quote:Op zondag 25 juli 2021 00:14 schreef Vallon het volgende:
TLDR; Vaccins van Moderna en Pfizer geven exact hetzelfde Spike-coderings resultaat dat ons lichaam moet aanzetten tot afweer van besmette cellen.
[..]
Update, ik heb de onderling zeer verschillende mRNA codons van Pfizer en die van Moderna vertaald naar hun resulterende aminozuren en guess what...... de vaccins van Moderna en Pfizer zijn 100% identiek en precies daarmee gelijk aan elkaar en dus overeenkomstig met wat de WHO ooit had gepubliceerd.
NB: zie mijn spoiler quote waar andere slimmere mensen de RNA sequenties hebben ontleed.
Er zit dus t.a.v. resulterende mRNA code, m.u.v. de onderliggende codering, geen verschil in de resulterende werking die onze cellen de gewenste (standaard) Spike doet aanmaken.
Men kan dit zien of een programmeur met 'verschillende' maar identieke taalregels, dan hetzelfde programma resultaat maakt.
Ik ben iig weer wat gelukkiger dat mijn eerste aanname dat vaccins gelijk zullen zijn aan elkaar, hiermee weer hout snijdt.
NB: ter algemene informatie, tenzij interesse uitleg, verwijs ik naar wiki die vertellen hoe al die zooi aan codons worden vertaald naar aminozuren om uit te leggen hoe ons zure leven in elkaar steekt.
In onderstaande spoiler mijn volledige vertaling op basis van invoer uit fasta_analyse GitHub :Waarom is de een effectiever dan de ander dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Vallon is iig weer blijdat alles is zoals ik d8 dat het was.
Ook zonder iets te snappen van mijn RNA geneuzel, is het voor vaccineerders goed om te weten dat de resulterende mRNA (Spike-Proteine) codering van Moderna in principe identiek is aan die van Pfizer. Ik blijf mij sterk maken in het vermoeden dat ook de vector-vaccins precies hetzelfde opleveren.
Wat iemand heeft aan mijn bijdrage: dat het geen reet lijkt uit te maken welk vaccin men precies neemt. Natuurlijk zal een vaccin bij de één of de ander wat beter/minder aanslaan omdat er verschillen zijn qua draagstoffen en/of inbrengtechniek. Wat dan (niet) goed is, is het beste over te laten aan de behandelend arts.
Disclaimer: mijn verhaal is geen afwijzing noch voorkeur aangaande vaccineren dat iemand helemaal zelf moet bepalen.
Kort: omdat hoeveelheden, chemie van draagstoffen anders zijn en dan als geheel beter/minder uitwerken.quote:Op zondag 25 juli 2021 07:56 schreef xminator het volgende:
[..]
Waarom is de een effectiever dan de ander dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het addertje met het woordje 'effectiever' is dat het weinig zegt over de werking van het mRNA zelf maar meer het totaal van een resultaat duidt op/in/van een selectieve doelgroep die gedurende een bepaalde (relatief korte 4-8mnd) dan ergens op reageerde. Iedereen heeft daarin dan een beeld van wat 'effectief' zou zijn.
Kortom het is (mij) onduidelijk wat iemand in welke context precies bedoeld met "effectief".
Is dat de globale (uit)werking, besmetting, gevolgen, sterfte ? Of is dat de kortstondiger (antilichamen) werking en/of de langduriger (immuniteit) werking ? Dit alles zal de komende 10 jaar of langer, ook qua hunner 'bijwerking', wel duidelijker gaan worden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
quote:Op zondag 25 juli 2021 15:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kort: omdat hoeveelheden, chemie van draagstoffen anders zijn en dan als geheel beter/minder uitwerken.
In de spoiler een langer verhaal.Maar hoeveelheid moderna wat ingespoten wordt is toch een stuk meer dan pfizer? Dus zou je effectiviteit meer verwachten als hetgeen bijna gelijkwaardig is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het addertje met het woordje 'effectiever' is dat het weinig zegt over de werking van het mRNA zelf maar meer het totaal van een resultaat duidt op/in/van een selectieve doelgroep die gedurende een bepaalde (relatief korte 4-8mnd) dan ergens op reageerde. Iedereen heeft daarin dan een beeld van wat 'effectief' zou zijn.
Kortom het is (mij) onduidelijk wat iemand in welke context precies bedoeld met "effectief".
Is dat de globale (uit)werking, besmetting, gevolgen, sterfte ? Of is dat de kortstondiger (antilichamen) werking en/of de langduriger (immuniteit) werking ? Dit alles zal de komende 10 jaar of langer, ook qua hunner 'bijwerking', wel duidelijker gaan worden.
Nee, niet als je in aanmerking neemt dat Moderna ws meer verliezen kent vanwege hun methode, stabilisering en bv hun wat 'hogere' (bewaar)temperatuur; om hun vaccin effectief in de lichaamscellen te krijgen.quote:Op zondag 25 juli 2021 17:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Maar hoeveelheid moderna wat ingespoten wordt is toch een stuk meer dan pfizer? Dus zou je effectiviteit meer verwachten als hetgeen bijna gelijkwaardig is.
Zou kunnen. Ik ken iemand die al een derde heeft gehad.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 16:26 schreef xminator het volgende:
Waarom staat er in de coronacheck app bij mijn tweede vaccinatie:
Is dit de laatste doses van je vaccinatie? NEE
Zijn ze aan het voorsorteren op drie prikken?
Waar komt deze data vandaan? Ik lees op bijvoorbeeld Forbes slechts een effectiviteit van 78% tegen hospitalization voor delta bij een enkel Pfizer shot. In jouw plaatje is dat 91%quote:
Hoezo? Zit diegene in een risicogroep?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 16:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik ken iemand die al een derde heeft gehad.
Nee.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:49 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hoezo? Zit diegene in een risicogroep?
Gelukkig voor hemquote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:56 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee.
Hij heeft twee keer AZ gekregen bij de huisarts. En onlangs bij de GGD ook een Pfizerprik gehaald, omdat dat effectiever is.
NOS.nl via https://www.wsj.com/artic(...)dy-shows-11627059395quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:42 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Waar komt deze data vandaan? Ik lees op bijvoorbeeld Forbes slechts een effectiviteit van 78% tegen hospitalization voor delta bij een enkel Pfizer shot. In jouw plaatje is dat 91%
Mag dat überhaupt in Nederland?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 18:56 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee.
Hij heeft twee keer AZ gekregen bij de huisarts. En onlangs bij de GGD ook een Pfizerprik gehaald, omdat dat effectiever is.
Mensen die 1 keer AZ hebben gehad mogen een ander vaccin als tweede halen. Die mogelijkheid wordt expliciet geboden.quote:
Derde prik omdat de serie voor selecte groep naar drie prikken vergroot is, de boostercampagne moet nog starten.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor het eerst van iemand gehoord die ik ken dat hij een booster heeft gehad.
Een derde prik heet in de volksmond een booster.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 19:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Derde prik omdat de serie voor selecte groep naar drie prikken vergroot is, de boostercampagne moet nog starten.
Toch is het niet hetzelfde, boosters komen nog (ja waarschijnlijk, maar reken er maar op)quote:Op woensdag 20 oktober 2021 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een derde prik heet in de volksmond een booster.
Ja, iedereen krijgt Pfizer aangeboden.quote:
Ik heb Janssen gehad, maar niets gehoord over een aanbod nog Pfizer te halen.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, iedereen krijgt Pfizer aangeboden.
Ook wie Moderna heeft gehad.
Val je onder een kwetsbare groep?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb Janssen gehad, maar niets gehoord over een aanbod nog Pfizer te halen.
O ja, dat zei je er niet bijquote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Val je onder een kwetsbare groep?
Ja, ik bedoelde iedereen die nu een oproep krijgt voor de booster 😅quote:Op donderdag 21 oktober 2021 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, dat zei je er niet bij
‘Iedereen’ houdt weinig beperkingen in zich.
Ben je intussen negatief getest?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:15 schreef Ama het volgende:
Ik heb 16 juni mijn eerste prik gehad en ik krijg donderdag mijn tweede prik maar heeft het dan überhaupt nog nut?Was niet de bedoeling om heel lang er tussen te laten maar kreeg corona een maand na de eerste prik en laatst was ik verkouden.
![]()
Ik ga sowieso wel donderdag maar ben gewoon benieuwd.
Ja hoor dat kan prima, dat geeft meer bescherming dan geen tweede prik halen (ondanks besmetting tussendoor)quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:15 schreef Ama het volgende:
Ik heb 16 juni mijn eerste prik gehad en ik krijg donderdag mijn tweede prik maar heeft het dan überhaupt nog nut?Was niet de bedoeling om heel lang er tussen te laten maar kreeg corona een maand na de eerste prik en laatst was ik verkouden.
![]()
kan dat zomaar ?quote:Op woensdag 20 oktober 2021 22:06 schreef minthy het volgende:
M'n moeder heeft vandaag een booster gehaald. Zit in de hoogste risicogroep, ze was er blij mee
Alleen met uitnodiging, zie RIVM sitequote:Op dinsdag 26 oktober 2021 22:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kan dat zomaar ?
mijn vrouw zit ook in de risicogroep
Volgens mij is dat nog niet mogelijk.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:43 schreef Nia het volgende:
Zijn hier users die na een Janssen prik nog een tweede prik hebben genomen? Zo ja, welk vaccin?
Van de zomer kon dat toch alquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 22:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog niet mogelijk.
Een tweede prik, hetzij can Janssen, hetzij van Pfizer/Moderna is nog niet mogelijk.quote:
Is geen probleem. In de studies van AZ bleek langer tussen prikken zelfs iets beter. Het is niet waarschijnlijk dat dat bij de andere vaccins heel anders is.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:15 schreef Ama het volgende:
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |