abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199782324
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

De NOD lijst:

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G O+

Altootje86
Littledrummergirl

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 08-06-2021 07:47:43 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199782329
Mochten er meer mensen in de OP willen laat het even weten. Dan pas ik hem nog aan (tot zo lang dat kan)
pi_199782357
Als ik het me goed herinner was Elleska de vorige keer vrij snel zwanger zonder medisch traject verder.
IUI was June. dacht ik.
pi_199799465
Mehh, darmen zijn van slag en mijn buik voelt wat kramperig (maar dan baarmoeder-krampen, niet darm-krampen). Beide zijn heel normaal wanneer ik bijna ongesteld moet worden, maar dat moet ik pas zondag. Dus dat houdt me mentaal wel lekker bezig weer. :')
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:25:23 #5
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199802624
Hopelijk is het een mindfuck @Vaiana :*

Hier vanochtend een zeurderige pijn linksonder, dus ik denk dat mijn ei eraan komt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199803942
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:25 schreef Debsterr het volgende:
Hopelijk is het een mindfuck @:Vaiana :*

Hier vanochtend een zeurderige pijn linksonder, dus ik denk dat mijn ei eraan komt.
Nou mijn hoofd doet nu dus juist "oehhh zou dat innestelingspijn zijn?". _O- Die laatste wachtweek vind ik elke keer maar stom, gelukkig nog maar een paar dagen afwachten.

Fijn dat je hem lijkt te voelen dan iig! :*
pi_199803975
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 13:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mochten er meer mensen in de OP willen laat het even weten. Dan pas ik hem nog aan (tot zo lang dat kan)
Je staat er zelf nog geeneens in. :D ;)

Als het nog kan wil ik er best bij als deelnemer.
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:39:22 #8
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199804103
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:25 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Nou mijn hoofd doet nu dus juist "oehhh zou dat innestelingspijn zijn?". _O- Die laatste wachtweek vind ik elke keer maar stom, gelukkig nog maar een paar dagen afwachten.

Fijn dat je hem lijkt te voelen dan iig! :*
Oh ja, das ook een mindfuck haha maar dan de andere kant op. Nou ja. Duimen iig.
pi_199807048
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:28 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Je staat er zelf nog geeneens in. :D ;)

Als het nog kan wil ik er best bij als deelnemer.
Ik had mezelf er alweer uit gehaald. Ga er niet alleen in staan _O-

Kan hem niet meer aanpassen

[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 09-06-2021 19:17:57 ]
pi_199818524
@Thinkk-Pinkk Heeft jouw menstruatie al doorgezet ondertussen?
pi_199819208
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:17 schreef Vaiana het volgende:
@:Thinkk-Pinkk Heeft jouw menstruatie al doorgezet ondertussen?
Nee, nog alleen beetje roze. Maar wel buikpijn ondertussen dus zal niet lang meer duren.
pi_199821512
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 13:26 schreef Vaiana het volgende:
Als ik het me goed herinner was Elleska de vorige keer vrij snel zwanger zonder medisch traject verder.
IUI was June. dacht ik.
Klopt, eerste keer was het heel snel raak dus het kan wel.
Man staat nog niet echt te springen om de medische molen in te gaan.
pi_199825149
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:45 schreef Elleska het volgende:

[..]

Klopt, eerste keer was het heel snel raak dus het kan wel.
Man staat nog niet echt te springen om de medische molen in te gaan.
Dat snap ik ook wel weer, vooral als je al weet dat het wel gewoon kan. Maar kan me ook voorstellen dat je er na een jaar wel aan toe bent om weer iets concretere actie te kunnen ondernemen.

Ik zou best graag willen weten dat er geen medische reden is waarom het bij ons niet zou lukken, maar ik denk niet dat ze dat na 7 maanden al gaan onderzoeken. :+
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:29:56 #14
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199828904
@Vaiana maar stel nou he, dat ze wel zou onderzoeken en inderdaad zeggen dat er geen lichamelijke beperkingen zijn die het zwanger worden in de weg staan. Zou je dan mentaal meer rust krijgen denk je?
pi_199828969
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:29 schreef Debsterr het volgende:
@:Vaiana maar stel nou he, dat ze wel zou onderzoeken en inderdaad zeggen dat er geen lichamelijke beperkingen zijn die het zwanger worden in de weg staan. Zou je dan mentaal meer rust krijgen denk je?
Ik denk het wel. Nu heb ik soms echt wel gedachtes in de trant van “wat als ik nu een vruchtbaar jaar aan het weggooien ben met wachten op iets wat toch niet op die manier gaat gebeuren”. En dan vertel ik mezelf ook meteen dat ik niet zo moet denken, ik wil er juist heel graag relaxed in staan. Maar mijn persoonlijkheid zit me een beetje in de weg. :')
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:40:38 #16
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199829057
Ik denk dat inderdaad een manier vinden om het relaxter aan te pakken je zal helpen (niet als in, dan lukt het ineens, maar gewoon, dat is toch fijner voor jezelf en je relatie).

Weggegooid is het sowieso niet want het is nou eenmaal de lijn die je door moet, voordat medische acties worden overwogen. Stom is het wel :*.
pi_199829352
Het gaat al wel beter nu ik niet meer ovulatietesten en temperaturen doe. Nu is vooral de laatste wachtweek mentaal heel lastig, ipv bijna de volledige vier weken. Dus er zit een stijgende lijn in, maar het blijft een beetje zoeken naar een manier om het los te kunnen laten idd.
pi_199829930
Helemaal loslaten kun je het natuurlijk nooit. Maar er zitten wel wat gradaties in haha.

Hier zijn de dijken doorgebroken. Heb buikpijn :')
pi_199830044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Helemaal loslaten kun je het natuurlijk nooit. Maar er zitten wel wat gradaties in haha.

Hier zijn de dijken doorgebroken. Heb buikpijn :')
Ja precies, een iets rustigere gradatie zou leuk zijn. :D

Mehh, die buikpijn is altijd zo naar. ;(
pi_199831795
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:33 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Nu heb ik soms echt wel gedachtes in de trant van “wat als ik nu een vruchtbaar jaar aan het weggooien ben met wachten op iets wat toch niet op die manier gaat gebeuren”. En dan vertel ik mezelf ook meteen dat ik niet zo moet denken, ik wil er juist heel graag relaxed in staan. Maar mijn persoonlijkheid zit me een beetje in de weg. :')
Tegenwoordig zijn ze minder strikt dan met een jaar. Ze verwijzen nu door obv kans dat t niet lukt.
Dus je zou toch al met de huisarts kunnen spreken om de “eenvoudige” testen alvast te doen (zoals bijv zaadanalyse) en afspreken dat je nog ff verder probeert als alles goed is. Hangt van je huisarts af of hij hierin meegaat maar dit hoor ik steeds vaker.
pi_199831886
Ik denk dat man ook nog niet helemaal zo ver is, maar wel goed om te weten dat er gespreksruimte is idd. Thanks!
pi_199838185
Oh, mijn volgende eisprong is onmenabij mijn eerste vaccinatie. En mijn man dan ook. Dat zal ook wel niks worden dan.
pi_199859532
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh, mijn volgende eisprong is onmenabij mijn eerste vaccinatie. En mijn man dan ook. Dat zal ook wel niks worden dan.
Bij mijn man vielen de bijwerkingen echt heel erg mee, dus wie weet. ;)
Als ik morgen idd ongesteld word (verwacht ik wel want veel krampjes vandaag), dan is mijn volgende eisprong ongeveer 3 dagen na mijn vaccinatie. Ik denk dat we daar best weer een goede ronde van kunnen maken. :7
pi_199873190
Ok ik twijfel nog wat erger is, 1 negatieve test of anderhalve dag lang met ingehouden adem naar de wc gaan. _O-
So far nog niks te bekennen behalve af en toe krampjes. Dus mijn duimen draaien. Oorspronkelijk was mijn plan dus om pas dinsdagochtend te testen als ik morgen ook niet ongesteld word, ik ben benieuwd of ik dat vol ga houden. :')
pi_199873338
Ik zou echt helemaal gek worden als ik iedere maand zou gaan testen.

Maargoed als dat de enige manier is waarop je het een beetje los kan laten.

Ik heb de moeder der menstruaties deze maand geloof ik.
pi_199873875
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou echt helemaal gek worden als ik iedere maand zou gaan testen.

Maargoed als dat de enige manier is waarop je het een beetje los kan laten.

Ik heb de moeder der menstruaties deze maand geloof ik.
Ik heb nu 2x op de NOD getest omdat ik potentiële borrel plannen had waarvoor ik het ‘moest’ weten, voor de NOD testen doe ik sowieso niet want ik weet dat ik een negatieve test dan alsnog niet geloof.
Maar die negatieve testen vond ik wel echt heel stom, daarom was ik nu van plan gewoon ff mijn NOD af te wachten. Wat vandaag gelukt is, of nog een extra dag wachten lukt weet ik alleen nog niet. :D
pi_199873930
Balen trouwens dat je menstruatie zo heftig is. :( Was je voor deze cyclus nog aan anticonceptie? Mijn eerste cyclus na mijn spiraal was ook even schrikken qua heftigheid.
  zondag 13 juni 2021 @ 22:51:49 #28
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199874171
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:24 schreef Vaiana het volgende:
Ok ik twijfel nog wat erger is, 1 negatieve test of anderhalve dag lang met ingehouden adem naar de wc gaan. _O-
So far nog niks te bekennen behalve af en toe krampjes. Dus mijn duimen draaien. Oorspronkelijk was mijn plan dus om pas dinsdagochtend te testen als ik morgen ook niet ongesteld word, ik ben benieuwd of ik dat vol ga houden. :')
Je weet zelf het antwoord wel toch ;)?
pi_199874197
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:43 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik heb nu 2x op de NOD getest omdat ik potentiële borrel plannen had waarvoor ik het ‘moest’ weten, voor de NOD testen doe ik sowieso niet want ik weet dat ik een negatieve test dan alsnog niet geloof.
Maar die negatieve testen vond ik wel echt heel stom, daarom was ik nu van plan gewoon ff mijn NOD af te wachten. Wat vandaag gelukt is, of nog een extra dag wachten lukt weet ik alleen nog niet. :D
Ah ha voor borrels is wel handig. Ik drink al ruim anderhalf jaar geen alcohol meer. Scheelt wel vragen trouwens vergeleken met de vorige keer _O-
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:45 schreef Vaiana het volgende:
Balen trouwens dat je menstruatie zo heftig is. :( Was je voor deze cyclus nog aan anticonceptie? Mijn eerste cyclus na mijn spiraal was ook even schrikken qua heftigheid.
Ik ben al 11 jaar niet meer aan de pil :)
pi_199874363
quote:
17s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:51 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Je weet zelf het antwoord wel toch ;)?
Hahaha. Ik neig naar dat het me niet gaat lukken, maar daardoor ben ik ook wel weer eigenwijs genoeg om het dan toch vol te houden. Gewoon om te bewijzen dat ik het kan. :D :')
pi_199874399
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ah ha voor borrels is wel handig. Ik drink al ruim anderhalf jaar geen alcohol meer. Scheelt wel vragen trouwens vergeleken met de vorige keer _O-
[..]

Ik ben al 11 jaar niet meer aan de pil :)
Ja opzich helpt Corona wat dat betreft nog wel, digitaal kom je met een stuk meer weg. Heb in juli dus een borrel staan die sowieso in wachtweken valt, daar ga ik mijn best doen onder de radar te blijven, haha.

Oh, dan is het gewoon heel flauw van je cyclus. Tssjk.
pi_199874471
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:58 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja opzich helpt Corona wat dat betreft nog wel, digitaal kom je met een stuk meer weg. Heb in juli dus een borrel staan die sowieso in wachtweken valt, daar ga ik mijn best doen onder de radar te blijven, haha.

Oh, dan is het gewoon heel flauw van je cyclus. Tssjk.
En anders kijken of je niet de Bob kan zijn ofzo. Of insert slechte smoes waarom je met de auto moet _O-
pi_199874698
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 23:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

En anders kijken of je niet de Bob kan zijn ofzo. Of insert slechte smoes waarom je met de auto moet _O-
Borrel is op loopafstand van mijn huis. _O- Ik gok dat ik het erop ga houden dat ik die avond nog met de auto weg moet, want het is een werkborrel dus toch niet tot heel laat.
  maandag 14 juni 2021 @ 09:32:45 #34
208890 June.
Seriously?
pi_199877398
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 13:26 schreef Vaiana het volgende:
IUI was June. dacht ik.
Klopt dat was ik inderdaad. Ik zit weer op de wachtbank, duimen dat de afspraak begin juli in het ziekenhuis niet nodig is ;)

Qua alcohol enzo ben ik in de wachtweken nog niet zo moeilijk, maar ben verder ook niet zo'n alcoholdrinker eigenlijk. Meestal als we gaan uiteten en met dit weer een heerlijk zomerbiertje op het terras O+
Shine bright like a diamond.
pi_199878050
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 09:32 schreef June. het volgende:

[..]

Klopt dat was ik inderdaad. Ik zit weer op de wachtbank, duimen dat de afspraak begin juli in het ziekenhuis niet nodig is ;)

Qua alcohol enzo ben ik in de wachtweken nog niet zo moeilijk, maar ben verder ook niet zo'n alcoholdrinker eigenlijk. Meestal als we gaan uiteten en met dit weer een heerlijk zomerbiertje op het terras O+
Oehh, heel hard duimen inderdaad! Wanneer is je NOD?

Ja ik probeer daar wel voorzichtig in te zijn, voelt als een kleine moeite. Maar soms ben ik het wel zat. _O-
  maandag 14 juni 2021 @ 11:25:25 #36
208890 June.
Seriously?
pi_199878672
@Vaiana de 26e!
pi_199892534
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199892588
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:10 schreef Vaiana het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaaaa gefeliciteerd!!!
pi_199892710
quote:
SPOILER
Wauw! Gefeliciteerd!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:29:35 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_199892752
quote:
SPOILER
Yesss wat leuk! Gefeliciteerd!
disclaimer
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:32:19 #41
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199892789
quote:
SPOILER
Zie je nou wel, je bent niet stuk :D *O*
pi_199892870
Thanks dames! Hopelijk kan ik lekker in het volgende topic blijven hangen en zie ik jullie daar snel. O+ Behalve SQ dan, die is wel klaar volgens mij. :D

quote:
17s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Zie je nou wel, je bent niet stuk :D *O*
_O- Dat was bijna letterlijk wat mijn hoofd deed, hahaha.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 10:19:59 #43
208890 June.
Seriously?
pi_199893427
Geen alcohol voor jou @Vaiana :D *O*
pi_199893439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:19 schreef June. het volgende:
Geen alcohol voor jou @:Vaiana :D *O*
Nope, die bubbels die ik voor mijn verjaardag heb gekregen gaan ook diep achterin de kast denk ik. _O- O+
pi_199893645
Jaaaa Vaiana *O*
pi_199894142
Vaiana *O* *O*
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:24:00 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_199894172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:37 schreef Vaiana het volgende:
Thanks dames! Hopelijk kan ik lekker in het volgende topic blijven hangen en zie ik jullie daar snel. O+ Behalve SQ dan, die is wel klaar volgens mij. :D
[..]

_O- Dat was bijna letterlijk wat mijn hoofd deed, hahaha.
Ja ik ben wel klaar :')

(Ik zat gisteren te wachten op de uitslag van mijn corona zelftest en ik merk dat mijn hersenen nog steeds erg gefocust zijn op het detecteren van een streepje. Terwijl je dat bij een covid test nou net niét wil. #foreverhopeloos :'))
disclaimer
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:41:45 #48
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199894335
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja ik ben wel klaar :')

(Ik zat gisteren te wachten op de uitslag van mijn corona zelftest en ik merk dat mijn hersenen nog steeds erg gefocust zijn op het detecteren van een streepje. Terwijl je dat bij een covid test nou net niét wil. #foreverhopeloos :'))
Ik was ook mentaal uitgedaagd toen O+ er laatst 1 moest doen en die de volgende ochtend nog op de stoel bij het bed lag. Dat je er langs loopt en denkt uhhhhh wanneer heb ik getest?! En waarom?!
pi_199894386
Yaaay, streepjes! Gefeliciteerd!
pi_199894463
quote:
SPOILER
Jaaaa wat goed! Gefeliciteerd O+ *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')