Vind het niet zo vreemd eigenlijk. Aan het begin ging het voornamelijk over dat de longen zo aangetast werden. Mensen kwamen niet in het ziekenhuis maar conditie was helemaal verpest blabla. Dat heeft natuurlijk allemaal verband met de longen. Daarnaast de uitspraak van de gemiddelde Nederlander op tv (met een korte o) dan snap ik wel dat je niet snel denkt aan het Engelse woordje. Zeker als je dat coronagelul zat bent en het al een tijdje niet actief meer volgt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
Net zoals veel mensen de term long Covid niet blijken te snappen
Briljant hilarisch eigenlijk, als het niet zo sneu was
TILquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Als je er niet dagelijks mee bezig bent en je leest de term 'long covid' vind ik het niet zo vreemd dat je denkt dat het met de longen te maken hebt. Helemaal als symptomen conditie gebrek zijn. Snap niet dat je daar zo verheven over doet. Je kunt mensen er ook gewoon op wijzen waar het wel voorstaat.
Je kunt niet alles weten. Dit is alsof een automonteur je uitlacht omdat je niet weet wat een egr-klep is.
1: Ga ik over een uurtje doenquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
1: Vraag het je huisarts (maar maak je geen zorgen, een beurse plek kan wel eens langer blijven zitten)
2: Meldt het bij Lareb
Even voor de duidelijkheid, ik vind de term vooral triest. De onduidelijkheid geeft een triestheid aan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:25 schreef CR7 het volgende:
[..]
Vind het niet zo vreemd eigenlijk. Aan het begin ging het voornamelijk over dat de longen zo aangetast werden. Mensen kwamen niet in het ziekenhuis maar conditie was helemaal verpest blabla. Dat heeft natuurlijk allemaal verband met de longen. Daarnaast de uitspraak van de gemiddelde Nederlander op tv (met een korte o) dan snap ik wel dat je niet snel denkt aan het Engelse woordje. Zeker als je dat coronagelul zat bent en het al een tijdje niet actief meer volgt.
Week is ook wel lang voor zoietsquote:Op donderdag 3 juni 2021 07:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
1: Ga ik over een uurtje doen
2: Al gedaan
Ik vind het vreemd dat ik na een week nog zo'n bult heb zitten. Normaal zal het na paar dagen wel over zijn.
Nogmaals, het is gewoon een medische term, ongeacht jouw mening.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is vooral sneu dat media die incorrecte en super verwarrende naam massaal zijn gaan overnemen.
Slaat nergens op en totaal niet logisch ook hier in Nederland. Hou dat lekker in Amerika of op Twitter en gebruik hier Nederlands.
Doet me altijd beetje denken aan van die kut vloggers die het in het Nederlands hebben over een product 'wat in een doosje komt'. Ipv gewoon in een doosje 'zit'.
Het betreft trouwens, nogmaals, zeker in het grootste gedeelte van de langdurige klachten geen directe longen-gerelateerde klachten
Het is een correcte Engelse medische term, geen correcte Nederlandse medische terminologievertaling en al helemaal niet duidelijkquote:Op donderdag 3 juni 2021 07:33 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Nogmaals, het is gewoon een medische term, ongeacht jouw mening.
In mijn medisch dossier staat het, en ook in de informatie van de GGD die ik kreeg over deelname aan het hersteltraject staat het.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een correcte Engelse medische term, geen correcte Nederlandse medische terminologievertaling en al helemaal niet duidelijk
Nee dat werkt helaas toch andersquote:Op donderdag 3 juni 2021 07:45 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
In mijn medisch dossier staat het, en ook in de informatie van de GGD die ik kreeg over deelname aan het hersteltraject staat het.
Daarmee is het gewoon een medische term.
Ik heb dat ook even gedacht. Dat het over je longen ging.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een correcte Engelse medische term, geen correcte Nederlandse medische terminologievertaling en al helemaal niet duidelijk
Zucht.quote:Op donderdag 3 juni 2021 07:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee dat werkt helaas toch anders
Beide is redelijk incorrecte gebruik hier in Nederland
Enorm spijtig te horen dat zowel je behandelaar als de GGD een Twitteriaanse term gebruiken in professionele verslaglegging e.d.
Vooral diep treurig dat die partijen die Amerikaanse term hebben overgenomenquote:Op donderdag 3 juni 2021 07:54 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zucht.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid
https://www.longfonds.nl/(...)olledig-aan-het-werk
https://www.me-cvsverenig(...)-bestaande-ziekte-me
https://www.ggdkennemerla(...)lachten-bij-kinderen
Ik hecht meer waarde aan de mening van professionals dan van iemand die op een forum een discussie keer op keer offtopic trekt, omdat diegene het er niet mee eens is.
Zie hier tíg redenen waarom je die term dus correct en logisch moet vertalenquote:Op donderdag 3 juni 2021 08:47 schreef Zwansen het volgende:
Oh, long covid heeft dus niet persé betrekkingen op je longen?![]()
Dacht ik ook hoor. En ze spreken het ook allemaal uit als het Nederlandse long. En niet als het Engelse lang... Bovendien manifesteert corona zich in de longen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 08:47 schreef Zwansen het volgende:
Oh, long covid heeft dus niet persé betrekkingen op je longen?![]()
Nou dit schiet niet echt op zo.. gister niks, vandaag één jaargang erbij...quote:
AZ-weigeraars moeten een plekje krijgen en dan is er nog het Janssen verhaal.quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:43 schreef alors het volgende:
[..]
Nou dit schiet niet echt op zo.. gister niks, vandaag één jaargang erbij...
16 juni de eerstequote:
Het schijnt dat hordeuren en -ramen vrij goed werken. Als je de prik niet wil.quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:56 schreef BroesWillems het volgende:
Iedereen krijgt hem :
https://speld.nl/2021/06/(...)ug-voor-tweede-prik/
Hoe krijg je dat zo snel geregeld?quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:36 schreef Nielsch het volgende:
Net afspraak gemaakt. 11 juni om 18:15 de eerste en de enige.
was de tweede optie in de buurt... ik woon in utrecht en volgens mij prikken ze wel door daar in onze jaarbeurs.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:42 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat zo snel geregeld?
Ik woon op steenworp van de Brabanthallen, maar die lijkt constant vol. Ik ga nu naar Veghel (Jumbo DC).quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
was de tweede optie in de buurt... ik woon in utrecht en volgens mij prikken ze wel door daar in onze jaarbeurs.
de eerste optie was later (ruim een week) en verder weg (Houten)...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |