SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Hier in de gemeente Oirschot een mooie lichtshow gehad afgelopen nacht en verder een aantal bomen die omgewaaid zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:26 schreef Frutsel het volgende:
Regen? Onweer? Waar?
Alleen maar pleuristyfushitte hier
Begint weer lekker te broeien ja..quote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:42 schreef Nattekat het volgende:
Zonnetje breekt toch een beetje door tegen de verwachting in.
Was gewoon voorspeld ..en temp loopt op benauwd en straks weer buienquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:42 schreef Nattekat het volgende:
Zonnetje breekt toch een beetje door tegen de verwachting in.
10km naar het Oosten een korte, heftige bui met enkele klappen en that's it. Slechts een heel klein staartje van dat gigantische regengebied dat over de Westelijke helft van Nederland trok.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hier in de gemeente Oirschot een mooie lichtshow gehad afgelopen nacht en verder een aantal bomen die omgewaaid zijn.
Niet hier aan de kust. Hij heeft nog steeds moeite.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:36 schreef MissHobje het volgende:
Was
[..]
Was gewoon voorspeld ..en temp loopt op benauwd en straks weer buien
Wees maar blij! Echt wat een vies plak weer. Gisteren was het gewoon heet, maar nu is het vochtig heet.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet hier aan de kust. Hij heeft nog steeds moeite.
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hier in de gemeente Oirschot een mooie lichtshow gehad afgelopen nacht en verder een aantal bomen die omgewaaid zijn.
Hoezo gaat die schaal tot 110%quote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
98% Luchtvochtigheid op eilanden maar wel erg koel.
[ afbeelding ]
Ik gok omdat het niet vast is gezet op max 100%, dus de schaal past zichzelf aan en plakt er altijd wat extra kleurtjes aan vast.quote:
12-13 graden in omgeving Londen, bizar idd.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:28 schreef Dven het volgende:
Forse verschillen door lagedruk gebied dat via het kanaal over de noordzee trekt. Ook op Europees niveau goed zichtbaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Staan hier serieus 2 gasten op een plat bitumen dak van een schuur enkele huizen verderop al de hele dag te boren en te zagen en weet ik het....quote:
Oef, plattelandscomplex.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:49 schreef Sturmic het volgende:
Pats, Hupsel heeft vandaag ook weer een 30+ te pakken. Dan redden we hier in de Achterhoek de eerste regionale hittegolf van 't jaar wel als het morgen en overmorgen boven de 25 graden wordt (wat ruim de voorspelling is). Net zoals Limburg, delen van Brabant en stukjes Overijssel...
Wat ik toch altijd bijzonder vind is dat dan geen groot nieuws is... als het één dagje 30+ is in de Randstad gillen alle media moord en brand, codes rood, onheilstijdingen en weet ik wat dies meer zij...
Een veul te dreugequote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Is dat een soort van buiencomplex?
Als zo'n rooie vlek met gele puntjes over je heen komt, is het dan verstandig om de tuinstoelen stormvast te zetten? Of zal het zo'n vaart niet lopen?quote:
Nee, dat valt niet mee. Het is namelijk je reinste flauwekul en een typisch voorbeeld van een boereherp die zo obsessief met het westen bezig is dat er in het hoofd zelfs fictieve scenario's worden verzonnen om deze vervolgens als zijnde het de waarheid met de buitenwereld te delen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:56 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, 't valt mij gewoon ieder jaar weer op.
code groenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier ook weer gewoon 32, ben er inmiddels aan gewend. Maar is ook platteland natuurlijk.
Oeeee, en ik zie dat de verwachting voor trollposts ook weer gestegen is zojuist!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, dat valt niet mee. Het is namelijk je reinste flauwekul en een typisch voorbeeld van een boereherp die zo obsessief met het westen bezig is dat er in het hoofd zelfs fictieve scenario's worden verzonnen om deze vervolgens als zijnde het de waarheid met de buitenwereld te delen.
Overigens was het de 16e in grote delen van de randstad tropisch. Gisteren ook deels en hadden de media het nota bene over de zinderende hitte in de Achterhoek. Waar ik nog aan toevoegen wil dat de weercoderingen landelijk aan regels gebonden zijn zonder dat er regionale verschillen aanwezig zijn.
Uh, oke.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:12 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Oeeee, en ik zie dat de verwachting voor trollposts ook weer gestegen is zojuist!
TVTASquote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel weer leuke verschillen in NL vandaag. 15 graden verschil tussen hier en zo'n waddeneiland (de 3e, is dat Terschelling of zo?).
lagedrukgebiedje dat boven het kanaal ontstaan is en naar het noordwesten trekt. Daardoor in UK ook opvallend fris en in de andere delen van NL zo warm.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel weer leuke verschillen in NL vandaag. 15 graden verschil tussen hier en zo'n waddeneiland (de 3e, is dat Terschelling of zo?).
Terschelling - Vlieland - Texel - Ameland - Schiermonnikoog gok ik.quote:
Even de T's nog omwisselen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Terschelling - Vlieland - Texel - Ameland - Schiermonnikoog gok ik.
Noorderhaaks en Rottummeroog niet vergeten dan he.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
En Rottummerplaat wordt dan gewoon vergeten.
Heb de t's verwisseld maar bleef hetzelfdequote:
Oh ja, die was ik inderdaad vergeten. Noorderhaaks zelfs nog nooit van gehoord...quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Noorderhaaks en Rottummeroog niet vergeten dan he.
Die bui ja, ik zie hem nu hangen. Hier is de zon er al weer. Maar de lucht heeft rare kleurtjes dus ik verwacht wel meer spektakel.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
10 minuten geleden ontstaan nu al onweer
Ik zeg niks meer. 10 minuten geleden ontstond er een bui boven Eindhoven en inmiddels wordt het zwembad hier met millimeters tegelijk gevuld.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:57 schreef Coelho het volgende:
En ondanks dat er gisteren werd gezegd dat het Zuid-Oosten vanmiddag weer aan de beurt zou zijn, lijkt er wederom niks te komen. Het begint westelijker of noorderlijker.
In theorie kunnen er zelfs tornado's uit zo'n cel ontstaanquote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als zo'n rooie vlek met gele puntjes over je heen komt, is het dan verstandig om de tuinstoelen stormvast te zetten? Of zal het zo'n vaart niet lopen?
Die gaat naar @Nattekatquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:47 schreef heywoodu het volgende:
Wat een monsterbui boven zee ten westen van Middelburg
Dan wordt het @verzopenkat?quote:
Jammer hoe alles langs Breda floept.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beginnen overal rode pitten te ontstaan als ik buienrader -1 uur bekijk
Heb je wel een offer aan de weergoden gedaan? Anders wordt het niks bij je idd.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jammer hoe alles langs Breda floept.
Ik zat net naar buiten te kijken, wat toevallig precies in jouw richting isquote:
Er komt er een recht op Breda afquote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jammer hoe alles langs Breda floept.
Als ik op lightningmaps kijk zie ik alles precies ten westen van de stad passeren.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er komt er een recht op Breda af
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |