abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 juni 2021 @ 09:47:28 #251
408813 crew  trein2000
pi_199986528
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Erno gaat ook even met UEFA bellen of ze alsjeblieft Nederlands elftal door kunnen laten gaan naar de finale anders raken de winkeliers hun oranje prullaria niet kwijt. Arme winkeliers ;(
Oh ik dacht dat we in de groepsfase er uit moesten. Zou epidemiologisch beter zijn of iets in die richting. :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 21 juni 2021 @ 09:50:46 #252
14505 OProg
A Life in Music
pi_199986566
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wie gaan er dan vanuit dat de griep onschuldig is? Ik ken er geen.
Griep zorgt jaarlijks voor velen zo biet honderden opnames, doden, blijvend invalides en zeer veel kosten.
Ook gezonde jonge mensen hebben blijvend last van griep, zo was er laatst bij uve een jong iemand gezond en sportief die invalide werd van de griep.

Ik zou niet weten wie er denkt dat griep onschuldig zou zijn.
Ik heb het hier al weet ik het hoe vaak bagatelliserende posts over de griep gezien en nu ook weer dat corona een stuk gevaarlijker en dodelijker is. Dat laatste kan je op dit moment gewoon nog helemaal niet zeggen. Dat kan je pas echt bepalen als het vaccinatieprogramma rond is en corona endemisch is geworden.

Ik ken ook iemand bij wie Influeza op de hartspier sloeg waarna het met mid-50 gewoon over was. Alleen we zijn door gewenning nogal gaan geloven dat het niks is terwijl we met corona een vergrootglas leggen op het gevolg, wat ook wel deel logisch is voor de situatie nu.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 21 juni 2021 @ 09:51:55 #253
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199986581
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wie gaan er dan vanuit dat de griep onschuldig is? Ik ken er geen.
Griep zorgt jaarlijks voor velen zo biet honderden opnames, doden, blijvend invalides en zeer veel kosten.
Ook gezonde jonge mensen hebben blijvend last van griep, zo was er laatst bij uve een jong iemand gezond en sportief die invalide werd van de griep.

Ik zou niet weten wie er denkt dat griep onschuldig zou zijn.
Schadelijk voor het individu niet voor het collectief.

Het grootschalig inzetten op maatregelen om griep tegen te gaan weegt vrijwel geen enkel jaar op tegen de kosten. Ook in gezondheidsjaren. De meeste griepslachtoffers zijn al op leeftijd, en op een gegeven moment in je leven wordt zelfs een ingegroeid teennagel al gevaarlijk. De paar 'gezonde' mensen die een zwaar verloop hebben en blijvend schade houden is relatief weinig.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199986583
quote:
11s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:50 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb het hier al weet ik het hoe vaak bagatelliserende posts over de griep gezien en nu ook weer dat corona een stuk gevaarlijker en dodelijker is. Dat laatste kan je op dit moment gewoon nog helemaal niet zeggen. Dat kan je pas echt bepalen als het vaccinatieprogramma rond is en corona endemisch is geworden.

Ik ken ook iemand bij wie Influeza op de hartspier sloeg waarna het met mid-50 gewoon over was.
Oh ik tel alleen mensen mee die ik fysiek spreek of waarvan ik de identiteit kan achterhalen, omdat de rest poep praat ivm anonimiteit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 21 juni 2021 @ 09:53:41 #255
408813 crew  trein2000
pi_199986602
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh ik tel alleen mensen mee die ik fysiek spreek of waarvan ik de identiteit kan achterhalen, omdat de rest poep praat ivm anonimiteit.
Zei die in alle anonimiteit _O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 09:57:30 #256
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199986642
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zei die in alle anonimiteit _O-
Heerlijk he dat anonieme internet :P

Ik heb me wel eens afgevraagd hoe mensen zouden discussieren op fora, of uberhaupt op websites waar je comments kan invoeren zoals nu.nl of youtube, als verplicht in je ondertitel je volledige naam plus adres zou staan! >:)

Dan zou iedereen opeens een partij genuanceerd worden joh :D
pi_199986721
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wie gaan er dan vanuit dat de griep onschuldig is? Ik ken er geen.
Griep zorgt jaarlijks voor velen zo biet honderden opnames, doden, blijvend invalides en zeer veel kosten.
Ook gezonde jonge mensen hebben blijvend last van griep, zo was er laatst bij uve een jong iemand gezond en sportief die invalide werd van de griep.

Ik zou niet weten wie er denkt dat griep onschuldig zou zijn.
Iedereen die Covid vergelijkt met griep, om aan te tonen dat covid-19 best onschuldig is en we geen maatregelen of vaccins nodig hebben.
En dat zijn er best wat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199986730
quote:
6s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Heerlijk he dat anonieme internet :P

Ik heb me wel eens afgevraagd hoe mensen zouden discussieren op fora, of uberhaupt op websites waar je comments kan invoeren zoals nu.nl of youtube, als verplicht in je ondertitel je volledige naam plus adres zou staan! >:)

Dan zou iedereen opeens een partij genuanceerd worden joh :D
Nooit op Facebook geweest zekers :+
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 21 juni 2021 @ 10:05:57 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199986737
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Iedereen die Covid vergelijkt met griep, om aan te tonen dat covid-19 best onschuldig is en we geen maatregelen of vaccins nodig hebben.
En dat zijn er best wat.
Het is een valse vergelijking, omdat de uitgangspunten voor Influenza en Covid op dit moment nog helemaal niet dezelfde zijn.

Over een aantal jaar nog maar eens vergelijken als Covid endemisch is geworden.
pi_199986763
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het gaat om het percentage overlijdens.
In het VK is 2/3 daarvan gevaccineerd.
Hoe kom je aan die 2/3? Ik kan dat echt nergens vinden.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 10:08:17 #261
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199986764
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het enige dat telt is een zorginfarct afwenden. Besmettingen, zieken en kleine hoeveelheden ziekenhuisopnames is totaal niet relevant.
Nouja, ik ben het met je eens. Maar als je nu al ziet hoeveel roep er is om bepaalde maatregelen te houden/verlengen ben ik er bang voor dat deze herfst gaat laten zien hoe sterk het kabinet in hun schoenen staan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199986767
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 00:38 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort grafiekjes heb ik eerder gezien. Zorgelijke situatie als je het mij vraagt.
Lijkt inderdaad op de grafiekjes die we voor de Britse variant destijds ook hadden. Toen we in januari de maatregelen gingen verzwaren terwijl het aantal besmettingen daalde, heb ik dit plotje gemaakt. Ook even de actuele situatie met paarse stippen erbij.

We zaten toen op de rode lijn, maar uiteindelijk heeft de groene lijn het overgenomen. Eenzelfde toevoeging zou ik kunnen doen voor de Delta variant als ik de startgegevens zou hebben (huidige verdeling, huidige effectieve R en hoeveel de Delta variant besmettelijker is). Wellicht zou ik ook nog mee moeten nemen dat reeds immune mensen toch voor 30% risico lopen bijvoorbeeld. Vaccinatie en immuniteit door besmetting zitten al in de grafiek verwerkt.

quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 00:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is niet per se waar, de Britse variant kreeg hier bijna geen tractie.
We hebben nagenoeg alleen nog maar Britse variant hier. Dat was de hele reden van de avondklok en dat hele pakket aan maatregelen.

Toch verwacht ik dat het mee kan vallen. Over een week of 3-4 hebben we alle volwassenen die willen 1x geprikt. De kwetsbare zijn dat sowieso 2 maal ingeënt. Toen de Britse variant begon, hadden we een totale R_effectief van 0.95 en een variant die 1.5x besmettelijker was, dus op 1.35 uitkwam bij 10% verspreiding van de Britse variant. Nu beginnen we al met een R_effectief van 0.75 met <10% Delta variant, dus het uitgangspunt is al veel beter. Deze combinatie van de vaccinatiegraad en het betere startpunt, zegt mij dat het lang niet zo erg gaat worden.

Het zou nog steeds voor een stijging in besmettingen en zelfs ziekenhuisopnames kunnen zorgen, maar ik verwacht dat het gewoon behapbaar blijft.
pi_199986777
140.000 operaties uitgesteld en honderden doden meer door volle ic's

Dat hebben we hier ook wel eens eerder besproken toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 10:11:33 #264
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199986798
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het gaat om het percentage overlijdens.
In het VK is 2/3 daarvan gevaccineerd.
Laten we dat eens verder uit elkaar trekken.

- De hoeveelheid ziekenhuisopnames zijn niet meer in lijn met de hoeveelheid besmettingen, oftewel, vaccineren werkt
- De hoeveelheid overlijdens (naar verhouding tot de besmettingen) is ontzettend laag, oftewel, vaccineren werkt
- Van de mensen die overlijden en volledig gevaccineerd zijn weten we niet wat de verdere achtergrond is, dus we kunnen niet de conclusie trekken dat het met de vaccinatie weer fout kan gaan
- De effectiviteit van AZ na 1 prik is (bewezen) minder effectief dan Pfizer/Moderna. 2 weken na 2 prikken is het vergelijkbaar, maar nog steeds geen 100%

Je kan het ook anders bekijken. Ja, een deel van de overlijdens is volledig gevaccineerd, maar er overlijden naar verhouding ontzettend weinig mensen.

Beter bewijs dat vaccineren werkt is er toch niet?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 21 juni 2021 @ 10:14:28 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199986840
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Laten we dat eens verder uit elkaar trekken.

- De hoeveelheid ziekenhuisopnames zijn niet meer in lijn met de hoeveelheid besmettingen, oftewel, vaccineren werkt
- De hoeveelheid overlijdens (naar verhouding tot de besmettingen) is ontzettend laag, oftewel, vaccineren werkt
- Van de mensen die overlijden en volledig gevaccineerd zijn weten we niet wat de verdere achtergrond is, dus we kunnen niet de conclusie trekken dat het met de vaccinatie weer fout kan gaan
- De effectiviteit van AZ na 1 prik is (bewezen) minder effectief dan Pfizer/Moderna. 2 weken na 2 prikken is het vergelijkbaar, maar nog steeds geen 100%

Je kan het ook anders bekijken. Ja, een deel van de overlijdens is volledig gevaccineerd, maar er overlijden naar verhouding ontzettend weinig mensen.

Beter bewijs dat vaccineren werkt is er toch niet?
Het ging toch sowieso niet om overlijdens bij corona, of nu ineens weer wel?
pi_199986844
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:08 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die 2/3? Ik kan dat echt nergens vinden.
Niet exact 2/3, maar als je het percentage met 1 en 2 vaccins bij elkaar op telt kom je ongeveer op 2/3 uit..
Baudet misbruikt dat gewoon om gelijk te krijgen in zijn antivaxxer-standpunten, maar daarvoor zijn de gegevens gewoon te beperkt.
Wat bijvoorbeeld niet bekend is, is om welke groep gevaccineerden het gaat. Kunnen bijvoorbeeld ouderen op hoge leeftijd zijn die onvoldoende immuunrespons hebben gehad van het vaccin.
Maar wat wel geconcludeerd kan worden is dat het vaccin niet 100% voorkomt dat iemand komt te overlijden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199986865
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het ging toch sowieso niet om overlijdens bij corona, of nu ineens weer wel?
Hangt van af waar je het over hebt..
Bij het bepalen van de maatregelen was de druk op de zorg de norm, niet het aantal overlijdens.
Maar in de behandeling en bestrijding van de ziekte is dat natuurlijk wel van belang.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199986887
quote:
11s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:50 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb het hier al weet ik het hoe vaak bagatelliserende posts over de griep gezien en nu ook weer dat corona een stuk gevaarlijker en dodelijker is. Dat laatste kan je op dit moment gewoon nog helemaal niet zeggen. Dat kan je pas echt bepalen als het vaccinatieprogramma rond is en corona endemisch is geworden.

Ik ken ook iemand bij wie Influeza op de hartspier sloeg waarna het met mid-50 gewoon over was. Alleen we zijn door gewenning nogal gaan geloven dat het niks is terwijl we met corona een vergrootglas leggen op het gevolg, wat ook wel deel logisch is voor de situatie nu.
Corona is vooral veel besmettelijker en airborne. Daarom hebben we er veel meer en langer last van dan de griep.

Maar geen idee of puur voor het individu corona dodelijker/schadelijker is dan de griep.
Alleen normaal met 0 maatregelen loop je amper de griep op. Corona loop je ondanks alle maatregelen makkelijk op.
pi_199986889
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Op zich ben ik daar niet op tegen, maar de griepprik heeft door de vele mutaties maar een vrij lage effectiviteit (zeker de slechte variant van het vaccin die Nederland voor lange tijd heeft ingekocht). Daarom zei ik ook in 1918, toen er nog maar een of een paar varianten waren, en een goed vaccin de griep redelijk kalt had kunnen stellen. Ik kan me overigens voorstellen dat over een aantal jaar als we met mRNA niet meer de griepvaccinloterij hoeven te doen, er wat serieuzer werk van gemaakt wordt.

Overigens dit allemaal onverlet dat griep een stuk minder gevaarlijk en dodelijk is dan Corona natuurlijk.
Klopt.
Maar ik doelde op de stelling dat je als niet-gevaccineerde een moordenaar bent als je influenza overdraagt naar iemand waarbij de ziekte een fatale afloop heeft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 10:19:29 #270
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199986891
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet exact 2/3, maar als je het percentage met 1 en 2 vaccins bij elkaar op telt kom je ongeveer op 2/3 uit..
Baudet misbruikt dat gewoon om gelijk te krijgen in zijn antivaxxer-standpunten, maar daarvoor zijn de gegevens gewoon te beperkt.
Wat bijvoorbeeld niet bekend is, is om welke groep gevaccineerden het gaat. Kunnen bijvoorbeeld ouderen op hoge leeftijd zijn die onvoldoende immuunrespons hebben gehad van het vaccin.
Maar wat wel geconcludeerd kan worden is dat het vaccin niet 100% voorkomt dat iemand komt te overlijden.
Maar dat is geen eerlijke vergelijking.

Er is bekend dat één AZ prik weinig bescherming biedt bij de Delta variant, die erbij optellen en zeggen dat 2/3 gevaccineerd is is feitelijk juist, maar niet het volledige verhaal.

Er waren (even uit mijn hoofd) 12 van de 41 overlijdens die volledig gevaccineerd waren. Volgens de tabellen waren alleen mensen boven de 50 overleden, dus de kans is groot dat het ouderen waren die volledig gevaccineerd waren. Dat maakt het niet goed uiteraard, maar dat geeft wel context.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199986907
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat is geen eerlijke vergelijking.

Er is bekend dat één AZ prik weinig bescherming biedt bij de Delta variant, die erbij optellen en zeggen dat 2/3 gevaccineerd is is feitelijk juist, maar niet het volledige verhaal.

Er waren (even uit mijn hoofd) 12 van de 41 overlijdens die volledig gevaccineerd waren. Volgens de tabellen waren alleen mensen boven de 50 overleden, dus de kans is groot dat het ouderen waren die volledig gevaccineerd waren. Dat maakt het niet goed uiteraard, maar dat geeft wel context.
En dan nog weten we nog steeds niet de achtergrond van de overleden mensen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199986909
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:09 schreef _serial_ het volgende:
140.000 operaties uitgesteld en honderden doden meer door volle ic's

Dat hebben we hier ook wel eens eerder besproken toch?
Het is een hele lastige discussie, maar als je het echt objectief en achteraf bekijkt, zou je kunnen beredeneren dat we foute keuzes hebben gemaakt.

We hebben nu massaal voor de 50-70 jarige gekozen die gemiddeld een dag of 10 op de IC liggen. (Zelfs nu zjin er volgens NICE 5 mensen die al 56(!) dagen op de IC liggen). Een kanker- of hartpatient die een zware operatie nodig hebben, liggen er vaak maar 1 tot 3 dagen. Voor elke coronapatient had je 5 anderen kunnen helpen.

Het lastige is dat die coronapatient waarschijnlijk de volgende dag dood is als je die niet helpt, terwijl die kanker- en hartpatienten waarschijnlijk de volgende dag allemaal nog leven. Sommigen zullen waarschijnlijk nog sporten en werken. Kijk je echter een jaar of twee later, dan heb zijn er door die keuze wellicht (willekeurige getallen) 3 patienten overleden, 3 met een slechter leven en een kortere levensverwachting en 4 voor wie het toch niet zo gek veel heeft uitgemaakt. Daarvoor heb je ca. 60 a 70% kans dat je die coronapatient hebt gered.

Je kan je achteraf afvragen of dat echt de keuze is die je had willen maken. In de praktijk kiezen we echter voor de korte termijn en gaat acuut voor, ook al kost dat meer levens.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:21:16 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199986911
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Corona is vooral veel besmettelijker en airborne. Daarom hebben we er veel meer en langer last van dan de griep.

Maar geen idee of puur voor het individu corona dodelijker/schadelijker is dan de griep.
Alleen normaal met 0 maatregelen loop je amper de griep op. Corona loop je ondanks alle maatregelen makkelijk op.
Omdat voor corona niemand immuniteit had en voor de griep wel.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 10:21:19 #274
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199986912
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nooit op Facebook geweest zekers :+
Ja, ooit een profiel gehad daar moet ik bekennen.
Maar een jaar of 3 geleden al tot de conclusie gekomen dat het een intens treurig en kansloos platform begon te worden (of toen al was eigenlijk) dus profiel verwijderd en nooit meer naar omgekeken :)
pi_199986948
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Laten we dat eens verder uit elkaar trekken.

- De hoeveelheid ziekenhuisopnames zijn niet meer in lijn met de hoeveelheid besmettingen, oftewel, vaccineren werkt
- De hoeveelheid overlijdens (naar verhouding tot de besmettingen) is ontzettend laag, oftewel, vaccineren werkt
- Van de mensen die overlijden en volledig gevaccineerd zijn weten we niet wat de verdere achtergrond is, dus we kunnen niet de conclusie trekken dat het met de vaccinatie weer fout kan gaan
- De effectiviteit van AZ na 1 prik is (bewezen) minder effectief dan Pfizer/Moderna. 2 weken na 2 prikken is het vergelijkbaar, maar nog steeds geen 100%

Je kan het ook anders bekijken. Ja, een deel van de overlijdens is volledig gevaccineerd, maar er overlijden naar verhouding ontzettend weinig mensen.

Beter bewijs dat vaccineren werkt is er toch niet?
Klopt, vaccineren werkt en bij covid boven alle verwachtingen.
De stelling was dat als je zelf niet gevaccineerd bent, je geen risico vormt voor iemand die dat wel is.
En dat blijkt in het VK niet het geval: daar overlijden nog wel mensen aan covid-19, ondanks volledige vaccinatie.
Dus behalve de kwetsbaren vaccineren is het van belang om zoveel mogelijk mensen te vaccineren, zodat degenen waarbij het vaccin niet aanslaat toch zoveel mogelijk beschermd is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199986976
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja, ooit een profiel gehad daar moet ik bekennen.
Maar een jaar of 3 geleden al tot de conclusie gekomen dat het een intens treurig en kansloos platform begon te worden (of toen al was eigenlijk) dus profiel verwijderd en nooit meer naar omgekeken :)
Nou, je mist niets :)
Maar ik kijk wel eens bij reacties onder nieuwsberichten, en dan is Fok! het toppunt van beschaving in vergelijking met de bagger die mensen daar in typen, waarbij je gewoon hun profiel kunt openen en door hun hele geschiedenis kunt bladeren, fotoalbums, vriendenlijsten, etc.
En elke vriend krijgt een notificatie als je een reactie plaatst.
Dus die lezen vrolijk mee en zien wat voor bagger je post...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199986986
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er waren (even uit mijn hoofd) 12 van de 41 overlijdens die volledig gevaccineerd waren.
Eindelijk gevonden. 12 volledig gevaccineerd, 7 deels. Als je dat al mag optellen zijn dat er 19. 19 van de in totaal 42. Hoe is dat 2/3? Het is nog niet eens de helft? :? Of heb ik nu toch een paar bakken koffie nodig?
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 10:30:13 #278
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199986988
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, vaccineren werkt en bij covid boven alle verwachtingen.
De stelling was dat als je zelf niet gevaccineerd bent, je geen risico vormt voor iemand die dat wel is.
En dat blijkt in het VK niet het geval: daar overlijden nog wel mensen aan covid-19, ondanks volledige vaccinatie.
Dus behalve de kwetsbaren vaccineren is het van belang om zoveel mogelijk mensen te vaccineren, zodat degenen waarbij het vaccin niet aanslaat toch zoveel mogelijk beschermd is.
Maar die conclusie kun je niet trekken. Die conclusie kun je trekken wanneer groepsimmuniteit bereikt is, tot die tijd kun je niet zeggen dat iemand die gevaccineerd is wel of geen risico vormt voor iemand die gevaccineerd is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199986994
Een ontsnapte TBS'er vormt een risico, mijn snotneus niet.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199987018
Welke site of social media kan ik in de gaten houden voor het speciale nummer voor het maken van een afspraak voor het Janssen vaccin?
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 10:33:12 #281
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199987020
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
Een ontsnapte TBS'er vormt een risico, mijn snotneus niet.
@Mr.Sandman , bij deze bent u veroordeeld tot 25 jaar cel omdat u zich onder de mensen begeven heeft met een snotneus. Uw weloverwogen keuze om dit te doen heeft naar schatting zeker 18 levens gekost. Hierom behandelen we u als een seriemoordenaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 21 juni 2021 @ 10:33:25 #282
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199987023
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, vaccineren werkt en bij covid boven alle verwachtingen.
De stelling was dat als je zelf niet gevaccineerd bent, je geen risico vormt voor iemand die dat wel is.
En dat blijkt in het VK niet het geval: daar overlijden nog wel mensen aan covid-19, ondanks volledige vaccinatie.
Dus behalve de kwetsbaren vaccineren is het van belang om zoveel mogelijk mensen te vaccineren, zodat degenen waarbij het vaccin niet aanslaat toch zoveel mogelijk beschermd is.
Maar dan maakt wél vaccineren niet het verschil, immers, je kunt nog steeds besmet zijn en het overdragen. Granted, de kans is klein (veel kleiner waarschijnlijk) maar hij is er wel. Dus ja: vaccineren helpt maar door niet te vaccineren beslist iemand nog steeds niet over een ander z'n leven.

En dat is een beetje discussiëren over marges. Uiteindelijk is het punt dat je vaccineert voor jezelf en voor groepsimmuniteit, niet om weer naar een festival te mogen. En ja, ook in 2040 zullen er waarschijnlijk nog mensen in het ziekenhuis belanden door Covid-19 en zelfs overlijden, net zoals dat met de griep gebeurt en met een hoop andere ziektes, plus diegenen waar we nu nog niet vanaf weten. Hoe sneller we dat accepteren, hoe sneller we weer normaal kunnen doen.
pi_199987061
Wat lees ik nu? Is griep nu ineens een bedreiging voor de volksgezondheid? Hopelijk was dat sarcasme.
pi_199987066
Zo lang de zorg maar ontlast is toch, en het iets is als de griep. Dan is het verhaaltje wel klaar. Dat er af en toe nog uitbraken zijn boeit niet zo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199987090
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

@:Mr.Sandman , bij deze bent u veroordeeld tot 25 jaar cel omdat u zich onder de mensen begeven heeft met een snotneus. Uw weloverwogen keuze om dit te doen heeft naar schatting zeker 18 levens gekost. Hierom behandelen we u als een seriemoordenaar.
Nu twijfel ik, onschuld claimen of gewoon trots zijn. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199987093
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat lees ik nu? Is griep nu ineens een bedreiging voor de volksgezondheid? Hopelijk was dat sarcasme.
Ik ben wel benieuwd hoe we gaan reageren op een griepgolf dit jaar, want die gaat hoe dan ook komen, en waarschijnlijk groter dan in 2018
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199987094
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En dan nog weten we nog steeds niet de achtergrond van de overleden mensen.
Klopt, en als we daar over speculeren: de vaccinatiegraad zal het hoogst zijn onder de kwetsbaren en ouderen en het laagst onder jonge fitte mensen.
Dus het percentage overlijdens uit de groep zonder vaccin is de bevolkingsgroep die over het algemeen geen of lichte symptomen heeft, terwijl het percentage gevaccineerde overlijdens de bevolkingsgroep is waarbij de ziekte veel sneller een ernstig verloop heeft.

Over het geheel gezien is het totaal aantal overlijdens slechts een handvol op een bevolking van enkele tientallen miljoenen.
Dus vaccineren maakt zeker het verschil.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199987115
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat voor corona niemand immuniteit had en voor de griep wel.
Bedoel je dat daarom corona dodelijker/schadelijker is dan de griep of we het daardoor makelijker oplopen?
pi_199987123
twitter


Wait. What, kan je online geen afspraak maken voor vaccinatie vanuit een ander land? 8)7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:40:45 #290
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199987127
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe we gaan reageren op een griepgolf dit jaar, want die gaat hoe dan ook komen, en waarschijnlijk groter dan in 2018
Het is maar goed dat we nu een heleboel opties 'in de gereedschapskist' hebben om virussen te bestrijden!!!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199987128
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 04:06 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)ning-samenleving.pdf

Hebben jullie de nieuwste routekaart al gezien? Er staat iets zeer zorgwekkends in…
Dus een paar berichten daarvoor snap je nog de zorgwekkende trend van die delta-variant. En een paar berichten daarna ga je klagen dat er mogelijk voorzorgsmaatregelen overeind blijven om die delta-variant minder kans te geven voet aan de grond te krijgen hier?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199987129
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:36 schreef Discombobulate het volgende:
Zo lang de zorg maar ontlast is toch, en het iets is als de griep. Dan is het verhaaltje wel klaar. Dat er af en toe nog uitbraken zijn boeit niet zo.
Dit.

Maar ik vind de rekensom van die 2/3 van Baudet nogal apart. Met snellere besmetting en meer dooien (en daarmee gepaard gaand zeer waarschijnlijk ook weer meer opnames) zou het inderdaad pleiten tegen vaccinaties, maar tegelijkertijd is het een argument vóór een nog strengere lockdown dan dat we tot nu toe gehad hebben.

Niet dat ik er vanuit ga dat dit zo is.
  Moderator maandag 21 juni 2021 @ 10:41:28 #293
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199987136
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:40 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Wait. What, kan je online geen afspraak maken voor vaccinatie vanuit een ander land? 8)7
Geen vpn hebben :')
pi_199987147
quote:
12s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Geen vpn hebben :')
Dat kan je niet iedereen kwalijk nemen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199987148
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe we gaan reageren op een griepgolf dit jaar, want die gaat hoe dan ook komen, en waarschijnlijk groter dan in 2018
Thuis werken bij klachten blijft er denk ik wel in gelukkig.
pi_199987152
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe we gaan reageren op een griepgolf dit jaar, want die gaat hoe dan ook komen, en waarschijnlijk groter dan in 2018
Waarom groter?
De griepgolf is normaal in februari/maart, en die was dit jaar nihil.
Dan is de tweede golf in het najaar al bezig met een valse start, plus dat er een flink aantal kwetsbaren aan covid-19 is overleden en mensen onbewust toch afstandelijker zullen blijven en wellicht beter op hygiëne gaan letten dan voor Covid-19.

Als je kijkt naar 2018: 9200 griepdoden, oversterfte 3000.
Het overgrote deel zou dus in dat jaar al komen te overlijden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 21 juni 2021 @ 10:43:01 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199987161
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bedoel je dat daarom corona dodelijker/schadelijker is dan de griep of we het daardoor makelijker oplopen?
We hebben en masse getest bij kuchjes en snotneuzen op corona. Voor de griep deden we dat nooit, dus al die gevalletjes van lichte griep zijn nooit in de statistieken gekomen.
pi_199987181
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom groter?
De griepgolf is normaal in februari/maart, en die was dit jaar nihil.
Dan is de tweede golf in het najaar al bezig met een valse start, plus dat er een flink aantal kwetsbaren aan covid-19 is overleden en mensen onbewust toch afstandelijker zullen blijven en wellicht beter op hygiëne gaan letten dan voor Covid-19.

Als je kijkt naar 2018: 9200 griepdoden, oversterfte 3000.
Het overgrote deel zou dus in dat jaar al komen te overlijden.
In februari / maart hadden we een strenge lockdown en avondklok, men had amper contact met andere mensen. Nu begint het normale leven weer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:44:31 #299
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199987184
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Thuis werken bij klachten blijft er denk ik wel in gelukkig.
Ondanks dat ik daar helemaal voor ben vraag ik me af hoever de huidige micro-managende bazen daarin meegaan. Ook in dit topic wordt al geruime tijd door mensen weer (al dan niet verplicht) naar kantoor gerezen.
pi_199987189
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We hebben en masse getest bij kuchjes en snotneuzen op corona. Voor de griep deden we dat nooit, dus al die gevalletjes van lichte griep zijn nooit in de statistieken gekomen.
Ik dacht altijd dat je met de griep echt gevloerd was een paar weken en dat het anders gewoon verkoudheidsklachten waren.
Wel benieuwd hoe we daar vanaf nu mee om zullen gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')