Nou nou, d'r is al het een ander weggehaald. Niet meteen zo hoor. Als tegenwicht misschien ook even wat serieuzere topics openen?quote:Op maandag 21 juni 2021 09:30 schreef SQ het volgende:
Jammer dat het meteen weer volgebaggerd moet worden. Dat gebagger is precies de reden waarom mensen van viva zich hier niet thuis voelen.
Precies. De bezem kan er nu alweer doorheen. Jammer dit weer.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:39 schreef SQ het volgende:
Ik zou echt alle topics die er nu staan dicht gooien. Ik zie hier zeker een kans voor FOK, maar laten we die niet verpesten door dit gekloot.
Ik las het aanvallender dan bedoelt blijkbaar.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:43 schreef SQ het volgende:
Niet meteen zo?ik schreeuw toch nergens moord en brand, ik roep niet dat de mods hun werk niet doen.
Maar als je je een beetje inleest in datgene wat viva-ers van fok weghoudt dan is dat precies dit. En als men dus serieus wil dat de userbase naar fok komt, dan moet je hier inderdaad een (tijdelijk) zero tolerance beleid voeren. Want een subforum dat alleen uit een rijtje standaard baggertopics bestaat zal voor een viva-bezoeker echt niks toevoegen en dus niet uitnodigen. Just my 2 cents
Goed bezigquote:Op maandag 21 juni 2021 09:46 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik las het aanvallender dan bedoelt blijkbaar.Anyhow. Nu waren ze binnen 10 minuten dicht. Niet slecht toch?
Als crew zitten we er bovenop.
Die komen er nog wel achter dat het hier veel leuker is.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:48 schreef roos94 het volgende:
Volgens mij heeft het Femme forum een hoop viva leden gekaapt
Niet alleen dicht, maar gewoon helemaal verwijderen indien mogelijk.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:46 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik las het aanvallender dan bedoelt blijkbaar.Anyhow. Nu waren ze binnen 10 minuten dicht. Niet slecht toch?
Als crew zitten we er bovenop.
Het mooie van verwijderen is dus, dat we die niet meer zien. Laat dat nou met enkele topics ook gebeurd zijn.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Niet alleen dicht, maar gewoon helemaal verwijderen indien mogelijk.
Die verschrikkelijke layout op femme moet genoeg zijn om mensen weg te jagenquote:Op maandag 21 juni 2021 09:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Die komen er nog wel achter dat het hier veel leuker is.
That's the spirit!quote:Op maandag 21 juni 2021 09:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Die verschrikkelijke layout op femme moet genoeg zijn om mensen weg te jagen
Ik vind dit ook geen warm welkom voor hen.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:53 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het mooie van verwijderen is dus, dat we die niet meer zien. Laat dat nou met enkele topics ook gebeurd zijn.
Er zijn genoeg gegadigden, maar het moet nog even officieel gemaakt worden.quote:
Nee, ik zit daar niet bijquote:Gok dat er wat V's in zitten.
Die gaan ze binnenkort aanpassen.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://forum.viva.nl/ove(...)t_messages/478798/67quote:Op maandag 21 juni 2021 09:39 schreef SQ het volgende:
Ik zou echt alle topics die er nu staan dicht gooien. Ik zie hier zeker een kans voor FOK, maar laten we die niet verpesten door dit gekloot.
Er zijn negatieve geluiden, maar er komen ook steeds meer positieve geluiden bij van mensen die proberen om anderen over hun vooroordelen heen te laten stappen (en van mensen die aangeven dat wel te willen proberen).quote:Op maandag 21 juni 2021 10:20 schreef Handleiding het volgende:
[..]
https://forum.viva.nl/ove(...)t_messages/478798/67
Zoek maar eens op fok. Vooralsnog zit niemand te wachten op fok. oa vanwege de slechte zoekmachine.
De zoekmachine op Viva is/was net zo slecht. Dan moest je ook gewoon op Google zoeken om iets te vinden.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:20 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Zoek maar eens op fok. Vooralsnog zit niemand te wachten op fok. oa vanwege de slechte zoekmachine.
Ik hoop het, want er mag alweer een flinke bezem doorheen.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:32 schreef svann het volgende:
Precies.
Wordt er hier (in ieder geval in eerste instantie) iets strenger dan gemiddeld tegen flauwe trolletjes opgetreden?
Keloel, we hebben een meer dan puicke zoekmachine.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:20 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Nou, ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier is de lay out ook niet heel erg fijn. 😆quote:Op maandag 21 juni 2021 09:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, lekker oldskoolquote:Op maandag 21 juni 2021 16:26 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Nou, ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier is de lay out ook niet heel erg fijn. 😆
http://thuisserver.fokzine.nl/mycroftquote:Op maandag 21 juni 2021 11:39 schreef Viv het volgende:
Moderators zijn inmiddels toegevoegd aan de OP.
Er is wel een goede zoekfunctie, maar die moeten we toegankelijker maken. Kom ik op terug!
Hoi Viva mevrouwquote:Op maandag 21 juni 2021 09:30 schreef SQ het volgende:
Jammer dat het meteen weer volgebaggerd moet worden. Dat gebagger is precies de reden waarom mensen van viva zich hier niet thuis voelen.
Nee hoor Juupke, nog nooit gepost daarquote:
Ja, dat is de tussenoplossing.quote:
Van wat ik begreep blijft het wel hetzelfde systeem dus kunnen ze alvast wennen.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:39 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, dat is de tussenoplossing.![]()
@:iteejer is bezig om die zoekfunctie gewoon op forum.fok.nl te krijgen, en dat er ook geen aparte account meer nodig is.
Klopt. Zoals het nu is blijft het, tot nader order. Het gaat wel naar eigen hardware gemigreerd worden maar functionele aanpassingen zijn nog ff niet in zicht.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:41 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Van wat ik begreep blijft het wel hetzelfde systeem dus kunnen ze alvast wennen.
Ik gebruik enkel mobiel en dat werkt als een treinquote:Op maandag 21 juni 2021 16:26 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Nou, ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier is de lay out ook niet heel erg fijn. 😆
Daar willen we ook zeker mee in gesprek hoor.quote:Op maandag 21 juni 2021 17:32 schreef Flogging het volgende:
Ik zou liever mods zien van het oude vivaforum dan uit de poule van FOK zelf eerlijk gezegd.
De meerwaarde van FOK! is wat mij betreft dat het zo breed is. We hebben geen specifieke niche (zoals paardenliefhebbers, techneuten, moeders), maar al die niches (en nog veel meer) hebben hier wel een plek.quote:Er zijn nu een paar fora die de userbase graag zien komen en ook bezig zijn om die voorbereidingen te treffen. Waarom zouden we naar FOK komen? Wat is de meerwaarde?
Ik vind FOK juist een hele fijne lay-out hebben. Tis idd wat je gewend bent.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:26 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Dat zal zeker zijn, en het went ook vast wel, maar dit is zo hysterisch. Viva was rustiger met kleur en er kwam niet continu reclame overal opploppen. 😆quote:Op maandag 21 juni 2021 18:32 schreef Magica het volgende:
[..]
Ik vind FOK juist een hele fijne lay-out hebben. Tis idd wat je gewend bent.
Miss op pc dan, ik zit mobielquote:Op maandag 21 juni 2021 18:41 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Dat zal zeker zijn, en het went ook vast wel, maar dit is zo hysterisch. Viva was rustiger met kleur en er kwam niet continu reclame overal opploppen. 😆
Verder denk ik wel dat een gemengd forum voor mij beter werkt dan een vrouwenforum.
Dat laatste, dat kan, dat is en blijft een persoonlijk iets.quote:Op maandag 21 juni 2021 17:32 schreef Flogging het volgende:
Ik zou liever mods zien van het oude vivaforum dan uit de poule van FOK zelf eerlijk gezegd.
Er zijn nu een paar fora die de userbase graag zien komen en ook bezig zijn om die voorbereidingen te treffen. Waarom zouden we naar FOK komen? Wat is de meerwaarde? Mijn ervaringen binnen het modgebeuren zijn niet 100% positief te noemen. En dat zegt een ex-mod.
Het went, echtquote:
Niet verder vertellen hoor, maar ik ben soms best wel liefquote:
Bij de instellingen kan je onder Thema-instellingen het een en ander aanpassen qua kleurgebruikquote:Op maandag 21 juni 2021 18:41 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Dat zal zeker zijn, en het went ook vast wel, maar dit is zo hysterisch. Viva was rustiger met kleur en er kwam niet continu reclame overal opploppen. 😆
Verder denk ik wel dat een gemengd forum voor mij beter werkt dan een vrouwenforum.
Ben je nog steeds gestopt met rokenquote:Op maandag 21 juni 2021 20:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Niet verder vertellen hoor, maar ik ben soms best wel lief
11 of 12 jaar nu.quote:
Je had eerder ook nog een leuke andere naam bedacht die ook al is weggehaald. Doe nou gewoon even niet. Het is niet ontopic om er leuke usernames te bedenken.quote:Op maandag 21 juni 2021 23:21 schreef de_boswachter het volgende:
2hot2handle69 was mijn username aldaar. Waarom wegmodden?
Je kan inderdaad aanpassingen doen in je actieve topics, zoals bepaalde subfora verbergen. Dat kan je hier instellen: https://forum.fok.nl/user/edit_prefsquote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:41 schreef FokRome het volgende:
Even wat vraagjes van een Newbie![]()
Kan ik topics met een bepaalde tag (bijvoorbeeld slowchat of crowdfunding uitzetten in actieve topics? Kan ik sowieso sommige topics niet weer laten geven?
Wat betekent het dat sommige topics grayed-out zijn?
Kan ik bewegende smileys/gifjes uit zetten?
Bedankt!
Volgens mij kan dat niet. Maar daarom is "mijn actieve topics" ook zo handig, daarin verschijnen alleen de topics waarin je gereageerd hebt, of die je bent gaan volgen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:50 schreef FokRome het volgende:
Dank je wel voor je snelle antwoord! De subfora uitzetten had ik inderdaad al gevonden en al gretig gebruik van gemaakt.
Maar als er bijvoorbeeld een subforum is die ik leuk vind, bijvoorbeeld ouders, maar het topic verjaardagsbankje vind ik niet zo interessant, kan ik alleen die dan niet weergeven?
Nog als aanvulling over je grayed-out vraag: ik ging er vanuit dat je topic bedoeld die letterlijk grijs zijn, dan geldt m'n vorige antwoord. Als je doelt op topics waarbij de kleur vervaagd is, dat zijn topics waar voor een bepaalde tijd geen reacties zijn geweest.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:50 schreef FokRome het volgende:
Dank je wel voor je snelle antwoord! De subfora uitzetten had ik inderdaad al gevonden en al gretig gebruik van gemaakt.
Maar als er bijvoorbeeld een subforum is die ik leuk vind, bijvoorbeeld ouders, maar het topic verjaardagsbankje vind ik niet zo interessant, kan ik alleen die dan niet weergeven?
Hopelijk vind je het niet vervelend dat ik even doorvraagquote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nog als aanvulling over je grayed-out vraag: ik ging er vanuit dat je topic bedoeld die letterlijk grijs zijn, dan geldt m'n vorige antwoord. Als je doelt op topics waarbij de kleur vervaagd is, dat zijn topics waar voor een bepaalde tijd geen reacties zijn geweest.
Ja, dat klopt. Die topics zijn gewoon nog open, alleen niet actief. De laatste reactie valt buiten die bepaalde tijd (ik weet niet precies hoelang het duurt voordat topics lichter worden). Als topics al voor een hele lange tijd inactief zijn, krijg je zelfs een melding boven de invoer box.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:14 schreef FokRome het volgende:
[..]
Hopelijk vind je het niet vervelend dat ik even doorvraag![]()
Als je in de Televisie subforum kijkt en dan 'clarksons farm', die is grayed-out/lichter bij mij (en alles daarboven ook, tot married at first site). Laatste reactie is van gisteren. Is dat dan al die bepaalde tijd?
quote:Op maandag 21 juni 2021 16:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor Juupke, nog nooit gepost daarIk ben echter wél een fokmevrouw in hart en nieren en de kans om zoveel nieuwe users naar Fok te halen en daarmee dit forum ook langer in leven te kunnen houden kun je echt niet laten schieten door het om zeep te laten helpen door gebagger. Je eet immers ook je eigen benen niet op.
Dat 'niet actief' moet je volgens mij opvatten als 'sinds je vorige bezoek' geen nieuwe posts.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:33 schreef Cyan9 het volgende:
Ja, dat klopt. Die topics zijn gewoon nog open, alleen niet actief. De laatste reactie valt buiten die bepaalde tijd (ik weet niet precies hoelang het duurt voordat topics lichter worden). Als topics al voor een hele lange tijd inactief zijn, krijg je zelfs een melding boven de invoer box.
Zie als voorbeeld dit topic: ESF / ESF-Land van de week: BELGIE. Daar staat boven de invoer box dat er al 273 dagen niet in dit topic is gepost.
Ditquote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:55 schreef svann het volgende:
[..]
Dat 'niet actief' moet je volgens mij opvatten als 'sinds je vorige bezoek' geen nieuwe posts.
Kloptquote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:22 schreef Viv het volgende:
[..]
Dittenminste, in de MyAT (Mijn actieve topics) werkt dat zo, en ik neem aan op de rest van het forum ook.
Zoiets is er nog niet, maar we kunnen de tips & tricks uit de huidige VF-topics inderdaad wel beter bundelen in één sticky topic.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:31 schreef schaakkipje het volgende:
Misschien moet er een gesloten topic komen met korte handleiding hoe je de lay-out een beetje kan laten lijken op het Viva forum en hoe je pijlers kan blokkeren. Voor de meesten van Viva zal dit forum heel onoverzichtelijk zijn dus dan is het vooral zaak om het zo overzichtelijk mogelijk te krijgen.
Kan ook zijn dat zoiets er al is. 😄
Of vanaf het moment dat je op "reset" hebt geklikt. Daarmee markeer je alles als gelezen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:55 schreef svann het volgende:
[..]
Dat 'niet actief' moet je volgens mij opvatten als 'sinds je vorige bezoek' geen nieuwe posts.
Zoiets is @zarGon ooit begonnen.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:23 schreef Viv het volgende:
Zoiets is er nog niet, maar we kunnen de tips & tricks uit de huidige VF-topics inderdaad wel beter bundelen in één sticky topic.
Ja idd. Ik heb echt al jáááren in m'n hoofd (en ook met medecrew delen van besproken) om gewoon een newbie-handleiding te maken van hoe FOK! er nú uit ziet en werkt. Dus echt from scratch, wat zie je bij elke posts staan, waar dienen alle knopjes voor, waar verander je welke instellingen, etc. En dan evt bestaand uit 'hoofdstukken' dus echt van het allereerste inlogmoment tot 'ik FOK! al een tijdje en wil wat extra functies leren'.quote:Op donderdag 24 juni 2021 00:29 schreef svann het volgende:
[..]
Zoiets is @:zarGon ooit begonnen. [ afbeelding ]
FB / Alle (instelbare) handigheidjes van het forum op een rijtje!
Dat zal ondertussen wel aangevuld kunnen worden met nieuwerwetse handigheidjes.
En dan vooral als samenvatting; alleen de essentials.
Dan kan iedereen er iets van zijn gading uitpikken.
Welke is dat? @Danny had laatst geloof ik wel al anderen in dezelfde smiley-stijl overgeheveld. Weet niet of die daar ook bij matcht? En anders kunnen we iemand vragen iets soortgelijks te knutselenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:19 schreef Whiskers82 het volgende:
Vraag, is het mogelijk om de proud smiley van viva hier naartoe te halen? Ik las net iemand anders die hem ook zo mist. 😇
Volgens mij lijkt-ie sterk opquote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:32 schreef Moira het volgende:
[..]
Welke is dat? @:Danny had laatst geloof ik wel al anderen in dezelfde smiley-stijl overgeheveld. Weet niet of die daar ook bij matcht? En anders kunnen we iemand vragen iets soortgelijks te knutselen
Ja klopt, die van viva is echt een enorm valse grijns. 😂quote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:01 schreef Donna het volgende:
[..]
😁 die lijkt er ook wel op, maar dat is een telefoon smiley denk ik.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:58 schreef Whiskers82 het volgende:
Ik weet niet hoe ik hier een foto kan neerzetten. 😂 De facepalm mis ik ook, die staat ernaast.
Jazeker, alleen zie ik 'm op mobiel er zo snel niet tussen staan, dus die voeg ik nog even toequote:Op vrijdag 25 juni 2021 16:49 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Ik vind die van viva leuker, maar deze is goed. Die stond er al tussen toch?
Rechtermuisklik op de afbeelding en dan ‘afbeeldings-url kopiëren’, en die dan hier plakken tussen [img][/img] tags (of op het afbeeldinkje klikken, dan verschijnen die tags ook)quote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:58 schreef Whiskers82 het volgende:
Ik weet niet hoe ik hier een foto kan neerzetten. 😂 De facepalm mis ik ook, die staat ernaast.
Ik forum mobiel en dan zegt ‘ie dat ik met een url moet komen. Alsof ik weet wat dat is. 😂quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:46 schreef Moira het volgende:
[..]
Rechtermuisklik op de afbeelding en dan ‘afbeeldings-url kopiëren’, en die dan hier plakken tussen [ [url=]afbeelding[/url] ] tags (of op het afbeeldinkje klikken, dan verschijnen die tags ook)
Haha wat Vanyel zegtquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:24 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Ik forum mobiel en dan zegt ‘ie dat ik met een url moet komen. Alsof ik weet wat dat is. 😂
Oh die iequote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:40 schreef Whiskers82 het volgende:
Ik bedoel dus dat berichtje dat ik krijg als ik op het afbeeldinkje klik van foto’s. Ik bedoel niet Moira.
Oh, ja dat weet ik niet. 😂 Dus ik moet dan eerst een foto ergens op internet zetten voordat ik hem hier kan plaatsen?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:43 schreef Vanyel het volgende:
Ze is eigenlijk heel duidelijk![]()
Je kunt je foto pas plaatsen als ie een URL heeft, dus als ie al ergens online staat. Niet rechtstreeks van je eigen device.
Heel makkelijk via https://imgur.com/ bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:45 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Oh, ja dat weet ik niet. 😂 Dus ik moet dan eerst een foto ergens op internet zetten voordat ik hem hier kan plaatsen?
Waarom is dat zo moeilijk?
Ik gok omdat fok armoedigjes is en niet de financiële ruimte heeft om een miljoenmiljard plaatjes te hosten.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:45 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Oh, ja dat weet ik niet. 😂 Dus ik moet dan eerst een foto ergens op internet zetten voordat ik hem hier kan plaatsen?
In principe kan iedereen de foto's zien die jij post, mits je het goed doetquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:48 schreef Whiskers82 het volgende:
Kan iedereen dan de foto’s zien? Of alleen ik als ik dat via imgur doe?
het korte antwoord is 'copyright'.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:45 schreef Whiskers82 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je dan een like gehadquote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:26 schreef Whiskers82 het volgende:
Is er een mogelijkheid de quotemeldingen uit te zetten? Ik krijg steeds meldingen die er niet zijn. 😆
In settings overige en dan beetje onderaan.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:26 schreef Whiskers82 het volgende:
Is er een mogelijkheid de quotemeldingen uit te zetten? Ik krijg steeds meldingen die er niet zijn. 😆
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |