Welke pijn zit er bij de huurders dan?quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dan is zo’n reactie als dit een beetje zieliger. Jij begrijpt heel goed waar de pijn bij de huurders of jongeren zit. Je kan dat niet wegslaan met het argument dat de waarde van stenen niet liquide is.
Nee, het is allemaal niet eerluuuuk janken is natuurlijk enorm constructief. Nog een paar posts en de boomerkaart wordt weer eens getrokken.quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:36 schreef Confetti het volgende:
. Loop even door als je geen zinnige bijdrage wilt leveren.
Dat bedrag hebben ze nodig om een nieuw huis te kopen, wat net zo goed duurder is. Als ze dood zijn komt de erfbelasting er overheen. Daar heb ik minder op tegen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Met meer belasting bedoel je EWF neem ik aan.
En natuurlijk hebben huizenbezitters iets aan stijgende huizenprijzen. Ze ontvangen dat bedrag als ze het huis verkopen. En als ze nooit verkopen, wat kan, dan gaat het naar de kinderen. Dat kan je niet “niks” noemen.
Als morgen de huizenprijzen halveren dan is mij dat echt volkomen prima ja.quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is echt lachwekkend. Als jij een overwaarde in je woning hebt van 2 ton, zou je die overwaarde dan opgeven omdat het toch 'niets' is? Voor veel mensen is het de belangrijkste pensioenpijler zelfs. Of de enige manier om door te stromen naar een nog mooiere woning. Allemaal (onbelaste) voordeeltjes die de burger zonder eigen woning in box 1 niet heeft.
Dit dus. Wat boeit mij dat nou, ik hoef niet weg ik zit hier prima.quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:40 schreef LXIV het volgende:
Als morgen de huizenprijzen halveren dan is mij dat echt volkomen prima ja.
Dat ze onder aan de streep veel duurder uit zijn en in de omgeving zien dat mensen op papier in een paar jaar tijd even een ton hebben verdiend…quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Welke pijn zit er bij de huurders dan?
Of je gaat huren zoals de buurman en koopt twee Ferrari’s van de bubbel en gaat een jaar over de wereld reizen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat bedrag hebben ze nodig om een nieuw huis te kopen, wat net zo goed duurder is. Als ze dood zijn komt de erfbelasting er overheen. Daar heb ik minder op tegen.
Huh wat?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:06 schreef LXIV het volgende:
(Uit het artikel)
"Als je het aantal sociale huurwoningen omlaag brengt en het aantal woningen op de vrije markt verruimt, zullen voor veel mensen de huren stijgen. Daardoor komt er meer geld vrij voor de bouw van nieuwe woningen, is de gedachte."
Huisjesmelker is niet hetzelfde als een verhuurder he.... En juist als je een belasting gaat heffen op verhuren gaan er minder huurwoningen komen die zo 'aantrekkelijk' zouden zijn volgens de OESO. Zie verhuurdersheffing corporaties.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef hoechst het volgende:
[..]
Het ontmoedigd huisjesmelkers, meer kans voor starters.
De vermogensbelasting op een woning is misschien net 1 of 2 duizend.
Volgens mij heeft niet iedere huurder het verhuurde huis afbetaald waardoor ze dus deels vrijgesteld worden.
Er is ontzettend veel krom in deze wereld. Maar in al die 30 jaar moet je niet werkloos worden, niet in een scheiding geraken etc. Je neemt dus ook een verhoogd risico. Bij het zoeken van ander werk in een slechte periode die er altijd wel eens is moet je mogelijk je huis verkopen. Dan nog onderhoud. En gratis woon je nooit. Je blijft met een woz waarde zitten en bij appartementen zit je ook nog met servicekosten die ook zo nu en dan stijgen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat ze onder aan de streep veel duurder uit zijn en in de omgeving zien dat mensen op papier in een paar jaar tijd even een ton hebben verdiend…
Huurder betaalt 50 jaar huur a 600 = 360.000
Koper betaalt 30 jaar 700 plus onderhoud is 350.000, woont na 30 jaar gratis en ondertussen is de woning na 50 jaar 420.000 waard. Dat is 360.000 tov -(70.000) en dan indexeren we de huur niet eens
Dat ziet er mijns inziens wel een beetje krom uit
Alsof dat iets nieuws is wat als een enorme schok komt...quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat ze onder aan de streep veel duurder uit zijn en in de omgeving zien dat mensen op papier in een paar jaar tijd even een ton hebben verdiend…
Huurder betaalt 50 jaar huur a 600 = 360.000
Koper betaalt 30 jaar 700 plus onderhoud is 350.000, woont na 30 jaar gratis en ondertussen is de woning na 50 jaar 420.000 waard. Dat is 360.000 tov -(70.000) en dan indexeren we de huur niet eens
Dat ziet er mijns inziens wel een beetje krom uit
Jaja...quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:51 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Of je gaat huren zoals de buurman en koopt twee Ferrari’s van de bubbel en gaat een jaar over de wereld reizen.
Dit: lijkt wel of ik hier een Republikein op foxnews had horen praten ofzo.quote:Op woensdag 16 juni 2021 19:47 schreef Mortaxx het volgende:
Hogere huren als oplossing voor het tekort aan woningen. Ik zeg maar niet wat ik van dat volk vind anders heb ik weer een note
Die mooiere woning stijgt net zo goed mee in prijs. Als die mooiere woning 2 jaar terug buiten bereik was, is ie dat nu nog steeds.quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is echt lachwekkend. Als jij een overwaarde in je woning hebt van 2 ton, zou je die overwaarde dan opgeven omdat het toch 'niets' is? Voor veel mensen is het de belangrijkste pensioenpijler zelfs. Of de enige manier om door te stromen naar een nog mooiere woning. Allemaal (onbelaste) voordeeltjes die de burger zonder eigen woning in box 1 niet heeft.
Dan verkoop ik mn huidige huis en ga ik groter wonen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als morgen de huizenprijzen halveren dan is mij dat echt volkomen prima ja.
Dit is idd een hardnekkig misvatting. Die alsmaar stijgende huizenprijzen zijn maar voor een kleine groep bewoners lucratief. De groep die met overwaarde goedkoper gaan wonen.quote:Op woensdag 16 juni 2021 23:32 schreef silverhill het volgende:
Die mooiere woning stijgt net zo goed mee in prijs. Als die mooiere woning 2 jaar terug buiten bereik was, is ie dat nu nog steeds.
De groep die kleiner gaat wonen is niet al te groot(inderdaad). Als ouderen al de tent verkopen gaan ze in een luxe appartement wonen waar je al snel 1500 tot 1800 huur per maand gaat betalen. Lijkt mij niet dat je van een mooie lokatie waar je 30 jaar lang je ziel en zaligheid in hebt gestoken plots 3 hoog achter gaat wonen in een slechte buurt. Ik ken ze in iedergeval niet.quote:Op donderdag 17 juni 2021 00:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dit is idd een hardnekkig misvatting. Die alsmaar stijgende huizenprijzen zijn maar voor een kleine groep bewoners lucratief. De groep die met overwaarde goedkoper gaan wonen.
Als je mooier (=duurder) wilt gaan wonen zit je ook helemaal niet te wachten op die almaar stijgende prijzen. Als de hele markt 20% omhoog gaat is de stijging van dat duurder huis meer dan je overwaarde van je huidig huis.
Uiteindelijk creëren we vooral een enorme schuldenberg en verkopen we dezelfde huizen voor steeds hogere bedragen aan elkaar door. Maar ja, dit is economische groei volgens de VVD....
Precies. Alleen bij de echt dure huizen kan het voordeel geven. Maar dat waren destijds ook de dure huizen en die mensen hebben sowieso wel goed geboerd. Dus hun afbetaalde vrijstaande woning voor 800k verkopen en een appartement van 500k terugkopen. Maar in absolute aantallen stelt dat denk ik niet zoveel voor.quote:Op donderdag 17 juni 2021 00:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
De groep die kleiner gaat wonen is niet al te groot(inderdaad). Als ouderen al de tent verkopen gaan ze in een luxe appartement wonen waar je al snel 1500 tot 1800 huur per maand gaat betalen. Lijkt mij niet dat je van een mooie lokatie waar je 30 jaar lang je ziel en zaligheid in hebt gestoken plots 3 hoog achter gaat wonen in een slechte buurt. Ik ken ze in iedergeval niet.
En een ton is snel op zonder een pensioen of andere spaarpot. Zeker zonder aow.
Is gewoon weer het standaard politiek verdeel en heers spelletje. Beleidsbepalers buiten schot houden en twee bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten.quote:Op donderdag 17 juni 2021 00:33 schreef Cherni het volgende:
Er is veel krom in deze wereld. En ik snap de frustratie van starters. Maar het is jammer om die problemen af te schuiven op Jan met de Pet die mogelijk 30 jaar werkt om iets op te bouwen. Zo gaat het ook met arbeidsvoorwaarden. Dan dan maar lullen dat werken loont. Ja dat is zo, totdat je een klein vermogen hebt opgebouwd dan is het allemaal niet meer eerlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |