Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:quote:MODERNA
Kosten: $32-$37 per dosis eventueel lager bij hogere afname.
Effectiviteit: 94%
PFIZER/BioNTECH : Wiki inzake mRNA/Pfizer
Bijsluiters UK-Nih versie
Kosten: $20 per dosis
Effectiviteit: 90%
OXFORD/AstraZeneca
Kosten: $3-$4 per vaccin (nodig: 2 dosissen)
Effectiviteit: 79%
Janssen/Johnson
$4 per per vaccin (1 dosis)
Effectiviteit:67%
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vaccinatie is voor niemand verplicht, nooit.
Vanaf wanneer vaccinatieafspraak maken?: :
27-04-2021 | 08:35 1961
30-04-2021 | 16:45 1962
16-05-2021 | 09:06 1963 en 1964
17-05-2021 | 17:14 1965
20-05-2021 | 11:02 1966
22-05-2021 | 08:45 1967 en 1968 (Janssen)
25-05-2021 | 11:26 1969 en 1970
26-05-2021 | 12:05 1971
27-05-2021 | 10:20 1972 en 1973
28-05-2021 | 10:55 1974 en 1975
29-05-2021 | 11:30 1976 (Janssen)
30-05-2021 | 10:30 1977 en 1978
31-05-2021 | 11:30 1979 en 1980
01-06-2021 | 11:30 1981
03-06-2021 | 10:00 1982
04-06-2021 | 11:00 1983
06-06-2021 | 11:30 1984
07-06-2021 | 11:30 1985 en 1986
08-06-2021 | 11:30 1987
09-06-2021 | 10:30 1988
10-06-2021 | ? 1989
Afspraak kan 1 dag tot 3 weken later zijn.
Volgens Hugo de Jonge moet iedereen zijn eerste prik kunnen halen voor half juli.
Locaties:quote:Moet ik nou wel of niet de uitnodigingsbrief meenemen naar de prikafspraak?’
Nee. Wel nodig:
- ID of paspoort
- Afspraakbevestiging (op je telefoon of geprint)
- Ingevulde gezondheidsverklaring (die ligt ter plekke ook, invullen duurt 1 minuut)
- Mondkapje
[ Bericht 2% gewijzigd door Momo op 09-06-2021 19:47:03 ]
Eens qua definitie waar die hier subtiel is. Thx voor deze correctie.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:39 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De vaccins zijn geen gentherapie.
Gentherapie:
[..]
Het genetisch materiaal in de vaccins heeft niets met ons eigen DNA te maken en het is simpelweg onmogelijk hiermee het menselijk DNA aan te tasten of te veranderen.
Bijna raak is mis.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb geen doel met of voor misleiding. En ja, op de definitie gezien is het geen gentherapie maar zit daar heel dicht tegenaan.
Niet volgens de definitie die je eerder hanteerde.quote:De "vaccins" veroorzaken wel degelijk een onomkeerbaar effect waarmee we weer verzeilen in discussie of dat op welke termijn; hoe dan (on)wenselijk is.
Iedereen moet het uiteindelijk zelf weten.quote:Het doet verder niets af dat iedereen zelf de impact moet bepalen of dat die zich voor de eigen situatie (preventief) laat behandelen.
Aii, topic was gesloten, verkeerde nieuw deel aangekliktquote:Waarom trek je trouwens deze discussie uit het Centrale vaccinatie topic naar het algemene Corona topic ? Of was dit niet zo "bedoeld" ?
Waarom is dit eigenlijk doorgestreept?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:01 schreef Momo het volgende:
- Sanofi: 11.7 miljoen mRNA (bron: AD 11dec20), in tegenvaller testen.
Yepquote:Op dinsdag 1 juni 2021 16:51 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Ik krijg m'n eerste prik over 2 weken. Eerder kon niet. Heeft het nog zin om nog eens te bellen om het te proberen te verzetten?
Zou het in de ochtend doen. In de middag is er net een nieuwe leeftijd opengezet en hebben ze het superdruk.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 17:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tips voor wanneer daarvoor een goed moment is?
Geen flauw ideequote:Op dinsdag 1 juni 2021 17:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tips voor wanneer daarvoor een goed moment is?
Omdat bepaalde geboortejaren Janssen krijgen en er maar één afspraak voor nodig is. Ik denk dat je op de lokatie achterkomt wat je krijgt. Grootste kans Pfizer, denk ik.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 17:24 schreef Fannie het volgende:
Hoi,
Ik krijg morgen m'n eerste vaccinatie, maar in de brief staat niet welke ik krijg.
Ik ben van 1965 dus wordt het Pfizer of Moderna, neem ik aan.
Stond het bij andere mensen wel in de brief? Sommigen hier op Fok! wisten bv dat ze Jansen kregen...
Er werden voor sommige jaargangen bekendgemaakt dat ze een bepaald vaccin kregen. Maar doorgaans is het Pfizer of Moderna. Dat krijg je pas te horen als je daar bent.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 17:24 schreef Fannie het volgende:
Hoi,
Ik krijg morgen m'n eerste vaccinatie, maar in de brief staat niet welke ik krijg.
Ik ben van 1965 dus wordt het Pfizer of Moderna, neem ik aan.
Stond het bij andere mensen wel in de brief? Sommigen hier op Fok! wisten bv dat ze Jansen kregen...
Ok. Ik wil niet eens (raak) schieten. Motieven bespreken is idd goed waar ik met name focus op motieven die anderen dan selectief gebruiken om hun overtuiging op te leggen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 16:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bijna raak is mis.
[..]
Niet volgens de definitie die je eerder hanteerde.
Ze geven een tijdelijk effect, geen permanente.
[..]
Iedereen moet het uiteindelijk zelf weten.
Maar dit is een discussieforum, dus kunnen we mooi discussiëren over de motieven om wel of niet te vaccineren.
[..]
Aii, topic was gesloten, verkeerde nieuw deel aangeklikt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wanneer het immuunsysteem wordt geactiveerd voor afweer die het niet nodig heeft, heeft dat in mijn denken iets schadelijks. Onduidelijk is sws nog, of/en hoe lang die "bescherming" dan duurt en met welke termijneffecten.
De ooit gedane suggestie in 2020 dat een eenmalige vaccinatie tegen Covid19 voldoende is, kunnen we denk ik wel laten varen. Covid19 is hier om te blijven en vraagt derhalve om zorgvuldigheid, zeker nu dat nog (?) kan.
Aangaande het permanente (bij)effect volg ik een andere gedachte, die sterk samengevat neerkomt dat door op celniveau onnodig in te grijpen, er risico ontstaat op bv immuundeficiëntie wiki-nl of mogelijk zelfs vaccinresistentie. Derhalve mijn credo: alleen slikken en prikken, wanneer afgewogen en bvk het medisch wenselijk is.
Wanneer een vaccinatie zeer tijdelijk werkzaam blijkt (orde van maanden of een jaar), wordt de maatschappij en zijn vooral mensen die daarin geen echte keuze zullen hebben (kwetsbaren); aan het jaarlijkse farmacie-infuus gelegd.
Naast griep/pneumokokken komt daar dan jaarlijks voor kwetsbaren en de rest vanaf ca 60, dan "Covid-ChiRo" als vaccin bij.
Op zich een goede zaak mits eigen keuze en wanneer iemand nofi "ziek(elijk)" is, zal die ws minder principieel tegen een (baatgevende?) behandeling zijn.
De kernvraag die dan weer terugkomt: of en in hoeverre anderen eveneens tot die kudde-vaccinatie kunt verplichten cq verleiden ? (Verleiden als motivatie door privileges zoals vrijelijk reizen/feesten/onderwijs etc.etc.)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_21_2721quote:Already today, seven Member States – Bulgaria, Czechia, Denmark, Germany, Greece, Croatia and Poland – have decided to connect to the gateway and started issuing first EU certificates
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:02 schreef Tocadisco het volgende:
Voor Bulgarije natuurlijk ook wel makkelijk om die certificaten uit te delen aan de zes mensen daar die gevaccineerd zijn, ben je zo klaar mee.
Zo te zien kan het op vrij korte termijn:quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:53 schreef Molo het volgende:
EU certificaten al deels live
[..]
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_21_2721
Benieuwd wanneer Nederland over kan en gaat. Dit voert de druk wel nog even extra op
Let nadrukkelijk op het woordje 'technically' readyquote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:15 schreef freako het volgende:
[..]
Zo te zien kan het op vrij korte termijn:
[ afbeelding ]
Tussen "technisch gereed" volgens developers en gereed om in productie genomen te worden zit nog wel eens wat tijd.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 19:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Let nadrukkelijk op het woordje 'technically' ready
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ok. Ik wil niet eens (raak) schieten. Motieven bespreken is idd goed waar ik met name focus op motieven die anderen dan selectief gebruiken om hun overtuiging op te leggen.Je noemt het een gentherapie, terwijl je weet dat het geen gentherapie is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zie ik als ongefundeerd angst zaaien en dan van het type dat je vindt bij antivaxxers zoals Willem Engel.Ik vind dat best een gekke constructie.quote:Wanneer het immuunsysteem wordt geactiveerd voor afweer die het niet nodig heeft, heeft dat in mijn denken iets schadelijks.Termijn effecten zijn er niet.quote:Onduidelijk is sws nog, of/en hoe lang die "bescherming" dan duurt en met welke termijneffecten.
Verder is het altijd de vraag hoe lang een vaccin werkt.
Bijvoorbeeld het hepatitis A vaccin ging men eerst uit van 3 jaar, toen 10 jaar, nu 20 jaar, met de verwachting dat het wel eens levenslang kan zijn.
Voor dit vaccin weten we het gewoon nog niet.
Maar als het vaccin slechts tijdelijke bescherming geeft is het juist van belang om zo snel mogelijk wereldwijd iedereen te vaccineren.Aan wat voor zorgvuldigheid denk je dan?quote:De ooit gedane suggestie in 2020 dat een eenmalige vaccinatie tegen Covid19 voldoende is, kunnen we denk ik wel laten varen. Covid19 is hier om te blijven en vraagt derhalve om zorgvuldigheid, zeker nu dat nog (?) kan.Er wordt niet op celniveau ingegrepen en door jou aangehaalde bijeffecten bestaan niet.quote:Aangaande het permanente (bij)effect volg ik een andere gedachte, die sterk samengevat neerkomt dat door op celniveau onnodig in te grijpen, er risico ontstaat op bv immuundeficiëntie wiki-nl of mogelijk zelfs vaccinresistentie. Derhalve mijn credo: alleen slikken en prikken, wanneer afgewogen en bvk het medisch wenselijk is.Uiteindelijk kan het daar inderdaad op uit draaien.quote:Wanneer een vaccinatie zeer tijdelijk werkzaam blijkt (orde van maanden of een jaar), wordt de maatschappij en zijn vooral mensen die daarin geen echte keuze zullen hebben (kwetsbaren); aan het jaarlijkse farmacie-infuus gelegd.
Naast griep/pneumokokken komt daar dan jaarlijks voor kwetsbaren en de rest vanaf ca 60, dan "Covid-ChiRo" als vaccin bij.
Maar dat staat los van de vraag of het zinvol is nu te vaccineren of niet.Vaccinatie is niet verplicht en ook zonder vaccins heb je te maken met het probleem dat landen reizen etc gaan beperken om een pandemie in te dammen.quote:Op zich een goede zaak mits eigen keuze en wanneer iemand nofi "ziek(elijk)" is, zal die ws minder principieel tegen een (baatgevende?) behandeling zijn.
De kernvraag die dan weer terugkomt: of en in hoeverre anderen eveneens tot die kudde-vaccinatie kunt verplichten cq verleiden ? (Verleiden als motivatie door privileges zoals vrijelijk reizen/feesten/onderwijs etc.etc.).
Ee hebben nu de mazzel dat we voor deze pandemie snel een vaccin hebben gevonden.
Voor HIV bijvoorbeeld is die er niet.
Bij hiv hebben we jarenlang giftige cocktails aan medicijnen gehad die het verloop wat vertraagden, met allerlei ernstige bijwerkingen.
Inmiddels is dat gereduceerd tot het dagelijks innemen van 1-2 tabletten.
Met HIV hebben we de mazzel gehad dat het zich vrij moeilijk verspreidde.
Desondanks zijn er inreisbeperkingen geweest om verspreiding van HIV te beperken.
Ik begrijp die aversie tegen het vaccin niet.
Je hebt er geen moeite mee dat een virus, jouw woorden gebruikend, op celniveau ingrijpt in je lichaam, waarbij je lichaamcellen virus deeltjes gaan repliceren, maar je er grote moeite hebt dat een vaccin in zeer beperkte mate hetzelfde doet.
Waarom vrees je niet de langere termijn effecten van een virus dat je cellen opdraagt om spike eiwitten te maken en nog een hele reeks andere onderdelen van het virus, maar wel het langere termijn effect van een vaccin die enkel een stukje spike eiwit laat repliceren...zeer vocale Trump hater - VEM2012
Maar je kunt vantevoren geen betrouwbare voorspelling doen of je immuunsysteem de 'hulp' van vaccins nodig heeft of niet. Ja, voor een 30-er is de kans niet groot dat hij die hulp nodig heeft, misschien is dat 0.1% om hem uit het ziekenhuis te houden, en 10% om hem geen symptomen te laten ervaren. Dat is nog altijd gigantisch veel meer dan de 0.0001% kans die er is op een ernstige bijwerking.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 18:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer het immuunsysteem wordt geactiveerd voor afweer die het niet nodig heeft, heeft dat in mijn denken iets schadelijks.
Tsja, bij veel vaccins wordt de werkzaamheid na 10-20 jaar nog aangepast in de richtlijnen. Dan krijg je een stempel in je gele boekje. Waar eerst stond dat een vaccin 5 jaar geldig was, zetten ze er een stempel overheen dat ie 15 jaar geldig is. En als je er naar vraagt vertellen ze je dat het nieuwe inzichten zijn. Is het vaccin daarom minder veilig? Nee.quote:Onduidelijk is sws nog, of/en hoe lang die "bescherming" dan duurt en met welke termijneffecten.
Het zijn nu over het algemeen 2 prikken, wie weet komt er nog wel een booster aan. Ik denk eerlijk gezegd dat we het met deze 2 prikken in Europa goed naar de achtergrond kunnen dringen, en eventuele nare varianten vervolgens beter op de plek van de uitbraak kunnen bestrijden met aangepaste vaccins, dan massaal de hele bevolking in Europa weer in te enten.quote:De ooit gedane suggestie in 2020 dat een eenmalige vaccinatie tegen Covid19 voldoende is, kunnen we denk ik wel laten varen. Covid19 is hier om te blijven en vraagt derhalve om zorgvuldigheid, zeker nu dat nog (?) kan.
Weer een aanname, wat als de vaccinaties jaren werkzaam blijven? Er is nog geen enkele aanwijzing dat de werking van vaccins minder wordt na 9 maanden of langer. Pfizer, Moderna startten hun phase III trials in juli vorig jaar, 11 maanden geleden. Oxford al in april vorig jaar. Ik heb nog nergens gelezen of gehoord dat deelnemers aan die trials nu wel ineens in het ziekenhuis terecht komen. En zelfs als de vaccins minder werkzaam worden, dan neemt dat geleidelijk af. Eigenlijk zou je nu al kunnen zeggen dat de vaccins vrijwel zeker voor 1,5 jaar of langer goed werken. En de effectiviteit tegen varianten wordt eigenlijk beter doordat de afweer van je memory cellen breder wordt met de tijd.quote:Wanneer een vaccinatie zeer tijdelijk werkzaam blijkt (orde van maanden of een jaar), wordt de maatschappij en zijn vooral mensen die daarin geen echte keuze zullen hebben (kwetsbaren); aan het jaarlijkse farmacie-infuus gelegd.
Influenza is een heel ander virus. Een virus wat veel ouder is, meer muteert, en waarvan er daardoor veel verschillende varianten rondgaan, die dusdanig van elkaar verschillen dat het de werking van vaccins behoorlijk aantast. Bij de meeste corona varianten blijken de vaccins totnutoe nog voldoende te werken. Is corona over een jaar flink teruggedrongen, dan worden varianten ook steeds minder een probleem aangezien het ontstaan daarvan voor een groot deel afhangt van hoeveel virus er rondgaat. Minder virus = minder varianten, en coronavirussen muteren niet heel veel.quote:Naast griep/pneumokokken komt daar dan jaarlijks voor kwetsbaren en de rest vanaf ca 60, dan "Covid-ChiRo" als vaccin bij.
Op zich een goede zaak mits eigen keuze en wanneer iemand nofi "ziek(elijk)" is, zal die ws minder principieel tegen een (baatgevende?) behandeling zijn.
Ik maak me vooral zorgen om Afrika, waar de scepsis tegenover westerse medicijnen vaak hoog is. Ook de kerk heeft daar een hand in, die zijn niet zo happig op het aanmoedigen van vaccineren, en hebben behoorlijk invloed daar. 'Gelukkig' ziet China er wel een kans in om Afrika voor zich te winnen en je ziet in veel landen in Afrika al dat Chinese vaccins aangeboden worden. Maar tot dusver lijken in veel gebieden in Afrika gelukkig maar weinig mensen echt ziek te worden van het virus, maar het kan ook een kweekvijver voor varianten worden. Breekt er een echt nare variant uit, dan kan men ook daar toch wel redelijk snel massaal vaccineren. Bij Ebola uitbraken grendelden ze regelmatig gebieden in een straal van 100km buiten het dorp/stad waar de uitbraak was, binnen 24-uur hermetisch af. En met Ebola vaccins hebben ze ook al mooie dingen bereikt daar.quote:De kernvraag die dan weer terugkomt: of en in hoeverre anderen eveneens tot die kudde-vaccinatie kunt verplichten cq verleiden ? (Verleiden als motivatie door privileges zoals vrijelijk reizen/feesten/onderwijs etc.etc.).
Pfizer, Moderna of Janssen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Welk vaccin krijg je nou als 31 jarige?
Ah oke, maar niet altijd toch?quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Pfizer, Moderna of Janssen.
Pas wanneer jouw geboortejaar een afspraak kan maken weet je of het Pfizer/Moderna of Janssen wordt.
Risicogroep is phizer of modernaquote:Op woensdag 2 juni 2021 11:35 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ah oke, maar niet altijd toch?
Mijn zusje heeft een afspraak gemaakt (in de 20, risicogroep) en ziet niet welke ze krijgt.
Klopt, je kan aan het aantal afspraken dat je krijgt (1 of 2 tegelijk) eenvoudig gaan zien in welke groep je valt. Krijg je meteen 2 afspraken aangeboden, dan is het altijd Pfizer/Moderna, waarbij het afhankelijk is van de actuele voorraad bij de vaccinatielocatie wat je krijgt (waarbij er veel locaties zijn die enkel Pfizer hebben).quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ah duidelijk.
Dus sowieso twee prikken en een verrassing.
Klote, hoopte eigenlijk morgen wel een afspraak te kunnen makenquote:Op woensdag 2 juni 2021 11:22 schreef Tourniquet het volgende:
Vandaag waarschijnlijk geen nieuwe leeftijdsgroep.
[ twitter ]
nou jippie....quote:Op woensdag 2 juni 2021 12:53 schreef Helsinki het volgende:
Gezondheidsraad: alleen nog Moderna- en Pfizer-vaccin voor jonge groepen. Bron: https://nos.nl/l/2383287
Wordt dit overgenomen?
https://www.bloomberg.com(...)shot-and-myocarditisquote:Israel Finds Probable Link Between Pfizer Shot, Myocarditis
Israel health officials have found a probable link between Pfizer Inc. and BioNTech SE’s coronavirus vaccine and dozens of cases of heart inflammation in young men following the second dose of the vaccine, the Health Ministry said late Tuesday.
The vaccine has been administered to more than 5 million people in the country, and the number of coronavirus cases has plummeted. The Health Ministry said on Wednesday that despite the possible link, it would expand its vaccination drive to 12-16 year olds. The U.S. Food and Drug Administration has authorized its use for this age group.
According to a study by health officials, there were 275 cases of myocarditis identified between December 2020, when the vaccination drive began, and May 2021, including 148 cases within a month after vaccination. Of these, 27 cases occurred after the first dose and 121 following the second dose. In both cases, about half were in people with previous medical conditions.
At this time, there’s still no indication that the cases are due to the vaccine, Pfizer said in a statement. Myocarditis is often caused by viral infections, and Covid infections have been reported to cause the condition, the U.S. drugmaker said. BioNTech said more than 300 million doses of the Covid-19 vaccine have been administered globally and the “benefit risk profile” of the vaccine remains positive.
“A careful assessment of the reports is ongoing and it has not been concluded,” the company said. “Adverse events, including myocarditis and pericarditis, are being regularly and thoroughly reviewed by the companies as well as by regulatory authorities.”
Most of the cases occurred in young men, especially those between 16 and 19 years old. In most cases, patients were hospitalized for four days or less, and in 95% of the cases were classified as mild, the ministry said.
“The risks from contracting coronavirus are higher than the risks from getting the vaccine,” the Health Ministry said. The number of those who contracted myocarditis was small, and in most cases, patients recovered with no complications, it said.
Israel said in late April that it was looking into the cases to see if there’s a connection with the vaccine.
Dat valt nog te bezien. Beide kanten op.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Even een reminder voor de mensen die gaan prikken.
Snel, ook stoppen met Pfizer!quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)shot-and-myocarditis
quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)shot-and-myocarditis
https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccinationquote:The COVID-19 vaccine made by Pfizer and BioNTech appears to put young men at elevated risk of developing a heart muscle inflammation called myocarditis, researchers in Israel say. In a report submitted today to the Israeli Ministry of Health, they conclude that between one in 3000 and one in 6000 men ages 16 to 24 who received the vaccine developed the rare condition. But most cases were mild and resolved within a few weeks, which is typical for myocarditis. “I can’t imagine it’s going to be anything that would cause medical people to say we shouldn’t vaccinate kids,” says Douglas Diekema, a pediatrician and bioethicist at Seattle Children’s Hospital
Je kan dit nog recht zetten wanneer je nog je 1e of 2e prik gaat halen. Ik spreek dit uit eigen ervaring. Je kan bij de GGD aangegeven wanneer je vaccinatie haal om dit recht te zetten. Alleen gaat hierover aantal weken overheen voordat dit recht gezet is.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
of AstraZeneca...quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
[..]
https://www.sciencemag.or(...)covid-19-vaccination
Best een grote kans op deze bijwerking. Kunnen ze jonge mannen niet beter Janssen geven?
Die app haalt de gegevens in principe ook bij de GGD vandaan.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:52 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Pfizer of Moderna.quote:Op woensdag 2 juni 2021 11:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Welk vaccin krijg je nou als 31 jarige?
Mja, je moet altijd wel een beetje uitkijken met harde conclusies trekken uit dergelijke fijnmazige opdelingen in subgroepen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
[..]
Best een grote kans op deze bijwerking. Kunnen ze jonge mannen niet beter Janssen geven?
Of Covid laten doormaken?quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
[..]
Hè verdomme, er zit ook geen enkel positief onderdeel in heel die pandemiequote:Op woensdag 2 juni 2021 14:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Myocarditis is ook een veel voorkomende complicatie bij Covid 19 helaas.
Yeah dat is ook complete bullshit. Vooral nu Janssen stopgezet is voor jongeren. Geef die weigeraars dan gewoon Janssen? Belachelijk dat zij gewoon voorrang krijgen uberhaupt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 13:59 schreef Starhopper het volgende:
`Waarom komen de weigeraars eerder aan de beurt? Ik wil ook geprikt worden![]()
![]()
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)atie-zaterdag-5-juni
Er komt keuzemogelijkheid om voor Janssen te gaan als dat bijvoorbeeld met vakantie beter uitkomt lees ik netquote:Op woensdag 2 juni 2021 12:57 schreef Blik het volgende:
Bah, ik wilden juist Janssen om er 1x vanaf te zijn en een vaccinatiebewijs voor de zomervakantie te hebben
Ja. Echt he.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:23 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Yeah dat is ook complete bullshit. Vooral nu Janssen stopgezet is voor jongeren. Geef die weigeraars dan gewoon Janssen? Belachelijk dat zij gewoon voorrang krijgen uberhaupt.
Diezelfde bijwerkingshit heeft pfizer/moderna ook gewoon, is alleen niet uitgebreid in het nieuws geweest zoals bij Astra/Janssen. Grote shitshow dit.
Wat had je gesmokkeld dan?quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:08 schreef Syrena het volgende:
1976 hier. Gisteren gebeld door GGD. Ze hadden een onregelmatig ontdekt. Afspraken gecancelled, ok, terecht, ik had gesmokkeld.
Opnieuw inloggen voor afspraak ging niet, ok, mss moet systeem nachtje resetten.
Vandaag ingelogd. Alles doorlopen. Twéé afspraken.
Crap. Heb ik me nu vertikt ergens?!
Man laten meekijken. Nergens gejokt of vertikt. Wéér 2 afspraken.
OK DAN!Benieuwd of ze nu weer gaan bellen (systeem mss nog vinkje verkeerd staan ofzo) of Janssen is er nu dus uit gehaald?
1975 ingevuld toen geboortejaar werd gevraagd.quote:
quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:09 schreef Syrena het volgende:
[..]
1975 ingevuld toen geboortejaar werd gevraagd.
I.p.v. 1976. Ik dacht dat er direct een check daarop zou komen nadat je met digi-d inlogt, maar dat is niet zo.
Nee.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:23 schreef VelitoX het volgende:
Yeah dat is ook complete bullshit. Vooral nu Janssen stopgezet is voor jongeren. Geef die weigeraars dan gewoon Janssen? Belachelijk dat zij gewoon voorrang krijgen uberhaupt.
Diezelfde bijwerkingshit heeft pfizer/moderna ook gewoon, is alleen niet uitgebreid in het nieuws geweest zoals bij Astra/Janssen. Grote shitshow dit.
Lijkt me vooral klote dat daarmee ook je vakantie in het buitenland op losse schroeven komt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 14:23 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Het zou al zo ontzettend veel schelen als daar gewoon duidelijkheid over zou zijn. Als je er gewoon vanuit kan gaan dat je met een gratis PCR-test zonder verdere beperkingen op vakantie kon gaan zou geen enkele twintiger of dertiger er überhaupt van wakker liggen dat er vertragingen optreden (voor je eigen gezondheid hoef je het eigenlijk niet echt te doen).quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me vooral klote dat daarmee ook je vakantie in het buitenland op losse schroeven komt.
Omdat je een IT systeem hebt dat niet direct checkt of Truus of Henk wel de goeie getallen invult. Terwijl je dat middel wel hebt, namelijk het digi-d.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe zijn hun sukkels als Syrena een tikfout heeft gemaakt?
Ik weet niet of de applicatie zo maar over die data kan beschikken.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:39 schreef Syrena het volgende:
[..]
Omdat je een IT systeem hebt dat niet direct checkt of Truus of Henk wel de goeie getallen invult. Terwijl je dat middel wel hebt, namelijk het digi-d.
Als je mensen eerst laat inloggen, kun je ze meteen weer eruit kieperen als ze niet aan de geboortejaareis voldoen.
Ik had me niet vertikt, het was met opzet. Omdat ik niet dacht dat ik erdoor zou komen. Kwam ik wel, de check loopt blijkbaar in de nacht. Waarna zo'n arme callcentermedewerker je moet bellen, meisje klonk super opgelucht toen ik niet ging dreigen of zeiken.
ben je hacker geworden?quote:Op woensdag 2 juni 2021 16:09 schreef Syrena het volgende:
[..]
1975 ingevuld toen geboortejaar werd gevraagd.
I.p.v. 1976. Ik dacht dat er direct een check daarop zou komen nadat je met digi-d inlogt, maar dat is niet zo.
Die gegevens komen uit de BRP. Daar moet je als organisatie voor geautoriseerd worden, en afhankelijk van het doel zijn dan bepaalde gegevens op te vragen. De GGD's zullen wel geautoriseerd zijn (anders kan ook niet 's nachts gecontroleerd worden of het geboortejaar wel klopt), maar ik kan me voorstellen dat het niet noodzakelijk is om zo'n koppeling te gebruiken bij het maken van een afspraak. Normaal gesproken zijn mensen redelijk in staat om hun eigen geboortejaar in te vullen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 18:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb zelf nog nooit wat met DigiD gedaan, maar ik neem aan dat niet iedere applicatie doodleuk op basis van een authenticatie alle persoonsgegevens kan opvragen.
quote:Een telefoontje naar de Brabantse coronalijn leert dat er binnen de GGD nog altijd onduidelijkheid is. De vraag of de afspraak van vandaag voor een Janssen-vaccin doorgaat, wordt met een ‘nee’ beantwoord. ‘’U hoeft niet meer te gaan’’, zegt de telefoniste. ‘’Er zijn problemen met het Janssen-vaccin. Het blijkt minder effectief te zijn en leverproblemen te veroorzaken.’’
quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:33 schreef Tourniquet het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)nterecht-weggestuurd
[..]![]()
Zo krijg je dus indianenverhalen de wereld in.
Hoezo niet snappen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
Net zoals veel mensen de term long Covid niet blijken te snappen
Briljant hilarisch eigenlijk, als het niet zo sneu was
Veel mensen denken dat het Covid van de longen betekentquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hoezo niet snappen?
EDIT: oh wacht, OMG, don't tell me, denken ze dat het specifiek om de longen gaat? Help...
Mijn vermoeden klopte.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Veel mensen denken dat het Covid van de longen betekent
Alles kan beste Eragonquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Mijn vermoeden klopte.
Help. *Springt van de planeet in wanhoop*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |