abonnement Unibet Coolblue
pi_200264689
Vanochtend is er een nieuwe spaarbank geďntroduceerd in Nederland. Is dat dan een onbekende naam uit een exotisch land? Nee, deze keer niet! Het gaat om een naam die iedereen kent, uit Frankrijk: Renault Bank.

De rente is iets hoger maar blijft onder aan de streep natuurlijk weinig voorstellen.
Vrij opvraagbaar sparen in Frankrijk via Raisin met 0,35%

De naam Renault roept direct de link op met het automerk. Die link is er inderdaad voor deze bank: het gaat om de financiële tak van de beroemde autoproducent. Renault Bank (handelsnaam van RCI Banque S.A.) is een dochteronderneming van de Renault Group.

Nederland is niet het eerste land waar Renault Bank spaargeld aantrekt. Buiten Frankrijk is RCI Bank en Services al sinds 2013 actief in Duitsland, daarna volgden Oostenrijk (2014), het Verenigd Koninkrijk (2015), Brazilië (2019) en Spanje (2020). daarmee is Nederland het zevende land waar de Fransen het geld voor hun activiteiten vandaan halen.
pi_200264853
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:37 schreef TjjWester het volgende:
Vraagje: heb vandaag een leuk bedragje gewonnen bij unibet, niks bijzonders maar toch leuk.

Nu probeer ik het over te maken naar mijn openbank betaalrekening, dat mag niet omdat de iban code(spaans) afwijkt van mijn woonland(nederland).

De klantenservice zegt gewoon stuur je rekeningnummer dan checken we het maar als het afwijkt dan doen we niks, duh het wijkt af.....

Nu vroeg ik me af is dit een overtreding van artikel 9 van de sepa verordering?? Het zogenaamde iban discriminatie verbod.
Klopt. Da's een overtreding van de SEPA-verordening. Unibet mag niet weigeren, puur en alleen omdat je een buitenlandse bankrekening hebt.

Denk dat ze het overigens wel gooien op dat ze alleen overmaken op de rekening waar je centen vandaan gekomen zijn, je storting dus. En als dat niet die Spaanse rekening is...
pi_200264939
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Denk dat ze het overigens wel gooien op dat ze alleen overmaken op de rekening waar je centen vandaan gekomen zijn, je storting dus. En als dat niet die Spaanse rekening is...
Ik heb een upload methode gebruik waarmee ik niet kan terug storten dus volgens de regels mag ik kiezen voor een bankoverschrijving, dat erkennen ze ook. Als ze willen kan ik ook best bewijzen dat het mijn rekening is.

Na 10 mailtjes heb ik tien keer hetzelfde antwoord gekregen: stuur uw iban naar ons maar als het afwijkt van uw woonland dan wijzen we het af, het hele gedeelte over iban discriminatie weigeren ze te beantwoorden.

Ik heb maar besloten skrill te gebruiken, kost me wel 5 euro maar het bedrag was hoog genoeg.
speak only if it improves the silence.
pi_200265474
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:25 schreef Horsemen het volgende:
Renault Bank/Raisin
Welkomstbonus voor nieuwe spaarders
Consumenten die voor het eerst een spaarproduct afsluiten bij het internationale spaarplatform Raisin krijgen op dit moment bovendien een welkomstbonus. De hoogte van die bonus is afhankelijk van het ingelegde bedrag: van ¤ 10 bij ¤ 5.000 inleg tot ¤ 100 bij een storting van meer dan ¤ 75.000. Het bedrag dat gestort wordt moet bovendien minimaal 6 maanden op de rekening blijven staan om recht te hebben op de bonus.
pi_200266266
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juli 2021 11:25 schreef Horsemen het volgende:

Vrij opvraagbaar sparen in Frankrijk via Raisin met 0,35%
Raisin.nl is onbereikbaar voor mij…. Probeer het later nog wel eens.
Kan wel interessant zijn om een beetje te spreiden.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_200268929
Waarom heeft iedereen het steeds over Raisin? Dat is toch maar een simpele vergelijkingssite die niets van doen heeft met de banken verder? Net als bv. Independer?
pi_200269134
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:54 schreef GereDathan het volgende:
Waarom heeft iedereen het steeds over Raisin? Dat is toch maar een simpele vergelijkingssite die niets van doen heeft met de banken verder? Net als bv. Independer?
Nee raisin is een betaaldienstverlener. Je stort het bedrag naar raisin (Savedo is vergelijkbaar). Zij zorgen voor de rekening in het buitenland met Nederlandse ondersteuning. Raisin zorgt ook voor de identificatieplicht.Je hoeft dit 1x te doen en geldt dan voor alle banken die raisin ondersteund.
pi_200269171
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:05 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Nee raisin is een betaaldienstverlener. Je stort het bedrag naar raisin (net als Savedo). Zij zorgen voor de rekening in het buitenland met Nederlandse ondersteuning. Raisin zorgt ook voor de identificatieplicht.Je hoeft dit 1x te doen en geldt dan voor alle banken die raisin ondersteund.
Oh, klinkt iets om ver weg van de blijven. Dank voor de uitleg.
pi_200362080
Rentewijziging
RentePlús Rekening




Beste meneer …..,
U heeft een RentePlús Rekening bij Centraal Beheer.



Wij verlagen de rente
Op 19 juli 2021 verlagen wij de rente van uw RentePlús Rekening van 0,02% naar 0,01%.

Op 19 augustus 2021 verlagen wij de rente voor het deel van het tegoed vanaf ¤ 100.000,- naar een negatieve rente van -0,5%. Wij begrijpen dat dit vervelend nieuws is voor u.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 14 juli 2021 @ 22:33:33 #110
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_200368555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:35 schreef blomke het volgende:
Rentewijziging
RentePlús Rekening




Beste meneer …..,
U heeft een RentePlús Rekening bij Centraal Beheer.



Wij verlagen de rente
Op 19 juli 2021 verlagen wij de rente van uw RentePlús Rekening van 0,02% naar 0,01%.

Op 19 augustus 2021 verlagen wij de rente voor het deel van het tegoed vanaf ¤ 100.000,- naar een negatieve rente van -0,5%. Wij begrijpen dat dit vervelend nieuws is voor u.
Ben benieuwd of deze spaarvorm een nieuwe naam gaat krijgen als de spaarrente negatief wordt!
pi_200371464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:33 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]

Ben benieuwd of deze spaarvorm een nieuwe naam gaat krijgen als de spaarrente negatief wordt!
Vanaf 100.000 wordt het vast de RenteMin Rekening.
pi_200371485
Wel fijn dat ze begrijpen dat dit vervelend nieuws is. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_200371687
ARGENTA

Helaas moeten we op maandag 19 juli onze variabele spaarrentes en de rentes voor nieuwe Termijndeposito’s verlagen. We begrijpen dat een verlaging van spaarrentes geen fijn nieuws is.

Variabele spaarrente per 19 juli
•Argenta Internet Spaarrekening: 0,01%
•Argenta Jongeren Spaarrekening: 0,11%
•Argenta Hypotheek Profijt Spaarrekening*: 0,01%
* De Argenta Hypotheek Profijt Spaarrekening is niet meer af te sluiten.


Nieuwe Argenta Termijndeposito's per 19 juli
Met een Argenta Termijndeposito zet u uw geld vast voor een langere looptijd met een vaste rente. Bekijk hieronder de rentes voor nieuwe Argenta Termijndeposito's:
•1 jaar rentevast: 0,01%
•2 jaar rentevast: 0,01%
•3 jaar rentevast: 0,01%
•5 jaar rentevast: 0,01%
  donderdag 15 juli 2021 @ 08:03:32 #114
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_200371945
Ik begrijp het wel..

https://www.nu.nl/economi(...)aats-van-sparen.html

Je creëert alleen een hele grote bubbel...
pi_200373603
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:03 schreef Gijsbertus het volgende:
Ik begrijp het wel..

https://www.nu.nl/economi(...)aats-van-sparen.html

Je creëert alleen een hele grote bubbel...
Aandelen en crypto’s.

Sparen kan ook nog steeds voldoende opleveren.

Mijn spaargeld voor een kapotte auto, wasmachine enz staat bij de ing te niksen bij een rente van 0%.

Het spaargeld wat ik langere tijd kan missen, dat zit in crowdfundingprojecten. De afgelopen jaren een procentje of 4 aan rente gescoord, na aftrek van kosten en defaults.

Hier is bij fok een ander actief forum voor.
  donderdag 15 juli 2021 @ 10:51:49 #116
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_200373678
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:45 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]

Aandelen en crypto’s.

Sparen kan ook nog steeds voldoende opleveren.

Mijn spaargeld voor een kapotte auto, wasmachine enz staat bij de ing te niksen bij een rente van 0%.

Het spaargeld wat ik langere tijd kan missen, dat zit in crowdfundingprojecten. De afgelopen jaren een procentje of 4 aan rente gescoord, na aftrek van kosten en defaults.

Hier is bij fok een ander actief forum voor.
Eerlijk levert sparen helemaal niks op, omdat inflatie hoger is dan de rente.
Maar ik begrijp dat men een buffer achter de hand houdt. Dat is ook heel verstandig.

Crowdfunding doe ik ook. Mede dankzij het forum een goed rendement. Voordeel daarbij de maandelijkse aflossing obv annuďteit, waardoor je vrij snel weer een deel van je investering terug ontvangt.
  maandag 26 juli 2021 @ 17:18:38 #117
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_200560876
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 16:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Oh, klinkt iets om ver weg van de blijven. Dank voor de uitleg.
Waarom? Het klinkt mij wel aantrekkelijk en betrouwbaar namelijk. Klinkt als een goeie deal toch? De consumentenbond schrijft er ook over:
https://www.consumentenbond.nl/sparen/renault-bank-spaarrekening

Zijn er hier andere mensen die via Raisin al een rekening hebben geopend?

Ik heb zeker belangstelling om dit te gaan doen.. zeker nu ik ook een alternatief zoek voor KNAB, nu ze gaan stoppen met hun gratis rekening: https://forum.spaarinform(...)is-stopt-t10501.html
Sue Me
pi_200564515
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 17:18 schreef Staaf het volgende:

[..]

Waarom? Het klinkt mij wel aantrekkelijk en betrouwbaar namelijk. Klinkt als een goeie deal toch? De consumentenbond schrijft er ook over:
https://www.consumentenbond.nl/sparen/renault-bank-spaarrekening

Zijn er hier andere mensen die via Raisin al een rekening hebben geopend?

Ik heb zeker belangstelling om dit te gaan doen.. zeker nu ik ook een alternatief zoek voor KNAB, nu ze gaan stoppen met hun gratis rekening: https://forum.spaarinform(...)is-stopt-t10501.html
Als je risico wil lopen kan je beter beleggen. Dat Raisin ziet er mij veel te vaag uit, maar belangrijker, Renault maakt dik verlies. Daarbij is het een alleenstaand merk en met al het geweld van de veel grotere bedrijven geloof ik niet dat het ooit nog goedkomt.

Prima als je daar je geld in wil stoppen natuurlijk, maar ik blijf er ver van weg.
pi_200579891
Iemand ervaring met Raisin (Renault bank)

Die bieden 0,35% rente en een welkom geschenk tot 100 euro (vanaf 75.000 euro)
pi_200580135
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 18:45 schreef ColtZ40 het volgende:
Iemand ervaring met Raisin (Renault bank)

Die bieden 0,35% rente en een welkom geschenk tot 100 euro (vanaf 75.000 euro)
Niet raisin, wel met Savedo. Dit is een vergelijkbare dienstverlener. Deze kwamen bij mij thuis voor de ID controle. Hierna kon mijn account geaccepteerd worden en kan ik via Savedo bij verschillende buitenlandse banken een rekening openen. Het is behoorlijk wat moeite voor iets meer rente. Ik doe na afloop van enkele deposito's hier uiteindelijk niets meer mee. Wel heb ik onlangs bij Lloyd's een rekening geopend voor 0,30% rente. Dit werkte prima en mijn geld gaat binnen 1 dag heen en weer.
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:18:59 #121
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_200604835
Iemand vroeg begin deze maand naar ATB: ik heb daar járen een spaarrekening gehad en deposito's. Was zeer tevreden. Goede helpdesk, nooit gedoe, valt onder depositogarantiestelsel. Heb het paar jaar terug opgezet omdat de rente te laag werd. Overweeg het nu weer aan te vragen. Maar het is allemaal niks natuurlijk qua rentes nu. Heb alleen LPB nog over eigenlijk.

Waar is die goeie ouwe tijd van 2008, toen je nog deposito's kon ritselen met 5%? :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_200605285
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 18:45 schreef ColtZ40 het volgende:
Iemand ervaring met Raisin (Renault bank)

Die bieden 0,35% rente en een welkom geschenk tot 100 euro (vanaf 75.000 euro)
Ik heb Raisin dit weekend geopend. Identificatie online, met video verbinding met weet ik waar…🤣
Maandag akkoord en gisteren geld overgemaakt. Ze hebben een Duits rekeningnummer voor mij.
Nu zijn ze daarmee de Renault-rekening aan het openen. Weet dus nog niet hoe lang dat duurt, maar dat is natuurlijk eenmalig.
Vond de online identificatie wel vreemd, maa tja, je moet wat.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:49:45 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200605336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:18 schreef darktower het volgende:
...

Waar is die goeie ouwe tijd van 2008, toen je nog deposito's kon ritselen met 5%? :)
...en de hypotheekrente 7%.... ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 28 juli 2021 @ 22:53:14 #124
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_200605385
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

...en de hypotheekrente 7%.... ;)
DON'T MENTION THE WAR!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:30:41 #125
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_200722301
Heb nu ook een rekening bij Lloyds bank geopend. Weet iemand of ze ook een werkende app hebben voor de iPhone? De app “lloyds bank” lijkt voor de Britse markt te zijn er werkt in ieder geval niet. De lloyds bank verzamelapp is het ook niet (wat die app wel doet vind ik maar dubieus).
pi_200722899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:30 schreef kloon_bassie het volgende:
Heb nu ook een rekening bij Lloyds bank geopend. Weet iemand of ze ook een werkende app hebben voor de iPhone? De app “lloyds bank” lijkt voor de Britse markt te zijn er werkt in ieder geval niet. De lloyds bank verzamelapp is het ook niet (wat die app wel doet vind ik maar dubieus).
Ik gebruik geen App, maar heb hun website/homepage op mijn bureaublad staan. Werkt ook. Ik kijk er toch niet dagelijks in.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_200723899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 20:30 schreef kloon_bassie het volgende:
Heb nu ook een rekening bij Lloyds bank geopend. Weet iemand of ze ook een werkende app hebben voor de iPhone? De app “lloyds bank” lijkt voor de Britse markt te zijn er werkt in ieder geval niet. De lloyds bank verzamelapp is het ook niet (wat die app wel doet vind ik maar dubieus).
Ze hebben geen app. Alles gaat via de website
quote:
Wij hebben geen app. Voor het beheren van uw Internet Spaarrekening kunt u Internetbankieren gebruiken. De website van Internetbankieren is responsive. Dit betekent dat de website zich aanpast aan het scherm van uw mobiele telefoon of tablet. Daardoor blijft alles goed leesbaar en gebruiksvriendelijk.


[ Bericht 16% gewijzigd door KrekelJapie op 04-08-2021 06:49:15 ]
pi_201043543
NN verlaagt de neg. rente verder naar beneden:

U heeft een internetspaarrekening met variabele rente bij ons. Door ontwikkelingen op de spaarmarkt verlagen we de rente per 1 september 2021. In deze e-mail leest u wat er verandert.

Verlaging spaarrente
Heeft u meer dan ¤ 100.000,- spaargeld? Dan wijzigt de rente die u betaalt.
Per 1 september 2021 betaalt u 0,50% rente over uw spaargeld tussen ¤ 100.000.- en
¤ 250.000.-. Over uw spaargeld boven ¤ 250.000,- betaalt u ook 0,50% rente. Dat rentepercentage is ongewijzigd. En over uw spaargeld tot ¤ 100.000,- blijft u 0,01% rente ontvangen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201043576
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 22:18 schreef darktower het volgende:
Iemand vroeg begin deze maand naar ATB: ik heb daar járen een spaarrekening gehad en deposito's. Was zeer tevreden. Goede helpdesk, nooit gedoe, valt onder depositogarantiestelsel. Heb het paar jaar terug opgezet omdat de rente te laag werd. Overweeg het nu weer aan te vragen. Maar het is allemaal niks natuurlijk qua rentes nu. Heb alleen LPB nog over eigenlijk.

Waar is die goeie ouwe tijd van 2008, toen je nog deposito's kon ritselen met 5%? :)
Bij Icesafe bedoel je? Of Fortis?
pi_201044493
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:45 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Bij Icesafe bedoel je? Of Fortis?
Vermoedelijk ATB. Icesave lokte spaarders met achtergestelde deposito's van iets van 7% in een tijd dat 4% ŕ 5% bij andere banken voor een normaal depositio (dat wél onder het garantiestelsel viel) gebruikelijk was. Ik heb om die reden nooit een deposito bij Icesave gehad, maar wel bij ATB, Garantibank en AK Bank.
pi_201054845
Savedo en raisin worden samengevoegd
quote:
Bij deze informeren wij u over de nieuwste ontwikkeling bij Savedo.

Vanaf heden gaan de twee bedrijven Raisin GmbH, exploitant van de Raisin- en (in Duitstalige markten) WeltSparen-platformen, en Deposit Solutions GmbH, exploitant van Savedo GmbH en (in Duitsland) ZINSPILOT, samen verder onder de naam Raisin DS GmbH. Zo bundelen we onze krachten om de interne EU-markt voor financiële producten verder te integreren, scheppen we meer transparantie en bieden we betere toegang tot het beste (spaar)aanbod in de Europese Unie.

Raisin en Deposit Solutions zijn – met de steun van gerenommeerde internationale investeerders, zoals Goldman Sachs en PayPal respectievelijk Deutsche Bank, die de visie van één Europese spaarmarkt delen – inmiddels gevestigde spelers in de sector. Beide ondernemingen kennen een succesvolle geschiedenis sinds hun oprichting ongeveer tien jaar geleden en staan voor innovatie op het gebied van internationaal sparen. De twee bedrijven werken samen met ongeveer 400 banken en andere financiële dienstverleners uit meer dan 30 landen. Hun platformen – Raisin, WeltSparen, Savedo en ZINSPILOT – hebben bij elkaar meer dan een half miljoen Europese klanten.

Er verandert in essentie niets met betrekking tot (uw gebruik van) onze diensten. U beheert uw account, uw Savedo-rekening, en uw lopende spaarproducten gewoon zoals voorheen. Daarnaast kunt u zich nu op Savedo.nl informeren over het aanbod van Raisin.
Ook via Savedo kan je nu gebruik maken van de Renault spaarrekening met 0,35% rente
  woensdag 25 augustus 2021 @ 23:06:24 #132
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_201074551
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 19:07 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Vermoedelijk ATB. Icesave lokte spaarders met achtergestelde deposito's van iets van 7% in een tijd dat 4% ŕ 5% bij andere banken voor een normaal depositio (dat wél onder het garantiestelsel viel) gebruikelijk was. Ik heb om die reden nooit een deposito bij Icesave gehad, maar wel bij ATB, Garantibank en AK Bank.
Same here. Het niet onder het garantiestelsel vallen van IceSave was voor mij dé reden om daar niks neer te zetten. Ben ik nog blij mee. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_201279790
quote:
VERLAGING SPAARRENTE LLOYDS BANK INTERNET SPAARREKENING

Beste klant,

Per 27 september 2021 verlagen wij de rente van de Lloyds Bank Internet Spaarrekening van 0,30% naar 0,15%. Dit betekent dat u vanaf die datum een lagere rentevergoeding over uw spaarsaldo ontvangt. In deze e-mail lichten wij toe waarom wij deze beslissing hebben genomen.
pi_201280259
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De 0,30% was dit een lokkertje....
Veel mensen over laten stappen en dan de rente halveren
pi_201280282
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De 0,30% was dit een lokkertje....
Veel mensen over laten stappen en dan de rente halveren
Dat was wel een langdurig lokkertje dan.

Ik denk niet dat ze het daarvan hoeven te hebben, in Nederland hebben ze (buiten wat fora) amper naamsbekendheid als spaarbank. En de mensen die ze kennen, en er dus geld hebben staan, zullen nu wel weer gaan rondkijken. Al kan ik zo geen bank meer noemen die 'zo hoog' in de rente zit.
pi_201280326
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat was wel een langdurig lokkertje dan.

Ik denk niet dat ze het daarvan hoeven te hebben, in Nederland hebben ze (buiten wat fora) amper naamsbekendheid als spaarbank. En de mensen die ze kennen, en er dus geld hebben staan, zullen nu wel weer gaan rondkijken. Al kan ik zo geen bank meer noemen die 'zo hoog' in de rente zit.
Renault Bank met 0,35%. Met Frans depositogarantie
pi_201280612
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:52 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De 0,30% was dit een lokkertje....
Veel mensen over laten stappen en dan de rente halveren
Men moet wel erg veel vrije tijd of geld hebben om voor 0.15% een andere bank te nemen.... een krantenwijk was rendabeler😉
Pecunia non olet
pi_201280871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 16:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Renault Bank met 0,35%. Met Frans depositogarantie
Geen serieuze optie wat mij betreft.
pi_201280872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Men moet wel erg veel vrije tijd of geld hebben om voor 0.15% een andere bank te nemen.... een krantenwijk was rendabeler😉
Verschil was groter. Ongeveer 0,25%. Met een bufferpot van een paar maandsalarissen voor tegenvallers/grote uitgaven toch een interessant verschil. Een krantenwijk kost wel heel wat meer tijd dan een overstap wat in een kwartiertje kan.
pi_201282039
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 17:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Verschil was groter. Ongeveer 0,25%. Met een bufferpot van een paar maandsalarissen voor tegenvallers/grote uitgaven toch een interessant verschil. Een krantenwijk kost wel heel wat meer tijd dan een overstap wat in een kwartiertje kan.
Het is echt tientjeswerk hoor :) Met wat reclamefolders erbij kom je ook een heel eind :P

Ik wil maar zeggen, het is allemaal zo marginaal die verschillen, stop het in CF of in ETF's, serieuze bedragen horen niet op een spaarrekening, dat is gegarandeerd interen.
Pecunia non olet
pi_201283349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 19:02 schreef obligataire het volgende:
Ik wil maar zeggen, het is allemaal zo marginaal die verschillen, stop het in CF of in ETF's, serieuze bedragen horen niet op een spaarrekening, dat is gegarandeerd interen.
Eens. Desondanks kunnen er heel valide redenen zijn om toch een serieus bedrag op een of meer spaarrekeningen te hebben. Als ik niet binnen 2 jaar een huis had willen kopen, dan had ik heel andere keuzes gemaakt dan ik nu doe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 10-09-2021 05:51:15 ]
pi_201648823
NN verlaagt spaarrente

U heeft een internetspaarrekening met variabele rente bij ons. Door ontwikkelingen op de spaarmarkt verlagen we de rente per 8 oktober 2021. In deze e-mail leest u wat er verandert.

Verlaging spaarrente
Over uw spaargeld tot en met ¤ 100.000,- verlagen wij per vrijdag 8 oktober 2021 de rente van 0,01% naar 0,00%. Heeft u meer dan ¤ 100.000,- spaargeld? Dan wijzigt de rente die u betaalt over dat deel van uw spaargeld niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201649165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:11 schreef blomke het volgende:
Heeft u meer dan ¤ 100.000,- spaargeld? Dan wijzigt de rente die u betaalt over dat deel van uw spaargeld niet.
Dat is even mazzel hebben.
pi_201655294
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 17:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dat is even mazzel hebben.
Ja, maar niet voor mij.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 oktober 2021 @ 21:03:06 #145
862 Arcee
Look closer
pi_201851656
quote:
Sparen voor kind levert nauwelijks nog wat op

Per 1 november wordt zilvervloot sparen voor je kind, bij de Regiobank of SNS Bank, veel minder interessant. Zo krijgen kinderen die vanaf november een Zilvervlootrekening openen nog maar maximaal 1 procent bonusrente op hun 18e verjaardag. Dit was eerder maximaal 10 procent.

Zilvervloot sparen, ofwel de zilvervlootrekening, werd geďntroduceerd om kinderen te stimuleren op te sparen. De jeugd kreeg daarvoor bonusrente. Dat blijkt nu niet meer interessant te zijn. “We kunnen gerust stellen dat ‘ouderwets zilvervloot sparen’ als alternatief om te sparen voor je kind is afgeschreven”, zegt expert Amanda Bulthuis van financiële vergelijkingssite Geld.nl.
pi_201866151
Bij Leaseplan en Centraal Beheer kun je momenteel geen rekening openen.
Is NIBC een goede optie wat betreft service, portal, enzovoort?
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:06:51 #147
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201866188
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij Leaseplan en Centraal Beheer kun je momenteel geen rekening openen.
Is NIBC een goede optie wat betreft service, portal, enzovoort?
NIBC werkt hier prima.
Leaseplan idem.
No frills rekeningen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201866335
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:06 schreef Hyperdude het volgende:
No frills rekeningen.
Dat is bij een spaarrekening ook niet nodig maar het moet wel degelijk zijn wat betreft service en website.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:21:27 #149
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201866434
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:15 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dat is bij een spaarrekening ook niet nodig maar het moet wel degelijk zijn wat betreft service en website.
Ik bedoel dat ik niks bijzonders vraag van zo'n simpele spaarrekening. En dat bieden ze ook niet.
Het werkt verder zonder problemen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201866490
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 21:21 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ik bedoel dat ik niks bijzonders vraag van zo'n simpele spaarrekening. En dat bieden ze ook niet.
Het werkt verder zonder problemen. :)
We bedoelen hetzelfde. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')