abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199671191
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 02:44 schreef Frenky893 het volgende:
Allemaal voor een virus met een 99.85 herstel kans. Voor altijd maatregelen, diep en diep triest. De test samenleving/medische apartheid is zojuist ook realiteit geworden. Is net geaccepteerd door de 1e kamer.
Wel grappig dat je negen likes voor je onzin gekregen hebt.
pi_199671264
De titel van dit topic -OMT waarschuwt "voor altijd maatregelen"- is er door RedFever007 zelf bijgezet.

In het nieuwsartikel uit de openingspost staat dat een nieuwe coronagolf niet uit te sluiten is. En warempel, dat is ook zo, zo'n golf is onmogelijk uit te sluiten. Net als dat het niet uit te sluiten is dat morgen de aarde vergaat.

Het nieuwsartikel is ook een stuk positiever uit te leggen:
NRC: Jaap van Dissel: 'Vierde golf is onwaarschijnlijk'
pi_199671470
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:53 schreef luxerobots het volgende:
De titel van dit topic -OMT waarschuwt "voor altijd maatregelen"- is er door RedFever007 zelf bijgezet.

In het nieuwsartikel uit de openingspost staat dat een nieuwe coronagolf niet uit te sluiten is. En warempel, dat is ook zo, zo'n golf is onmogelijk uit te sluiten. Net als dat het niet uit te sluiten is dat morgen de aarde vergaat.

Daarnaast heb ik het er sindsdien met een expert over gehad, en "maatregelen" betekent niet veel meer dan dat we misschien een paar maanden langer moeten testen voor mega evenementen, nachtclubs etc zonder 1.5m. Denk testen of alleen gevaccineerden binnen bij carnaval. Dat is het wel ongeveer.
#WeesGeenWhales
pi_199671661
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel grappig dat je negen likes voor je onzin gekregen hebt.
Alles wat ik daar zeg behalve "voor altijd maatregelen" is gewoon een feit hoor, ik weet niet wat daar grappig of gek aan is.
pi_199671680
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:43 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Alles wat ik daar zeg behalve "voor altijd maatregelen" is gewoon een feit hoor, ik weet niet wat daar grappig of gek aan is.
Okay. Geef dan maar een bron voor de: ''Allemaal voor een virus met een 99.85 herstel kans.''
pi_199671736
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Okay. Geef dan maar een bron voor de: ''Allemaal voor een virus met een 99.85 herstel kans.''
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33768536/
ctrl+f 0.15

Is ook geen nieuw cijfer hoor, het word alleen niet luid aangekondigt in de media. Gedurende het jaar is de IFR alleen maar gezakt en gezakt, van 3.4 naar 0.15. Top nieuws zou je zeggen, hoeven we niet zo bang te zijn met z'n alle en gaan er veel minder mensen dood dan verwacht, maar blijkbaar wil iedereen veel liever bang en boos zijn op elkaar.
pi_199671752
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:30 schreef ZarB het volgende:
Maar met die 1.5 meter voor altijd, dat betekent dus nooit meer je familie of vrienden knuffelen? Nooit meer naar de kroeg? Geen groepsfoto's meer. Gewoon nooit meer dichterbij elkaar dan 1.5 meter :') Zijn er echt mensen die dat wensen? Ben je toch niet goed snik.
Niet het OMT iig, heb het bij een paar mensen nagevraagd, het persbericht was een halve verkrachting van een uitleg van één mogelijk scenario uit een adviesbrief waarbij het dan ook nog voornamelijk ging over komende winter (niet voor eeuwig dus), en tenslotte bestaat volgens de experts die ik het vroeg, en dat blijkt ook uit wat De Jonge besprak in de eerste kamer direct naar aanleiding van dit advies van de week, "maatregelen" in dat geval waarschijnlijk niet uit veel meer dan testen voor mega events waar de 1,5m niet geld en een verdwaalde afstands stip in de supermarkt.

MAW: beeeeeeeeeeeeetje overdreven gesteld daar.

En dan nog dus niet voor eeuwig, maar alleen komende winter. In het meest pessimistische scenario. ALs in experts die ik dit stuurde en vroeg wat het betekende. Die waren het er unaniem over eens dat we A) zowieso weer alles kunnen na de zomer, en B) dat hele goede kans alles eraf kan na de zomer, maar C) het mogelijk zij zijn als er weer een golf komt dat er wat kleine maatregelen (geen lockdowns) getroffen moeten worden zoals 1,5m, maar ze zeiden unaniem dat dat dan ondervangen kan worden met op plekken waar dat niet werkt of niet leuk is (kroegen, clubs, festivals, conventies, beurzen, theaters, concerten, alles) nog een paar maanden langer te checken op test- of vaccinatiestatus.

Er is geen OMT'er die ddenkt dat we voor altijd 1,5m moeten houden en al helemaal geen die dat wil.
#WeesGeenWhales
pi_199671763
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:53 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33768536/
ctrl+f 0.15

Is ook geen nieuw cijfer hoor, het word alleen niet luid aangekondigt in de media. Gedurende het jaar is de IFR alleen maar gezakt en gezakt, van 3.4 naar 0.15. Top nieuws zou je zeggen, hoeven we niet zo bang te zijn met z'n alle en gaan er veel minder mensen dood dan verwacht, maar blijkbaar wil iedereen veel liever bang en boos zijn op elkaar.
En iedereen die niet sterft herstelt ook? Jij hebt het immers over ''herstel kans''.

AD: Duizenden patiënten houden klachten na corona: ‘Soms kunnen mensen geen 2 meter meer lopen’
pi_199671783
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En iedereen die niet sterft herstelt ook? Jij hebt het immers over ''herstel kans''.

AD: Duizenden patiënten houden klachten na corona: ‘Soms kunnen mensen geen 2 meter meer lopen’
Daarnaast denk ik dat in india bv. de IFR nu een stuk hoger was/is. Als mensen geen zorg meer kunnen krijgen is die ineens véél hoger. Dat vergeet Meneer Wappie hier ook.
#WeesGeenWhales
pi_199671828
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:58 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Daarnaast denk ik dat in india bv. de IFR nu een stuk hoger was/is. Als mensen geen zorg meer kunnen krijgen is die ineens véél hoger. Dat vergeet Meneer Wappie hier ook.
Ja, sowieso is de sterfkans redelijk irrelevant. Het grootste probleem is de zorg die kan overstromen. En met een overstromende zorg kunnen andere behandelingen ook niet meer door gaan.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 20:29:42 #135
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199672169
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja ho even, dit is een van de slechtere stukken van het AD. Het begint al met de titel, waar ze voor het gemak het woordje 'mogelijk' even vergeten zijn.
Dan het eigenlijke punt waar het om gaat, als het doorzet naar een ernstige vorm ontstaat er longfibrose, wat littekenvorming is. Daar kun je inderdaad de rest van je leven last van hebben als je pech hebt maar dan heb je het wel over mensen die ernstig ziek worden van Corona en dus een dermate lage saturatiegraad hebben dat ze op zijn minst in het ziekenhuis opgenomen worden.

Dan de bewijsvoering van cijfers:
quote:
Hij verwacht dat er ‘mogelijk duizenden mensen in Nederland zullen zijn die door corona kampen met blijvend letsel aan de longen’. Van de 1200 coronapatiënten die na een opname levend de intensive care afkwamen, ging ‘vrijwel 100 procent met restschade naar huis’. Van de naar schatting 6000 mensen die in Nederland opgenomen waren met corona - maar niet op de ic belandden - gaat volgens hem de helft met klachten naar huis.
Nou die IC klachtenvrij naar huis, dat is een illusie die Van den Toorn zelf ook wel kan ontkrachten. IC heeft een enorme impact op zowel je fysieke als mentale gesteldheid en daar kunnen maanden overheen gaan voordat dat weer goed komt. Hoeft niets met Corona te maken te hebben: mijn vader heeft halverwege vorig jaar een hartstilstand gehad, heeft een week op de IC doorgebracht. Is lichamelijk nu prima in orde maar heeft nog steeds problemen met zijn conditie, puur vanwege het feit dat het heeeeel langzaam opgebouwd wordt.
Voor die anderen, dus de kliniek, geldt vaak hetzelfde: zodra je voldoende hersteld bent om zelf te kunnen revalideren, wordt je naar huis gestuurd. Heeft enerzijds met een stukje bed-management te maken maar van de andere kant is herstel ook iets wat niet per se in het ziekenhuis hoeft te gebeuren. Komt vaak neer op iets van fysiotherapie en daar kan, afhankelijk van de ernst, best wel een tijd overheen gaan.

De conclusie is eigenlijk het belangrijkst: het betreft vaak de groep 60-plussers (en er zullen ongetwijfeld ook jongeren tussen zitten) die sowieso al meer kans hebben om ernstiger ziek te worden en daarbij ook een langere hersteltijd hebben dan een kwieke twintiger, om het nog maar niet te hebben over eventueel onderliggend lijden wat mensen kunnen hebben wat hier volledige buiten beschouwing wordt gelaten.

Met andere woorden: het is nog veel te vroeg om iets te zeggen over langdurige restklachten.
pi_199673349
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 20:29 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ja ho even, dit is een van de slechtere stukken van het AD. Het begint al met de titel, waar ze voor het gemak het woordje 'mogelijk' even vergeten zijn.
Waar moet dat woordje 'mogelijk' dan?

quote:
De conclusie is eigenlijk het belangrijkst: het betreft vaak de groep 60-plussers (en er zullen ongetwijfeld ook jongeren tussen zitten) die sowieso al meer kans hebben om ernstiger ziek te worden en daarbij ook een langere hersteltijd hebben dan een kwieke twintiger, om het nog maar niet te hebben over eventueel onderliggend lijden wat mensen kunnen hebben wat hier volledige buiten beschouwing wordt gelaten.
Doet dat er toe dat zestig plussers en mensen met onderliggend lijden het meest last hebben van corona?

quote:
Met andere woorden: het is nog veel te vroeg om iets te zeggen over langdurige restklachten.
Nou, we zien nu dus al mensen met ernstige coronaklachten. Over de verdere toekomst kun je altijd wel zeggen dat het te vroeg is, maar dat veel mensen last hebben, lijkt me een feit.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 29-05-2021 21:27:58 ]
  zaterdag 29 mei 2021 @ 21:34:37 #137
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_199673745
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 17:30 schreef ZarB het volgende:
Maar met die 1.5 meter voor altijd, dat betekent dus nooit meer je familie of vrienden knuffelen? Nooit meer naar de kroeg? Geen groepsfoto's meer. Gewoon nooit meer dichterbij elkaar dan 1.5 meter :') Zijn er echt mensen die dat wensen? Ben je toch niet goed snik.
Screw it. Als ik volledig gevaccineerd ben dan ga ik fijn knuffelen met m'n gevaccineerde ouders en op de bank naast gevaccineerde vrienden. En dat doet iedereen, gok ik zo.
(Un)masking for the greater good.
pi_199673790
Ik zal juist altijd een mondkap omdoen om mij te beschermen tegen een ongevaccineerd ongewassen (handen) TS :r
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 21:49:43 #139
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199674284
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:34 schreef Celestien het volgende:

[..]

Screw it. Als ik volledig gevaccineerd ben dan ga ik fijn knuffelen met m'n gevaccineerde ouders en op de bank naast gevaccineerde vrienden. En dat doet iedereen, gok ik zo.
Dat doe ik al anderhalf jaar...

[ Bericht 0% gewijzigd door Daffodil31LE op 29-05-2021 22:16:51 ]
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199675150
Leuk dat metronieuws. OMT heeft niets gezegd wat lijkt op de topictitel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 29 mei 2021 @ 22:22:57 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199675434
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 18:53 schreef luxerobots het volgende:

van Dissel, de man die met alle winden meewaaide
pi_199678757
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 08:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Toch wordt aangeraden om zo vaak als mogelijk de handen te wassen, omdat dat de kans op besmetting verkleint? Dus waarom niet vaker de kleding en het hele lichaam? Zeker gezien het gegeven dat het overal veel te druk is, waardoor men te dicht op medemensen komt te staan.
En door wie wordt dat aangeraden? Waar baseren zij dat op? Of roepen ze maar wat omdat ze het anders ook niet weten?
pi_199679224
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 01:36 schreef mark16 het volgende:

[..]

En door wie wordt dat aangeraden? Waar baseren zij dat op? Of roepen ze maar wat omdat ze het anders ook niet weten?
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/hygiene
  zondag 30 mei 2021 @ 07:58:30 #144
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199679253
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:43 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Voor altijd? Kan jij in de toekomst kijken? Je kan en mag verwachten dat men met betere en nieuwe vaccins gaat komen. En medicijnen. En los daarvan voor altijd gaat zo wie zo nooit op.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199679279
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:49 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat doe ik al anderhalf jaar...
Dan ben jij wel heel vroeg gevaccineerd.
pi_199679536
https://www.at5.nl/artike(...)iet-overmoedig-raken

OMT lid ondertussen: lowlands moet kunnen, heb er zelf ook heel veel zin in.

Wat hij hier zegt over basismaatregelen tot we in rustiger vaarwater zitten (met de kanttekening dat ze ook wat hem betreft dus bij de vuilnisbelt gezet kunnen worden bij festivals, theaters, nachtclubs, bioscopen, kroegen, overal waar alleen getesten OF gewoon gevaccineerden worden binnengelaten) is wat het omt bedoelt dus.

Maar omt leden, het zijn net mensen, staan dus ook gewoon op lowlands over 3 maanden, deze iig zelf wel duidelijk.

Maw: dit topic is baked air.
#WeesGeenWhales
pi_199679658
quote:
Is echt allang achterhaald. Inmiddels is al bekend dat luchtweginfectievirussen zich voornamelijk door de lucht via de normale ademhaling verspreiden.
  zondag 30 mei 2021 @ 10:31:40 #148
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199680042
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 21:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar moet dat woordje 'mogelijk' dan?
Duizenden patiënten houden mogelijk klachten na corona.
quote:
[..]

Doet dat er toe dat zestig plussers en mensen met onderliggend lijden het meest last hebben van corona?
Nee zeker niet maar het is nog helemaal niet met zekerheid te zeggen dat het aan corona ligt dat ze nu nog niet hersteld zijn, dat is waar het mij om gaat/ging.
quote:
[..]

Nou, we zien nu dus al mensen met ernstige coronaklachten. Over de verdere toekomst kun je altijd wel zeggen dat het te vroeg is, maar dat veel mensen last hebben, lijkt me een feit.
Jazeker, dat ontken ik ook niet maar om nou te zeggen dat mensen langdurige klachten overhouden aan het virus, dat kun je niet zeggen nu.
pi_199680274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Leuk dat metronieuws. OMT heeft niets gezegd wat lijkt op de topictitel.
Niet alleen metro, heel nederland bijna schreef dit stuk tekst, omdat één debiel bij een krant het uitpoepte en iedereen het overnam.

Ondertussen heeft omt lid menno de jong het erover dat hij zin heeft in lowlands deze zomer...
#WeesGeenWhales
pi_199680704
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:31 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Duizenden patiënten houden mogelijk klachten na corona.
Dat duizenden mensen in Nederland klachten hebben na corona is gewoon een feit.
pi_199680797
Het is gewoon absurd hoeveel valse informatie door journalisten zonder wetenschappelijke onderbouwing zo de krant in gaat. Het verhaal van dat het virus uit een laboratorium is ontsnapt is leuk voor een tekenfilm maar zeker geen wetenschappelijk bewezen feit.
zodra men klaar is met onzin informatie dan beginnen de beschuldigingen op de persoon weer.
zum kotzen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199680855
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:46 schreef mark16 het volgende:

[..]

Is echt allang achterhaald. Inmiddels is al bekend dat luchtweginfectievirussen zich voornamelijk door de lucht via de normale ademhaling verspreiden.
Virussen komen toch ook terecht op oppervlakten die anderen met hun handen moeten aanraken?
pi_199681518
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]

Virussen komen toch ook terecht op oppervlakten die anderen met hun handen moeten aanraken?
Ongetwijfeld. Alleen dat is een dusdanige omweg dat het in de praktijk eigenlijk geen bijdrage vormt. Volgens mij was het zo dat je 10.000 keer een besmet oppervlak moet aanraken voordat dat ook tot een daadwerkelijke besmetting leidt.
I'll give you something to do
  zondag 30 mei 2021 @ 12:50:21 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199681902
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Alleen dat is een dusdanige omweg dat het in de praktijk eigenlijk geen bijdrage vormt. Volgens mij was het zo dat je 10.000 keer een besmet oppervlak moet aanraken voordat dat ook tot een daadwerkelijke besmetting leidt.
Was uw bibliotheekboek stuk!
pi_199682336
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 11:27 schreef torentje het volgende:

[..]

Nah dat geeft een dermate lage concentratie aan virussen die bovendien vrijwel allemaal niet op de juiste plek in het lichaam terechtkomen om echt een infectie te veroorzaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')