abonnement Unibet Coolblue
pi_199696885
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat was een x aantal jaar geleden toch echt wel de gouden belofte van crypto's: dat je er mee kon betalen, en nog eens zonder die vermaledijde financiële partijen. Toen dat maar niet van de grond kwam werd het ineens een asset of een store of value. Way to move the goalposts :P

En die projecten, tja. Welke projecten moeten per se op de blockchain? Of is het iig een heel goed idee om ze op de blockchain te doen vanwege enorme voordelen tov de manier waarop we nu grotendeels dingen doen? En als het dan idd beter zou zijn om op de blockchain te doen, waarom niet op een eigen blockchain maar op die van een derde partij als Cardano?
[..]

Nee klopt, die zijn (tegenwoordig) niet (meer) bedoeld als valuta.

Een heel veilig netwerk is altijd prettig. Maar het betalingsverkeer ís al ontzettend veilig of veilig te maken zonder dat er een blockchain aan te pas komt. En ook voor crypto geldt dat 100% veiligheid niet bestaat. Je kan je keys kwijtraken, je kan onder druk gezet worden om je keys af te geven, ze kunnen als je ze fysiek ergens hebt genoteerd gestolen worden. Staat je porto op een exchange stel je jezelf ook bloot aan allerlei onbekende risico's.
[..]

Crypto heeft nog steeds geen revolutie op wat voor vlak dan ook veroorzaakt, wat dat betreft lijkt het meer op gokken dat dat ooit wel gaat gebeuren. Zou kunnen, maar ik zie het nog niet. Ik zie vooral mensen die roepen dat het geweldig gaat worden zonder veel concreets te zeggen over wat er nu zo geweldig gaat worden.
Ik heb geen glazen bol. Mogelijk net als met de internet bubbel zullen 95% van de crypto munten het mogelijk niet gaan redden en blijven er een aantal over. Ik kan daar totaal niets over zeggen.

Bitcoin was ooit bedoeld als betaal middel. Maar sinds instituties het zijn gaan zien als een store of value is dat veranderd. Maar ga er maar vanuit dat er straks een crypto munt komt en je van vadertje staat een wallet krijgt. China is daar al heel ver mee. Die zijn bezig met de digtale yuan op de blockchain(proef).
https://www.cnbc.com/2021(...)ow-does-it-work.html
https://www.coindesk.com/(...)-operate-on-ethereum

Waarom op een derde partij?
Tja ik weet niet hoe complex het is om een goed werkend netwerk te bouwen. Mogelijk kan daar een andere user meer over vertellen.
Je zou ook kunnen zeggen hoe moeilijk is het om een besturingssysteem te ontwikkelen? Waarom niet je eigen besturingssysteem?
  maandag 31 mei 2021 @ 18:03:42 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199696961
Als ik als kadaster of zo iets met een blockchain zou willen doen dan zet ik die wel zelf op. De transactiekosten extern zijn me te gortig. Dat het decentraal is biedt mij juist geen voordelen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199697027
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:03 schreef LXIV het volgende:
Als ik als kadaster of zo iets met een blockchain zou willen doen dan zet ik die wel zelf op. De transactiekosten extern zijn me te gortig. Dat het decentraal is biedt mij juist geen voordelen.
Natuurlijk. Maar er ook niet maar één usecase voor blockchains. Net als dat er voor allerlei andere technologiestacks ook vaak meerdere varianten zijn met ieder hun eigen toepassingen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 31 mei 2021 @ 18:17:04 #179
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199697124
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:03 schreef LXIV het volgende:
Als ik als kadaster of zo iets met een blockchain zou willen doen dan zet ik die wel zelf op. De transactiekosten extern zijn me te gortig. Dat het decentraal is biedt mij juist geen voordelen.
Oh ben je nu ook al budget verantwoordelijke bij het kadaster aangaande blockchaintransacties?

Private blockchains zijn geen blockchains maar databases.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 31 mei 2021 @ 18:26:14 #180
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199697254
Wow nooit geweten dat er maar één blockchain(principe) was. Ik leer elke dag wat bij op de foks.
Huilen dan.
pi_199697332
quote:
7s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:26 schreef Isdatzo het volgende:
Wow nooit geweten dat er maar één blockchain(principe) was. Ik leer elke dag wat bij op de foks.
Echt hè.
  maandag 31 mei 2021 @ 18:49:42 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199697627
quote:
14s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Oh ben je nu ook al budget verantwoordelijke bij het kadaster aangaande blockchaintransacties?

Private blockchains zijn geen blockchains maar databases.
Als er maar 1 partij mag editen is het gewoon een ledger. Maar dat zei ik niet: ik zei dat ik er zelf wel een zou opzetten. Bijvoorbeeld met alle grondbezitters in Nederland als stake-holders. En dan staken adhv het aantal vierkante meter. Dat kan toch?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 31 mei 2021 @ 18:57:34 #183
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_199697713
quote:
14s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Oh ben je nu ook al budget verantwoordelijke bij het kadaster aangaande blockchaintransacties?

Private blockchains zijn geen blockchains maar databases.
En dan is de vraag dus: waarom zou je niet gewoon een goede database gebruiken maar een blockchain, al dan niet van een externe partij. Wat is het grote voordeel waarom ze bij het kadaster zeggen:"GOFFEDOMME MAN! Dat motten wij ook hebben! Is toch veeeeeeeeeel beter!"?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 31 mei 2021 @ 19:05:43 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199697793
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En dan is de vraag dus: waarom zou je niet gewoon een goede database gebruiken maar een blockchain, al dan niet van een externe partij. Wat is het grote voordeel waarom ze bij het kadaster zeggen:"GOFFEDOMME MAN! Dat motten wij ook hebben! Is toch veeeeeeeeeel beter!"?
Het zou interessant kunnen zijn in landen met een niet-functionerend kadaster, door incompetentie of corruptie of allebei. Dan verleg je de verantwoordelijkheid voor het bijhouden van een organisatie naar het publiek. Het is transparant, veilig, efficiënt. Ook redenen voor valuta op een blockchain.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199697981
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En dan is de vraag dus: waarom zou je niet gewoon een goede database gebruiken maar een blockchain, al dan niet van een externe partij. Wat is het grote voordeel waarom ze bij het kadaster zeggen:"GOFFEDOMME MAN! Dat motten wij ook hebben! Is toch veeeeeeeeeel beter!"?
Het kadaster zal nooit voorstander zijn omdat ze dan zelf de controle kwijt zijn. Nog los van welke voordelen of efficiënties het wel of niet zou opleveren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 31 mei 2021 @ 19:22:46 #186
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_199698022
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zou interessant kunnen zijn in landen met een niet-functionerend kadaster, door incompetentie of corruptie of allebei. Dan verleg je de verantwoordelijkheid voor het bijhouden van een organisatie naar het publiek. Het is transparant, veilig, efficiënt. Ook redenen voor valuta op een blockchain.
Het is wel typisch iets om met een blockchain te doen, dat wel :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_199698037
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zou interessant kunnen zijn in landen met een niet-functionerend kadaster, door incompetentie of corruptie of allebei. Dan verleg je de verantwoordelijkheid voor het bijhouden van een organisatie naar het publiek. Het is transparant, veilig, efficiënt. Ook redenen voor valuta op een blockchain.
Dat zou alleen kunnen werken als de wet en de rechter desbetreffende blockchain ook echt als leidend zou accepteren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199698410
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 19:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zou interessant kunnen zijn in landen met een niet-functionerend kadaster, door incompetentie of corruptie of allebei. Dan verleg je de verantwoordelijkheid voor het bijhouden van een organisatie naar het publiek. Het is transparant, veilig, efficiënt. Ook redenen voor valuta op een blockchain.
Er zijn softwareimplementaties die min of meer hetzelfde doen als een blockchain: alleen transacties vastleggen, en niet de state. Je bankrekening is een mooi voorbeeld. Je bank houdt niet het saldo van je bankrekening bij ergens in een tabel, maar alleen alle transacties. Je saldo kan dan op ieder moment worden uitgerekend door alle transacties achter elkaar te leggen. Heel erg zoals een blockchain.

Wat een blockchain daaraan toevoegt is een cryptografisch controlemechanisme dat valideert of er niet gerommeld is met transacties. Het boeit voor de meeste blockchains, zoals bijvoorbeeld zo eentje van het kadaster, niet eens heel erg of dat decentraal gebeurt, zolang die blockchain publiek is en iedereen de transacties kan valideren.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 mei 2021 @ 20:01:52 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199698724
Mijn Kraken account voorzien van funding om Mina te kopen :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 20:02:24 #190
18653 crew  D.
pi_199698731
Iedereen klaar voor "The Bullrun, part II"?

Nog maar wat ordertjes klaarzetten :Y

twitter
  Redactie Frontpage maandag 31 mei 2021 @ 20:04:51 #191
4530 crew  Crazy Harry
pi_199698776
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En dan is de vraag dus: waarom zou je niet gewoon een goede database gebruiken maar een blockchain, al dan niet van een externe partij. Wat is het grote voordeel waarom ze bij het kadaster zeggen:"GOFFEDOMME MAN! Dat motten wij ook hebben! Is toch veeeeeeeeeel beter!"?
quote:
7s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:26 schreef Isdatzo het volgende:
Wow nooit geweten dat er maar één blockchain(principe) was. Ik leer elke dag wat bij op de foks.
Het kadaster is publieke overheid. En dus bij uitstek iets om op een publieke ledger te organiseren zodat de bureaucratie verminderd kan worden.
En zo natuurlijk meer dingen van de overheid waarmee het zou kunnen. Betalingen worden uit den treure genoemd maar daar zijn de huidige technieken misschien nog wel het minst geschikt voor omdat de schaalbaarheid te wensen overlaat. Er zijn daar oplossingen voor onderweg.
Maar je kan door middel van een Decentralised Autonomous Organisations ook organisaties opzetten en deze democratisch laten werken. Dat is ook een toepassing van blockchain.

En waarom niet een eigen blockchain? Om dezelfde reden dat je ook niet je eigen computers bouwt; een ander kan dat beter. Daarnaast is, zoals eerder gezegd, een niet-publieke blockchain geen blockchain, dat is inderdaad een database. Er zijn simpelweg eigenschappen die een blockchain een blockchain maken, en de eigenschap decentralisatie is een van die eigenschappen, in tegenstelling tot een database.
Net zoals een boom zonder stam geen boom is, dat zit gewoon in de eigenschappen van een boom gebakken.

Blockchain is een Distributed Ledger Technology. Het zit dus in de naam; distributed. Er zijn ook andere DLTs die feitelijk gezien geen blockchain zijn (bijvoorbeeld wanneer de techniek sharded is, dan houdt het op een blockchain te zijn) dus je kan ook juist dieper gaan in de technologie waardoor het geen blockchain meer is.

Dit forum zou eigenlijk ook DLT & Cryptocurrency moeten heten want enkel blockchain klopt echt niet meer.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_199699016
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:02 schreef D. het volgende:
Iedereen klaar voor "The Bullrun, part II"?

Nog maar wat ordertjes klaarzetten :Y

[ twitter ]
twitter


Komt overeen met dit bericht dan?
mag het weten
pi_199699394
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:02 schreef D. het volgende:
Iedereen klaar voor "The Bullrun, part II"?

Nog maar wat ordertjes klaarzetten :Y

[ twitter ]
Dit komt van de treasury. Waarom zou dat bullish zijn? Je kan ook zeggen dat Binance te weinig USDT heeft en dat zou dan weer op vergrote vraag naar stable coins kunnen duiden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199699825
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 20:02 schreef D. het volgende:
Iedereen klaar voor "The Bullrun, part II"?

Nog maar wat ordertjes klaarzetten :Y

[ twitter ]
Die 1Bs werken nauwelijks meer, liever 1T er tegenaan gooien.
  maandag 31 mei 2021 @ 21:25:28 #195
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199700013
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En dan is de vraag dus: waarom zou je niet gewoon een goede database gebruiken maar een blockchain, al dan niet van een externe partij. Wat is het grote voordeel waarom ze bij het kadaster zeggen:"GOFFEDOMME MAN! Dat motten wij ook hebben! Is toch veeeeeeeeeel beter!"?
Ja jonge geen idee ik beslis daar niet over.

Maar schijnt te duur te zijn
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199700056
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 16:53 schreef LXIV het volgende:
Je snapt het hele punt niet. Het gaat niet om waarde, het gaat om waarderen.
Ga je nou lopen beweren dat je ook nog nooit van het stock to flow principe hebt gehoord dat al decenia in de grondstoffen markt wordt gebruikt voor het waarderen van grondstoffen. Voornamelijk zilver en goud dus.

Het wordt steeds mooier met jou Lxiv!

En daarbij komt dat bitcoin een wezenlijke verbetering heeft t.o.v. goud. Het heeft namelijk een FIXED flow waardoor bij een stijging van de waarde de flow juist niet toeneemt (wat bij elke andere grondstof wel het geval is).

Goud heeft een S2F van ~60 terwijl bitcoin op dit moment een S2F van 62.9 heeft (let op dat bitcoins stock to flow veel nauwkeuriger te bereken is voor zowel nu als in de toekomst). Na de 2024 halving wordt het helemaal feest en gaat de S2F van bitcoin zelfs naar 113!

Goud heeft een mcap van $12T en btc $0.6T. Een duidelijke onderwaardering dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2021 21:29:05 ]
pi_199700373
twitter


Frank Frazetta



Silver warrior

_O_
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 mei 2021 @ 23:00:52 #198
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199701332
Ik ga zo keihard lachen als ik MINA rond de ICO prijs kan kopen. Even flink de deksel op de neus van alle scammers die achterlijke bedragen hypen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 31 mei 2021 @ 23:15:07 #199
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_199701484
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:00 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga zo keihard lachen als ik MINA rond de ICO prijs kan kopen. Even flink de deksel op de neus van alle scammers die achterlijke bedragen hypen.
Weet je wat ik vandaag gekocht heb ?
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 mei 2021 @ 23:15:38 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199701494
quote:
10s.gif Op maandag 31 mei 2021 23:15 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Weet je wat ik vandaag gekocht heb ?
Vast iets anders, want het is nog nergens te verhandelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')