abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2021 @ 22:48:35 #1
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199620630
Het Outbreak Management Team (OMT) sluit een nieuwe coronagolf komend najaar niet uit. Volgens de deskundigen blijven basismaatregelen naast het vaccinatieprogramma nodig. En blijft de prognose voor langere termijn onzeker.

Dat staat in het advies dat het OMT naar het kabinet stuurde. Het zogeheten reproductiegetal van het virus is een belangrijke indicatie. Dit getal geeft weer hoe snel het virus zich verspreidt. Als er weinig besmettingen zijn is er onder de 1 weinig aan de hand. Boven de 1 worden steeds meer mensen ziek.

Vaccinatieprogramma en besmettelijke mutanten najaar
De meest optimistische situatie is wanneer 75 procent van de Nederlanders gevaccineerd is. Dan kan het reproductiegetal net onder 1 blijven. Maar ook in dit geval is een uitbraak mogelijk bij bepaalde tegenvallers. Zo kan het zijn dat de mate van de bescherming van de vaccins in de loop der tijd vermindert. Of dat er nieuwe besmettelijke mutanten opduiken. Ook kan het zijn dat in bepaalde specifieke groepen minder gevaccineerden zijn. Het OMT spreekt dan over „heterogeniteit in de vaccinatiegraad”.

De corona-adviseurs schrijven dat „dit suggereert dat naast het huidige vaccinatieprogramma (aanvullende) basismaatregelen nodig zullen blijven.” Ze voegen eraan toe dat de prognoses voor de langere termijn onzeker zijn.

OMT raadt eerder versoepelen af
Coronaminister Hugo de Jonge stuurde dit tweede gedeelte van het advies vandaag naar de Tweede Kamer. Het eerste deel verscheen afgelopen weekend. Daarin raadt het OMT het kabinet af verdere versoepelingen eerder in te zetten. Het kabinet wil 5 juni al verder versoepelen, in plaats van de geplande 9 juni. Het OMT adviseert om stap 3 uit het openingsplan niet te vervroegen. Het OMT gaat wel akkoord met het volledig openen van het voortgezet onderwijs
---------------

Met andere woorden, tot het einde der tijden zitten we wat het OMT betreft met 1,5 meter en mondkapjes.

Ook dat "meest optimistische scenario", hoe bedenken ze het! Het is wel een keer afgelopen en ik weiger mij constant met een mondkap naar de supermarkt te moeten begeven omdat een aantal figuren anti vaccineren is :W

:N
  dinsdag 25 mei 2021 @ 22:49:43 #2
142400 RedFever007
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 mei 2021 @ 22:53:17 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199620694
Ze tonen hun ware gezicht nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199620722
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:53 schreef Nattekat het volgende:
Toe maar, shoot the messenger, dat zal helpen :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 mei 2021 @ 22:55:31 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199620737
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:54 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Toe maar, shoot the messenger, dat zal helpen :')
Wie? Dat het OMT een beetje machtsgeil is geworden is al heel lang geen geheim meer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 25 mei 2021 @ 22:55:49 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_199620741
Misschien zijn die lui wel heel autistisch en willen ze gewoon minder in contact komen met mensen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_199620750
quote:
Het zogeheten reproductiegetal van het virus is een belangrijke indicatie. Dit getal geeft weer hoe snel het virus zich verspreidt. Als er weinig besmettingen zijn is er onder de 1 weinig aan de hand. Boven de 1 worden steeds meer mensen ziek.
En nogmaals: wat maakt dat uit als er door vaccinatie sowieso amper nog mensen ziek worden?
pi_199620766
Het is gewoon puur autisme en doorgeslagen maakbaarheidsdenken. Wat blijft er over van het gewoon mens zijn en de dingen soms maar gewoon accepteren hoe ze zijn?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199620774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En nogmaals: wat maakt dat uit als er door vaccinatie sowieso amper nog mensen ziek worden?
Niks. Dan is het leven gewoon weer normaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199620784
quote:

[..]

Dit. Het ging toch om het ontlasten van de zorg? Dat virus krijg je nooit en te nimmer helemaal weg. Net als het influenza virus.
pi_199620811
Voor altijd thuiswerken _O_
  dinsdag 25 mei 2021 @ 23:05:03 #12
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199620866
Ze zijn wel erg voorzichtig. Maarja het is dan ook hun voeding. Neemt niet weg dat het natuurlijk wel een spannend najaar wordt :Y

Tot die tijd iig een zomer met meer vrijheden, sport, BBQ, biertjes en zon _O_
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 25 mei 2021 @ 23:05:33 #13
142400 RedFever007
pi_199620873
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:58 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Dit. Het ging toch om het ontlasten van de zorg? Dat virus krijg je nooit en te nimmer helemaal weg. Net als het influenza virus.
Waar ik dus voor vrees is dat de besmettingen misschien wel toenemen straks tot 20.000 per dag maar dat er niemand tot bijna niemand op de veepleeg/IC komt maar dat "ze* dan toch blijven vasthouden aan die mondkap en 1,5 meter onzin terwijl 70,80% gevaccineerd is.
pi_199620886
Yes! Niet iedere dag hoeven scheren!

En is m'n sociaal isolement niet aan mezelf te wijten!

Go OMT!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_199620973
quote:

[..]

De gedachte dat het OMT nooit helemaal weg zal gaan boezemt me nog wel het meeste angst in.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199621059
quote:

[..]

Stevige griepgolven hebben ook de R langdurig boven de 1. Vrij nietszeggend.
I'll give you something to do
  dinsdag 25 mei 2021 @ 23:30:15 #17
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_199621160
quote:

[..]

Dat vooral: alleen de bezetting in de ziekenhuizen is echt van belang.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_199621258
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 23:05 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Waar ik dus voor vrees is dat de besmettingen misschien wel toenemen straks tot 20.000 per dag maar dat er niemand tot bijna niemand op de veepleeg/IC komt maar dat "ze* dan toch blijven vasthouden aan die mondkap en 1,5 meter onzin terwijl 70,80% gevaccineerd is.
Mag hopen dat als men is gevaccineerd ze niet meer voor Jan lul gaan testen zonder klachten. Dat gelul met testen omdat je in contact bent geweest met een besmettelijke is dan toch gewoon verleden tijd lijkt mij?
  woensdag 26 mei 2021 @ 02:18:03 #19
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199621837
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 23:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Vrij nietszeggend.
Prima omschrijving van dat OMT. En van Rutte en De Jonge.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199621846
Allemaal voor een virus met een 99.85 herstel kans. Voor altijd maatregelen, diep en diep triest. De test samenleving/medische apartheid is zojuist ook realiteit geworden. Is net geaccepteerd door de 1e kamer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frenky893 op 26-05-2021 04:59:14 ]
  woensdag 26 mei 2021 @ 02:51:27 #21
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199621849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 02:44 schreef Frenky893 het volgende:
Allemaal voor een virus met een 99.95 herstel kans. Voor altijd maatregelen, diep en diep triest. De test samenleving/medische apartheid is zojuist ook realiteit geworden. Is net geaccepteerd door de 1e kamer.
We worden verplicht te gaan leven in een illusie. Mensen moeten onsterfelijk zijn. Doodgaan is geen optie.
pi_199621963
Misschien kan het OMT zichzelf alvast opheffen. Gevaar voor de samenleving.
Zonder wrijving geen glans
pi_199621972
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:49 schreef RedFever007 het volgende:
Bron is trouwens Metronieuws
Goed betrouwbare bron wel :D
pi_199622081
Geloof eerlijk gezegd niet dat het eeuwigdurend mondkapjes dragen wordt. Het OMT vindt denk ik deze positie wel lekker die ze hebben en willen het niet kwijt. Krijgen ze daar ook nog geld voor of is het meer hobby?

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2021 06:59:48 ]
pi_199622465
Wat is dit nou weer voor bullshit van het OMT. Ze hebben nota bene zelf gesteld dat de ziekenhuisopnames maatgevend zijn voor eventuele maatregelen en nu komen ze weer met het reproductiegetal.
  woensdag 26 mei 2021 @ 08:20:07 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199622498
quote:
4s.gif Op woensdag 26 mei 2021 06:14 schreef aloa het volgende:

[..]

Goed betrouwbare bron wel :D
Het wordt ook wel lekker uit z'n verband getrokken en iedereen leest wat men wil lezen tegenwoordig en de media spelen daar graag op in.

Nee, misschien een laatste poging van het OMT om relevant te blijven maar meer is het ook niet.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 26 mei 2021 @ 09:19:26 #27
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199623100
quote:

[..]

Het verbaast mij ook dat nog niemand heeft gezegd: we hebben in het verleden met het influenza virus een ontoelaatbaar groot risico genomen door de samenleving door te laten draaien. Vanaf nu elk jaar lockdowns bij een griepepidemie.

Bij een griepepidemie komt het namelijk ook regelmatig voor dat de ziekenhuizen vol raken.

Bron voor bronvragers: https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F
  woensdag 26 mei 2021 @ 09:19:44 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199623105
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 08:16 schreef NightDancert het volgende:
Wat is dit nou weer voor bullshit van het OMT. Ze hebben nota bene zelf gesteld dat de ziekenhuisopnames maatgevend zijn voor eventuele maatregelen en nu komen ze weer met het reproductiegetal.
Verschuiven van doelpalen om macht te kunnen blijven uitoefenen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 26 mei 2021 @ 09:25:07 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199623171
quote:
Veel discussies over gevoerd inderdaad en continu tegengas van de naïevelingen want 'het is alleen voor tijdens een pandemie, geen denken aan dat het voor langere periode wordt gebruikt'.

Yeah, right. In november stond in het AD nog een heel goed artikel over dat politici de nieuw verworven macht niet zomaar uit handen ging geven. Werd als onzin gezien.

Zie nu. Daarom moet je machtshebbende politici geen kans geven repressieve wetgevingen te implementeren in tijden van nood. Het. Wordt. Misbruikt.
1947-2016
pi_199623178
quote:
2s.gif Op woensdag 26 mei 2021 08:20 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het wordt ook wel lekker uit z'n verband getrokken en iedereen leest wat men wil lezen tegenwoordig en de media spelen daar graag op in.

Nee, misschien een laatste poging van het OMT om relevant te blijven maar meer is het ook niet.
Het staat exact zo bij parool, nos, nu etc.

Ik was niet voor niets zo in paniek gisteravond en ik was duidelijk niet de enige... ik ga zo eens ff wat omt leden vragen wat hier bedoeld wordt, want het kan natuurlijk ook niet de 1.5m zijn maar thuisblijven bij klachten alleen bv. Ik bedoel, dezelfde mensen roepen ook al een jaar dat als we allemaal gevaccineerd zijn dat we weer normaal kunnen leven, dus dan is dit een beetje vreemd ineens.
#WeesGeenWhales
pi_199623208
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:19 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Het verbaast mij ook dat nog niemand heeft gezegd: we hebben in het verleden met het influenza virus een ontoelaatbaar groot risico genomen door de samenleving door te laten draaien. Vanaf nu elk jaar lockdowns bij een griepepidemie.

Bij een griepepidemie komt het namelijk ook regelmatig voor dat de ziekenhuizen vol raken.

Bron voor bronvragers: https://www.ad.nl/binnenl(...)%2Fwww.google.com%2F
Of gewoon eens stoppen met de zorg te ontmantelen.
pi_199623212
En terecht want in september komt dit virus weer terug, samen met zijn Broertjes en zusjes, de mutanten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 26 mei 2021 @ 09:29:29 #33
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199623228
We zitten midden in een pandemie en de wappies willen weer hun 'vrijheid' terug.
Dikke middelvinger naar de zorg
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 26 mei 2021 @ 09:30:01 #34
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199623236
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:27 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Of gewoon eens stoppen met de zorg te ontmantelen.
Maar een testsamenleving levert meer geld op terwijl investeren in de zorg alleen maar geld kost.
Dat gaat Hugo natuurlijk niet doen he.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 mei 2021 @ 09:33:07 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199623284
De komende winter griepgolf gaat gruwelijk misbruikt worden.... :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199623291
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
En terecht want in september komt dit virus weer terug, samen met zijn Broertjes en zusjes, de mutanten.
Alleen zijn we nu allemaal gevaccineerd. Ik wil, ik eis dat ik straks als iedereen gevaccineerd is gewoon zoals ook al een jaar beloofd (ook vooral steeds door omt leden) weer normaal kan leven met mijn oude vrijheid zonder 1.5m, mondkapjes, knuffelverboden, en andere dystopische maatregelen die het leven in een plezierloze hel veranderen.

Dat is ook de enige reden dat ik en ongeveer mijn hele vriendenkring zich willen laten vaccineren graag. Als ik straks toch mijn vrijheid niet terugkrijg en nog steeds niet normaal social mens mag zijn kunnen ze dat hele vaccin in hun reet duwen, dan is het totaal zinloos.

Of ik neem het alleen maar omdat ik dan in Engeland, waar duidelijk vanaf 21/6 wel weer normaal geleefd mag gaan worden, 6 keer per jaar ofzo met een goedkope vlucht van en naar London van een evenement kan genieten. De anime events waar ik altijd heen ga hebben ze daar ook, en als ik daar zonder beperkingen van kan genieten vlieg ik met liefde 6 keer per jaar op en neer :)
#WeesGeenWhales
pi_199623323
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:29 schreef airconditioning het volgende:
We zitten midden in een pandemie en de wappies willen weer hun 'vrijheid' terug.
Dit gaat over nadat we allemaal gevaccineerd zijn heh, zoals ons al een jaar beloofd is. Als blijkt dat ze daarover aan het liegen waren hoef ik dat vaccin niet eens meer, dan is het zinloos piswater.

Behalve dan wat ik hierboven zeg om vanaf 21 juni lekker elke paar maanden naar Engeland op en neer te kunnen vliegen voor een conventie, daar kunnen alle grote evenementen, nachtclubs, etc vanaf dan namelijk wel weer zonder afstands of mondkapjes beperkingen. En met vaccin hoeft test ook niet.
#WeesGeenWhales
pi_199623324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:33 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Alleen zijn we nu allemaal gevaccineerd. Ik wil, ik eis dat ik straks als iedereen gevaccineerd is gewoon zoals ook al een jaar beloofd (ook vooral steeds door omt leden) weer normaal kan leven met mijn oude vrijheid zonder 1.5m, mondkapjes, knuffelverboden, en andere dystopische maatregelen die het leven in een plezierloze hel veranderen.

Dat is ook de enige reden dat ik en ongeveer mijn hele vriendenkring zich willen laten vaccineren graag. Als ik straks toch mijn vrijheid niet terugkrijg en nog steeds niet normaal social mens mag zijn kunnen ze dat hele vaccin in hun reet duwen, dan is het totaal zinloos.

Of ik neem het alleen maar omdat ik dan in Engeland, waar duidelijk vanaf 21/6 wel weer normaal geleefd mag gaan worden, 6 keer per jaar ofzo met een goedkope vlucht van en naar London van een evenement kan genieten. De anime events waar ik altijd heen ga hebben ze daar ook, en als ik daar zonder beperkingen van kan genieten vlieg ik met liefde 6 keer per jaar op en neer :)
Klopt echter het is de verwachting dat het vaccin niet voor lange tijd blijft werken en er komen blijvend mutaties ontstaan vanwege de hebberigheid van de rijke landen
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199623338
quote:
En een klap in het gezicht van de zorg.
pi_199623365
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt echter het is de verwachting dat het vaccin niet voor lange tijd blijft werken en er komen blijvend mutaties ontstaan vanwege de hebberigheid van de rijke landen
Die verwachting is er niet, hooguit jaarlijks boosters nodig, en dat is makkelijk te doen.

Maar ff serieus, je denkt toch niet dat veel jongere mensen, en dan bedoel ik tot 35-40, dat vaccin gaan nemen als we dan nog niet normaal mogen leven in vrijheid en op een festival mogen staan he? Dat is waarom wij het willen, dat is ook waarom experts steeds zeiden als iedereen het gehad heeft kunnen we normaal leven als letterlijk antwoord op de vraag waarom jongeren het zouden nemen.

En verder overtuigd je Johnson maar lekker, want zolang in Engeland wel alles mag, of in vlaanderen straks na 1 september, ga ik gewoon daar lekker als vanouds helemaal los en van mijn conventies genieten. Punt. Klaar. Uit.
#WeesGeenWhales
pi_199623372
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die verwachting is er niet, hooguit jaarlijks boosters nodig, en dat is makkelijk te doen.

Maar ff serieus, je denkt toch niet dat veel jongere mensen, en dan bedoel ik tot 35-40, dat vaccin gaan nemen als we dan nog niet normaal mogen leven in vrijheid en op een festival mogen staan he? Dat is waarom wij het willen, dat is ook waarom experts steeds zeiden als iedereen het gehad heeft kunnen we normaal leven als letterlijk antwoord op de vraag waarom jongeren het zouden nemen.

En verder overtuigd je Johnson maar lekker, want zolang in Engeland wel alles mag, of in vlaanderen straks na 1 september, ga ik gewoon daar lekker als vanouds helemaal los en van mijn conventies genieten. Punt. Klaar. Uit.
Prima dan doe je dat.

Ik verwacht dat in september het weer opnieuw begint. Ik riep vorig jaar herfst al dat in mei alles weer snel zou dalen, zoek maar op.

Dit blijft totdat we de hebberigheid afleren want volgend jaar zijn weer boosters nodig waardoor we de vaccinslevering naar arme landen waar mutaties komen weer van afpakken
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 09:42:19 #42
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199623378
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En een klap in het gezicht van de zorg.
Hoeveel klappen in hun gezicht hebben ze al gehad. Heb je geteld?
pi_199623403
Het wordt tijd dat Nederland het OMT heel hard gaat uitlachen, en gaat werken aan meer zorgcapaciteit. Beiden zullen wel niet gaan gebeuren.
pi_199623420
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hoeveel klappen in hun gezicht hebben ze al gehad. Heb je geteld?
Er is weinig gezicht meet over, en dan tel ik alleen op fok
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 09:48:13 #45
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199623461
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jeetje.
  woensdag 26 mei 2021 @ 09:51:18 #46
496301 airconditioning
pi_199623510
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Gelukkig niet op Reddit, daar zijn ze goed opgevoed
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:33:21 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199623971
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:33 schreef Netsplitter het volgende:
Als het aan het rivm ligt natuurlijk.
1947-2016
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:35:22 #48
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199624003
Het probleem lost zichzelf snel genoeg op als ik mij niet laat vaccineren. Ze bekijken het maar met hun maatschappij en hun samenleving, ik deed toch al niet meer mee.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199624106
Elke avond bij talkshows aanschuiven werkt natuurlijk verslavend.
pi_199624148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wie? Dat het OMT een beetje machtsgeil is geworden is al heel lang geen geheim meer.
Is dat zo? Je doet nu echt alsof dat algemene kennis is, dat lijkt me wat overdreven.

De nuance over dat OMT ontbreekt een beetje. Ze willen hun straatje schoon houden, want anders zijn ze verantwoordelijk voor een nieuwe uitbraak. Ze durven de maakbaarheid van ons bestaan niet los te laten, want anders zijn ze verantwoordelijk voor een nieuwe uitbraak. Ze durven de anderhalve meter-regel nooit los te laten, want in feite is die regel natuurlijk ALTIJD beter voor de algemene volksgezondheid, als je de psychologische slecht meetbare aspecten weglaat, natuurlijk. Als je een groep artsen als denktank aan het werk zet, zullen ze altijd en zonder uitzondering met maatregelen komen die onze vrijheid beperken, maar dat kan je die artsen niet kwalijk nemen.

Belangrijk is straks, als de vaccinatiegraad een beetje hoog is, dat de doelstellingen van het OMT gewijzigd worden. Straks is de politiek aan zet. Denken dat het OMT eindeloos leidend zal blijven is naïef, we mogen iedere vier jaar een nieuw kabinet kiezen, dus de politiek zal straks gaan bijsturen.

Wat het OMT doet, is onhandig. Ze communiceren zonder rekening te houden met wie er allemaal luisteren, daar krijg je paniek van, zoals ook in dit topic er weer meteen mensen bovenop gaan zitten. Maar de soep wordt niet zo heet gegeten.
-nee-
pi_199624224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:33 schreef Netsplitter het volgende:
Klopt, maar we worden alvast warm gedraaid voor een nieuwe lockdown tegen die tijd. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_199624511
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:35 schreef Fcu030 het volgende:
Het probleem lost zichzelf snel genoeg op als ik mij niet laat vaccineren. Ze bekijken het maar met hun maatschappij en hun samenleving, ik deed toch al niet meer mee.
Stoer, zullen we er vanavond hier in de lokale kroeg zonder terras een biertje op drinken?
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:24:47 #53
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199624638
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Stoer, zullen we er vanavond hier in de lokale kroeg zonder terras een biertje op drinken?
Ligt eraan wat voor jou lokaal is. We kunnen wel naar het schippertje?!
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199624884
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Prima dan doe je dat.

Ik verwacht dat in september het weer opnieuw begint. Ik riep vorig jaar herfst al dat in mei alles weer snel zou dalen, zoek maar op.

Dit blijft totdat we de hebberigheid afleren want volgend jaar zijn weer boosters nodig waardoor we de vaccinslevering naar arme landen waar mutaties komen weer van afpakken
Dat zou kunnen, alleen heeft het omt tot nu toe steeds gezegd (inclusief koopmans mij nog persoonlijk 4 weken geleden) dat dat niets uitmaakt voor weer normaal kunnen leven als door vaccins de impact op de ziekenhuizen gereduceerd wordt tot een griepgolf. Dat is ook het plan van het kabinet, stap 6 van het heropeningsplan hé, en de jonge zei ook letterlijk paar weken terug "ik verwacht dat het nooit helemaal weggaat, maar ook dat het ons leven niet meer bepaald en dat we in de herfst echt afscheid kunnen nemen van die 1,5m".

Dus ik vraag het zo wel ff, maar ik vermoed dat hier wat anders werd bedoeld dan 1,5m en mondkapjes en knuffelverboden and the like, of Koopmans en co zijn ineens erg van mening veranderd sinds ze me 4 weken terug letterlijk mailde en ik citeer "je hebt helemaal gelijk, in het stappenplan komt uiteindelijk het normaal terug: handen schudden, knuffelen, een feestje. Ik verheug mij daar ook echt op weer".

Mocht dat niet zo zijn en zijn ze ineens collectief gek geworden, dan vlieg ik wel naar Engeland.

Maar realiseer je dus, of het rond blijft gaan boeit niet, als vaccins het genoeg dempen, zo denkt het kabinet er ook over.

Dat zou idd kunnen betekenen dat het paar jaar langer duurt (uiteindelijk worden dit soort virussen altijd vanzelf langzaam minder erg als meer mensen het vaker gehad hebben en dus endemisch), maar zoals kabinet en AFAIK ook bijna al onze experts er in staan, en engeland, usa, vlaanderen, denemarken, etc iig, betekent dat niet dat we hier in het westen niet op lowlands of in een club mogen staan nog volgend jaar, maar dat "India" zich gewoon blijft herhalen keer op keer in arme landen zodat wij die dingen wel kunnen ^_^

Moreel niet optimaal, maar ik ga daar echt niet over denken als ik op tomofair lekker weer van free hugs en gezelligheid loop te genieten hoor :D Of van mijn part dus op london anime con over 6 weken XD
#WeesGeenWhales
pi_199629297
In florida zijn uberhaupt geen maatregelen en daar gebeurt helemaal niets.
pi_199629568
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:31 schreef mark16 het volgende:
In florida zijn uberhaupt geen maatregelen en daar gebeurt helemaal niets.
Dan heb ik liever maatregelen, anders is het wel heel saai.
pi_199630033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan heb ik liever maatregelen, anders is het wel heel saai.
Daar heb je ook wel weer gelijk in :') haha
pi_199633906
quote:
Die dikke middelvinger richting de zorg wordt al jarenlang gegeven door het vvd regime met zijn onstilbare kapotbezuinigingshonger.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199634293
Och, de maatregelen zouden overbodig zijn geweest als iedereen voor het verlaten van de woning zich had gewassen met zeep of shampoo van onder en boven. Door de toegenomen drukte is dat echter niet meer bespreekbaar.
  woensdag 26 mei 2021 @ 21:32:46 #60
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199634332
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
In september is iedereen die dat wil gevaccineerd. Als dat niet helpt, dan zijn lockdowns en andere beperkingen niet de oplossing.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_199635087
quote:

[..]

Als dit virus en zijn mutanten dezelfde impact hebben als influenza zou dat acceptabel zijn.
Bij elke golf vallen er weliswaar een paar duizend doden maar het legt de zorg niet lam en de maatschappij kan gewoon door functioenren.
Hooguit af en toe wat onderbezetting op de weekrvloer vanwege het grote aantal zieken maar dat duurt nooit erg lang.
-
  woensdag 26 mei 2021 @ 22:22:59 #62
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199635298
Ik maak me hier niet zo'n zorgen over. Ik geloof wel dat er volgende winter nog een bepaald effect zal zijn, maar niet dat het een heel langdurend traject gaat worden. In complottheorieën geloof ik sowieso niet.
pi_199635603
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:22 schreef beantherio het volgende:
Ik maak me hier niet zo'n zorgen over. Ik geloof wel dat er volgende winter nog een bepaald effect zal zijn, maar niet dat het een heel langdurend traject gaat worden. In complottheorieën geloof ik sowieso niet.
Het zal in de biblebelt en onder andere wappies nog wel een keertje oplaaien, maar niet meer bij iedereen, dus dat moet de zorg aankunnen. Onder mensen die niet gevaccineerd kunnen worden zullen dan de meeste dodelijke slachtoffers vallen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_199635979
quote:
14s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Wat het OMT doet, is onhandig. Ze communiceren zonder rekening te houden met wie er allemaal luisteren, daar krijg je paniek van, zoals ook in dit topic er weer meteen mensen bovenop gaan zitten. Maar de soep wordt niet zo heet gegeten.
Het lijkt mij gewoon wijs sowieso alle OMT leden een keer volledig te recyclen, inclusief Rutte en de Jonge.
Men zit echt te veel vast in tunnelvisie. Verfrissing kan geen kwaad.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199637304
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:46 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Het zal in de biblebelt en onder andere wappies nog wel een keertje oplaaien, maar niet meer bij iedereen, dus dat moet de zorg aankunnen. Onder mensen die niet gevaccineerd kunnen worden zullen dan de meeste dodelijke slachtoffers vallen.
Misschien zou dat maar eens goed zijn, als iedereen weer tussen zijn oren krijgt dat vaccineren zinvol is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_199638642
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:10 schreef quo_ het volgende:

[..]

Als dit virus en zijn mutanten dezelfde impact hebben als influenza zou dat acceptabel zijn.
Bij elke golf vallen er weliswaar een paar duizend doden maar het legt de zorg niet lam en de maatschappij kan gewoon door functioenren.
Hooguit af en toe wat onderbezetting op de weekrvloer vanwege het grote aantal zieken maar dat duurt nooit erg lang.
Maar is dat dan een reden om nu al beren op de weg te zien, en uit voorzorg vanallerlei maatregelen te houden? Terwijl de vaccinaties de uitkomst zouden moeten zijn? Hoe lang wil je die maatregelen uit voorzorg in stand houden dan?

Ik vind zo'n insteek nogal fatalistisch.
  donderdag 27 mei 2021 @ 10:46:38 #67
496301 airconditioning
pi_199638931
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die dikke middelvinger richting de zorg wordt al jarenlang gegeven door het vvd regime met zijn onstilbare kapotbezuinigingshonger.
Dat ligt niet alleen bij de VVD en wij mensen hebben een verantwoordelijk om ons medemens te beschermen. Als we lockdowns nodig hebben dan is dat zo
  donderdag 27 mei 2021 @ 10:50:31 #68
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199638981
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:46 schreef airconditioning het volgende:
Als we lockdowns nodig hebben dan is dat zo
100'en miljarden kostende lockdowns met enorme sociale schade.
Als dat te voorkomen is met jaarlijks bijvoorbeeld 2,5-5miljard extra uitgaven in de zorg dan is de b-case snel genoeg gemaakt.

Denk dat je niet goed bij je hoofd bent als je lockdowns prima vindt.
1947-2016
pi_199639000
quote:
ze steken idd niet hun kop in het zand, wat mensen doen die enkel roepen dat we gewoon als een kip zonder kop exact hetzelfde moeten gaan doen als in de zomer van 2020 in de hoop 'dat het wel los zal lopen', 'ze er geen zin meer in hebben' of gewoon 'het zal wel voorbij zijn' ....

Bepaalde worst-case scenarios openlijk uitspeken en ook bewust er een plan op oorbereiden _hoe_ erop te reageren is juist uiterst noodzakelijk...

Iedereen die dat doet zal hopen dat het niet nodig zal blijken te zijn, maar als het wél zo is, moet je erop voorbereid zijn en niet dom en kortzichtig lang wachten tot het weer te laat is, wat hetgene is dat de Overheid in de nazomer van 2020 deed (eigenlijk al vanaf juni 2020)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 27 mei 2021 @ 10:52:27 #70
496301 airconditioning
pi_199639005
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

100'en miljarden kostende lockdowns met enorme sociale schade.
Als dat te voorkomen is met jaarlijks bijvoorbeeld 2,5-5miljard extra uitgaven in de zorg dan is de b-case snel genoeg gemaakt.

Denk dat je niet goed bij je hoofd bent als je lockdowns prima vindt.
Het virus stijgt exponentieel dus dat heeft geen zin om de IC op te schalen. Enige oplossing is verplicht iedereen laten vaccineren en anders lockdowns.
  donderdag 27 mei 2021 @ 10:57:59 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199639056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:52 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Het virus stijgt exponentieel dus dat heeft geen zin om de IC op te schalen. Enige oplossing is verplicht iedereen laten vaccineren en anders lockdowns.
Bullshit.
Het virus wordt endemisch en met iedere mutatie misschien wel besmettelijker, maar ook minder sterk. Zoals met andere virussen. Over een tijdje is het niet meer dan een neusverkoudheid, volgens diverse specialisten.

En verplicht vaccineren gaat niet gebeuren. Lockdowns ook niet.
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 mei 2021 @ 11:00:07 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199639076
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bullshit.
Het virus wordt endemisch en met iedere mutatie misschien wel besmettelijker, maar ook minder sterk. Zoals met andere virussen. Over een tijdje is het niet meer dan een neusverkoudheid, volgens diverse specialisten.

En verplicht vaccineren gaat niet gebeuren. Lockdowns ook niet.
Je wil me zeggen dat het OMT niet de echte specialisten zijn? :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 27 mei 2021 @ 11:03:18 #73
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199639107
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je wil me zeggen dat het OMT niet de echte specialisten zijn? :o
Als je voorspelling er 300% naast zit en je dat je helemaal prima acht, dan ben je geen specialist in mijn ogen.
1947-2016
pi_199639160
Wat een gemiep! Het was in 2015 ook paniek maar dan om de gewone griep...
Whats the different!

2018 RTL ziekenhuizen vol

2016 NOS

2015 Limburg stelt operaties uit door griepgolf
pi_199639173
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:52 schreef airconditioning het volgende:

[..]

idd heeft ook een dubbel zo grote IC-capaciteit (wat vooral afhangt van beschikbaar personeel overigens, bedden zijn in theorie wel erbij te plaatsen, en aparatuur kun je bestellen, maar zonder personeel ben je nog nergens) weinig zin als het aantal besmettingen in de zomer niet ver genoeg daalt, en in august de R-waarde weer op 1,5 komt... dan zit je snel in 3,4 weken op een niveau dat je iets moet doen.

daarbij moeten mensen ook bedenken dat 'plaatsen op de IC' die 'vrij zouden komen' wat bepaalde politici zo graag roepen, helemaal niet waar is...
Als een corona-patient an de IC af mag, komt dat bed helemaal niet vrij, maar wordt in de mum van tijd weer ingenomen door andere patienten, waarbij er nu een enorme achterstand is bij bv reguliere zorg (bv een hoop operaties die uitgesteld _moesten_ worden omdat voor het narcose-herstel er 24 uur een IC-bed vrij moet zijn).

Het is zeke de erwachting dat door de achterstand in reguliere zorg, ook de IC nog zeker anderhalf jaar onder vol-belasting blijft staan om die achterstanden weg te werken....
en dat is zelf zonder een worst-case scenario van een hernieuwde golf eind augustus/september
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199639266
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 10:46 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Dat ligt niet alleen bij de VVD en wij mensen hebben een verantwoordelijk om ons medemens te beschermen. Als we lockdowns nodig hebben dan is dat zo
Om die mensen te beschermen worden ze gevaccineerd. Lockdowns zijn niets meer dan uitstel van executie, daarmee "bescherm" je iemand tijdelijk zodat hij of zij een paar weken of maanden later alsnog besmet kan raken.
  donderdag 27 mei 2021 @ 11:17:43 #77
496301 airconditioning
pi_199639271
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:08 schreef Zucht. het volgende:
Whats the different!

2016 NOS

Mensen die nog steeds covid met een griepje vergelijken...

Het griepje heeft geen long covid, is niet zo besmettelijker en duurt niet zo lang, India en Brazillie gingen daardoor niet op zijn gat, geen economische crisis en veel meer niet. Zo respectloos naar de medemens om er zo makkelijk over te praten, mijn hart doet pijn :'(.
pi_199639303
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:17 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Het griepje heeft geen long covid, is niet zo besmettelijker en duurt niet zo lang, India en Brazillie gingen daardoor niet op zijn gat, geen economische crisis en veel meer niet. Zo respectloos naar de medemens om er zo makkelijk over te praten, mijn hart doet pijn :'(.
True, ik ontken ook niet dat covid niet bestaat, en ja er worden meer mensen tegelijk ernstig ziek. Maar je kunt ook de maatregelen ook overdrijven, de avondklok heeft niets maar dan ook niets uitgehaald.
  donderdag 27 mei 2021 @ 11:25:36 #79
496301 airconditioning
pi_199639374
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Om die mensen te beschermen worden ze gevaccineerd. Lockdowns zijn niets meer dan uitstel van executie, daarmee "bescherm" je iemand tijdelijk zodat hij of zij een paar weken of maanden later alsnog besmet kan raken.
Lockdowns zijn er om de zorg te ontlasten. In dit geval wachten we totdat iedereen gevaccineerd is. Alleen samen krijgen we corona onder controle.
pi_199639387
quote:

[..]

"Long covid". :')

We zitten in Europa nu net iets langer dan een jaar in deze pandemie, een paar maanden na infectie nog gevolgen ondervinden van een ziekte is niet "long". Bovendien moet nog maar blijken dat veel klachten, die onder "long covid" geschaard worden, daadwerkelijk het gevolg van de besmetting zijn en bijv. niet allerlei psychische oorzaken hebben.
  donderdag 27 mei 2021 @ 13:52:26 #81
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_199641686
quote:
_O-
Goeie trol
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:12:32 #82
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_199641991
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:19 schreef Zucht. het volgende:

[..]

True, ik ontken ook niet dat covid niet bestaat, en ja er worden meer mensen tegelijk ernstig ziek. Maar je kunt ook de maatregelen ook overdrijven, de avondklok heeft niets maar dan ook niets uitgehaald.
Zolang deze beloning niet is opgehaald bestaat dat virus niet.
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:21:57 #83
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199642151
quote:
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om onweerlegbaar bewijs te presenteren?
Virus isoleren en die kerel er met een microscoop naar laten kijken.
pi_199642174
Dat OMT wil gewoon hun, door de overheid duur betaalde baantje, niet kwijt :{
hardcoholic
  donderdag 27 mei 2021 @ 14:25:34 #85
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_199642209
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:21 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om onweerlegbaar bewijs te presenteren?
Virus isoleren en die kerel er met een microscoop naar laten kijken.
Het begon bij 500.000 daarna 750.000 toen 1 miljoen een tijdje terug 1.2 en nu 1,5 miljoen.
Bij zoveel virologen in de wereld zal er toch wel eentje zijn die lang genoeg gewacht heeft en nu toehapt zou je denken.
pi_199642630
quote:
Whats the different!

2016 NOS

Nog meer links hierover:

NWS / Ziekenhuizen die vol liggen - babies en kinderen naar de IC
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199642643
Allemaal de schuld van de dissidenten!
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_199642664
quote:

[..]

Wat zit je nou zielig te doen met je "griepje"? Grappig hoe mensen zoals jij heel snel spottend van griep naar "griepje" gaan om een ander onderuit te halen.

Je weet dat er wereldwijd veel mensen overlijden aan een "griepje"? Ik heb een collega gehad die door een "griepje" een ernstige longontsteking heeft gekregen en dankzij het littekenweefsel op zijn longen zal hij nooit meer de oude zijn, ook niet na lange maanden van revalidatie.

Maar de griep is maar een "griepje" of niet?
pi_199642904
quote:
Whats the different!

2016 NOS

Even voor de volledigheid: Dat is dus ondanks de ongeveer 6 miljoen vaccinaties die jaarlijks worden gezet tegen griep. Kun je nagaan wat een enorme teringzooi het zou worden als dat niet gebeurde.
  donderdag 27 mei 2021 @ 15:32:49 #90
496301 airconditioning
pi_199642973
quote:
13s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat zit je nou zielig te doen met je "griepje"? Grappig hoe mensen zoals jij heel snel spottend van griep naar "griepje" gaan om een ander onderuit te halen.

Je weet dat er wereldwijd veel mensen overlijden aan een "griepje"? Ik heb een collega gehad die door een "griepje" een ernstige longontsteking heeft gekregen en dankzij het littekenweefsel op zijn longen zal hij nooit meer de oude zijn, ook niet na lange maanden van revalidatie.

Maar de griep is maar een "griepje" of niet?
De virologen en onze leiders van het land zeggen dat niet voor niks, of denk je dat ze soms ongelijk hebben? Je hoeft niet veel breincellen te hebben om dat in te zien, tenzij je een wappie bent snap ik het wel.

Respectloos.

Zie ook:
  donderdag 27 mei 2021 @ 15:34:11 #91
496301 airconditioning
pi_199642996

[ Bericht 100% gewijzigd door airconditioning op 27-05-2021 15:34:23 ]
pi_199643067
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:32 schreef airconditioning het volgende:

[..]

De virologen en onze leiders van het land zeggen dat niet voor niks, of denk je dat ze soms ongelijk hebben? Je hoeft niet veel breincellen te hebben om dat in te zien, tenzij je een wappie bent snap ik het wel.

Respectloos.

Zie ook:
Je begrijpt blijkbaar niet wat ik zeg: de griep is de griep en is in principe ook een serieuze ziekte als je kijkt naar de gevolgen. Nergens in mijn post praat ik over een vergelijking met Corona.

Ik spreek jou aan op jouw gebruik van het woord "griepje".
  donderdag 27 mei 2021 @ 15:43:51 #93
496301 airconditioning
pi_199643143
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je begrijpt blijkbaar niet wat ik zeg: de griep is de griep en is in principe ook een serieuze ziekte als je kijkt naar de gevolgen. Nergens in mijn post praat ik over een vergelijking met Corona.

Ik spreek jou aan op jouw gebruik van het woord "griepje".
Ga dat eens even vertellen aan deze gast:
https://www.omroepwest.nl(...)rona-is-geen-griepje

Als je daar zou liggen praat je wel anders, dan is dat in vergelijking zeker een griepJE.
pi_199643185
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:43 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Als je daar zou liggen praat je wel anders, dan is dat in vergelijking zeker een griepJE.
Kun je lullen als brugman, maar de griep bagatelliseren als "griepje" is gewoon kinderachtig kijkend naar de grote hoeveelheid mensen die jaarlijks sterven aan de griep.

Hou op met "griepje" en noem het de griep als een normale volwassene.
pi_199643274
https://nieuws.nl/algemee(...)il-coronavaccinatie/

Twee derde van de Nederlanders wil coronavaccinantie. Volgens de kop van dit artikel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 27 mei 2021 @ 15:53:49 #96
496301 airconditioning
pi_199643275
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Kun je lullen als brugman, maar de griep bagatelliseren als "griepje" is gewoon kinderachtig kijkend naar de grote hoeveelheid mensen die jaarlijks sterven aan de griep.

Dus deze respectabele man van 63 jaar moet maar even volwassen worden :')
pi_199648575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:25 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Lockdowns zijn er om de zorg te ontlasten. In dit geval wachten we totdat iedereen gevaccineerd is. Alleen samen krijgen we corona onder controle.
Weet je wat ook een "middelvinger naar de zorg" is? 10+ jaar lang alles weg bezuiningen maar dat is iedereen alweer vergeten. Zelfs gepensioneerde verplegers e.d. hadden aangeboden om te helpen met de crisis maar dat werd niet geaccepteerd, en nog steeds geen extra cent naar de zorg, maar wij mogen lekker leven met lockdowns en talloze falliesementen.... De zorg is er voor ons, wij zijn er niet voor de zorg!
pi_199649085
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:43 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Die man was 63 toen hij voor het eerst in aanraking kwam met een nieuw virus? Weten we inmiddels al hoe we beschermd zijn tegen griep en/of covid en vooral ook hoelang? Vooral hoelang T-cellen aanwezig blijven na infectie.
pi_199654322
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 21:30 schreef torentje het volgende:
Och, de maatregelen zouden overbodig zijn geweest als iedereen voor het verlaten van de woning zich had gewassen met zeep of shampoo van onder en boven. Door de toegenomen drukte is dat echter niet meer bespreekbaar.
wtf :') ik hoop dat je sarcastisch bent. Het wassen met zeep doet helemaal niets tegen het verspreiden van luchtweginfectievirussen.
pi_199654422
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je hebt wel lef om als wappie anderen er op te wijzen iets geen griepje te noemen. Beetje als iemand die 200 kg weegt die loopt te schelden op mensen die naar de snackbar gaan.
pi_199654431
quote:
Ze moeten wel, want anders valt hun verdien model weg.
Check it out
pi_199658496
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:57 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Je hebt wel lef om als wappie anderen er op te wijzen iets geen griepje te noemen. Beetje als iemand die 200 kg weegt die loopt te schelden op mensen die naar de snackbar gaan.
Goed zo, lekker zwart-wit! Iedereen die kritiek heeft op het Corona-beleid of niet staat te popelen om een heel snel ontwikkeld vaccin in te spuiten is een wappie en vindt Corona "maar een griepje".

Ga je schamen man.
pi_199658573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:47 schreef mark16 het volgende:

[..]

wtf :') ik hoop dat je sarcastisch bent. Het wassen met zeep doet helemaal niets tegen het verspreiden van luchtweginfectievirussen.
Klopt, daarom moet je ook even met water en zeep gorgelen.
pi_199660176
OMT kan zichzelf opdoeken. Vervroegen stap 4 en 5 wordt niet meer vooraf met ze besproken.

Tot nooit meer ziens Jaap, Aura Tiemen, Andreas , Marion en Diederik

[ Bericht 13% gewijzigd door groenen op 28-05-2021 20:31:31 ]
- verwijderd door admin -
pi_199661896
Als het aan het OMT ligt gaan we echt de rest van ons leven slijten zoals in de Griekse mythes.

De helft van het jaar worden we tijdens de winter opgesloten, mogen we niks en mogen we niemand zien en leven we in de onderwereld bij Hades. De andere helft van het jaar mogen we naar buiten in de zomer.

Of lieverd gezegd, die 3 maanden die de zomer duurt
  zaterdag 29 mei 2021 @ 06:48:33 #106
405562 Erno-BE
pi_199666090
https://mobile.twitter.com/YorickB/status/1398426454929592328

Dit is wel iets om vrolijk van te worden:

-Iedereen boven de 12 jaar zou gevaccineerd worden.
-Met een vaccinatiegraad van 75% lukt het makkelijk om zonder landelijke maatregelen de R onder de 0,8 te houden in de winter.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zaterdag 29 mei 2021 @ 07:49:53 #107
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199666275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 06:48 schreef Erno-BE het volgende:

-Met een vaccinatiegraad van 75% lukt het makkelijk om zonder landelijke maatregelen de R onder de 0,8 te houden in de winter.
geen goed plan om kinderen te vaccineren
  zaterdag 29 mei 2021 @ 08:37:35 #108
405562 Erno-BE
pi_199666460
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 07:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Waarom is dat geen goed plan? Het lijkt mij juist een uitstekend plan. Al is het maar om coronauitbraken op middelbare scholen te voorkomen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199666514
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 06:48 schreef Erno-BE het volgende:

Je beseft je dat het virus niet meer bestaat hier met R altijd onder 1.0?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199666530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Waarom is dat geen goed plan? Het lijkt mij juist een uitstekend plan. Al is het maar om coronauitbraken op middelbare scholen te voorkomen.
Who cares, krijgen ze een loopneus, als het niet van Corona is wel een andere infectieziekte.

Vaccin bijwerkingen hoor je geluid over 1/6000 ontstoken hartspier. Geen idee of het waar is maar zou me weinig verbazen dat het niet alleen maar voordelen is die vaccins.

Mexicaanse griep vaccins hadden ook bijwerkingen.

De groep zelf heeft niks te winnen van die vaccins. Laat lekker gaan zeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 29 mei 2021 @ 08:49:56 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199666534
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 07:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Waarom niet?
Koters hebben zo veel vaccinaties. En schijnt veilig te zijn.
1947-2016
  zaterdag 29 mei 2021 @ 08:54:57 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199666561
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Who cares, krijgen ze een loopneus, als het niet van Corona is wel een andere infectieziekte.

Vaccin bijwerkingen hoor je geluid over 1/6000 ontstoken hartspier. Geen idee of het waar is maar zou me weinig verbazen dat het niet alleen maar voordelen is die vaccins.

Mexicaanse griep vaccins hadden ook bijwerkingen.

De groep zelf heeft niks te winnen van die vaccins. Laat lekker gaan zeg.
Bewijs wordt steeds groter dat bijv pfizer ook de besmettelijkheid enorm terug dringt. Daarbij wordt ook steeds duidelijker dat koters een hub functie hebben in het doorgeven.

Hoorde gister dat die groep 7% is van de bevolking. Als nu zo'n 70-80% een vaccin haalt, dan heb je ongeveer 5% gewonnen op de totale bevolking.
Als dat nu net een die bijdage is aan het goed terugdringen zodat er geen maatregelen meer nodig zijn....
1947-2016
pi_199666591
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:47 schreef mark16 het volgende:

[..]

Toch wordt aangeraden om zo vaak als mogelijk de handen te wassen, omdat dat de kans op besmetting verkleint? Dus waarom niet vaker de kleding en het hele lichaam? Zeker gezien het gegeven dat het overal veel te druk is, waardoor men te dicht op medemensen komt te staan.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 09:01:54 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199666602
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Koters hebben zo veel vaccinaties. En schijnt veilig te zijn.
teveel% hartaanvallen
pi_199666607
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bewijs wordt steeds groter dat bijv pfizer ook de besmettelijkheid enorm terug dringt. Daarbij wordt ook steeds duidelijker dat koters een hub functie hebben in het doorgeven.

Hoorde gister dat die groep 7% is van de bevolking. Als nu zo'n 70-80% een vaccin haalt, dan heb je ongeveer 5% gewonnen op de totale bevolking.
Als dat nu net een die bijdage is aan het goed terugdringen zodat er geen maatregelen meer nodig zijn....
Niet ten koste van de kinderen. Doorgeven aan wie dan? Andere kinderen? Who cares ze zijn er niet of nauwelijks ziek van, waar komt deze drang vandaan?
pi_199666687
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Toch wordt aangeraden om zo vaak als mogelijk de handen te wassen, omdat dat de kans op besmetting verkleint? Dus waarom niet vaker de kleding en het hele lichaam? Zeker gezien het gegeven dat het overal veel te druk is, waardoor men te dicht op medemensen komt te staan.
Dat handenwas advies is met de stille trom veranderd. :D

We hebben onze handen misschien voor niets ‘stuk gewassen’, maar niemand die het hardop zegt
pi_199666715
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We hebben onze handen misschien voor niets ‘stuk gewassen’, maar niemand die het hardop zegt
Als iets dik prima is is het ff je handen wassen voor het eten danwel niet je handen likken als je allerlei voorwerpen hebt aangeraakt.

Stukwassen is wel compleet idioot idd maar hey dat heeft ook niemand je gedwongen.
pi_199666803
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat artikel kan ik pas lezen als ik abonnee wordt.
pi_199666807
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als iets dik prima is is het ff je handen wassen voor het eten danwel niet je handen likken als je allerlei voorwerpen hebt aangeraakt.

Stukwassen is wel compleet idioot idd maar hey dat heeft ook niemand je gedwongen.
Voor het bereiden van je eten en na een toiletbezoek. Maar als ik zelf eet, eet ik met mes en vork en is handen wassen totaal niet noodzakelijk. :D
pi_199666847
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor het bereiden van je eten en na een toiletbezoek. Maar als ik zelf eet, eet ik met mes en vork en is handen wassen totaal niet noodzakelijk. :D
Ach je gebruikt toch soms wel je handen hoor, als iets naast je bord valt bijv. En als je kip bereidt ook tijdens koken nog een keer.

Anyhow met mate ist niet slecht. Dat gedram met alcohol is ene andere orde.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 10:32:27 #121
405562 Erno-BE
pi_199667187
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je beseft je dat het virus niet meer bestaat hier met R altijd onder 1.0?
Het is toch geen probleem om de jeugd tussen 12-18 eind juli de eerste prik en eind augustus de tweede prik te geven. Het is een vrije kleine groep, dus je bent slechts een week bezig met de jeugd tussen 12 en 18 te vaccineren. Bovendien geldt bij Pfizer-vaccins: baadt het niet, dan schaadt het niet.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199670079
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het is toch geen probleem om de jeugd tussen 12-18 eind juli de eerste prik en eind augustus de tweede prik te geven. Het is een vrije kleine groep, dus je bent slechts een week bezig met de jeugd tussen 12 en 18 te vaccineren. Bovendien geldt bij Pfizer-vaccins: baadt het niet, dan schaadt het niet.
Gaan we zonder medische noodzaak beetje mensen prikken?

En in Brazilië laten we het hele land lekker naar de tifus gaan waar een vaccin een wezenlijk verschil zou kunnen maken?

Het egoisme, stuitend, en dan de volgende dag jankt men weer dat we Afrika meer moeten steunen, dat is nog wle het continent dat de grootste schade heeft opgelopen van deze hele crisis.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 17:30:38 #123
338319 ZarB
Piña colada
pi_199670568
Maar met die 1.5 meter voor altijd, dat betekent dus nooit meer je familie of vrienden knuffelen? Nooit meer naar de kroeg? Geen groepsfoto's meer. Gewoon nooit meer dichterbij elkaar dan 1.5 meter :') Zijn er echt mensen die dat wensen? Ben je toch niet goed snik.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199670670
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:30 schreef ZarB het volgende:
Maar met die 1.5 meter voor altijd, dat betekent dus nooit meer je familie of vrienden knuffelen? Nooit meer naar de kroeg? Geen groepsfoto's meer. Gewoon nooit meer dichterbij elkaar dan 1.5 meter :') Zijn er echt mensen die dat wensen? Ben je toch niet goed snik.
Als je toch altijd al op de zolderkamer bivakkeerde maken dat soort regeltjes toch niet uit. En als we iets kunnen leren uit deze crisis, is dat er toch wel mensen bestaan die de "ik heb er geen last van, dus is het prima"-denkwijze hanteren.
pi_199671191
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 02:44 schreef Frenky893 het volgende:
Allemaal voor een virus met een 99.85 herstel kans. Voor altijd maatregelen, diep en diep triest. De test samenleving/medische apartheid is zojuist ook realiteit geworden. Is net geaccepteerd door de 1e kamer.
Wel grappig dat je negen likes voor je onzin gekregen hebt.
pi_199671264
De titel van dit topic -OMT waarschuwt "voor altijd maatregelen"- is er door RedFever007 zelf bijgezet.

In het nieuwsartikel uit de openingspost staat dat een nieuwe coronagolf niet uit te sluiten is. En warempel, dat is ook zo, zo'n golf is onmogelijk uit te sluiten. Net als dat het niet uit te sluiten is dat morgen de aarde vergaat.

Het nieuwsartikel is ook een stuk positiever uit te leggen:
NRC: Jaap van Dissel: 'Vierde golf is onwaarschijnlijk'
pi_199671470
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:53 schreef luxerobots het volgende:
De titel van dit topic -OMT waarschuwt "voor altijd maatregelen"- is er door RedFever007 zelf bijgezet.

In het nieuwsartikel uit de openingspost staat dat een nieuwe coronagolf niet uit te sluiten is. En warempel, dat is ook zo, zo'n golf is onmogelijk uit te sluiten. Net als dat het niet uit te sluiten is dat morgen de aarde vergaat.

Daarnaast heb ik het er sindsdien met een expert over gehad, en "maatregelen" betekent niet veel meer dan dat we misschien een paar maanden langer moeten testen voor mega evenementen, nachtclubs etc zonder 1.5m. Denk testen of alleen gevaccineerden binnen bij carnaval. Dat is het wel ongeveer.
#WeesGeenWhales
pi_199671661
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel grappig dat je negen likes voor je onzin gekregen hebt.
Alles wat ik daar zeg behalve "voor altijd maatregelen" is gewoon een feit hoor, ik weet niet wat daar grappig of gek aan is.
pi_199671680
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:43 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Alles wat ik daar zeg behalve "voor altijd maatregelen" is gewoon een feit hoor, ik weet niet wat daar grappig of gek aan is.
Okay. Geef dan maar een bron voor de: ''Allemaal voor een virus met een 99.85 herstel kans.''
pi_199671736
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Okay. Geef dan maar een bron voor de: ''Allemaal voor een virus met een 99.85 herstel kans.''
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33768536/
ctrl+f 0.15

Is ook geen nieuw cijfer hoor, het word alleen niet luid aangekondigt in de media. Gedurende het jaar is de IFR alleen maar gezakt en gezakt, van 3.4 naar 0.15. Top nieuws zou je zeggen, hoeven we niet zo bang te zijn met z'n alle en gaan er veel minder mensen dood dan verwacht, maar blijkbaar wil iedereen veel liever bang en boos zijn op elkaar.
pi_199671752
quote:
Niet het OMT iig, heb het bij een paar mensen nagevraagd, het persbericht was een halve verkrachting van een uitleg van één mogelijk scenario uit een adviesbrief waarbij het dan ook nog voornamelijk ging over komende winter (niet voor eeuwig dus), en tenslotte bestaat volgens de experts die ik het vroeg, en dat blijkt ook uit wat De Jonge besprak in de eerste kamer direct naar aanleiding van dit advies van de week, "maatregelen" in dat geval waarschijnlijk niet uit veel meer dan testen voor mega events waar de 1,5m niet geld en een verdwaalde afstands stip in de supermarkt.

MAW: beeeeeeeeeeeeetje overdreven gesteld daar.

En dan nog dus niet voor eeuwig, maar alleen komende winter. In het meest pessimistische scenario. ALs in experts die ik dit stuurde en vroeg wat het betekende. Die waren het er unaniem over eens dat we A) zowieso weer alles kunnen na de zomer, en B) dat hele goede kans alles eraf kan na de zomer, maar C) het mogelijk zij zijn als er weer een golf komt dat er wat kleine maatregelen (geen lockdowns) getroffen moeten worden zoals 1,5m, maar ze zeiden unaniem dat dat dan ondervangen kan worden met op plekken waar dat niet werkt of niet leuk is (kroegen, clubs, festivals, conventies, beurzen, theaters, concerten, alles) nog een paar maanden langer te checken op test- of vaccinatiestatus.

Er is geen OMT'er die ddenkt dat we voor altijd 1,5m moeten houden en al helemaal geen die dat wil.
#WeesGeenWhales
pi_199671763
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:53 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33768536/
ctrl+f 0.15

Is ook geen nieuw cijfer hoor, het word alleen niet luid aangekondigt in de media. Gedurende het jaar is de IFR alleen maar gezakt en gezakt, van 3.4 naar 0.15. Top nieuws zou je zeggen, hoeven we niet zo bang te zijn met z'n alle en gaan er veel minder mensen dood dan verwacht, maar blijkbaar wil iedereen veel liever bang en boos zijn op elkaar.
En iedereen die niet sterft herstelt ook? Jij hebt het immers over ''herstel kans''.

AD: Duizenden patiënten houden klachten na corona: ‘Soms kunnen mensen geen 2 meter meer lopen’
pi_199671783
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En iedereen die niet sterft herstelt ook? Jij hebt het immers over ''herstel kans''.

AD: Duizenden patiënten houden klachten na corona: ‘Soms kunnen mensen geen 2 meter meer lopen’
Daarnaast denk ik dat in india bv. de IFR nu een stuk hoger was/is. Als mensen geen zorg meer kunnen krijgen is die ineens véél hoger. Dat vergeet Meneer Wappie hier ook.
#WeesGeenWhales
pi_199671828
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:58 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Daarnaast denk ik dat in india bv. de IFR nu een stuk hoger was/is. Als mensen geen zorg meer kunnen krijgen is die ineens véél hoger. Dat vergeet Meneer Wappie hier ook.
Ja, sowieso is de sterfkans redelijk irrelevant. Het grootste probleem is de zorg die kan overstromen. En met een overstromende zorg kunnen andere behandelingen ook niet meer door gaan.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:29:42 #135
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199672169
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja ho even, dit is een van de slechtere stukken van het AD. Het begint al met de titel, waar ze voor het gemak het woordje 'mogelijk' even vergeten zijn.
Dan het eigenlijke punt waar het om gaat, als het doorzet naar een ernstige vorm ontstaat er longfibrose, wat littekenvorming is. Daar kun je inderdaad de rest van je leven last van hebben als je pech hebt maar dan heb je het wel over mensen die ernstig ziek worden van Corona en dus een dermate lage saturatiegraad hebben dat ze op zijn minst in het ziekenhuis opgenomen worden.

Dan de bewijsvoering van cijfers:
quote:
Hij verwacht dat er ‘mogelijk duizenden mensen in Nederland zullen zijn die door corona kampen met blijvend letsel aan de longen’. Van de 1200 coronapatiënten die na een opname levend de intensive care afkwamen, ging ‘vrijwel 100 procent met restschade naar huis’. Van de naar schatting 6000 mensen die in Nederland opgenomen waren met corona - maar niet op de ic belandden - gaat volgens hem de helft met klachten naar huis.
Nou die IC klachtenvrij naar huis, dat is een illusie die Van den Toorn zelf ook wel kan ontkrachten. IC heeft een enorme impact op zowel je fysieke als mentale gesteldheid en daar kunnen maanden overheen gaan voordat dat weer goed komt. Hoeft niets met Corona te maken te hebben: mijn vader heeft halverwege vorig jaar een hartstilstand gehad, heeft een week op de IC doorgebracht. Is lichamelijk nu prima in orde maar heeft nog steeds problemen met zijn conditie, puur vanwege het feit dat het heeeeel langzaam opgebouwd wordt.
Voor die anderen, dus de kliniek, geldt vaak hetzelfde: zodra je voldoende hersteld bent om zelf te kunnen revalideren, wordt je naar huis gestuurd. Heeft enerzijds met een stukje bed-management te maken maar van de andere kant is herstel ook iets wat niet per se in het ziekenhuis hoeft te gebeuren. Komt vaak neer op iets van fysiotherapie en daar kan, afhankelijk van de ernst, best wel een tijd overheen gaan.

De conclusie is eigenlijk het belangrijkst: het betreft vaak de groep 60-plussers (en er zullen ongetwijfeld ook jongeren tussen zitten) die sowieso al meer kans hebben om ernstiger ziek te worden en daarbij ook een langere hersteltijd hebben dan een kwieke twintiger, om het nog maar niet te hebben over eventueel onderliggend lijden wat mensen kunnen hebben wat hier volledige buiten beschouwing wordt gelaten.

Met andere woorden: het is nog veel te vroeg om iets te zeggen over langdurige restklachten.
pi_199673349
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 20:29 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ja ho even, dit is een van de slechtere stukken van het AD. Het begint al met de titel, waar ze voor het gemak het woordje 'mogelijk' even vergeten zijn.
Waar moet dat woordje 'mogelijk' dan?

quote:
De conclusie is eigenlijk het belangrijkst: het betreft vaak de groep 60-plussers (en er zullen ongetwijfeld ook jongeren tussen zitten) die sowieso al meer kans hebben om ernstiger ziek te worden en daarbij ook een langere hersteltijd hebben dan een kwieke twintiger, om het nog maar niet te hebben over eventueel onderliggend lijden wat mensen kunnen hebben wat hier volledige buiten beschouwing wordt gelaten.
Doet dat er toe dat zestig plussers en mensen met onderliggend lijden het meest last hebben van corona?

quote:
Met andere woorden: het is nog veel te vroeg om iets te zeggen over langdurige restklachten.
Nou, we zien nu dus al mensen met ernstige coronaklachten. Over de verdere toekomst kun je altijd wel zeggen dat het te vroeg is, maar dat veel mensen last hebben, lijkt me een feit.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 29-05-2021 21:27:58 ]
  zaterdag 29 mei 2021 @ 21:34:37 #137
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_199673745
quote:
Screw it. Als ik volledig gevaccineerd ben dan ga ik fijn knuffelen met m'n gevaccineerde ouders en op de bank naast gevaccineerde vrienden. En dat doet iedereen, gok ik zo.
(Un)masking for the greater good.
pi_199673790
Ik zal juist altijd een mondkap omdoen om mij te beschermen tegen een ongevaccineerd ongewassen (handen) TS :r
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 21:49:43 #139
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199674284
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:34 schreef Celestien het volgende:

[..]

Screw it. Als ik volledig gevaccineerd ben dan ga ik fijn knuffelen met m'n gevaccineerde ouders en op de bank naast gevaccineerde vrienden. En dat doet iedereen, gok ik zo.
Dat doe ik al anderhalf jaar...

[ Bericht 0% gewijzigd door Daffodil31LE op 29-05-2021 22:16:51 ]
pi_199675150
Leuk dat metronieuws. OMT heeft niets gezegd wat lijkt op de topictitel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 29 mei 2021 @ 22:22:57 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199675434
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:53 schreef luxerobots het volgende:

van Dissel, de man die met alle winden meewaaide
pi_199678757
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:59 schreef torentje het volgende:

[..]

En door wie wordt dat aangeraden? Waar baseren zij dat op? Of roepen ze maar wat omdat ze het anders ook niet weten?
pi_199679224
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:36 schreef mark16 het volgende:

[..]

En door wie wordt dat aangeraden? Waar baseren zij dat op? Of roepen ze maar wat omdat ze het anders ook niet weten?
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/hygiene
  zondag 30 mei 2021 @ 07:58:30 #144
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199679253
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:43 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Voor altijd? Kan jij in de toekomst kijken? Je kan en mag verwachten dat men met betere en nieuwe vaccins gaat komen. En medicijnen. En los daarvan voor altijd gaat zo wie zo nooit op.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199679279
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:49 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat doe ik al anderhalf jaar...
Dan ben jij wel heel vroeg gevaccineerd.
pi_199679536
https://www.at5.nl/artike(...)iet-overmoedig-raken

OMT lid ondertussen: lowlands moet kunnen, heb er zelf ook heel veel zin in.

Wat hij hier zegt over basismaatregelen tot we in rustiger vaarwater zitten (met de kanttekening dat ze ook wat hem betreft dus bij de vuilnisbelt gezet kunnen worden bij festivals, theaters, nachtclubs, bioscopen, kroegen, overal waar alleen getesten OF gewoon gevaccineerden worden binnengelaten) is wat het omt bedoelt dus.

Maar omt leden, het zijn net mensen, staan dus ook gewoon op lowlands over 3 maanden, deze iig zelf wel duidelijk.

Maw: dit topic is baked air.
#WeesGeenWhales
pi_199679658
quote:
Is echt allang achterhaald. Inmiddels is al bekend dat luchtweginfectievirussen zich voornamelijk door de lucht via de normale ademhaling verspreiden.
  zondag 30 mei 2021 @ 10:31:40 #148
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199680042
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar moet dat woordje 'mogelijk' dan?
Duizenden patiënten houden mogelijk klachten na corona.
quote:
[..]

Doet dat er toe dat zestig plussers en mensen met onderliggend lijden het meest last hebben van corona?
Nee zeker niet maar het is nog helemaal niet met zekerheid te zeggen dat het aan corona ligt dat ze nu nog niet hersteld zijn, dat is waar het mij om gaat/ging.
quote:
[..]

Nou, we zien nu dus al mensen met ernstige coronaklachten. Over de verdere toekomst kun je altijd wel zeggen dat het te vroeg is, maar dat veel mensen last hebben, lijkt me een feit.
Jazeker, dat ontken ik ook niet maar om nou te zeggen dat mensen langdurige klachten overhouden aan het virus, dat kun je niet zeggen nu.
pi_199680274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Leuk dat metronieuws. OMT heeft niets gezegd wat lijkt op de topictitel.
Niet alleen metro, heel nederland bijna schreef dit stuk tekst, omdat één debiel bij een krant het uitpoepte en iedereen het overnam.

Ondertussen heeft omt lid menno de jong het erover dat hij zin heeft in lowlands deze zomer...
#WeesGeenWhales
pi_199680704
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:31 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Duizenden patiënten houden mogelijk klachten na corona.
Dat duizenden mensen in Nederland klachten hebben na corona is gewoon een feit.
pi_199680797
Het is gewoon absurd hoeveel valse informatie door journalisten zonder wetenschappelijke onderbouwing zo de krant in gaat. Het verhaal van dat het virus uit een laboratorium is ontsnapt is leuk voor een tekenfilm maar zeker geen wetenschappelijk bewezen feit.
zodra men klaar is met onzin informatie dan beginnen de beschuldigingen op de persoon weer.
zum kotzen.
pi_199680855
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:46 schreef mark16 het volgende:

[..]

Is echt allang achterhaald. Inmiddels is al bekend dat luchtweginfectievirussen zich voornamelijk door de lucht via de normale ademhaling verspreiden.
Virussen komen toch ook terecht op oppervlakten die anderen met hun handen moeten aanraken?
pi_199681518
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]

Virussen komen toch ook terecht op oppervlakten die anderen met hun handen moeten aanraken?
Ongetwijfeld. Alleen dat is een dusdanige omweg dat het in de praktijk eigenlijk geen bijdrage vormt. Volgens mij was het zo dat je 10.000 keer een besmet oppervlak moet aanraken voordat dat ook tot een daadwerkelijke besmetting leidt.
I'll give you something to do
  zondag 30 mei 2021 @ 12:50:21 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199681902
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Alleen dat is een dusdanige omweg dat het in de praktijk eigenlijk geen bijdrage vormt. Volgens mij was het zo dat je 10.000 keer een besmet oppervlak moet aanraken voordat dat ook tot een daadwerkelijke besmetting leidt.
Was uw bibliotheekboek stuk!
pi_199682336
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]

Nah dat geeft een dermate lage concentratie aan virussen die bovendien vrijwel allemaal niet op de juiste plek in het lichaam terechtkomen om echt een infectie te veroorzaken.
  zondag 30 mei 2021 @ 13:34:35 #156
496301 airconditioning
pi_199682385
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is gewoon absurd hoeveel valse informatie door journalisten zonder wetenschappelijke onderbouwing zo de krant in gaat. Het verhaal van dat het virus uit een laboratorium is ontsnapt is leuk voor een tekenfilm maar zeker geen wetenschappelijk bewezen feit.
zodra men klaar is met onzin informatie dan beginnen de beschuldigingen op de persoon weer.
zum kotzen.
Niemand heeft gezegd dat het bewezen is dat het uit een lab is ontsnapt. Dat is waarschijnlijk wel gebeurd als je het nieuws leest over die Chinezen, komt nooit wat goeds uit.

Maar om te zeggen dat de kranten complotverhalen opzetten is onzin. Die mensen zijn journalisten die door gevaarlijke omstandigheden naar China gaan om het verhaal zo goed mogelijk te brengen, en jij hier met een dikke middelvinger naar de zorg dat het allemaal verzonnen is. Zoals Rutte al zei: gewoon je bek houden en luisteren naar de baas
pi_199682444
"Niemand heeft gezegd dat het bewezen is dat het uit een lab is ontsnapt."
Als dit de titel van een nieuwsbericht was, Prima.
Echter is de berichtgeving altijd andersom. Zolang er geen bewijs is, blijft men speculatieve berichten de wereld in slingeren.
pi_199682662
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 13:29 schreef mark16 het volgende:

[..]

Nah dat geeft een dermate lage concentratie aan virussen die bovendien vrijwel allemaal niet op de juiste plek in het lichaam terechtkomen om echt een infectie te veroorzaken.
Als jij dat gelooft dan was jij je handen toch niet zo vaak. Ik verwacht dan wel dat jij dan slechts gaat naar drukke supermarkten of andere drukke zaken of terrassen, waar slechts mensen komen met dezelfde instelling.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:14:52 #159
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199682857
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat duizenden mensen in Nederland klachten hebben na corona is gewoon een feit.
Dat klopt, maar over langdurige klachten kunnen we nog niet spreken en je kan ook niet zomaar stellen dat het door corona komt, zie mijn uiteenzetting hierboven.
  zondag 30 mei 2021 @ 14:20:25 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199682911
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
zum kotzen.
het bewijs zit in het DNA van het virus
pi_199683236
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:14 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar over langdurige klachten kunnen we nog niet spreken en je kan ook niet zomaar stellen dat het door corona komt, zie mijn uiteenzetting hierboven.
Maanden last hebben van corona is niet genoeg om te spreken over langdurige klachten?

En hoezo kunnen we niet stellen dat die klachten door corona komen? Ze treden toch op na een besmetting met covid-19?

Volgens mij zoek jij gewoon redenen waarom het wel meevalt met die corona.

quote:
Dit weten we nu (nog niet) over langdurige klachten na COVID-19

Van de mensen die COVID-19 krijgen, houdt een deel nog weken of maanden na de infectie last van vermoeidheid, weinig kunnen ruiken en kortademigheid. Hoe komt dit? Dat wordt nog volop onderzocht.

Ruim twintigduizend mensen zitten in een Facebook-groep voor coronapatiënten die lang na hun infectie nog niet hersteld zijn. Uit verhalen die NU.nl eerder optekende, blijkt dat sommige mensen maanden na hun besmetting nog bezig zijn met revalideren en nog lang niet de oude zijn.

Onder anderen Anke-Hilse Maitland-van der Zee, hoogleraar precisiegeneeskunde van longziekten aan het Amsterdam UMC, onderzoekt waardoor de een zich twee weken na een infectie weer kiplekker voelt en de ander na een half jaar nog geen dag kan werken. (...) https://www.nu.nl/uitleg-(...)ten-na-covid-19.html
  zondag 30 mei 2021 @ 14:59:05 #162
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199683343
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maanden last hebben van corona is niet genoeg om te spreken over langdurige klachten?
Nee, dat kun je ook van andere virussen hebben, daar kun je gewoon volledig van herstellen.
quote:
En hoezo kunnen we niet stellen dat die klachten door corona komen? Ze treden toch op na een besmetting met covid-19?
Je haalt nu zaken door elkaar, de klachten na corona, smaak die verdwijnt, reukvermogen die verminderd, verminderde conditie, is anders dan de langdurige revalidatie van mensen die in het ziekenhuis/op de IC komen. Van die eerste soort kun je ze koppelen aan corona en verschilt het bij veel mensen hoelang ze er 'last' van hebben maar lijkt nu binnen 6 maanden alles weer terug te keren. De tweede soort heeft meer te maken met de combinatie van virus en in het ziekenhuis komen, die revalidatie lijkt veel langer te duren dan bij 'normale' IC-patiënten en daarbij gaat de fysiotherapie ook langer door en worden bijvoorbeeld onderzoeken gedaan of zuurstof geven helpt bij snellere revalidatie. Heeft een beetje met corona te maken, een beetje met sowieso in het ziekenhuis liggen, een beetje met leeftijd of vaak onderliggend lijden en een gedeelte met dat het nog niet helemaal helder is hoe je het beste het revalidatietraject aan kunt pakken.

quote:
Volgens mij zoek jij gewoon redenen waarom het wel meevalt met die corona.
Nee absoluut niet, je kunt goed ziek worden van corona en zeker in combinatie met ziekenhuisopname kun je een lang revalidatietraject in moeten. Dat de oorzaak dat je in het ziekenhuis terechtkomt Corona is, wil echter niet zeggen dat 15 dagen plat liggen goed is voor je gesteldheid en dat dat niet meewerkt aan het verlengen van je hersteltijd.

'Long-covid' is echter iets wat we gewoon nog niet kunnen concluderen want dan heb je het over zaken waar mensen jaren later nog last van zouden hebben (een goed voorbeeld daarvan is mensen die een hartaanval/stilstand hebben gehad, die hebben het vaak daarna koud of zweten juist enorm snel, dat zijn zaken die de rest van hun leven kunnen blijven bestaan, dat zijn langdurige effecten. Dat je na een hartstilstand een half jaar aan het revalideren bent is een compleet ander verhaal.) en daar is de tijd simpelweg nog te kort voor. (Waarmee ik overigens niet zeg dat het niet zo kan zijn!)
pi_199683699
quote:
2s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:59 schreef Mallerd01 het volgende:
Je haalt nu zaken door elkaar,
Ik denk niet dat ik zaken door elkaar haal. Ik denk dat jij graag onderscheid wil maken, en dingen eruit wil halen, zodat je kan zeggen, 'ja, het valt allemaal wel mee met die corona'.

quote:
de klachten na corona, smaak die verdwijnt, reukvermogen die verminderd, verminderde conditie, is anders dan de langdurige revalidatie van mensen die in het ziekenhuis/op de IC komen.
En je weet dat op de IC komen een gevolg kan zijn van hoe corona je lichaam aantast?

quote:
Van die eerste soort kun je ze koppelen aan corona en verschilt het bij veel mensen hoelang ze er 'last' van hebben maar lijkt nu binnen 6 maanden alles weer terug te keren. De tweede soort heeft meer te maken met de combinatie van virus en in het ziekenhuis komen, die revalidatie lijkt veel langer te duren dan bij 'normale' IC-patiënten en daarbij gaat de fysiotherapie ook langer door en worden bijvoorbeeld onderzoeken gedaan of zuurstof geven helpt bij snellere revalidatie. Heeft een beetje met corona te maken, een beetje met sowieso in het ziekenhuis liggen, een beetje met leeftijd of vaak onderliggend lijden en een gedeelte met dat het nog niet helemaal helder is hoe je het beste het revalidatietraject aan kunt pakken.
Mensen worden ziek van corona en hebben soms hulp in het ziekenhuis nodig. Dit omdat de apparatuur, middelen en expertise thuis niet aanwezig zijn. Dan is het nogal vreemd om te zeggen dat het probleem een beetje met corona, een beetje met in het ziekenhuis liggen en een beetje met onderliggend lijden te maken heeft.

Corona is gewoon een ziekte die hard uit kan halen en ook echt schade in het lichaam aan kan richten, bijvoorbeeld schade in de longen, of schade aan de zenuwcellen in de neus:

quote:
Maitland vertelt dat de verschillende langdurige klachten waarschijnlijk meerdere oorzaken hebben. "Gelukkig hebben mensen die lang klachten houden meestal niet alle denkbare klachten tegelijk. Op het moment dat iemand COVID-19 heeft, kan er schade aan verschillende organen ontstaan. Waar er schade is ontstaan en hoe ernstig die is, zal per persoon verschillen."

Er is bijvoorbeeld al wat onderzoek gedaan naar de longen na een coronavirusinfectie. Daaruit bleek dat een deel van de mensen met langdurige klachten mogelijk schade heeft in een deel van de longen, waardoor ze langere tijd last houden van benauwdheid.

"Bij mensen die lang na een infectie niet goed kunnen ruiken, weten we dan weer dat er schade is aan zenuwcellen in de neus."
  zondag 30 mei 2021 @ 15:33:53 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199683768
OMT :')
  zondag 30 mei 2021 @ 15:39:58 #165
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199683829
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik zaken door elkaar haal. Ik denk dat jij graag onderscheid wil maken, en dingen eruit wil halen, zodat je kan zeggen, 'ja, het valt allemaal wel mee met die corona'.
Dat is nu de tweede keer dat je het schrijft en het is dus ook de tweede keer dat ik ga zeggen dat dat niet het geval is.
quote:
[..]

En je weet dat op de IC komen een gevolg kan zijn van hoe corona je lichaam aantast?
Ja, en jij weet ook dat je op de IC weliswaar geholpen wordt om corona te overleven maar dat je daar maar zeer zelden fysiek en mentaal beter uitkomt dan dat je was voordat je überhaupt in het ziekenhuis kwam?
quote:
[..]

Mensen worden ziek van corona en hebben soms hulp in het ziekenhuis nodig. Dit omdat de apparatuur, middelen en expertise thuis niet aanwezig zijn. Dan is het nogal vreemd om te zeggen dat het probleem een beetje met corona, een beetje met in het ziekenhuis liggen en een beetje met onderliggend lijden te maken heeft.
Ik heb het niet over het ziekenhuis, ik heb het over de periode daarna. Je wordt uit het ziekenhuis ontslagen ooit, hoop ik ten minste, en dan begint je revalidatie en daarvan kunnen we concluderen dat het:
1. Lang duurt
2. Nog niet duidelijk is wat nou de perfecte behandelmethode is.
3. Nog niet duidelijk is of je na die revalidatie nog blijvende klachten overhoudt die te maken hebt met corona.

quote:
Corona is gewoon een ziekte die hard uit kan halen en ook echt schade in het lichaam aan kan richten, bijvoorbeeld schade in de longen, of schade aan de zenuwcellen in de neus:
[..]

Dat heb ik ook nooit ontkend.
pi_199683960
quote:
2s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:39 schreef Mallerd01 het volgende:
Ja, en jij weet ook dat je op de IC weliswaar geholpen wordt om corona te overleven maar dat je daar maar zeer zelden fysiek en mentaal beter uitkomt dan dat je was voordat je überhaupt in het ziekenhuis kwam?
Jij stelde:

quote:
Heeft een beetje met corona te maken, een beetje met sowieso in het ziekenhuis liggen, een beetje met leeftijd of vaak onderliggend lijden en een gedeelte met dat het nog niet helemaal helder is hoe je het beste het revalidatietraject aan kunt pakken.
Je legt de oorzaak niet bij de bron, namelijk corona, maar bij het in het ziekenhuis liggen, en dat men niet weet wat het beste revalidatietraject is.

En dat ouderen en mensen met onderliggend lijden meer last hebben van corona doet er in dit geval ook niet toe. Want mensen kunnen niet opeens jong worden of van hun onderliggende lijden verlost raken.
  zondag 30 mei 2021 @ 16:00:38 #167
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199684027
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij stelde:
[..]

Je legt de oorzaak niet bij de bron, namelijk corona, maar bij het in het ziekenhuis liggen, en dat men niet weet wat het beste revalidatietraject is.

Ja, dat klopt want dat zorgt er ook voor dat het revalidatietraject dus anders is en aangezien ze nog niet weten hoe dat het beste ingevuld kan worden, duurt dat dus langer.
Nogmaals, ik zeg niet dat je niet goed ziek kunt worden van corona en dat je er niet lang last van kunt houden maar om te zeggen dat mensen die uit het ziekenhuis komen nog lang last hebben van vanalles door corona is simpelweg te kort door de bocht en dat is waar het artikel oorspronkelijk op inging.

Corona is een bron van klachten, in het ziekenhuis liggen is een andere bron van klachten. Die samen vormen een geheel aan klachten waarvoor je revalideert. Alles aan corona koppelen is niet goed, alles aan een ziektebed ook niet. Beide doe ik dan ook niet.
Enige wat ik opmerk is dat 'langdurige klachten' niet per se door corona hoeven te komen en dat langdurig nu nog helemaal niet bekend is en het nog wel even gaat duren voordat we dat weten.

quote:
En dat ouderen en mensen met onderliggend lijden meer last hebben van corona doet er in dit geval ook niet toe. Want mensen kunnen niet opeens jong worden of van hun onderliggende lijden verlost raken.
Dat doet er wel degelijk toe, oudere mensen hebben om te beginnen al een langere hersteltijd plus een grotere kans op complicaties in het revalidatietraject en daarmee dus een grotere kans om blijvend klachten te houden. Dat het ontzettend vervelend voor ze is, is natuurlijk waar, maar doet verder niet af aan het feit dat ze een risicogroep vormen.
pi_199684150
quote:
2s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:00 schreef Mallerd01 het volgende:

Corona is een bron van klachten, in het ziekenhuis liggen is een andere bron van klachten. Die samen vormen een geheel aan klachten waarvoor je revalideert. Alles aan corona koppelen is niet goed, alles aan een ziektebed ook niet. Beide doe ik dan ook niet.
Enige wat ik opmerk is dat 'langdurige klachten' niet per se door corona hoeven te komen en dat langdurig nu nog helemaal niet bekend is en het nog wel even gaat duren voordat we dat weten.
En dat laatste stoort me dan weer. Er is juist al van alles bekend. En dan hebben we het over longen die beschadigd raken, zenuwcellen in de neus, maar ook de lever en de nieren.

Volkskrant: De slooptocht van het coronavirus in het lichaam, bijna geen orgaan blijft onberoerd.

En natuurlijk lopen gezonde en jonge mensen minder risico, maar dat wordt door niemand ontkend.
  zondag 30 mei 2021 @ 16:30:01 #169
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199684301
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dat laatste stoort me dan weer. Er is juist al van alles bekend. En dan hebben we het over longen die beschadigd raken, zenuwcellen in de neus, maar ook de lever en de nieren.

Volkskrant: De slooptocht van het coronavirus in het lichaam, bijna geen orgaan blijft onberoerd.

En natuurlijk lopen gezonde en jonge mensen minder risico, maar dat wordt door niemand ontkend.
Ah ja dit stuk ken ik, goed onderzoek, zeker ook nuttig om te lezen in combinatie met dit stuk: https://www.volkskrant.nl(...)oening-uit~b19e0576/

En dan denk ik dat je begrijpt waarom ik dit stuk van het VK een goed onderzoek vindt en het stuk van het AD niet. Die doen namelijk aannames op basis van cijfers die op die manier niet gekoppeld zouden moeten worden en daar is deze hele discussie om begonnen.
pi_199684339
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 05:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Misschien zou dat maar eens goed zijn, als iedereen weer tussen zijn oren krijgt dat vaccineren zinvol is.
Hopelijk kan er ook wat strikter worden omgegaan met de IC-opname van mensen die zich bewust niet hebben laten vaccineren zodat de IC-capaciteit zoveel mogelijk voor de reguliere zorg gebruikt kan worden in verband met de in te lopen achterstanden.
  zondag 30 mei 2021 @ 17:03:01 #171
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199684622
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 05:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar gaan mensen zich onkwetsbaar voelen als ze lange tijd afgeschermd zijn van dodelijke ziektes en andere ellende die vroeger bij het leven hoorde.
pi_199689959
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:00 schreef torentje het volgende:

[..]

Als jij dat gelooft dan was jij je handen toch niet zo vaak. Ik verwacht dan wel dat jij dan slechts gaat naar drukke supermarkten of andere drukke zaken of terrassen, waar slechts mensen komen met dezelfde instelling.
Wat bedoel je met 'gelooft'? En waarom wil je mij weren van bepaalde locaties? Ga eerst maar eens aantonen dat het wassen van handen helpt tegen het verspreiden van Covid, voordat je allerlei andere mensen gaat onderwerpen aan maatregelen om jouw eigen angst te verminderen.
  maandag 31 mei 2021 @ 02:38:05 #173
37887 Dauthi
Progressive
pi_199689999
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 02:13 schreef mark16 het volgende:

[..] Ga eerst maar eens aantonen dat het wassen van handen helpt tegen het verspreiden van Covid
Lol, wut?
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_199691334
Duitse grens is weer "normaal" open *O*
  maandag 31 mei 2021 @ 09:41:10 #175
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199691383
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het bewijs zit in het DNA van het virus
Welk bewijs precies?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199691635
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:36 schreef Zucht. het volgende:
Is dat een feit of een wens?
  maandag 31 mei 2021 @ 10:11:58 #177
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199691657
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Welk bewijs precies?
https://www.dailymail.co.(...)ew-study-claims.html
4de alinea, waar die DNA string staat afgebeeld.
  maandag 31 mei 2021 @ 10:44:21 #178
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199691925
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

https://www.dailymail.co.(...)ew-study-claims.html
4de alinea, waar die DNA string staat afgebeeld.
Mail online is niet echt een betrouwbare bron.
pi_199692008
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 02:13 schreef mark16 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'gelooft'? En waarom wil je mij weren van bepaalde locaties? Ga eerst maar eens aantonen dat het wassen van handen helpt tegen het verspreiden van Covid, voordat je allerlei andere mensen gaat onderwerpen aan maatregelen om jouw eigen angst te verminderen.
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast. Dat is de reden dat ik individuen zoals jou het liefst zie bij mensen met dezelfde instelling m.b.t tot lichaam en handen wassen. M.a.w. ik wil dat soort individuen ergens anders bij elkaar, zodat zij slechts zichzelf ziek kunnen maken.
  maandag 31 mei 2021 @ 13:22:00 #180
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199694008
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:44 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mail online is niet echt een betrouwbare bron.
oh ja, die ken ik, als je met een bron komt, dan deugd ie niet.
joh, rot op!
pi_199694169
Sommige van die maatregelen zijn zo gek nog niet:
- We hebben dit jaar gewoon geen influenza golf gehad!
- Mensen hebben meer tijd voor hun gezin gehad.
- We hebben al meer dan een jaar nauwelijks files.
- Eindelijk heeft thuiswerken vaste voet aan de grond gekregen.
- Internet winkelen heeft een extra boost gehad en is nog volwassener geworden.
- De posterijen zijn door de extra drukte uitgebreid er komen initiatieven van de grond zoals dropoff punten per blokje. Dit zorgt er op termijn voor dat er minder witte busjes gaan rijden.
- De op termijn niet levensvatbare winkelketens zijn eerder omgevallen of versnelt aan het omvallen.
- We zijn redelijk gunstig door de corona crisis heen gekomen in vergelijking met andere landen.
- Er is een nieuwe waardering voor mensen werkzaam in zorgsector

En het belangrijkste:
- De systeemcrash die gepland stond voor 2020 is op deze manier deels gecontroleerd gebeurd en door consumenten optimisme gaan we een periode van hoogconjunctuur tegemoet zonder dat er voor de meeste mensen een echte crash is geweest.

Nadelen:
- De staatsschuld is iets gegroeid, maar soit met de VVD lossen we die wel weer af.
- De horeca is dicht geweest en uitgedund, maar eerlijk: veel terrassen en cafe's zijn seizoensgebonden
- We hebben ons soms moeten vervelen
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_199694298
OMT begint een beetje vermoeiend te worden inmiddels. Mondkapjes en 1,5 meter als het nieuwe normaal gaat er bij heel veel mensen niet in.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 31 mei 2021 @ 13:55:54 #183
338319 ZarB
Piña colada
pi_199694379
quote:
10s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:38 schreef switchboy het volgende:
Sommige van die maatregelen zijn zo gek nog niet:
- We hebben dit jaar gewoon geen influenza golf gehad!
- We hebben al meer dan een jaar nauwelijks files.
- Eindelijk heeft thuiswerken vaste voet aan de grond gekregen.
- Internet winkelen heeft een extra boost gehad en is nog volwassener geworden.
- De posterijen zijn door de extra drukte uitgebreid er komen initiatieven van de grond zoals dropoff punten per blokje. Dit zorgt er op termijn voor dat er minder witte busjes gaan rijden.
- De op termijn niet levensvatbare winkelketens zijn eerder omgevallen of versnelt aan het omvallen.
- We zijn redelijk gunstig door de corona crisis heen gekomen in vergelijking met andere landen.
- Er is een nieuwe waardering voor mensen werkzaam in zorgsector

En het belangrijkste:
- De systeemcrash die gepland stond voor 2020 is op deze manier deels gecontroleerd gebeurd en door consumenten optimisme gaan we een periode van hoogconjunctuur tegemoet zonder dat er voor de meeste mensen een echte crash is geweest.

Nadelen:
- De staatsschuld is iets gegroeid, maar soit met de VVD lossen we die wel weer af.
- De horeca is dicht geweest en uitgedund, maar eerlijk: veel terrassen en cafe's zijn seizoensgebonden
- We hebben ons soms moeten vervelen
-treurig dat gezinstijd blijkbaar alleen mogelijk is als de overheid een lockdown oplegt.
-de boost voor internetwinkels is de doodsteek voor fysieke winkels waarmee de kans op een verloedert straatbeeld toeneemt. Daarnaast moet er zoveel mogelijk zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden. Slecht voor het milieu, onderbetaalde werknemers. Op geen enkel gebied een goede ontwikkeling dus.
-drukte op de weg is idd minder maar nog erg afhankelijk van de regio. Op mijn woon-werkverkeer is het nooit rustig geweest (50 km enkele reis, n-weg)
-thuiswerken is voor heel veel mensen niet zaligmakend
-de waardering voor de zorg, hoe ziet die er in de praktijk dan precies uit?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199694784
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:55 schreef ZarB het volgende:

[..]

-treurig dat gezinstijd blijkbaar alleen mogelijk is als de overheid een lockdown oplegt.
Tja dat is helaas de door de maatschappij opgelegde druk. Hopelijk geeft deze crisis inzicht en kunnen we als maatschappij ons leven beteren. Zodat meer mensen kunnen werken om te leven in plaats van andersom en met de toenemende automatisering kunnen gelukkig steeds meer baantjes geschrapt worden. De meeste mensen hebben al eigenlijk een baan in de dienstensector wat eigenlijk een veredelde dagbesteding is die best geautomatiseerd kan worden.

quote:
-de boost voor internetwinkels is de doodsteek voor fysieke winkels waarmee de kans op een verloedert straatbeeld toeneemt.
Tja dat gaat vroeg of laat toch gebeuren. De binnenstad zal moeten vernieuwen en concentreren. Het zal meer de functie van wonen en gezelligheid terug gaan krijgen. De functie winkelruimte voor winkels waarvan het assortiment op bol.com te vinden en alles toch in een doos zit heeft al 15 jaar eigenlijk geen bestaansrecht meer. Zonder reddingsoperaties waren er al geen HEMA, blokker, primark enz meer geweest. De grote kledingzaken zoals de H&M zijn de volgende. En good riddance! Al die confectie meuk die na 1 seizoen niet meer gedragen kan worden door de slechte kwaliteit en de comercie die via het aanbod en media de nieuwe hippe kleuren van het seizoen pushed. Echt walgelijk en doodzonde. Een goed shirt of broek kan makkelijk een paar jaar mee laat staan een goede jas. Maar we accepteren met z'n allen dat die chineese troep na vijf keer wassen uit elkaar valt. Gevalletje penny wise, pound stupid.

Niet alle vrijkomende winkelruimte zal worden opgevuld. Wat wel gaat gebeuren is dat er rond hotspots speciaal winkels komen die hogere kwaliteit goederen zullen aanbieden. Tevens zal een deel ook een halve horeca functie krijgen. (bv de kaasboer waar je onder het genot van een wijntje een kaasplankje besteld en ook wat kaas mee naar huis neemt) Dit gebeurd zodra de huurprijzen wat gaan zakken. Dit zal zorgen voor een opleving van sommige grotere stadscentra. Andere zullen sterven, want geen echt bestaansrecht.

quote:
Daarnaast moet er zoveel mogelijk zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden. Slecht voor het milieu, onderbetaalde werknemers. Op geen enkel gebied een goede ontwikkeling dus.
De trend begint langzaam andersom te gaan. Dit zie je al een paar jaar op het gebied van voedsel waar er steeds meer vraag naar lokaal en ambachtelijk (al is dit laatste natuurlijk emotie en voor milieu en efficiëntie een ramp...)

quote:
-drukte op de weg is idd minder maar nog erg afhankelijk van de regio. Op mijn woon-werkverkeer is het nooit rustig geweest (50 km enkele reis, n-weg)
Ik heb op Rotterdam-Breda in een jaar tijd nog maar 5 keer echt file meegemaakt. In het kwartaal voor corona was 10-20 minuten vertraging bijna dagelijkse kost (NB ik werk in Breda en rij dus in principe tegen de spits in bij een normale dagdienst)

quote:
-thuiswerken is voor heel veel mensen niet zaligmakend
Het is niet alles, maar heeft ons wel geleerd dat niet iedereen iedere dag om half negen op kantoor fysiek op kantoor aanwezig hoeft te zijn. En zie daar de oplossing van het fileleed.

quote:
-de waardering voor de zorg, hoe ziet die er in de praktijk dan precies uit?
- Meer politiek draagvlak voor een collectieve loonsverhoging bij de volgende CAO onderhandeling.
- Meer bewustwording bij het grote publiek wat er kan gebeuren als de zorg omvalt.
- Het einde van het helemaal kapot bezuinigen van de zorg. voor een paar jaar.
- Het complete falen van 'het voorbeeldziekenhuis' waarin alle specialisten in dienstverband werken. Toen de normale ziekenhuizen al lang en breed cohort afdelingen hadden en IC capaciteit hadden opgevoerd op initiatief van de medische staf waren ze daar aan het verdrinken.
De pogingen van verschillende politieke partijen om de verschillende 'medisch specialistisch bedrijven' van de verschillende ziekenhuizen te onteigenen en alle specialisten in loondienst te krijgen heeft hierdoor verschillende prachtige tegenargumenten gekregen. En laat mooi zien hoe log en onbestuurbaar de hele zooi ervan wordt. Dat terwijl het waarschijnlijk ook nog eens een duurder systeem is onderaan de streep, maar dat is een andere discussie.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_199695164
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:08 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Is dat een feit of een wens?
Feit
https://www.1limburg.nl/g(...)er-zonder-coronatest
pi_199696292
quote:
10s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:38 schreef switchboy het volgende:
Dat merk je inderdaad aan de toename van huiselijk geweld.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 07:14:11 #187
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199702351
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oh ja, die ken ik, als je met een bron komt, dan deugd ie niet.
joh, rot op!
Tja het is sensatie krantje. Keihard bewijs dat het om een laboratorium virus gaat is er niet. Dus kom met meerdere bronnen? Rot op is geen sterk argument. En gebruik je wellicht omdat je niets beters kan verzinnen?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:19:11 #188
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199703364
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 07:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja het is sensatie krantje. Keihard bewijs dat het om een laboratorium virus gaat is er niet. Dus kom met meerdere bronnen? Rot op is geen sterk argument. En gebruik je wellicht omdat je niets beters kan verzinnen?
nee, onzin dat het een sensatiekrant is en waarom discussiëren, als je het stuk nog niet eens gelezen hebt...
  dinsdag 1 juni 2021 @ 15:35:07 #189
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199707090
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, onzin dat het een sensatiekrant is en waarom discussiëren, als je het stuk nog niet eens gelezen hebt...
Kom eens met meerdere bronnen? Het klopt dat de rol van China in het begin van het ontstaan van de pandemie nogal dubieus is te noemen. Maar echt bewijs dat China het Covid heeft ontwikkeld als bijvoorbeeld een biologisch wapen is er niet. Logisch ook. Want China zelf is er ook door getroffen.
pi_199707715
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:34 schreef Celestien het volgende:

[..]

Nee, in de privesfeer zal er niet zoveel veranderen in mijn geval, behalve dan dat je dan met meerdere vrienden samen kan komen ipv max 4 (ons eigen max). Heb me nooit aan die 1.5m in de privésfeer gehouden op mijn ouders na dan. Zou ook gekkenwerk geweest zijn en ken eerlijk gezegd ook vrijwel niemand die zich daar wel aan hield.

Ik laat me ook alleen vaccineren om straks meer te kunnen/mogen. Niet zozeer omdat ik bang ben om ziek te worden.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 16:55:35 #191
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_199708099
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 16:30 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Nee, in de privesfeer zal er niet zoveel veranderen in mijn geval, behalve dan dat je dan met meerdere vrienden samen kan komen ipv max 4 (ons eigen max). Heb me nooit aan die 1.5m in de privésfeer gehouden op mijn ouders na dan. Zou ook gekkenwerk geweest zijn en ken eerlijk gezegd ook vrijwel niemand die zich daar wel aan hield.

Ik laat me ook alleen vaccineren om straks meer te kunnen/mogen. Niet zozeer omdat ik bang ben om ziek te worden.

Wij houden ons er wel aan. Vrij streng zelfs. Strenger dan geadviseerd wordt, wellicht. Heeft z'n redenen, of course. Dus ben blij door de vaccinatie er meer lucht komt en we ook weer meer kunnen. Zal wel even wennen worden, dat wel. Kijk er naar uit :Y
(Un)masking for the greater good.
pi_199766775
Maatregelen voor altijd zou ik nog mee kunnen leven. Wat betreft mondkapjes, afstand, beperkt evenementen zoeken

Maar dat ik mijn familie niet of nauwelijks kan zien (grote familie, gezinnen van 5-6 man) vind ik echt niet oké. We hadden heerlijke vakanties en feestjes met z’n allen en als we nooit meer met z’n allen bij elkaar kunnen komen weet ik niet of ik die maatregelen het allemaal waard vind.

Ik wil niet straks 90 zijn en terugkijken op een leven waarin ik mijn familie meer niet dan wel kon zien
pi_199767152
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:46 schreef _Lily_ het volgende:
Maatregelen voor altijd zou ik nog mee kunnen leven. Wat betreft mondkapjes, afstand, beperkt evenementen zoeken

Maar dat ik mijn familie niet of nauwelijks kan zien (grote familie, gezinnen van 5-6 man) vind ik echt niet oké. We hadden heerlijke vakanties en feestjes met z’n allen en als we nooit meer met z’n allen bij elkaar kunnen komen weet ik niet of ik die maatregelen het allemaal waard vind.

Ik wil niet straks 90 zijn en terugkijken op een leven waarin ik mijn familie meer niet dan wel kon zien
Ik heb exact hetzelfde. Ik zie die maatregelen ook liever gaan dan komen. Maar mijn familie en schoonfamilie en beste vrienden niet normaal kunnen bezoeken, daar zou ik depressief van worden. Dan kan een etentje in een restaurant of de bios me gestolen worden. Het grootste deel van de familie en vrienden denkt er hetzelfde over, en we hebben met z'n allen afgesproken dat zodra iedereen 2x gevaccineerd is, we weer feestjes gaan geven. Solidariteit binnen de familie.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo ver gaat komen. Dit is voor niemand tot in de oneindigheid vol te houden. Psychisch en financieel niet.
pi_199767314
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 12:46 schreef _Lily_ het volgende:

Met die eerste zin maak ik mijzelf echt oprecht van kant, en snel ook, of waarschijnlijk niet, waarschijnlijk ga ik dan sparen, er zijn immers genoeg vrije landen om naar te vluchten nu al (israel, usa, meerendeel van azie, oceanië, belgie, oostenrijk, en denemarken binnenkort, zelfs als er wat vertraging komt engeland binnenkort etc), dus geld sparen daarvoor dan.

Zoals ik altijd zeg, ik lééf 100% voor mijn favoriete evenementen, gezelligheid, free hugs, lekker gek doen, en vrienden maken, en ik pleegde vorig jaar mei al bijna zelfmoord omdat ik toen heel even dacht dat nooit meer zou kunnen. DIt is een levende hel, mijn hele leven en vrijheid is afgepakt, ik voel mij al anderhalf jaar opgesloten, ik kan mijzelf niet zijn. Dit is geen bestaan.

Ik ben héél, héél blij dat vanaf 30 juni als goed is ik weer gewoon normaal als vanouds zonder 1,5m of andere onzin van mijn evenementen kan genieten, laat mij graag testen daarvoor dan. Zoals ik in ander thread al zei, begin augustus ga ik naar een tweedaagse anime conventie, en ik ga letterlijk de hele conventie free huggen, iedereen die het ook gemist heeft/wil (dat is daar 80% met wie er naar dat event komt meestal, zelfs vorig jaar september toen het niet mocht deden veel mensen het nog laat staan nu), en ik kan niet wachten. LEVEN. Sociaal doen. Vrienden maken. Mens zijn.

Dus nee, ik zou daar absoluut niet mee kunnen leven, en ik denk het overgrote meerendeel van nederland niet. MEnsen willen dansen, naar een club, concert, festival, ze willen een fucking leven hebben.

ik hoop dan ook dat De Jonge idd alles opheft per 1 september, maar eerlijk gezegd boeit dat me niet zoveel, als we vanaf 30 juni idd maar weer alles mogen met test of vaccin. Ik wil weer naar tomocon kunnen in augustus, dan ben ik al happy. Anderen naar lowlands, clubs weer open etc, zonder die verschrikkelijke letterlijk onmenselijke tegennatuurlijke deprimerende walgelijke 1,5m of mondkapjes. Gewoon gezellig, spontaan, normaal menselijk. Vanaf de 30ste mag het allemaal weer en ik ga dan van het eerste beste event ook weer genieten en helemaal los. En elke expert of omt lid die dan daar nog wat van vind kan dan de <vul zelf hier maar een leuke ziekte naar keuze in> genieten :P
#WeesGeenWhales
pi_199767402
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:36 schreef Zucht. het volgende:
Moet je voor enkel boodschappen doen daar ook een pcr test hebben eigenlijk?
pi_199772945
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:17 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik heb exact hetzelfde. Ik zie die maatregelen ook liever gaan dan komen. Maar mijn familie en schoonfamilie en beste vrienden niet normaal kunnen bezoeken, daar zou ik depressief van worden. Dan kan een etentje in een restaurant of de bios me gestolen worden. Het grootste deel van de familie en vrienden denkt er hetzelfde over, en we hebben met z'n allen afgesproken dat zodra iedereen 2x gevaccineerd is, we weer feestjes gaan geven. Solidariteit binnen de familie.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het zo ver gaat komen. Dit is voor niemand tot in de oneindigheid vol te houden. Psychisch en financieel niet.
Dat hou ik mezelf ook voor. Ik denk ook dat het uiteindelijk wel los gaat lopen.
Toch word ik er steeds emotioneler van naarmate het langer duurt (maar ik ben de laatste maanden dan ook een vat vol hormonen)

Ik ben nu zwanger van mijn 1e kind en ik heb de hele zwangerschap nog niemand van mijn familie gezien.... nu al dik de 20 weken gepasseerd. Aankondiging was digitaal (vond t niet leuk), geen feestjes, straks misschien geen kraamvisite
En dan te bedenken dat we voor Corona om de paar weken allemaal bij elkaar waren.
pi_199772987
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:36 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat hou ik mezelf ook voor. Ik denk ook dat het uiteindelijk wel los gaat lopen.
Toch word ik er steeds emotioneler van naarmate het langer duurt (maar ik ben de laatste maanden dan ook een vat vol hormonen)

Ik ben nu zwanger van mijn 1e kind en ik heb de hele zwangerschap nog niemand van mijn familie gezien.... nu al dik de 20 weken gepasseerd. Aankondiging was digitaal (vond t niet leuk), geen feestjes, straks misschien geen kraamvisite
En dan te bedenken dat we voor Corona om de paar weken allemaal bij elkaar waren.
Covid maatregelen sloopt meer dan je lief is.
  zondag 6 juni 2021 @ 18:42:24 #198
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199773074
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:36 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat doe je toch echt zelf. Je beslist nog steeds zelf of je ergens heengaat of wie en hoeveel mensen je thuis ontvangt.
pi_199773826
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:42 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat doe je toch echt zelf. Je beslist nog steeds zelf of je ergens heengaat of wie en hoeveel mensen je thuis ontvangt.
Mijn familie wil zich graag aan alle adviezen van de overheid houden. Dat is dus zeker niet alleen mijn beslissing. Ik kan wel vinden dat iets wel/niet kan, maar als je familielid daar anders over denkt heb je daar geen invloed op
  zondag 6 juni 2021 @ 19:58:22 #200
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199774485
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:24 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Mijn familie wil zich graag aan alle adviezen van de overheid houden. Dat is dus zeker niet alleen mijn beslissing. Ik kan wel vinden dat iets wel/niet kan, maar als je familielid daar anders over denkt heb je daar geen invloed op
Het was ook niet specifiek op JOU gericht, Lily. Ik mag dan best een klootzak zijn, maar niet zo'n grote.
pi_199776791
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:41 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Moet je voor enkel boodschappen doen daar ook een pcr test hebben eigenlijk?
volgens mij enkel nog als er langer dan 48 uur verblijft. Ook aangemeld van tevoren. Maar dat moet je eff voor de zekerheid opzoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')