Boh boh boh boh boh.quote:
Hij had zijn handen al in de lucht voordat hij uitgedraaid wasquote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Altijd mooi om te zien dat ze het zelf al voelen op het moment dat de kogel net vertrekt.
Na 31 jaar, waarbij ik twijfels had over het vorige record.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:10 schreef Aguero het volgende:
Wat een gigantisch wereldrecord van Crouser, wow.
Eindelijkquote:
Als je trials houdt, stuur dan gewoon de mensen die zich plaatsen. Of is Kenia van het Nederlandse schaatssysteem met aanwijsplekken en achterdeurenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:44 schreef heywoodu het volgende:
Cheruiyot(tenzij Athletics Kenya ineens weer van gedachten veranderd, wat nooit onmogelijk is)
[ twitter ]
Ligt eraan wat je vooraf zegt natuurlijk. Volgens mij is het in Kenia zo dat de top-2 van de trials zich sowieso plaatst, waarna een keuzecommissie mag bepalen wie de derde plek krijgt. Op zich vind ik dat zelf best een prima systeem, grotendeels rechtstreekse plaatsing en dan nog één plek waar wat meer mogelijk is voor een topper die een kutdag heeft.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je trials houdt, stuur dan gewoon de mensen die zich plaatsen. Of is Kenia van het Nederlandse schaatssysteem met aanwijsplekken en achterdeuren
Dat lijkt me niet onwaarschijnlijk en ook niet onverstandig, mits hij nog een keer vorm laat zien.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:44 schreef heywoodu het volgende:
Cheruiyot(tenzij Athletics Kenya ineens weer van gedachten veranderd, wat nooit onmogelijk is)
[ twitter ]
Oh ja, dat was ik glad vergeten. Conseslusje toch, knuppel.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet onwaarschijnlijk en ook niet onverstandig, mits hij nog een keer vorm laat zien.
Ook geen Conseslus, wat niet geheel onverwacht is na zijn optreden in Rome (en alle randzaken).
Op de youtube-stream lijkt Bol te ontbreken?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:41 schreef Max23 het volgende:
Alles live te zien trouwens oo de site van european atletics
Youtube stream is een divisie onder die van Nederland. Je moet echt op de stream van mijn vorige post kijkenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Op de youtube-stream lijkt Bol te ontbreken?
Die zag ik net nog lopen daar in Madridquote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:46 schreef E.T. het volgende:
Diane van Es PR op de 3000mtr 9:07:41. Goed voor een derde plek :-)
En Tony van Diepen op de valreep een olympische limiet op de 800mtr!
Ja een outdoor PR, maar indoor had ze al 9.01 staan.. maar goed, denk dat t wel lekker rondlopen als je al weet dat je de limiet heb.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:46 schreef E.T. het volgende:
Diane van Es PR op de 3000mtr 9:07:41. Goed voor een derde plek :-)
Nou, niet.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:08 schreef de_boswachter het volgende:
Ben benieuwd hoe Daphne Schippers zich gaat manifesteren op de OS.
"She's got a little bit of Flo Jo", aldus de commentator. Dat belooft wat.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:54 schreef DeeBee het volgende:
Afwachten wat sneller is, Sha'Carri of haar positieve test, hahahaha.
Werkt hier ook niet.quote:Op zondag 20 juni 2021 15:38 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom kan ik op deze pagina: https://european-athletics.com/live-stream-1 nergens op klikken?
Eerst helemaal naar beneden scrollen voor de cookiesquote:Op zondag 20 juni 2021 15:38 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom kan ik op deze pagina: https://european-athletics.com/live-stream-1 nergens op klikken?
Hebben ze het licht al uit gedaan om te zien of ze licht geeftquote:Op zondag 20 juni 2021 11:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"She's got a little bit of Flo Jo", aldus de commentator. Dat belooft wat.
Kutflikkers.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:45 schreef Max23 het volgende:
[..]
Eerst helemaal naar beneden scrollen voor de cookies
Dat was echt een gigantische inzinking zeg, nota bene de wereldkampioenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:32 schreef wimderon het volgende:
Jennifer Simpson slechts 10e op de trials, Donovan Brazier achtste en laatste in de finale op de 800.
Of zoals NOS het zegt;quote:Op donderdag 24 juni 2021 09:58 schreef Szura het volgende:
Veronica Campbell-Brown beëindigt haar carrière
Dan zat de last dus niet op d'r schouders, maar op haar rugquote:Op vrijdag 25 juni 2021 07:32 schreef Ericr het volgende:
Dafne is kapot. Heel interview in het AD. Rugproblemen, dicht tegen dubbele hernia aan.
Ziet er niet naar uit dat ze nog lang doorgaat.
Ik weet er niet heel veel vanaf maar volgensmij zijn er vrij weinig topsporters die geen slijtage van wervelschijven hebben.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:45 schreef franklop het volgende:
De NOS neemt niet eens te moeite het over te nemen
Doet me een beetje denken aan Rio. Waar ze na de 100 meter aangaf een blessure te hebben die meedoen aan de 200 mogelijk in de weg stond. Maar daarna mocht het toch vooral geen blessure genoemd worden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:44 schreef dz5b604 het volgende:
Beetje vreemd interview, zelf zeggen dat je een dubbele hernia hebt om dat direct daarna te nuanceren dat je geen dubbele hernia hebt volgens de dokters.
En dit is het excuus voor het niet presteren, al ben ik ook absoluut niet iemand die van een excuus houdt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:44 schreef dz5b604 het volgende:
Beetje vreemd interview, zelf zeggen dat je een dubbele hernia hebt om dat direct daarna te nuanceren dat je geen dubbele hernia hebt volgens de dokters.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:20 schreef golfer het volgende:
Zou mij niks verbazen als ze zich alsnog te-rug-trekt voor de OS.
quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Of zoals NOS het zegt;
Olympisch kampioene Campbell-Brown, concurrente van Schippers, stopt ermee
Silent ban.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Concurrente voor een positie als een van de kleine q's (tijdsnelsten) in de series ofzo? Want Campbell-Brown heeft sinds 2017 nog veel minder laten zien dan Schippers. Niks eigenlijk, zelfs. Zal wel geblesseerd zijn geweest ofzo.
quote:Qatarese atleet Abdalelah Haroun (24) komt om het leven door auto-ongeluk in Doha
De Qatarese atleet Abdalelah Haroun is zaterdag omgekomen door een auto-ongeluk in de hoofdstad Doha. Dat heeft de atletiekfederatie van de Golfstaat bekendgemaakt. Haroun was 24 jaar.
,,De Qatarese sport en de atletiek in het algemeen hebben een held verloren”, zei de secretaris-generaal van de atletiekfederatie van Qatar. ,,Haroun volgde een revalidatieprogramma na een blessure om zich zo proberen te kwalificeren voor de Olympische Spelen in Tokio.”
De 400 meterloper is afkomstig uit Soedan. Hij was genaturaliseerd tot Qatarees en kwam sinds 2015 uit voor het land uit het Midden-Oosten. Op het WK atletiek in 2017 in Londen haalde Haroun de bronzen medaille op de 400 meter, achter de Zuid-Afrikaan Wayde van Niekerk en Steven Gardiner van de Bahamas.
12.81 in de halve vinale (12.96 in de vinale).quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:59 schreef heywoodu het volgende:
Keurige 13,11 van Grant Holloway, die heel indrukwekkend liep.
Ja, ongelooflijk wat een geschroei. En Thomas kwam nog juichend over de finish ook.quote:Op zondag 27 juni 2021 06:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
12.81 in de halve vinale (12.96 in de vinale).
En 46.83 van Benjamin.
De 200 bij de dames leverde vier tijden onder de 22 seconden op, waaronder de winnende 21.61 van Thomas.
Op diezelfde afstand bij de mannen is het alles behalve een uitgemaakte zaak dat de afgelopen seizoenen dominerende Noah Lyles zich gaat plaatsen.
Cheboksary is er niets bijquote:Op zondag 27 juni 2021 10:10 schreef VoMy het volgende:
Eugene, het Medeo van de atletiek, waar iedereen altijd wereldtijden neerzet.
Zeikende regen? Kut voor de tig atleten die vandaag op de slotdag van de kwalificatieperiode nog een limiet hoopten te lopen, springen of gooien.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:22 schreef wimderon het volgende:
We zijn live in Luzern, met onder meer Dafne op de 200![]()
https://www.ubs-athletics.fans/
Baan is nat, maar het is droog geweest verder.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeikende regen? Kut voor de tig atleten die vandaag op de slotdag van de kwalificatieperiode nog een limiet hoopten te lopen, springen of gooien.
Mark English deed dat overigens wel op indrukwekkende wijze op de 800m, limiet gelopen en gelijk het Iers record uit 1995 verbroken
Baan 6 is leeg, dat zou Daphne moeten zijnquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:46 schreef Coelho het volgende:
21:49 moet Daphne weer. Na de warming up eerder vanavond verwacht ik een mooie race met kans op winst...
We noteren een 48.54 voor Mboma, ditmaal in Polen.quote:Op zondag 11 april 2021 12:42 schreef heywoodu het volgende:
Mogen we hier een vraagteken bij zetten? En dan bedoel ik met name organisatorisch, niet wat betreft doping of iets dergelijks.
[ twitter ]
We wachten de positieve tests af.quote:Op donderdag 1 juli 2021 03:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
We noteren een 48.54 voor Mboma, ditmaal in Polen.
Die laat wel even zien dat Lusaka en Windhoek geen flukes waren met foute timing ofzoquote:Op donderdag 1 juli 2021 03:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
We noteren een 48.54 voor Mboma, ditmaal in Polen.
Maar dit kan toch niet? Die techniek alleen al, hahaha. Tot december een PR van 51.5.quote:Op donderdag 1 juli 2021 07:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die laat wel even zien dat Lusaka en Windhoek geen flukes waren met foute timing ofzo
Haar 200m tussentijd duidt op een 200m sub 22 als ze die los zou lopen. Belachelijk snel.quote:Op donderdag 1 juli 2021 08:37 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Maar dit kan toch niet? Die techniek alleen al, hahaha. Tot december een PR van 51.5.En op de 200m een PR van 25.0, wat ze nu even lachend twee keer zo lang loopt.
Dit lijkt een Semenya'tje plus doping zo belachelijk...
Nou ja, heel beperkt...dat is toch juist enorm ruim als je het vergelijkt met eerdere Spelen? Eén echt goede kans op goud, één of twee goede kansen op een medaille als alles een beetje mee wil zitten en hier en daar een outsider als men een topdag heeftquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Aantal medaillekanshebbers is dus heel beperkt. Hassan, evt Van Klinken, Bol (maar niet direct voor goud..), Vetter en Vloon als ie een goede dag heeft (grotere kans dan Blom destijds op het WK denk ik, maar alsnog vrij klein)
Ik kan me indenken dat ze bij Foppen zeggen dat ie de limiet wel in 2020 gehaald heeft, en bij Sedney dat ze jong en talentvol is of zo.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:18 schreef heywoodu het volgende:
Dan is blauw toch niet onzeker? Die mogen niet, want die hebben de nationale eis niet gehaald
Ja da's waar. Maar puntje bij paaltje verwacht ik eigenlijk alleen iets van Hassan, en misschien brons van Bol.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, heel beperkt...dat is toch juist enorm ruim als je het vergelijkt met eerdere Spelen? Eén echt goede kans op goud, één of twee goede kansen op een medaille als alles een beetje mee wil zitten en hier en daar een outsider als men een topdag heeft
Als Nederland buiten Hassan om daadwerkelijk een atletiekmedaille pakt zou dat echt een hele mooie score zijn in de breedtequote:Op donderdag 1 juli 2021 11:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja da's waar. Maar puntje bij paaltje verwacht ik eigenlijk alleen iets van Hassan, en misschien brons van Bol.
Edit: Ja en Vetter is wel echt heel goed in vorm en heeft ook buiten de 7kamp PR's laten zien, dus die zie ik nog wel verrassen.
Martina dus wel aan de internationale eis voldaan. Dan zullen ze hem vast wel laten meedoen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
De Nederlanders die naar de spelen mogen:
[ twitter ]
Blauw is dus onzeker.
En voor hun plekken op de wereldranglijst:
[ twitter ]
Aantal medaillekanshebbers is dus heel beperkt. Hassan, evt Van Klinken, Bol (maar niet direct voor goud..), Vetter en Vloon als ie een goede dag heeft (grotere kans dan Blom destijds op het WK denk ik, maar alsnog vrij klein)
Nou ja, NOC*NSF's nationale eisen kosten elke keer weer tig Nederlandse sporters deelname aan de Spelen, ook als ze de internationale eisen wel gehaald hebbenquote:Op donderdag 1 juli 2021 20:46 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Martina dus wel aan de internationale eis voldaan. Dan zullen ze hem vast wel laten meedoen.
quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat inderdaad maar nu hij vlaggendrager is, 5de maal op olympische spelen en al op estafette geplaatst vind ik dat er bij Martina wel een uitzondering gemaakt mag worden door noc nsf.
Nou ja, NOC*NSF's nationale eisen kosten elke keer weer tig Nederlandse sporters deelname aan de Spelen, ook als ze de internationale eisen wel gehaald hebben
Ik hoop dat de plaatsing op de 4x100m voor hem wel genoeg is om de bond te overtuigen ook individueel te mogen starten..
Die loopt op de OS gewoon onder de 53. Heeft gewoon iemand voor haar nodig om op te jagen en dan rent ze zo het podium op.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:05 schreef wimderon het volgende:
We zijn live.
BOL wint de 400 horden in 53.33, nieuw NR.
Snelwandelen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:49 schreef heywoodu het volgende:
Tijd voor het hoogtepunt van de avond, broekje op de enkels, etc
Dafne zal dit niet leuk vindenquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, heel beperkt...dat is toch juist enorm ruim als je het vergelijkt met eerdere Spelen? Eén echt goede kans op goud, één of twee goede kansen op een medaille als alles een beetje mee wil zitten en hier en daar een outsider als men een topdag heeft
Probleem is alleen dat de Amerikaanse dames voor haar zullen lopen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die loopt op de OS gewoon onder de 53. Heeft gewoon iemand voor haar nodig om op te jagen en dan rent ze zo het podium op.
1 van de oudste records eindelijk verbroken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:57 schreef heywoodu het volgende:
Wow, een van dé atletiekhoogtepunten van de laatste jaren, zonder twijfel
Huh, dus Mboma schroeit iedereen de moeder met een 48.5 maar loopt niet de 400m in Tokio?! Lijkt dus tests te hebben gehad?quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:53 schreef heywoodu het volgende:
Road to Tokyo op de 400m. Dat is nieuw.
[ afbeelding ]
Beide Namibische tienergodinnen staan nog wel op de 200m, waar de regels wat betreft die aangeboren genderproblemen anders zijn dan op de 400m. Wellicht hebben ze een waarschuwing gehad of iets dergelijks, het kan bijna niet met iets anders te maken hebben (zoals doping of bewuste keuzes).quote:Op vrijdag 2 juli 2021 05:17 schreef DeeBee het volgende:
WarholmGod.
Dos Santos zat nog best dicht trouwens.
[..]
Huh, dus Mboma schroeit iedereen de moeder met een 48.5 maar loopt niet de 400m in Tokio?! Lijkt dus tests te hebben gehad?
Kenners vinden het nu eenmaal leuk om alles te voorspellen. Dan kunnen ze even met namen en tijden gooien en dan lijkt het alsof ze er alles van af weten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Het zijn de OS, natuurlijk gaan er gekke dingen gebeuren. Jullie doen net alsof alle wedstrijden al gelopen zijn. En waarom zou femke bol nu ineens aan haar top zitten?
Zeker. Ze loopt alleen tegen twee non-chokers. McLaughlin en Muhammad stuwen elkaar op naar extreme niveau's. Denk eerder de vraag wie zich laat lokken om mee te gaan en op te branden. Niveau lage 52 of zelfs er onder is voor bijna iedereen buiten bereik.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Het zijn de OS, natuurlijk gaan er gekke dingen gebeuren. Jullie doen net alsof alle wedstrijden al gelopen zijn. En waarom zou femke bol nu ineens aan haar top zitten?
Maar niemand zegt toch dat ze geen kans heeft op een medaille?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:39 schreef La_Tramposa het volgende:
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beide Namibische tienergodinnen staan nog wel op de 200m, waar de regels wat betreft die aangeboren genderproblemen anders zijn dan op de 400m. Wellicht hebben ze een waarschuwing gehad of iets dergelijks, het kan bijna niet met iets anders te maken hebben (zoals doping of bewuste keuzes).
Wie had dat ooit gedacht!quote:
Dank je. Dit wordt gewaardeerd door de meelurkers.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 03:15 schreef chufi het volgende:
grappig om te zien hoe de tijd en het onderdeel niet wordt genoemd..
400m horden Eeen Noor in Bislet, Oslo, Noorwegen
Ze moet gewoon goed lopen en dan zien waar het schip strandt. Inderdaad zou top 5 of een medaille al enorm knap zijn. Maar op de OS gebeuren wel vaker wonderen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zeker. Ze loopt alleen tegen twee non-chokers. McLaughlin en Muhammad stuwen elkaar op naar extreme niveau's. Denk eerder de vraag wie zich laat lokken om mee te gaan en op te branden. Niveau lage 52 of zelfs er onder is voor bijna iedereen buiten bereik.
Nog even ter aanvulling;quote:
quote:Krijgen we dan toch geen duel Richardson - Fraser-Pryce op de 100 meter op de Olympische Spelen? Die kans zit er dik in nadat Sha'Carri Richardson volgens persbureau Reuters en de New York Times positief heeft getest op cannabis.
Richardson zou de positieve test vorige maand hebben afgelegd tijdens een olympisch kwalificatietoernooi in de Verenigde Staten. Ze kwam toen tot een tijd van 10.86.
Naast Shelly-Ann Fraser-Pryce is Richardson de topfavoriete voor het goud op de 100 meter in Tokio. Door de positieve test is het mogelijk dat ze die Olympische Spelen moet missen.
Cannabis staat bij het Wereldantidopingagentschap (WADA) op de lijst van verboden middelen. Een positief resultaat kan leiden tot een schorsing van een maand tot twee jaar.
Met terugwerkende kracht, dus haar resultaat op de trials vervalt dan ookquote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:55 schreef Coppi het volgende:
Als Richardson slechts een maand geschorst zou worden, dan is ze net op tijd voor de 100m toch?
Edit: nee dat haalt ze niet.
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:16 schreef Coppi het volgende:
[..]
Wie had dat ooit gedacht!Ik had bij haar echt het gevoel dat ze de vaandeldrager was van een nieuwe schone generatie sprinters.
Schone generatie sprinters is waarschijnlijk een onmogelijke combinatiequote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:16 schreef Coppi het volgende:
[..]
Wie had dat ooit gedacht!Ik had bij haar echt het gevoel dat ze de vaandeldrager was van een nieuwe schone generatie sprinters.
Wel meer dingen op de dopinglijst niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schone generatie sprinters is waarschijnlijk een onmogelijke combinatie
Dat was inderdaad niet serieus, maar had wel gedacht dat ze voor iets serieuzers gepakt zou worden.quote:
Waarschijnlijk heb je gelijk. Het is inherent aan de atletiek dat een deel van de atleten gebruikt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schone generatie sprinters is waarschijnlijk een onmogelijke combinatie
Ze is recent haar moeder verloren dacht ik, maar dan alsnog zou je nog altijd professioneel kunnen blijven en geen cannabis gebruiken. Dit was een ongelooflijke kans voor haar, een medaille was bijna een zekerheidje. Hiervan gaat ze veel leren hoop ik.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:09 schreef golfer het volgende:
Cannabis/mariuana is geen prestatie verhogend middel.
Ik neem aan dat ze het voor 'recreatief' gebruik genomen heeft.
Wel erg dom.
Nou ja, gelukkig geeft ze zelf ook aan dat het een fout was en dat ze de gevolgen moet accepteren. Ik kan gezien haar situatie in elk geval wel sympathie opbrengen voor haar, ook al is de straf terecht.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:38 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ze is recent haar moeder verloren dacht ik, maar dan alsnog zou je nog altijd professioneel kunnen blijven en geen cannabis gebruiken. Dit was een ongelooflijke kans voor haar, een medaille was bijna een zekerheidje. Hiervan gaat ze veel leren hoop ik.
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:44 schreef heywoodu het volgende:
[ twitter ]
Dat is wel matig zeg. Dat wat hij zegt klopt volgens mij niet helemaal (top-3 automatisch naar de Spelen), maar dat zou voor hem niet uit moeten maken, want in principe zou de top-2 wel automatisch gaan en daar zat hij natuurlijk ook gewoon bij. De derde plek was dan een aanwijsplek..quote:Op zondag 4 juli 2021 13:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Schijnbaar gaan ze de nummer 2 van de trials eruit gooien![]()
Ik lees ook dat het te maken heeft met het feit dat hij 0x getest is, maar geen idee of dat de (echte) reden is.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is wel matig zeg. Dat wat hij zegt klopt volgens mij niet helemaal (top-3 automatisch naar de Spelen), maar dat zou voor hem niet uit moeten maken, want in principe zou de top-2 wel automatisch gaan en daar zat hij natuurlijk ook gewoon bij. De derde plek was dan een aanwijsplek..
Lekker geregeld door AK dan, het is toch niet zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij getest wordt? Het is zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij niet positief test, maar dan moet hij wel getest worden...quote:Op zondag 4 juli 2021 13:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik lees ook dat het te maken heeft met het feit dat hij 0x getest is, maar geen idee of dat de (echte) reden is.
[ twitter ]
Desnoods test je hem dan nu nog een keer.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker geregeld door AK dan, het is toch niet zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij getest wordt? Het is zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij niet positief test, maar dan moet hij wel getest worden...
Op de OS in de 51?quote:
nieuwwereldrecordjaquote:
In al dat geweld ook een wereldtijd.quote:
Lolleren met Bolquote:
Komt deze progressie in tijden niet gewoon door die evolutie in het materiaalquote:Op zondag 4 juli 2021 18:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lolleren met Bol![]()
De meest komische vind ik wel de 30+ Ryzhykova die nog even een PR van onder de '53 er uit weet te persen
Dat ze bij de DL met die nieuwe opzet werken bij de technische nummers, is toch wel iets wat je mag verwachten dat een commentator weet ja.quote:Op zondag 4 juli 2021 21:14 schreef heywoodu het volgende:
Niet onder de indruk van de nieuwe Ziggocommentator, die had totaal geen oog voor Masilingi (toch één van de twee dames in een van de belangrijkste verhalen rondom de Spelen op dit moment) en had ook helemaal niet door dat er tegenwoordig een ander format is in de werp- en sprongnummers
Hij beweerde voor Mihambo's laatste sprong dat ze de wedstrijd al gewonnen had (dat kan natuurlijk niet, want ze begon gewoon op nul) en, erger nog, zei dat daarna óók nog eens, terwijl nota bene in beeld stond dat Spanovic won.
Nou, that aged well..quote:Op maandag 28 juni 2021 07:37 schreef DeeBee het volgende:
McLaughlin nog even met een 51.90 (nieuw wereldrecord, ja!), koekoek.
Einde tijdperk Bol.
Haha.quote:
Ik vond het wel grappig dat ze in het interview zei 'ik heb mijn coach nog niet gesproken maar volgens mij was dit echt een perfecte race want deze tijd hadden we nooit verwacht!'. Terwijl er juist vergeleken met haar normaal zo mooie loopstijl in het laatste stuk nog best wat slordigheidjes zaten volgens mij. Maar goed, wellicht komt er op een gegeven moment een omslagpunt waarbij keihard kapot gaan en dus wat minder mooi over de laatste hordes komen meer snelheid oplevert dan heel mooi lopen.quote:Op maandag 5 juli 2021 09:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Haha.
En bizarre race van Bol, heb haar nog nooit zo hard zien starten denk. Een seconde eraf halen gaat nergens over.
Als ze dit kan lopen, dan doet ze mee voor medailles ja. Little niet eens in het US team is ook wel weer bizar.
Little was gewoon matig op de trials, tja. Anna Cockrell is goed, maar niet 52.laag goedquote:Op maandag 5 juli 2021 09:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Haha.
En bizarre race van Bol, heb haar nog nooit zo hard zien starten denk. Een seconde eraf halen gaat nergens over.
Als ze dit kan lopen, dan doet ze mee voor medailles ja. Little niet eens in het US team is ook wel weer bizar.
Denk dat je het niet meer beter gaat krijgen dan Ria Stalman vroeger op Eurosport.quote:Op zondag 4 juli 2021 21:14 schreef heywoodu het volgende:
Niet onder de indruk van de nieuwe Ziggocommentator, die had totaal geen oog voor Masilingi (toch één van de twee dames in een van de belangrijkste verhalen rondom de Spelen op dit moment) en had ook helemaal niet door dat er tegenwoordig een ander format is in de werp- en sprongnummers
Hij beweerde voor Mihambo's laatste sprong dat ze de wedstrijd al gewonnen had (dat kan natuurlijk niet, want ze begon gewoon op nul) en, erger nog, zei dat daarna óók nog eens, terwijl nota bene in beeld stond dat Spanovic won.
We hebben natuurlijk een Griekse Olympisch kampioene gehad.quote:Op maandag 5 juli 2021 11:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat je het niet meer beter gaat krijgen dan Ria Stalman vroeger op Eurosport.
Wat betreft de 400h, realiseer me net dat ik het al bijna 30 jaar volg. Denk sinds een jeugd wk in '92?
En ik volg het minder de laatste jaren, maar denk dat Bol de eerste West-Europese atlete sinds Gunnell is die zulke resultaten behaalt. Toch een onderdeel waar vooral Amerika en Rusland (en omstreken) op uitblinken door de jaren heen.
Een medaille zou al mooi zijn, maar met deze tijden gaan we straks een Bolt-klok krijgen die aftikt naar de finale
quote:Op maandag 5 juli 2021 11:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat je het niet meer beter gaat krijgen dan Ria Stalman vroeger op Eurosport.
Ivo van Haaren, die het normaal doet bij Ziggo Sport (en Eurosport), is meer dan uitstekend.quote:Op maandag 5 juli 2021 11:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Lolleren met Faniquote:Op maandag 5 juli 2021 12:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
We hebben natuurlijk een Griekse Olympisch kampioene gehad.
quote:19:20 Pole Vault Women Pole Vault Women
19:50 High Jump Men
20:03 400m Hurdles Men
20:07 Final 3 Triple Jump
20:18 800m Women
20:24 Final 3 Javelin Throw
20:32 1500m Men
20:43 200m Women
20:49 3000mSC Men
20:50 Long Jump Men
21:06 800m Men
21:16 1500m Women
21:28 100m Men
21:36 3000mSC Women
21:47 Final 3 Long Jump
Ja hier nu ook,quote:Op vrijdag 9 juli 2021 20:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik krijg steeds 'Sorry something went wrong'
Zonder haas krijg je op OS sowieso wel een andere wedstrijdquote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:22 schreef chufi het volgende:
Zo dan ... Waar gaat ze nu op starten op de OS?
Dit was ook een leuke vorige week. De eerste (niet in de video) ongeldig en de tweede was al na zijn eerste poging geblesseerd.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 11:00 schreef DeeBee het volgende:
Final 3 aids format.
Rojas die 15.12 springt, maar 'verliest' omdat ze ongeldig springt in de laatste ronde en er dus een ander 'wint' met 14.29.
Hopelijk ook streams.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:50 schreef 3rr0r het volgende:
Diamond League London/Gateshead
Dinsdag 13 Juli
https://london.diamondlea(...)21_CURRENTEVENT_JSON
100m Marije van Hunenstijn, Leonie van Vliet
400m horden Femke Bol
100m horden Nadine Visser
400m Lieke Klaver, Lisanne de Wite
1 mijl Britt Ummels
4x 100m Van Gool J.Burnet T.Garia C.Martina
4x 100m Samuel J.Schippers D.Van Hunenstijn M.Sedney N.
Hup Holland
![]()
@:Zipportal @:Neef_Wuppie
quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:50 schreef 3rr0r het volgende:
Diamond League London/Gateshead
Dinsdag 13 Juli
https://london.diamondlea(...)21_CURRENTEVENT_JSON
100m Marije van Hunenstijn, Leonie van Vliet
400m horden Femke Bol
100m horden Nadine Visser
400m Lieke Klaver, Lisanne de Wite
1 mijl Britt Ummels
4x 100m Van Gool J.Burnet T.Garia C.Martina
4x 100m Samuel J.Schippers D.Van Hunenstijn M.Sedney N.
Hup Holland
![]()
@:Zipportal @:Neef_Wuppie
Ik kijk wel even.quote:Op dinsdag 13 juli 2021 15:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Misschien een van deze met VPN?
https://www.watchathletics.com/schedule/watchlive/5485
quote:Alex Wilson heeft zondag tijdens een nationale meeting in het Amerikaanse Marietta een Europees record op de 100 meter gelopen. De dertigjarige Zwitser klokte 9.84 (wind: +1,9 m/s). Zijn tijd werd geregistreerd door World Athletics, maar roept bij waarnemers veel vragen op.
Wilson liep twee honderdsten van een seconde sneller dan het record van 9.86, dat wordt gedeeld door de Portugees Francis Obikwelu en de Fransman Jimmy Vicaut. Zijn persoonlijk record stond tot voor de meeting op 10.08, gelopen in 2019. Wilson liep in 2020 geen races en bleef dit jaar voorlopig steken op eerder bescheiden tijden, met 10.38 als beste chrono.
Er zijn dus veel vragen bij zijn tijd. Op sociale media onderlijnden verschillende waarnemers dat het onwaarschijnlijk was dat de tijd klopt. “We weten voor honderd procent zeker dat dit niet mogelijk is”, postte de prestigieuze Amerikaanse trainer Rana Reider.
Wilson liep later tijdens de meeting ook nog een kanontijd op de 200 meter. Hij finishte daarin in 19.89 (wind: +1,8 m/s), een nieuw Zwitsers record.
European Athletics is verantwoordelijk voor het valideren van de chrono als nieuwe recordtijd. In het nadeel van Wilson speelt dat hij zijn tijd liep op een meeting die niet aan alle materiële criteria lijkt te voldoen die nodig zijn voor een sprint op hoog niveau.
Dat is een flinke aderlating.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:28 schreef wimderon het volgende:
Ik hoorde tijdens de sluitingsceremonie op Sporza dat dit de laatste Spelen van Marc Willems zijn. Een nieuw slachtoffer van de non-valeur bij de BRT die Wuyts er ook al uit gemieterd heeft denk ik.
Dat is dus weer een prettige atletiekcommentator minder binnenkort
Moet je nagaan hoe goed ze is als ze wel geslapen heeft!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:04 schreef DeeBee het volgende:
SifanGodin wil de rest van het seizoen SCHROEIEN!
Vrijdag WR 5000m aanvallen tijdens de Pre Classic (die sub-14 komt er!) en op 3 september is in Brussel de 10000 aan de beurt (die sub-29 komt er!).
Wordt dat nog ergens live uitgezonden/gestreamd?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:04 schreef DeeBee het volgende:
SifanGodin wil de rest van het seizoen SCHROEIEN!
Vrijdag WR 5000m aanvallen tijdens de Pre Classic (die sub-14 komt er!)
Yep https://www.watchathletics.com/schedule/watchlive/5487 (maar of je t gratis kan vinden is de vraag..)quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 20:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wordt dat nog ergens live uitgezonden/gestreamd?
Die Keniaanse schooltechniekquote:
Ziggo Sport zendt de Diamond League in principe altijd live uitquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 20:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wordt dat nog ergens live uitgezonden/gestreamd?
Niet de distance night van de Prefontaine Classic.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 23:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ziggo Sport zendt de Diamond League in principe altijd live uit
Uiteraard overdreven, maar toch wel als je voor het WR gaat? Dan is er ergens iets mis gegaan als je 20s erboven loopt...quote:
Volgens mij liep ze al snel alleen. Ook niet ideaalquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Uiteraard overdreven, maar toch wel als je voor het WR gaat? Dan is er ergens iets mis gegaan als je 20s erboven loopt...
Zag dat er nog wel wat PR's werden gelopen dus erg slechte omstandigheden waren het ook weer niet denk...
Gegokt en verloren, een WR loop je niet zomaar. Als het dan net te hoog gegrepen is die dag is het ook niet gek dat je in het laatste stuk flink veel verliest.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:04 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Uiteraard overdreven, maar toch wel als je voor het WR gaat? Dan is er ergens iets mis gegaan als je 20s erboven loopt...
Zag dat er nog wel wat PR's werden gelopen dus erg slechte omstandigheden waren het ook weer niet denk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |