Met daarbij nog de complicerende factor dat het kabinet en verantwoordelijken zelf ook niet volledig rationeel handelen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:52 schreef erkel het volgende:
[..]
Zeker, maar mensen zijn geen rationele wezens. Alleen wordt van het kabinet en de verantwoordelijken verwacht dat ze wel rationeel denken (ook al slaan ze soms de plank mis).
Kans is geweest. Dat was de consequentie en dat wisten ze voordat ze gingen weigeren.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat ze nou eenmaal hogere kans hebben in de kliniek of op de IC te belanden, en dat willen we niet.
Ik denk dat ze zich in een letter vergist en het Z moet zijn.quote:
https://www.gelderlander.(...)rt-te-lang~a61f06c2/quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De grootte van de groep doet er ook niet echt toe.
En dan zien we het dan wel weer, dit gebeurde volgens mij naar aanleiding van een motie van Wilders van een tijd geleden. Het is niet zo dat de groep waar het nu om gaat heeft lopen janken in de media of waar dan ook en ze vervolgens hun zin hebben gekregen.
Prikken wat de pot schaft.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:51 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-moderna-vaccin.html
[..]
Waarom krijgen die weigerende kutboomers alsnog voorrang boven de jongeren die nu nog moeten en nog geen kans hebben gehad?
Lekker achter aansluiten in de rij als iedereen geweest is.
Ja, maar het gaat nu om de ziekenhuiscijfers an sich. Die willen ook de niet-weigeraars laag houden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kans is geweest. Dat was de consequentie en dat wisten ze voordat ze gingen weigeren.
Inprivate venster gebruiken.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Hmm apart. Krijg na het invullen van geboortejaar en twee vragen omtrent situatie een venster met je kunt online nu geen afspraak maken. Thuis nog even proberen dan. Misschien denken ze dat ik een Russische hacker ben die de boel probeert te overbelasten, omdat het dezelfde site is waar je de afspraken moet maken voor een test .
Ik heb een idee. We laten de termen "Gen X, Gen Y, Gen Z, Millenials en Boomers" waar ze horen, in demografische onderzoeken en in hippe Facebook posts die niemand leest.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich in een letter vergist en het Z moet zijn.
Bovenal denk ik dat het een term is die gebruikt wordt om te zeiken over een grote groep mensen, wat m.i. altijd dom is.
Negatiefquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Millennials zijn te dom om woorden aan te wijden.
Zoomersquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Trein is uit 2000, Millennials zijn tot 1996. Trein is een Gen-Z
Emotie gaat nu even voor ratio na deze vuistslag in het gezicht van de jonge goden.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:56 schreef DonDruiper het volgende:
Je kan wel roepen dat ze maar achteraan in de rij moeten gaan staan, maar beseffen we dan wel met z'n allen dat het nóg langer gaat duren, omdat die groep nou eenmaal vaker in de ziekenhuizen belanden?
Dat is zo, maar er is ook iets als eigen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:56 schreef DonDruiper het volgende:
Je kan wel roepen dat ze maar achteraan in de rij moeten gaan staan, maar beseffen we dan wel met z'n allen dat het nóg langer gaat duren, omdat die groep nou eenmaal vaker in de ziekenhuizen belanden?
quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Fucking hell, ik wist niet dat deze generatie al kon lopen.
Snap ik. Maar hun kans is geweest en de jongeren die nu komen willen ook hun kans krijgen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat nu om de ziekenhuiscijfers an sich. Die willen ook de niet-weigeraars laag houden.
Zo! Dat is er weer uit hè. Lucht dat weer op?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals die boomers al hun hele leven in de watten zijn gelegd.
Tuig.
Trein Gen -Zquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Trein is uit 2000, Millennials zijn tot 1996. Trein is een Gen-Z
Moet je eens bij de tijd blijven, ouwe bokquote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Fucking hell, ik wist niet dat deze generatie al kon lopen.
Lijkt me een uitstekend voorstel. Het roepen van "kutboomer" is gemakkelijk en vermoeiend. Probeer 't loze gescheld te overstijgen, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb een idee. We laten de termen "Gen X, Gen Y, Gen Z, Millenials en Boomers" waar ze horen, in demografische onderzoeken en in hippe Facebook posts die niemand leest.
Dat lijkt mij de allerbeste beslissing ooit.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien is 't gunstiger als ze vanaf eind deze week/begin komende week het voor alle leeftijden die overblijven opengooien. Dan kan iedereen een afspraak maken wanneer ze willen en is iedereen tegelijk aan de beurt (afhankelijk van beschikbaarheid vaccins).
Eens, net als wappie roepen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lijkt me een uitstekend voorstel. Het roepen van "kutboomer" is gemakkelijk en vermoeiend. Probeer 't loze gescheld te overstijgen, zou ik zeggen.
Nee.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:58 schreef erkel het volgende:
[..]
Zo! Dat is er weer uit hè. Lucht dat weer op?
Dat is precies wat ik bedoel, maar er zijn hier mensen die niets liever willen dan de kutboomers alles verwijten.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb een idee. We laten de termen "Gen X, Gen Y, Gen Z, Millenials en Boomers" waar ze horen, in demografische onderzoeken en in hippe Facebook posts die niemand leest.
Ik stoor me vooral aan clubjes als de ANBO en allerlei vakbonden, daar kunnen individuele mensen ook niets aan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |