abonnement Unibet Coolblue
pi_200496135
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 00:11 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Echt ik wilde niet meer reageren, maar hij zegt toch niks over Covid? Hij gaat in op wat ie in gevaccineerde mensen ziet... Kijk voor je VERoordeelt.
Hij is voorstander van preventieve behandeling met alles behalve vaccins en verspreid daarbij misinformatie en leugens (frauduleuze publicaties, pro-hydroxychloroquine, pro-ivermectine, "natuurlijke immuniteit is beter dan vaccin-immuniteit" etc.). Jij wilde weten of het een kwakzalver is en ik geef antwoord.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 02:55:44 #202
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200496479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 15:42 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb zelf 1 prik Moderna gehad, dus ben benieuwd of die het net zo goed doet als Pfizer, maar ik vermoed van wel, want volgens mij zit er hetzelfde principe achter.

Maar dat 1 prik al 94% van de ziekenhuisopnames voorkomt, is wel erg mooi. (Dat is toch wat het betekent, dat 94% van de mensen die anders was opgenomen, nu niet opgenomen wordt door vaccinatie?) Die 6% ... tsja dat zullen wel echt mensen met een heel slecht immuunsysteem/hele zieke mensen zijn, dus dat is misschien niet te voorkomen. Zelf heb ik 1 prik gehad en ben ik mijn normale leven ook wel weer langzaam aan het oppakken ;) (Niet dat ik ooit echt een risicogeval was, maar toch)

En of het nou milde ziekte voorkomt: dat is niet zo heel boeiend, want in feite zullen we toch moeten leren leven met corona-varianten die elk jaar weer kunnen opduiken en ons een snotneus bezorgen. Net als de verkoudheid of de griep.
Je raakt een interessant antwoord dat vaccins op details anders zijn opgebouwd maar wel hetzelfde doel zullen hebben.

Afgezien van kleine details vwb draagstoffen en methode, zouden vaccins identiek moeten zijn aan de WHO standaard "Spike" als ooit was beschreven in haar INN/11889 document. Ik mag echter vaststellen dat dit op grond van wat opgedoken research - hieronder@spoiler - dus NIET zo lijkt of hoeft te zijn.

In de spoiler, voor geïnteresseerden die zich verder willen triggeren n.a.v. uitleg met kanttekeningen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Los daarvan zijn vaccins beslist OK en uiterst nuttig voor hen die het zelf wensen, willen en/of nodig hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200496803
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 02:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je raakt een interessant antwoord dat vaccins op details anders zijn opgebouwd maar wel hetzelfde doel zullen hebben.
Ja, mooi hè.
Dat noemen we 'niet op 1 paard wedden'

quote:
Afgezien van kleine details vwb draagstoffen en methode, zouden vaccins identiek moeten zijn aan de WHO standaard "Spike" als ooit was beschreven in haar INN/11889 document. Ik mag echter vaststellen dat dit op grond van wat opgedoken research - hieronder@spoiler - dus NIET zo lijkt of hoeft te zijn.
Niet alle vaccins zijn op de spikes gebaseerd, verder is het niet zo dat het vaccin van bijvoorbeeld Pfizer of Moderna de hele spike laten namaken.


quote:
In de spoiler, voor geïnteresseerden die zich verder willen triggeren n.a.v. uitleg met kanttekeningen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Los daarvan zijn vaccins beslist OK en uiterst nuttig voor hen die het zelf wensen, willen en/of nodig hebben.
Hoe sta je overigens tegenover bijvoorbeeld novavax, die een geconstrueerd spike-eiwit bevat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Wantie op 23-07-2021 06:24:51 ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 23 juli 2021 @ 12:42:57 #204
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_200500353
2 weken na mijn vaccinatie dikke longontsteking
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_200500916
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:42 schreef cherrycoke het volgende:
2 weken na mijn vaccinatie dikke longontsteking
R.I.P. aan de nabestaanden :7

Beterschap ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 23 juli 2021 @ 20:52:28 #206
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_200508425
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 02:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je raakt een interessant antwoord dat vaccins op details anders zijn opgebouwd maar wel hetzelfde doel zullen hebben.

Afgezien van kleine details vwb draagstoffen en methode, zouden vaccins identiek moeten zijn aan de WHO standaard "Spike" als ooit was beschreven in haar INN/11889 document. Ik mag echter vaststellen dat dit op grond van wat opgedoken research - hieronder@spoiler - dus NIET zo lijkt of hoeft te zijn.

In de spoiler, voor geïnteresseerden die zich verder willen triggeren n.a.v. uitleg met kanttekeningen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Los daarvan zijn vaccins beslist OK en uiterst nuttig voor hen die het zelf wensen, willen en/of nodig hebben.
Bedankt voor de megainteressante link over mRNA en die ook weer verdere interessante linkjes bevat ^O^
heitieh
pi_200511475
Morgen gaat t tweede Pfizer prikje in mn arm :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200511718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 23:49 schreef TLC het volgende:
Morgen gaat t tweede Pfizer prikje in mn arm :)
Die van mij vandaag. :P
  zondag 25 juli 2021 @ 00:14:40 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200530326
TLDR; Vaccins van Moderna, Pfizer en CureVac geven exact hetzelfde Spike-coderings resultaat dat ons lichaam moet aanzetten tot afweer van besmette cellen.

quote:
3s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 02:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je raakt een interessant antwoord dat vaccins op details anders zijn opgebouwd maar wel hetzelfde doel zullen hebben.

Afgezien van kleine details vwb draagstoffen en methode, zouden vaccins identiek moeten zijn aan de WHO standaard "Spike" als ooit was beschreven in haar INN/11889 document. Ik mag echter vaststellen dat dit op grond van wat opgedoken research - hieronder@spoiler - dus NIET zo lijkt of hoeft te zijn.

In de spoiler, voor geïnteresseerden die zich verder willen triggeren n.a.v. uitleg met kanttekeningen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Los daarvan zijn vaccins beslist OK en uiterst nuttig voor hen die het zelf wensen, willen en/of nodig hebben.
Update, ik heb de onderling zeer verschillende mRNA codons van Pfizer en die van Moderna vertaald naar hun resulterende aminozuren en guess what B-) ...... de vaccins van Moderna en Pfizer zijn 100% identiek en precies daarmee gelijk aan elkaar en dus overeenkomstig met wat de WHO ooit had gepubliceerd.
NB: zie mijn spoiler quote waar andere slimmere mensen de RNA sequenties hebben ontleed.

Er zit dus t.a.v. resulterende mRNA code, m.u.v. de onderliggende codering, geen verschil in de resulterende werking die onze cellen de gewenste (standaard) Spike doet aanmaken.
Men kan dit zien of een programmeur met 'verschillende' maar identieke taalregels, dan hetzelfde programma resultaat maakt.

Ik ben iig weer wat gelukkiger dat mijn eerste aanname dat vaccins gelijk zullen zijn aan elkaar, hiermee weer hout snijdt.
NB: ter algemene informatie, tenzij interesse uitleg, verwijs ik naar wiki die vertellen hoe al die zooi aan codons worden vertaald naar aminozuren om uit te leggen hoe ons zure leven in elkaar steekt.

In onderstaande spoiler mijn volledige vertaling op basis van invoer uit fasta_analyse GitHub :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Vallon is iig weer blij *O* dat alles is zoals ik d8 dat het was.

Ook zonder iets te snappen van mijn RNA geneuzel, is het voor vaccineerders goed om te weten dat de resulterende mRNA (Spike-Proteine) codering van Moderna in principe identiek is aan die van Pfizer. Ik blijf mij sterk maken in het vermoeden dat ook de vector-vaccins precies hetzelfde opleveren.

Wat iemand heeft aan mijn bijdrage: dat het geen reet lijkt uit te maken welk vaccin men precies neemt. Natuurlijk zal een vaccin bij de één of de ander wat beter/minder aanslaan omdat er verschillen zijn qua draagstoffen en/of inbrengtechniek. Wat dan (niet) goed is, is het beste over te laten aan de behandelend arts.

Update 25jul21: Ik heb hetzelfde gedaan voor CureVac op basis van WHO/INN specificatie 11868.doc dat ik hier bijBert uit heb gelezen en omgezet naar aminozuren. Daar blijkt dat ook CureVAC exact dezelfde sequentie gebruikt als Moderna en Pfizer.
Kortom Alle drie de, nu, toegelaten mRNA vaccins coderen hetzelfde en zijn t.a.v. het SpikeProteïne: identiek. Het verschil deep-down-inside, is hoe men tot dit codering komt.

Disclaimer: mijn verhaal is geen afwijzing noch voorkeur aangaande vaccineren dat iemand helemaal zelf moet bepalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 26-07-2021 22:28:42 (Correctie 986/987=PP in spoiler) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200530840
World Ivermectin Day July 24: News, Views and More #1

https://trialsitenews.com(...)ws-views-and-more-1/
pi_200532669
quote:
3s.gif Op zondag 25 juli 2021 00:14 schreef Vallon het volgende:
TLDR; Vaccins van Moderna en Pfizer geven exact hetzelfde Spike-coderings resultaat dat ons lichaam moet aanzetten tot afweer van besmette cellen.
[..]

Update, ik heb de onderling zeer verschillende mRNA codons van Pfizer en die van Moderna vertaald naar hun resulterende aminozuren en guess what B-) ...... de vaccins van Moderna en Pfizer zijn 100% identiek en precies daarmee gelijk aan elkaar en dus overeenkomstig met wat de WHO ooit had gepubliceerd.
NB: zie mijn spoiler quote waar andere slimmere mensen de RNA sequenties hebben ontleed.

Er zit dus t.a.v. resulterende mRNA code, m.u.v. de onderliggende codering, geen verschil in de resulterende werking die onze cellen de gewenste (standaard) Spike doet aanmaken.
Men kan dit zien of een programmeur met 'verschillende' maar identieke taalregels, dan hetzelfde programma resultaat maakt.

Ik ben iig weer wat gelukkiger dat mijn eerste aanname dat vaccins gelijk zullen zijn aan elkaar, hiermee weer hout snijdt.
NB: ter algemene informatie, tenzij interesse uitleg, verwijs ik naar wiki die vertellen hoe al die zooi aan codons worden vertaald naar aminozuren om uit te leggen hoe ons zure leven in elkaar steekt.

In onderstaande spoiler mijn volledige vertaling op basis van invoer uit fasta_analyse GitHub :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Vallon is iig weer blij *O* dat alles is zoals ik d8 dat het was.

Ook zonder iets te snappen van mijn RNA geneuzel, is het voor vaccineerders goed om te weten dat de resulterende mRNA (Spike-Proteine) codering van Moderna in principe identiek is aan die van Pfizer. Ik blijf mij sterk maken in het vermoeden dat ook de vector-vaccins precies hetzelfde opleveren.

Wat iemand heeft aan mijn bijdrage: dat het geen reet lijkt uit te maken welk vaccin men precies neemt. Natuurlijk zal een vaccin bij de één of de ander wat beter/minder aanslaan omdat er verschillen zijn qua draagstoffen en/of inbrengtechniek. Wat dan (niet) goed is, is het beste over te laten aan de behandelend arts.

Disclaimer: mijn verhaal is geen afwijzing noch voorkeur aangaande vaccineren dat iemand helemaal zelf moet bepalen.
Waarom is de een effectiever dan de ander dan?
  zondag 25 juli 2021 @ 15:33:14 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200540368
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 07:56 schreef xminator het volgende:

[..]

Waarom is de een effectiever dan de ander dan?
Kort: omdat hoeveelheden, chemie van draagstoffen anders zijn en dan als geheel beter/minder uitwerken.
In de spoiler een langer verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het addertje met het woordje 'effectiever' is dat het weinig zegt over de werking van het mRNA zelf maar meer het totaal van een resultaat duidt op/in/van een selectieve doelgroep die gedurende een bepaalde (relatief korte 4-8mnd) dan ergens op reageerde. Iedereen heeft daarin dan een beeld van wat 'effectief' zou zijn.

Kortom het is (mij) onduidelijk wat iemand in welke context precies bedoeld met "effectief".
Is dat de globale (uit)werking, besmetting, gevolgen, sterfte ? Of is dat de kortstondiger (antilichamen) werking en/of de langduriger (immuniteit) werking ? Dit alles zal de komende 10 jaar of langer, ook qua hunner 'bijwerking', wel duidelijker gaan worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200541936
quote:
3s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kort: omdat hoeveelheden, chemie van draagstoffen anders zijn en dan als geheel beter/minder uitwerken.
In de spoiler een langer verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het addertje met het woordje 'effectiever' is dat het weinig zegt over de werking van het mRNA zelf maar meer het totaal van een resultaat duidt op/in/van een selectieve doelgroep die gedurende een bepaalde (relatief korte 4-8mnd) dan ergens op reageerde. Iedereen heeft daarin dan een beeld van wat 'effectief' zou zijn.

Kortom het is (mij) onduidelijk wat iemand in welke context precies bedoeld met "effectief".
Is dat de globale (uit)werking, besmetting, gevolgen, sterfte ? Of is dat de kortstondiger (antilichamen) werking en/of de langduriger (immuniteit) werking ? Dit alles zal de komende 10 jaar of langer, ook qua hunner 'bijwerking', wel duidelijker gaan worden.
Maar hoeveelheid moderna wat ingespoten wordt is toch een stuk meer dan pfizer? Dus zou je effectiviteit meer verwachten als hetgeen bijna gelijkwaardig is.
  zondag 25 juli 2021 @ 18:09:25 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200542231
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:48 schreef xminator het volgende:

[..]

Maar hoeveelheid moderna wat ingespoten wordt is toch een stuk meer dan pfizer? Dus zou je effectiviteit meer verwachten als hetgeen bijna gelijkwaardig is.
Nee, niet als je in aanmerking neemt dat Moderna ws meer verliezen kent vanwege hun methode, stabilisering en bv hun wat 'hogere' (bewaar)temperatuur; om hun vaccin effectief in de lichaamscellen te krijgen.

Kortom Moderna heeft t.o.v. Pfizer absoluut gesproken meer verspilling dat dan gecompenseerd moet worden.
Het nadeel kan trouwens weer zijn dat als die verliezen van Moderna er 'toevallig' niet zijn, er dan effectief misschien ' te veel*' mRNA wordt ingespoten dat weer averechtse effecten kan geven.
Puur op grond van draagstoffen lijkt mij Moderna aan te raden omdat die (op papier, iets) minder agressieve nanodeeltjes zullen gebruiken die eventueel nu of later, mogelijk voor bijwerkingen kan zorgen.
Het 'te veel' is dan mogelijk weer nuttig voor mensen die een minder goede reactie geven.

Het luistert allemaal heel nauw en wat farmacie doet is de grote gemene deler vinden die gemiddeld goed is en haar gebruikers dan reduceert tot dat universele gemiddelde. Ik blijf zelf stellen dat een persoonlijke afweging en afgestemde aanpak altijd de voorkeur heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 28 juli 2021 @ 12:49:39 #215
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200595547
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_200640043
Waarom staat er in de coronacheck app bij mijn tweede vaccinatie:
Is dit de laatste doses van je vaccinatie? NEE

Zijn ze aan het voorsorteren op drie prikken?
  vrijdag 30 juli 2021 @ 16:30:59 #217
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200640096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:26 schreef xminator het volgende:
Waarom staat er in de coronacheck app bij mijn tweede vaccinatie:
Is dit de laatste doses van je vaccinatie? NEE

Zijn ze aan het voorsorteren op drie prikken?
Zou kunnen. Ik ken iemand die al een derde heeft gehad.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 31 juli 2021 @ 18:42:55 #218
278505 naaktslakkenverkrachter
Legt er geen zout op
pi_200660206
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juli 2021 14:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Waar komt deze data vandaan? Ik lees op bijvoorbeeld Forbes slechts een effectiviteit van 78% tegen hospitalization voor delta bij een enkel Pfizer shot. In jouw plaatje is dat 91%
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
pi_200660308
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 16:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zou kunnen. Ik ken iemand die al een derde heeft gehad.
Hoezo? Zit diegene in een risicogroep?
  zaterdag 31 juli 2021 @ 18:56:13 #220
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200660404
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 18:49 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Hoezo? Zit diegene in een risicogroep?
Nee.
Hij heeft twee keer AZ gekregen bij de huisarts. En onlangs bij de GGD ook een Pfizerprik gehaald, omdat dat effectiever is.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_200660438
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 18:56 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee.
Hij heeft twee keer AZ gekregen bij de huisarts. En onlangs bij de GGD ook een Pfizerprik gehaald, omdat dat effectiever is.
Gelukkig voor hem ^O^
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 19:16:11 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200660596
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 18:42 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]

Waar komt deze data vandaan? Ik lees op bijvoorbeeld Forbes slechts een effectiviteit van 78% tegen hospitalization voor delta bij een enkel Pfizer shot. In jouw plaatje is dat 91%
NOS.nl via https://www.wsj.com/artic(...)dy-shows-11627059395
  zaterdag 31 juli 2021 @ 19:17:16 #223
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200660612
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 18:56 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee.
Hij heeft twee keer AZ gekregen bij de huisarts. En onlangs bij de GGD ook een Pfizerprik gehaald, omdat dat effectiever is.
Mag dat überhaupt in Nederland?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 19:26:32 #224
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200660736
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 19:17 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mag dat überhaupt in Nederland?
Mensen die 1 keer AZ hebben gehad mogen een ander vaccin als tweede halen. Die mogelijkheid wordt expliciet geboden.
Dat je ook na 2 keer AZ-prikken (bij een huisarts) een ander vaccin kan halen komt omdat de gegevens van huisartsen en GGD’s niet zijn gekoppeld.
Het is ook geen probleem dat dit gebeurt want er zijn voldoende vaccins beschikbaar.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_201835216
Voor het eerst van iemand gehoord die ik ken dat hij een booster heeft gehad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')