SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl of www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Boomers zijn toch de mensen geboren tussen 1945 en 1960?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooiste eraan is dat het eigenlijk helemaal geen boomers zijn qua leeftijdRossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Dank je, nu voel ik me oud.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:54 schreef Molo het volgende:
[..]
De golf boomers kwam vlak na WO2, dit zijn mensen tussen de 60-65 jaar oud. Dat is wel erg laat voor die golf#WeesGeenWhales![]()
Ik zie in openingsplan dat sporten staan. Zijn er groepssporten die met meer dan 50 mensen gespeeld worden dan eigenlijk?
#WeesGeenWhales![]()
Hoe zit het nou met die quarantaineplicht en "oranje" landen? Een familielid van me komt morgen terug uit Italië (niet Sardinië). Ik lees op diverse websites verschillende dingen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ie-uit-oranje-gebiedHieruit maak ik op dat quarantaine na terugkomst uit Italië een dringend advies is.quote:Als je op vakantie bent geweest naar een oranje land, zijn er twee smaken. Bij de meeste landen geeft de overheid een "dringend advies" alleen daarheen te reizen als dat echt noodzakelijk is. Het idee is dat je bij terugkomst én een negatieve test kan laten zien én tien dagen in quarantaine gaat.
Bij een kleiner aantal oranje landen geldt een quarantaineplicht; je moet dan tien dagen in quarantaine bij terugkomst, anders kun je een boete krijgen. Dat is nieuw ten opzichte van vorige zomer. In Europa geldt dit overigens maar voor drie landen: Cyprus, Litouwen en Zweden.
Als ik echter de quarantainecheck van de overheid doe staat er:Daar staat dus niet of het een plicht of een advies is.quote:Als je thuiskomt gaan jij en je reisgenoten 10 dagen in thuisquarantaine:
Ik lees op sommige websites dat de plicht alleen geldt bij zeerhoogrisicolanden, en op andere websites dat de plicht geldt voor alle oranje landen.
Het is voor mijn familielid belangrijk, aangezien de coronacijfers in Italië nog veel beter zijn dan hier en het dus nogal onzin is om in quarantaine te gaan.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
https://www.rivm.nl/nieuw(...)jarigen-kunnen-vanaf
Herhaaloproepen voor alle 60+ere die weigerden. Want we zouden maar een beetje tempo maken met de jongeren…zie email 27 oktober![]()
De quarantaineplicht geld niet voor Italië. De overheid heeft er nogal een handje van om adviezen nogal dwingend te formulerenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:14 schreef JohnDDD het volgende:
Hoe zit het nou met die quarantaineplicht en "oranje" landen? Een familielid van me komt morgen terug uit Italië (niet Sardinië). Ik lees op diverse websites verschillende dingen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ie-uit-oranje-gebied
[..]
Hieruit maak ik op dat quarantaine na terugkomst uit Italië een dringend advies is.
Als ik echter de quarantainecheck van de overheid doe staat er:
[..]
Daar staat dus niet of het een plicht of een advies is.
Ik lees op sommige websites dat de plicht alleen geldt bij zeerhoogrisicolanden, en op andere websites dat de plicht geldt voor alle oranje landen.
Het is voor mijn familielid belangrijk, aangezien de coronacijfers in Italië nog veel beter zijn dan hier en het dus nogal onzin is om in quarantaine te gaan.zie email 27 oktober![]()
Virustechnisch niet echt onlogisch, maar gezien alle beperkingen met vaccinatiepaspoorten en zulks wel weer nieuwe klap in het gezicht.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
Herhaaloproepen voor alle 60+ere die weigerden. Want we zouden maar een beetje tempo maken met de jongeren…Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Precies dat.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Virustechnisch niet echt onlogisch, maar gezien alle beperkingen met vaccinatiepaspoorten en zulks wel weer nieuwe klap in het gezicht.zie email 27 oktober![]()
Zeer hoog risico is verplicht quarantaine, hoog risico niet, alleen adviesquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:14 schreef JohnDDD het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ie-uit-oranje-gebied
[..]
Hieruit maak ik op dat quarantaine na terugkomst uit Italië een dringend advies is.
Als ik echter de quarantainecheck van de overheid doe staat er:
[..]
Daar staat dus niet of het een plicht of een advies is.
Het is voor mijn familielid belangrijk, aangezien de coronacijfers in Italië nog veel beter zijn dan hier en het dus nogal onzin is om in quarantaine te gaan.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bedankt voor de antwoorden. De overheid heeft het duidelijk bewust zo geformuleerd, dat het lijkt alsof de plicht ook voor Italië geldt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De quarantaineplicht geld niet voor Italië. De overheid heeft er nogal een handje van om adviezen nogal dwingend te formuleren
Ik heb net ook de wet doorgelezen en snap ook die helaas niet vanwege de formulering, terwijl ik vanwege mijn werk bekend ben met juridisch taalgebruik.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Ik mag toch hopen dat ze die herhaaloproepen ernaast doen en niet de rest op pauze zetten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
Herhaaloproepen voor alle 60+ere die weigerden. Want we zouden maar een beetje tempo maken met de jongeren…![]()
Kloptquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Bedankt voor de antwoorden. De overheid heeft het duidelijk bewust zo geformuleerd, dat het lijkt alsof de plicht ook voor Italië geldt.
Ik heb net ook de wet doorgelezen en snap ook die helaas niet vanwege de formulering, terwijl ik vanwege mijn werk bekend ben met juridisch taalgebruik.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is dubbel he, die groep 60'ers zijn wel degene die de zorg nog omhoog kunnen drukken. Die wil je dus zo snel mogelijk beschermd hebben zodat ook de jongeren weer veel meer kunnen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
Herhaaloproepen voor alle 60+ere die weigerden. Want we zouden maar een beetje tempo maken met de jongeren…
Dat ze zelf kiezen een vaccin niet te nemen is niet handig in dit proces. Maar misschien nog wel te begrijpen.stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
ben bang voor het laatstequote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:24 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze die herhaaloproepen ernaast doen en niet de rest op pauze zetten.![]()
![]()
Er is niet opeens extra capaciteit ofzoquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:24 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze die herhaaloproepen ernaast doen en niet de rest op pauze zetten.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ik vraag me af of dat überhaupt zoden aan de dijk gaat zetten. De cijfers kelderen als een malle. Lijkt mij stug dat dit nu met die groep weigerboomers zo nauw luistert.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is dubbel he, die groep 60'ers zijn wel degene die de zorg nog omhoog kunnen drukken. Die wil je dus zo snel mogelijk beschermd hebben zodat ook de jongeren weer veel meer kunnen.
Dat ze zelf kiezen een vaccin niet te nemen is niet handig in dit proces. Maar misschien nog wel te begrijpen.I'll give you something to do![]()
Klopt, maar je kunt herhaaloproepen sturen en degene die daarop ingaan op wat vrije plekken plannen terwijl de rest wel doorgaat (misschien iets langzamer). Of je gaat wachten met de rest en eerst een complete tweede sweep door de risicogroep doenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er is niet opeens extra capaciteit ofzo![]()
Lijkt me ook, denk dat de aantallen die eerst niet wilden en nu opeens wel vanwege een extra brief behoorlijk beperkt zijn. Sowieso kunnen die al de hele tijd een afspraak plannen, dus eigenlijk is het alleen een reminder (behalve de AZ 'weigergroep')quote:![]()
Atletiek wellicht (hardloopwedstrijden).quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:09 schreef eragon2890 het volgende:
Ik zie in openingsplan dat sporten staan. Zijn er groepssporten die met meer dan 50 mensen gespeeld worden dan eigenlijk?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Schaatsen, wielrennen, al dat soort sporten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Atletiek wellicht (hardloopwedstrijden).zie email 27 oktober![]()
Het oplossen van dat cookie probleem kan gunstig zijn voor het openen van de volgende jaartallen op zondag/maandag.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je zou een beetje kunnen krijgen wat je nu ook in Engeland ziet. Toch weer een lokale uitbraak met een besmettelijkere variant. Liever dat er niemand zelfs maar de gedachte krijgt dat er straks weer extra maatregelen moeten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat überhaupt zoden aan de dijk gaat zetten. De cijfers kelderen als een malle. Lijkt mij stug dat dit nu met die groep weigerboomers zo nauw luistert.stupidity has become as common as common sense was before
Interessant stuk bij Nieuwsuur over de matige vaccinatiebereidheid bij allochtonen, met name Marokkanen zijn zeer huiverig omdat men massaal fakenews gelooft over de vaccins.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ben er wel blij mee dat de weigerboomers nog een uitnodiging krijgen. Dat betekent namelijk dat de registratie van wie een vaccin heeft gekregen beter op orde is dan ik dacht 😋.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Je neemt nu wel aan dat niet gewoon iedereen in die leeftijdsgroep die uitnodiging krijgtquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:54 schreef speknek het volgende:
Ik ben er wel blij mee dat de weigerboomers nog een uitnodiging krijgen. Dat betekent namelijk dat de registratie van wie een vaccin heeft gekregen beter op orde is dan ik dacht 😋.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Niet echt nieuws. Terwijl die groep wel oververtegenwoordigd schijnt te zien in de ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Interessant stuk bij Nieuwsuur over de matige vaccinatiebereidheid bij allochtonen, met name Marokkanen zijn zeer huiverig omdat men massaal fakenews gelooft over de vaccins.![]()
Goh.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Interessant stuk bij Nieuwsuur over de matige vaccinatiebereidheid bij allochtonen, met name Marokkanen zijn zeer huiverig omdat men massaal fakenews gelooft over de vaccins.![]()
Volgens mij nodigen ze gewoon de hele groep opnieuw uit..quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:54 schreef speknek het volgende:
Ik ben er wel blij mee dat de weigerboomers nog een uitnodiging krijgen. Dat betekent namelijk dat de registratie van wie een vaccin heeft gekregen beter op orde is dan ik dacht 😋.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Daarom juist interessant. Overigens goed dat men ook daar nu lokaal aan de slag gaat om mensen te overtuigen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet echt nieuws. Terwijl die groep wel oververtegenwoordigd schijnt te zien in de ziekenhuizen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Na hoeveel dagen is het vaccin werkzaam trouwens? Heb eerste Pfizer gehad maandag, dus ik ben sowieso al safe. Nu was ik dat ook wel zonder hoogstwaarschijnlijk. Maar na hoe veel dagen is het werkzaam?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Is overal zo in het VK ging het gerucht rond onder illegale vooral Indiërs dat het vaccin mensen dode om zo van het illegale probleem af te komen...quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar dat gebeurt toch ook niet? In tegendeel zelfs, zij worden nog langer in hun doen en laten beperkt doordat ze langer op een vaccinatiepaspoort moeten wachten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is dubbel he, die groep 60'ers zijn wel degene die de zorg nog omhoog kunnen drukken. Die wil je dus zo snel mogelijk beschermd hebben zodat ook de jongeren weer veel meer kunnen.
Dat ze zelf kiezen een vaccin niet te nemen is niet handig in dit proces. Maar misschien nog wel te begrijpen.![]()
2 weken na je 2de dosis ben je volledig beschermd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:57 schreef Discombobulate het volgende:
Na hoeveel dagen is het vaccin werkzaam trouwens? Heb eerste Pfizer gehad maandag, dus ik ben sowieso al safe. Nu was ik dat ook wel zonder hoogstwaarschijnlijk. Maar na hoe veel dagen is het werkzaam?![]()
Nee, boomers zijn al boven de 65 en met pensioen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:05 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Boomers zijn toch de mensen geboren tussen 1945 en 1960?![]()
Dat vaccinatiepaspoort is voor reizen, in nederland zelf kan je natuurlijk wel veel meer nu. Stel nou dat ook die maatregelen terug moeten omdat er iemand denkt dat er bij een lokale uitbraak weer meer maatregelen nodig zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt toch ook niet? In tegendeel zelfs, zij worden nog langer in hun doen en laten beperkt doordat ze langer op een vaccinatiepaspoort moeten wachten.stupidity has become as common as common sense was before
Nee hoorquote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:54 schreef speknek het volgende:
Ik ben er wel blij mee dat de weigerboomers nog een uitnodiging krijgen. Dat betekent namelijk dat de registratie van wie een vaccin heeft gekregen beter op orde is dan ik dacht 😋.![]()
Ze nodigen iedereen weer uit dacht ik. Enige wat ze weten is dat er in die leeftijdscategorie minder vaccins besteld zijn dan verwacht/gehoopt
Vaccinatiebewijs is ook voor binnenlands gebruikquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat vaccinatiepaspoort is voor reizen, in nederland zelf kan je natuurlijk wel veel meer nu. Stel nou dat ook die maatregelen terug moeten omdat er iemand denkt dat er bij een lokale uitbraak weer meer maatregelen nodig zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We hadden verdomme 9 maanden de tijd om een fatsoenlijk registratiesysteem op te tuigen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee hoor![]()
Ze nodigen iedereen weer uit dacht ik. Enige wat ze weten is dat er in die leeftijdscategorie minder vaccins besteld zijn dan verwacht/gehooptzie email 27 oktober![]()
Uhh ik was pas aan de beurt voor 1e AZ op de dag dat Hugo ineens ging draaien, erg toevallig net nadat WA zelf ging kiezen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:54 schreef speknek het volgende:
Ik ben er wel blij mee dat de weigerboomers nog een uitnodiging krijgen. Dat betekent namelijk dat de registratie van wie een vaccin heeft gekregen beter op orde is dan ik dacht 😋.![]()
Kloptquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hadden verdomme 9 maanden de tijd om een fatsoenlijk registratiesysteem op te tuigen.
Ik weet het
Als die huisartsen nou gewoon even hun csvtje opsturen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hadden verdomme 9 maanden de tijd om een fatsoenlijk registratiesysteem op te tuigen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Iets met medisch beroepsgeheim.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als die huisartsen nou gewoon even hun csvtje opsturen.zie email 27 oktober![]()
Ja even toestemming vragen en dan even hun csvtje opsturenquote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
We zijn zelfs later begonnen om de registratie op orde te krijgenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hadden verdomme 9 maanden de tijd om een fatsoenlijk registratiesysteem op te tuigen.![]()
![]()
We hadden het druk met de avondklok hč. We kunnen niet alles tegelijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:09 schreef noodgang het volgende:
[..]
We zijn zelfs later begonnen om de registratie op orde te krijgenOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Pastazeneca, Modernasi of anders iets van de Pfizzeria.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:11 schreef Steven_Stil het volgende:
Ik kan morgen afspraak maken maar kijk eind augustus wel wat dan de pot schaft.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Alles is mogelijk als je het wil én het juist gebruiktquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je gaat mij niet vertellen dat dat onmogelijk is.
Beide is nu niet geregeldOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zie het al, u bent onvoldoende meegegroeid mevrouwtje.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We hadden het druk met de avondklok hč. We kunnen niet alles tegelijk.
Mvg
Ferdzie email 27 oktober![]()
WeWelneequote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:09 schreef noodgang het volgende:
[..]
We zijn zelfs later begonnen om de registratie op orde te krijgenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Jammer dat CureVac er nog niet is, had wel wat mooie Poolse taferelen opgeleverd.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Pastazeneca, Modernasi of anders iets van de Pfizzeria.![]()
Dat het maanden niet lukte houdt niet in dat het niet geprobeerd isquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:09 schreef noodgang het volgende:
[..]
We zijn zelfs later begonnen om de registratie op orde te krijgen![]()
![]()
KurwaFackquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jammer dat CureVac er nog niet is, had wel wat mooie Poolse taferelen opgeleverd.
Ach het zijn er maar 250.000 en de meeste van die groep zullen echt niet gaan omdat ze nu pfizer krijgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
Herhaaloproepen voor alle 60+ere die weigerden. Want we zouden maar een beetje tempo maken met de jongeren…Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Ben wel serieus benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Als van die 250k er 200k niet gaan, gaan ze dan zeggen: Ja dikke doei, eigen verantwoordelijkheid? Of zeggen ze: 1% van 200k kan nog steeds de zorg overspoelen!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ach het zijn er maar 250.000 en de meeste van die groep zullen echt niet gaan omdat ze nu pfizer krijgen.![]()
Wel goed dat is bijgehouden wie vaccinatie weigerenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben wel serieus benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Als van die 250k er 200k niet gaan, gaan ze dan zeggen: Ja dikke doei, eigen verantwoordelijkheid? Of zeggen ze: 1% van 200k kan nog steeds de zorg overspoelen!
Kun je die mooi in het ziekenhuis weigeren![]()
Dan zit er niks anders op om de universiteiten en discotheken nog een jaartje langer gesloten te houden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben wel serieus benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Als van die 250k er 200k niet gaan, gaan ze dan zeggen: Ja dikke doei, eigen verantwoordelijkheid? Of zeggen ze: 1% van 200k kan nog steeds de zorg overspoelen!Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat is toch niet bijgehouden? De hele groep krijgt opnieuw de uitnodiging las ik hier.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wel goed dat is bijgehouden wie vaccinatie weigeren
Kun je die mooi in het ziekenhuis weigeren![]()
Dat is niet bijgehouden neequote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch niet bijgehouden? De hele groep krijgt opnieuw de uitnodiging las ik hier.
Mwa, het is te hopen dat ze dat juist wel doen natuurlijk!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ach het zijn er maar 250.000 en de meeste van die groep zullen echt niet gaan omdat ze nu pfizer krijgen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wat slecht zegquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch niet bijgehouden? De hele groep krijgt opnieuw de uitnodiging las ik hier.![]()
For the greater good.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan zit er niks anders op om de universiteiten en discotheken nog een jaartje langer gesloten te houden.![]()
Gewoon buisje Nespresso cupjes en een pak kaarten in vooruitzicht stellen als ze een shot komen halenquote:
Helpt vastOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Klinkt wellicht vreemd, maar bijvoorbeeld bridgeverenigingen zijn sportverenigingen (vallen onder NOC/NSF). De vereniging waar ik speel heeft 170 leden waar in normale tijden 120-140 leden op de clubavond spelen. Niet echt veel risico meer overigens, de gemiddelde leeftijd is 73, dus het merendeel is gevaccineerd....quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Atletiek wellicht (hardloopwedstrijden)."Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
@Jor_Dii en choo-choo, fair enough, mijn blind spot is dat ik die zie als individuele sporten, maar een marathon met 30.000 man valt hier wel onder natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schaatsen, wielrennen, al dat soort sporten.
Vanaf 30 of 25 juni kunnen die natuurlijk ook weer gewoon, als iedereen maar getest of gewoon Gevaccineerd is
#WeesGeenWhales![]()
Dat is onrechtvaardig voor de studenten en eigenaren van discotheken. Als het echt blijkt dat een bepaalde groep zich echt niet wil laten vaccineren en die groep komt redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je voor die groep beperkende maatregelen instellen en niet voor iedereen. Anders heeft het voor mensen onder de 30 überhaupt geen zin om zich te laten vaccineren.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan zit er niks anders op om de universiteiten en discotheken nog een jaartje langer gesloten te houden.Rossíya, Rossíya -
@Jor_Dii en choo-choo, true, mijn blinde vlek was dat ik die zag als individuele sporten lol. Maar idd, 30.000 man marathon oid valt hier natuurlijk wel onder.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schaatsen, wielrennen, al dat soort sporten.
Maar van 30ste of 25ste kan dat natuurlijk weer gewoon, als iedereen maar getest of gewoon Gevaccineerd is
#WeesGeenWhales![]()
Hou vol Ernoquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat is onrechtvaardig voor de studenten en eigenaren van discotheken. Als het echt blijkt dat een bepaalde groep zich echt niet wil laten vaccineren en die groep komt redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je voor die groep beperkende maatregelen instellen en niet voor iedereen. Anders heeft het voor mensen onder de 30 überhaupt geen zin om zich te laten vaccineren.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Discriminatie. Tof.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat is onrechtvaardig voor de studenten en eigenaren van discotheken. Als het echt blijkt dat een bepaalde groep zich echt niet wil laten vaccineren en die groep komt redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je voor die groep beperkende maatregelen instellen en niet voor iedereen. Anders heeft het voor mensen onder de 30 überhaupt geen zin om zich te laten vaccineren.zie email 27 oktober![]()
hugo de jonge zei trouwens dat de groep die eerder hebben geweigerd niet heel groot zou zijn. Veel huisartsen bevestigen dat en de ziekenhuisopnames denk ik ook wel dus denk dat het wel mee gaat vallen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben wel serieus benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Als van die 250k er 200k niet gaan, gaan ze dan zeggen: Ja dikke doei, eigen verantwoordelijkheid? Of zeggen ze: 1% van 200k kan nog steeds de zorg overspoelen!![]()
Dit was denk ik sarcasme van Janneke.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:36 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat is onrechtvaardig voor de studenten en eigenaren van discotheken. Als het echt blijkt dat een bepaalde groep zich echt niet wil laten vaccineren en die groep komt redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je voor die groep beperkende maatregelen instellen en niet voor iedereen. Anders heeft het voor mensen onder de 30 überhaupt geen zin om zich te laten vaccineren.
Maar je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Als ik straks gevaccineerd ben wil ik weer gewoon alles mogen weer.
Maar dat is dan ook het beleid heh vanaf 30 of 25 juni. Alles 100% als vanouds open, maar op alle plekken waar de basismaatregelen niet meer gelden iedereen getest of geprikt. Dus dat zit al ingebakken in het beleid
#WeesGeenWhales![]()
Hij hoeft niet lang vol te houden. Wat hij noemt is namelijk letterlijk de volgende stap van het openingsplan.quote:#WeesGeenWhales![]()
Nee nee, "keuzes hebben gevolgen".quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wat zou jij nou als eerste weer graag willen doen na je vaccinaties?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit was denk ik sarcasme van Janneke.
Maar je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Als ik straks gevaccineerd ben wil ik weer gewoon alles mogen weer.
Maar dat is dan ook het beleid heh vanaf 30 of 25 juni. Alles 100% als vanouds open, maar op alle plekken waar de basismaatregelen niet meer gelden iedereen getest of geprikt. Dus dat zit al ingebakken in het beleidOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We kunnen moeilijk de levens van jongeren, studenten en ondernemers in het nachtleven nog verder de vernieling in helpen als een bepaalde groep hardnekkig weigert mee te werken aan een oplossing. Natuurlijk wil je liever niet discrimineren op basis van wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen, maar als een te grote groep mensen geen Covid-vaccin neemt en die mensen komen toch redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je op een gegeven moment wel discrimineren en onderscheid maken tussen wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen.quote:Rossíya, Rossíya -
En over 9 maanden is er nog altijd geen registratiesysteem omdat de heren en dames politici verdomd goed zijn in ongebreideld vergaderen, maar wat minder goed in beslissingen nemen...quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hadden verdomme 9 maanden de tijd om een fatsoenlijk registratiesysteem op te tuigen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hugo zwaffelen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat zou jij nou als eerste weer graag willen doen na je vaccinaties?![]()
quote:
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ook wel bekend als "de volgende stap van het openingsplan". Vanaf 30 of 25 mag alles weer 100% als vanouds, maar elke plek waar basisregels weg gaan moet iedereen getest of geprikt zijn. Dat is dus al ingebakken.quote:
Dat heb ik echt liever dan dat IK en andere gevaccineerden, de overgrote meerderheid, straks ONZE vrijheid weer kwijtraken omdat ANDEREN waar wij 0 invloed op hebben het vaccin weigeren te nemen. HUN verantwoordelijkheid, HUN keuze, HUN gevolgen. Daar ga ik dan écht mijn leven niet langer voor opgeven, dat zou totaal oneerlijk zijn.
En ervan uitgaande dat het openingsplan weer in omgekeerde volgorde ongeveer belopen zou worden indien onverhoopt nodig, is dat dan ook de eerste stap terug: nog steeds alle zonder beperkingen open, maar op plekken waar de basisregels niet gelden, iedereen getest of gevaccineerd. Je kan er vergif op nemen dat dat dan ook weer de eerste stap op de escalatieladder wordt. En terecht, eerlijk voor gevaccineerden die geen gevaar vormen. Je dient vrijheid namelijk als overheid altijd zo min mogelijk te beperken, en het is dus prima te verdedigen en ik denk zelfs af te dwingen dat gevaccineerden niet onnodig vrijheidsbeperkingen krijgen opgelegd. Ongevaccineerden ook natuurlijk, daarom hoop ik ook dat we snel van alles afkunnen, maar voor hun is het eerder proportioneel bij een lagere virusdruk, simpelweg omdat zei veel meer risico vormen.
En die proportionaliteit lijkt me waar het bij het beperken van grondrechten altijd om gaat. Is het absoluut noodzakelijk, is er geen minder vergaande maatregel die genomen kan worden, en zijn er geen alternatieven, zijn geloof ik ongeveer de richtlijnen in het EVRM? Maar goed, jij bent hier de jurist, niet ik.
Maar het lijkt me volkomen redelijk en goed juridisch te verdedigen dat het proportioneel is weer 1,5m, vodjes etc op te leggen aan niet-gevaccineerden (met uitzondering voor wie niet kan eventueel), en niet aan gevaccineerden, als we onverhoopt nog iets moeten. Dan krijg je vanzelf het zelfde als per 30 juni: discotheken, nachtclubs, festivals, concerten, alles mag normaal, maar alleen met iedereen getest óf gevaccineerd. Lijkt me prima.#WeesGeenWhales![]()
Wilt u even achter in de bus plaatsnemen? Geen discriminatie hoor, gewoon ordemaatregel.quote:
zie email 27 oktober![]()
Jij het gevoel, ik de juridische argumentatie, nu ben ik benieuwd wat @trein2000 van mijn lekenredenering vindt. Maar ik vind recht altijd interessant en miereneuken is leuk, dus ik hoop dat ik geen totale onzin uitkraamquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We kunnen moeilijk de levens van jongeren, studenten en ondernemers in het nachtleven nog verder de vernieling in helpen als een bepaalde groep hardnekkig weigert mee te werken aan een oplossing. Natuurlijk wil je liever niet discrimineren op basis van wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen, maar als een te grote groep mensen geen Covid-vaccin neemt en die mensen komen toch redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je op een gegeven moment wel discrimineren en onderscheid maken tussen wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen.
#WeesGeenWhales![]()
Het gaat niet om het juridische, daar is het vrij simpel. Zolang je het bij wet in formele zin doet kan er heel veel.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ook wel bekend als "de volgende stap van het openingsplan". Vanaf 30 of 25 mag alles weer 100% als vanouds, maar elke plek waar basisregels weg gaan moet iedereen getest of geprikt zijn. Dat is dus al ingebakken.
Dat heb ik echt liever dan dat IK en andere gevaccineerden, de overgrote meerderheid, straks ONZE vrijheid weer kwijtraken omdat ANDEREN waar wij 0 invloed op hebben het vaccin weigeren te nemen. HUN verantwoordelijkheid, HUN keuze, HUN gevolgen. Daar ga ik dan écht mijn leven niet langer voor opgeven, dat zou totaal oneerlijk zijn.
En ervan uitgaande dat het openingsplan weer in omgekeerde volgorde ongeveer belopen zou worden indien onverhoopt nodig, is dat dan ook de eerste stap terug: nog steeds alle zonder beperkingen open, maar op plekken waar de basisregels niet gelden, iedereen getest of gevaccineerd. Je kan er vergif op nemen dat dat dan ook weer de eerste stap op de escalatieladder wordt. En terecht, eerlijk voor gevaccineerden die geen gevaar vormen. Je dient vrijheid namelijk als overheid altijd zo min mogelijk te beperken, en het is dus prima te verdedigen en ik denk zelfs af te dwingen dat gevaccineerden niet onnodig vrijheidsbeperkingen krijgen opgelegd. Ongevaccineerden ook natuurlijk, daarom hoop ik ook dat we snel van alles afkunnen, maar voor hun is het eerder proportioneel bij een lagere virusdruk, simpelweg omdat zei veel meer risico vormen.
En die proportionaliteit lijkt me waar het bij het beperken van grondrechten altijd om gaat. Is het absoluut noodzakelijk, is er geen minder vergaande maatregel die genomen kan worden, en zijn er geen alternatieven, zijn geloof ik ongeveer de richtlijnen in het EVRM? Maar goed, jij bent hier de jurist, niet ik.
Maar het lijkt me volkomen redelijk en goed juridisch te verdedigen dat het proportioneel is weer 1,5m, vodjes etc op te leggen aan niet-gevaccineerden (met uitzondering voor wie niet kan eventueel), en niet aan gevaccineerden, als we onverhoopt nog iets moeten. Dan krijg je vanzelf het zelfde als per 30 juni: discotheken, nachtclubs, festivals, concerten, alles mag normaal, maar alleen met iedereen getest óf gevaccineerd. Lijkt me prima.
Het gaat om wat je er moreel-ethisch van vind. En dan ben ik van mening dat discriminatie gewoonweg onaanvaardbaar is. Als je voor een plicht wil gaan (wat mij betreft alleen acceptabel als de zorg onder druk komt door te veel niet geprikten) dan moet je daar voor gaan. Niet die slappe dwang, dat vind ik laf.zie email 27 oktober![]()
Let op, nieuwe Corona uitbraak in Engeland. De delta variant gaat daar tekeer. De vaccinaties met AZ halen niet veel uit. Gek dat je hier niks over hoort in de Nederlandse pers.![]()
Vanwege mutaties kun je maar beter zekere voor het onzekere nemenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We kunnen moeilijk de levens van jongeren, studenten en ondernemers in het nachtleven nog verder de vernieling in helpen als een bepaalde groep hardnekkig weigert mee te werken aan een oplossing. Natuurlijk wil je liever niet discrimineren op basis van wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen, maar als een te grote groep mensen geen Covid-vaccin neemt en die mensen komen toch redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je op een gegeven moment wel discrimineren en onderscheid maken tussen wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mislukt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:48 schreef eragon2890 het volgende:
dus ik hoop dat ik geen totale onzin uitkraamOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Een con bezoeken!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat zou jij nou als eerste weer graag willen doen na je vaccinaties?Maar die is pas begin augustus, dus... uh... IDK. Verder is alles al open.
Wachten op de eerste con
Oh wacht, ik wordt pas later geprikt... goede kans dat ik 7 en 8 augustus net gehad heb, dus dan datEn de hele conventie free huggen, iedereen die wil
Ik zou zeggen ook een leuk concert of een goed gevuld theater weer, maar ik ben broke dus moet kiezen
#WeesGeenWhales![]()
Maar waarom moet je dan discrimineren? Je kunt toch ook gewoon zeggen: Als ze in het ziekenhuis komen is 't eigen schuld, maar worden ze wel geholpen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We kunnen moeilijk de levens van jongeren, studenten en ondernemers in het nachtleven nog verder de vernieling in helpen als een bepaalde groep hardnekkig weigert mee te werken aan een oplossing. Natuurlijk wil je liever niet discrimineren op basis van wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen, maar als een te grote groep mensen geen Covid-vaccin neemt en die mensen komen toch redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je op een gegeven moment wel discrimineren en onderscheid maken tussen wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen.
Op het moment dat je moment x bereikt hebt stop je met de maatregelen. Zoals het nu gaat is dat moment dichtbij, dat scheelt.![]()
Dat je er zelfs maar aan denktquote:
stupidity has become as common as common sense was before
Het EHRM heeft geen moeite met een vaccinatieplicht. Je moet het zoeken in de Nederlandse grondwet, daar staat lichamelijke integriteit in. Maar die kun je bij wet in formele zin inperken.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:48 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Jij het gevoel, ik de juridische argumentatie, nu ben ik benieuwd wat @:trein2000 van mijn lekenredenering vindt. Maar ik vind recht altijd interessant en miereneuken is leuk, dus ik hoop dat ik geen totale onzin uitkraamzie email 27 oktober![]()
Wel mooi, ik googlede 'delta mutation' en kreeg overal keurig 'India' in beeldquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:49 schreef Homey het volgende:
Let op, nieuwe Corona uitbraak in Engeland. De delta variant gaat daar tekeer. De vaccinaties met AZ halen niet veel uit. Gek dat je hier niks over hoort in de Nederlandse pers.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zou dat misschien komen omdat het wel meevalt met die uitbraak? Vooral de bekende zerocovid aanhangers zijn er vrij vocaal over, de rest boeit 't vrij weinig volgens mij.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:49 schreef Homey het volgende:
Let op, nieuwe Corona uitbraak in Engeland. De delta variant gaat daar tekeer. De vaccinaties met AZ halen niet veel uit. Gek dat je hier niks over hoort in de Nederlandse pers.![]()
Wat is je bron dat vooral met AZ gevaccineerde mensen besmet raken?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:49 schreef Homey het volgende:
Let op, nieuwe Corona uitbraak in Engeland. De delta variant gaat daar tekeer. De vaccinaties met AZ halen niet veel uit. Gek dat je hier niks over hoort in de Nederlandse pers.
Ook in de UK is nog niet iedereen volledig gevaccineerd, dus best logisch dat met het versoepelen daar de cijfers weer oplopen. (Nog) geen reden voor paniek, lijkt mij.![]()
Klinkt veel te logisch en zoals we altijd met infectieziekten zijn omgegaan ja!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar waarom moet je dan discrimineren? Je kunt toch ook gewoon zeggen: Als ze in het ziekenhuis komen is 't eigen schuld, maar worden ze wel geholpen?
Op het moment dat je moment x bereikt hebt stop je met de maatregelen. Zoals het nu gaat is dat moment dichtbij, dat scheelt.![]()
![]()
![]()
Moet ik nu serieus elke post af gaan sluiten met /sarcasme?quote:
Het voordeel is, nu dacht jij er ook aan.![]()
Ik weet dat onze grondwet niet-bindend is en er niet aan getoetst kan worden, muurbehang is net zo nuttig qua garanderen van grondrechten, maar het EVRM is toch wél bindend en vrij streng?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het juridische, daar is het vrij simpel. Zolang je het bij wet in formele zin doet kan er heel veel.
Het gaat om wat je er moreel-ethisch van vind. En dan ben ik van mening dat discriminatie gewoonweg onaanvaardbaar is. Als je voor een plicht wil gaan (wat mij betreft alleen acceptabel als de zorg onder druk komt door te veel niet geprikten) dan moet je daar voor gaan. Niet die slappe dwang, dat vind ik laf.
Ik kan bij wet regelen dat ik geen films mag maken met een communistische ideologie bijvoorbeeld, maar dat gaat toch écht het riool in, toch?
Moreel-etisch... IDK man, nu ga jij verder dan ons. Wij zeggen: als zorg weer onder druk staat, mensen keuze laten tot wel of niet vaccineren, maar met bepaalde zo min mogelijke beperkingen voor niet-gevaccineerden.
Jij zegt: in dat geval vind ik het acceptabel er verplicht een spuit in te rammen bij iedereen. Dan ga je toch veel verder juist dan wij?#WeesGeenWhales
Forum Opties Forumhop: Hop naar: