Nee nee, "keuzes hebben gevolgen".quote:
Wat zou jij nou als eerste weer graag willen doen na je vaccinaties?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit was denk ik sarcasme van Janneke.
Maar je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Als ik straks gevaccineerd ben wil ik weer gewoon alles mogen weer.
Maar dat is dan ook het beleid heh vanaf 30 of 25 juni. Alles 100% als vanouds open, maar op alle plekken waar de basismaatregelen niet meer gelden iedereen getest of geprikt. Dus dat zit al ingebakken in het beleid
We kunnen moeilijk de levens van jongeren, studenten en ondernemers in het nachtleven nog verder de vernieling in helpen als een bepaalde groep hardnekkig weigert mee te werken aan een oplossing. Natuurlijk wil je liever niet discrimineren op basis van wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen, maar als een te grote groep mensen geen Covid-vaccin neemt en die mensen komen toch redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je op een gegeven moment wel discrimineren en onderscheid maken tussen wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen.quote:
En over 9 maanden is er nog altijd geen registratiesysteem omdat de heren en dames politici verdomd goed zijn in ongebreideld vergaderen, maar wat minder goed in beslissingen nemen...quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hadden verdomme 9 maanden de tijd om een fatsoenlijk registratiesysteem op te tuigen.
Hugo zwaffelen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat zou jij nou als eerste weer graag willen doen na je vaccinaties?
quote:
Ook wel bekend als "de volgende stap van het openingsplan". Vanaf 30 of 25 mag alles weer 100% als vanouds, maar elke plek waar basisregels weg gaan moet iedereen getest of geprikt zijn. Dat is dus al ingebakken.quote:
Wilt u even achter in de bus plaatsnemen? Geen discriminatie hoor, gewoon ordemaatregel.quote:
Jij het gevoel, ik de juridische argumentatie, nu ben ik benieuwd wat @trein2000 van mijn lekenredenering vindt. Maar ik vind recht altijd interessant en miereneuken is leuk, dus ik hoop dat ik geen totale onzin uitkraamquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We kunnen moeilijk de levens van jongeren, studenten en ondernemers in het nachtleven nog verder de vernieling in helpen als een bepaalde groep hardnekkig weigert mee te werken aan een oplossing. Natuurlijk wil je liever niet discrimineren op basis van wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen, maar als een te grote groep mensen geen Covid-vaccin neemt en die mensen komen toch redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je op een gegeven moment wel discrimineren en onderscheid maken tussen wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen.
Het gaat niet om het juridische, daar is het vrij simpel. Zolang je het bij wet in formele zin doet kan er heel veel.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ook wel bekend als "de volgende stap van het openingsplan". Vanaf 30 of 25 mag alles weer 100% als vanouds, maar elke plek waar basisregels weg gaan moet iedereen getest of geprikt zijn. Dat is dus al ingebakken.
Dat heb ik echt liever dan dat IK en andere gevaccineerden, de overgrote meerderheid, straks ONZE vrijheid weer kwijtraken omdat ANDEREN waar wij 0 invloed op hebben het vaccin weigeren te nemen. HUN verantwoordelijkheid, HUN keuze, HUN gevolgen. Daar ga ik dan écht mijn leven niet langer voor opgeven, dat zou totaal oneerlijk zijn.
En ervan uitgaande dat het openingsplan weer in omgekeerde volgorde ongeveer belopen zou worden indien onverhoopt nodig, is dat dan ook de eerste stap terug: nog steeds alle zonder beperkingen open, maar op plekken waar de basisregels niet gelden, iedereen getest of gevaccineerd. Je kan er vergif op nemen dat dat dan ook weer de eerste stap op de escalatieladder wordt. En terecht, eerlijk voor gevaccineerden die geen gevaar vormen. Je dient vrijheid namelijk als overheid altijd zo min mogelijk te beperken, en het is dus prima te verdedigen en ik denk zelfs af te dwingen dat gevaccineerden niet onnodig vrijheidsbeperkingen krijgen opgelegd. Ongevaccineerden ook natuurlijk, daarom hoop ik ook dat we snel van alles afkunnen, maar voor hun is het eerder proportioneel bij een lagere virusdruk, simpelweg omdat zei veel meer risico vormen.
En die proportionaliteit lijkt me waar het bij het beperken van grondrechten altijd om gaat. Is het absoluut noodzakelijk, is er geen minder vergaande maatregel die genomen kan worden, en zijn er geen alternatieven, zijn geloof ik ongeveer de richtlijnen in het EVRM? Maar goed, jij bent hier de jurist, niet ik.
Maar het lijkt me volkomen redelijk en goed juridisch te verdedigen dat het proportioneel is weer 1,5m, vodjes etc op te leggen aan niet-gevaccineerden (met uitzondering voor wie niet kan eventueel), en niet aan gevaccineerden, als we onverhoopt nog iets moeten. Dan krijg je vanzelf het zelfde als per 30 juni: discotheken, nachtclubs, festivals, concerten, alles mag normaal, maar alleen met iedereen getest óf gevaccineerd. Lijkt me prima.
Vanwege mutaties kun je maar beter zekere voor het onzekere nemenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We kunnen moeilijk de levens van jongeren, studenten en ondernemers in het nachtleven nog verder de vernieling in helpen als een bepaalde groep hardnekkig weigert mee te werken aan een oplossing. Natuurlijk wil je liever niet discrimineren op basis van wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen, maar als een te grote groep mensen geen Covid-vaccin neemt en die mensen komen toch redelijk snel in het ziekenhuis dan moet je op een gegeven moment wel discrimineren en onderscheid maken tussen wie wel en wie geen Covid-vaccin hebben genomen.
Mislukt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:48 schreef eragon2890 het volgende:
dus ik hoop dat ik geen totale onzin uitkraam
Een con bezoeken!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat zou jij nou als eerste weer graag willen doen na je vaccinaties?
Maar waarom moet je dan discrimineren? Je kunt toch ook gewoon zeggen: Als ze in het ziekenhuis komen is 't eigen schuld, maar worden ze wel geholpen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat je er zelfs maar aan denktquote:
Het EHRM heeft geen moeite met een vaccinatieplicht. Je moet het zoeken in de Nederlandse grondwet, daar staat lichamelijke integriteit in. Maar die kun je bij wet in formele zin inperken.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:48 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Jij het gevoel, ik de juridische argumentatie, nu ben ik benieuwd wat @:trein2000 van mijn lekenredenering vindt. Maar ik vind recht altijd interessant en miereneuken is leuk, dus ik hoop dat ik geen totale onzin uitkraam
Wel mooi, ik googlede 'delta mutation' en kreeg overal keurig 'India' in beeldquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:49 schreef Homey het volgende:
Let op, nieuwe Corona uitbraak in Engeland. De delta variant gaat daar tekeer. De vaccinaties met AZ halen niet veel uit. Gek dat je hier niks over hoort in de Nederlandse pers.
Zou dat misschien komen omdat het wel meevalt met die uitbraak? Vooral de bekende zerocovid aanhangers zijn er vrij vocaal over, de rest boeit 't vrij weinig volgens mij.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:49 schreef Homey het volgende:
Let op, nieuwe Corona uitbraak in Engeland. De delta variant gaat daar tekeer. De vaccinaties met AZ halen niet veel uit. Gek dat je hier niks over hoort in de Nederlandse pers.
Wat is je bron dat vooral met AZ gevaccineerde mensen besmet raken?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:49 schreef Homey het volgende:
Klinkt veel te logisch en zoals we altijd met infectieziekten zijn omgegaan ja!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar waarom moet je dan discrimineren? Je kunt toch ook gewoon zeggen: Als ze in het ziekenhuis komen is 't eigen schuld, maar worden ze wel geholpen?
Op het moment dat je moment x bereikt hebt stop je met de maatregelen. Zoals het nu gaat is dat moment dichtbij, dat scheelt.
Moet ik nu serieus elke post af gaan sluiten met /sarcasme?quote:
Ik weet dat onze grondwet niet-bindend is en er niet aan getoetst kan worden, muurbehang is net zo nuttig qua garanderen van grondrechten, maar het EVRM is toch wél bindend en vrij streng?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het juridische, daar is het vrij simpel. Zolang je het bij wet in formele zin doet kan er heel veel.
Het gaat om wat je er moreel-ethisch van vind. En dan ben ik van mening dat discriminatie gewoonweg onaanvaardbaar is. Als je voor een plicht wil gaan (wat mij betreft alleen acceptabel als de zorg onder druk komt door te veel niet geprikten) dan moet je daar voor gaan. Niet die slappe dwang, dat vind ik laf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |