Van de normale bank naar LPB gaat wel onbeperkt via instant payment, alleen andersom is er een daglimiet. Reden weet ik niet exact. Ik heb het daglimiet ook niet terug kunnen vinden op de site van LPBquote:Op woensdag 30 juni 2021 08:14 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Dat is wel apart.
Alle stortingen van het vakantiegeld zijn dus via de oude manier gegaan.
Op zich vind ik de stortingen (doe deze automatisch) altijd vlot verlopen, maar met nu met instant payments zou dat gelijk zichtbaar moeten zijn.
Is het een geldkwestie, boven de >500 instant payments?
Ah, thanks voor de info.quote:Op woensdag 30 juni 2021 08:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Van de normale bank naar LPB gaat wel onbeperkt via instant payment, alleen andersom is er een daglimiet. Reden weet ik niet exact. Ik heb het daglimiet ook niet terug kunnen vinden op de site van LPB
Leaseplanbank per 1-7 naar 0,05%quote:Op donderdag 27 mei 2021 08:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Leaseplanbank gaat nu natuurlijk ook naar beneden. NIBC was de laatste die een beetje in de buurt was met de rente.
Juist een zegen, extra barrière tegen fraude. Enerzijds kunnen je ze spaarrekening niet zomaar plunderen en anderzijds heb je hierdoor enkele uren om na te denken voor je iets door stort naar een scammer.quote:Op woensdag 30 juni 2021 08:22 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Wel irritant mocht je een groot bedrag gelijk nodig hebben. Moet je toch rekening houden met die overboektijden.
Daling van 50%…quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:52 schreef blomke het volgende:
LeasePlanBank evrlaagt spaarrente met 0,05% tot 0,05%
Via Leaseplan kun je alleen naar je eigen rekening = tegenrekening overmaken, dus dat gaat niet op.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Juist een zegen, extra barrière tegen fraude. Enerzijds kunnen je ze spaarrekening niet zomaar plunderen en anderzijds heb je hierdoor enkele uren om na te denken voor je iets doorstart naar een scammer.
Wat gaat er dan niet op?quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:22 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Via Leaseplan kun je alleen naar je eigen rekening = tegenrekening overmaken, dus dat gaat niet op.
Die je vervolgens met een simpele instelling weer kunt aanpassen of omzeilen.quote:Verder kun je op je eigen bank juist limieten instellen waar het minimaal 4 uur duurt voordat de ophoging heeft plaatsgevonden.
Bij een ophoging kan je (in ieder geval bij de ING) de 4 uur wachttijd niet omzeilen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat gaat er dan niet op?
[..]
Die je vervolgens met een simpele instelling weer kunt aanpassen of omzeilen.
Ja, helaas blijft het maar doorgaan....quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:49 schreef blomke het volgende:
NIBC verlaagt de rentes op spaarrekeningen met saldi tussen ¤2,5 en ¤5 ton, naar 0,00%
Krijg nu 2 mails binnen met rentekortingen….. op één dag, wat zeg ik…ochtend….
Die twee. Plus ING, Centraal Beheer (wat trager) NN.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:17 schreef Hyperdude het volgende:
Een paar NL-banken tot max. garantiefonds. Heb zelf nibc en lpb. Simpel te openen en vlot genoeg.
Een paar banken is, afhankelijk van de hoogte van het bedrag, misschien niet nodig.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:17 schreef Hyperdude het volgende:
Een paar NL-banken tot max. garantiefonds. Heb zelf nibc en lpb. Simpel te openen en vlot genoeg.
quote:De maximale vergoeding uit het depositogarantiestelsel is ¤100.000 euro per rekeninghouder per bank. Daarnaast is er een regeling met een tijdelijke verhoogde uitkering tot ¤500.000 euro voor een periode van 6 maanden bij verkoop van een woning.
Dankjewel. Echter is de periode 3 maand nu. Bronquote:Op woensdag 30 juni 2021 23:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Een paar banken is, afhankelijk van de hoogte van het bedrag, misschien niet nodig.
[..]
Dat klopt inderdaad helemaalquote:Op donderdag 1 juli 2021 10:42 schreef verita het volgende:
[..]
Dankjewel. Echter is de periode 3 maand nu. Bron
AT bank valt onder depositogarantiestelsel, dus in die zin loop je geen risico.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:32 schreef Mickey49 het volgende:
Heeft iemand ervaring met ATbank?
ivm opheffing Moneyou en spreiden van spaargeld op zoek naar mogelijkheden
Hoorde positieve berichten over AT bank, maar duurt wel lang om rekening te openen plus men wil wel erg veel van je weten, zoals waar je spaargeld vandaan komt , hoeveel je op de rekening wil zetten etc
Snap dat men voorzichtiger is geworden ivm witwasrekeningen, men wil meer weten (was ookal geval bij CB)
maar ik vind dat ze nu wel erg vragen.
Er hebben heel veel Nederlanders inmiddels een Spaans rekeningnummer bij Openbank. Er moet wel wat anders aan de hand zijn, want anders zou niemand vanuit een Nederlands rekeningnummer kunnen overboeken naar de rekening van Openbankquote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:37 schreef TjjWester het volgende:
Vraagje: heb vandaag een leuk bedragje gewonnen bij unibet, niks bijzonders maar toch leuk.
Nu probeer ik het over te maken naar mijn openbank betaalrekening, dat mag niet omdat de iban code(spaans) afwijkt van mijn woonland(nederland).
De klantenservice zegt gewoon stuur je rekeningnummer dan checken we het maar als het afwijkt dan doen we niks, duh het wijkt af.....
Nu vroeg ik me af is dit een overtreding van artikel 9 van de sepa verordering?? Het zogenaamde iban discriminatie verbod.
Ja wat er aan de hand is dat ze in mijn ogen de onredelijke eis hebben dat het iban nummer moet zijn afgegeven in het land waar je woont, vandaar dat ik vraag naar de sepa verordening.quote:Op zondag 4 juli 2021 06:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Er hebben heel veel Nederlanders inmiddels een Spaans rekeningnummer bij Openbank. Er moet wel wat anders aan de hand zijn, want anders zou niemand vanuit een Nederlands rekeningnummer kunnen overboeken naar de rekening van Openbank
Ja je hebt een punt. Dit is geen grond voor dat bedrijf om te weigeren de betaling uit te voeren.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:37 schreef TjjWester het volgende:
Vraagje: heb vandaag een leuk bedragje gewonnen bij unibet, niks bijzonders maar toch leuk.
Nu probeer ik het over te maken naar mijn openbank betaalrekening, dat mag niet omdat de iban code(spaans) afwijkt van mijn woonland(nederland).
De klantenservice zegt gewoon stuur je rekeningnummer dan checken we het maar als het afwijkt dan doen we niks, duh het wijkt af.....
Nu vroeg ik me af is dit een overtreding van artikel 9 van de sepa verordering?? Het zogenaamde iban discriminatie verbod.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |