abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199640902

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Democrat (218)
Republican (212)
Vacant (5)

United States Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Nancy Pelosi (D)

Majority Leader of the House:
Steny Hoyer (D)
Minority Leader of the House:
Kevin McCarthy (R)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Shumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Voor wie graag een video timeline wil zien van de gebeurtenissen op 6 januari in Washington:

https://projects.propublica.org/parler-capitol-videos/
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 13:27:40 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199641273
Waren die lui op 6 januari nou vredelievende Trumpfans die gewoon toerist waren of op rellen beluste Democraten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199641545
Categorie 2 had waarschijnlijk de maga kliek van het podium gemept vóór ze hun mond open hadden gedaan. Waarna ineens de troepen van de treasury department alles binnen vijf minuten uit elkaar hadden gedreven.

Categorie 1 was niet aanwezig. De maga fans moesten een noodtoestand veroorzaken (dat lukte) en pence moest de stemmen laten staken (lukte niet). Dan zou de noodtoestand in de hele stad worden uitgeroepen zodat de verkiezingen echt niet geratificeerd konden worden. En in plaats van afstand te nemen van deze verkapte poging tot staatsgreep is de GOP zo bang nooit meer de macht te krijgen dat ze blijven dwepen met Trump en blijven roepen dat de communistische radicaal linkse regering het land naar de klote helpt, om intussen alvast voor te sorteren om hun eigen verrotte wereld weer terug te krijgen. Ik kijk het met verbazing aan en ben blij dat ik er niet tussen zit. Maar goed: een smeltkroes van gedeporteerde Schotse en Ierse criminele elementen, preutse mennonieten en Quakers, kansloze Europese immigranten, afstammelingen van geïmporteerde slaven uit Dahomey, zuid Amerikaans import op de vlucht voor hun eigen armoede en een plukje inheemse bewoners die allerlei ellende hebben overleefd is geen ideale voedingsbodem om het beste land te creëren. Generaal Santa Anna had gelijk toen hij vanuit Mexico tegen Texas ten strijde trok: "als we nu niets doen gaan ze ons compleet overvleugelen en storten ze iedereen in het verderf."
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199641741
Biden is een social justice warrior!

Yes...... prachtig, eindelijk weer een fatsoenlijke president als machtigste man op aarde
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 13:57:38 #5
3928 Ulx
pi_199641761
twitter

Ok.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 14:12:54 #6
3928 Ulx
pi_199642001
twitter

Dat doet Biden toch een stuk beter dan Trump.
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:15:51 #7
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199642056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 13:56 schreef Bluesdude het volgende:
Biden is een social justice warrior!

Yes...... prachtig, eindelijk weer een fatsoenlijke president als machtigste man op aarde
Misschien zou de crew eens moeten nadenken of het gepast is om te trollen via topictitels.

Blijkbaar mag dit. Maar owee als je ze benoemd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:30:16 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199642264
Trump is ook voor van alles en nog wat uitgemaakt in de TT.
Dan zou dat met Biden ook mogen vind ik.

Neemt niet weg dat de term social justice warrior een beetje gedateerd is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199642274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Misschien zou de crew eens moeten nadenken of het gepast is om te trollen via topictitels.

Ik vind het prachtig dat Biden bepaalde sociale standpunten heeft.
Natuurlijk is de TT als troll bedoelt, ach ja....
pi_199642366
quote:

[..]

Ach, de voetbal slowchat heeft al jaren n-gers-x als titel
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199642383
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind het prachtig dat Biden bepaalde sociale standpunten heeft.
Natuurlijk is de TT als troll bedoelt, ach ja....
Geen troll. Het haakt in op post #295 van het vorige topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2021 14:41:30 ]
pi_199642450
quote:

[..]

Een kleine greep uit vorige titels:

'He is a liar'
'Slechtste president ooit weg'
'Dummy in the Whine House'
'Project Orange Crush'
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:57:28 #13
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199642564
Social Justice Warrior is een eretitel. Hulde Dejann!
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 15:56:03 #14
3928 Ulx
pi_199643311
Over gerechtigheid gesproken....

twitter

Ook een probleem voor Trump in DC.
pi_199643418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Idd, dadelijk gaan ze Biden er ook nog van betichten dat hij deugt.
Цой жив
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 16:06:27 #16
3928 Ulx
pi_199643433
Justice is bad, mmmkay
pi_199643639
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat doet Biden toch een stuk beter dan Trump.
Echt een vergelijking die helemaal niet opgaat.
pi_199643803
https://www.vox.com/polic(...)ocratic-party-reform

Toch een aardig donkere toekomst voor democraten.

quote:
There’s a very circular structure to this kind of proto-authoritarianism. You have anti-democratic practices at the state level that produce minority Republican governments that pass anti-democratic laws that end up in front of courts that are appointed by a minoritarian president and approved by a minoritarian Senate that will then rule to uphold these anti-democratic practices at the state level.
Als ze dit niet weten te stoppen is het gewoon te laat.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199643833
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:06 schreef Ulx het volgende:
Justice is bad, mmmkay
Volgens mij is er niemand die dit argument maakt. Wel zou je kunnen stellen dat het in het kader van 'social justice' een vrij subjectief concept is.
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:06:14 #20
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199644282
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Echt een vergelijking die helemaal niet opgaat.
Trump liep te pronken met de economische cijfers van Obama, dan mag Biden dat ook.
pi_199644314
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:06 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Trump liep te pronken met de economische cijfers van Obama, dan mag Biden dat ook.
Mag toch hopen dat we van Biden wat volwassener niveau verwachten dan van Trump.

Verder heeft het niet zozeer te maken met de cijfers van Trump maar meer dat we in een pandemie zitten die in Amerika dit jaar minder erg is dan eind vorig jaar. En dat er ff 10% (of iets dergelijks) van het BNP in de economie wordt gepompt, dan kan ik ook hoge groeicijfers halen. Net als Trump deed met die belasting'verlaging'.
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:22:22 #22
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_199644475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
:') dat was niet zijn bedoeling...
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_199644555
quote:
15s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat we van Biden wat volwassener niveau verwachten dan van Trump.

Verder heeft het niet zozeer te maken met de cijfers van Trump maar meer dat we in een pandemie zitten die in Amerika dit jaar minder erg is dan eind vorig jaar. En dat er ff 10% (of iets dergelijks) van het BNP in de economie wordt gepompt, dan kan ik ook hoge groeicijfers halen. Net als Trump deed met die belasting'verlaging'.
Dit dus.

Beetje achterlijke tweet van Biden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 donderdag 27 mei 2021 @ 17:47:48 #24
3928 Ulx
pi_199644742
quote:

[..]

Is dat jobsplan al door de senaat dan?

Trump fuckte gewoon op door te doen alsof je met een injectie bleekwater en vaak naar de golfbaan gaan het virus kon bestrijden. Biden is gewoon aan de slag gegaan. En guess what? Het werkt.
pi_199644745
quote:

[..]

Ach, het volk wat liep te pronken met de economische cijfers in het begin van Trumps termijn zullen hier ook vast wel Biden de credits voor geven dan, toch?

Niet mijn stijl, maar als het zo makkelijk gaat om geprezen te worden is het verleidelijk.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')