Franekerquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:47 schreef zorro28 het volgende:
Wil ik het steden ABC compleet maken, dan moet ik nog steden met de letters F I J K O Q W X Y bezoeken.
Xi’an is wel echt een topperquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:53 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik ging om je te helpen even steden startend met een X Googelen, zijn er nog best wat
Nu zeg je wat, in Wolvega ben ik al geweestquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Franeker
Irnsum
Joure
Kollum
Oosterwolde
Quatre Bras
Wolvega
SeXbierum
Ypecolsga
Volgende vakantie in Friesland dan maar?
Alleen Franeker is een stad, de rest zijn dorpenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Franeker
Irnsum
Joure
Kollum
Oosterwolde
Quatre Bras
Wolvega
SeXbierum
Ypecolsga
Premiers nodig denken te hebben terwijl we gewoon Roger hebbenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik heb dat al zo vaak gedaan, maar dan komt er altijd weer een of andere Engelsman/vrouw (en de laatste tijd een halve Amerikaan) aanrennen om te roepen dat ik me daar niet mee moet bemoeien.
![]()
Als ik dan boos vraag wie ze zelf wel niet denken te zijn blijkt het meestal om de premier te gaan.
Toffe steden welquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Londen
Kopenhagen
Barcelona
Amsterdam
Budapest
Parijs
Magere score.
Maar ben ook nog nergens buiten Europa geweest.
Snap ik ook wel. Mij krijg je ook niet uitgelegd waarom je een paar van de zeldzame eventueel zonnige weken in Nederland zou opgeven om je waterbestendigheid te gaan testen in IJsland.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mam heeft sowieso een soort aversie tegen vakanties in de zomer op plekken waar het dan vaak geen mooi weer is, zoals Schotland dusCitytrip naar Berlijn in de hitte vindt ze prima, in Rome rondwandelen met 35+ graden vindt ze ook niks mis mee maar oh wee als we in de zomervakantie naar iets gaan waarvan je op voorhand al weet dat het waarschijnlijk geen kortebroekenweer wordt. Vandaar ook dat ze IJsland niks vindt. Tja
Ah Quatre Bras, prachtig plaatsje en prima in één middag te doen vanaf Sneek!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Franeker
Irnsum
Joure
Kollum
Oosterwolde
Quatre Bras
Wolvega
SeXbierum
Ypecolsga
Nee vind ik ook nietquote:Op zaterdag 5 juni 2021 10:20 schreef H_T het volgende:
[..]
Als je het vliegveld of station niet af bent geweest vind ik van niet
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:02 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Premiers nodig denken te hebben terwijl we gewoon Roger hebben(met als bonus nog Epiales erbij)
Zeker, staat nog wel genoeg op het lijstje. Amerika natuurlijk maar bijv Australië en Nieuw-Zeeland ook wel. Of Canada.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:02 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Toffe steden welWel behoefte om nog een keer buiten Europa te reizen?
Ik zou juist graag even gaan overzomeren in IJsland, of ergens in het noorden van Scandinavië of zo.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Snap ik ook wel. Mij krijg je ook niet uitgelegd waarom je een paar van de zeldzame eventueel zonnige weken in Nederland zou opgeven om je waterbestendigheid te gaan testen in IJsland.
Ah jammer. Die vakantietjes dan maar alleen of met vrienden doenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 12:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mam heeft sowieso een soort aversie tegen vakanties in de zomer op plekken waar het dan vaak geen mooi weer is, zoals Schotland dusCitytrip naar Berlijn in de hitte vindt ze prima, in Rome rondwandelen met 35+ graden vindt ze ook niks mis mee maar oh wee als we in de zomervakantie naar iets gaan waarvan je op voorhand al weet dat het waarschijnlijk geen kortebroekenweer wordt. Vandaar ook dat ze IJsland niks vindt. Tja
Of snel nog even een stadje dicht bij huis stichtenquote:
Dat verbaast me nietquote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zou juist graag even gaan overzomeren in IJsland, of ergens in het noorden van Scandinavië of zo.
Even lekker die Hollandse hitte overslaan.
Ja die landen lijken me ook prachtigquote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zeker, staat nog wel genoeg op het lijstje. Amerika natuurlijk maar bijv Australië en Nieuw-Zeeland ook wel. Of Canada.
Het is alleen meteen zo duur zo ver weg.
Ook dichter bij de ijsberenquote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:15 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zou juist graag even gaan overzomeren in IJsland, of ergens in het noorden van Scandinavië of zo.
Even lekker die Hollandse hitte overslaan.
Een stedentrip is sowieso al niet helemaal mijn ding, meestal vind ik steden tegenvallen. Ik ga 100 keer liever naar een of ander klein rotdorpje met een lading mooie natuur eromheen dan naar welke stad dan ook.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat verbaast me niet
Trouwens, een stedentrip in de zomer is ook niks voor mij hoor. Zoiets moet je in mei of zo doen. Als je in de zomer op vakantie gaat, dan gewoon lekker in een dorpje of het platteland.
Dat is inderdaad wel een bijkomend voordeel.quote:
Ik zal, als ik er tijd voor heb en eraan denk, later vandaag wel weer een serie screenshots maken!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 06:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Geef even een verslag van wat je hebt gedaan.
Hé, daar ben ik geweest! Ik herken dat kerkjequote:Op zaterdag 5 juni 2021 10:44 schreef molloot200 het volgende:
Eén van m'n favoriete plekjes in Rome is de wijk Trastevere. Schilderachtig mooi en zo veel te zien maar nog niet zo heel erg ontdekt door toeristen ten opzichte van veel andere plekjes. Heerlijk voor een soort rustmoment aldaar
https://www.google.com/ma(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Laten we nou niet doen alsof Terneuzen zo bijzonder is, ik ben daar ook al meerdere keren geweestquote:Op zaterdag 5 juni 2021 11:03 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben nog nooit op een Waddeneiland geweest overigens.
Wel in Terneuzen (jullie mogen me niet aanraken).
Ik kijk er naar uit.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:28 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik zal, als ik er tijd voor heb en eraan denk, later vandaag wel weer een serie screenshots maken!
Netjesquote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:33 schreef Hamlapjes het volgende:
Rome
Kopenhagen
Milaan (maar dat was slechts voor een overnachting)
Barcelona
Amsterdam (duh)
Parijs (en nee, ik reken DLP niet mee)
Nou, a whopping number of 6!
Dat zijn er ook best wat!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:36 schreef Meke het volgende:
Voor de administraasie ook even mijn steden, ik zie ineens dat Chicago er ook op staat, die bovenste rij viel net weg![]()
• Chicago
• Toronto
• Seoul
•Jerusalem
![]()
• Munchen
• Praag
• Rome
• Barcelona
• Berlijn
• Amsterdam
• Parijs