Als je er niet dagelijks mee bezig bent en je leest de term 'long covid' vind ik het niet zo vreemd dat je denkt dat het met de longen te maken hebt. Helemaal als symptomen conditie gebrek zijn. Snap niet dat je daar zo verheven over doet. Je kunt mensen er ook gewoon op wijzen waar het wel voorstaat.quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
Net zoals veel mensen de term long Covid niet blijken te snappen
Briljant hilarisch eigenlijk, als het niet zo sneu was
Vind je?quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Als je er niet dagelijks mee bezig bent en je leest de term 'long covid' vind ik het niet zo vreemd dat je denkt dat het met de longen te maken hebt. Helemaal als symptomen conditie gebrek zijn. Snap niet dat je daar zo verheven over doet. Je kunt mensen er ook gewoon op wijzen waar het wel voorstaat.
Je kunt niet alles weten. Dit is alsof een automonteur je uitlacht omdat je niet weet wat een egr-klep is.
Anderen creëren elke dag vertraging op de snelweg voor mij. Dus vind ik het niet erg om eens een vertraging voor hen te creëren door te switchen van vaccin.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:21 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik ga vanavond gewoon mijn Janssen halen. Gewoon om van het gezeik af te zijn, omdat me om het even is wat ze erin spuiten en ik geen zin heb om vertraging voor een ander te creëren door te switchen van vaccin.
Ja, dat vind ik. Het is beter om iemand uit te leggen wat het wel is ipv iemand sneu te noemen omdat hij toevallig iets niet weet.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Vind je?
De klachten zijn helemaal niet specifiek aan de longen-gerelateerd vind ik. En het gaat er al een jaar te pas en te onpas over overal, itt autogaragetaal
Da's die nutteloze klep die na verloop van tijd je motor steeds meer de strot dichtknijpt...quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Je kunt niet alles weten. Dit is alsof een automonteur je uitlacht omdat je niet weet wat een egr-klep is.
Die wil op de long-term wel eens vast gaan zitten.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Da's die nutteloze klep die na verloop van tijd je motor steeds meer de strot dichtknijpt...
Afgelopen maandag Moderna eerste prik gehad. Geen bult, nog wel een beetje blauwe plek gevoel. Verder geen last gelukkig.quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
Even een vraagje: De prikplek is na meer dan een week nog een dikke bult.
Hebben meer mensen daar last van?
Vaccin wat ik gekregen heb is moderna.
Lees net dat het voor onder de 44 jarigen alleen geldt. Wellicht geluk gehad?quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef RetepV het volgende:
Had een afspraak staan vandaag, voor Janssen. Ik wilde het eigenlijk niet omdat ik regelmatig reis en Janssen toch een wat lagere beschermingsgraad heeft. Maar vanwege mijn geboortejaar had ik geen keus. De afspraak stond om 15:30 vandaag.
Om ongeveer 13:00 kwam het advies van de gezondheidsraad. Om ongeveer 13:30 had ik het gelezen. Om ongeveer 14:00 had ik besloten om te bellen en te vragen of ik mijn afspraak kon verzetten om Pfizer of Moderna te krijgen.
Dus ik belde en legde uit wat ik wilde. Zegt de dame aan de lijn: "Ja, dat klopt, het is mogelijk om uw afspraak te verzetten en Pfizer of Moderna te krijgen. Ik heb de email net 15 minuten geleden binnen gekregen. Ik zal twee nieuwe afspraken voor u maken.".
Dus nu verzet en volgende week zal ik Pfizer of Moderna krijgen.
Ik hoorde wel van mijn tandarts dat hij Pfizer had gehad en daar toch wel 2 dagen goed ziek van was geweest. En een week later kon hij het nog voelen.
Naja. We zien wel. Zo lang ik maar veilig kan reizen.
Zelf de bewust de verkeerde gegevens invullen en dan klagen over de GGD en die 'arme callcenter medewerker' die je moet bellen om het te corrigeren.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:39 schreef Syrena het volgende:
[..]
Omdat je een IT systeem hebt dat niet direct checkt of Truus of Henk wel de goeie getallen invult. Terwijl je dat middel wel hebt, namelijk het digi-d.
Als je mensen eerst laat inloggen, kun je ze meteen weer eruit kieperen als ze niet aan de geboortejaareis voldoen.
Ik had me niet vertikt, het was met opzet. Omdat ik niet dacht dat ik erdoor zou komen. Kwam ik wel, de check loopt blijkbaar in de nacht. Waarna zo'n arme callcentermedewerker je moet bellen, meisje klonk super opgelucht toen ik niet ging dreigen of zeiken.
Ik stel voor dat HdJ voortaan eerst de werkinstructie naar de GGD stuurt en dan de media opzoekt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)nterecht-weggestuurd
[..]![]()
Zo krijg je dus indianenverhalen de wereld in.
1: Vraag het je huisarts (maar maak je geen zorgen, een beurse plek kan wel eens langer blijven zitten)quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
Even een vraagje: De prikplek is na meer dan een week nog een dikke bult.
Hebben meer mensen daar last van?
Vaccin wat ik gekregen heb is moderna.
Associatie met de longen is heel logisch, juist de schade aan die organen zorgt voor langdurig herstel.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Molo het volgende:
Vind je?
De klachten zijn helemaal niet specifiek aan de longen-gerelateerd vind ik. En het gaat er al een jaar te pas en te onpas over overal, itt autogaragetaal
Met andere woorden: het wordt gewoon doodleuk elk jaar dezelfde paniek om een verkoudheidsgolf. Iedereen elk jaar weer die rommel inspuiten. Vette winsten voor de pillendraaiers.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:10 schreef AgnesGru het volgende:
Moderna gaat tot 300 miljoen vaccins per jaar produceren in Limburg
https://www.nu.nl/economi(...)eren-in-limburg.html
Tja, de preventie paradox:quote:Op donderdag 3 juni 2021 06:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Met andere woorden: het wordt gewoon doodleuk elk jaar dezelfde paniek om een verkoudheidsgolf. Iedereen elk jaar weer die rommel inspuiten. Vette winsten voor de pillendraaiers.
Hij heeft wel een punt, waarom filtert de DigiD onjuiste leeftijden er niet uit?quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:50 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Zelf de bewust de verkeerde gegevens invullen en dan klagen over de GGD en die 'arme callcenter medewerker' die je moet bellen om het te corrigeren.
We zouden in tijden van crisis elkaar ook gewoon kunnen helpen door zo goed mogelijk me te werken, in plaats van bewust der zwakke plekken van zo'n systeem proberen bloot te leggen (met welk doel?).
Als je gewoon doet wat je gevraagd wordt (juiste jaartal invullen) dan kan die 'arme' callcenter medewerker zich ook weer bezig houden met nuttig werk, zoals het inplannen van nieuwe vaccinaties.
Ik dacht eerst ook dat het om een longaandoening ging als gevolg van covid-19.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Als je er niet dagelijks mee bezig bent en je leest de term 'long covid' vind ik het niet zo vreemd dat je denkt dat het met de longen te maken hebt. Helemaal als symptomen conditie gebrek zijn. Snap niet dat je daar zo verheven over doet. Je kunt mensen er ook gewoon op wijzen waar het wel voorstaat.
We moeten gewoon kappen met die domme Social media termquote:Op donderdag 3 juni 2021 06:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Associatie met de longen is heel logisch, juist de schade aan die organen zorgt voor langdurig herstel.
En niet iedereen volgt het nieuws en de berichtgeving over corona even intensief, gelukkig niet zeg.
Vind het niet zo vreemd eigenlijk. Aan het begin ging het voornamelijk over dat de longen zo aangetast werden. Mensen kwamen niet in het ziekenhuis maar conditie was helemaal verpest blabla. Dat heeft natuurlijk allemaal verband met de longen. Daarnaast de uitspraak van de gemiddelde Nederlander op tv (met een korte o) dan snap ik wel dat je niet snel denkt aan het Engelse woordje. Zeker als je dat coronagelul zat bent en het al een tijdje niet actief meer volgt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
Net zoals veel mensen de term long Covid niet blijken te snappen
Briljant hilarisch eigenlijk, als het niet zo sneu was
TILquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
1: Ga ik over een uurtje doenquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
1: Vraag het je huisarts (maar maak je geen zorgen, een beurse plek kan wel eens langer blijven zitten)
2: Meldt het bij Lareb
Even voor de duidelijkheid, ik vind de term vooral triest. De onduidelijkheid geeft een triestheid aan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:25 schreef CR7 het volgende:
[..]
Vind het niet zo vreemd eigenlijk. Aan het begin ging het voornamelijk over dat de longen zo aangetast werden. Mensen kwamen niet in het ziekenhuis maar conditie was helemaal verpest blabla. Dat heeft natuurlijk allemaal verband met de longen. Daarnaast de uitspraak van de gemiddelde Nederlander op tv (met een korte o) dan snap ik wel dat je niet snel denkt aan het Engelse woordje. Zeker als je dat coronagelul zat bent en het al een tijdje niet actief meer volgt.
Week is ook wel lang voor zoietsquote:Op donderdag 3 juni 2021 07:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
1: Ga ik over een uurtje doen
2: Al gedaan
Ik vind het vreemd dat ik na een week nog zo'n bult heb zitten. Normaal zal het na paar dagen wel over zijn.
Nogmaals, het is gewoon een medische term, ongeacht jouw mening.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is vooral sneu dat media die incorrecte en super verwarrende naam massaal zijn gaan overnemen.
Slaat nergens op en totaal niet logisch ook hier in Nederland. Hou dat lekker in Amerika of op Twitter en gebruik hier Nederlands.
Doet me altijd beetje denken aan van die kut vloggers die het in het Nederlands hebben over een product 'wat in een doosje komt'. Ipv gewoon in een doosje 'zit'.
Het betreft trouwens, nogmaals, zeker in het grootste gedeelte van de langdurige klachten geen directe longen-gerelateerde klachten
Het is een correcte Engelse medische term, geen correcte Nederlandse medische terminologievertaling en al helemaal niet duidelijkquote:Op donderdag 3 juni 2021 07:33 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Nogmaals, het is gewoon een medische term, ongeacht jouw mening.
In mijn medisch dossier staat het, en ook in de informatie van de GGD die ik kreeg over deelname aan het hersteltraject staat het.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een correcte Engelse medische term, geen correcte Nederlandse medische terminologievertaling en al helemaal niet duidelijk
Nee dat werkt helaas toch andersquote:Op donderdag 3 juni 2021 07:45 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
In mijn medisch dossier staat het, en ook in de informatie van de GGD die ik kreeg over deelname aan het hersteltraject staat het.
Daarmee is het gewoon een medische term.
Ik heb dat ook even gedacht. Dat het over je longen ging.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een correcte Engelse medische term, geen correcte Nederlandse medische terminologievertaling en al helemaal niet duidelijk
Zucht.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee dat werkt helaas toch anders
Beide is redelijk incorrecte gebruik hier in Nederland
Enorm spijtig te horen dat zowel je behandelaar als de GGD een Twitteriaanse term gebruiken in professionele verslaglegging e.d.
Vooral diep treurig dat die partijen die Amerikaanse term hebben overgenomenquote:Op donderdag 3 juni 2021 07:54 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zucht.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid
https://www.longfonds.nl/(...)olledig-aan-het-werk
https://www.me-cvsverenig(...)-bestaande-ziekte-me
https://www.ggdkennemerla(...)lachten-bij-kinderen
Ik hecht meer waarde aan de mening van professionals dan van iemand die op een forum een discussie keer op keer offtopic trekt, omdat diegene het er niet mee eens is.
Zie hier tíg redenen waarom je die term dus correct en logisch moet vertalenquote:Op donderdag 3 juni 2021 08:47 schreef Zwansen het volgende:
Oh, long covid heeft dus niet persé betrekkingen op je longen?![]()
Dacht ik ook hoor. En ze spreken het ook allemaal uit als het Nederlandse long. En niet als het Engelse lang... Bovendien manifesteert corona zich in de longen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 08:47 schreef Zwansen het volgende:
Oh, long covid heeft dus niet persé betrekkingen op je longen?![]()
Nou dit schiet niet echt op zo.. gister niks, vandaag één jaargang erbij...quote:
AZ-weigeraars moeten een plekje krijgen en dan is er nog het Janssen verhaal.quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:43 schreef alors het volgende:
[..]
Nou dit schiet niet echt op zo.. gister niks, vandaag één jaargang erbij...
16 juni de eerstequote:
Het schijnt dat hordeuren en -ramen vrij goed werken. Als je de prik niet wil.quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:56 schreef BroesWillems het volgende:
Iedereen krijgt hem :
https://speld.nl/2021/06/(...)ug-voor-tweede-prik/
Hoe krijg je dat zo snel geregeld?quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:36 schreef Nielsch het volgende:
Net afspraak gemaakt. 11 juni om 18:15 de eerste en de enige.
was de tweede optie in de buurt... ik woon in utrecht en volgens mij prikken ze wel door daar in onze jaarbeurs.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:42 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat zo snel geregeld?
Ik woon op steenworp van de Brabanthallen, maar die lijkt constant vol. Ik ga nu naar Veghel (Jumbo DC).quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
was de tweede optie in de buurt... ik woon in utrecht en volgens mij prikken ze wel door daar in onze jaarbeurs.
de eerste optie was later (ruim een week) en verder weg (Houten)...
Ben ik ooit geweest voor een concert van Prince.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik woon op steenworp van de Brabanthallen, maar die lijkt constant vol. Ik ga nu naar Veghel (Jumbo DC).
Je weet dat COVID-19 een afkorting is van Coronavirus Disease 2019? Als je wil zeiken, dan moet je dat voortaan ook maar COVIZ gaan noemen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dus wel met Janssen?quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:36 schreef Nielsch het volgende:
Net afspraak gemaakt. 11 juni om 18:15 de eerste en de enige.
ik heb vorige maand covid gehad en dat aangegeven, dus vandaar maar 1 (verwacht ik).quote:
of KROVIZquote:Op donderdag 3 juni 2021 11:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je weet dat COVID-19 een afkorting is van Coronavirus Disease 2019? Als je wil zeiken, dan moet je dat voortaan ook maar COVIZ gaan noemen.
Ben benieuwd of hier nog iets in gaat veranderen, het OMT heeft aangegeven dat het tijdsbestek dat iemand besmet is geweest losgelaten kan worden.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik heb vorige maand covid gehad en dat aangegeven, dus vandaar maar 1 (verwacht ik).
in de bevestigingsemail staat pfizer of moderna.
Normaal wel ja, maar als de zwelling net op een plek zit waar weinig bloed door stroomt (stukje vetweefsel of bindweefsel), dan kan het best wat langer duren.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
1: Ga ik over een uurtje doen
2: Al gedaan
Ik vind het vreemd dat ik na een week nog zo'n bult heb zitten. Normaal zal het na paar dagen wel over zijn.
Ik heb 3 gele boekjes. En nog een oranje boekje van het 'Staatstoezicht op de volksgezondheid Geneeskundige Inspectie'.quote:
Huisarts zei dat wel een tijdje duurt voordat het over is. Bloeduitstorting die de zwelling veroorzaakt.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Normaal wel ja, maar als de zwelling net op een plek zit waar weinig bloed door stroomt (stukje vetweefsel of bindweefsel), dan kan het best wat langer duren.
Kan wel even duren ja, maar dus inderdaad niet iets om je zorgen over te makenquote:Op donderdag 3 juni 2021 15:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Huisarts zei dat wel een tijdje duurt voordat het over is. Bloeduitstorting die de zwelling veroorzaakt.
is dat zo?quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:13 schreef Erno-BE het volgende:
Is het al bekend dat vanaf 9 juni iedereen vanaf 18 zich kan aanmelden voor een vaccinatie met het vaccin Johnson&Johnson?
Dat vaccin zijn ze mee gestopt voor <40quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:13 schreef Erno-BE het volgende:
Is het al bekend dat vanaf 9 juni iedereen vanaf 18 zich kan aanmelden voor een vaccinatie met het vaccin Johnson&Johnson?
Ja! Hoe en wat wordt nog bekend gemaakt, maar zou vanaf 9 juni moeten kunnen, zo langde voorraad strekt.quote:
Je kunt ook zonder brief telefonisch een afspraak maken. Ook al zegt het bandje dat je moet wachten op dit brief, is echt niet nodig.quote:
Prullebakvaccin? Ik zou zeggen: stuur ze naar Suriname, daar zijn ze kennelijk harder nodig.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja! Hoe en wat wordt nog bekend gemaakt, maar zou vanaf 9 juni moeten kunnen, zo langde voorraad strekt.
Waarom mogen Nederlandse jongeren niet gewoon eerst voordat vaccins naar het buitenland gaan? Het vaccin van Johnson&Johnson is gewoon een prima vaccin. Ook voor de jongvolwassenen onder de 30.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:35 schreef Lurf het volgende:
[..]
Prullebakvaccin? Ik zou zeggen: stuur ze naar Suriname, daar zijn ze kennelijk harder nodig.
Omdat de jongeren geen boomers zijn, hebben zij niets te willen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom mogen Nederlandse jongeren niet gewoon eerst voordat vaccins naar het buitenland gaan? Het vaccin van Johnson&Johnson is gewoon een prima vaccin. Ook voor de jongvolwassenen onder de 30.
Dus het buitenland is belangrijker dan de eigen jeugd en de jongvolwassenen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Omdat de jongeren geen boomers zijn, hebben zij niets te willen.
Kijk wel even wat voor eisen je vakantiebestemmingen hiervoor stellenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:13 schreef Stienn het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd hoe dit gaat voor mensen die al een tweede afspraak hebben staan. Ik heb in oktober corona gehad en 3 weken geleden de eerste prik gehad. Afspraak voor de tweede staat al.
Edit:
Ik zie dat je contact met de ggd kan opnemen hiervoor.
En als ze gelijk 3 maanden tussen prikken hadden gehouden was men ook al veel verder geweest.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk wel even wat voor eisen je vakantiebestemmingen hiervoor stellen
Want een ander land kan een andere definitie kennen van volledig gevaccineerd zijn dan in Nederland
Op zich gunstig natuurlijk dit, veel meer mensen kunnen zo met één prik toe
Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:22 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ik lees ergens dat dat er heel veel zijn? Dacht dat dat wel meeviel. Kennelijk niet..
Klopt als een bus.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dus het buitenland is belangrijker dan de eigen jeugd en de jongvolwassenen?
Volgens schattingen zijn er best veel "weigerboomers". Ben benieuwd of dat klopt en hoe veel nog een afspraak gaan maken.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Ook hier wordt gedacht aan paar honderdduizenden die vanaf morgen een afspraak kunnen maken. Volgens Jan Paternotte (D66) verwacht hij dat men zondag verder gaat met 1984 openstellen (via DM even gevraagd).
haha ja in het groto corona topic hier op fok een screenshot van een insider op twitter. Ach we zullen zien.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 17:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Volgens mij zijn het puur schattingen door het gebrekkige overzicht in wie en waar geprikt is trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |