Jij redeneert vanuit de boomers, ik redeneer vanuit het geheel. “Zij hebben hun kans gehad”, maar de negatieve consequenties zijn voor ons allemaal, dus gewoon lekker prikken die “boomers”.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ik. Maar hun kans is geweest en de jongeren die nu komen willen ook hun kans krijgen.
We lezen en horen 100.000x dat jongeren een doorgeefluik zijn van het virus, dat het ook gevaarlijk is voor jongeren en nog meer blablabla, maar als puntje bij paaltje komt, kunnen de jongeren ook bij het vaccineren de tyfus genieten en weer wachten op die kutboomers.
Lijkt me ook een goede oplossing ja.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij de allerbeste beslissing ooit.
@raptorixquote:Situatie van COVID-19 Patienten in de ziekenhuizen, dit is dus exlusief reguliere bezetting:
Nieuw op de IC: 6, dat is 4 minder dan gister.
Nieuw op de verpleegafdeling: 77, dat is 22 meer dan gister.
In totaal liggen er nu 447 mensen op de IC en 793 mensen op de verpleegafdeling.
Dit is 30 minder op de IC en 57 minder op de verpleegafdeling ten opzichte van gister
Thanks! gelukt.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Cookies weggooien/incognito venster proberen
Ik heb werkelijk geen idee uit welke tijd 'boomers' zijn. Mijn vader is (volgens mij) een boomer, die voldoet niet aan dat plaatje. Mn oom is 2 jaar jonger, die voldoet er juist weer perfect aan.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, maar er zijn hier mensen die niets liever willen dan de kutboomers alles verwijten.
Denk je dat serieus? De meesten hebben toch liever een kans op een fatsoenlijke woning of opleiding (of een vaccinatie in dit geval) dan de kans om een beetje op een generatie te schelden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, maar er zijn hier mensen die niets liever willen dan de kutboomers alles verwijten.
Doe maar niet nog. Denk dat je dat pas moet doen vanaf 1990/1995 of iets dergelijks. Stormloop van een paar miljoen tegelijk.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
Misschien is 't gunstiger als ze vanaf eind deze week/begin komende week het voor alle leeftijden die overblijven opengooien. Dan kan iedereen een afspraak maken wanneer ze willen en is iedereen tegelijk aan de beurt (afhankelijk van beschikbaarheid vaccins).
'k Ben een millennial in een levenslange ontkenningsfase.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ok boomer.
Sorry die was te makkelijk.
Nog 2 weken.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar niet nog. Denk dat je dat pas moet doen vanaf 1990/1995 of iets dergelijks. Stormloop van een paar miljoen tegelijk.
Heeeeeeeeeeel even nog.
Daarom is de 5 juni arbitrair. 5 juli ok.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe maar niet nog. Denk dat je dat pas moet doen vanaf 1990/1995 of iets dergelijks. Stormloop van een paar miljoen tegelijk.
Heeeeeeeeeeel even nog.
Wowquote:
Je preekt tegen de verkeerde, hoor. Ik gebruik die termen niet, tenzij in reactie op iemand die de term gebruikt en daar ook prat op gaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee uit welke tijd 'boomers' zijn. Mijn vader is (volgens mij) een boomer, die voldoet niet aan dat plaatje. Mn oom is 2 jaar jonger, die voldoet er juist weer perfect aan.
Maargoed, zo is er over elke leeftijd wel iets te zeiken. Kunnen we uiteraard prima doen.
Heerlijk, dit gaat zo lekkerquote:
Ik val in een zwart gat straks zonder CORquote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:02 schreef Coco het volgende:
[..]
Nou, lijkt mij definitief einde tijdperk COR.
Je moet maar gewoon zo denken, binnenkort gaan ze allemaal dood.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denk je dat serieus? De meesten hebben toch liever een kans op een fatsoenlijke woning of opleiding (of een vaccinatie in dit geval) dan de kans om een beetje op een generatie te schelden.
Mooie inhoudelijke reactie wel.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denk je dat serieus? De meesten hebben toch liever een kans op een fatsoenlijke woning of opleiding (of een vaccinatie in dit geval) dan de kans om een beetje op een generatie te schelden.
Ik redeneer vanuit het totale plaatje van gelijke kansen en gelijk recht.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jij redeneert vanuit de boomers, ik redeneer vanuit het geheel. “Zij hebben hun kans gehad”, maar de negatieve consequenties zijn voor ons allemaal, dus gewoon lekker prikken die “boomers”.
Iedereen is welkom in de VBL SC.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik val in een zwart gat straks zonder COR
Bewust?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:02 schreef Aaruul het volgende:
Het gaat er voor mij vooral om dat je als niet gevaccineerde met het aankomende coronapaspoort een soort tweederangsburger bent.
Ik heb al eens met het idee gespeeld om bewust corona te krijgen omdat je dan van dat testgezeik af bent.
Ik reageerde niet op jou, ik reageerde op de discussie in 't algemeen, net als jij op mij reageert en niet op mijn post, maar dat mijn post 't triggertquote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je preekt tegen de verkeerde, hoor. Ik gebruik die termen niet, tenzij in reactie op iemand die de term gebruikt en daar ook prat op gaat.
Rennend van de IC af.quote:
Dit wordt nog een verdien model. Als je besmettelijk bent je laten betalen om iemand in zijn gezicht te tuffenquote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:02 schreef Aaruul het volgende:
Het gaat er voor mij vooral om dat je als niet gevaccineerde met het aankomende coronapaspoort een soort tweederangsburger bent.
Ik heb al eens met het idee gespeeld om bewust corona te krijgen omdat je dan van dat testgezeik af bent.
Mijn voornaam is Cor, dit soort posts zijn altijd een beetje dubbel dan.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik val in een zwart gat straks zonder COR
Verre van een warm bad.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:03 schreef Coco het volgende:
[..]
Iedereen is welkom in de VBL SC.
Dat is een warm bad.
[ afbeelding ]
Advertentie op marktplaats jatogquote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bewust?
Kun je het ergens kopen dan?
Zo heeft iedereen ook recht om een vaccin te weigeren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik redeneer vanuit het totale plaatje van gelijke kansen en gelijk recht.
Te koop:quote:
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Bezuinigingen op de zorg kunnen mooi nog mee in de formatie
Aan de ene kant willen de experts en betrokkenen de wereld er wel telkens aan herinneren dat het virus voor jongeren ook enorm gevaarlijk is (long covid!), maar als puntje bij paaltje komt is het voor iedereen weer beter om ons te focussen op de ouderen omdat die veel meer risico lopen en dat dat dus goed nieuws is voor iedereen. Zo gevaarlijk is Covid dus ook weer niet voor jongeren; als ze telkens achteraan mogen aansluiten.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik redeneer vanuit het totale plaatje van gelijke kansen en gelijk recht.
Dat zou heel fijn zijn, dan kan mijn weekendje zonder beperkingen doorgaan, en hoeven we geen 2 bootjes te huren vanwege coronabeperkingen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk dat 30 juni wellicht nog wel naar voren wordt getrokken met deze absurd lage cijfers zo..
Zie je, is 't toch de schuld van Hugo de Jonge.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zo heeft iedereen ook recht om een vaccin te weigeren.
Dat de overheid dat dan kut vindt en besluit ze een alternatief te geven waar we allemaal beter van worden, dan is dat niet alleen verstandig maar ook nog eens niet de keuze van de weigeraars zelf.
Is dat ook niet gewoon een boomer?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie je, is 't toch de schuld van Hugo de Jonge.
Ik bied ¤30quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Te koop:
Corona. 1 hoestje in je gezicht en je bent af van de testmaatschappij.
T.E.A.B.
We hebben in deze pandemie geen code zwart gehad, nergens voor nodig dus om de IC op te schalen na de pandemiequote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Bezuinigingen op de zorg kunnen mooi nog mee in de formatie
Sodeju, jij bent spitsvondig vandaag! Dat weet je treffend samen te vatten. Speechschrijver van Hugo worden iets voor jou?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat de overheid dat dan kut vindt en besluit ze een alternatief te geven waar we allemaal beter van worden, dan is dat niet alleen verstandig maar ook nog eens niet de keuze van de weigeraars zelf.
Of dat stopt weer je niet, is wel onderzocht wat voor permanente veranderingen dat veroorzaakt?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ga niet reageren op persoonlijk getinte aantijgingen dat alleen maar een zwaktebod is.
Onomkeerbaar is iets dat niet hersteld kan door iets te gaan doen of te laten.
Het voorbeeld van de "pil" snijdt hier minder hout omdat het gaat over hormoontherapie waar eenmaal daarmee gestopt - doorgaans - de effecten daarvan ook zullen verdwijnen. Hierbij is idd ook zorgvuldigheid geboden want niet iedereen reageert (en wil) hetzelfde.
Het is geen gentherapie in de zin dat je genetische code wordt gewijzigd.quote:Wat hier gemist wordt is dat een vaccinatie of beter, laten we dat beter woord maar introduceren, gentherapie als behandeling niet ongedaan kan worden gemaakt.
Je suggereert dus dat de huidige vaccins veiliger zijn dan die uit het verleden.quote:Dat stoppen kan wel met Duyvis Nootjes en reguliere medicijnen. Zelfs daarin zijn tal van onderwerpen denkbaar die vragen om een zorgvuldige afweging.
Dat iets kan, wil en mag niet zeggen dat iedereen het dan ook moet. Laat staan dat het daarom preventief maar moet worden toegepast.
Zinloos om terug te willen grijpen op een grijs verleden, dat hier een totaal andere situatie en techniek betreft. Voorbeelden uit het verleden gebruiken is ook discutabel want ik vermoed dat de destijds gebruikte methodes en hoe die vaccinaties zijn "uitgevonden", ontwikkeld en getest, geen schijn van zullen kans maken om nu nog "goedgekeurd" te worden.
Dat laatste is een andere discussie.quote:In het beste geval kan iemand die dat echt wil na ondertekening van disclaimers, het zich ter "meerdere glorie" zich blootstellen aan onderzoek of behandeling.
Ik vind het idd niet erg als iemand in het volle bewustzijn daarvan, zelf een beslissing afweegt als die dat wenselijk vindt. Zelfs ongeacht of dat dan medisch valide (te maken) is.
Voor mijn part vaccineert iemand zich met de heilige geest afkomstig van een geürineerd wij-watertje of goudgerand middel van ¤150K per dosis, zolang die persoon dit niet ook gaat eisen, (laten) opleggen aan de goegemeente. Laat staan om zich daarin als "beter" mens te willen rechtvaardigen of privilegiëren.
In dit verband is het ook de reinste waanzin dat mensen nu moeten gaan aantonen (GreenPass) dat ze "veilig" zijn omdat zij hun test/shot hebben genomen.
Een Xennial als ik 't even Google. God, zit zelfs in een hippe generatie. Daarom kan ik zulke schoenen niet hebben.quote:
Klaarblijkelijk is er dus één groep die niet bij die 'allemaal' hoort..quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Worden er helemaal niet allemaal beter van, want de jongeren kunnen weer langer wachten op hun vrijheid. Die ze al 1,5 jaar hebben ingeleverd om de 'ouderen te beschermen'.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zonder dat de groep wordt beschermd die in de ziekenhuizen terecht komen, is er überhaupt geen vrijheid.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Worden er helemaal niet allemaal beter van, want de jongeren kunnen weer langer wachten op hun vrijheid. Die ze al 1,5 jaar hebben ingeleverd om de 'ouderen te beschermen'.
Nu willen die ouderen hun bescherming niet wegens een risico wat kleiner is dan het krijgen van de ziekte zelf en krijgen ze alsnog voorrang boven de jongeren die dus al 1,5 jaar geen klote mogen doen met hun jeugdjaren.
Fuck dat.
Die horen er wel bij, zitten er alleen veel te emotioneel in. Wat ik ook wel begrijp.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk is er dus één groep die niet bij die 'allemaal' hoort..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |