Ik ben nog amper wakker en zit mobiel. Meer zat er niet in voor nuquote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:27 schreef mikieu het volgende:
Lekkere op! Krijg er helemaal zin in!
Denk toch Mercedes 1-2 hier.
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:54 schreef fathank het volgende:
Zou het verstandig zijn om met een kater FP1 te kijken? Of kan ik beter de epilepsiedienst vast inlichten?
Juich niet te vroeg, die herstellen zich echt wel weer.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 09:31 schreef Dauthi het volgende:
Ik hoop dat MB nog steeds een schim van zichzelf is.
Ik heb veel leedvermaak om de labiele en emotionele toestand van MB. Zeker na alle pretentieuze uitspraken de afgelopen jaren, die simpelweg niet waar zijn.
Och, ik ben niet goed in fancy OP maken zoals als @3r0rquote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben nog amper wakker en zit mobiel. Meer zat er niet in voor nu
Zelfs als "schim van zichzelf" waren ze in Monaco met Bottas nog snel genoeg om mee te doen voor pole en podium en in Baku zat Lewis ook niet eens zo heel ver achter Perez/Max. Dat de coureurs nie zo perfect blijken te zijn als ze niet een dominante auto hebben is wat anders (maar niet minder leuk)quote:Op vrijdag 18 juni 2021 09:31 schreef Dauthi het volgende:
Ik hoop dat MB nog steeds een schim van zichzelf is.
Ik heb veel leedvermaak om de labiele en emotionele toestand van MB. Zeker na alle pretentieuze uitspraken de afgelopen jaren, die simpelweg niet waar zijn.
CrashOquote:Op vrijdag 18 juni 2021 09:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Och, ik ben niet goed in fancy OP maken zoals als @:3r0r
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
....quote:Op vrijdag 18 juni 2021 09:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Juich niet te vroeg, die herstellen zich echt wel weer.
Zolang ze een catastofale pitstop maken, en Lewis op de verkeerde knopjes blijft drukken, en dat men elkaar daarna uitmaakt voor rotte vis en vooral de schuld buiten zichzelf willen leggen, lach ik me stuk.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 09:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Zelfs als "schim van zichzelf" waren ze in Monaco met Bottas nog snel genoeg om mee te doen voor pole en podium en in Baku zat Lewis ook niet eens zo heel ver achter Perez/Max. Dat de coureurs nie zo perfect blijken te zijn als ze niet een dominante auto hebben is wat anders (maar niet minder leuk)
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 10:26 schreef 3rr0r het volgende:
@:Nattekat De OP
[ afbeelding ]OPMakerGod 👍SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
[ afbeelding ]Genieten allenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SOONY
Vergeet niet "voorvleugel kapot rijdt bij de start" en "auto in het grind parkeert"quote:Op vrijdag 18 juni 2021 10:34 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zolang ze een catastofale pitstop maken, en Lewis op de verkeerde knopjes blijft drukken, en dat men elkaar daarna uitmaakt voor rotte vis en vooral de schuld buiten zichzelf willen leggen, lach ik me stuk.
"No blame culture"
Plooij is daar wel. Winkelman is vt's verslag doen vanuit Hilversumquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:35 schreef Rianne84 het volgende:
Zit Winkelman weer op locatie? Dus geen plooij?
Hij zei net dat olav naast hem zitquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Plooij is daar wel. Winkelman is vt's verslag doen vanuit Hilversum
Jack zei vorige week dat hij dit weekend als pitreporter bij de Franse GP te zijn.quote:
Mercedes hebben de zandzakken meegenomenquote:
Ik dacht dat Baku een nieuw strand hadquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mercedes hebben de zandzakken meegenomen
Ze wilde #expericienceazerbeidzjan meenemenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat Baku een nieuw strand had
Nee Rick is in Frankrijk hoorquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Plooij is daar wel. Winkelman is vt's verslag doen vanuit Hilversum
Dan heb ik iets gemistquote:
[ afbeelding ]Thanks!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juin uit Eigen Tuin!
gewoon op de baan blijven misschienquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
Mercedes probeert de FIA te bewerken in hun voordeel
Die kurbjes liggen ook wel erg dichtbij, zeker voor een oefensessiequote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik ben nu wel overtuigd dat ze daar een strand hebbenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze wilde #expericienceazerbeidzjan meenemen
zou nog mooier zijn als in de oefensessie 50 cm verder liggen en dan in de race opeens daarquote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die kurbjes liggen ook wel erg dichtbij, zeker voor een oefensessie
Dan moet er tijdens de race geen Hamilton in de buurt zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wij zijn niet bang want Bottas is erbij
Die gaat Lewis niet meer voorlaten hoorquote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan moet er tijdens de race geen Hamilton in de buurt zijn.
Bottas: it's James
Teamorder genot
Lijkt me wel.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hebben ze nog steeds die lelijke aap als trofee?
Als Bottas nou eens een Rosbergje deed.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die gaat Lewis niet meer voorlaten hoor
Niet dat Lewis dat nodig heeft, komt er toch wel voorbij
Benieuwd wanneer de FIA al die aantijgingen van MB zat is. In principe zeggen ze gewoon dat de FIA hun werk niet doet.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:53 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ikquote:
Die zijn echter wel ongewijzigd. Maar het kan natuurlijk zijn dat het bestaande probleempjes oplost.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:53 schreef opreis het volgende:
RB/Gasly trouwens met nieuwe Honda motoren. Zal toch ook wel iets opleveren hoop ik
er was al aangegeven dat dit geen performance-winst zou opleveren. slechts verbeteringen voor de betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:53 schreef opreis het volgende:
RB/Gasly trouwens met nieuwe Honda motoren. Zal toch ook wel iets opleveren hoop ik
Ik las na Monaco dat daarin de betrouwbaarheidsproblemen van het begin van het seizoen waren opgelost waardoor de motor wat verder opengeschroefd zou kunnen worden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:53 schreef opreis het volgende:
Hoe ging de race?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lachen man, die landingsbaan naast T3
Ik finishte laatste, maar werd als één na laatste gekwalificeerd omdat degene voor me een penalty had.quote:
Max P1.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:30 schreef Newone82 het volgende:
Zo. Rangorde weer hersteld. Tot zover de hoop voor een leuke race tussen RB en Mercedes.
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:35 schreef Montov het volgende:
VER was blij met de ronde. Ik denk dat RBR hiermee al dichterbij bij het maximum van de auto zit dan Mercedes.
Dat VER erg blij was met zijn rondje. Dan denk ik niet dat je met deze motorafstemming nog harder kan gaan. En wellicht Mercedes wel.quote:
Op die manier, blijft moeilijk op basis van een "this was not bad" opmerking maar dat Mercedes hier moeilijk te verslaan gaat zijn lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat VER erg blij was met zijn rondje. Dan denk ik niet dat je met deze motorafstemming nog harder kan gaan. En wellicht Mercedes wel.
Morgen schroeven ze hem verder open. Maar Mercedes natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat VER erg blij was met zijn rondje. Dan denk ik niet dat je met deze motorafstemming nog harder kan gaan. En wellicht Mercedes wel.
Verstappen was wel erg blij.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Plausibele verklaring..quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tost denkt dat er er gesjoemeld wordt en dat de klapbanden dus toch de eigen schuld vd betreffende teams zijn: https://www.gpfans.com/nl(...)-volgens-franz-tost/
vind dat toch wel opmerkelijk van een Red Bull teamchef.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tost denkt dat er er gesjoemeld wordt en dat de klapbanden dus toch de eigen schuld vd betreffende teams zijn: https://www.gpfans.com/nl(...)-volgens-franz-tost/
Bottas op soft kwam met zijn snelle ronde niet in de buurt van zijn tijd op mediums.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:39 schreef beantherio het volgende:
Bottas reed zijn tijd op de mediums. Mercedes is nog steeds een klap sneller hier.
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 17:44 schreef Tarado het volgende:
v
[..]
vind dat toch wel opmerkelijk van een Red Bull teamchef.
Even het origineel opgezocht waar hij dat gezegd zou hebben maar dit is toch wel weer een beetje lost in translation copy paste stukje van gpfans, daarom heb ik een hekel aan dat soort sites, clickbait meer is het niet
https://www.auto-motor-un(...)n-streit-heizdecken/
quote:Sollte sich die Theorie mit den Heizdecken bewahrheiten, habe sich die Formel 1 ein Eigentor geschossen, meint Alpha Tauris Teamchef Franz Tost. "Ich habe schon vor drei Jahren dafür plädiert, dass man sie verbietet. Doch viele andere Teams waren dagegen, weil jeder glaubt, durch irgendeinen speziellen Trick einen Vorteil zu haben", schimpft der Österreicher.
"Die Probleme sind hausgemacht. Es sprechen mehrere Gründe gegen Heizdecken. Erstens die Technik, wie wir jetzt sehen. Zweitens die Nachhaltigkeit. Man muss sich nur mal anschauen, wie viele Heizdecken nachts am Strom hängen. Drittens die Kosten. Ich habe erst kürzlich einen Vertrag unterschrieben für 2022. Da kosten uns die Heizdecken 375.000 Euro."
ja en, hij zegt toch iets totaal anders? dat is precies wat ik bedoel maar ook bij jou dus lost in translationquote:
Goddomme, moet Rick weer aan de bak?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:04 schreef Gehrman het volgende:
Sjek alweer positief getest op corona.
Zouden ze soms in het lab expres een positief resultaat opgeven om Sjek binnen te houden.
@:Neef_Wuppie
Tegen iedereen die in Nederland positief wordt getest wordt gezegd dat je nog vele weken lang positief kan testen, zelfs als je allang niet meer besmettelijk bent. Maar in dit geval moet je het er maar mee doen schijnbaar.quote:
die gast houdt zich nergens of heeft een bijvrouw.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:04 schreef Gehrman het volgende:
Zouden ze soms in het lab expres een positief resultaat opgeven om Sjek binnen te houden.
Never forget.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:54 schreef Nattekat het volgende:
Kwam deze net per ongeluk weer eens tegen en moest even delen
Ik vond die verklaring van Pirelli in F1 café al helemaal iets van complete bullshitquote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vermoeiend, dat gedoe met de banden.
De bandenspanning moet omhoog, is het advies. Pirelli blijft bij een vaag statement en nu is het alsof er niets aan de hand is.
In mijn beleving is het vreemd dat Pirelli het onderzoek zelf mocht doen. Het is een beetje de slager die zijn eigen vlees keurt. Een onafhankelijke derde partij was geen optie, blijkbaar.
Ach ja, weer wat anders dan high rake/low rake, track limits of flexing rear wings. Naar mijn idee hebben we dit seizoen genoeg topics om uit te kiezenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vermoeiend, dat gedoe met de banden.
De bandenspanning moet omhoog, is het advies. Pirelli blijft bij een vaag statement en nu is het alsof er niets aan de hand is.
In mijn beleving is het vreemd dat Pirelli het onderzoek zelf mocht doen. Het is een beetje de slager die zijn eigen vlees keurt. Een onafhankelijke derde partij was geen optie, blijkbaar.
De veiligheidsmarge die gehanteerd werd was niet groot genoegquote:Op zaterdag 19 juni 2021 08:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik vond die verklaring van Pirelli in F1 café al helemaal iets van complete bullshit
Dan ligt het toch aan Pirelli. De teams proberen in die veiligheidsmarge die van Pirelli te werkenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De veiligheidsmarge die gehanteerd werd was niet groot genoeg
Was toch al duidelijk?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan ligt het toch aan Pirelli. De teams proberen in die veiligheidsmarge die van Pirelli te werken
Pirelli probeert op eigen wijze de schuld bij de teams te leggen. What else is newquote:
Hoe krijgt 'ie het voor elkaarquote:Op vrijdag 18 juni 2021 23:04 schreef Gehrman het volgende:
Dit lijkt mij wel een nadeel van de sole supplier deal die Pirelli heeft, als er aan hun kant zaken mis gaan dan staan de teams machteloos.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:24 schreef Starflyer het volgende:
En omdat die veiligheidsmarge niet groot genoeg was hebben ze voor deze GP de druk weer verhoogd waardoor de teams nu snel blaren op de banden verwachten. Het is gewoon rommel wat ze leveren.
het lijkt wel F1 hèquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
en de limieten van de mogelijkheden opzoeken
De limieten opzoeken mag gewoon natuurlijk, dat IS racen. Hun eigen auto in gevaar brengen is prima, dat die banden klappen natuurlijk niet hè?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zoals ik het zie treffen de teams zelf de blaam, en maar trucjes uitvinden en de limieten van de mogelijkheden opzoeken met hun eigen sensoren, waarbij ze hun eigen auto in gevaar brengen. Isola zei dat ze wel degelijk verschillen qua bandendruk hebben kunnen zien op de aangeleverde data.
De vernieuwde technische richtlijn over hoe om te gaan met het voorverwarmen van banden is er niet voor niets gekomen.
Eigenlijk doet dit verhaal me denk aan de flexwing, volgens de letter van de wet was dat ding ok, maar volgens de geest van de wet niet, waardoor de FIA in heeft moeten grijpen.
Hij klaagde ook al over de pitstop apparatuur van Red Bull.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Toto ziet achter iedere boom een spook: https://www.motorsport.co(...)-pressures-/6584839/
Ik had veel respect voor Mercedes, die dominantie is/was geweldig knap maar zoals ze nu lopen te zeiken omdat ze niet meer in alle omstandigheden de beste auto hebben is toch wel op z'n minst kinderachtig te noemen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Toto ziet achter iedere boom een spook: https://www.motorsport.co(...)-pressures-/6584839/
Op zijn minst inderdaad.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had veel respect voor Mercedes, die dominantie is/was geweldig knap maar zoals ze nu lopen te zeiken omdat ze niet meer in alle omstandigheden de beste auto hebben is toch wel op z'n minst kinderachtig te noemen.
Tsja, en als je die limieten opzoekt ga je er ook weleens overheen.quote:
Die banden klappen omdat ze zelf zitten te sjoemelen met die luchtdruk. Daar kan je Pirelli niet schuldig aan achten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
De limieten opzoeken mag gewoon natuurlijk, dat IS racen. Hun eigen auto in gevaar brengen is prima, dat die banden klappen natuurlijk niet hè?
Wolff had de backoffice positie vorig jaar moeten accepteren, heb ik het gevoel, hij sprak geregeld uit vorig jaar dat hij ontzettend moe was van het constante reizen en het werk als F1 baas en ik heb het idee dat zijn uitspraken van dit jaar daarmee samenhangen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij klaagde ook al over de pitstop apparatuur van Red Bull.
Oh, is dat een feit nu? Bijzonder wel.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die banden klappen omdat ze zelf zitten te sjoemelen met die luchtdruk. Daar kan je Pirelli niet schuldig aan achten.
Aanname….en aanname.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsja, en als je die limieten opzoekt ga je er ook weleens overheen.
De backlash van Red Bull is trouwens ook niet zo groot geweest, dus ik denk dat zij ook wel min of meer toegeven dat ze fout hebben gezeten en dit snel willen vergeten.
[..]
Die banden klappen omdat ze zelf zitten te sjoemelen met die luchtdruk. Daar kan je Pirelli niet schuldig aan achten.
Ja dat is een feit, Carlos Sainz begon er ook al over tegen Rick (Winkelman).quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, is dat een feit nu? Bijzonder wel.
Dus omdat iemand iets beweert is het meteen een feit? Het blijven vermoedens, meer niet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja dat is een feit, Carlos Sainz begon er ook al over tegen Rick (Winkelman).
Nee. Er is geen enkel bewijs dat er wordt gesjoemeld.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsja, en als je die limieten opzoekt ga je er ook weleens overheen.
De backlash van Red Bull is trouwens ook niet zo groot geweest, dus ik denk dat zij ook wel min of meer toegeven dat ze fout hebben gezeten en dit snel willen vergeten.
[..]
Wolff heeft sinds vorig jaar psychische problemen. En die komen dit jaar extreem tot uiting, zeker in zijn momenten met de pers.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wolff had de backoffice positie vorig jaar moeten accepteren, heb ik het gevoel, hij sprak geregeld uit vorig jaar dat hij ontzettend moe was van het constante reizen en het werk als F1 baas en ik heb het idee dat zijn uitspraken van dit jaar daarmee samenhangen.
Het is allemaal wel erg veel wat van Wolff afkomt en weinig positiefs, Bottas die een veeg uit de pan kreeg over de wielmoer, het hele team was ineens slecht na Monaco, na Baku was het ook weer een verhaal. Om over het hele flexi wing verhaal maar niet te beginnen want Mercedes heeft ook wat boter op zijn hoofd daar.
Weg tijd. Track limitsquote:
Lastig te zien. Net wel, net niet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Time deleted voor Verstappen, maar hij was toch niet met alle banden buiten de lijnen?
