Veel mensen blijkbaar niet.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:41 schreef Phoenyx-God het volgende:
Is dat echt een tip? Mensen kunnen niet gewoon hun bankrekeningen af en toe controleren en vergelijken met een excel sheet waarin ze eenmalig alle standaard vaste lasten hebben opgesomd?
Fijn! Ik voelde me een beetje lullig om met zulke kneusjes aan te komen. Maar er is nog tijd genoeg waarin ze op kunnen knappen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:20 schreef sigme het volgende:
[..]
De twee die hier hospiteren zijn al aardig opgeknapt.
Mooie!quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:56 schreef derLudolf het volgende:
Over grote uitgaven gesproken, vrijdag deze ophalen
[ afbeelding ]
Dat is een blitse trekker.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie fiets.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Grappige app. Ik ben er niet zo happig op om mijn gegevens aan iedereen te verstrekken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:33 schreef Blues het volgende:
Nog maar even een review en de Dyme tip die wij gebruiken
https://financer.com/nl/blog/dyme-app-review/
[ afbeelding ]
En nog gewoon leverbaar gelukkig.quote:
Oeh bah klinkt niet fijn.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:
Oh ja over het ongeluk met alle mensen om ons heen kan ik nu ook meedoen.
Mijn mama moet vrijdag een nierpunctie. Ik vind het maar niks!
Hopelijk komt er niks ergs uit.
Nee, natuurlijk vind je het niks. Het is ook helemaal niet de bedoeling dat je mee doet, je hebt het weer helemaal verkeerd begrepen. De bedoeling is dat we hier allemaal zo ongeschonden mogelijk uit komen. Dus jij en je moeder ookquote:Op woensdag 26 mei 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:
Haha, was ook niet de bedoeling.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk vind je het niks. Het is ook helemaal niet de bedoeling dat je mee doet, je hebt het weer helemaal verkeerd begrepen. De bedoeling is dat we hier allemaal zo ongeschonden mogelijk uit komen. Dus jij en je moeder ook
En nog een knuf voor Kaatje. Wat een nare onzekerheid.
Ai hopelijk valt het meequote:Op woensdag 26 mei 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:
quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:24 schreef gcjoel het volgende:
Haha, was ook niet de bedoeling.
Door jouw nierdonatie verhaal wel meteen mijn nier aangeboden![]()
Maar hopelijk is het zo ver nog lang niet.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja zeker! Ik ga er ook niet echt vanuit dat het nodig isquote:Op woensdag 26 mei 2021 21:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]je loopt wel erg op de zaken vooruit!
Ik hoop dat er niets is waar geen andere oplossing voor is. Lijkt me beter voor iedereen.
Oh nee. En wanneer begin je met je nieuwe werk?quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:40 schreef Candaasje het volgende:
Oh, net mail. Collega besmet. Advies om te laten testen (vandaag of morgen. Ik las de mail net pas). Geen quarantaine nodig.
In het kader van 'alles eens meemaken' toch maar even bellen morgen dan voor een afspraak.
Oh bah, duim met je mee dat het niets bijzonders isquote:Op woensdag 26 mei 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:
Energie en Volkskrant.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Grappige app. Ik ben er niet zo happig op om mijn gegevens aan iedereen te verstrekken.
Welk voordeel hebben jullie er tot nu toe van gehad?
1 juni pas. Maar ik vind het vooral een beetje vreemd dat ik vrijdag mogelijk besmet ben geraakt, maar nog wel 2 dagen heb gewerkt. Ik heb denk ik zo'n 200-300 mensen van heel dichtbij gezien/gesproken en aangeraakt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh nee. En wanneer begin je met je nieuwe werk?
Ja dat is met je huidige werk wel een lastige zaak als je besmet raakt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
1 juni pas. Maar ik vind het vooral een beetje vreemd dat ik vrijdag mogelijk besmet ben geraakt, maar nog wel 2 dagen heb gewerkt. Ik heb denk ik zo'n 200-300 mensen van heel dichtbij gezien/gesproken en aangeraakt.
Weliswaar geen quarantaineplicht, dus het zal wel een laag risico zijn (categorie 3) maar toch...
Jup. En dat we het dan nu pas horen. Nouja goed, ik ben 1x gevaccineerd dus het zal denk ik wel loslopen en zo heel veel collega's heb ik op de bewuste locatie niet dichtbij gezien/gesproken die dag. Maar handig is het niet. Morgen eens even bellen en overleggen; ook wel belangrijk dat ik het voor vrijdag weet, want dan sta ik ook ingeroosterd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja dat is met je huidige werk wel een lastige zaak als je besmet raakt.
Ooit als 16 jarige bedacht en gebruik hem overal.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:01 schreef Blues het volgende:
@:gcjoel sterkte voor je ma.
Waar komt jouw nick eigenlijk vandaan?
Kan je toch ook via de site doen? Hoef je niet te bellen en kan je misschien morgen al terecht.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:40 schreef Candaasje het volgende:
Oh, net mail. Collega besmet. Advies om te laten testen (vandaag of morgen. Ik las de mail net pas). Geen quarantaine nodig.
In het kader van 'alles eens meemaken' toch maar even bellen morgen dan voor een afspraak.
Ja dit, dan kan je nog vroeg terecht en heb je sneller de uitslag.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Kan je toch ook via de site doen? Hoef je niet te bellen en kan je misschien morgen al terecht.
Dat zijn dingen die best aan kunnen tikken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Energie en Volkskrant.
Provider zou ook nog kunnen levert 210 pj op. Moeten we nog wel over nadenken.
Ah ja goedequote:Op woensdag 26 mei 2021 22:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Kan je toch ook via de site doen? Hoef je niet te bellen en kan je misschien morgen al terecht.
Ach dan heb je maar een kleine 300 contactjesquote:Op woensdag 26 mei 2021 22:16 schreef Candaasje het volgende:
Morgen om 10 uur een stokkie in m'n neus/keel. Plaatsje verderop.
Ik ga wel een beetje '' doen als het toch positief is en het bron- en contactonderzoek gestart moet worden.
En dan zeggen: Nee joh, dat zijn gewoon de bijwerkingen van dat vaccinquote:Op woensdag 26 mei 2021 22:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ach dan heb je maar een kleine 300 contactjes
Van provider wisselen zou ook betekenen - volgens mij - dat er van mailadres gewisseld moet worden. Vind ik lastig, als dat zo is.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Energie en Volkskrant.
Provider zou ook nog kunnen levert 210 pj op. Moeten we nog wel over nadenken.
Toch wel flink balen als t zo isquote:Op woensdag 26 mei 2021 22:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga wel een beetje '' doen als het toch positief is en het bron- en contactonderzoek gestart moet worden.
Dat is precies wat ons tegenhoudt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Van provider wisselen zou ook betekenen - volgens mij - dat er van mailadres gewisseld moet worden. Vind ik lastig, als dat zo is.
Ja, 9 mei. Dus ik acht de kans klein op een positieve test hoor.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:40 schreef AnneX het volgende:
@:Candaaasje had je op het werk al niet een x een vaccin als rest gekregen?
(Lastig hoor om voor mini het woord xxxx te vermijden)
Lief! Is hopelijk helemaal niet aan de orde!quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dacht dat je was ingeënt. Niet dus.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:40 schreef Candaasje het volgende:
O jawel dus.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, 9 mei. Dus ik acht de kans klein op een positieve test hoor.
Maar ik vind het gewoon suf.
De keren dat ik er was was het druuuuuuk. Stond op de parkeerplaats te wachten in de rijquote:Op woensdag 26 mei 2021 22:16 schreef Candaasje het volgende:
Woah, alsjeblieft niet doen hoor! Ik ben zeer anti-safe spaces. Gewoon lekker prik, naald, injectie, spuit enzovoorts typen!quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:40 schreef AnneX het volgende:
(Lastig hoor om voor mini het woord xxxx te vermijden)
Hè, dat is ook niet prettig zeg! Duimen dat het naar omstandigheden oké is dan maarquote:Op woensdag 26 mei 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:
KORIANDERquote:Op woensdag 26 mei 2021 23:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Woah, alsjeblieft niet doen hoor! Ik ben zeer anti-safe spaces. Gewoon lekker prik, naald, injectie, spuit enzovoorts typen!
Altijd spannend. Hopelijk snel duidelijkheid! En dat je je niet nog bij je mag houdenquote:Op woensdag 26 mei 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:
Welkom bij de de club, zullen we maar zeggen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:40 schreef Candaasje het volgende:
quote:
Ben je in ieder geval lekker wakker zoquote:Op donderdag 27 mei 2021 05:24 schreef Barreltje het volgende:
Vandaag op de planning: zwemmen on 6 uur 's ochtends.. gelukkig ben ik al vanaf 3 uur wakker![]()
Nouja.. iig op tijd er uit.
We desensibiliseren je gewoon:pquote:Op woensdag 26 mei 2021 23:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Woah, alsjeblieft niet doen hoor! Ik ben zeer anti-safe spaces. Gewoon lekker prik, naald, injectie, spuit enzovoorts typen!
We dragen medische mondmaskers en ik ontsmet mijn handen zeer regelmatig. (Het moet om de 3-4 prikken, maar ik ben nog vanuit de bloedafname gewoon om het elke keer te doen. )quote:Op donderdag 27 mei 2021 00:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Altijd spannend. Hopelijk snel duidelijkheid! En dat je je niet nog bij je mag houden
[..]
Welkom bij de de club, zullen we maar zeggen?
Hopelijk is het niks! Als jullie goede pbm dragen (en dat goed gebruiken) wordt het risico voor jou -en die 300 mensen die je zag- ook weer een stuk kleiner.
Mijn moeder zat dit weekend te shinen: enige lid van het gezin wat nog nooit getest is
Mogguh!quote:Op donderdag 27 mei 2021 05:24 schreef Barreltje het volgende:
Vandaag op de planning: zwemmen on 6 uur 's ochtends.. gelukkig ben ik al vanaf 3 uur wakker![]()
Nouja.. iig op tijd er uit.
Als ik er aan denk koop ik dingen via cashbackxl. Energie bv als ik dat afsluit ga ik via cashbackxl naar pricewise en dan krijg ik 12 euro, da's toch een maand gratis ongeveer. Voor energie/zorgverzekering als ik overstap vergeet ik t nooit, voor andere webshops vergeet ik t wel regelmatig.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zijn dingen die best aan kunnen tikken.
Zijn er hier trouwens mensen die gebruik maken van cashbackprogramma's?
Oh en Blues, dat eten zag er goddelijk uit
Wat een vreselijke ziekte is het toch ook!quote:Op donderdag 27 mei 2021 08:04 schreef Myraela het volgende:
Ik lust sinds corona ook bleekselderij. Gewoon als stengel, gedipt in wat hummus.
Dank dank.quote:Op donderdag 27 mei 2021 08:05 schreef gcjoel het volgende:
Wat een vreselijke ziekte is het toch ook!
sterkte!!!
quote:Op donderdag 27 mei 2021 08:05 schreef gcjoel het volgende:
sterkte!!!
Thanks, ik zal eens kijken.quote:Op donderdag 27 mei 2021 07:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Als ik er aan denk koop ik dingen via cashbackxl. Energie bv als ik dat afsluit ga ik via cashbackxl naar pricewise en dan krijg ik 12 euro, da's toch een maand gratis ongeveer. Voor energie/zorgverzekering als ik overstap vergeet ik t nooit, voor andere webshops vergeet ik t wel regelmatig.
Dit is echt heel naar bij ondersteboven teruglezen!quote:Op donderdag 27 mei 2021 08:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
sterkte!!!
Ja heerlijk! Zelfs geen issues met het feit dat het een 50 m bad was.. volgende week weerquote:Op donderdag 27 mei 2021 08:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit is echt heel naar bij ondersteboven teruglezen!![]()
@:Barreltje hoe ging hetzwemmen
?
Liefdequote:
Ik vind bleekselderij prima, maar dit gaat wel een beetje ver.quote:
Ik begin te begrijpen hoe jij aan 18183763783 maanden spaar- en beleggingsgeld komtquote:Op donderdag 27 mei 2021 07:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Als ik er aan denk koop ik dingen via cashbackxl. Energie bv als ik dat afsluit ga ik via cashbackxl naar pricewise en dan krijg ik 12 euro, da's toch een maand gratis ongeveer. Voor energie/zorgverzekering als ik overstap vergeet ik t nooit, voor andere webshops vergeet ik t wel regelmatig.
Echt hè? Ik ken dit alleen van de Dagobert Duck-stripjes in het Vrolijk Weekblad en nu dus ook van Vlindertjequote:Op donderdag 27 mei 2021 08:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik begin te begrijpen hoe jij aan 18183763783 maanden spaar- en beleggingsgeld komt
PIEP......quote:
Verpesting van ons plaagfestijnquote:Op donderdag 27 mei 2021 08:44 schreef sigme het volgende:
Als je eigenlijk graag binnenkort een huis wil kopen snap ik wel dat je een fortuin aan spaargeld hebt.
Ik heb al weer redelijk wat geld op de rekening staan, geen spaarrekening, wel hebben alleen nog maar 1 betaalrekening. Maar ik bezit al mijn stenen en grond volledig zelf.
quote:
Ja he?quote:Op donderdag 27 mei 2021 08:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb het idee dat het nu wel echt hard gaat en dat begin juli voor iedereen toch misschien wel mogelijk is.
Ik hoop hetquote:Op donderdag 27 mei 2021 08:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb het idee dat het nu wel echt hard gaat en dat begin juli voor iedereen toch misschien wel mogelijk is.
20 keer zoveel hierquote:Op donderdag 27 mei 2021 08:30 schreef Vanyel het volgende:
Ja maar met 12 euro voorschot in de maand kun je natuurlijk ook sparen als Dagobert.
Ik betaal ruim 15 keer zoveel.
Met 5k wattpiek aan zonnepanelen op mijn dak.
Hmm....ik vond mijn 130 EUR voorschot al veel. Ben heel benieuwd hoe dat einde jaar uitpaktquote:Op donderdag 27 mei 2021 09:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
20 keer zoveel hieralthans, in onze oude doorwaaiwoning. Ik hoop nu in deze beter geïsoleerde hut en 4k wattpiek vers geïnstalleerd wat lager uit te komen
![]()
Ik schrok me trouwens de tandjes toen het voorschot werd berekend op de historie in dit huistoen herinnerde ik me hun Tesla
(waaróm neem je dan geen zonnepanelen, denk ik dan?)
Omdat ze een slimme meter hadden? En omdat de panelen geen prik leveren als de auto bij huis is ('s avonds dus)quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
20 keer zoveel hieralthans, in onze oude doorwaaiwoning. Ik hoop nu in deze beter geïsoleerde hut en 4k wattpiek vers geïnstalleerd wat lager uit te komen
![]()
Ik schrok me trouwens de tandjes toen het voorschot werd berekend op de historie in dit huistoen herinnerde ik me hun Tesla
(waaróm neem je dan geen zonnepanelen, denk ik dan?)
Zonnepanelen blijven altijd een goede investering. Salderen kan je nog 10 jaar. Tegen die tijd zijn er heus betaalbare accu's voor opslag. En als je iets minder panelen hebt dan je verbruik is, hoef je nauwelijks te salderen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmm....ik vond mijn 130 EUR voorschot al veel. Ben heel benieuwd hoe dat einde jaar uitpaktWe twijfelen nog wel heel hard over zonnepanelen. Ook omdat die salderingsregeling verdwijnt en het dan allemaal niet meer zo voordelig is volgens mij.
Wat maakt dat dan uit? Wij hebben zonnepanelen, een slimme meter en een elektrische auto. Dat maakt echt niet uit hoor voor de kosten of opbrengsten.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Omdat ze een slimme meter hadden? En omdat de panelen geen prik leveren als de auto bij huis is ('s avonds dus)
Waarom zou het voor hun gunstig zijn? Er komt een overschot op het moment dat het goedkoop is. Bovendien kans op overbelasting van het net en verstoring van de frequentie door ondeugdelijke frequentieregelaars.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ha, Lucky zegt alle verstandige dingen die ik wilde zeggen. Plus dat onze zonnepanelenmeneer verwacht dat de energiemaatschappijen met een andere regeling zullen komen omdat het voor hen heel gunstig is als mensen zonnepanelen hebben. Dat kan een wat gekleurd idee zijn, maar ik kon me er wel wat bij voorstellen.
Dat is natuurlijk heel voordelige voor de energieleverancier, daar zullen ze je vast korting voor gevenquote:Op donderdag 27 mei 2021 10:17 schreef fietsie het volgende:
Hier is, als gevolg van de toename van het aantal daken met panelen, een compleet 10kv onderstation bijgebouwd midden in het dorp, omdat de oude bekabeling en de twee bestaande stations de vermogens niet goed meer kon handlen bij mooi weer..
Mwoah voor Liander is het een duur feestje, overal openleggen van trottoirs, diepe kabelvoren, kabels met veeeeel mm2 koper...quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk heel voordelige voor de energieleverancier, daar zullen ze je vast korting voor geven
Omdat er complete energieleverende systemen ontstaan waar ze geen omkijken meer aan hebben, is de theorie.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom zou het voor hun gunstig zijn? Er komt een overschot op het moment dat het goedkoop is. Bovendien kans op overbelasting van het net en verstoring van de frequentie door ondeugdelijke frequentieregelaars.
Vriend van me is monteur in melktechniek. Als een melkrobot onverklaarbare storingen heeft is het redelijk vaak terug te lijden naar een frequentieregelaar niet de boel verstoord.
Of goedkope led-verlichting.
Dat is voor hen gunstig omdat wanneer er niet meer gesaldeerd wordt, er gratis energie terugvloeit in het netwerk. Dat kunnen ze voor de hoofdprijs doorverkopen. Als ze de opwekkende consument er dan toch een schijntje voor teruggeven, maken ze nog steeds dikke winst. En ze maken zelf minder kosten aan hun eigen installaties.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom zou het voor hun gunstig zijn? Er komt een overschot op het moment dat het goedkoop is. Bovendien kans op overbelasting van het net en verstoring van de frequentie door ondeugdelijke frequentieregelaars.
Vriend van me is monteur in melktechniek. Als een melkrobot onverklaarbare storingen heeft is het redelijk vaak terug te lijden naar een frequentieregelaar niet de boel verstoord.
quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is voor hen gunstig omdat wanneer er niet meer gesaldeerd wordt, er gratis energie terugvloeit in het netwerk. Dat kunnen ze voor de hoofdprijs doorverkopen. Als ze de opwekkende consument er dan toch een schijntje voor teruggeven, maken ze nog steeds dikke winst. En ze maken zelf minder kosten aan hun eigen installaties.
Die vriend van je gaat zijn baan opzeggen vanwege de minimale kans op storing? Wat nobel van hem. Daar zullen vast veel boeren door met de hand gaan melken. Lekker conservatiefVroeger
![]()
Ondertussen krijgen wij volk uit de 21e eeuw gewoon een melding in de app en van de monteur als er iets mis is.
Nee, mijn punt is dat een deel van de particulieren geen neuk geeft om hun installaties. Daarmee anderen opzadelend met kosten en/of gevaar.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is voor hen gunstig omdat wanneer er niet meer gesaldeerd wordt, er gratis energie terugvloeit in het netwerk. Dat kunnen ze voor de hoofdprijs doorverkopen. Als ze de opwekkende consument er dan toch een schijntje voor teruggeven, maken ze nog steeds dikke winst. En ze maken zelf minder kosten aan hun eigen installaties.
Die vriend van je gaat zijn baan opzeggen vanwege de minimale kans op storing? Wat nobel van hem. Daar zullen vast veel boeren door met de hand gaan melken. Lekker conservatiefVroeger
![]()
Ondertussen krijgen wij volk uit de 21e eeuw gewoon een melding in de app en van de monteur als er iets mis is.
Dat is kut als monteur zijnde. Bijna alle technieken tegenwoordig zijn gebaseerd op frequentie regelaars, omdat je daarmee al je zooi een stuk kleiner kan fabricerenquote:Op donderdag 27 mei 2021 10:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vriend van me is monteur in melktechniek. Als een melkrobot onverklaarbare storingen heeft is het redelijk vaak terug te lijden naar een frequentieregelaar die de boel verstoord.
Sterkte, mijn vriend kwam op de IC, we hadden heel nauw contact, maar ik ben nooit voor bron en contactonderzoek gevraagd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:16 schreef Candaasje het volgende:
Ah zo. Ja, dat hoort nou eenmaal bij onze maatschappij. Dat geldt ook voor het negeren van verkeersregels, het aan laten staan van de frituurpan of het roken in het bijzijn van kinderen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, mijn punt is dat een deel van de particulieren geen neuk geeft om hun installaties. Daarmee anderen opzadelend met kosten en/of gevaar.
Oh dat is heftig! Hoe is het nu met hem?quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:46 schreef drakin het volgende:
[..]
Sterkte, mijn vriend kwam op de IC, we hadden heel nauw contact, maar ik ben nooit voor bron en contactonderzoek gevraagd.
Ook heb ik het vreemd genoeg toen niet eens gekregen van hem
1 week IC, 1 week longafdeling en nu in een revalidatiecentrum. Hij kan al een beetje lopen achter de rollator.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh dat is heftig! Hoe is het nu met hem?
Hier dus niet zo heel groot risico, maar toch maar even laten testen. Vooral i.v.m. werk wel belangrijk.
Wauw, da's heftigquote:Op donderdag 27 mei 2021 10:54 schreef drakin het volgende:
[..]
1 week IC, 1 week longafdeling en nu in een revalidatiecentrum. Hij kan al een beetje lopen achter de rollator.
Hij verwacht zelf dat hij er nog een maand moet blijven.
Oef, zwaar traject!quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:54 schreef drakin het volgende:
[..]
1 week IC, 1 week longafdeling en nu in een revalidatiecentrum. Hij kan al een beetje lopen achter de rollator.
Hij verwacht zelf dat hij er nog een maand moet blijven.
quote:
Hij is er nog en dat is het belangrijkste.quote:
Ja, zo gaat dat inderdaad. En als er een deel van het systeem een storing geeft, wordt dat deel of indien nodig het hele systeem automatisch uitgeschakeld.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:54 schreef Candaasje het volgende:
Zonnepanelen worden toch meestal geplaatst en onderhouden door erkende installateurs? Zeg maar net zoals cv-ketels enzo? Ik ken zelf niemand die zélf het dak opgaat in elk geval.
Er zullen altijd en overal mensen lakser met zaken zijn. Er ontploffen ook nog wel eens appartementen doordat mensen zelf gaan kloten met de aanleg van hun gasleiding enzo. Maar dat risico wordt vast en zeker ingecalculeerd door de energiebedrijven.
Ik heb mijn vakantiegeld helemaal niet ingesteld. Hier gaat eerst alles naar uren kopen, tot de max voor dit jaar bereikt is. Van wat dan nog over is kijk ik eerst of ik nog een fiets wil voor de huidige toffe regeling. Is er dan nóg geld over, dán mag ik pas vakantiegeld.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:45 schreef Myraela het volgende:
Ik heb m'n vakantiegeld dit jaar ook weer voor de verkeerde maand ingesteld, dus ik krijg het volgende maand pas. Wat eigenlijk niet erg is, maar toch altijd jammer als je nu iedereen blij hoort over vakantiegeld.
Ik ken er zatquote:Op donderdag 27 mei 2021 10:54 schreef Candaasje het volgende:
Zonnepanelen worden toch meestal geplaatst en onderhouden door erkende installateurs? Zeg maar net zoals cv-ketels enzo? Ik ken zelf niemand die zélf het dak opgaat in elk geval.
Mijn vader heeft al z'n 84 zonnepanelen zelf gelegd!quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:54 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb een fiets gekocht voor maar iets meer dan het budget, dus hoefde niet zoveel bij te leggen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb mijn vakantiegeld helemaal niet ingesteld. Hier gaat eerst alles naar uren kopen, tot de max voor dit jaar bereikt is. Van wat dan nog over is kijk ik eerst of ik nog een fiets wil voor de huidige toffe regeling. Is er dan nóg geld over, dán mag ik pas vakantiegeld.
Zo tevree met onze nieuwe regeling, nu lekker zelluf alles mogen kiezen
Ben je in therapiequote:Op woensdag 26 mei 2021 23:48 schreef minilot het volgende:
Kan me niet voorstellen dat het voordeliger is want uiteindelijk kijkt belasting enzo gewoon naar het totaal.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb een fiets gekocht voor maar iets meer dan het budget, dus hoefde niet zoveel bij te leggen.![]()
Is uren kopen nou eigenlijk voordelig? Ik heb het dit jaar niet nodig, ik heb nog 6 weken staan, maar vind het wel een hele fijne gedachte dat het kan.
Ik vind zelf invullen ook wel fijn hoor.Al kies ik dus wel voor de standaard vakantiegeld en 13e maand betaling. Al twijfel ik soms of ik het maandelijks uit wil laten betalen. Ik hoorde van een collega dat dat iets voordeliger is, maar ik begrijp er zelf te weinig van om dat eens goed uit te rekenen.
Plus dat ik het wel fijn vind om iets van dat budget te laten staan.
quote:
quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn vader heeft al z'n 84 zonnepanelen zelf gelegd!
Ik heb altijd het gevoel dat uren kopen duuuuur isquote:Op donderdag 27 mei 2021 11:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb een fiets gekocht voor maar iets meer dan het budget, dus hoefde niet zoveel bij te leggen.![]()
Is uren kopen nou eigenlijk voordelig? Ik heb het dit jaar niet nodig, ik heb nog 6 weken staan, maar vind het wel een hele fijne gedachte dat het kan.
Ik vind zelf invullen ook wel fijn hoor.Al kies ik dus wel voor de standaard vakantiegeld en 13e maand betaling. Al twijfel ik soms of ik het maandelijks uit wil laten betalen. Ik hoorde van een collega dat dat iets voordeliger is, maar ik begrijp er zelf te weinig van om dat eens goed uit te rekenen.
Plus dat ik het wel fijn vind om iets van dat budget te laten staan.
Klopt hoor, maakt allemaal geen bal uit.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat het voordeliger is want uiteindelijk kijkt belasting enzo gewoon naar het totaal.
Wat een schrik en nare gevolgen!quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:46 schreef drakin het volgende:
[..]
Sterkte, mijn vriend kwam op de IC, we hadden heel nauw contact, maar ik ben nooit voor bron en contactonderzoek gevraagd.
Ook heb ik het vreemd genoeg toen niet eens gekregen van hem
Soms is de uitslag bij de GGD er al voordat je m zelf in DigiD kan zien, dus zou zeker even bellen ja!quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:52 schreef Candaasje het volgende:
Bouwjaar 1972 en 1973 kunnen afspraak maken lees ik net![]()
Ik moet de GGD zo even bellen denk ik, even overleg wat betreft morgen. Zonder uitslag kan ik natuurlijk niet werken (kost me een lange dienst) maar ja, als ik hem nog wel op tijd binnenkrijg en 'ie negatief is, is er natuurlijk niks aan de hand...
Ik kan echt niet wachten op 1980, dan mag mijn vriendquote:Op donderdag 27 mei 2021 11:52 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet de GGD zo even bellen denk ik, even overleg wat betreft morgen. Zonder uitslag kan ik natuurlijk niet werken (kost me een lange dienst) maar ja, als ik hem nog wel op tijd binnenkrijg en 'ie negatief is, is er natuurlijk niks aan de hand...
Ik werd getest om 15:00 op donderdagmiddag en het was echt retedruk. Op vrijdagochtend om 7:00 had ik de uitslag. Bellen kan uiteraard altijd even.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:52 schreef Candaasje het volgende:
Oh ja ik weet niet of degene die ik moet bellen ook bij de uitslag kan. Maar goed, dan weten ze dat ze een reserve optrekker/prikker moeten inroosteren voor het geval dat. (Doen ze meestal al wel hoor).quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Soms is de uitslag bij de GGD er al voordat je m zelf in DigiD kan zien, dus zou zeker even bellen ja!
De kans is dat ik het vorig jaar heb gehad of ik heb gewoon een mega goed immuun systeem.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een schrik en nare gevolgen!
Heb je helemaal geen corona gehad dan?
De buurmannen hebben zelf de panelen gelegd op het nieuwe dak van de schuur 30 x 10.
Alleen wij niet vanwege bouwkundige onmogelijkheden.
Terug van logo en doorverwezen naar gespeciaiseerde logo voor stukke stemmen.![]()
Ben benieuwd naar Isa.
Voor jou zeker, denk ik. Je zal nog niet bovenin je schaal zitten neem ik aan. Dan koop je nu uren tegen huidig uurloon en heb je tegen de tijd dat je ze opneemt goedkoop vrije tijd.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:37 schreef Myraela het volgende:
Als je je in regio Utrecht hebt laten testen, kan je gewoon het GGD Utrecht nummer bellen (030 - 630 54 00), die kunnen in het systeem kijken of je uitslag al binnen isquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh ja ik weet niet of degene die ik moet bellen ook bij de uitslag kan. Maar goed, dan weten ze dat ze een reserve optrekker/prikker moeten inroosteren voor het geval dat. (Doen ze meestal al wel hoor).
Ik zie nu ook dat in de mail de link naar het maken voor een testafspraak niet de link is die je als GGDmedewerker prioriteit geeft. Die staat namelijk wel bij de FAQ op een andere website. (Je kon daar wel een speciaal telefoonnr voor bellen, maar ja, ik las die mail pas 's avonds en heb natuurlijk daarom maar via de mail direct een afspraak ingepland voor deze ochtend. )
Ach ja.... komt wel goed. Ik moest ze toch al bellen om mijn contract niet te verlengen. (Of ze moeten het geen probleem vinden dat ik 1x per maand een dagje kom werken ofzo)
Ik weet niet wie jouw ikb verzorgt, maar bij ons kun je je sportschool er sinds kort eindelijk van betalen en het enige verschil is dan dat je bruto betaalt ipv netto. Scheelt toch best een paar centen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn sportschool wordt voor het grootste deel betaald uit mijn vitaliteitsbudget en verder vond ik de laatste keer dat ik keek (jaar geleden) niet echt iets interessants om te gebruiken/uit te laten keren.
Bij mijn zoon liggen ze op het dak van zijn huurwoning, het levert wel wat op, maar hij moet er ook weer een deel huur voor betalenquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:01 schreef Blues het volgende:
Drakin, veel sterkte alsnog voor vriend (en jou) en gelukkig is ie er nog ja
Wij hebben 4 zonnepanelen op het dak liggen, vrije sector huur, maar 2 woningen in ons wijkje hebben dit gedaan. Je ziet daar op de app al zoveel resultaat van! We verbruiken minder dan ze opleveren.
Betalen een klein bedrag per maand.
Zonnehuur heet het.
Gas is een ander verhaalwe hebben al meerdere keren een monteur laten kijken, geen lek maar een hoog verbruik.
Slecht Minder goed geïsoleerde jaren 70 woning.
Oh, je kunt ze sparen en dan blijven ze geldig. Dat is wel goed om te weten.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:08 schreef Vanyel het volgende:
Voor jou zeker, denk ik. Je zal nog niet bovenin je schaal zitten neem ik aan. Dan koop je nu uren tegen huidig uurloon en heb je tegen de tijd dat je ze opneemt goedkoop vrije tijd.
Je mag (uit mijn hoofd) 50 weken sparen. Betekent dat je, als je daar zin in hebt, kunt sparen voor bijna een jaar betaald iets heel anders doen met je tijd. Ik vind het idee alleen al de bom.
Dat hebben wij uiteraard ook uitgerekend en het verschil is niet heel groot met als we geen zonnepanelen zouden hebben maar we doen het ook als steentje bijdrage qua milieu overwegingenquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:17 schreef drakin het volgende:
Bij mijn zoon liggen ze op het dak van zijn huurwoning, het levert wel wat op, maar hij moet er ook weer een deel huur voor betalen
er zijn ook vriezers die niet meer ontdooit hoevenquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:30 schreef Blues het volgende:
En......... het is vakantie.
Dus we zijn de vriezer aan het ontdooien. Takkewerk.
/hadden we het in de maartvakantie maar niet over moeten slaan![]()
Vriezergods!quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:33 schreef drakin het volgende:
er zijn ook vriezers die niet meer ontdooit hoeven
als je de stekker eruit trekt en de deur dicht laat kan het nog 24 of 48 uur bevroren blijven.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Vriezergods!
Deze zit onder het koelgedeelte van de vrij nieuwe koelkast dus we moeten het ermee doen![]()
Het goeie van dit k*twerk is dat je meteen de halve keuken poetst omdat je moet wachten op het ontdooien
Moet je sportschool wel aangesloten zijn bij de bedrijfsfitnesssportscholen toch? Bij ons wel in elk geval.Mijn lokale schooltje is dat, dus het is geen heel select clubje clubs.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet niet wie jouw ikb verzorgt, maar bij ons kun je je sportschool er sinds kort eindelijk van betalen en het enige verschil is dan dat je bruto betaalt ipv netto. Scheelt toch best een paar centen.
Heb je een föhn? Die gebruik ik. En een pan met kokendheet water.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Vriezergods!
Deze zit onder het koelgedeelte van de vrij nieuwe koelkast dus we moeten het ermee doen![]()
Het goeie van dit k*twerk is dat je meteen de halve keuken poetst omdat je moet wachten op het ontdooien
Geinig! Ik had andersom juist, was ook verrassend.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:13 schreef Anthraxx het volgende:
Gisteren had ik de hele dag een assessment. De uitslag tot nu toe valt niet tegen (WO-niveau: voldoende, en dat met een MAVO diploma). Maar wat is zo’n dag vermoeiend. Ik ben nog kapot er van
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ja, maar ik vond dat ook een verrassend uitgebreide selectie.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Moet je sportschool wel aangesloten zijn bij de bedrijfsfitnesssportscholen toch? Bij ons wel in elk geval.Mijn lokale schooltje is dat, dus het is geen heel select clubje clubs.
Bromvliegzwaanquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb afgelopen weekend ook een vriezer ontdooit. Nu valt het alleen maar meer op dat de andere nog wat aangekoekt isIk wilde eigenlijk allebei de vriezers doen, een op zaterdag en een op zondag. Maar we gingen ineens tegels kijken dus liepen de dingen anders. Ik ga maar snel de vriezers wat leger eten en dan kan de andere ook ontdooit worden.
Je mist echt niks aan die pizza!quote:
Wij doen t altijd samen. 1 maakt de lades leeg en schoon ander zet 3 bakken gekookt water er in.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:42 schreef drakin het volgende:
[..]
als je de stekker eruit trekt en de deur dicht laat kan het nog 24 of 48 uur bevroren blijven.
Manier om centen te besparen dus.
Andersom gaat het sneller als je er een pan net gekookt water in zet
Tegenvallertje wel, maar ik waardeer je poging.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:02 schreef gcjoel het volgende:
Je mist echt niks aan die pizza!
Smaakt echt in zijn geheel naar niks, broodachtig. De pizza zelf is dus niks.
Dan is het geinig dat er worstenbroodjes op liggen, maar de smaak komt vooral van de curry.
Maar goed leuk experiment.
Curryquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Je mist echt niks aan die pizza!
Smaakt echt in zijn geheel naar niks, broodachtig. De pizza zelf is dus niks.
Dan is het geinig dat er worstenbroodjes op liggen, maar de smaak komt vooral van de curry.
Maar goed leuk experiment.
Je moet ookquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Curry![]()
Goed dat je het zegt. Leek me geinig namelijk maar dit is een hele goede reden om te skippen
Ik zet een bak voor het uitlooptuutje en doe dan met een gieter heet water erin gietenquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij doen t altijd samen. 1 maakt de lades leeg en schoon ander zet 3 bakken gekookt water er in.
Is al klaar
Ik moet niksquote:
No taste.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik moet niks![]()
Nee curry hoef ik echt niet, van geen enkel merk
Het is natuurlijk ook niet geheel onverwacht.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tegenvallertje wel, maar ik waardeer je poging.
De curry is los dus optioneel. Uiteraard wel Helaquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Curry![]()
Goed dat je het zegt. Leek me geinig namelijk maar dit is een hele goede reden om te skippen
Ik kocht de pinda hela, die is ook leuk voor de afwisseling. Maar je moet altijd ook de echte hebben.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik had laatst bijna biologische Hela gekocht maar ik durf het toch niet aan.
Houde gij van sauuuussss, dipt m erin!quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kies geen team, ik lust alle saus.
Frikandel speciaal gaat in deze regio ook best vaak met frikansaus ipv curryquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:19 schreef Myraela het volgende:
Ik hou wel van curry, maar eigenlijk alleen bij een frikandel speciaal. Bij een worstelbroodje hoort ketchup.
Wát voor saus?quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Frikandel speciaal gaat in deze regio ook best vaak met frikansaus ipv curry
Bronquote:Wat er precies in de Frikansaus zit wil Arjan Dijk van Oliehoorn niet zeggen. "Het is een beetje het geheim van de kok. Het is plat gezegd een een mengsel van fritessaus en curry, maar dan met speciale kruiden erbij."
Altijd als we chickenwings eten deze in mijn hoofdquote:
Ik durf niet te luisteren. Molo post altijd alleen maar kutliedjes. Ik heb geleerd van het verleden.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:30 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Altijd als we chickenwings eten deze in mijn hoofd
Geen liedje, parodie op een tell sell. Best kijken waard hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik durf niet te luisteren. Molo post altijd alleen maar kutliedjes. Ik heb geleerd van het verleden.
Ik zou zeggen, Arjan, krijg lekker de tering dan met je speciale kruiden ja!quote:
Fransjequote:Op donderdag 27 mei 2021 13:30 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Altijd als we chickenwings eten deze in mijn hoofd
Jouw regio nemen we niet zo serieus.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Frikandel speciaal gaat in deze regio ook best vaak met frikansaus ipv curry
Zoiets als de ketchup en mayo op je bord mengen en voila een nieuw sausje.quote:
Lekker man, ik zou een moord doen voor een dagje computer-updates.quote:
Zo kun je op meerdere manieren sparen voor een jaar iets heel anders doenquote:Op donderdag 27 mei 2021 12:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor jou zeker, denk ik. Je zal nog niet bovenin je schaal zitten neem ik aan. Dan koop je nu uren tegen huidig uurloon en heb je tegen de tijd dat je ze opneemt goedkoop vrije tijd.
Je mag (uit mijn hoofd) 50 weken sparen. Betekent dat je, als je daar zin in hebt, kunt sparen voor bijna een jaar betaald iets heel anders doen met je tijd. Ik vind het idee alleen al de bom.
quote:
Of pinda, curry, mayo. Of curry en mayo. Of mayo en bbq-saus. Sausquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:38 schreef drakin het volgende:
[..]
Zoiets als de ketchup en mayo op je bord mengen en voila een nieuw sausje.
ja maar ik deed dit al in de jaren 70quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of pinda, curry, mayo. Of curry en mayo. Of mayo en bbq-saus. Saus
Dank voor deze erkenningquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Pindasaus of yofresh bij friet, yofresh bij frikandel, chilisaus bij loempia/kaassoufflé, ketchup bij tosti, mosterd bij kroket/bitterballen.
Kut van de burrata Molo
Dat eet ik vanavond.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:43 schreef Blues het volgende:
Oh wacht. Ik heb t over curry van de Indiase meneer!
Immer deze verwarringquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:43 schreef Blues het volgende:
Oh wacht. Ik heb t over curry van de Indiase meneer!
Ja wie niet? nja ok jaren 80 want ik was niet geboren in 70quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:44 schreef drakin het volgende:
[..]
ja maar ik deed dit al in de jaren 70
Gelukkig maar en laat iedereen hier lekker wegblijven.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jouw regio nemen we niet zo serieus.
Ik wel ergens in die jaren, maar deed het pas zelfstandig eind jaren 70 en ook jaren 80 nog wel.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja wie niet? nja ok jaren 80 want ik was niet geboren in 70
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Same herequote:Op donderdag 27 mei 2021 13:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja wie niet? nja ok jaren 80 want ik was niet geboren in 70
Ik zou onmeunig graag eens een worstelbroodje proberenquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:19 schreef Myraela het volgende:
Ik hou wel van curry, maar eigenlijk alleen bij een frikandel speciaal. Bij een worstelbroodje hoort ketchup.
Alles van Zaanse mayonaise is wel goddelijk.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had deze laatst besteld en vond 'm best lekker, te lekker eigenlijk [ afbeelding ]
Morgenmiddag weerquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Same here![]()
Ik ben wel een beetje aan het overwegen om voor de lunch naar de snackbar te rijden nu. Ik moet ook naar brievenbus, pinautomaat en apotheek dus het kost niet echt extra moeite. Hmm....
quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zo kun je op meerdere manieren sparen voor een jaar iets heel anders doen
Kelderschmelderquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Op deze manier keldert mijn salaris niet ineens
Ja dat waren nog eens tijden.quote:
Nu heb ik ook zin in zo'n Whopperquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Of naar de Burger King voor dat nieuwe vegan-ding.
Ok, ik ga even een ei bakken
Ohh das wel kut ja..quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lekker man, ik zou een moord doen voor een dagje computer-updates.Hier is het complete chaos en ben ik het soms een beetje zat om altijd maar aan het eind van het lijntje te zitten en dus altijd andermans shit op te moeten ruimen.
Ja hierquote:
Die heb ik hier nog altijd klaar staan!quote:
Hij is nu voor de derde keer opgestart.. en staat nu al zo'n 5 min op 100%quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:13 schreef Tele6 het volgende:
Hoe lang duurt zo'n update, @:Barreltje ? Ik had er gisteren een op m'n Mac maar dat was helaas in een kwartiertje wel gedaan. Daar ging m'n excuus
Ik ga een tosti maken van maisbrood met Ottolenghi-olie en -saus. Ook fijn. En verstandiger.quote:
quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hij is nu voor de derde keer opgestart.. en staat nu al zo'n 5 min op 100%
Dit! En dan soppenquote:Op donderdag 27 mei 2021 13:39 schreef Candaasje het volgende:
Ik meng trouwens vrijwel altijd de curry met mayo (en uitjes)
Hij doet het vast heel grondigquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:16 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hij is nu voor de derde keer opgestart.. en staat nu al zo'n 5 min op 100%
Plaatje van de schoenen?quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb net voor een maand aan uren en reisvergoedingen zitten invullen. Misschien moet ik ze in het vervolg niet meer zo opsparen.
Verder maar een medisch setje scharen besteld, en een andere maat schoenen. Ze zaten bij mijn kleinere voet al net te strak, de andere kant durfde ik niet eens te passen want dat is de voet waar mijn grote teen in februari zo ontstoken van geraakt was. En mijn nagel begin er nu eindelijk eens af te donderen. Heel langzaam. *smerig weetje*
Wat had je in februari met je teen gedaan?quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb net voor een maand aan uren en reisvergoedingen zitten invullen. Misschien moet ik ze in het vervolg niet meer zo opsparen.
Verder maar een medisch setje scharen besteld, en een andere maat schoenen. Ze zaten bij mijn kleinere voet al net te strak, de andere kant durfde ik niet eens te passen want dat is de voet waar mijn grote teen in februari zo ontstoken van geraakt was. En mijn nagel begin er nu eindelijk eens af te donderen. Heel langzaam. *smerig weetje*
Vieze teen is veel boeiender johquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Plaatje van de schoenen?
(niet de vieze teen!)
Als ik zoiets lees.. meteen huivering. Vingers en tenen zijn mijn korianderquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat had je in februari met je teen gedaan?
Ik heb dat ook eens gehad met zo'n nagel. M'n broertje kietelde me toen we in het zwembad waren en ik schopte heel hard tegen een betegelde muur aanhelaas, had hem liever geraakt.
![]()
Fascinerend effect heeft zoiets wel op je nagel.
Oh ha, absoluut niks sexy aan hoor. Het zijn werkschoenen. En die dingen moeten dus wit zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Plaatje van de schoenen?
(niet de vieze teen!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat 'vegan shoes' valt overigens wel redelijk weg onder de veters. Dat vind ik eigenlijk wel prettig.
Je wilt wel een foto van Candaasjes teen, maar geen verhalen over teen- en vingerverwondingen? Ik heb anders ook nog wel een verhaal over toen ik het vel van het topje van mijn duim raakte bij het koken en een halfuur naar de huisartsenpost heb kunnen fietsen bloedend en wel omdat dat nou eenmaal is wat je doet als je alleen woontquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ik zoiets lees.. meteen huivering. Vingers en tenen zijn mijn koriander
Aan andermans onderdelen pulken is dan wel weer top.
Internist was een vriendelijke chaoot. Na onderzoek kwam hij tot de conclusie dat de boel waarschijnlijk goed aan het oplossen was. Waarschijnlijk ook niet 2 jaar kous nodig, maar hij wilde niet op de zaken vooruit lopen. Recept voor steunkous gekregen, over 7 weken bloed prikken, over 8 weken terug op de poli.quote:
Verhalen ook hoorquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je wilt wel een foto van Candaasjes teen, maar geen verhalen over teen- en vingerverwondingen? Ik heb anders ook nog wel een verhaal over toen ik het vel van het topje van mijn duim raakte bij het koken en een halfuur naar de huisartsenpost heb kunnen fietsen bloedend en wel omdat dat nou eenmaal is wat je doet als je alleen woont
Gezien haar werk duurt dat nog wel even gok ikquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ohh das wel kut ja..
Denk je dat het in het Post corona tijdperk minder druk gaat zijn?
quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh ha, absoluut niks sexy aan hoor. Het zijn werkschoenen. En die dingen moeten dus wit zijn.
(De schoen dus, niet mijn teen.) Doorgaans heb ik vrolijkere sneakers aan. Krijg er regelmatig op het huidige werk leuke opmerkingen over![]()
Ik ben trouwens tóch niet voor de Skechers gegaan. Ik kon niet zoveel over de herkomst van materialen enzo vinden. Van deze wel (gercyclede PETflessen en dergelijke zut
) en ze zitten verder ook lekker, op een beetje te krap aan de voorkant na dan:
Die zijn wel heel overduidelijk vegan-milieu-alles-keurignetjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat 'vegan shoes' valt overigens wel redelijk weg onder de veters. Dat vind ik eigenlijk wel prettig.![]()
Zitten er een heleboel gaatjes in of is dat het patroon op het materiaal?
Dat klinkt gunstig.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Internist was een vriendelijke chaoot. Na onderzoek kwam hij tot de conclusie dat de boel waarschijnlijk goed aan het oplossen was. Waarschijnlijk ook niet 2 jaar kous nodig, maar hij wilde niet op de zaken vooruit lopen. Recept voor steunkous gekregen, over 7 weken bloed prikken, over 8 weken terug op de poli.
En hij leek geïnteresseerder in mijn nierfunctie dan in mijn tromboseMoest vooral flink blijven drinken, zeker 2,5 l op een dag. Ja, dokter, ik doe mijn best
Klinkt goed!quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Internist was een vriendelijke chaoot. Na onderzoek kwam hij tot de conclusie dat de boel waarschijnlijk goed aan het oplossen was. Waarschijnlijk ook niet 2 jaar kous nodig, maar hij wilde niet op de zaken vooruit lopen. Recept voor steunkous gekregen, over 7 weken bloed prikken, over 8 weken terug op de poli.
En hij leek geïnteresseerder in mijn nierfunctie dan in mijn tromboseMoest vooral flink blijven drinken, zeker 2,5 l op een dag. Ja, dokter, ik doe mijn best
Ja, sowieso. Al denk ik elke keer iets te positief dat we de ergste drukte wel bijna gehad zullen hebben.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:12 schreef Barreltje het volgende:
Ohh das wel kut ja..
Denk je dat het in het Post corona tijdperk minder druk gaat zijn?
quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:28 schreef Candaasje het volgende:
Lekker stel zijn jullie.
@:Tele6 : Mijn nagel groeide al een beetje te scherp in aan de zijkant, maar toen ging ik ook nog eens schaatsen. En die schaats heeft kennelijk wat te hard geduwd op dat nagelbed. Paar uur na het schaatsen echt kloppende teen, dik, rood, de hele reut. Daarna helemaal rustig, juist minder gevoelig dan eerder. Tot deze maand. Opeens allerlei vreemde kleurtjes en deels los.
Ja het schreeuwt het wel enorm jaquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die zijn wel heel overduidelijk vegan-milieu-alles-keurignetjes![]()
Zitten er een heleboel gaatjes in of is dat het patroon op het materiaal?
Wel fijn dat hij breder keek dan alleen trombosequote:Op donderdag 27 mei 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voorzichtig positief!quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog met watervaste stift er iets anders van maken dan dat logo. Denk dat je er met zwarte stift wel overheen komt. En jij kan tekenen toch?quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja het schreeuwt het wel enorm ja![]()
Daarom dus die veters er een beetje overheen, dan is alleen dat maffe recycle logo nog zichtbaar.
Ik heb gezocht naar anderen (van Veja enzo) maar 150 euro voor schoenen die toch nooit schoon blijven...mwoah
Oh en zijn wel gaatjes, maar het is vrij dicht geweven en het is echt een dikke laag. Dus ik verwacht niet dat m'n sokken snel nat zullen worden.
Ohquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, sowieso. Al denk ik elke keer iets te positief dat we de ergste drukte wel bijna gehad zullen hebben.
Oh, dat is wel een goede ja. Maak ik er gewoon een toffe pootafdruk van ofzoquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog met watervaste stift er iets anders van maken dan dat logo. Denk dat je er met zwarte stift wel overheen komt. En jij kan tekenen toch?
Ja ik heb niet helemaal duidelijk waar en wat ze precies doet..quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Gezien haar werk duurt dat nog wel even gok ik
Dat klinkt toch best goed! En duimen dat je inderdaad die kous niet zo lang hoeft te dragen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is er ook uit te zoeken of het samenhangt met je vaccin?quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is wel hendig voor de context jaquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja ik heb niet helemaal duidelijk waar en wat ze precies doet..
Ik moest er nog aan denken toen ik dit bold statement lasquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:38 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Is er ook uit te zoeken of het samenhangt met je vaccin?
Ja, ik dronk sowieso al veel te weinig. 2m5 l is voor mij...vreselijk veel. Vooral in de nachtdiensten super lastig. Heb dan ook het gevoel steeds op de wc te zitten. En ik wil niet te veel drinken voor ik ga slapen, anders moet ik er steeds uit. En ik slaap vaak in twee keer; ga om 19.00 nog even slapen tot 21.00 en dan wil je daar voor ook niet te veel drinken etc.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:28 schreef Tele6 het volgende:
Dat klinkt gunstig.![]()
Vind je het lastig om flink te blijven drinken?
Hij benadrukte nog even goed dat die ene nier pas goed kan gaan werken als het goed wordt gestimuleerd met veel drinken. Dan heb je kans dat de nierfunctie weer helemaal zoals voorheen meet twee wordt. Ik had vanuit het LUMC wel als leefregel '2,5 l drinken per dag' mee gekregen, maar daar was het niet zo expliciet gezegd.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
Klinkt goed!
Veel drinken is ook mijn makke. Zelden dat ik de twee liter haal en ik denk dat anderhalve liter de standaard voor me is. Foei, maar ik leef nog.
Lastig. Je zult alle tips vast al 1000x gehoord hebben dus daar zal ik niet over beginnenquote:Op donderdag 27 mei 2021 14:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik dronk sowieso al veel te weinig. 2m5 l is voor mij...vreselijk veel. Vooral in de nachtdiensten super lastig. Heb dan ook het gevoel steeds op de wc te zitten. En ik wil niet te veel drinken voor ik ga slapen, anders moet ik er steeds uit. En ik slaap vaak in twee keer; ga om 19.00 nog even slapen tot 21.00 en dan wil je daar voor ook niet te veel drinken etc.
Overigens: vroeger kwam ik aan op het werk om 23.00. Dronk een kop koffie. En dat was het. De rest van de nacht vergat ik te drinken. En nu moet ik 2,5 l drinken per dag
(dat drinken heeft verder niets met de trombose te maken overigens, mocht iemand in de war raken)
Neequote:Op donderdag 27 mei 2021 14:38 schreef gcjoel het volgende:
Is er ook uit te zoeken of het samenhangt met je vaccin?
Maar weet degene die jij sprak dat je ondanks je zittende beroep elk uur beweegt? Denk dat bijna niemand dat echt netjes doet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee"Kan niet uitsluiten dat het mee heeft gespeeld, kan ook helemaal toeval zijn geweest" is alles wat ik kreeg te horen. Niets gezegd over overgewicht. Wel dat ik een zittend beroep heb en dat dat ook de oorzaak kan zijn. Lijkt mij raar. Mijn fitbit zorgt er sowieso voor dat ik elk uur beweeg en ik probeer elk half uur te bewegen. En dan een trombosebeen door inactiviteit krijgen?
In mijn ogen maken ze er nu vooral zelf een crisis van. Het is eigenlijk belachelijk dat we nog altijd in standje crisiscommunicatie zitten. We zijn toch gewoon strategisch bezig met het uitrollen van een plan. Maar er valt elke dag weer iets uit de lucht.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:33 schreef Molo het volgende:
Oh![]()
Crisisstuk wellicht, de nasleep zal nog wel even duren gok ik?
Ja, heb gezegd dat ik ook op mijn werk best veel beweeg. Maar goed, tot nu toe kwam er niets geks uit het lab en radiologisch onderzoek (kan verdeurie nog steeds geen lab zien op de ziekenhuiswebsite...), maar er waren nog een paar bepalingen niet binnen. Dus dat hoor ik dan wel over 2 maanden. Het zal wel 'idiopathische dvt' worden.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:59 schreef Tele6 het volgende:
Maar weet degene die jij sprak dat je ondanks je zittende beroep elk uur beweegt? Denk dat bijna niemand dat echt netjes doet.
Misschien was het ook gewoon pech. Het lijkt me lastig te achterhalen wat het precies is geweest.
Nieuws lezen = direct reageren.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:01 schreef Myraela het volgende:
In mijn ogen maken ze er nu vooral zelf een crisis van. Het is eigenlijk belachelijk dat we nog altijd in standje crisiscommunicatie zitten. We zijn toch gewoon strategisch bezig met het uitrollen van een plan. Maar er valt elke dag weer iets uit de lucht.
Maar nasleep valt in social vaak wel mee. Een dag geen nieuws merk ik meteen.
Bij mij werd het deels op de pil gegooid (een beruchte, maar die slikte ik al jaren) en deels op aanleg (ik kon zo wat andere trombosegevallen in de familie noemen). Maar zelf denk ik nog steeds dat de lange autorit van de Cotswolds naar huis mogelijk een factor was.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee"Kan niet uitsluiten dat het mee heeft gespeeld, kan ook helemaal toeval zijn geweest" is alles wat ik kreeg te horen. Niets gezegd over overgewicht. Wel dat ik een zittend beroep heb en dat dat ook de oorzaak kan zijn. Lijkt mij raar. Mijn fitbit zorgt er sowieso voor dat ik elk uur beweeg en ik probeer elk half uur te bewegen. En dan een trombosebeen door inactiviteit krijgen?
Ja, mee eens, bedoelde meer dan ook de reacties op de uitgestelde zorg weer oppakken en hoe dat gaat lopen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
In mijn ogen maken ze er nu vooral zelf een crisis van. Het is eigenlijk belachelijk dat we nog altijd in standje crisiscommunicatie zitten. We zijn toch gewoon strategisch bezig met het uitrollen van een plan. Maar er valt elke dag weer iets uit de lucht.
Maar nasleep valt in social vaak wel mee. Een dag geen nieuws merk ik meteen.
Ja, dat weet ik dus niet. Chaotische arts. Zijn telefoon ging ook steeds, hij had spoeddienst. Ik heb er nu een tot in de lies. Ik hoop op kousen tot net onder de knie.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:08 schreef Lienekien het volgende:
Bij mij werd het deels op de pil gegooid (een beruchte, maar die slikte ik al jaren) en deels op aanleg (ik kon zo wat andere trombosegevallen in de familie noemen). Maar zelf denk ik nog steeds dat de lange autorit van Dorset naar huis mogelijk een factor was.
Moet je nou een steunkous tot in de lies? Ik had een tot net onder de knie. Nooit issues met afzakken.
Mag ik meequote:
Ja, nou je het zegt. Ze tekende ook nog een of ander grafiekje om dat te illustreren.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik dus niet. Chaotische arts. Zijn telefoon ging ook steeds, hij had spoeddienst. Ik heb er nu een tot in de lies. Ik hoop op kousen tot net onder de knie.
Het zal bij jou ook wel een combinatie zijn geweest. Oestrogenen verhogen bepaalde stollingsfactoren in je bloed, de aanleg helpt dan niet mee en dan ook nog een hele tijd stil gezeten en het delicate evenwicht tussen wel of niet stollen werd even verstoord waarbij de balans richting 'Jongens, we gaan stollen!!' ging
En ik had Dorset nog verbeterd naar Cotswolds. Het was een andere vakantie.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik had net 'dorset' op mijn boodschappenbriefje geschrevenDat stond plots raar, maar de muesli is echt van dorset.
en ik. Heb zin in heel veel vettigheidquote:
Oh gelukkig maar. Dan kan ik gewoon Dorset cereals halenquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:16 schreef Lienekien het volgende:
En ik had Dorset nog verbeterd naar Cotswolds. Het was een andere vakantie.
quote:
quote:
Kan ze niet ook meteen even een baan voor je regelen?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Net een deel van m'n vrienden ingelicht over het aanstaande ontslag.
Had er helemaal niet aan gedacht, maar één van mijn beste vriendinnen is HR directeur bij een international.![]()
Dus ben nu niet meer alleen afhankelijk van het FNV maar heb ook insider hulp. Helemaal blij mee.
Da's aan de andere kant van het land.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:20 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Kan ze niet ook meteen even een baan voor je regelen?
Ik heb de AH bezorging laten verlopen dus moet nu boodschappen gaan doen. En dus ook weer rekening houden met de beperkingen van fietstassen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:20 schreef Lonaa het volgende:
Oh dat is wel prettig Kaatje.
Ik ben een beetje recepten aan het browsen voor volgende week maar eigenlijk ben ik gewoon shit debiel moe
Thuiswerken is the bombquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's aan de andere kant van het land.
Mocht ik daar heen willen is dat vast zo geregeld. Maar zij kan niet wachten totdat zoonlief het huis uit is, zodat zij terug deze kant op kan.
Voorzover ik het in 10 minuutjes bij elkaar kan pubmed-zoeken komt het doordat obesitas kleine ontstekingen veroorzaakt en die leiden dan tot trombose.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik had eigenlijk nog willen vragen hoe obesitas voor trombose zorgt. Bijna alle andere factoren begrijp ik fysiologisch wel, alleen obesitas begreep ik niet en stond ook in geen enkel boek uitgelegd. Alleen dat het het risico verhoogt. Ja, hoe dan! Maar de arts begon niet over overgewicht, afvallen etc. Dus ik vergat mijn vraag.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29876337/quote:In fact, many established clinical VTE risk factors such as surgery, obesity, cystic fibrosis, sepsis, systemic infection, cancer, inflammatory bowel disease, and lupus likely modulate thrombosis through inflammatory mediators.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28877605/quote:Cox regression models showed that after adjusting for age, sex, pulmonary embolism, and duration of warfarin treatment, BMI ≥40 had better survival (hazard ratio: 0.177, 95% confidence interval: 0.045-0.691, P = .013). There is a significant association between obesity and DVT. Obese patients have characteristic risk factors and better survival. This obesity paradox needs further studies to assess its clinical and pharmacotherapeutic implications.
Ik ben niet obees! Ik heb overgewichtquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:27 schreef AnneX het volgende:
Thuiswerken is the bombneuh, geintje.
Nou Isa, dat weet je dan ook weer. Of eigenlijk weinig.
Had je de vragen niet op een brieffie? En hoe zo jij obees?
Da's 2x 50 minuten rijden hier... dus maar een eitjequote:Op donderdag 27 mei 2021 13:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Of naar de Burger King voor dat nieuwe vegan-ding.
Ok, ik ga even een ei bakken
Ja, die had ik ook gevondenquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:30 schreef Tele6 het volgende:
Wat ook wel leuk is, een ander artikel vond dat je met BMI >40 een trombose beter overleeft:
Que?quote:
Bij veel spiermassa is BMI geen betrouwbare maat meerquote:
Ik vind het juist wel positief dat niet iedere klacht op gewicht wordt afgeschreven.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben niet obees! Ik heb overgewichtMaar ik was benieuwd naar het mechanisme achter obees zijn en verhoogde kans op trombose en artsen benoemen doorgaans graag afvallen in relatie tot gezondheid, dus had niet raar gekeken als hij dat ook had aangestipt.
De verschillende oorzaken voor trombose worden beschreven volgens de Trias van Virchow. (alleen een wiki in het Engels: https://en.wikipedia.org/wiki/Virchow%27s_triad ) Daar staat obesity onder 'bloedsamenstelling'. Ja, maar wat doet het dan met je bloed. Van bijv de pil kan je precies vinden welke stollingsfacoren het verhoogt etc.
Ik weet niet zo goed of ik kwalificeer in de groep met zo'n hoeveelheid spiermassa.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij veel spiermassa is BMI geen betrouwbare maat meer
Ik durf te wedden dat jij duizend gezonder bent dan iemand van jouw BMI die al dat sporten niet doet. Dus dan onderscheidt het BMI jullie niet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed of ik kwalificeer in de groep met zo'n hoeveelheid spiermassa.
Maar dan heeft ze toch ook wel contacten in HR land? En meer in jouw buurt?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's aan de andere kant van het land.
Mocht ik daar heen willen is dat vast zo geregeld. Maar zij kan niet wachten totdat zoonlief het huis uit is, zodat zij terug deze kant op kan.
En je wilt ook geen corona neem ik aan? Het is een afweging van kansen hè.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga echt keihard trombose krijgen volgens mijDik, lui, pilslikkend. Komt helemaal goed hier. Ik krijg elke dag meer zin in die fucking prik. Duurt niet lang meer voor ik zover ben dat ik hem oversla geloof ik. Maar goed, ik wil geen echtscheiding dus ik ga maar wel.
I feel you.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga echt keihard trombose krijgen volgens mijDik, lui, pilslikkend. Komt helemaal goed hier. Ik krijg elke dag meer zin in die fucking prik. Duurt niet lang meer voor ik zover ben dat ik hem oversla geloof ik. Maar goed, ik wil geen echtscheiding dus ik ga maar wel.
Ik zou zweren dat Roald Dahl het over Cotswobbles had maar Google is het niet met me eensquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik had Dorset nog verbeterd naar Cotswolds. Het was een andere vakantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |