abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199702743
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:43 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Als er wat meer begrip zou zijn voor mensen die zorgen hebben. Kan dat helpen om mensen toch overstag te laten gaan. Ik vind mezelf niet direct een heel groot tegenstander van het vaccin. Maar ik ben meer bezorgd en ik heb onbegrip omdat ik nergens met mijn vragen naar toe kan.
Dat komt omdat je niet met vragen komt...

quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:26 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik ben geboren in 1980 en ik weiger.
Als je gewoon had gevraagd dat je twijfels had en waarom was daar ook gewoon op gereageerd. Ook bij het RIVM of bij je huisarts kun je gewoon met vragen terecht.
pi_199702746
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ep-voor-ander-vaccin De zeurende bejaarden fucken weer eens de jongeren. Prima dat de bejaarden een andere prik aangeboden krijgen, maar doe dat lekker nadat iedereen aan de beurt is geweest. Als ze in de tussentijd doodgaan is dat eigen keuze.
pi_199702752
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:43 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Als er wat meer begrip zou zijn voor mensen die zorgen hebben. Kan dat helpen om mensen toch overstag te laten gaan. Ik vind mezelf niet direct een heel groot tegenstander van het vaccin. Maar ik ben meer bezorgd en ik heb onbegrip omdat ik nergens met mijn vragen naar toe kan.
Begrijpelijk, maar Vallon is er per definitie tegen en zoekt daar allerlei argumenten bij die steeds verder gezocht zijn. En die elkaar tegenspreken, zo zegt hij enerzijds dat kwetsbaren geen baat hebben bij het vaccin omdat het voor hun nadelige gevolg van covid-19 niet door het vaccin wordt weggenomen, en anderzijds zegt hij dat alleen de kwetsbaren gevaccineerd zouden moeten worden vanwege de onbekende onomkeerbare schadelijke effecten van de genetische modificatie van het vaccin...

Verder ben ik wel benieuwd met wat voor vragen je zit.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_199702765
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:47 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ep-voor-ander-vaccin De zeurende bejaarden fucken weer eens de jongeren. Prima dat de bejaarden een andere prik aangeboden krijgen, maar doe dat lekker nadat iedereen aan de beurt is geweest. Als ze in de tussentijd doodgaan is dat eigen keuze.
Is 60+ al bejaard?

Verder mee eens, pas aanbieden als we de andere groepen hebben gehad.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_199702969
quote:
Altijd weer die kutboomers die alles verpesten.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 09:34:36 #281
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199703010
quote:
Alleen gaan ze niet alleen dood in de tussentijd maar bezetten ze ziekenhuisbedden. En dat willen we juist niet.

Dus gewoon zsm prikken via de GGD.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199703557
Het probleem is natuurlijk dat mensen oneindig veel banger lijken voor actieve handelingen dan passieve. We weten ook totaal niet of mensen die een coronabesmetting hebben gehad over een termijn van 10-20 jaar niet in grote mate ernstige gevolgen ondervinden als hartfalen of wat dan ook. Er is op zich niet heel veel reden om aan te nemen dat dat het geval is, maar we kunnen het ook niet uitsluiten. Daar is niemand volstrekt paranoïde over.
Gaat het echter om het toedienen van een vaccin, dan wordt elke mogelijke irrationele angst van stal gehaald.
De gezonde groep mensen heeft ook gewoon nog steeds een paar ordes van grootte meer kans op serieuze gevolgen van een coronabesmetting dan van een vaccinatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 1 juni 2021 @ 11:00:39 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199703773
twitter
  dinsdag 1 juni 2021 @ 11:19:12 #284
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_199703995
quote:
Ik vind dat gezeur zo stuitend he. dat gemekker over zogenaamd 'tweederangsburgers' en dat gestampvoet. Dus ze mogen lekker achter in de rij aansluiten :W

Dat ze er ook helemaal aan voorbijgaan dat de huisarts en de assistente dit vaccin ook hebben gehad (net als heel veel ander zorgpersoneel). En de kans op bijwerkingen zo minimaal is (en degenen met die heftige bijwerking hadden dat mogelijk dus ook gehad als ze corona hadden gekregen). Blijkt maar weer dat een bepaalde groep zich weer verheven voelt.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199704079
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:41 schreef Monolith het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat mensen oneindig veel banger lijken voor actieve handelingen dan passieve. We weten ook totaal niet of mensen die een coronabesmetting hebben gehad over een termijn van 10-20 jaar niet in grote mate ernstige gevolgen ondervinden als hartfalen of wat dan ook. Er is op zich niet heel veel reden om aan te nemen dat dat het geval is, maar we kunnen het ook niet uitsluiten. Daar is niemand volstrekt paranoïde over.
Gaat het echter om het toedienen van een vaccin, dan wordt elke mogelijke irrationele angst van stal gehaald.
De gezonde groep mensen heeft ook gewoon nog steeds een paar ordes van grootte meer kans op serieuze gevolgen van een coronabesmetting dan van een vaccinatie.
Dit ja.

Merk het ook in mijn eigen omgeving. Mijn moeder heeft heel lang gerookt, meerdere longontstekingen gehad totdat ze het bij de laatste keer in het ziekenhuis afleerde te roken. Ze is ook nog eens 60+. Toch was het dankzij feesboek toch nog aan het twijfelen of ze wel Astra moest nemen hoor. Want wat als je een bloedprop krijgt!?

Beste moeder je zit in een risicogroep voor corona, de kans op een bloedprop is veel kleiner en het waren ook nog eens bijna alleen maar jonge vrouwen die er een kregen. Je gaat.

Toen ik nog een kind was hoefde ik niet eens te denken over het skippen van een vaccinatie.
pi_199704626
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 11:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dit ja.

Merk het ook in mijn eigen omgeving. Mijn moeder heeft heel lang gerookt, meerdere longontstekingen gehad totdat ze het bij de laatste keer in het ziekenhuis afleerde te roken. Ze is ook nog eens 60+. Toch was het dankzij feesboek toch nog aan het twijfelen of ze wel Astra moest nemen hoor. Want wat als je een bloedprop krijgt!?

Beste moeder je zit in een risicogroep voor corona, de kans op een bloedprop is veel kleiner en het waren ook nog eens bijna alleen maar jonge vrouwen die er een kregen. Je gaat.

Toen ik nog een kind was hoefde ik niet eens te denken over het skippen van een vaccinatie.
Dat is ergens ook wel een beetje het gebrekkig vermogen van het menselijk brein om statistische informatie te bevatten. Onze hersens zijn niet geëvolueerd om concepten als 'een kans van 1 op een miljoen' te bevatten. Dat is zowel de reden dat mensen gevoelig zijn voor loterijen als dat ze bang zijn voor verschijnselen met een verwaarloosbare p-waarde.

Mensen zijn gevoeliger voor anekdotisch bewijs. Op zich ook niet onlogisch. Als je leefwereld relatief klein is (en daarmee feitelijk de populatiegrootte van je persoonlijke steekproef), dan is een anekdotisch bewijs 1 geval op niet zo veel best een reden tot voorzichtigheid. Wanneer je echter in de moderne wereld leeft met massamedia, en al helemaal het internet, wordt je "leefwereld" zo groot dat een anekdote eigenlijk statistisch volstrekt irrelevant is.
  Moderator dinsdag 1 juni 2021 @ 12:18:41 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199704674
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ergens ook wel een beetje het gebrekkig vermogen van het menselijk brein om statistische informatie te bevatten. Onze hersens zijn niet geëvolueerd om concepten als 'een kans van 1 op een miljoen' te bevatten. Dat is zowel de reden dat mensen gevoelig zijn voor loterijen als dat ze bang zijn voor verschijnselen met een verwaarloosbare p-waarde.

Mensen zijn gevoeliger voor anekdotisch bewijs. Op zich ook niet onlogisch. Als je leefwereld relatief klein is (en daarmee feitelijk de populatiegrootte van je persoonlijke steekproef), dan is een anekdotisch bewijs 1 geval op niet zo veel best een reden tot voorzichtigheid. Wanneer je echter in de moderne wereld leeft met massamedia, en al helemaal het internet, wordt je "leefwereld" zo groot dat een anekdote eigenlijk statistisch volstrekt irrelevant is.
Als het 1 keer gebeurt dan gebeurt het altijd :D

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199704771
quote:
88s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als het 1 keer gebeurt dan gebeurt het altijd :D

[ afbeelding ]
Ja, en nu met het gooien van een dobbelsteen. :P
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:48:43 #289
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199704934
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is een aanname dat eventuele bijwerkingen sowieso onomkeerbaar zijn.
[..]

Het is altijd een afweging tussen baten en eventuele bijwerkingen, en tot noch toe geldt voor iedereen dat de gevolgen van Covid-19 ernstiger kunnen zijn dan het vaccin.
En dus is het verstandig om te vaccineren.
Er is vaak genoeg voorbeelden gegeven zoals polio: minder dan 1% van de besmettingen geeft blijvend letsel.. Toch is vrijwel iedereen ingeënt.
Omdat het vaccin minder schadelijke effecten heeft dan Polio.
[..]

Waarom zou een middel, dat je eenmalig toegediend krijgt, zwaardere toelatingseisen moeten hebben dan een middel dat je dagelijks inneemt over een langere periode?

Kijk bijvoorbeeld naar de pil, waarom zou die een lichtere toelatingseis moeten hebben dan het vaccin van Pfizer?
[..]

Maar dat is puur vanwege je angst voor genetische modificatie.
[..]

Vaccineren is vrijwillig, dus alleen voor diegenen die het wensen.
Verder beetje raar dat je een grote angst uitspreekt over onomkeerbare nadelige gevolgen van het vaccin, maar vervolgens het geen probleem vindt als een kwetsbare persoon daaraan blootgesteld wordt...
Ik ga niet reageren op persoonlijk getinte aantijgingen dat alleen maar een zwaktebod is.

Onomkeerbaar is iets dat niet hersteld kan door iets te gaan doen of te laten.
Het voorbeeld van de "pil" snijdt hier minder hout omdat het gaat over hormoontherapie waar eenmaal daarmee gestopt - doorgaans - de effecten daarvan ook zullen verdwijnen. Hierbij is idd ook zorgvuldigheid geboden want niet iedereen reageert (en wil) hetzelfde.

Wat hier gemist wordt is dat een vaccinatie of beter, laten we dat beter woord maar introduceren, gentherapie als behandeling niet ongedaan kan worden gemaakt. Dat stoppen kan wel met Duyvis Nootjes en reguliere medicijnen. Zelfs daarin zijn tal van onderwerpen denkbaar die vragen om een zorgvuldige afweging.
Dat iets kan, wil en mag niet zeggen dat iedereen het dan ook moet. Laat staan dat het daarom preventief maar moet worden toegepast.

Zinloos om terug te willen grijpen op een grijs verleden, dat hier een totaal andere situatie en techniek betreft. Voorbeelden uit het verleden gebruiken is ook discutabel want ik vermoed dat de destijds gebruikte methodes en hoe die vaccinaties zijn "uitgevonden", ontwikkeld en getest, geen schijn van zullen kans maken om nu nog "goedgekeurd" te worden.
In het beste geval kan iemand die dat echt wil na ondertekening van disclaimers, het zich ter "meerdere glorie" zich blootstellen aan onderzoek of behandeling.

Ik vind het idd niet erg als iemand in het volle bewustzijn daarvan, zelf een beslissing afweegt als die dat wenselijk vindt. Zelfs ongeacht of dat dan medisch valide (te maken) is.
Voor mijn part vaccineert iemand zich met de heilige geest afkomstig van een geürineerd wij-watertje of goudgerand middel van ¤150K per dosis, zolang die persoon dit niet ook gaat eisen, (laten) opleggen aan de goegemeente. Laat staan om zich daarin als "beter" mens te willen rechtvaardigen of privilegiëren.

In dit verband is het ook de reinste waanzin dat mensen nu moeten gaan aantonen (GreenPass) dat ze "veilig" zijn omdat zij hun test/shot hebben genomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:59:55 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199705044
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Begrijpelijk, maar Vallon is er per definitie tegen en zoekt daar allerlei argumenten bij die steeds verder gezocht zijn. En die elkaar tegenspreken, zo zegt hij enerzijds dat kwetsbaren geen baat hebben bij het vaccin omdat het voor hun nadelige gevolg van covid-19 niet door het vaccin wordt weggenomen, en anderzijds zegt hij dat alleen de kwetsbaren gevaccineerd zouden moeten worden vanwege de onbekende onomkeerbare schadelijke effecten van de genetische modificatie van het vaccin...
....[knip]
Flauwekul, ik ben van meet af aan voorstander van vaccinatie als dat voor iemand zelf wenselijk is.

Ik wil je ook nogmaals verzoeken mij niet af te schilderen in krampachtige poging een sfeertje te maken, waar overigens meer mensen last van hebben. Dat mijn melodie of toon je niet bevalt, prima maar ga dit niet bij ander zoeken om jezelf te kunnen verheerlijken. Zeg dan dat je het niet eens ben en/of spreek verder vanuit je eigen visie(s).
pi_199705117
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 08:48 schreef Wantie het volgende:

Verder ben ik wel benieuwd met wat voor vragen je zit.
Vallon heeft gelijk.
pi_199705149
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:09 schreef Za het volgende:

[..]

Vallon heeft gelijk.
Ik ben het ook helemaal met Vallon eens.
Check it out
pi_199705175
Ook hoe sommige mensen hier vol trots posten dat ze koorts en andere klachten hebben gehad na de prik. Ik stoor me daar mateloos aan. Niet omdat ze die klachten hebben, maar met het uitdragen van de dubbele boodschap om de niet vaccineerden te laten weten dat ze zich niet zo aan moeten stellen en niet bang hoeven te zijn.
Check it out
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:18:13 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199705210
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:15 schreef hjansen82 het volgende:
Ook hoe sommige mensen hier vol trots posten dat ze koorts en andere klachten hebben gehad na de prik. Ik stoor me daar mateloos aan. Niet omdat ze die klachten hebben, maar met het uitdragen van de dubbele boodschap om de niet vaccineerden te laten weten dat ze zich niet zo aan moeten stellen en niet bang hoeven te zijn.
Als je je ergert aan mensen die hun vaccinatie ervaring delen, kun je ook gewoon dit deel ontvolgen he.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:18:29 #296
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_199705215
AstraZeneca-weigeraars kunnen zich vanaf 5 juni melden voor Pfizer- of Moderna-vaccin

https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:19:21 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199705225
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 13:18 schreef AgnesGru het volgende:
AstraZeneca-weigeraars kunnen zich vanaf 5 juni melden voor Pfizer- of Moderna-vaccin

Fijn, hopelijk maken er veel gebruik van ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199705288
quote:

Kunnen mensen die geen janssen willen ook een keuze krijgen of geldt dit echt voor de boomers? Zoals altijd regelen die boomers zulke shit voor elkaar, en de rest mag de tering van ze krijgen.
pi_199705480
quote:
18s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat hier gemist wordt is dat een vaccinatie of beter, laten we dat beter woord maar introduceren, gentherapie als behandeling niet ongedaan kan worden gemaakt.
De vaccins zijn geen gentherapie.

Gentherapie:
quote:
het inbrengen van genetisch materiaal in (menselijke) cellen in het kader van een geneeskundige behandeling van het eigen DNA. Bij erfelijke aandoeningen kan dit genetisch materiaal dienen om een ziekte die ontstaat door een niet goed functionerend gen te genezen door een 'gezond' gen toe te voegen.
Het genetisch materiaal in de vaccins heeft niets met ons eigen DNA te maken en het is simpelweg onmogelijk hiermee het menselijk DNA aan te tasten of te veranderen.
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  dinsdag 1 juni 2021 @ 13:50:09 #300
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199705605
quote:

Op zichzelf juist goed dat er in de keuze een keuze is voor een bepaalde inbrengtechniek.
Ik ga benieuwd zijn naar de eerste (subtiel "brandend") bumperstickers in deze Pepsi Coke en Huismerk challenge.
In andere landen krijg je een mooie merkstikker die de status verhoogt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')