abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:34:13 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199721338
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)nterecht-weggestuurd
[..]

|:(

Zo krijg je dus indianenverhalen de wereld in. :N
_O- _O-

Net zoals veel mensen de term long Covid niet blijken te snappen

Briljant hilarisch eigenlijk, als het niet zo sneu was :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199721684
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:34 schreef Molo het volgende:

[..]

_O- _O-

Hoezo niet snappen?

EDIT: oh wacht, OMG, don't tell me, denken ze dat het specifiek om de longen gaat? Help...
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:08:27 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199721691
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoezo niet snappen?

EDIT: oh wacht, OMG, don't tell me, denken ze dat het specifiek om de longen gaat? Help...
Veel mensen denken dat het Covid van de longen betekent ;(
pi_199721697
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Veel mensen denken dat het Covid van de longen betekent ;(
Mijn vermoeden klopte.

Help. *Springt van de planeet in wanhoop*
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:10:47 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199721712
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:09 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Mijn vermoeden klopte.

Help. *Springt van de planeet in wanhoop*
Alles kan beste Eragon :+
pi_199722095
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:34 schreef Molo het volgende:

[..]

_O- _O-

Als je er niet dagelijks mee bezig bent en je leest de term 'long covid' vind ik het niet zo vreemd dat je denkt dat het met de longen te maken hebt. Helemaal als symptomen conditie gebrek zijn. Snap niet dat je daar zo verheven over doet. Je kunt mensen er ook gewoon op wijzen waar het wel voorstaat.

Je kunt niet alles weten. Dit is alsof een automonteur je uitlacht omdat je niet weet wat een egr-klep is.
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:43:14 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199722136
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:41 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Als je er niet dagelijks mee bezig bent en je leest de term 'long covid' vind ik het niet zo vreemd dat je denkt dat het met de longen te maken hebt. Helemaal als symptomen conditie gebrek zijn. Snap niet dat je daar zo verheven over doet. Je kunt mensen er ook gewoon op wijzen waar het wel voorstaat.

Je kunt niet alles weten. Dit is alsof een automonteur je uitlacht omdat je niet weet wat een egr-klep is.
Vind je?

De klachten zijn helemaal niet specifiek aan de longen-gerelateerd vind ik. En het gaat er al een jaar te pas en te onpas over overal, itt autogaragetaal
pi_199722151
Had een afspraak staan vandaag, voor Janssen. Ik wilde het eigenlijk niet omdat ik regelmatig reis en Janssen toch een wat lagere beschermingsgraad heeft. Maar vanwege mijn geboortejaar had ik geen keus. De afspraak stond om 15:30 vandaag.

Om ongeveer 13:00 kwam het advies van de gezondheidsraad. Om ongeveer 13:30 had ik het gelezen. Om ongeveer 14:00 had ik besloten om te bellen en te vragen of ik mijn afspraak kon verzetten om Pfizer of Moderna te krijgen.

Dus ik belde en legde uit wat ik wilde. Zegt de dame aan de lijn: "Ja, dat klopt, het is mogelijk om uw afspraak te verzetten en Pfizer of Moderna te krijgen. Ik heb de email net 15 minuten geleden binnen gekregen. Ik zal twee nieuwe afspraken voor u maken.".

:P

Dus nu verzet en volgende week zal ik Pfizer of Moderna krijgen.

Ik hoorde wel van mijn tandarts dat hij Pfizer had gehad en daar toch wel 2 dagen goed ziek van was geweest. En een week later kon hij het nog voelen.

Naja. We zien wel. Zo lang ik maar veilig kan reizen.
pi_199722221
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:21 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik ga vanavond gewoon mijn Janssen halen. Gewoon om van het gezeik af te zijn, omdat me om het even is wat ze erin spuiten en ik geen zin heb om vertraging voor een ander te creëren door te switchen van vaccin.
Anderen creëren elke dag vertraging op de snelweg voor mij. Dus vind ik het niet erg om eens een vertraging voor hen te creëren door te switchen van vaccin. :P
pi_199722226
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Vind je?

De klachten zijn helemaal niet specifiek aan de longen-gerelateerd vind ik. En het gaat er al een jaar te pas en te onpas over overal, itt autogaragetaal
Ja, dat vind ik. Het is beter om iemand uit te leggen wat het wel is ipv iemand sneu te noemen omdat hij toevallig iets niet weet. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2021 20:48:43 ]
pi_199722369
quote:

[..]

Da's die nutteloze klep die na verloop van tijd je motor steeds meer de strot dichtknijpt... :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199722874
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:55 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Da's die nutteloze klep die na verloop van tijd je motor steeds meer de strot dichtknijpt... :P
Die wil op de long-term wel eens vast gaan zitten. :P
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 21:22:33 #88
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199723011
Even een vraagje: De prikplek is na meer dan een week nog een dikke bult.

Hebben meer mensen daar last van?

Vaccin wat ik gekregen heb is moderna.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_199724303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:22 schreef ESF1Gamer het volgende:

Afgelopen maandag Moderna eerste prik gehad. Geen bult, nog wel een beetje blauwe plek gevoel. Verder geen last gelukkig.
pi_199725099
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef RetepV het volgende:
Had een afspraak staan vandaag, voor Janssen. Ik wilde het eigenlijk niet omdat ik regelmatig reis en Janssen toch een wat lagere beschermingsgraad heeft. Maar vanwege mijn geboortejaar had ik geen keus. De afspraak stond om 15:30 vandaag.

Om ongeveer 13:00 kwam het advies van de gezondheidsraad. Om ongeveer 13:30 had ik het gelezen. Om ongeveer 14:00 had ik besloten om te bellen en te vragen of ik mijn afspraak kon verzetten om Pfizer of Moderna te krijgen.

Dus ik belde en legde uit wat ik wilde. Zegt de dame aan de lijn: "Ja, dat klopt, het is mogelijk om uw afspraak te verzetten en Pfizer of Moderna te krijgen. Ik heb de email net 15 minuten geleden binnen gekregen. Ik zal twee nieuwe afspraken voor u maken.".

:P

Dus nu verzet en volgende week zal ik Pfizer of Moderna krijgen.

Ik hoorde wel van mijn tandarts dat hij Pfizer had gehad en daar toch wel 2 dagen goed ziek van was geweest. En een week later kon hij het nog voelen.

Naja. We zien wel. Zo lang ik maar veilig kan reizen.
Lees net dat het voor onder de 44 jarigen alleen geldt. Wellicht geluk gehad?

Anyway ben blij, ik krijg geen AZ of jansen. Dus ga ik ervoor.
pi_199725716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:39 schreef Syrena het volgende:

[..]

Omdat je een IT systeem hebt dat niet direct checkt of Truus of Henk wel de goeie getallen invult. Terwijl je dat middel wel hebt, namelijk het digi-d.

Als je mensen eerst laat inloggen, kun je ze meteen weer eruit kieperen als ze niet aan de geboortejaareis voldoen.

Ik had me niet vertikt, het was met opzet. Omdat ik niet dacht dat ik erdoor zou komen. Kwam ik wel, de check loopt blijkbaar in de nacht. Waarna zo'n arme callcentermedewerker je moet bellen, meisje klonk super opgelucht toen ik niet ging dreigen of zeiken.
Zelf de bewust de verkeerde gegevens invullen en dan klagen over de GGD en die 'arme callcenter medewerker' die je moet bellen om het te corrigeren.
We zouden in tijden van crisis elkaar ook gewoon kunnen helpen door zo goed mogelijk me te werken, in plaats van bewust der zwakke plekken van zo'n systeem proberen bloot te leggen (met welk doel?).
Als je gewoon doet wat je gevraagd wordt (juiste jaartal invullen) dan kan die 'arme' callcenter medewerker zich ook weer bezig houden met nuttig werk, zoals het inplannen van nieuwe vaccinaties.
pi_199725735
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)nterecht-weggestuurd
[..]

|:(

Zo krijg je dus indianenverhalen de wereld in. :N
Ik stel voor dat HdJ voortaan eerst de werkinstructie naar de GGD stuurt en dan de media opzoekt.
zie email 27 oktober
pi_199725744
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 21:22 schreef ESF1Gamer het volgende:

1: Vraag het je huisarts (maar maak je geen zorgen, een beurse plek kan wel eens langer blijven zitten)
2: Meldt het bij Lareb
  donderdag 3 juni 2021 @ 05:50:33 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199726283
Wat een shitshow weer van Hugo, eerst je druk maken om een paar spuitjes wat de prullenbak in gaan, maar wel nu Jansen blokkeren, die miljoenen per kwartaal leveren, omdat we nu zogenaamd wel genoeg vaccins hebben....
  donderdag 3 juni 2021 @ 06:43:30 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_199726313
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:43 schreef Molo het volgende:
Vind je?

Associatie met de longen is heel logisch, juist de schade aan die organen zorgt voor langdurig herstel.
En niet iedereen volgt het nieuws en de berichtgeving over corona even intensief, gelukkig niet zeg.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 juni 2021 @ 06:47:53 #96
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199726318
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juni 2021 14:10 schreef AgnesGru het volgende:
Moderna gaat tot 300 miljoen vaccins per jaar produceren in Limburg

https://www.nu.nl/economi(...)eren-in-limburg.html
Met andere woorden: het wordt gewoon doodleuk elk jaar dezelfde paniek om een verkoudheidsgolf. Iedereen elk jaar weer die rommel inspuiten. Vette winsten voor de pillendraaiers.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199726372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 06:47 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Met andere woorden: het wordt gewoon doodleuk elk jaar dezelfde paniek om een verkoudheidsgolf. Iedereen elk jaar weer die rommel inspuiten. Vette winsten voor de pillendraaiers.
Tja, de preventie paradox:
Door de maatregelen merk je weinig van de pandemie en kun je jezelf wijsmaken dat het slechts een verkoudheid is
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_199726383
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:50 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Zelf de bewust de verkeerde gegevens invullen en dan klagen over de GGD en die 'arme callcenter medewerker' die je moet bellen om het te corrigeren.
We zouden in tijden van crisis elkaar ook gewoon kunnen helpen door zo goed mogelijk me te werken, in plaats van bewust der zwakke plekken van zo'n systeem proberen bloot te leggen (met welk doel?).
Als je gewoon doet wat je gevraagd wordt (juiste jaartal invullen) dan kan die 'arme' callcenter medewerker zich ook weer bezig houden met nuttig werk, zoals het inplannen van nieuwe vaccinaties.
Hij heeft wel een punt, waarom filtert de DigiD onjuiste leeftijden er niet uit?
pi_199726396
quote:

[..]

Ik dacht eerst ook dat het om een longaandoening ging als gevolg van covid-19.
  donderdag 3 juni 2021 @ 07:24:21 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199726404
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juni 2021 06:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Associatie met de longen is heel logisch, juist de schade aan die organen zorgt voor langdurig herstel.
En niet iedereen volgt het nieuws en de berichtgeving over corona even intensief, gelukkig niet zeg.
We moeten gewoon kappen met die domme Social media term

Maak er 'langdurige Covidklachten' van of 'post Covid' ofzo.

De associatie dat het de longen betreft qua langdurige klachten veroorzakend is in veel gevallen overigens helemaal niet juist en gaat veel meer over algemene energiehuishouding, cognitieve klachten, hartproblemen en andere zaken die niet (direct) longen gerelateerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')