en collega's, alleen omdat je een iets andere denkwijze hebt. Er is geen middenweg (meer), je bent volledig voor of een volledige wappie.

Oh en laten we eerlijk zijn: een aanzienlijk deel laat zich vaccineren om vrijheid te kopen, om op vakantie te gaan bijvoorbeeld.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  donderdag 24 juni 2021 @ 14:23:53 #139
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_200042658
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:08 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Persoonlijk denk ik dat aan beide kanten die discussie uit verband is, en dat beide kanten cijfers graag misbruiken om een punt te maken.
[..]

Ten eerste omdat ik geen noodzaak voel. Ik voel me niet in die mate bedreigd door het virus dat ik me daar direct met een nieuw medicijn tegen wil beschermen. Ten tweede omdat het verhaal van veel voorstanders ("je doet het voor een ander") niet opgaat als het vaccin daadwerkelijk doet wat het zou moeten doen. Tenslotte zijn de gevaccineerden dan beschermd, toch? Ten derde omdat ik meer vrijheid wil in wat ik wanneer in laat spuiten. Ik wil dat er eerst iets meer bekend is over gevolgen van vaccinatie voor ik het zelf neem.
[..]

Dat klopt inderdaad, maar de discussie wordt aan beide kanten op een dusdanige manier gevoerd dat men meent de rechten aan een ander uit te kunnen delen. Je wil niet weten wat voor ongehoorde bakken kritiek dit oplevert bij vrienden, familie en collega's, alleen omdat je een iets andere denkwijze hebt. Er is geen middenweg (meer), je bent volledig voor of een volledige wappie.

Oh en laten we eerlijk zijn: een aanzienlijk deel laat zich vaccineren om vrijheid te kopen, om op vakantie te gaan bijvoorbeeld.
Ik ben het 100% met je eens, ook met je eigen redenatie: ik zit er nét zo in. En het gezeik van vrienden, collega's en familie is inderdaad (heel wisselend) wel een ding. Open discussie hierover is gewoon niet mogelijk. Nou ja, fine, dan maar een "wappie", asociaal of knettergek. Uiteindelijk zal ik me vast ook wel laten prikken. Of niet. Who knows?

Ik snap trouwens de hier ergens boven genoemde redenatie wel dat niet-gevaccineerden achteraan mogen sluiten als ze op de IC komen te liggen. Ik vind het goed (maar ik heb ook niet zo'n sterke wens om te blijven leven dat het een ramp is) maar dan wil ik ook in geschreven woord dat eventuele zorgkosten die door nog-niet-bekende-effecten-van-vaccinatie-op-de-lange-termijn én oncologiekosten voor rokers en cardiologiekosten voor vetzakken etc voor 0% (ook indirect) door mij betaald gaan worden. Dan hebben we een deal. Ik weet wel wie daar financieel op vooruitgaat: het begint met een J en eindigt op "eOma".
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_200042828
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:23 schreef JeOma het volgende:

[..]

Ik ben het 100% met je eens, ook met je eigen redenatie: ik zit er nét zo in. En het gezeik van vrienden, collega's en familie is inderdaad (heel wisselend) wel een ding. Open discussie hierover is gewoon niet mogelijk. Nou ja, fine, dan maar een "wappie", asociaal of knettergek. Uiteindelijk zal ik me vast ook wel laten prikken. Of niet. Who knows?
Er valt ook niet echt over te discussiëren. Dat werkt namelijk alleen als je het bij de feiten houdt en de antivaxxers komen vrijwel uitsluitend met bullshit aanzetten.
pi_200043029
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:37 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Er valt ook niet echt over te discussiëren. Dat werkt namelijk alleen als je het bij de feiten houdt en de antivaxxers komen vrijwel uitsluitend met bullshit aanzetten.
Deze kortzichtigheid is juist wat er voor zorgt dat er geen discussie mogelijk is. Daarnaast, iemand die kritisch is of niet direct naar de GGD rent is niet meteen een anti vaxxer. Je bevestigd daarmee wel mijn punt, overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mgolovic op 24-06-2021 15:32:10 ]
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_200043506
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:54 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Deze kortzichtigheid is juist wat er voor zorgt dat er geen discussie mogelijk is. Daarnaast, iemand die kritisch is of niet direct naar de GGD rent is niet meteen een anti vaxxer. Je bevestigd daarmee wel mijn punt, overigens.
Kritisch mag wel hoor, zolang je maar met feiten komt en niet met onzin.
pi_200043537
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:33 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Kritisch mag wel hoor, zolang je maar met feiten komt en niet met onzin.
Ik noem 3 zaken waarom ik niet meteen een vaccin wil, maar dat is volgens jou allemaal onzin?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_200043541
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:08 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Persoonlijk denk ik dat aan beide kanten die discussie uit verband is, en dat beide kanten cijfers graag misbruiken om een punt te maken.
[..]
Tot op heden kan ik alleen de "antivaxxers" (bij gebrek aan een beter woord) daarop betrappen. Vooral het gebruik van VAERS data om mensen angst aan te jagen is iets wat ze graag doen. Sterker nog, er zijn oproepen binnen deze groepen om valse meldingen te doen, of zelfs overlijdensadvertenties af te gaan om deze mensen als overleden door vaccinatie aan te melden bij Lareb.
quote:
Ten eerste omdat ik geen noodzaak voel. Ik voel me niet in die mate bedreigd door het virus dat ik me daar direct met een nieuw medicijn tegen wil beschermen.
Een vaccin is niet echt een medicijn te noemen. Het is preventief, niet reactief. (semantische discussie waarschijnlijk)
quote:
Ten tweede omdat het verhaal van veel voorstanders ("je doet het voor een ander") niet opgaat als het vaccin daadwerkelijk doet wat het zou moeten doen. Tenslotte zijn de gevaccineerden dan beschermd, toch?
Vaak gehoord onzin excuus. Vaccins werken niet 100%, zeker niet bij mensen met een zwak immuunsysteem. Daarnaast zijn er mensen die vanwege medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden.
Verder zorgt vaccinatie van jou ervoor dat er minder kans op mutaties is.

quote:
Ten derde omdat ik meer vrijheid wil in wat ik wanneer in laat spuiten. Ik wil dat er eerst iets meer bekend is over gevolgen van vaccinatie voor ik het zelf neem.
[..]
Vaccineren doen we al 200+ jaar en mRNA vaccins ~30 jaar. Er zijn nog nooit lange termijn gevolgen aan een vaccin gelinkt. Nee ook niet aan het mexicaanse griep vaccin
quote:
Dat klopt inderdaad, maar de discussie wordt aan beide kanten op een dusdanige manier gevoerd dat men meent de rechten aan een ander uit te kunnen delen. Je wil niet weten wat voor ongehoorde bakken kritiek dit oplevert bij vrienden, familie en collega's, alleen omdat je een iets andere denkwijze hebt. Er is geen middenweg (meer), je bent volledig voor of een volledige wappie.
Wappies zijn de 5g/complot roepers wat mij betreft. Mensen als jij zijn kritisch en dat is helemaal prima. Ik zie alleen (ook bij jou) dat veel van je bezwaren gebaseerd zijn op misinformatie of gewoon angst.
quote:
Oh en laten we eerlijk zijn: een aanzienlijk deel laat zich vaccineren om vrijheid te kopen, om op vakantie te gaan bijvoorbeeld.
Ook zonder vaccin kun je op vakantie maar dan moet je een negatieve test hebben. Je zult tot op zekere hoogte gelijk hebben, maar tbh, boeit mij niet waarom men zich laat vaccineren, als men het maar doet.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_200043748
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:35 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Tot op heden kan ik alleen de "antivaxxers" (bij gebrek aan een beter woord) daarop betrappen. Vooral het gebruik van VAERS data om mensen angst aan te jagen is iets wat ze graag doen. Sterker nog, er zijn oproepen binnen deze groepen om valse meldingen te doen, of zelfs overlijdensadvertenties af te gaan om deze mensen als overleden door vaccinatie aan te melden bij Lareb.
[..]
Dit ben ik niet met je eens. De reden dat ik in een eerder bericht "door Corona of met Corona" noemde is omdat er ook doden geregistreerd zijn als Corona-dode terwijl ze alleen met Corona zijn bezweken, niet direct door Corona. Een wezenlijk verschil. Dat dit argument nu vanaf "the other side" wordt gebruikt is een zwakte bod van hen.

quote:
Een vaccin is niet echt een medicijn te noemen. Het is preventief, niet reactief. (semantische discussie waarschijnlijk)
[..]
Je hebt gelijk maar maakt mijn standpunt niet anders. Ik wil niet direct "iets" nemen voor iets waardoor ik me niet bedreigd voel.

quote:
Vaak gehoord onzin excuus. Vaccins werken niet 100%, zeker niet bij mensen met een zwak immuunsysteem. Daarnaast zijn er mensen die vanwege medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden.
Verder zorgt vaccinatie van jou ervoor dat er minder kans op mutaties is.
[..]
Wellicht heb je gelijk. Toch wil ik niet iets meteen in laten spuiten voor een ander. Egoïstisch zou je kunnen zeggen, maar dat kan men ook zeggen van mensen die koste wat het kost naar het buitenland op vakantie willen gaan. Tenslotte is de verwachting dat mede daardoor ook de besmettingen en mutaties zullen oplopen.

quote:
Vaccineren doen we al 200+ jaar en mRNA vaccins ~30 jaar. Er zijn nog nooit lange termijn gevolgen aan een vaccin gelinkt. Nee ook niet aan het mexicaanse griep vaccin
[..]
Het gaat mij persoonlijk om niet direct om wetenschappelijke 30-jarige onderzoeken. Als je alleen al kijkt wat er in de eerste vaccinatie periode naar buiten is gekomen (Vaccin-stop bij bepaalde fabrikanten, dan weer verder, etc.) dan gaat het mij er meer om dat de "kinderziektes" bekend zijn en/of verholpen zijn.

quote:
Wappies zijn de 5g/complot roepers wat mij betreft. Mensen als jij zijn kritisch en dat is helemaal prima. Ik zie alleen (ook bij jou) dat veel van je bezwaren gebaseerd zijn op misinformatie of gewoon angst.
[..]
Ik noem het geen misinformatie. Angst heb ik juist niet. Ik ben niet bang om Corona te krijgen en ik ben niet bang om dood neer te vallen na een prik. Ik wil het alleen wel allemaal weloverwogen doen. De hele insteek van nu vind ik persoonlijk overhaast.

De angst zit volgens mij vooral bij mensen die nu meteen naar de GGD rennen. Overigens is dat niet alleen angst om blijvende schade of sterven door Corona, maar net zo goed angst om niet een weekje naar de Spaanse Costa te kunnen gaan.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_200043935
Ik heb me niet laten vaccineren... geen zin in. Maar m'n principes zijn niet echt veel waard. Als Hugo me ¤1000 zou geven mag ie me lek prikken >:)
Facts don't care about your feelings
pi_200044455
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:51 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dit ben ik niet met je eens. De reden dat ik in een eerder bericht "door Corona of met Corona" noemde is omdat er ook doden geregistreerd zijn als Corona-dode terwijl ze alleen met Corona zijn bezweken, niet direct door Corona. Een wezenlijk verschil. Dat dit argument nu vanaf "the other side" wordt gebruikt is een zwakte bod van hen.
[..]
Daarom heb je een primaire doodsoorzaak en een secundaire. Feit blijft dat als ze geen corona hadden gehad ze waarschijnlijk nog geleefd zouden hebben. Wat men met VAERS en Lareb getallen doet is ze zonder enig onderzoek toewijzen aan vaccinatie.
quote:
Je hebt gelijk maar maakt mijn standpunt niet anders. Ik wil niet direct "iets" nemen voor iets waardoor ik me niet bedreigd voel.
[..]
Niet bedreigt voelen is niet hetzelfde als niet bedreigt zijn. Daarnaast doe je het inderdaad wel voor anderen.
quote:
Wellicht heb je gelijk. Toch wil ik niet iets meteen in laten spuiten voor een ander. Egoïstisch zou je kunnen zeggen, maar dat kan men ook zeggen van mensen die koste wat het kost naar het buitenland op vakantie willen gaan. Tenslotte is de verwachting dat mede daardoor ook de besmettingen en mutaties zullen oplopen.
[..]
Klopt, hoor ik ook bij. Vorig jaar September gewoon een roadtrip door Duitsland/Zwitserland/Italie gemaakt en dit jaar naar Corsica. Vorig jaar was er geen vaccinatie dus gewoon na terugkomst 2 weken quarantaine en dit jaar gaan we volledig gevaccineerd. Kans op besmettingen meenemen is dan zeer gering. De mensen waar jij het over hebt zijn momenteel vooral de jongeren die gaan feesten in Portugal e.d.
quote:
Het gaat mij persoonlijk om niet direct om wetenschappelijke 30-jarige onderzoeken. Als je alleen al kijkt wat er in de eerste vaccinatie periode naar buiten is gekomen (Vaccin-stop bij bepaalde fabrikanten, dan weer verder, etc.) dan gaat het mij er meer om dat de "kinderziektes" bekend zijn en/of verholpen zijn.
[..]
Verholpen zullen ze nooit worden, weleens op de bijwerkingen van paracetamol gelet?
quote:
Ik noem het geen misinformatie. Angst heb ik juist niet. Ik ben niet bang om Corona te krijgen en ik ben niet bang om dood neer te vallen na een prik. Ik wil het alleen wel allemaal weloverwogen doen. De hele insteek van nu vind ik persoonlijk overhaast.
Dat is je goed recht, Het enige wat ik kan zeggen is dat ook voor deze vaccins dezelfde eisen gelden en tests zijn gedaan als elk ander vaccin wat op de markt komt.
quote:
De angst zit volgens mij vooral bij mensen die nu meteen naar de GGD rennen. Overigens is dat niet alleen angst om blijvende schade of sterven door Corona, maar net zo goed angst om niet een weekje naar de Spaanse Costa te kunnen gaan.
Geen idee, om mij heen en ook bij mezelf is het geen zin om ziek te worden. Geen zin om ziek te worden omdat dat gewoon ongelooflijk veel geld gaat kosten als ZZPer. En ik doe het omdat vaccinaties de enige preventieve en bewezen werkende manier is waarop we virussen tegen kunnen gaan zonder dat de gehele maatschappij ontwricht wordt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:48:25 #148
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200044690
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:42 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Met of door Corona?

Ik wacht ook even af. Ik ben geen anti vaccer en zal me waarschijnlijk op termijn wel laten vaccineren, maar niet op dit moment.

Grappig dat sommige mensen je daarom zouden willen weigeren op de IC, mocht je daar met Corona terecht gaan komen. Als we die lijn door gaan trekken gaan de oncologie afdelingen het ook rustig krijgen door alle rokers te weigeren en de cardiologie afdelingen door alle vetzakken te weigeren.
Ik kan je aarzeling goed begrijpen. Wellicht blijkt het wel de beste persoonlijke strategie om deze zomer af te wachten of de laatste vlammen der Covid-19 definitief worden uitgestampt alvorens je vast te leggen aan een vaccin. Egoïstisch misschien, maar egoïsme is een menselijke eigenschap en ik geef volmondig toe er zelf niet vies van te zijn.

Voor mezelf zie ik de eerste vaccinatiedatum van maandag 28 juni met rasse schreden naderen, en dit toch wel met enige vrees. Mocht de afspraak doorgang vinden, dan sluit ik me na vaccinatie direct op in een verduisterde slaapkamer met emmer naast het bed en liters water onder handbereik, vurig hopend dat significante bijwerkingen me bespaard blijven.
  donderdag 24 juni 2021 @ 16:52:42 #149
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_200045371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 15:35 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ik noem 3 zaken waarom ik niet meteen een vaccin wil, maar dat is volgens jou allemaal onzin?
quote:
Ten eerste omdat ik geen noodzaak voel. Ik voel me niet in die mate bedreigd door het virus dat ik me daar direct met een nieuw medicijn tegen wil beschermen.
De wereld draait niet om jou, dit is een maatschappelijk probleem. Of dacht je dat de boel het afgelopen jaar op slot was omdat ze jou in bescherming willen nemen? Als jij na een verkeersongeluk niet op de IC terecht kan omdat het vol ligt met coronapatiënten heb je daar geen reet aan. Dus ja, je lult onzin.

quote:
Ten tweede omdat het verhaal van veel voorstanders ("je doet het voor een ander") niet opgaat als het vaccin daadwerkelijk doet wat het zou moeten doen. Tenslotte zijn de gevaccineerden dan beschermd, toch?
Er is een bepaalde vaccinatiegraad nodig om het virus in te dammen en met een beetje geluk te elimineren. Hetzelfde verhaal als met alle vaccinaties van het rijksvaccinatieprogramma. Als we jouw argument individueel allemaal toepassen gaat jouw argument niet meer op. Met andere woorden, ja, je lult onzin.

quote:
Ten derde omdat ik meer vrijheid wil in wat ik wanneer in laat spuiten. Ik wil dat er eerst iets meer bekend is over gevolgen van vaccinatie voor ik het zelf neem.
Je bedoelt te zeggen, ik wil van A tot Z weten wat er in dat vaccin zit voordat ik het tot mij neem? Sta je met alles zo in het leven? Want dan wordt het erg vermoeiend hoor. Dan kun je nooit in een vliegtuig zitten. Hoe werkt dat eigenlijk? Of weet je precies hoe een auto werkt? Lees je van alles wat je neemt de complete bijsluiter? Zoek je van elke grondstof op wat het doet? Als je op al deze vragen ja kunt antwoorden heb je misschien een punt, maar dan nog kun je met die instelling nooit medicatie ontvangen in een ziekenhuis, want tja, je weet niet wat er in zit.
Dus ja, ook hier loop je weer uit je nek te lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')