Dacht ik ook niet. Zelfs in de herhaling leek het niet het geval.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Time deleted voor Verstappen, maar hij was toch niet met alle banden buiten de lijnen?
Dat zei hij niet . Hij had het over dat teams veiligheid voorop moeten hebben staan.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja dat is een feit, Carlos Sainz begon er ook al over tegen Rick (Winkelman).
Dat bewijs dat er volgens Isola is, wordt niet openbaar gemaakt. In de paddock gaat het verhaal over gesjoemel ook gewoon rond toch? Zoals ik al zei over Sainz.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:30 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee. Er is geen enkel bewijs dat er wordt gesjoemeld.
De bandendruk was tijdens de race lager dan Pirelli had verwacht.
Lees dat eens goed "lager dan Pirelli had verwacht"
De teams zijn degenen die de band in gebruik nemen, stel ze doen dat op de verkeerde manier, wat aannemelijk is gezien het feit dat er een technische directive naar de teams is gegaan, is het risico voor het team.quote:Pirelli zit hier volledig fout. Ze zitten fout in de constructie van de band, de ingebruikname en controle van de band.
Wanneer 1 psi verschil genoeg is om een gevaar op te leveren voor de constructie van de band, zit Pirelli fout.
De grindbak is niet de oplossing voor alles Katquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:34 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon een godverdomme grindbak neerpleuren. Ik heb het dit seizoen echt helemaal gehad met dat gezeik.
Wel voor track limit gezeik. Verstappen heeft een overstuurmoment, verliest minstens een tiende daardoor, en verliest zijn tijd ook nog omdat ie niet binnen kunstmatige lijnen bleef. Het gaat echt he-le-maal nergens over.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De grindbak is niet de oplossing voor alles Kat
De sensoren van de teams dien er niet toe want de druk wordt vooraf gecontroleerd en cest caquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat bewijs dat er volgens Isola is, wordt niet openbaar gemaakt. In de paddock gaat het verhaal over gesjoemel ook gewoon rond toch? Zoals ik al zei over Sainz.
[..]
De teams zijn degenen die de band in gebruik nemen, stel ze doen dat op de verkeerde manier, wat aannemelijk is gezien het feit dat er een technische directive naar de teams is gegaan, is het risico voor het team.
Het probleem bij deze zaak is dat elk team zijn eigen sensoren heeft, waar dus mee gesjoemeld kan worden (zoals Ferrari deed met de brandstoftoevoer-sensor).
Precies, tracklimit zijn voor het geval je tijd wint. Nu verlies je tijd en ben je ook nog eens je lap kwijt..quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel voor track limit gezeik. Verstappen heeft een overstuurmoment, verliest minstens een tiende daardoor, en verliest zijn tijd ook nog omdat ie niet binnen kunstmatige lijnen bleef. Het gaat echt he-le-maal nergens over.
Kom maar met dat bewijs, dan, of waar Isola dat beweert.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat bewijs dat er volgens Isola is, wordt niet openbaar gemaakt. In de paddock gaat het verhaal over gesjoemel ook gewoon rond toch? Zoals ik al zei over Sainz.
[..]
De teams zijn degenen die de band in gebruik nemen, stel ze doen dat op de verkeerde manier, wat aannemelijk is gezien het feit dat er een technische directive naar de teams is gegaan, is het risico voor het team.
Het probleem bij deze zaak is dat elk team zijn eigen sensoren heeft, waar dus mee gesjoemeld kan worden (zoals Ferrari deed met de brandstoftoevoer-sensor).
Slap geouwehoer. Pirelli heeft geen bewijs. Sterker Pirelli heeft zelf in meerdere persconferenties letterlijk gezegd, wat ik heb opgeschreven.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs.quote:De teams zijn degenen die de band in gebruik nemen, stel ze doen dat op de verkeerde manier, wat aannemelijk is gezien het feit dat er een technische directive naar de teams is gegaan, is het risico voor het team.
Binnen de lijntjes blijven is binnen de lijntjes blijven.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel voor track limit gezeik. Verstappen heeft een overstuurmoment, verliest minstens een tiende daardoor, en verliest zijn tijd ook nog omdat ie niet binnen kunstmatige lijnen bleef. Het gaat echt he-le-maal nergens over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pirelli antwoord daar terecht op. Elk team heeft eigen sensoren, de data is niet feitelijk te controleren.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kom maar met dat bewijs, dan, of waar Isola dat beweert.
Voor zover ik weet hebben de teams data aangeleverd aan Pirelli en die data voldeed niet aan de verwachtingen, maar is geen bewijs dat er daadwerkelijk gesjoemeld is.
Kan. Maar Max kan pole trainen. Na gisteren niet gedachtquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mercedes motor staat wellicht nog niet open.
ik vermoed wel dat er iets met dat chassis is, ondanks dat ze het niet kunnen vindenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zal er dan toch wat mis zijn geweest met het chassis van Bottas?
Gisteren had Bottas de motor wat extra opgeschroefd in zijn snelle ronde, las ik op AMuS.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:53 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kan. Maar Max kan pole trainen. Na gisteren niet gedacht
Bottas heeft zelf gezegd eindelijk eens vertrouwen te hebben in de auto. hij kon zelf niet aangeven of het chassis of de baan het verschil maaktquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:52 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zal er dan toch wat mis zijn geweest met het chassis van Bottas?
daarom, ik geloof het ook pas na Q3 maar ziet er goed uit voorlopigquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mercedes motor staat wellicht nog niet open.
Yes, vtec kicking inquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:57 schreef Neef_Wuppie het volgende:
SUPERMAX wordt wereldkampioen. Dit kan niet meer mis gaan.
dat scherm is volgende week pas wegquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:01 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Denken jullie dat het schermpje nog tussen Rob en Rob staat tijdens de kwali?
Gewoon weer een teamgenoot die Verstappen niet kan bijhouden. Verschil is groter dan ooit. #perezexitquote:
Juist. Verstappen verdient een marge in het kampioenschap. Oostenrijk is nog wel redelijk een RB baan, maar daarna komen er een aantal Mercedes banen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:02 schreef beantherio het volgende:
Het valt te hopen voor de neutrale toeschouwer dat dit resultaat niet maatgevend is voor de feitelijke krachtsverhoudingen.
kut Pirelliquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juist. Verstappen verdient een marge in het kampioenschap. Oostenrijk is nog wel redelijk een RB baan, maar daarna komen er een aantal Mercedes banen.
Zonder de perfect getimede rode vlag in Imola en kut Pirelli had Verstappen nu 30 punten voorsprong gehad.quote:
Dat wou ik nog zeggen ja. Op social media wordt er van alles geroepen over het omwisselen van het chasis maar in Monaco en Baku zag ie er ook al zwak uit.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
Dit is nu al de zoveelste training waarin Lewis nergens is. Raar hoor.
mwah, het gaat op iedere baan spannend worden. Hoe meer Toto roeptoetert, hoe spannender het is, omdat Benz niet meer per se de snelste auto heeft.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juist. Verstappen verdient een marge in het kampioenschap. Oostenrijk is nog wel redelijk een RB baan, maar daarna komen er een aantal Mercedes banen.
Angst. Hij schijnt ook nog even geïnformeerd te hebben waar de straf voor Verstappen blijft ivm sjoemelen met bandendruk.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat wou ik nog zeggen ja. Op social media wordt er van alles geroepen over het omwisselen van het chasis maar in Monaco en Baku zag ie er ook al zwak uit.
Ben je gek, dat zegt ie iedere race....met de kwali staat ie gewoon in de top 3 hoor.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zou Hamilton echt last hebben van het chassis? Het geeft wel te denken dat hij zo langzaam is.
Als de bandendruk binnen de marge is dan is het legaalquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Angst. Hij schijnt ook nog even geïnformeerd te hebben waar de straf voor Verstappen blijft ivm sjoemelen met bandendruk.
De man is gewoon te zenuwachtig. Komt niet meer goed, wordt weer heel de middag gezever door de boordradio morgen.
Dat is alleen bij My Tyres Are Gonequote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:10 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ben je gek, dat zegt ie iedere race....met de kwali staat ie gewoon in de top 3 hoor.
Antwoord is als altijd; hij is nu eenmaal niet zo goedquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:11 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vraag dat aan gebruiker @:daNpy
Ja, maar Hamilton begint te snappen dat het hem op eigen kracht niet gaat lukken dit jaar.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als de bandendruk binnen de marge is dan is het legaal
Rosberg hangt er natuurlijk ook al een beetje aan, Hamilton is gewoon niet meer gewend om niet in de beste auto te zitten, meer is het niet denk ik.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar Hamilton begint te snappen dat het hem op eigen kracht niet gaat lukken dit jaar.
Kan hij zoveel wereldtitels hebben, maar als hij in het eerste jaar met concurrentie van buiten Mercedes geen kampioen wordt zal dat voor altijd aan zijn titels blijven hangen.
Bovendien wordt-ie ook niet jonger. Het zal 'm elk jaar meer moeite gaan kosten, dus liever nu dan straks die titel pakken.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar Hamilton begint te snappen dat het hem op eigen kracht niet gaat lukken dit jaar.
Kan hij zoveel wereldtitels hebben, maar als hij in het eerste jaar met concurrentie van buiten Mercedes geen kampioen wordt zal dat voor altijd aan zijn titels blijven hangen.
Ach en de FPs zeggen lang niet alles. Vaak genoeg domineert Bottas de FPs waarna Hamilton gewoon pole pakt en de race wint.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:10 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ben je gek, dat zegt ie iedere race....met de kwali staat ie gewoon in de top 3 hoor.
Dat laatste speelt ook mee. Het zal voor zijn ego behoorlijk beroerd zijn allemaal.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rosberg hangt er natuurlijk ook al een beetje aan, Hamilton is gewoon niet meer gewend om niet in de beste auto te zitten, meer is het niet denk ik.
Ik heb nog steeds geen onomstotelijk bewijs gezien dat Mercedes níet meer de beste auto heeft.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Rosberg hangt er natuurlijk ook al een beetje aan, Hamilton is gewoon niet meer gewend om niet in de beste auto te zitten, meer is het niet denk ik.
Sterker nog, zoals Gerhard Berger laatst in een interview zei is dat nog veel erger.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:“It’s a lot easier for Lewis to race against Max,” Berger told Sport1.
“Because it always gives you a bit of a kick up the backside when your rival is in another car.
“It’s all about whether you finish ahead of him.
“But if you don’t, you don’t lose your image because the other one might have the better car.
“But if you’re beaten by a Nico Rosberg in the same team, that’s more like an insult.”
Bergerquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, zoals Gerhard Berger laatst in een interview zei is dat nog veel erger.
[..]
Ja, maar chassis dit datquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen onomstotelijk bewijs gezien dat Mercedes níet meer de beste auto heeft.
Ze hebben nog steeds wél de sterkste motor in ieder geval
En Hamilton is gewoonnog
trager
dan
Perez
Team smoesjes, dat lees ik niet meer.quote:
Denk dat je er niet ver naast gaat zitten, hooguit dat Norris met de Ferrari's gaat strijdenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:30 schreef Newone82 het volgende:
Voorspelling kwali:
1 Max
2 Hamilton
3 Bottas
4 Perez
5 Sainz
6 Leclerc
Hoop dat je hier geen last mee krijgt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:30 schreef Newone82 het volgende:
Voorspelling kwali:
1 Max
2 Hamilton
3 Bottas
4 Perez
5 Sainz
6 Leclerc
Ik zet Bottas voor Hamilton. En Norris komt voor Leclerc.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:30 schreef Newone82 het volgende:
Voorspelling kwali:
1 Max
2 Hamilton
3 Bottas
4 Perez
5 Sainz
6 Leclerc
het is toch geen swap tussen hun chassis maar voor beiden een nieuw chassis?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:32 schreef Breekfast het volgende:
Wat is er aan de hand eigenlijk dan met dat chassis van Mercedes? Waarom die swap tussen Hamilton en Bottas en hoezo zit er überhaupt verschil tussen het chassis van Hamilton en die van Bottas?
Ik las dat ze niet nieuw zijn, HAM rijdt echt met het chassis van BOT uit Baku.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is toch geen swap tussen hun chassis maar voor beiden een nieuw chassis?
Jep.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:34 schreef vosss het volgende:
Heeft F1Tv Pro commentaar van Olav tijdens de kwalificatie en de race?
Waar Max staat, komt Hamilton.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:30 schreef Newone82 het volgende:
Voorspelling kwali:
1 Max
2 Hamilton
3 Bottas
4 Perez
5 Sainz
6 Leclerc
Volgens mij kun je daar voor kiezen jaquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:34 schreef vosss het volgende:
Heeft F1Tv Pro commentaar van Olav tijdens de kwalificatie en de race?
Top. Zit in een huisje waar geen Ziggo is. Gelukkig F1tv dusquote:
Ze hebben echt geruild. Toto gaf aan dat ze voor noodgevallen nog één nieuw chassis hebben. Dus mocht Hammy het niet voor elkaar krijgen met deze, dan zal hij wel de nieuwe krijgen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is toch geen swap tussen hun chassis maar voor beiden een nieuw chassis?
Regel 1: Hamilton maakt geen foutenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hamilton zal geen fouten maken vandaag. het blijft geen feest.
Er is niets aan de hand met dat chasis. Ik stel me zo voor dat die dingen op dit niveau constant gecontroleerd en doorgemeten worden. Het is echt niet zo dat het beste raceteam van Formule 1 zijn toprijder bewust met minder materiaal gaat uitrusten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:32 schreef Breekfast het volgende:
Wat is er aan de hand eigenlijk dan met dat chassis van Mercedes? Waarom die swap tussen Hamilton en Bottas en hoezo zit er überhaupt verschil tussen het chassis van Hamilton en die van Bottas?
Ha Toto, alles goed?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Regel 1: Hamilton maakt geen fouten
Regel 2: Indien Hamilton wel een fout maakt treedt regel 1 in werking
en een vierde chassis proberen ze ook weer raceklaar te krijgenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze hebben echt geruild. Toto gaf aan dat ze voor noodgevallen nog één nieuw chassis hebben. Dus mocht Hammy het niet voor elkaar krijgen met deze, dan zal hij wel de nieuwe krijgen.
Wat vreemd dat hij dat geaccepteerd heeftquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze hebben echt geruild. Toto gaf aan dat ze voor noodgevallen nog één nieuw chassis hebben. Dus mocht Hammy het niet voor elkaar krijgen met deze, dan zal hij wel de nieuwe krijgen.
Maar waarom is er geruild dan?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er is niets aan de hand met dat chasis. Ik stel me zo voor dat die dingen op dit niveau constant gecontroleerd en doorgemeten worden. Het is echt niet zo dat het beste raceteam van Formule 1 zijn toprijder bewust met minder materiaal gaat uitrusten.
Bottas zeurde toch dat er iets mis was met z'n chassis? Misschien willen ze zo aantonen dat dat niet zo is. Of wel natuurlijk.quote:
Dat doen ze wel vaker, las ik. Deze zat sowieso in de planning volgens Mercedes.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat vreemd dat hij dat geaccepteerd heeft
https://www.racefans.net/(...)r-french-grand-prix/quote:A Mercedes spokesperson confirmed the change had been made in order to ensure their available chassis complete similar mileages.
Vergeet niet dat de constructeurstitel voor Mercedes belangrijker is en ze dus beide coureurs van goed materiaal moeten voorzien. En dan is Bottas het idee geven dat hij met een goed chassis op pad gaat ook gewoon belangrijk.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er is niets aan de hand met dat chasis. Ik stel me zo voor dat die dingen op dit niveau constant gecontroleerd en doorgemeten worden. Het is echt niet zo dat het beste raceteam van Formule 1 zijn toprijder bewust met minder materiaal gaat uitrusten.
FTFYquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Regel 1: Hamilton maakt geen fouten
Regel 2: Indien Hamilton wel een fout maakt was het een fout van zijn team, niet van hem.
Ik moet ook nog maar zien of Perez er in slaagt om hem op P4 te zetten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:30 schreef Newone82 het volgende:
Voorspelling kwali:
1 Max
2 Hamilton
3 Bottas
4 Perez
5 Sainz
6 Leclerc
Beide Ferrari's zijn geweest, dus nu is Kimi aan de beurt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:57 schreef Breekfast het volgende:
Wie gaat er vandaag voor code rood zorgen in Q3 en daarmee Verstappen van pole afhouden?
Rode vlagquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:57 schreef Breekfast het volgende:
Wie gaat er vandaag voor code rood zorgen in Q3 en daarmee Verstappen van pole afhouden?
Ik ga voor Stroll.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beide Ferrari's zijn geweest, dus nu is Kimi aan de beurt.
Op zich kan Verstappen er ook voor zorgen dat hij ook bij een code rood op pole staatquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:57 schreef Breekfast het volgende:
Sainz, nadat Max pole afsnoept van Leclerc die alsnog op 4 begint.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:57 schreef Breekfast het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |